Zalando.nl150 ervaringen

Puerto
16-09-2020

Pakket in trappenhal

Doe ik een bestelling bij zalando. Bij niet thuis, wordt mijn pakketje gewoon door de bezorger in de trappenhal neergezet. Bij thuiskomst tref ik pakketje waar mijn gegevens opstaan en de doos was open en helemaal leeg! Meteen van de schrik zalando gecontacteerd en DHL. DHL geeft aan dat zalando claim bij ons kan indienen. Van zalando moest ik een rechtsverklaring invullen en kopie id sturen. Allemaal gedaan! Ze raden me aan om aangifte te doen, alhoewel ik geen partij ben van de opgelopen schade wordt er mij per telefoon wijs gemaakt, dat ik niet hoef te betalen zodra ik eem aangifte doe. Meteen gedaan en kort er na het proces verbaal naar hun opgestuurd. Vervolgens zeggen ze per mail dat ze me niet verder kunnen helpen en of de politie met hun contact wil opnemen. Vervolgens bel ik de politie en leg ik ze het verhaal uit, de politie geeft aan wij gaan geen contact met jouw of met zalando opnemen, dit betreft een civiele zaak. Vaker is er wel wat mis gegaan met bestellingen bij zalando. Zalando geeft al in haar eerste mail aan, we hebben je eerder gecompenseerd dus we kunnen nu niets voor je doen. Wat zijn het stelletjes kneuzen. Compensatie? Compensatie is als je me wat cadeau geeft. En niet jouw probleem de mijne maken. Ik ben geen partij zoals artikel 11.7 BW beschrijft. Bedrijf draagt altijd het risico van de schade zelf. Dus ik moet nu leiden door het toe doen van een idiote bezorger die spullen in de trappenhuis plaats, waar het komen en gaan van mensen zijn.

Dus als ik het samenvat, ik mag 420 euro gaan tikken voor paar lege dozen. Dus mensen opgepast, als je pakket zoek raakt of idiote bezorger het in trappenhal plaats, dan moetje gewoon zelf dokken voor paar lege dozen of lucht. Terwijl ze de gelegenheid krijgen van DHL om de claim bij hun te verhalen.
Ze hebben me account al reeds geblokkeerd. Ieder geval voor mij nooit meer zalando.
En betalen met creditcard is nog eens veilig, dom dat ik dat niet had gedaan!

Johan
06-08-2020

Slechte service

Er wordt geen oplossing gezocht voor je probleem

Natalia
02-08-2020

Op rekening niet mogelijk

Ik ben al jaren lang klant van Zalando en ze hebben zeker genoeg aan mij verdiend. 2 maanden geleden werd mijn account opeens geblokkeerd - waarschijnlijk door veelmaal verkeerd wachtwoord ingevuld - en nadat het deblokkeerd werd door hun customerservice was het niet meer mogelijk voor me om op rekening te bestellen. Ik heb 2x nagevraagd wat er precies de reden voor was, maar ze hebben het nooit verteld. Dit vind ik zeker slecht want als een klant zo veel koopt van een bepaald bedrijf, waarom kun je niet eens helder antwoord geven op haar vraag mbt je service? Als ik als klant, iets niet goed heb gedaan, wil ik ervan weten en wil ervoor zorgen dat het nooit meer gaat gebeuren. Ook toen ik waarschijlijk mijn wachtwoord verkeerd heb ingevuld, kreeg ik geen melding ervan of dat ze mijn account hebben geblokkeerd. Heel raar allemaal.

An
01-08-2020

Zeer slechte ervaring met Zalando

Zeer slechte ervaring met bestellen bij Zalando.
Een bestelling, die je vooruit moet betalen, was ‘om technische redenen’ niet leverbaar. Op hun website staat dat ze in zo’n geval binnen drie tot vijf werkdagen het reeds betaalde terugstorten. ik wacht nu al een maand! en op vragen waar het geld blijft wordt met steeds een ander verhaal gereageerd. De afsluiter is altijd hetzelfde, ‘om nog even geduld te hebben‘. Tja, lekker makkelijk zo, afschepen met een kul verhaal en de vraag negeren.
Eigenlijk verdient zalando nul sterren maar dan lijkt het alsof ik dit vergeten zou zijn.

