Sinds ik ben overgestapt naar VGZ zijn er heel veel fouten gemaakt. Het kost heel veel moeite om alles terug te draaien en beloftes worden niet nagekomen. Nu al weer een declaratie niet vergoed gekregen terwijl deze wel vergoed zou moeten worden volgens de zorgaanbieder. Ik ben zeer teleurgesteld en moe van het bellen. Volgend jaar voor mij geen VGZ meer. Jammer.
Wat een drama om verzekerd te zijn bij VGZ, wat een log bedrijf, slechte klantenservice, luisteren niet goed naar de vraag, ze snappen het niet en iedereen zegt wat anders, lange wachttijd voordat je überhaupt iemand aan de telefoon krijgt (minimaal een kwartier), zeggen dat je wordt teruggebeld wat niet wordt gedaan, dan voel je je uiteindelijk voor de gek gehouden. Ze verschuilen zich iedere keer achter grote drukte en zijn zelfs niet in staat om een eenvoudig E106 formulier op te sturen, dat moet in behandeling worden genomen. Ik wacht nu al 2 weken en niks gehoord. Heb al 2x een klacht ingediend dit jaar. De eerste voor een declaratie van €700, die ik uiteindelijk zelf heb moeten voorschieten ivm aanmaningen, uiteindelijk na lang wachten heb ik gelijk gekregen en hebben ze een bloemetje gestuurd en uitbetaald. De tweede voor de slechte service en het benodigde formulier, maar nog steeds geen reactie. Wat een ontzettend slechte verzekering, nooit bij VGZ afsluiten. Ga volgend jaar zeker naar een ander!
VGZ was niet bereid om mijn melding over het ontbreken van een acceptatieprocedure voor TandBest in combinatie met een collectiviteit aan te nemen. Ik gaf aan dat mijn melding bedoeld was om bij hen een fout in het befrijfsproces te melden. Toch verbrak de medewerker het gesprek zonder mijn melding te noteren.
In december een aanvraag voor een vergoeding ingediend. Nu in maart nog steeds geen reactie ontvangen. Medewerkers bij de klantenservice zeggen allemaal wat anders! Geen eenduidigheid. Beloftes worden niet nagekomen. Na dit jaar ga ik nooit meer terug bij VGZ!
Onbereikbaar, onvriendelijke en onbekwame helpdesk die je voortdurend foute info verstrekt. Vorige week gebeld, en werd 20 min. In de wacht gezet. Uiteindelijk iemand aan de tel. Die even uets moest opzoeken: weer in de wacht, en.plotseling werd de verbinding aan hun kant verbroken. Weer op bellen, en weer 20 min in de wacht. Ik zeg: u had mijn gegevens, en had mij toch even kunnen terug bellen? Als antwoord kreeg ik dat ze dat niet mogen. Hoe bedoel je klantonvriendelijk. Erg irritant is ook je bijv. 50€ declareerd, en zij iets van jou te vorderen hebben, dat dit gewoon verrekend wordt, zonder detaillering zodat het geheel voor jou als consument een grote puzzel wordt. Wij zijn hier zo snel mogelijk weg, en gaan naar een echte zorgverzekeraar., Wat een puinhoop, dat vgz!
Verschrikkelijk om contact te krijgen met VGZ. Wachttijd bedraagt vaak meer dan 12 min. Daarnaast wordt je tijdens het wachten er opeens uitgegooid en kan de hele procedure om ze te bereiken weer opnieuw beginnen. En dan maar blijven zeggen dat de klant koning is.
Dien in januari een declaratie in niks meer gehoord terwijl er in de bevestigingsmail stond dat ik na 6 dagen bericht zou krijgen even gebeld met de klantenservice blijkt er een storing te zijn geweest en daar hebben ze mij als klant niet van op de hoogte gesteld moet jezelf maar uitzoeken wel heel bijzonder dezelfde dag nog een andere declaratie gedaan van de osteopaat deze is afgewezen want per 1-1 2019 geen contract meer mee word je als klant ook niet van op de hoogte gesteld en zo heb ik nog een lijstje van slechte zaken bij VGZ
Ik heb tand best gekozen en voor dat ik de verzekering heb afgesloten. heb ik VGZ gebeld en uitgelegd dat ik een beugel heb en dat ik nog twee rekeningen verwachtte, omdat de beugel in februari uit moest. Ze hebben toen gezegd dat het ok was en hadden mij geadvisseerd om Tand Best te nemen. Ik heb dit jaar een declaratie ingediend en het werd geweigerd. Bij de reden stond dat ik heb aangegeven dat ik deze kosten niet heb verwacht. Are you serious? op de polis staat "Orthodontist vanaf 18 jaar 1500,- vergoeding " . Conclusie Blijf WEG! Het zijn stelletje oplichters. Ik betaal 42,- per maand alleen voor tanden, helaas wordt er niks vergoedt.
