IZZ reviews

5.8
Sanne
11-10-2023

Waardeloze verzekering. Zorg voor de zorg, nou niks krijg je vergoed. Betaal me scheel aan premies, maar kan alleen maar honderden euro’s bijbetalen. Dieven

Roos
19-07-2023

De zorg verzekering voor zorgverleners, die ze dan vervolgens totaal geen vergoede zorg geven. Ik betaal 171 euro in de maand en alles wat ik nodig heb moet ik zelf betalen. Steunzolen (200 euro) , medicatie (600 euro per jaar) en ga zo maar door. Soms heb ik het idee dat ik de verzekering plus aanvullend heb voor niets.

Daan
05-06-2023

Waardeloze zorgverzekering. Ongeval gehad, met schade aan m'n gebit. Meer dan een jaar aan ellende en vele tandartsbezoekjes (o.a. wortelkanaalbehandelingen). Ik zou een ongevallendekking hebben tot 10.000.

1 Wortelkanaalbehandeling (t.b.v. een ontsteking in een reeds behandelde tand) viel net buiten de eerste 12 maanden, mede door de vele complicaties die de behandelingen aan m'n gebit opleverden. Ondanks dat iedereen (tandarts/endodontoloog/SKGZ) het erover eens was dat dit een logisch geval was van vervolgschade, blijft IZZ bij hun standpunt dat deze behandeling buiten de eerste 12 maanden viel en daarmee niet valt binnen de ongevallendekking. Hierdoor dus bijna 600 euro lichter. Blijf a.u.b. weg bij deze zorverzekeraar. Veel geld vangen, maar als je ze nodig hebt zijn ze er niet.

Toni
25-05-2023

IZZ is in de laatste jaren onder de hoede van VGZ afgegleden naar een prut verzekering: steeds meer betalen en steeds minder vergoeding. Restitutiepolis verdwenen, bij heel veel zorgverleners krijg je niets meer vergoed. En nu willen ze ook nog 1,25 per maand van je rekening afschrijven als je post op papier wilt krijgen. Ook als er geen post verschijnt in die maand. Asociaal, zakkenvullers. Wegblijven bij die klote VGZ!

Jörn
07-04-2023

Ik wil mijn dank uitspreken aan een medewerker van de incassoafdeling, Rianne, voor de mooie bos bloemen!

Na een misverstand over een betalingsregeling wat goed opgelost werdt kregen we 1000 x excuses. Dat was al genoeg. En dan vanmiddag nog een bos bloemen met excuses voor het ongemak. Helemaal top!

Vr groet, Jörn Schmalz

Semia
24-07-2022

Na maandenlang zelf te proberen nu de Geschillencommissie ingeschakeld omdat IZZ niet reageert op klachten. Ook word ik telefonisch niet geholpen en omdat dit niet de 1e keer is ben ik het helemaal zat. Wat een slechte klantenservice, die zichzelf herhaaldelijk corrigeert echter mij nog steeds in het ongewisse laat. Ik ga volgend jaar over naar een andere zorgverzekeraar en raad IZZ echt aan niemand aan.

Graziano
13-05-2022

Geen toelichting

Hele slechte ervaring.

IZZ wil een factuur van buitenlands ziekenhuis niet vetgoeden wegens het ontbreken van een behandelverslag.

Verwijsbrief van huisarts is niet voldoende.

14-03-2022

Te veel betaalde eigen risico 2021 op 14 maart 2022 nog niet terug gestort gekregen div malen gebeld maar zonder resultaat. Als je je premie niet betaald weten ze je waarschijnlijk wel te vinden

Metin Kurt
07-03-2022

Klantonvriendelijk en slechte service

Een chiropractische onkostendeclaratie ingediend die mij werd aanbevolen door het IZZ en die niet voldeed aan de betaling

Klantenservice duurt ongeveer 15 tot 20 minuten voordat je aan de beurt bent

20-12-2021

Ik ben diep teleurgesteld in IZZ. Al jaren verzekerd op een basisverzekering. Ik heb ze nooit nodig gehad en nu ineens had ik wat met mijn ogen, waardoor de huisarts een oogkweek had afgenomen. Voor deze oogkweek moest ik 400 euro betalen. Eigen risico is 385 euro. IZZ wou niks vergoeden. Toen ik belde, zei de medewerker, omdat het bedrag hoger is dan 385 euro, moest ik het zelf betalen. Voor mij nooit weer IZZ.

31-08-2021

Totaal niet tevreden over afhandeling declaratie

Bij de afwijzing staat geen reden van weigering. Na bijna 20 minuten gebeld te hebben met de klantenservice wist men de reden ook niet maar men vermoedde dat er geen AGB code op de nota stond. Deze staat er echter wel op en eerdere nota's van dezelfde tandarts zijn wel vergoed. Na 3 keer in de wacht gezet te zijn werd de telefoonlijn verbroken.

