Corrie
07-09-2023

Een fataal sprongetje in Mongolië leidde tot repatriëring terug naar huis. Geweldige hulp en ondersteuning van ING alarmcentrale, perfect geregelde repatriëring en een vlotte en correcte afhandeling van de kosten. Een bloemetje met beterschapswensen maakte het helemaal af. Werkelijk TOP!

Jasper
30-08-2023

Toen op vakantie bij een inbraak onze auto is leeggehaald, hebben we van ING bijna niets teruggekregen, aangezien 'waardevolle spullen' niet verzekerd zijn binnen de ING reisverzekering. Precies hetgeen waarvoor de meeste mensen een reisverzekering afsluiten, zeg maar.

Bij navraag werden we doorverwezen naar de kleine lettertje. En ja ING, jullie hebben helemaal gelijk. Voorafgaand aan het afsluiten van de polis had ik inderdaad eerst een zondagmiddag moeten reserveren om alle 99 pagina's van de voorwaarden te bestuderen. Maar gezien teksten op de websites als: "Zo dekt de basisverzekering van de ING reisverzekering diefstal en beschadiging van jouw bagage", zou ik als nietsvermoedende consument bijna geloven dat deze bank mij respecteert en waardeerd als klant. Maar helaas, ik ben er gewoon ingestonken. En aan de reacties op deze website te zien, velen met mij.

Rutger
07-04-2023

Vinden altijd weer kleine regeltjes om je toch niet te helpen

Arnold
06-04-2023

Na de snelle en correcte afhandeling van onze schade (zie onderstaand review) werden wij verrast door een prachtig boeket bloemen waarin ING verzekeringen ons sterkte wenste met de familieomstandigheden.

WooWWW

Arnold van Die uit Maasdam

Umre
12-09-2022

Ing doorlopende reisverzekering zal uw schade niet vergoeden als uw familielid overlijdt als hij niet in Nederland is. Je denkt dat je een annulerings en reisverzekering hebt voor overlijden of ongevallen, want ja daarvoor sluit je een verzekering af, krijg je niks vergoed omdat je vader toevallig net over de grens in Belgie of Duitsland is overleden is.

06-01-2022

Een grote puinhoop, horror!

Na de vorige dag 11 uur op een industrieterrein in de kou te hebben gewacht (auto kreeg in de ochtend pech), kregen we pas de volgende dag een andere auto aangeboden. Deze hebben we alleen aangenomen omdat ons verzekerd is dat we hiermee naar naar nederland kunnen reizen. Avond voor vertrek horen we dat de auto tóch niet naar nederland mag. Al onze belangrijke afspraken moeten afzeggen. Er wordt geen alternatief geregeld, niemand die iets weet en niemand die helpt. We worden met kluitjes het riet ik gestuurd en met smoesjes zoet gehouden: beter niet verzekerd dan wel bij ing, verschrikkelijk!

Daarnaast doet de alarmcentrale niks: zodra je duidelijk maakt dat je het zat bent en dat het zo niet kan, wordt je door een chagrijnige kerel opgehangen. Je bent machteloos en geheel afhankelijk: niemand die ons helpt. Slechtste ervaring ooit!

Ellen
24-11-2021

Helaas mijn reis moeten annuleren, wegens Corona bij mijn moeder van 95 jaar. Ik ben mantelzorger.

Zeer vriendelijk en menselijk te woord gestaan.

De claim werd snel afgehandeld!

Bedankt Dina en Patrick voor de vriendelijkheid!

13-10-2017

Ing reisverzekering afgeraden

Tijdens onze vakantie op de Canarische eilanden is onze huurauto leeg gehaald, er was geen braak schade en wij vermoeden dat het autoverhuurbedrijf hier wat mee te maken heeft gehad.

Omdat er geen braakschade was vergoed de ING reisverzekering helemaal niks, onze vakantie was dus zowel tijdens als na een grote hel.

Met deze reisverzekering ben je voor niets verzekerd en zou ik dus zeker niet afsluiten, wij hebben hem ook per direct opgezegd.

10-10-2017

Ing reisverzekering zeer slechte ervaring!

