Menzis reviews

3.7

Femke
21-03-2016

Waardeloze omecat

Na jarenlang vol tevredenheid Omeprazol Actavis te hebben gebruikt voor mijn scheurtje in het middenrif,moest ik tot mijn verbazing vaststellen,dat ik Omecat meekreeg van de apotheek "omdat Menzis dat wil".Na een paar dagen kreeg ik verschrikkelijke maagpijn(kon niet meer slapen!)en na elke hap of slok(zelfs water)kreeg ik oprispingen.Jullie moeten mij niet proberen wijs te maken,dat Omecat hetzelfde is als Omeprazol;dat is gewoon niet waar.

Gelukkig geeft de huisarts medische noodzaak aan voor de Omeprazol en hoop ik binnen een paar dagen van pijn en oprispingen verlost te zijn.

Carmen
16-03-2016

Echte meedenker

Wij zijn al jarenlang verzekerd bij Menzis en dit tot volle tevredenheid. Zij zijn niet de goedkoopste aanbieder, maar hebben service hoog in het vaandel staan en dat vinden wij minstens zo belangrijk. De klantenservice is vriendelijk en oplossingsgericht. Zij proberen zich in de klant te verplaatsen en dragen goede oplossingen aan. Afspraken worden nagekomen. Al met al een prima zorgverzekeraar.

Gerda
04-03-2016

Menzis, een goede zorgverzekeraar

Menzis is een mensenmens zorgverzekeraar; ze doen veel voor hun klanten en je kunt er ook punten sparen om daarna cadeaus te bestellen; gratis of met een kleine bijbetaling. Bij Samen Gezond kun je een puzzel maken of een video bekijken (en dan een verborgen code doorgeven); op die manier verdien je punten maar ook als je je zorgverzekering automatisch laat overmaken, verdien je punten. Ook zorgt Menzis ervoor dat je gezond meedoet door bijv. te gaan fietsen of sporten en je verdient hier ook punten mee. Al met al; neem een zorgverzekering bij Menzis; goedkoop en leuk !

Irma
02-03-2016

Goed verzekerd

Mijn ervaring is ben goed verzekerd word altijd netjes te woord gestaan duidelijke uitleg

Netjes gespreid betalen eigen risico .

Aanschaf van enkelbrace werd ook zeer snel uit betaald paar dagen later had ik het al.

Ik kan bij menzis met al mijn vragen terecht word goed geholpen dus voor mij geen ander

Anja
02-03-2016

Acne vergoeding

In november gemaild over vergoeding acne voor 2016, waar wij al jaren de behandeling krijgen. Zou ook in 2016 vergoed worden, nu blijkt dit echter niet het geval. Voor niets aanvullend pakket 2 verzekerd. Slechte informatie verstrekking.

Ted
29-02-2016

Dure verzekering, veel beloven, weinig vergoedingen

Een jonge vrouw in een rolstoel heeft eerst ruim 6 maanden moeten wachten op fysiotherapie vergoeding...10behandelingen in december....Noodzakelijke fysiotherapie die ze al jaren 3 keer per week had. Dat stopte want Menzis vergoed maar 40 behandelingen.

Zij ging heel hard achteruit, heel veel pijn, kreeg zware ontstekingen. Belande in ziekenhuis met nierbekkenontsteking. Antibiotica na 7 kuren en ontsteking is weg.

Helaas is zij nu al maanden zo ziek,moe,koud en benauwd ...dat ze zelf bijna niks meer kan en alleen nog maar op bed ligt...blijkt een hartprobleem te zijn.

Nooit gerookt, nooit gedronken, 2 keer per week gesport.

Ze verlies een kilo per week....tijd begint te dringen.

Menzis kon wachttijd bemiddeling doen...advies was opnieuw naar de huisarts voor second opinion.

Dat verkort de wachttijd niet...ja daar kunnen we ook niets aan doen...

De ingreep kan in het buitenland sneller en goedkoper...maar dat wordt niet vergoed...

Schande!

Aldert roy
21-02-2016

Mensis basis

`de basis verzekering dekt genoeg een de aanvullende verzekeringen zijn ook goed verdeeld

Thea
20-02-2016

Heel goede verzekering

Prima ervaring met Menzis en zeer goede service

Gea
15-02-2016

Menzis voor jou en mij!

Ik ben zeer tevreden, ben diabetespatient en moet vaak een beroep doen op Menzis maar altijd alles naar wens.

Rawina
15-02-2016

Trouwe klant

Ik ben al jarenlange klant bij Menzis en eigenlijk ben ik nooit meer overgestapt. Naast het feit dat ik geen zin heb om me erin te verdiepen, heb ik nooit een nare ervaring gehad met Menzis. Als ik de premies van andere zorgverzekeraars vergelijk met wat ik nu betaal, is er niet zodanig veel verschil dat ik het ervoor over heb om over te stappen. Ik vind Menzis toch 1 van de betere zorgverzekeraars.

09-02-2016

Geld wolven

Rekening 5 dagen te laat betaald.

170 euro extra moeten betalen aan extra? Kosten. Menzis wil er niets over horen.

