29-03-2022

20 februari schade in woning door storm. foto's en gegevens opgestuurd, daarna de geschatte kosten doorgegeven en inmiddels is zonder problemen dat bedrag overgemaakt. Eerste keer dat ik zoiets heb meegemaakt maar ik ben zeer tevreden.

21-10-2021

Schandalig hoe ING meent een woonverzekering te kunnen opereren.

Had blikseminslag op 7 Aug jl. Diverse electronica kapot, telefoon en internet weg, TV kapot, versterker kapot, CD speler kapot, diverse trafo's doorgebrand, PC's kapot, monitoren doorgebrand, modem en switches van netwerk doorgebrand. Totale schade minimaal € 2000 waarbij manuren nog niet eens zijn meegeteld.

Als je dan ING wilt verwittigen kom je niet verder dan een website waar je dan per item op kan geven wat er defect is en krijg je vervolgens de vraag waarom je geen bon kan overleggen.

Is dit een schade verzekering of wil ING alleen maar premie innen?

Bovendien meent ING direct te moeten melden dat zij schade ook meldt bij een partij die fraude moet constateren. Waaaaatttt?

Is dit de Nieuwe Wereld Orde?

Joke
06-06-2017

Echt een afrader

Al jaren heb ik het woonzekerpakker van ING. Dien je een keer een claim in hoor je helemaal niks meer van ze. Dus na 3 weken de boel nogmaals ingevuld op internet. Je raad het al, ze reageren niet eens. Helemaal niets meer van ING gehoord. Echt een afrader dus!

A.y
22-07-2016

Ing woonverzekering inbraak

Waardeloos.

8 maanden geleden ingebroken, dan komt er een expert dan komt een extern expert dan komt er weer een expert dan komt er weer een extern expert.

Ben nu 8 maanden verder en nog niets uitgekeerd gekregen. Als je ze belt is de gene niet aanwezig die het behandeld. Klachten afdeling geeft ook enkel de kLacht door naar de behandelaar. Nu ligt het dossier ter info bij hun jurist.

Ik loop al 8 maanden achter deze verzekering aan. Men komt niet zelf met stand van zaken. Niemand die je iets laat weten als je zelf niet achter aan gaat.

Premie? Ja die moet je maandelijks wel betalen 46 euro ing woon en opstal.

Ik ga deze zaak uit handen geven. Na 8 maanden nog geen betaling van de schade. Ze hebben steeds geprobeerd te zakken met de schade bedragen.

Heb je bonnen ingeleverd men komt ook nog eens vragen of je foto's hebt of of u kun bewijzen hebt van je bank terwijl alles op adres en naam staat. Ik vind dit zo belachelijk. Ook zegt de expert waarom.je iets buiten je eigen woonstad hebt gekocht terwijl het op naam en adres staat. Ik moet toch zelf weten waar ik iets koop. Erg veel argwanend komen ze over je wordt enorm onder druk gezet als of je een crimineel bent maar ik ben er uit heel Internet staat vol met dit soort ervaringen van ing klanten ing wat ben je waardeloos

Kifid inschakelen. Advocaat erop.

Geloof me mensen nog verzekeringen is een slechte keus. Men laat je in de kou staan. Houdt je nergens van op de hoogte. Slechter dan dit heb ik nooit ervaren. Top service . Spelen met de klant behandelen als stront dat is waar de ing goed in is

Wanda
24-03-2015

Heel goed prima conumicatie top!

Vandaag schade alles gelijk geregeld! Top ING!