Tijdens mijn vakantie in portugal is er ingebroken in mijn camper en zijn er spullen gestolen twv 3500 euro. deze worden niet vergoed door ING omdat in de polisvoorwaarde vermeld wordt dat diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten die zich in of rondom een motorvoertuig, caravan of aanhanger bevonden uitgesloten worden. dit houdt in dat alles wat je als kostbaarheden meeneemt zoals laptop, iphone, navigatie, horloges,sireaden ed, of terwijl zo'n beetje alles NIET VERZEKERD ZIJN!

- de bagage was opgeborgen in een afgesloten bagageruimte, en - er verder geen bagage van buitenaf zichtbaar was, en - u of de verzekerde aantoont dat braakschade aan het motorrijtuig, de caravan of aanhanger aanwezig was.

ondanks dit zegt ING aan het eind van het artikel 11: Diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten blijft in alle in artikel 11 genoemde situaties uitgesloten.

samengevat: je sluit als consument een reisverzekering af om je kostbaarheden teverzekeren terwijl je in feite niets verzekerd! belachelijke gang van zaken die gang naar de rechter wat mij betreft legetimeert.

Djordi
17-08-2017

ING Kortlopende reisverzekering

Onze reis naar Turkije eindigde met een 12 uur durende vertraging op Antalya. We zaten al in het vliegtuig maar moesten er met spoed weer uit omdat er een onderdeel kapot was. Mijn man doet zijn gehoorapparaten uit tijdens het vliegen en deze gingen dan ook in het doosje. Door alle hectiek kwamen we er later achter dat het doosje onvindbaar bleek. Paniek! Maar eenmaal thuis de ING gebeld met het verhaal en nu twee weken later wordt het totale bedrag gestort. Dus wij kunnen ons totaal niet vinden in onderstaande ervaringen.

Marcella
09-09-2016

Vroegtijdig vertrokken vanaf vakantie

Hallo, Ik zie veel negatiever reacties, en wij waren (bijna) erg ontevreden maar na het schrijven van een brief is alles volledig en zeer snel afgehandeld. We waren 2 weken naar Portugal en mijn schoonvader werd ploteseling erg ziek.op een gegeven moment was zeer moeilijk vanaf die afstand te bepalen of we wel/niet eerder weg moesten. Toch maar gedaan, verzekering gebeld en en we kregen via ANWB alarm centrale snel contact, alles voorgelegd etc. Helaas vond het ziekenhuis het niet erg genoeg (geen levensbedreigende situatie) dus alles zelf betaal, 3 vliegtickets 1000 euro. Gelukkig krabbelde mijn schoonvader weer op.toch een brief geschreven want thuis gekomen vertelde de huisarts dat de situatie toch wel accuut was geweest.(gaat over man van 82 jaar met vele klachten). En ook omdat ING nogal adverteerde met de zinsnede.' ernstige ziekte van directe familie' vonden wij dat wij wel konden claimen. We zijn niet voor de ' lol' eerder naar huis gegaan. Nadat wij de brief hadden geschreven met het volledige verhaal (langer dan hier uiteraard) , moesten we alles mailen (qua kosten) en zou men het geld storten. Dit hadden we al 1 dag later op de rekening! In eerset instantie waren we zeer ontevreden maar achteraf is het allemaal prima gegaan. De reden is mis-communicatie tussen ziekenhuis en afdeling ING. Daarom hebben we nog een brief gekregen van de huisarts als extra 'bewijs' indien dat nodig was.

08-08-2016

Doorlopende reisverzekering ING

Tijdens onze vakantie in Portugal werd mijn tas gestolen. Ik heb hiervan aangifte gedaan bij de plaatselijke politie. Wij zijn verzekerd middels een ING doorlopende reisverzekering. Gelukkig zat er niet heel veel waardevols in mijn tas. Mijn telefoon zat er bijvoorbeeld niet in. Wel mijn rijbewijs, een aantal Bankpassen en een klein bedrag aan geld (40 Euro).

