Ik ben in dec. 2019 3 x naar de chiropractor geweest. Ik heb VGZ daarover gebeld en omdat diegene niet onder contract bij hun stond zou ik toch 80 procent vergoeding krijgen, dus ik ben gegaan. Ik dacht dus dat ik via het gemeente pakket voor alternatieve zorg een vergoeding tot 300 euro zou krijgen met maximale besteding van 45 euro per dag. De chiropractor kostte 40 euro, dus ik dacht ik zit goed. Maar wat blijkt dus de chiropractor valt onder bewegingszorg en niet onder alternatieve zorg. Terwijl op de brief waarmee ik dus ben geïnformeerd wel hulp door alternatieve genezers staat. I.i.g. is mij dat vorig jaar niet verteld. Ik heb maar een basisverzekering voor bewegingszorg dus kan ik alles zelf betalen. De degene die ik vandaag belde zei nog dat mensen zich daar vaker in vergissen, ja zeker als ze je dat niet vertellen aan de telefoon. Hoe moet ik dat weten. Ik heb al niet veel geld en ik voel me zo ontzettend in de maling genomen door VGZ dat ik nu dat geld niet terug krijg en wat kan je doen? Ik weet het niet, maar weet wel dat ik me ontzettend genaaid voel door VGZ.
Pas op voor VGZ! Je denkt dat de therapeut vergoedt wordt uit deze verzekering maar dit weigeren ze. Hun reden; we vergoeden eerst vanuit de basisverzekering, als je nog een bedrag eigen risico hebt staan moet je de behandelingen zelf betalen. Ze gebruiken dus niet je aanvullende verzekering. Dit vind ik dus misleiding. Volgens hun niet want het staat in hun voorwaarden. Zelfs de therapeut was verbaasd! Gelijk overgestapt naar CZ. Zij vergoeden wel gelijk vanuit aanvullende verzekering want daar betaal je voor! Daarnaast zijn ze lastig te bereiden en is de welwillendheid ver te zoeken. Kortom; je betaald voor aanvullende maar je krijgt GEEN vergoeding. Bij CZ krijg je heel makkelijk iemand aan de lijn, die alles precies weet en het ook nog schriftelijk bevestigd. VGZ is een zeer nare ervaring geweest! Voor mij nooit meer!
Na borstkanker waarbij okseltoilet verwijderd is Zou ik chronische oedeemtherapie moeten krijgen. Vgz weigert dit en werkt via een richtlijn terwijl ieder mens verschillend is. Ze denken totaal niet mee. Waardoor ik niet krijg wat ik nodig heb en dus met pijn moet leven
Begreep, dat unive en vgz opereren onder de zelfde Paraplu. Bij unive plukken de verzekerden de wrange vruchten. Gelukkig is dat bij vgz Anders. Heel anders! Bij vgz plukt men geen wrange vruchten. Nee, bij vgz zijn die vruchten kuis- en kuis verrot.! Een goed verstaander heeft verder geen enkel woord Meer nodig!
Mijn ervaring met VGZ is prima. Goed overzicht in verbruik en zorgkosten. Duidelijke informatievoorziening. Zit er al een paar jaar. Jammere aan beoordeel sites is dat mensen vaak een oordeel achterlaten wanneer ze een slechte ervaring hebben gehad.
Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Wat een waardeloze service. Gelukkig laatste dagen bij deze zorgbende en overstappen scheelt een hoop ergenis en geld
VGZ is niet per e-mail of social media bereikbaar, daar zijn ze mee gestopt. De chat is nooit bereikbaar omdat het telefonisch te druk is. Op brieven komen geen reacties. Eindelijk iemand aan te telefoon die niet deskundig genoeg is en gaat navragen bij anderen. Na een half uur wachten verbreekt de verbinding. Enige tijd later weer gebeld (lang wachten,helpt). Er is niets van het eerdere gesprek genoteerd en deze medewerker heft helemaal geen deskundigheid. Per 01.01.2020 ben ik weg.
Tot 2 maal toe gebeld of vergoeding fysio in buitenland (België )voor zoon onder 18 jaar vergoed wordt. Antwoord was: 18 maal onder basisverzekering en 10 maal onder aanvullende polis. Bij indienen van 20 behandelingen maar 10 vergoed. Diverse malen gebeld, iedere keer minimaal 30 minuten aan de lijn en telkens ander antwoord waarom er geen vergoeding plaatsvind. Klacht ingediend en reactie na 10 dagen: excuses met argumentatie fout in het systeem. Nieuwe nota Fysio ingediend en ja hoor weer afgewezen. Kortom zeer slechte service vanwege moeilijke bereikbaarheid, ondeskundige medewerkers, declaratiesysteem werkt niet, ben benieuwd hoeveel klanten hierdoor gedupeerd worden.
