Zalando.nl105 ervaringen

Lisa
07-12-2019

Slechte service en misleidende prijzen

Slechte service en misleidende prijzen. Tijdens Black Friday weekend mijn winkelmandje gevuld met sale artikelen. Op het moment dat ik wil afrekenen (ca. 30 minuten later) waren de producten opeens niet meer in de sale.
Reactie: De prijzen veranderen per seconde, we kunnen helaas niks voor je doen.
Hele slechte klantenservice, je zou denken dat er naar een oplossing gekeken kon worden, maar nee helaas. Ik had tenslotte print-screens gemaakt van het moment dat de producten nog in de sale waren, en 30 minuten later opeens geen korting meer hadden. Bewijs maakt ze dus niks uit, ze blijven met het excuus dat prijzen per seconde kunnen veranderen.

Just
02-12-2019

S l e c h t

Was online aan het winkelen, was klaar en wilde dus bestellen, wat blijkt, opeens zijn twee artikelen niet meer in de aanbieding! een kwartier geleden was dat nog wel zo. ik volg de prijzen van deze artikelen nu al 3 dagen, en ze blijven maar afwisselen. je kan niet ieder uur gaan besluiten of je het nou wel of niet in de sale wil zetten. wat een onzin.

Vesela
Vesela
22-11-2019

Nooit weer Zalando!

Op 7 december schonen gekocht voor mij dochter . Binnen de termijn van 14 dagen voor prijsaanpassing waren schonen van 249.95 naar 153,95 afgeprijsd. De laatste dag, 21 november meerdere keren heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met Zalando ( dat is te zien op mijn bel gegevens en deze had ik ook gestuurd naar Zalando) , maar dat was niet gelukt ( hun staat bekend met heel slecht klantservice en nemen telefoon nooit op ). Vandaag eindelijk contakt met Zalando via Facebook chat, maar vandaag zeg Zalando :“ 6 november hebben wij het pakketje verstuurd. Vanaf daar tellen we de 14 dagen.” , maar dat klopt niet! Op hun site staat duidelijk - 14 dagen na ontvangst! Ik ben opgelicht en daarvoor zou ik nodige maatregelen nemen!
Mensen, besteld beter bij andre bedrijven. Hier klant is niet belangerijk!

Ereny
16-11-2019

Nooit bij zalando

Hallo ik heb een broek besteld van zalando en nu is de broek terug bij zalando en nu moet ik met van de incasso de broek betalen voor niks
Ik heb gebromeerde contact met zalando nemen om te oplossen lokt

Rex
07-10-2019

Erg klantonvriendelijk

Bestelde altijd kleding bij Zalando, op rekening en betaalde dan achteraf of ik retourneerde. Dit was ineens niet meer mogelijk, Prima dan betaal ik vooruit. Echter is de enige aanwezige optie nog creditcard en deze heb ik niet in bezit. Een grote webshop in 2019 die geen iDeal optie heeft, dat is natuurlijk enorm amateuristisch. Mail je ze krijg je als antwoord dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik pech heb maar dat het misschien eens zal veranderen. Prima, dan zijn zij dus wederom een klant kwijt. Ik begrijp wel dat Zalando richting faillissement gaat.

11-09-2019

Prima geregeld

Ik had een horloge twv 160 euro gekocht. Na een paar dagen werd deze geleverd door Zalando. Tot mijn grote verbazing was het doosje waar het horloge in hoorde te zitten leeg. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, ik kreeg bijna direct iemand aan de telefoon. Hij vertelde mij dat ik een formulier moest invullen en moest mailen. Dit heb ik gedaan.

Ondertussen las ik de ervaringen van Zalando op meerdere sites. Vanwege de vele slechte beoordelingen die ik las kreeg ik er nogal een hard hoofd in, ik dacht dat ik naar mijn geld kon fluiten. Maar niets was minder waar: binnen een paar dagen had ik het volledige bedrag teruggestort gekregen.

Dat het goed gaat mag ook weleens gezegd worden toch?

Alexandra
04-09-2019

Onterechte aanmaning

Geachte heer/mevrouw,

Op 17 juni heb ik een bestelling van Zalando ontvangen met daarin drie artikelen. Deze artikelen heb ik enkele dagen later teruggestuurd. Enige tijd later bleek dat mijn retour was aangekomen en heb ik het retourbewijs van het postkantoor weggegooid. Vervolgens bleef ik mails ontvangen met het verzoek om te betalen. Bij deze mails stond ook dat als het een geretourneerd artikel betrof ik kon wachten, omdat het artikel dan nog niet was verwerkt als retour. Hierop heb ik dan ook gewacht.