05-02-2016

Worden zorgverzekeraars doktoren?

Gisteren krijg ik bij de apotheek zoals iedere drie maanden mijn Kalcipos-D 500 mg/800 IE kauwtabletten. Althans dat dacht ik. Tot mijn verbazing kreeg ik CaD 500/880 orange bruisgranulaat.

Na uitleg van de apotheker blijkt dat Menzis de kauwtabletten niet meer vergoed (prijsverschil per 30 stuks met bruispoeder is € 1,18 ).

Dus nu poeder in beker doen water erbij en opdrinken. Normaal met de tabletten, in de zak stoppen en bij gelegenheid in de mond stoppen en klaar.

Wordt de volgende stap injectienaald als die ook goedkoop genoeg is?

Als mijn specialist mij bruispoeder voor wilde schrijven had hij dit zeker gedaan.

Wat bent u aan het doen firma Menzis? Ik weet niet hoeveel jaar ik bij u verzekert ben maar dat loopt in de tientallen. Tot uw geluk is het jaar net begonnen zodat een overstap vooruit geschoven wordt.

Maar ik ben diep diep diep teleur gesteld in uw verzekering.

Het draait niet altijd om geld. Uw klanten zijn misschien nog wel belangrijker!

John Keveling

Eddie
31-01-2016

Denken met je mee

Mijn ervaring is positief over de zorgverzekeraar Menzis, De nota,s worden snel afgewerkt.

Natasja
28-01-2016

Niet vergoed

wij zijn verzekerd bij menzis maar onze dochter plast nog in bed wij zijn druk bezig voor met een vergoeding voor luiers maar ze al iets ouder maar dat gaat niet ivm dat ze overdag niet plast maar in de nacht wel het kost ontzettend veel geld en nu hoor ik van mensen om mij heen dat het bij anderen wel vergoed wordt terwijl ik het meeste betaal voor wij zijn goed verzekerd bij menzis dus dit valt me tegen hoe is het mogelijk dat er bij anderen wel vergoed word en hier dus niet

Jantina
24-01-2016

Opruimcoach

Ik denk dat Menzis echt toe is aan het aanstellen van een opruimcoach. Reden hiervoor is dat mijn gegevens omtrent declaraties of aanvragen steeds zoek zijn. Of ze zijn niet aangekomen of ze zijn wel aangekomen maar niet meer te vinden. Het lukt Menzis zelfs om bevestigde e-mails niet meer te kunnen achterhalen. Tja.....en als je dan de telefoon pakt voor nader info word je niet veel wijzer maar begin je bijna te twijfelen aan jezelf omdat de gevraagde info per dag en per persoon verschillend is. Het afgelopen jaar ben ik ruim 4 maanden bezig geweest om de toegezegde reiskosten daadwerkelijk te krijgen en nu ben ik sinds december bezig voor toestemming voor vervanging van een hulpmiddel. En ook voor deze aanvraag is het einde nog niet in zicht. Ik adviseer een opruimcoach om de zaken op orde te brengen. En waarom ik dan nog Menzis klant ben? Nou ik moet nog steeds een klein gedeelte reiskosten krijgen.

Wuppie
19-01-2016

Medicijn omeprazol 20 mgr

deze gebruik ik al over 20 jaar

nu opeens een ander merk Omecat 20 mgr uit spanje

word de apotheek opgelegd door Menzis.

kan wel Omeprazol weer krijgen mits ik ze zelf betaal.

dus waar zijn ze mee bezig.

dus zo goed is menzis met de mens niet bezig?

16-01-2016

Goeie Zorgverzekeraar

Ik zit al jaren met volle tevredenheid bij Menzis. Makkelijk bereikbaar als er iets is of je wil iets weten. En ook duidelijke overzichten van afgenomen zorg of medicatie. Met daarbij collectieve bedrijfskorting een reden om bij Menzis te blijven.

Adil
15-01-2016

Betrouwbaar en behulpzaam

Menzis is n zorgverzekering voor iedereen.

Betaalbaar en betrouwbaar.

Denken met je mee en kom je bv in de problemen met de betaling ervan denken ze altijd met je mee en kun je n regeling aanvragen.

Vergoed veel en betaald snel uit.

Heb je n vraag kun je die ook online stellen en je krijgt er snel n passend antwoord op

Sannie
14-01-2016

Goede zorgverzekering

Ik vind menzis een goede zorgverzekering en je kunt heel veel bij hun declareren.

Remco
12-01-2016

Bij achter stand mag je niet over gaan op een goed kopere

zorg is goed . maar als je met je inkomen aan de grond zit ,waardoor je dan niet je verzekering kunt betalen , en er dan ook nog eens een boete over krijgt omdat hij niet betaald is .die je dan ook niet kunt betalen . om dan goed in de onkosten kosten bij menzis kom .om dit op te kunnen lossen moet ik over stappen op een ander MAAR dat mag niet omdat je onkosten bij je eigen zorgverzekering heb ,mag je dus niet over stappen om een ander . waardoor deze kosten zo dus aardig oplopen 120 aan mezis 98 aan boete is 208 per maand . dus u mag het zeggen