Anne
Anne
26-07-2020

Rekening op tijd betaald maar alsnog een incasso bureau op je dak krijgen

Ik had mijn bestelling bij Zalon netjes op tijd betaald. Echter had ik niet door dat Zalando dit zelf weer terug over gemaakt had naar mijn rekening. Waarom? Geen idee. Ik kreeg ineens allemaal aanmaning mails van Intrum voor Zalando. Ik dacht dat dit spam was omdat iedere keer wanneer ik in mijn Zalando account keek, er stond dat alle orders betaald waren. Een tijdje later bedacht ik mij ineens dat het misschien van Zalon was en dat bleek ook zo te zijn. Dus ik heb de rekening voor de tweede keer betaald. Maar wat blijkt? Nu moet ik allemaal incasso kosten betalen aan het incasso bureau dat Zalando erop gezet heeft. Terwijl ik de rekening gewoon netjes op tijd betaald had. Zalando wil mij niet helpen terwijl dit hun eigen fout is. Ze zeggen dat ik het zelf met het incasso bureau op moet lossen en die zeggen natuurlijk dat ik gewoon meot betalen. Ik vind het echt ongelooflijk dat een bedrijf als Zalando zo met hun trouwe klanten omgaat.

Mandy
15-07-2020

Slechte service

Op 7 juli schoenen besteld die op 10 juli binnenkwamen. Ik heb voor deze schoenen 75 euro betaald.
Na 2 dagen, tot mijn schrik, zie ik dat de naad bij de veters los is gelaten.
Ik heb natuurlijk meteen contact opgenomen met Zalando.
Hun oplossing was om de schoenen terug te sturen en deze zelfde schoenen nogmaals te bestellen. Echter waren deze schoenen nu 25 euro duurder en volgens de klantenservice was er geen mogelijkheid de schoenen opnieuw te leveren voor de prijs die ik betaald heb.
Ik had toch op z'n minst verwacht dat er garantie op mijn aankoop zou zitten en dat de schoenen dan eventueel gemaakt zouden worden. Helaas biedt Zalando totaal geen service.

Gertrude
15-07-2020

Zijn nu goede en regelmatig terugkerende klant kwijt

Ik ben een zeer goede klant van Zalando en heb dit jaar vele aankopen gedaan. Ik wilde nu gebruik maken van "bestellen op rekening" , maar die optie zag ik niet, en na gechat te hebben met abdul gaf deze ook aan dat er regels zijn etc. Ik heb die regels nagekeken en waren totaal niet op mij van toepassing. Toen ben ik naar ESPRIT zelf gegaan en heb daar alles vele malen goedkoper dan Zalando besteld. Dit scheelde € 37,50 met zalando en kreeg ook nog eens 10% korting en mocht OP REKENING kopen:) Feitelijk was het goed dat mij dit werd geweigerd, heeft mij voordeel opgeleverd en Zalando is mij als klant kwijt!

Jeanine
Jeanine
09-07-2020

Totaal geen service

Geen garantie en geen service
Duur badpak gekocht 90 euro
Na gebruik van nog geen 12 x een uurtje zwemmen heel de achterkant zo dun dat er gaten i komen dit mag en kan toch niet

Els
04-07-2020

Niet meer wat het geweest is

Jarenlang tevreden klant geweest maar de laatste paar maanden is het een zooitje ,bestellingen worden pas na ruim 3 weken geleverd . Retouren worden niet goed verwerkt.

Ashley .
01-07-2020

Bikini broekje geroutineerd maar dat ging fout.