Ik, fysiotherapeut, heb meerdere keren een brief gestuurd aan VGZ met patient informatie, die beide keren niet is aangekomen. Krijg als antwoord dat ze dat wel vaker horen maar niet weten hoe het komt! Ik zou ver weg blijven van dit zootje ongeregeld!
Orthodontie > 18 jaar Twee artsen vinden onafhankelijk van elkaar een behandeling (medisch) noodzakelijk en wel meteen om zo nog ernstigere problemen in de toekomst te voorkomen. Het probleem moet eerst nog ernstiger worden zegt VGZ; pas dan vergoeden we. U begrijpt dat ik de gezondheid van mijn dochter vooropgesteld heb en de behandeling heb laten starten. Geen empathie, verschuilen achter regels, nul flexibiliteit. Arrogantie van de macht.
Mensen die zich verzekeren bij vgz die hebben zeker zorg nodig! mocht je niet ziek zijn dan word je dat wel van hun klantenservice en klachtenafhandeling! wat een schijtbedrijf! maanden houden ze mij aan het lijntje met incorrect informatie en nu zit ik nog 11 maanden aan ze vast. Dit zijn de grootste oplichters van nederland! een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Gisteren mijn ervaring gedeeld. Nu het vervolg. Ik had een klacht ingediend. Krijg een standaard antwoord terug waarin ik verwezen wordt naar mijn Vgz. Hallo wakker worden ik ben geen klant. Weer gebeld, wij mogen niets zeggen zonder toestemming van uw ex, ivm privacy. Je mag dus wel geld afschrijven bij mensen die geen klant zijn. Dan overtreed je natuurlijk geen privacy regels. En dan vinden ze het ook nog vreemd dat mensen boos worden? Probleem is dus nog niet opgelost wordt vervolgd
Klantenservice: Telefonisch meer dan 12 minuten wachten. Met de chatrobot begrijpt de vraag niet. Online medewerker niet beschikbaar. Thuisdialyse vergoeding moeten iedere keer omvragen zou automatisch iedere maan over gemaakt worden niet dus Verder geen klachten!
Toen ik klant was bij VGZ waren de declaraties altijd binnen een dag of 3 afgehandeld en uitbetaald. Nu ben ik recentelijk overgestapt, maar heb een factuur van 2018 ingediend. geen reactie. Geen gehoor. Niets. Ik heb nu een officiële klacht ingediend. Ben benieuwd of ze hierop gaan reageren. Morgen maar even het Juridisch Loket bellen. Stelletje particulieren. Zou trouwens sowieso eens goed de vergoedingen van VGZ nakijken (ook aanvullend), dat komt neer op niets - of een eigen bijdrage (naast het eigen risico).
Als zzp-er lever ik zorg aan clienten van vgz, deze krijgen mijn factuur regelmatig niet vergoed met de meest uiteenlopende smoezen. De bedragen lopen fors op en het is om te huilen als je hoort welke argumenten er worden gebruikt. Met name mijn clienten huilen omdat ik niet eeuwig vrijwilligerswerk kan blijven doen. Klanten van VGZ worden op deze manier door hun eigen duurbetaalde zorgverzekering in de kou gezet. SCHANDE VGZ!
Ik wil graag weten wat ik vergoed krijg voordat ik beslis of ik de zorg ook wil gaan gebruiken. Eerste telefoontje met VGZ : kunnen niet met zekerheid zeggen wat vegoed wordt. Terug naar de zorgaanbieder. Gewapend met omschrijving en declaratiecode bel ik opnieuw. Na 1,5 uur aan de telefoon nog niets wijzer. Niemand kan/ wil vooraf vertellen of (en wat) ik vergoed ga krijgen als ik deze behandeling onderga. Manager wil niet aan de telefoon komen, zijn reactie: “wij weten het niet, het is niet mogelijk contact op te nemen met afdeling declaraties, dien maar een klacht in.”