Terug in Nederland heb ik een claim ingediend bij ING. Van alle kanten hoorde ik dat ik vooral meer moest opgeven dan ik kwijt was omdat verzekeringsmaatschappijen slechts een klein deel terug betalen. Maar zo zit ik niet in elkaar: naar eer en geweten heb ik de claim ingediend, inclusief de kosten voor de aanvraag van het nieuwe rijbewijs met de bon. Groot was mijn verbazing dat mijn totale claim wordt afgewezen omdat ik de bon van mijn tas niet kan vinden. Ook op de kosten van het nieuwe rijbewijs wordt niet ingegaan. Ik vind dit ongelofelijk. Als ik de verzekering had willen oplichten dan had ook mijn telefoon erin gezeten en tal van andere kostbare zaken. Maar dat zat er allemaal niet in en heb ik dus ook niet opgegeven. Er wordt gehoopt dat je je hierdoor afgepoeierd voelt zodat er niets hoeft te worden betaald. ING verzekeringen: schaam je! Zo creeer je mensen die frauderen omdat je op de eerlijke manier niets terugkrijgt. Zelf kan ik het helaas niet over mijn hart verkrijgen om te frauderen dus als eerlijk mens ben ik nu de dupe...

Pklaris
23-05-2016

Wat een ramp

Mijn moeder van bijna 80 heeft een reisverzekering lopen bij de ing, nou gaat ze verhuizen en wilt ze het doorgeven.

Dus gaat ze naar de ing in Schiedam spaland, daar zeggen ze U moet bellen, dat heb ik (dochter) maar gedaan, na een paar keer te zijn doorverbonden waren ze eruit we moesten een brief sturen, oke brief verstuurd en na een week brief terug neeee U moet geen brief sturen u moet langs gaan bij de ing.

Al met al zijn we een maand verder 2 keer langs geweest brief verstuurd,gebeld en nog steeds kunnen ze het adres niet veranderen, ze moet nu voor de derde keer! Langs bij de ing, we stoppen er maar mee gaan gewoon waar ze de andere verzekeringen heb lopen 1 belletje en alles is geregeld, als ze de schade ook zo behandelen moet er niet aan denken!

19-11-2015

Reisverzekering op zich goed, alarmcentrale=waardeloos

Ik heb heel lang de doorlopende reisverzekering van ING (eerder Blue Travel Polis geheten) gehad. Nooit iets hoeven claimen, tot vorig jaar. Ik verstapte me, en verstuikte m'n enkel. Moest naar 't ziekenhuis. Daar zei men: U moet naar huis, mag niet lopen enz. Dus de alarmcentrale waarmee de ING reisverzekering mee werkt, ingeschakelt..waardeloos! Volgens mij zitten daar stagaires achter de telefoon: weten van toeten noch blazen! Ik heb een mailtje gestuurd waarin ik uit de doeken deed wat er was gebeurd en erbij gezet: s.v.p. bellen, niet terug mailen, ik heb geen computer bij me. Wat gebeurt er: ja hoor, men gaat een mail terug sturen. Zo kan ik nog wel een boek schrijven over hoe verschrikkelijk waardeloos en amateuristisch deze alarmcentrale te werk gaat. Niet te geloven. De reisverzekering van ING is op zich goed, maar de alarmcentrale..was voor mij een reden om op te zeggen..

Ongeluk
15-10-2015

Begin hier niet aan!

enorme problemen met ing reisverzekering..ernstig ziek echter niets wil men vergoeden. wil niet in detail treden echter zou ik iedereen ernstig afraden deze zgn reisverzekering af te sluiten. Beter geen verzekering dan ing...verwacht nooit dat je veilig verzekerd bent..dat ben je absoluut niet.

JHK
13-07-2015

ING reisverzekering NIET DOEN ! ... ING keert zeer NORMALE schades niet uit..

DIefstal uit auto van een Notebook PC wordt niet uitgekeerd

LEES de kleine letters:

ALLE WAARDEVOLLE SPULLEN die gestolen worden, worden NIET uitgekeerd.

De NIET-waardevolle spullen willen ze wel uitkeren.

Dat is toch wel weer lief van ze.... en beetje TE slim van ze.

ING zijn ratjes... ze vangen allleen geld maar keren niks uit

Wees alert bij reisverzekering keuze... anders denk je dat je verzekert ben maar bij de ING wordt NIKS uitgekeerd als het om waardevolle spullen gaat die uit een TENT, HOTELKAMER of AUTO gestolen wordt.

Maar GAAT het daar nu niet net om bij een Reisverzekering..