Ik zag een leuke bikini broekje via zalando app.
Ik ging gelijk bestellen, gelukkig kwam het optijd binnen.
Ik ging het maar retouren want het stond bij mij niet.
Na 2 maanden niks gehoord, dan denk je dat het "goed gekomen is", niet dus.
Ik krijg een mail van incassobureau van mijn binki broekje 15 euro, er stond ook op, u heeft tot 30 april de tijd om te betalen anders wordt u bedrag hoger.
Ik ging gelijk bellen naar zalando, zij konden niks voor mij bekeken, zalando stuurde die problemen naar mij toe en ik moest het maar gaan betalen.
Ik had geen goed gevoel over dus ging ik maar Zelf onderzoeken, bleek nou mijn pakketje was zoek door post nl.
Dit bewijs naar hun verstuurd en ze waren gelijk stil en dit gelijk opgelost. Ze wisten het gewoon leek erop, ze wilde dat ik hun moest betalen om niks, zo voelde ik me!
Ik ga nooit daar bestellen!

Mike
Mike
23-06-2020

Bestelling niet ontvangen

De bestelling zou in de avond worden bezorgd maar dit is overdag bij een bovenbuurman die nooit opendoet .
Hartelijk dank zalando voor helemaal niets.

Anemiek
15-06-2020

Incasso voor betaalde facturen

Meerdere bestellingen gedaan bij Zalando. Daarbij is gekozen voor betaling achteraf. De betaling gebeurde meteen zo gauw de goederen ontvangen waren. Netjes binnen de tijd, maar ik heb wel verschillende orders betaald in 1 keer. Blijkbaar kan hun betaalsysteem dat niet aan. Je moet blijkbaar elk order apart betalen. Dus storten ze het totaalbedrag terug, maar ze sturen tezelfdertijd een aanmaning voor een openstaand bedrag. En dan valt ook nog een brief in de bus van een incassobureau dat er inningskosten van 40 euro bijgeteld worden.Netjes een brief met betaaloverzicht gestuurd naar Intrum, maar daar wachten we nu al meer dan een maand op een reactie.

Cornelia
06-06-2020

Geen geld terug bij retour

Pakketten teruggestuurd, via contactpunt DHL (winkel). Afgiftebewijzen gekregen.
Na 1 maand mijn geld nog niet teruggekregen,
Gebeld, gemaild en foto van afgiftebewijzen gemaild. Omdat er geen resultaat is als men de code intoetst, moest ik bij DHL zijn. En volgens DHL moest ik bij Zalando zijn, omdat zij wel resultaat zien en kunnen zien dat pakketten zijn afgeleverd bij Zalando.
Zalando heeft zelfs de portokosten betaald aan DHL.
Lang verhaal kort: totaal 4 x gemaild en 4 x gebeld. Antwoord Zalando: wij kunnen helaas niets voor u doen. Dus ben ik 60 euro armer en zal ik nooit maar dan ook nooit meer iets bestellen bij Zalando.

Mar
02-06-2020

Wat is er gebeurd met de klantenservice?!

Al jaren tevreden klant bij zalando, tot mijn laatste bestelling. Ik had een paar schoenen ontvangen dat online compleet uitverkocht was. Eén van de schoenen is deels beschadigd, niet zodanig dat je ze niet meer kan dragen. Ik heb contact gezocht met zalando omdat ze in het verleden met dit soort dingen erg netjes om gingen, dan kreeg je bijvoorbeeld nog een percentage korting vanwege het defect. Nu moeten de schoenen opgestuurd worden en geeft een medewerker van de (gewone) klantenservice al aan dat de schoenen dan hoogstwaarschijnlijk direct na controle vernietigd zullen worden. Als ik vervolgens aangeef dat dat niet de bedoeling is en ze graag gewoon terug krijg, krijg ik tot 4 keer toe te horen dat dat heel vervelend is maar dat ze verder niks kunnen betekenen. De afdeling die klachten afhandelt is telefonisch überhaupt niet bereikbaar en reageert tot 3 maal toe met de mededeling dat ik de schoenen op moet sturen, waarbij later ook nog blijkt dat als ik dat niet binnen 2 weken doe, mijn klacht compleet komt te vervallen. Zalando vind het dus blijkbaar ok om volledige bedragen te vragen voor producten die niet voor volledig door kunnen gaan. Erg jammer, maar ik bestel niet meer bij Zalando in de toekomst.