Weer enige tijd later ontving ik ineens een aanmaning van een incassobedrijf. Wat bleek was dat één van de drie geretourneerde artikelen niet als retour was verwerkt. Ik heb contact opgenomen met Zalando en het incassobedrijf en uitgelegd dat ik het retourbewijs niet meer heb, omdat ik al had vernomen dat mijn artikelen waren aangekomen. Het lijkt mij dat ik als klant kan aannemen dat als ik bericht krijg dat één artikel als retour is aangekomen, dat de andere twee artikelen die in dezelfde doos zaten dan ook zijn aangekomen.

Zalando verzocht mij om contact op te nemen met PostNL om het retourbewijs te achterhalen, maar dit kan PostNL niet doen. Dit aan Zalando te hebben gemeld, is Zalando op zoek gegaan naar mijn retour in het systeem. Hieruit bleek dat mijn pakket inderdaad was aangekomen en dat daarin drie artikelen zaten. De medewerker van de klantenservice zei ook dat een retourbewijs dan niet meer nodig was. Ik was opgelucht en nam aan dat het probleem hiermee opgelost was. Dit bleek echter niet het geval te zijn. Ze zei namelijk dat twee artikelen wel waren verwerkt, maar het derde artikel niet. Van het derde artikel kon ze nu ook niet meer zien dat dit de laarzen waren geweest die dus niet als retour verwerkt waren. Naar mijn mening had ik nu bewezen dat ik alles netjes heb geretourneerd en dus geen schuld heb aan wanbetaling. De medewerksters was het niet met mij eens, omdat zij niet kon zien dat het om dat specifieke product ging. Ik legde uit dat dit niet aan mij verweten kon worden, omdat het pakket buiten mijn macht is wanneer het bij Zalando is aangekomen. De medewerkster vond dat ik dit had kunnen voorkomen door tijdig contact met hen op te nemen toen ik mails over betalingen begon te ontvangen. Ik legde uit dat ik dit juist niet heb gedaan, omdat in deze mails altijd staat dat als het een retour betreft je het beste nog even kunt wachten. Volgens haar was het heel redelijk dat ook al hadden zij de fout gemaakt, ik alsnog een aanmaning had ontvangen.

Als laatste deed de medewerkster het volgende voorstel. Ze zei dat ik de schuld aan het incassobureau moest betalen, zodat zij dan later het bedrag van de laarzen kan vergoeden. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik dan alsnog zelf de kosten van de aanmaning betaal. De medewerkster vond dit wel terecht, omdat het volgens haar aan mij te wijten was dat ik nu deze aanmaning heb. Ik had volgens de medewerker hun fout kunnen voorkomen, door met hen contact op te nemen toen ik mails bleef ontvangen. Naar mijn mening is dit volledig onterecht. Doordat mijn pakket met drie artikelen bij Zalando is aangekomen, heb ik bewezen dat ik mijn pakket in zijn volledigheid heb geretourneerd. Dat niet al mijn artikelen verwerkt zijn is een slordige fout van Zalando die niet aan mij verweten kan worden. Daarnaast vind ik het onterecht dat ik nu de kosten van hun fout aan het incassobureau moet betaling en dat ik vervolgens niet de kosten van de aanmaning vergoed krijg.

De eis van Zalando en het incassobureau was dat ik moest bewijzen dat ik mijn pakket had geretourneerd. Nu dit bewezen is, heeft Zalando naar mijn inziens niet het recht om mij de kosten van het incassobureau te laten betalen die door een slordige fout van Zalando veroorzaakt zijn. Ik verwacht dan ook dat het verzoek tot betalen, inclusief de kosten van de aanmaning door Zalando ingetrokken worden. Daarnaast krijg ik nog een bedrag van Zalando terug van een ander geretourneerd artikel. Dit artikel is al als retour verwerkt, maar het bedrag wordt momenteel ingehouden.