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar VGZ. slechtste beslissing ooiT! ik had een extra tand verzekering afgesloten zodat mijn kinderen in de toekomst voor orthodontie vergoed zouden worden. op hun site staat een wachtperiode van een jaar voor orthodontie, dat begrijp ik nog enigsinds. maar nu bijna twee jaar later wordt alsnog voor een van mijn dochters haar beugel niet vergoed terwijl ik wel al bijna twee jaar de premie hiervoor betaal. ik heb een klacht bij hen ingedient maar deze wordt gewoon weg gewimpeld. ik neem en betaal toch 44 euro per maand extra voor deze aanvullende verzekering zodat deze extra tandartskosten ook vergoed worden! ik vind het echt schandalig dat ik wel mag betalen maar de vergoedingen waarvoor ik al twee jaar betaal niet ontvang. ze zouden zich echt kapot moeten schamen.
Het zou zogenaamd een tool moeten zijn die het makkelijker voor je maakt om een zorgaanbieder te vinden waar de verzekeraar een contract mee heeft. Het tegengestelde is waar. VERSCHRIKKELIJKE tool. Kan niks vinden, moet elke keer contact opnemen met die klote klantenservice waar ik weer eindeloos moet wachten. Enkel om te weten of ik wel of geen vergoeding krijg. Doe niet moeilijk en bied gewoon een totaaloverzicht aan zoals letterlijk elk ander ziekenhuis. Voor mij absoluut reden om over te stappen. Scheelt me veel grijze haren, irritatie en dat kut bellen of chatten met de klantenservice telkens.
Ik ben vanaf het begin van de privatisering van de zorg al bij VGZ. Ik ben nooit overgestapt naar een andere verzekering maar dit jaar in december 2019 voor het eerst. In het begin was VGZ best goed, maar ze zijn afgezakt naar een bedenkelijk niveau. Amateuristische mensen aan de lijn, en bovendien moeilijk bereikbaar. En declaraties worden telefonisch eerst toegezegd en bij het indienen opeens niet vergoed, of na lang bakkeleien en wachten. Nee, voor mij is hun kridiet op. Ik stap over. Doei.
U krijgt van me 0! ik ben uw klant sinds mei en heb geen huisarts(allemaal vol)geen tandarts!contact met u onmogelijk!geen email contact!geen fb!(allemaal automatisch!)je krijgt geen informatie via chat, moet bellen en als je belt zonder dat ik met vgz gesproken 10eu simkaart leeg al omdat je urenlang moet wachten en krijg ze niet aan de lijn! schandalig! vgz! ik moet naar oogarts of andere specialisten maar zonder ze kan niet of moet zelf betalen terwijl maandelijks betaal ik al 178 eu en in 5 maanden hebben ze 1000 eu overgeschreven terwijl ik zo hard hun hulp nodig heb en heb niet!schandalig is dat! en heb steeds geen antwoord van ze!ik heb al mijn geld terug genomen en ga niets betalen! ik ga een andere verzekering zoeken! e als u me dwingt te betalen ik ga u aanklagen!
Schandalig! Mijn vrouw betaald maandelijks voor de meest uitgebreide zorgpakket. Omdat ze lijdt aan een auto-immuun ziekte werd ze doorverwezen naar een kliniek in Duitsland. Vooraf informeerde mijn vrouw VGZ of zij dit vergoed kreeg. Volgens VGZ zou het vergoed worden. Na een aantal maanden werd mijn vrouw benaderd door VGZ met de kille mededeling dat het niet meer wordt vergoed, omdat ze zogenaamd aan haar max. zat. Wat nooit is meegedeeld vooraf aan mijn vrouw. En aangezien ze het duurste pakket heeft genomen van VGZ. Wij mochten zelf de factuur van de zorg gaan betalen. Ik heb er maar één woord voor: SCHANDALIG!