Arold Clemens
07-03-2015

Verzekering na 1 maand betalingsachterstand geweigerd

Ik had een automatische incasso voor mijn woonverzekering. Aangezien mijn salaris onregelmatig uitbetaald wordt, kon er wel eens niet geincasseerd worden. Ik kreeg dan netjes een brief waarmee ik de ING weer een machtiging gaf het nog een keer te proberen. Eind vorig jaar is dit systeem geweizigd en dat was mij niet duidelijk. Ik kon nu wel gewoon betalen maar was in afwachting van zo'n machtigingsbrief. Hierdoor is er achterstand ontstaan voor de maand oktober waardoor men besloot om de verzekering per eind november te beeindigen. Dit is mij niet medegedeeld. Ik kreeg zelfs nog een brief om een maandbedrag binnen 14 dagen over te maken anders zou de verzekering gestopt worden (terwijl die feitelijk al gestopt was buiten mijn weten om) Aangezien er automatisch geincasseerd werd binnen die periode nam ik aan dat het weer goed was. Toen ik echter een schade wilde doorgeven in januari dit jaar, werd mij verteld dat mijn verzekering per eind november was beeindigd terwijl ik de brief van hen nog niet had gekregen. Zij gaven ook aan dat die brief nog verstuurd moest worden(sic!) Vervolgens aangeboden om per direct het bedrag plus het nieuwe maandbedrag direct over te maken. Dit werd geweigerd. Er werd een klacht aangemaakt die niet doorgezet werd en zodoende heb ik weer een klacht aangemaakt. Ook dit mocht niet baten. De reden er wordt mij verweten dat ik een wanbetaler ben. Zeer klantonvriendelijk dus!

Kevin
16-05-2014

Opstal (woonhuis)

Ik heb op dit moment heb ik een claim lopen voor waterschade aan mijn vloer.

Eerder heb ik een lekkage aan mijn dak gehad omdat het complex was om de kosten te indexeren de ing de vraag neer gelegd of zij een schade expert wilde sturen omdat de omvang vrij groot was en ik anders 6 a 7 offertes op moest vragen waar bijv de keuken boer ook weer minimaal 150 euro voor wilde hebben want ja als ze vervolgens een andere hersteller in de arm namen hadden zij wel de kosten voor offerte gemaakt..

Dus de situatie bij ING voor gelegd er werd accuraat gereageerd de dag erna had ik al een schade expert op de stoep staan. dezelfde expert die mij wist te wijzen op verborgen schade wat achter ook bleek te zijn bijv rot houtwerk in de aanbouw keuken kastjes die uitzetten en wat ik zelf niet gezien had schade aan mijn aanrechtblad.. dus al met al was ik wel blij met de ING en ook de de schade expert.

Voor de claim die nu loopt gaat het tot zo ver prima alleen blijft men nu oneindig om stukken vragen, Foto's etc daardoor duurt het allemaal best wel lang.. terwijl het mijn inziens vrij simpele zaak is..

Maar tot nu ben ik prima tevreden over ING.

04-10-2013

ING woonverzekeringen al risk en weet ik wat nog meer

1.5 maand gelede. Is er in gebroken heel wat gestolen

Alles netjes opgestuurd en nu nog.niets terug gehoord

Lekker rekken kunnen ze

Als ik eind deze maand nog niets gehoord he. Haal ik er

Een advocaat bij want heb al 5x gebelt en telkens. Is het nog inbehandeling

02-08-2011

Het is mij totaal onduidelijk waarom Fred ING zo'n laag cijfer geeft. Slechte recensie.. Daarom wil ik mijn ervaring met een woonverzekering bij ING delen om een beter beeld te geven.

Een half geleden was er met een storm een boom op mijn garage gevallen. De schade viel op zich wel mee vergeleken met wat ik op het nieuws zag maar het dak en een gedeelte van de muur waren wel zwaar beschadigd. Uiteraard verwachte ik dat mijn woonverzekering dit wel zou vergoeden wat ook zo is. Maar toen ik ING belde werd ik kei goed geholpen. De meneer die mij heeft geholpen was erg vriendelijk en behulpzaam en toonde zich betrokken. Mijn garage is destijds volledig hersteld en ING heeft alles vergoed. Ik heb dus hartstikke goede ervaringen met mijn verzekering bij ING. Overstappen zal ik dan ook zeker niet doen, eerder mijn andere verzekeringen hierheen verhuizen! ING bedankt!

24-12-2010

Zeer slechte ervaring met ING woonverzekering op het punt van risico wijziging (art 13 polisvoorwaarden) de omschrijving is niet duidelijk, heb je er eenmaal mee te maken dan doen ze er alles aan er onderuit te komen.

Ze gaan zelfs tegen hun voorwaarden in door je gewoon over de periode de premie terug te storten en zeggen we dekken niet dit terwijl hun voorwaarden wel duidelijk aangeven 2 maanden door te dekken, er word verder geen enkele moeite gedaan en verder 10 jaar nieuwwaarde?? vergeet het maar.

Ze bieden nu zelfs 3 maanden gratis rechtsbijstand aan maar wat kun je ermee als zij hun eigen voorwaarden niet nakomen, je zult ze maar tegen hunzelf nodig hebben.