Is met een beetje moeite terug te zien in het systeem. Niet klantvriendelijk en het is ook niet de eerste keer dat zaken slecht afgehandeld worden. Al eerder excuses en een bloemetje gehad maar heb liever dat men klantvriendelijk en meer behulpzaam gaat worden

Martje
29-12-2020

Onmenselijk

Zeer teleurstellende zorgverzekering. Jarenlang bij deze zorgverzekering verzekerd geweest. Eigenlijk best wel tevreden. Maar de laatste jaren steeds slechter te bereiken en zakelijker. Hoge premie. Nu ons dochter van net 18 jaar goede hoortoestellen nodig heeft omdat zij ernstig slechthorend is en we hoortoestellen hebben die nieuwer zijn en echt veel beter voor haar, krijgen we 0,0 vergoed omdat deze hoortoestellen niet onder de prijsafspraken vallen die ze hebben gemaakt met de audicien. Het is te zot voor woorden dat je dit een opgroeiende jongere door een zorgverzekering wordt ontzegd. De hoortoestellen moeten vallen binnen een bepaalde categorie en anders keren ze dus helemaal niets uit. Waarom niet vergoeden tot het bedrag binnen de afgesproken categorie, vraag ik me af. Wij zeggen met zijn vijven morgen deze waardeloze verzekering op. Zeer starre verzekering ook in het verleden meegemaakt met een bepaald soort medicijn.

Cor
29-12-2020

Wachttijd en eigen bijdrage medicijn

23 minuten gewacht voor medewerker de telefoon aanneemt. Na vijf minuten discussie wilde de dame kijken in het systeem. Maar dat kon niet want het ligt er uit? Bizar.

Allergisch voor medicijn krijg een andermedicijn en dat wordt onvolledig vergoed. Apotheker heeft niet gewaarschuwd bij aannemen recept ( van specialist) 5 maanden later moet ik effe € 115 betalen. Dit buiten mijn eigen risico van € 385. Dat was al in maart op!

Hamed
23-12-2019

Niks klop wat zij beweren.

Niet aan beginnen,onbetrouwbaar,voor klein zorgkosten gaat nog maar als men echt zorg nodig heeft zijn ze niet voor patiënt!

De izz valt onder vgz zorgverzekering we hebben jaren lang bij izz geweest (spijtig) maar toen mijn vrouw/we zorg nodig hadden,ons in steek gelaten.

03-09-2019

Zeer slecht! Begin hier niet aan

1. App werkt niet. Je wordt steeds naar de website gestuurd.

2. Factuur met alleen een bedrag maar geen specificatie van de gemaakte kosten.

3. Klantenservice alleen op werkdagen en tijdens kantooruren bereikbaar.

4. Inloggen met Digid-app of sms werkt zeer omslachtig.

24-02-2018

Vergoeding hoortoestel

Ik moet godverdomme € 166,25 betalen als eigen bijdrage voor mijn hoortoestellen. Ik trek ze het vel over hun oren! Ik ga dat bedrag declareren! Overal moet je een eigen bijdrage voor betalen! Ook voor orthopedische schoenen, € 150 per paar om de 18 maanden. Verder nog alle medicijnkosten. Wie denken ze wel dat ze zijn, Hare Majesteit De Koningin of zo! Afzetters zijn het!

Ozcan
09-12-2016

Opletten mensen

Ik merk dat er bij mij onterecht kosten worden gedeclareerd die niet gedeclareerd zouden mogen worden, hiervoor heb ik contact opgenomen (al een paar keer zelfs) en als antwoord krijg ik steeds te horen dat het eigen risico is, terwijl ze in het systeem duidelijk kunnen zien dat dat niet zo is en als ze al die nota bedragen bij elkaar optellen ik boven die eigen risico zit. Antwoord hierop kunnen ze niet geven maar wel op een onvriendelijke manier discussie aangaan dat ik het verkeerd heb en dat het toch wel met de eigen risico te maken heeft. Vind dit niet kunnen, daarom ga ik overstappen. Voor ik overstap ga ik wel bij een een advocat raadplegen over de onterechte kosten die ik moest betalen.

Toon
01-11-2016

Prutsen met preferentiebeleid

Preferente middelen worden niet altijd 100% vergoed, terwijl dat wel zou moeten. communicatie hierover is moeilijk

23-06-2016

Izz de juiste keuze

goede vergoeding regeling

Lianne
17-06-2016

Dik tevreden

Ik ben via mijn werkgever verzekerd bij het IZZ en ben daar zeer tevreden mee. ik heb een zeer uitgebreide dekking, tegen een goed tarief als je deze vergelijkt met andere zorgverzekeringen.

Meer IZZ reviews