Met vriendelijke groet,
Alexandra Verburg

Judith
04-09-2019

Klantenservice

Ik ben al een paar jaar klant bij Zalando en betaal altijd met I-deal. Ik betaal altijd op tijd, heb nooit betalingen open laten staan. Plotseling kan ik hier geen gebruik meer van maken en moet ik met credit card betalen. 2 keer gemaild naar de klantenservice, ze geven aan dat ze dat zomaar doen, zonder reden. Het kan zijn dat er ineens wordt besloten betaalopties stop te zetten. Ze kunnen daar niets aan doen, maar misschien dat ze het over een tijdje wel weer terugzetten.
Geprobeerd een klacht in te dienen hierover, maar deze wordt niet aangenomen. Ze kunnen er niets aan doen. Na de 2e keer mailen heb ik gechat. Ik kreeg de tip om nog een keer (voor de derde keer) de klantenservice te mailen. Want ja. De mevrouw van de chat? Die kon er niets aan doen!

Yo
02-09-2019

Geen reactie

Heb een jurk geretourneerd en nooit geld ontvangen! Verscheidene keren contact gezocht en wordt niet op gereageerd .
Bestel nooit meer bij Zalando.
Ze zijn mij voorgoed als klant kwijt. Spijtig.

Ulrike
30-08-2019

Alle maten verschillen

Verschillende keren dezelfde broek proberen kopen als ik al heb. Zelfde referentienummer, zelfde merk, zelfde maat en toch telkens 10 cm korter of langer dan de eerste. Niet omdat het een nieuwe collectie is want het was nog geen week na de eerste besteld

Janine
Janine
29-08-2019

Teleurstelling

Erg slechte ervaring met zalando. Betalen op rekening is een ramp want hun eigen overzicht klopt niet en je moet overal achteraan.
Wat ik nog het ergste vind, is dat ik een artikel (broek) op schade wilde laten beoordelen. Aangegeven dat ik ondanks de schade het artikel graag terug wilde omdat ik dit voor een gelegenheid had aangeschaft in combinatie met een top en een jasje (ook van zalando). Ik had het met een vergoeding zelf wel willen laten repareren. Ze storten gewoon het geld terug en koppelen niks terug. Ik zit nu met een incomplete set waarvan ik het bovenstuk niet goed kan combineren met andere items uit mijn eigen kledingcollectie voor die chique gelegenheid. De broek is niet meer op voorraad en ik moet het er maar mee doen dat ze hier zo mee om zijn gegaan. De top en het jasje kunnen ook niet meer retour. De top is inmiddels flink afgeprijsd en zelfs dat kunnen ze niet meer verrekenen.

17-08-2019

1 ster is nog te veel

1 ster is nog te veel!
Een twopack tshirts besteld beide zwart maat M. Eenmaal het pakket ontvangen zat er een twopack zwart en wit maat L in, een dubbele fout in 1 bestelling maargoed. Gebeld met de klantenservice en het probleem uitgelegd, de oplossing was retour sturen, het geld zou dan terug gestort worden, en een nieuwe bestellen. Daar was ik mee akkoord gegaan en ronde het gesprek af. De verkeerde maat bleek niet erg te zijn, want ik paste ze. Toen besloten om ze toch maar te houden, kaartjes er af geknipt en in de was gestopt. Uit beleefdheid nog een keer gebeld om uit te leggen dat ik de shirts toch wou houden en ze niet op een retour pakket hoefde te wachten die nooit aan zou komen. De medewerkster verteld mij dat dit niet kan, en de shirtjes alsnog terug moet sturen omdat ze verkeerd geleverd zijn. Dit was voor mij geen probleem geweest als de shirts die ik wou niet ineens uitverkocht waren. Zalando schuift de fouten die zij maken op de klant af. Ze wou niet met een tegemoetkoming komen en bood geen oplossing aan. Ik moest dus extra moeite doen om de shirts terug te sturen EN ik zou geen tshirt meer hebben, ik heb de beste mevrouw een fijne dag gewenst en de verbinding verbroken, geen idee of ik hier nog iets over ga horen.

Marco
16-08-2019

Nooit je gegevens geven

ZALANDO.
eenmaal in hun systeem blijven ze je stalken en bestoken met met ed.
Ondanks uitschrijven en aangeven geen mail meer te willen ontvangen blijven ze mailen.
Ook na telefonisch contact komt Zalando afspraken niet na.
Nooit met dit bedrijf in zee gaan!

Stefan
01-08-2019

Levertijd is bedrog!