Dacht het wel

Dus: ING ratjes...

Hart
08-01-2015

Ing kut

Wij hebben een safari reis gemaakt. Alles goed verlopen alleen vertraging gehad van meer dan 8uur waardoor wij een dag hebben moeten missen van onze vakantie.

Ing wil niet uitkeren ( valt niet onder de EU) boelshit ik hen een wereld dekking en een annuleringsverz afgesloten van Bijna €8000,. laat het er niet bij zitten pak ze aan al moet het 1 jaar duren.

Fred
11-12-2014

Super service!

Heb al jaren dit product, nooit nodig gehad tot afgelopen zomer. Dochter plotseling opgenomen in ziekenhuis (Londen) dus mijn vrouw en ik snel daarheen. Alles goed en wel, eenmaal terug in Nederland contact met ING opgenomen, alles is super snel en correct geregeld! Natuurlijk kreeg ik niet alles vergoed wat ik gewild zou hebben, maar alles is tot tevredenheid opgelost!

Loek
17-10-2014

Ing probeerd altijd onder uitbetaling uit te komen

! jaar terug kwam mijn vrouw met 2 kinderen toen 3 en 5 jaar oud terug vanuit marokko via tussenlanding op parijs,charles de gaulle,bij aankomst op schiphol geen bagage,bestond uit koffer/reistas en dure

mc claren kinderbuggy.nog voor douane aangifte gedaan,geclaimt bij voorganger ing postank,

zij kwamen tot een uitbetaling van 50 gulden,ja 50 gulden,ik heb ze gebeld voor rekening nummer

waarop ze vroegen waarom,ik zei dat het een schandaal was om bij een schade die zker 20 keer hoger was als het uitbetaalde tot een bedrag van 50 gulden te komen,ik gaf ze te verstaan dat ze dit in hun achterste konden stoppen,en dat ik het zou retouneren wat ik ook gedaan heb.

nu anno 2014 dus 12 jaar later weer een schade claim ingediend, en ook nu weer zeggen ze bij ing dat ik van alle items een bonnentje moet overleggen,anders betalen ze niet.

wie bewaard van kleine items zoals make up en een sd kaart bonnetjes.

dit is naar 20 jaar laatse keer met ing,ik ga op zoek naar andere verzekering,denk aan Unive

19-10-2012

Ik heb iets raars meegemaakt nadat ik bij ING een claim had ingediend na een inbraak tijdens vakantie. in de polisvoorwaarden van ING staat dat je 'alle aanwijzingen van ING moet opvolgen'. Nadat ik een keurig omschreven claim op de reisverzekering ingediend, waarbij alle informatie die nodig was werd vertrekt, stuurt ING ineens een expert van Vidi Expertise en die wil per sé bij mij thuis komen. Ik hoef geen mensen bij mij thuis en helemaal niet van Vidi, dus ik stel een andere locatie voor. Nee hoor, dat kan niet, het moet bij mij huis zijn of vlak daarbij. Ik heb geprotesteerd, tot 3 x toe, maar toen zei Vidi: we zijn je terwille geweest maar je wilt niet meewerken, nu geven we de zaak terug aan ING en dan hoor je wel weer. Terwille geweest Ze willen nog niet eens een afspraak elders maken!! Toen kreeg ik nadat ik bij ING ook weer 3x (jawel,) had geprotesteerd een brief dat ik hun aanwijzingen op moest volgen. Flauwekul natuurlijk, als een expertisebureau landelijk werkt en je zou dan nog niet eens een andere locatie kunnen afspreken. Ik heb nu de zaak bij het Kifid voorgelegd, want dit soort manipulatie van ING moet gestopt worden. Ik wil de mensen die bij ING een verzekering hebben waarschuwen om je daar nog te verzekeren, want als je bij hun een claim indient maken ze op een rare manier misbruik van deze bepaling in de voorwaarden. Je moet hun aanwijzingen opvolgen, anders krijg je niks! Straks zegt de expert nog: Mevrouw, ik wil dat u mij de slaapkamer aanwijst, u moet de aanwijzing opvolgen! En dan durven ze nog te stellen dat ze je terwille zijn geweest. Zo lust er ik ook wel een paar....