Dit is de slechtste verzekering die er bestaat. Alle rekeningen worden met een vage reden / smoes afgekeurd zonder opgaaf van reden. Dan moet je dus eerst bellen en de wachttijden zijn 40 minuten of meer. Dit lijkt bijzonder veel op oplichting. Het is werkelijk onmogelijk om contact te krijgen. Neem nooit VGZ als verzekeraar. In ieder geval valt VGZ onder de slechtste zorgverzekeraar die alles doet alles behalve ontzorgen. Even als voorbeeld: Wij hebben een zwangerschapscursus gevolgd. Deze zou worden vergoed door VGZ. Nu is het zo dat de factuurdatum vroeger was de daadwerkelijke cursus. Dit is logisch omdat de factuur eerst door ons betaald moest worden. Toch gaat VGZ de factuur niet vergoeden. Nog een voorbeeld: Er zwangerschapsdiabetes geconstateerd en is het noodzakelijk om dagelijks bloed te prikken. Erg vervelend. Hiervoor heb je een metertje/teststrips nodig. Deze hebben wij verkregen op doktersrecept. Nu blijkt dat dit alleen vergoed wordt als je het besteld bij een van de 6 aangesloten apotheken. Ja dus je vraagt een hoogzwangere vrouw om kilometers te reizen voor het kopen van een tester. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen die je absoluut niet wilt. Wat is VGZ een teleurstelling zeg. Je kan beter een andere zorgverzekeraar nemen van VGZ. Fam. Sluiter / van Mierlo
Probeer al n half jaar te bellen, geen bereik! Telefoonnummers op brieven kloppen niet, nummers op internet ook niet, bel je via omwegen sta je 20min in de wacht en vervolgens geen bereik meer. Chatten op site lukt ook niet, er komt niemand! Waardeloos, voor mij volgend jaar geen vgz meer!
Momenteel ben ik op vakantie en had de afgelopen dagen medische zorg nodig voor mijn 2 dochters. Hier heb ik in totaal 1 uur en 12 minuten voor moeten bellen. In het ziekenhuis hebben we zelf moeten betalen omdat het 111 formulier niet naar het ziekenhuis kon worden verzonden, wat volgens de VGZ wel mogelijk was! Vandaag zijn we naar het SVB gegaan om het formulier op te halen dat volgens de VGZ medewerker al verzonden was. Eenmaal daar zagen we dat ze niets hebben verzonden. Na twee uur te hebben gewacht en drie keer te hebben gebeld is er eindelijk het formulier gefaxt en gemaild, maar voor een van mijn dochters verkeerd opgesteld en dus niet geldig! Ik baalde ontzettend en ben maar weggegaan. Voor mij een ding zeker; volgend jaar GEEN VGZ meer!
Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Beter niet vgz als zorg pakken deze mensen laten jou in de kou staan. Geloof mij alsjeblieft.
Een helen slechte ervaring? Mogen jullie best wat aan doen? En de klanten niet in de kou laten staan? daar betalen we genoeg aan? wacht tijden veranderen en niet steeds blijf aan de lijn? Gr.Mevr.C.Vijgenboom
In Kroatië een ongeluk gekregen. Gebeld met alarmcentrale VGZ. Onder de 250 euro maken ze geen dossier aan, schiet je zelf voor en mag je het thuis declareren bij VGZ. Allemaal gedaan, maar niet geaccepteerd omdat de nota's in het Kroatisch zijn. Gevraagd waarom ze dat niet verteld hadden toen ik de alarmcentrale aan de lijn had, werd ik doorverwezen naar de alarmcentrale. Daar vertelde ze me dat het een fout van de medewerker was en dat ze niks voor me kunnen doen. Dag geld.
Even VGZ bellen omdat online geen bevredigend antwoord te vinden is kost maar liefst 34 minuten in de wacht staan en bellen met een duur 0900 nummer. Slechte service van VGZ.
VGZ heeft alle digitale contacten mogelijkheden afgeschaft via de sociale media en mail kunnen we we bij vragen VGZ niet bereiken. Bij vragen wordt je verwezen naar een telefoonnummer die niet wordt opgenomen of naar een chatrobot die alleen standaard antwoorden geeft of helemaal geen antwoord. Er staat op de webpagina dat rechtsonder de pagina is er een chat button waarop je kunt klikken om met een 'meedewerker ' te chatten, maar er staat helemaal niets! Kortom, als je vragen hebt ben je terugverwezen op de telefoniste die niet de telefoon opneemt of die robot Sam met zijn domme antwoorden die nergens opslaat. En dan maar herinneringen blijven sturen van betalingen die niet kloppen en als wij vragen er over hebben, tja; kunnen we verrekken!