Tijdens bestellen staat er “op voorraad” en in mijn bevestigingsmail staat er binnen 2 dagen in huis. Achteraf is dat meer dan een week! Nooit meer Zalando! Oplichters!

Malu
29-07-2019

Beloven van alles maar hebben nogsteeds mijn geld!

Boefjes zijn het! eens maar nooit meer hier wat besteld! jurkje besteld maar had een gat. teruggestuurd natuurlijk, telefonisch 5x dames aan de telefoon gehad (je kan alleen met een huistelefoon bellen vaak) welke zeiden; je krijgt een deel op je rekening, een deel als tegoed (omdat ik een klein deel met een bon betaalde) en het laatste deel op je rekening als de jurk retour is ontvangen! Dus adviseerde ze mijn een nieuwe jurk te bestellen en weer te betalen. zo gedaan. wat blijkt! dat laatste deel NOOIT ontvangen, blijft steeds hangen bij de financiële administratie wordt aangegeven! gebeld 11x nu. ze snappen het allemaal en vinden het logisch dat ik mn geld terug moet krijgen maar kunnen er niks aan doen. dus heb nu de nieuwe moeten betalen en er hangt ergens nog 40 euro bij deze boeven. ben woest! dacht dat ze een net bedrijf waren en telefonisch doen ze zich ook zo voor, maar niets is minder waar. mensen ben gewaarschuwd!

Daan
19-07-2019

Klantenservice volstrekt onbereikbaar

Ik probeer al wekenlang de klantenservice van Zalando te bereiken. Verbinding wordt steeds direct verbroken. Nergens op de website wordt melding gemaakt van problemen met de klantenservice, er is geen alternatief voor telefonisch contact en nergens een contactformulier of e-mailadres te vinden. Uiteindelijk via Zalando Lounge, wat een heel ander bedrijf is, toch contact gekregen. Ik kreeg een dame aan de lijn die me wist te vertellen dat men bij grote drukte de lijnen gewoonweg verbreken, dat is dus Zalando beleid. Toen ik hier mijn ongenoegen over uitte en zei dat ik het volslagen idioot vind dat Zalando al weken totaal onbereikbaar is en er geen enkele andere methode is om contact te leggen (behalve de Engelstalige chat), reageerde mevrouw geïrriteerd dat zij er niets aan kon doen en dit gewoon is zoals het daar gaat. Ze negeerde mijn verzoek om de klachtenprocedure toe te lichten en hing de telefoon op.
Dat was dus mijn laatste bestelling bij Zalando

Esther
18-07-2019

Bereikbaarheid

Probeer nu al 3 dagen Zalando telefonisch te bereiken, tel. gaat 2x over en dan wordt de verbinding verbroken. Ook op het ingestuurde contactformulier wordt niet gereageerd. Echt heel slecht! Hoe kan dit in deze tijd bij zo’n groot concern?!

Anoniem
18-07-2019

Vreselijke organisatie!

Zeer slechte ervaringen met Zalando. Bestel eerst vertraagd. Je ontvangt, nadat de afgesproken leverdatum is verstreken, een bericht waarin essentiële informatie ontbreekt zoals de aanleiding van de vertraging en de indicatie voor een nieuwe leverdatum. Telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. Al met al we willen graag maar kunnen niet. Eenmalig en nooit meer!

Sacha
16-07-2019

Geen contact met de klantenservice te krijgen!

Ik heb een pakket retour gestuurd, 1 artikel direct geld terug gehad maar het andere artikel is niet terug betaald. Geen telefoonnummer meer op de website te vinden, inmiddels is ook de email niet meer te vinden en als ik reageer op een mail die ik eerder heb kunnen sturen krijg ik als reactie dat het niet mogelijk is om contact op te nemen. Zeer slechte zaak Zalando!

Chantal
Chantal
15-07-2019

Zalando niet bereikbaar

Ik probeer de hele ochtend al contact te krijgen met Zalando over een levering die ik niet ontvangen heb. Per mail en per telefoon is Zalando niet bereikbaar. Wel aanmaningen versturen maar hierop kan niet gereageerd worden. Heel vreemd. Dit ben ik niet gewend van Zalando. Wat is er aan de hand?
Chantal van den Brink

Meer Zalando.nl reviews
Welk cijfer geef jij Zalando.nl?