ONVZ reviews

PeriodeLaatste 12 maanden2023
Ab
13-02-2024

REVIEW ONVZ

“Een koude douche voor ONVZ Circa 50 jaar aangesloten bij ONVZ. Gelukkig nooit een ernstig probleem gehad , dus nagenoeg geen relevante declaraties. Voor het eerst nu tijdens mijn vakantie in het buitenland heel ziek geworden en met sirenes en zwaailichten naar het ziekenhuis gebracht. Alles zelf vooruit betaald. Niet nagedacht om een bonnetje te vragen. Was er ook nagenoeg niet toe in staat. Alle medische rapporten, onderzoeks- en behandel resultaten van de lokale artsen en van het ziekenhuis naar ONVZ opgestuurd MET de afschriften van de bankbetalingen. Dus met volledige bewijsvoering. Maar geen bonnetje, dan ook geen vergoeding , aldus ONVZ. Ook al lig je aan de hartmonitor en het infuus met alle doodsangsten vandien, dan heb je toch maar aan het ONVZ bonnetje te denken. Een koude douche voor ONVZ. Een dikke 3. Ab Troost - Hendrik Ido Ambacht - (e-mailadres verwijderd) ”

24-12-2023

Bij de aanvraag via zorgkiezer.nl, kies ik voor pakket optifit welke best prijzig is per maand (ongeveer €200,-), maar deze heeft een ruime dekking van 30 fysiobehandelingen etc. Ze stellen aan het einde wat acceptatievragen omtrent je gezondheid om te kijken of je winstgevend bent of ze geld zal kosten. Een van de vragen is of je verwacht het komend jaar langer dan 6 weken fysiotherapie te gebruiken. In mijn geval verwacht ik in die 6 weken 3 behandelingen te gebruiken (1 om de week) en dat voor een periode van 3 maanden. Dit komt neer op 6 behandelingen met een optifit pakket van 30 fysiobehandelingen waar je maandelijks dik geld voor neertelt. Deze vraag is met een ja beantwoord en zo ben ik vervolgens geweigerd.

Dus ONVZ verkoopt verschillende pakketten, waar je geen gebruik van mag maken. Tenzij je gewoon een uitgebreid pakket neemt zonder de intentie deze te willen gebruiken.

Mar
16-11-2023

In Spanje ziek geworden. Echt ziek. Eerst medicijnen gehad, bleef ziek. De Nederlandse huisarts heeft direct een bloedonderzoek aangevraagd, kon weleens een voedselintolerantie zijn, plotseling. Dat werd echt serieus. Maar nee, kosten van bloedonderzoek werden afgewezen. Niets vergoed gekregen. Onvz heeft gevraagd om rekening en een uitgebreid verwijs. Veel werk gehad hiermee. Weer terug naar de huisarts. Maar nee, geen vergoeding. Onvz eerste klas, waarin dan? Niets anders dan versturen van rekeningen, uitleg. Helpt gewoon niet. App werkt niet, of is zeer onduidelijk. Andere goedkoper verzekering afsluiten met een reisverzekering. Maar ga nooit naar onvz

Sher
17-03-2023

Al twee jaar bij onvz verzekerd. Dit jaar een dure verzekering afgesloten omdat we wisten dat er een operatie zat aan te komen. Maar omdat het ziekenhuis in oktober vorig jaar heeft gebeld om een afspraak te maken, vergoeden ze niks. Want dan valt het onder de verzekering van vorig jaar. Terwijl de operatie dit jaar is. Deze kleine lettertjes staan niet in het overzicht met vergoedingen op hun site. Niet transparant dus en zeer slechte service.

Alex
05-01-2021

La 'ndrangheta van de zorgverzekeringen

Oplichting eerste klas, ONVZ is een verzekeraar zonder winstoogmerk, maar weigert klanten op basis van verwachting.

Verwacht je niet ziek te worden of gebruik te maken van een zorgverzekering? dan ben je welkom. Maak je er dan toch gebruik van, dan doet ONVZ er ALLES aan om maar niet te hoeven betalen.

Wij hebben aangegeven dat we gebruik maken van osteopathie, dat is de reden geweest om een verzekering AF te wijzen. waarin we aangeven dat gebruik maken van ZORG voor een ZORG verzekering.

De dame in kwestie wist mij te vertellen dat een zorgverzekering iets is voor onverwachte zorg.

Verwacht je wel zorg, ( een beugel, fysiotherapie, wortelkanaal behandeling etc etc ) dan zal ONVZ je niet verzekeren want dat kost hun geld.

Het zijn regelrechte mafia praktijken waarbij de noodzaak om verzekerd te zijn hevig misbruikt wordt en je afgescheept wordt met het staat in de voorwaarden.

voor mij nooit en nooit meer iets wat ook maar met ONVZ te maken heeft.

