Tele2 reviews

2.3

Simon
10-11-2017

Trek leeg dat internet, ook in de EU

Ja dat dacht je, in de kleine lettertjes staat max 6 Gb per maand, daarna alsnog toeslag.

Prima, maar je zet klanten wel op het verkeerde been met die reclameslogan.

Een halve waarheid is een hele leugen!

Alje
10-11-2017

Tele2 mijn slechtste ervaring ooit

Ik ben al bij veel prijsvechters klant geweest (zowel telefonie, als internet, als zorg etc.), soms was er wel gedoe, maar nooit zoals dit. Tele2 (internet) is het slechtst wat ik ooit heb meegemaakt, vandaar ook deze review.

Mijn problemen liggen op 3 punten: i. Het belangrijkst: betrouwbaarheid van het internet. In afgelopen 6 maanden heb ik 2x problemen gehad. De 1e keer dat het internet er af en toe uitlag en recent dat het internet het helemaal niet deed. Nu snap ik dat het internet er af en toe uit ligt (kan gebeuren), maar toen ik afgelopen zaterdag belde kreeg ik te horen dat er 3 tot 5 werkdagen doorlooptijd was! Een telefoontje op woensdag gaf aan dat de klacht "in behandeling was" sinds maandag. Toen ik doorvroeg wat precies het probleem was, werd mij duidelijk dat "in behandeling" een synoniem is voor "in de wachtrij voordat we er naar kijken". ii. De klantenservice doet alsof je dom bent en lijkt het zelf niet helemaal te snappen. Eerder deed mijn internet het af en toe niet, de mevrouw aan de telefoon dacht toen dat dat misschien door mijn wireless zou komen (wat niet mogelijk was, want ik kon mijn router gewoon bereiken en in de router stond "dsl: fail"), toen ik hier naar vroeg hoe dat mogelijk was kreeg ik één of ander verhaal over dat het wireless een soort tuinslang was waar het internet dan als water doorheen ging. Uiterst vaag. Ook toen ik afgelopen zaterdag belde, kwam Karim na 10 minuten tot de conclusie dat dit "een typisch gevalletje wel synchronisatie geen data was" en gaf hij aan dit "door te escaleren" naar de technische dienst waar ze "de lijn zouden monitoren". Wat hij bedoelde was: "het klopt wat je zegt, het lampje dsl brand groen en het lampje internet oranje, ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, maar ik ga je in de wachtrij zetten voor mensen die je wel kunnen helpen". iii. Toen ik belde en aangaf dat ik graag ergens een klacht zou willen indienen. Dat kon volgens de medewerker alleen op de website (best wel ironisch als je een klacht wilt indienen terwijl je internet niet werkt). Dat formulier ga ik zo invullen, maar met de responstijd van 30 dagen die er vermeld staat heb ik er weinig vertrouwen in.

Het verbaasd me ook niks dat tele2 net als slechtst uit de bus kwam bij de test van de consumentenbond. Dikke afrader.

Olga
07-11-2017

Vage facturen.

Krijg ineens hoge facturen uit de niets. Over mijn data ben ik niet eens overheen.vervolgens kijk je op je factuur en staat niets waardoor zomaar hoge kosten zijn! Van een abonnement van 45e betaal ik opeens €65 en €75 en vervolgens over de 100euro zonder enkel uitleg. Ik raad deze bedrijf zeer af!

Jtae van der sluis
06-11-2017

Slechtste bedrijf ooit !

Twee keer een monteur in huis meer als 5 uur telefonisch contact gehad met helemaal geen resultaat! alles werkt langs elkaar heen en geen enkele belofte komen ze na .WAARDELOOS bedrijf !

ik zeg trap niet in tele 2 !

Eddy
02-11-2017

Tele 2 nooit doen! Zeg op voordat je problemen hebt!

Bij mij is er per ongeluk mobiele data verbruikt op 1 dag, meteen gebeld naar Tele2 met de vraag, hoe het mogelijk was om toch data te verbruiken omdat ik geen databundel in mijn abbo heb. Is tussentijds aangezet op een nieuwe ontvangen sim ter vervangingen van de oude van 2012 blijkt.

lang verhaal kort te maken, ik moet nu ruim 200,- euro betalen voor 200 MB data die verbruikt is op die dag. Er is totaal geen begrip voor de bijzondere situatie! Klanten service snapt de situatie maar moet de procedures volgen.er is toch een smsje gestuurd dat je data verbruikt.is de onderbouwing terwijl ik meteen gebeld heb.

