Jaarlijks bloedonderzoek wordt maar voor 50% vergoed. Declaraties worden zeer moeizaam afgehandeld. Zeer slechte afhandeling.
Bij aanschaf nieuwe hoortoestellen (eerste keer)gebeld met ONVZ. Gevraagd hoe kan ik het beste te werk gaan en waar naar toe? Audicien heeft procedure goed gevolgd en we kozen voor toestellen die duurder waren dan basis vergoeding. Hierover voor we deze keuze gemaakt hebben weer gebeld met ONVZ met de vraag krijgen wij 1000 euro vergoed vanuit ons top-fit aanvullende pakket. Antwoord ja daar bent u extra voor verzekerd. Nu het op vergoeden aankomt helaas 499 euro en een ander verhaal. Zwaar teleurgesteld en overweeg ook hier verdere stappen te ondernemen! Was een tevreden klant maar deze verzekeraar is hard afgegleden de laatste jaren!
De polisvoorwaarden bestaan niet meer: zij heten nu " algemene regels en vergoedingen". Als je deze met veel moeite gevonden hebt, dan blijken deze een mengsel van basis- en aanvullende verzekeringen in één lange tekst van 242 pagina's te zijn. Onleesbaar, te modern. Verder geeft de MijnONVZ omgeving te weinig informatie: er staat alleen " bezoek ziekenhuis", maar niet welke dbc precies gefactureerd wordt. De eigen risico korting gaat in 2019 van €25 naar €19. De premieberekening geeft geen uitsplitsing van de kortingen: eigen risico, collectiviteitskorting en korting ivm jaarbetaling zijn niet uitgesplitst. De klantenservice is onvriendelijk. Hoe is het mogelijk dat dit gebeurt met de ONVZ?
Administratieve chaos en discutabel acceptatiebeleid. Na aanvraag via de computer van nieuwe verzekering bleek dat de invulde vragen voor het afsluiten van een aanvullende verzekering Optifit en Tandfit C niet meer vindbaar waren. Ondanks dit punt is er voor ONVZ wel reden om onmiddellijk de oude verzekering op te zeggen terwijl nog geen acceptatie op de aangevraagde aanvullende verzekeringen is gedaan. Na diverse telefoontjes een nieuwe vragenlijst ontvangen en naar waarheid ingevuld. Hierna verbijstert over beslissing dat een van de te verzekeren personen is afgewezen voor de aanvullend verzekering omdat op één van de vragen is ingevuld dat mogelijk binnen drie maanden gebruik wordt gemaakt van alternatieve geneeswijze, en ook het beschikken over een 'kroon' het gebit van enkele jaren oud.
Ik ben afgelopen jaar erg tevreden met ONVZ, goede snelle afhandeling van declaraties, niet de goedkoopste, maar wel de beste prijs-kwaliteit verhouding, goedkopere zorgverzekeringen bieden namelijk op elk vlak minder.
Wow een verzekering als deze gun je een ieder . Duidelijke info, snel antwoord, snelle betalingen. Ook voor buitenlandse rekeningen geen probleem. Vandaar 5 jaar ONVZ en het worden er meer. haHa
Als gezin geweigerd voor het Optifit-pakket, vanwege de beugel van onze dochter. Tja, kinderen met beugels: dat gaat ook echt een stap te ver hè? (not.)
Vanmorgen telefonisch contact gehad met, helaas weet ik de naam niet meer. Wat een ongelooflijk niet geschikt persoon voor dit werk. Na een wat stekelig gesprek werd ik opgehangen omdat ik haar onderbrak met ho, ho, ho, ho, want ik wilde nog wat tegen haar zeggen werd ik opgehangen. Daarna terug gebeld en gesproken met Fatima, keurig geholpen géén probleem. Maar van enige klantvriedelijkheid van die eerste “mede” werker heb ik geen goed woord over. Ik zou zeggen direrect “de zak”.wat een .
Niet de goedkoopste verzekering, maar wel een van de beste voor klantenservice en dekking. Er is ook een afdeling met zorgconsulenten die advies geeft bij medische problemen op het gebied van verzekeringen. Geen duur 0900 nr., maar normale telefoonnummers. Declaraties kunnen digitaal worden ingediend en worden regelmatig afgehandeld.
Ik ben bij ONVZ sinds 1,5 jaar nu. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een zorgverzekering, ik zou deze dan ook aan iedereen aanraden!
Ik heb nu voor mijn 2e jaar ONVZ. De beste zorgverzekeraar die er is. Heeft via Mijn ONVZ een inzicht in wat er gedeclareerd is, wat onder het eigen risico valt en wat vergoed is. Als ik zeg dat ik via ONVZ verzekerd ben, wordt er nooit moeilijk gedaan om medicijnen of dergelijke mee te geven. Kortom, ik ben heel tevreden over ONVZ!
sins 1979 verzekerd bij onvz, heel goede ervaring en ben dan ook niet van plan te veranderen, denkt met je mee
ik ben tevreden je betaald normale prijs . en heel veel dingen worden wel gedekt of vergoed. terweil andere mensen meer betalen minder dekking. of wel goed koop maar zit ook niks bij .komen ze aan het einde van de rit pas achter ..
Goede zorgverzekering, met 1 simpele basisverzekering waarmee je gewoon bij iedere zorgverlener terecht kunt. Geen oerwoud van verschillende soorten restitutie en natura verzekeringen zoals vele andere zorgverzekeraars hebben. Ik kijk geregeld of overstappen zinvol is maar kom toch steeds weer tot de conclusie dat ONVZ absoluut waar voor het geld biedt.
Ieder jaar weer vergelijk ik om te kijken of ik elders beter af ben en ieder jaar kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk heel goed zit bij ONVZ. Er zijn goedkopere (en eerlijk gezegd als je jong en gezond bent, raad ik dat ook aan), maar indien je gezondheid te wensen overlaat, zit je heel erg goed (verzekerd) bij ONVZ met basis en een aanvullende verzekering. Jammer dat je voor tandfit niet zomaar wordt geaccepteerd, maar dat is bij de meesten niet anders. Ik ben nog steeds blij met deze verzekering, na 17 jaar nog.
alles geweldig geregeld geen omkijken na
Altijd een snelle reactie op je vragen en ook snelle betalingen van ingestuurde rekeningen.
heel goede service en snelle enruime vergoedingen. zenis wel iets duurder maar daar staat ook veel tegenover