Me
19-04-2020

Onduidelijke voorwaarden

Een declaratie diëtetiek werd niet vergoed omdat de factuur niet voldeed aan de eisen. Als ik vervolgens vraag hoe de factuur er wel uit moet zien dan kan de klantenservice mij daar geen antwoord op geven. Er staat ook nergens vermeld aan welke eisen een factuur moet voldoen. Er werd mij verteld dat de de duur van de behandeling in eenheden per kwartier vermeld moet worden inplaats van in minuten.

Ik heb gevraagd naar de declaratiecodes en welke wel en niet vergoed worden. Het antwoord was dat deze alleen voor intern gebruik zijn en niet gedeeld worden met de klant. Dat vindt ik wel vreemd want ik betaal voor een verzekering, maar ze willen mij niet vertellen waarvoor ik precies verzekerd ben. Ik ga opzoek naar een andere verzekering die wel openheid van zaken durft te geven

05-03-2020

Slechte dekking hoge premie

T/m 2019 was ik verzekerd bij ONVZ. Volgens mij echt al iets van 15 jaren of langer. Het laatste jaar (2019) betaalde we voor onze superfit verzekering maar liefst meer dan 6.000 Euro. Alles was verzekerd. Dat bleek niet waar te zijn. Halverwege vorig jaar moesten wij een klacht indienen via het SKGZ en kregen we gelijk voor het vergoeden van bepaalde medicijnen zonder "zi nummer" en in december had ik een laserbehandeling nodig volgens de huisarts en werd ik doorverwezen, maar de vergoeding bleef uit. Superfit polis blijkt niet alles te vergoed ook al wordt je doorverwezen. De klantvriendelijkheid liet ook te wensen over. Zodoende zijn we eind 2019 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.

Tineke
09-01-2020

Géén optifit aanvullende verzekering

Puur toevallig kom ik erachter dat ik ruggenmergschade heb. Staat op brief radioloog en ook de neuroloog vermeldt het in zijn brief en nu moet fysiotherapeut bewijzen dat ik dus werkelijk een syrinx heb en waarom er verkeerd is gecodeerd?! Een ziekte die zeldzaam is. Ook de fysiotherapeut en ik zijn géén artsen, wisten wij veel?

Altijd super tevreden geweest, maar ik mag wel 1 trede hoger in mijn aanvullende verzekering en niet 2 treden, waardoor ik ook meer medicatie zelf moet gaan betalen. We kregen in december nog een brief dat ze zo blij met ons waren omdat we al zo lang bij ONVZ zijn verzekerd. Fijn, nu worden we na de mail van gisteravond ook nog onder druk gezet om binnen 3 dagen te reageren en anders blijven we met de aanvullende verzekering zitten waar we nu zitten.

Het gast om mij, maar ik mag wel zelf een verzekering voor ons beiden afsluiten, maar niet bellen over mijn eigen verzekering. Volgend jaar weet ik wel beter.

Lars
30-11-2019

ONVZ is een zeer slechte keuze

Onvz is een zeer slechte "keuze" geweest. Na vanaf 1990 naar tevredenheid bij Zwolsche Algemene aanvullend verzekerd te zijn geweest opgeslokt door ONVZ.

Na 25 jaar trouw premie te hebben betaald zonder noemenswaardige kosten, heb ik de laatste jaren noodgedwongen hoge kosten moeten declareren.

Nadat ONVZ eerst probeerde onder vergoeding van de kosten uit te komen werden ze in het ongelijk gesteld door de geschillencommissie en moest ONVZ de kosten alsnog vergoeden.

Nadat ze dit hadden gedaan zegden ze vervolgens toch eenzijdig de polis op per 1 januari daaropvolgend.

Na een door hen verloren kort geding moesten ze me blijven accepteren, echter ik had mijn neus vol van ONVZ en ben uit eigen beweging naar een betere verzekering overgestapt.

Het personeel is zeer ondeskundig en onvriendelijk en geeft onjuiste en tegenstrijdige informatie.

Angélique
16-10-2019

Veranderd tussentijds voorwaarden!

Voor de 2e keer veranderen ze halverwege het jaar weer de polisvoorwaarden van alternatieve vergoedingen. Premie mag je wel gewoon fors doorbetalen, facturen worden niet meer vergoed. Ik ben zeer teleurgesteld in deze dure zorgverzekering!

10-09-2019

Lage premie, toch een heel duur jaar!

Werkelijk overal krijg je de rekening voor. Heb nog nooit zoveel betaald als dit jaar. Ben er best een beetje ziek van. Ik ga weer terug naar menzis.