Premie weer omhoog gegaan in 2019. En verhoogde premie al geïncasseerd voor het einde van 2018! Wilde daarom net verzekering opzeggen. Volgens de VGZ website was dit mogelijk telefonisch.maar kreeg het automatische antwoord "momenteel zijn wij gesloten." Hoe onprofessioneel in deze tijd.
Declaratie terug krijgen echte een ramp! Als je geld moet betalen zijn ze er wel snel bij maar vergoeding terug krijgen kan je lang op wachten. Bij elkaar 3 uur aan de lijn gezeten met verschillende medewerkers omdat ze de verbindingen verbreken. Echt bagger. Alleen om te vragen waar mijn declaratie blijft. Uiteindelijk gekregen met heel veel moeite. bij de volgende declaratie weet het zelfde en nog steeds niet ontvangen. Betaal je al hoge verzekering en dan krijg je geen goede service! Ik ben al jaren klant. Ik denk toch over om weg te gaan.
Declareren is een ramp. Contact is een ramp. Onvriendelijke telefonisten. Nooit meer bij VGZ!
Declaratie 3 keer afgewezen met steeds hetzelfde verkeerde argument. Vervolgens via het klachtenmanagement contact gezocht. Ook daar trage afwerking van klacht ondanks dat er inmiddels meer duidelijkheid over de correctheid van de klacht is. Men zit vastgeroest in onduidelijke procedures.
Slechte ervaring oververgoeding vanuit basis verzekering, geld terug krijgen gaat moeizaam, lange wachttijden klanten service 20-30 min
Onze zoon werd 18. Zonder overleg of nieuwe polisinfo werd er zomaar, uiteraard weer vele dagen voor het einde van de maand, geld afgeschreven inclusief de premie voor onze 18-jarige zoon. Onze zoon heeft zich nu bij andere verzekeraar zelfs voordeliger laten verzekeren. Hierna vele problemen gehad met openstaande betalingen die wel waren betaald enz. Zeer moeizame communicatie en arrogantie ten top dit bedrijf. Gaan overstappen naar andere verzekeraar.
Mijn zoon is 18 geworden en kom erachter dat ze zonder overleg hem ook de 185,00 euro laten betalen net als ik. Neem contact op en krijg te horen dat ik tot eind van het jaar moet betalenen niet kan stoppen. zonder enig opsturen polis of afspraken doet men dit. Verder altijd is de declaraties site down en zeer onvriendelijke support
De twee jaar die ik bij VGZ heb gezeten, geen klachten. Geen contact met de service gehad, dus daar kan ik niks over zeggen. Helaas zijn de kosten dit jaar dusdanig verhoogd, dat ik nu weer overstap.
Online declareren onvindbaar (er zit wel een knop, maar blijft onvindbaar), emailen niet mogelijk, lang wachten.kortom niet klantvriendelijk
Altijd heb ik goede zorg ontvangen en met declaraties heb ik nooit problemen. Ene keer volledige bedrag, andere keer een deel terug. Dit hangt samen met de afspraken die VGZ heeft met de zorg aanbieders. Nu geweldig geholpen na een stommiteit van mijn kant. Alles werd door VGZ geregeld. Heel erg fijn!
Via de site chatten is een mooie uitkomst. Gevraagd wat ik vergoed zou krijgen voor podotherapie: € 300,- Ik dien een rekening in van 285 en wat krijg ik? € 155,- Bezoek arts in het buitenland wordt niet vergoed. Onduidelijke facturen, elke keer moet je weer bellen waar het over gaat. Laatste jaar voor mij bij VGZ
Telkens storingen bij deze verzekeraar. Puntje bij paaltje word er zeer wienig vergoed, ook al ben ik aanvullend verzekerd, een spoedopname ziekenhuis in het buitenland "valt buiten de vergoedingen van de verzekering"(?).
Via de site declaraties indienen is bijna onbegonnen werk, zo vaak is er een storing.
Factuuroverzicht klopt helemaal niets van. Staat voldaan, terwijl er betaald moet worden. Bij betalingsregelingen staat dan weer 'geen facturen open'. Drama, volgend jaar andere verzekeraar kiezen