Paul
27-05-2020

Helpt niet

Ik probeerde een paar schoenen te bestellen, had ze in mn winkelwagen en rekende af met creditcard, na het afrekenen kreeg ik een melding dat de schoenen waren uitverkocht. Het geld is echter wel van mijn rekening afgeschreven, wanneer ik de klantenservice hierover contacteer, willen ze mij de schuld geven omdat ik iets heb besteld wat niet meer te verkrijgen was.

Ann
Ann
25-05-2020

Zalando nooit iets bij bestellen

Bij een retour zending, wat zoooooooo makkelijk is, krijg je na informatie over wanneer je nou eens je geld terug krijgt, te horen: neem rechtstreeks contact op met onze 'partner'. Wanneer je dat doet, krijg je keurig per kerende post een berichtje dat je met zalando zelf contact moet opnemen.

Miriam
23-05-2020

Zeer slechte klantgerichtheid

Nooit problemen gehad met de betaling, tot een paar weken geleden. Ik had de factuur betaald, maar bleef maar een betalingsherinnering krijgen. Ik moest ze maar een mailtje sturen met alle gegevens. Zelfs de factuur meegezonden.
Daar werd niet op gereageerd.
Weer gebeld en werd echt schandalig en brutaal behandeld, dus voor mij nooit geen Zalando meer.

Samantha
20-05-2020

Slechter en slechter

Voordien was ik super tevreden over Zalando. Al wat ik bestelde, kreeg ik aan. Ik kon achteraf betalen, heel handig als je je zwangerschapsmaat niet kent. Of babyschoentjes wil vergelijken. Plots lukte achteraf betalen niet meer. Contact opgenomen met Zalando, zonder verdere uitleg werd me gezegd dat het gewoon niet mogelijk is en dat kan "diverse redenen" hebben. Bij m'n partner ging het dan wel, en dat is een nieuw account. Ik heb geen openstaande facturen, en ik heb al veel gekocht. Sinds vandaag kan ik plots niet meer inloggen. Wachtwoord wijzigen lukt niet, ik krijg een mail met een link die 3u geldig zou zijn en die is onbruikbaar. Op de gsm ben ik altijd ingelogd, plots ook eruit gesmeten. Op m'n vriend z'n account kan ik ook ineens niet meer. Telefonisch onbereikbaar, en geen emailadres te vinden. Heel teleurgesteld in deze service! Vroeger gigantische fan, nu niet meer!

Laura
20-05-2020

Nooit problemen met Zalando

In mijn ervaring van meer dan 7 jaar en bijna 100 bestellingen, heb ik nooit problemen gehad met Zalando. Je zoekt kleren uit, klikt op bestellen, betaald iDeal of kiest ervoor om later te betalen (handig als je een duur paar schoenen in 3 maten koopt en je weet dat je er minstens 2 van terug gaat sturen) en je krijgt een x aantal dagen later je pakketje. Terug sturen ook super handig bij een PostNL punt en geld komt snel terug.

Sophie
13-05-2020

Creditcard betalingen

Ik was altijd erg enthousiast over Zalando tot voorkort. Ik wilde iets bestellen en kon enkel betalen met creditcard. Deze heb ik niet dus nam ik contact op met Zalando. Zij vertelde mij dat ik alleen nog via creditcard kon betalen en dat zij dat niet konden/gingen veranderen. Ik ben daarom nu geen klant meer. Ik had geen groot bedrag in mijn winkelwagentje en geen openstaande rekeningen.

Meer Zalando.nl reviews
Welk cijfer geef jij Zalando.nl?