Paula
30-01-2019

Afhandeling declaraties

Jaarlijks bloedonderzoek wordt maar voor 50% vergoed. Declaraties worden zeer moeizaam afgehandeld. Zeer slechte afhandeling.

29-12-2018

Veel beloven weinig geven laat een gek in vreugde leven

Bij aanschaf nieuwe hoortoestellen (eerste keer)gebeld met ONVZ. Gevraagd hoe kan ik het beste te werk gaan en waar naar toe? Audicien heeft procedure goed gevolgd en we kozen voor toestellen die duurder waren dan basis vergoeding. Hierover voor we deze keuze gemaakt hebben weer gebeld met ONVZ met de vraag krijgen wij 1000 euro vergoed vanuit ons top-fit aanvullende pakket. Antwoord ja daar bent u extra voor verzekerd. Nu het op vergoeden aankomt helaas 499 euro en een ander verhaal. Zwaar teleurgesteld en overweeg ook hier verdere stappen te ondernemen! Was een tevreden klant maar deze verzekeraar is hard afgegleden de laatste jaren!

Claudia123
17-12-2018

ONVZ takelt af

De polisvoorwaarden bestaan niet meer: zij heten nu " algemene regels en vergoedingen". Als je deze met veel moeite gevonden hebt, dan blijken deze een mengsel van basis- en aanvullende verzekeringen in één lange tekst van 242 pagina's te zijn. Onleesbaar, te modern. Verder geeft de MijnONVZ omgeving te weinig informatie: er staat alleen " bezoek ziekenhuis", maar niet welke dbc precies gefactureerd wordt. De eigen risico korting gaat in 2019 van €25 naar €19. De premieberekening geeft geen uitsplitsing van de kortingen: eigen risico, collectiviteitskorting en korting ivm jaarbetaling zijn niet uitgesplitst. De klantenservice is onvriendelijk. Hoe is het mogelijk dat dit gebeurt met de ONVZ?

05-12-2018

Discutabel acceptatiebeleid

Administratieve chaos en discutabel acceptatiebeleid. Na aanvraag via de computer van nieuwe verzekering bleek dat de invulde vragen voor het afsluiten van een aanvullende verzekering Optifit en Tandfit C niet meer vindbaar waren. Ondanks dit punt is er voor ONVZ wel reden om onmiddellijk de oude verzekering op te zeggen terwijl nog geen acceptatie op de aangevraagde aanvullende verzekeringen is gedaan. Na diverse telefoontjes een nieuwe vragenlijst ontvangen en naar waarheid ingevuld. Hierna verbijstert over beslissing dat een van de te verzekeren personen is afgewezen voor de aanvullend verzekering omdat op één van de vragen is ingevuld dat mogelijk binnen drie maanden gebruik wordt gemaakt van alternatieve geneeswijze, en ook het beschikken over een 'kroon' het gebit van enkele jaren oud.

Sophie
13-11-2018

Tevreden

Ik ben afgelopen jaar erg tevreden met ONVZ, goede snelle afhandeling van declaraties, niet de goedkoopste, maar wel de beste prijs-kwaliteit verhouding, goedkopere zorgverzekeringen bieden namelijk op elk vlak minder.

WH
13-09-2018

Ben al 5 jaar lid van ONVZ geen reden tot klagen

Wow een verzekering als deze gun je een ieder . Duidelijke info, snel antwoord, snelle betalingen. Ook voor buitenlandse rekeningen geen probleem. Vandaar 5 jaar ONVZ en het worden er meer. haHa

Hanky
20-03-2018

Decadent clubje

Als gezin geweigerd voor het Optifit-pakket, vanwege de beugel van onze dochter. Tja, kinderen met beugels: dat gaat ook echt een stap te ver hè? (not.)

Nico
19-02-2018

Zeer negatieve telefonische service

Vanmorgen telefonisch contact gehad met, helaas weet ik de naam niet meer. Wat een ongelooflijk niet geschikt persoon voor dit werk. Na een wat stekelig gesprek werd ik opgehangen omdat ik haar onderbrak met ho, ho, ho, ho, want ik wilde nog wat tegen haar zeggen werd ik opgehangen. Daarna terug gebeld en gesproken met Fatima, keurig geholpen géén probleem. Maar van enige klantvriedelijkheid van die eerste “mede” werker heb ik geen goed woord over. Ik zou zeggen direrect “de zak”.wat een .

Bhakti
06-07-2016

Goede klantenservice

Niet de goedkoopste verzekering, maar wel een van de beste voor klantenservice en dekking. Er is ook een afdeling met zorgconsulenten die advies geeft bij medische problemen op het gebied van verzekeringen. Geen duur 0900 nr., maar normale telefoonnummers. Declaraties kunnen digitaal worden ingediend en worden regelmatig afgehandeld.

Meer ONVZ reviews