Begin mei werd ons zoontje geboren. Nu inmiddels een maand later is het nog steeds niet gelukt deze kleine bij mijn zorgverzekering bij te schrijven! Ik (vader) ben al vele jaren klant van vgz zorgverzekering maar daar ga ik na dit jaar direct mee stoppen! 1-eerste telefoontje begin mei:(wachttijd 6 minuten) medewerker feliciteert me met de geboorte van de kleine ( leuk natuurlijk) meld dat ik de kleine pas op mijn zorgverzekering kan zetten als ik het bsn nummer van de gemeente gekregen heb. 2-e telefoontje (wachttijd 10 minuten) (inmiddels heb ik het bsn nummer) de medewerker van vgz zegt dat de kleine nu aangemeld is En dat dit ook zonder bsn nummer had gekund. Paar dagen later krijgen we zelfs een bosje bloemen om te feliciteren met de geboorte van de kleine! maar nu komt het Enkele weken later krijgen we bericht van de huisarts dat onze kleine baby nogsteeds geen zorgverzekering heeft! 3e telefoontje (wachttijd 12 minuten): medewerker meld dat er intern iets fout gegaan is. En dat ik binnen 24 uur een bevestiging krijg in mijn email 4e telefoontje:(wachttijd 15 minuten) 24 uur later weer geen bevestiging in de email. Verzekering nog steeds niet geregeld! 5e telefoontje. (wachttijd 11 minuten) gesprek loopt dermate uit de hand dat er eindelijk een leidinggevende aan de telefoon komt. Leidinggevende weigert bevestigingen op de email te zetten maar zegt dat ik hem nu echt op zijn blauwe ogen moet geloven dat het nu echt geregeld gaat worden en dat we 6 werkdagen van nu een polis in de bus kunnen verwachten. Inmiddels ligt hier een brief met de rekening van het ziekenhuis! als de baby binnen 5 dagen geen zorgverzekering heeft dan moeten we de rekening zelf betalen! we hebben direct het ziekenhuis gebeld en om uitstel gevraagd. Echt bizar hoe slecht vgz zorgverzekering met je omgaat. We hebben altijd netjes de hoge premies betaald zijn geen wanbetalers of iets dergelijks. Maar ik ben nu echt helemaal klaar met vgz.
Zolang je niks nodig hebt is het prima. Maar het is bijna onmogelijk om contact met ze op te nemen. wachttijden van 20+ min aan de tel. De chat werkt sporadisch. En de medewerkers zijn ronduit onbeschoft.
Echt niet bij deze zorgverzekering gaan. Vraag over een niet betaalde factuur: 9 minuten wachten. Ik zou teruggebeld worden, niet gebeurd. Weer gebeld. 18 minuten wachten. was nog niet opgelost. daarna brief gekregen dat ze mij niet konden bereiken en of ik weer wilde terugbellen. Net geprobeer: wachttijd is 12 minuten. Jeetje. Los het op
Op 2 april schriftelijk afwijzing gekregen voor een op 21 maart aangevraagde behandeling. Op aanraden van call center medewerker hernieuwde aanvraag gedaan via klachtenformulier. Hiervan bevestiging gekregen op 11 april met toezegging dat dit maximaal 20 werkdagen duurt. Nu NA 30 (!) werkdagen dus, nog nimmer een reactie. Tussentijds nog contact gehad met call center waarbij vriendelijke medewerker ongeveer 5 x excuses maakt voor incompetente collega's ( MIJN mening dus hé van incompetentie). Wat een minkukels en voor mij is VGZ echt DE genomineerde voor de Slechtste Zorg Verzekeraar. Zinnige zorg door onzinnige medewerkers!
Het is maar net welke persoon je treft, als je vragen hebt/stelt. De één denkt/leeft mee, de ander niet, maar trap je verder grond in, i.p.v. mee te denken en kwetsen mensen zelfs (gaat niet over rekeningen, maar over zorg) Dezelfde ervaring? ik zou dan ook een klacht indienen, worden de misschien rotte vissen er eens uitgevist.
Klacht versturen via internet werkt niet. Er verschijnt steeds de melding: "The specified URL cannot be found."
De vgz klantenservice is gewoon onbereikbaar. een mail sturen kan niet meer en de zorgrobot is een lachertje. ben al hoe lang bezig om een foutief in rekening gebrachte factuur recht te laten trekken. Wat een zooitje.
Het is een email dat ik heb gekregen van VGZ: “Bedankt voor uw klacht. Door middel van deze e-mail reageer ik hier op. Uw klacht U geeft aan dat u graag uw verzekering wil wijzigen en het gesprek van 31-12-2018 wil terugluisteren. Het is niet mogelijk om gesprekken terug te luisteren. Gesprekken gebruiken wij alleen voor trainingsdoeleinden, dit wordt aan het begin van het menu ook aangegeven. Het is vervelend om te horen dat u voor het afsluiten van de verzekering verkeerde informatie heeft ontvangen over de dekking van uw tand beter en gezin uitgebreid pakket. Deze zijn op dit moment niet aan te passen.
Via untied cosumers een verzekering bij VGZ afgesloten. Ik koos jong uitgebreid. Op website van united cosumers geven ze aan anticonceptie VOLLEDIG te vergoeden. Dit is niet zo ze vergoede maar een klein gedeelte (zo'n 25% van een nuvaring). Terwijl bij Zilverekruis met een simpele basisverzekering wel volledig vergoed wordt. Je denkt goedkoper uit te zijn bij VGZ maar dit is niet waar je bent veel duurde uit! Blijf weg en ga naar een andere verzekeraar!