Paul Peters
29-10-2017

De verkoop afdeling werkt perfect de service afdeling is een ramp.

2 jaar te vrede klant bij Tele2 geweest tot ik voor het omzetten van 2 abonnementen terecht kwam bij de service afdeling. Ik moest 1 abonnement opzeggen daar ik voor mijn I-pad alleen data only wilden. Dit heeft dik 3 maanden geduurd er er actie werd ondernomen bij Tele2. 13-10-2017 hebben ze maar beide abonnementen afgesloten. Nu ben ik al 14 dagen afgesloten met beide nummers dus ook die van mijn zakelijke telefoon met allen ongemakken en onbereikbaarheid als gevolg. Bij de zakelijke service afdeling van Tele2 kom ik geen steek verder daar ik nu gedwongen ben om bij een andere provider abonnementen moet aanvragen met als gevolg dat ik mijn zakelijk telefoonnummer kwijt ben. Ik heb het helemaal gehad met Tele2 maar zoals deze afdeling op alles reageert doet het ze dat niet veel.

Cherish
22-10-2017

Slecht customer service

Nog nooit meegemaakt! 4 x gebeld (gemiddelde tijd 25 minuten). Elke keer wordt ik verkeerd doorverbonden, schijnbaar is het nummer van zakelijk intern niet bekend en wordt ik elke keer weer minimaal 5 x doorverbonden omdat het fout gaat. Eindelijk beland bij de customer service, daar worde beloften gedaan om per direct wat gegevens te wijzigen en facturen naar mijn juiste emailadres te sturen. Helaas wordt de vraag direct na het ophangen direct in de prullenbak gegooid, meerdere mailtjes en telefoontjes verder nog steeds niks ontvangen behalve een automatische replay.

Madivo
20-10-2017

Waardeloos in Spanje

Tijdens mijn verblijf in Spanje in september en oktober 2017 wilde ik gebruik maken van mijn databundel. Dat bleek praktisch onmogelijk! Ik had de keuze uit slechts 2 providers. Bij 2 anderen stond; Niet toegestaan. De 2 providers waaruit ik kon kiezen hadden een 3G netwerk. Ik heb ze beiden geprobeerd en de snelheid was zo laag, dat ik er maar mee opgehouden ben. Zelfs een beetje surfen ging soms nauwelijks. Radio luisteren helemaal niet, laat staan YouTube gebruiken. Downloaden van mijn krant kon niet. Een groot drama!

Gelukkig had (en heb) ik ook nog een abbo van T-mobile. Hiermee kon ik kiezen uit zo’n 8 providers met zowel 3G- als 4G netwerken. Ik heb 2 providers met een 4G netwerk geprobeerd en daar ging alles als een speer!

Mijn abbo bij Tele2 heb ik daarom direct opgezegd! Goedkoop is duurkoop!

Corry
14-10-2017

Bellen

Ben ook al heel lang klant bij tele 2 nooit geen last gehad sinds juli 2017hoor kiemen egho als ik bel hoor ik de mensen zeggen mevrouw ik hoor je niet meermalen concat gehad met tele 2 vier keer een dekking formulier ingevuld de appelstore in Amsterdam heb de iPhone 7 plus omgeruild voor een nieuwe ligt aan Tele2 heb nou opgezged

Sjoerd
07-10-2017

Direct naar incasso bureau

Van de week mijn vaste inetaansluting opgezegt. Ik had nog 1 maand openstaan qua betaling. Wat schets mij verbazing, zonder dat er een eindfactuur is opgestuurd laat staan van de laatste maand. Valt er 3 dagen later een incassobrief, met het verzoek tot betalen van openstaande , maar ook van de laatste factuur. Waarvan ze mij nog geeneens op de hoogte ben gesteld! Dmv een factuur op te sturen. Gelijk gebeld natuurlijk, maar je krijgt dan zo`n meisje die van niets weet. En alleen vanaf haar script op haar pc kan voorlezen.En uiteindelijk als je vraagt om een hoger bevoegd iemand, gewoon ophangt omdat ze zich gekleineerd voelde. Voor de duidelijkheid; ik heb dus niet gescholden ofzo, ik was gewoon assertief met goede aantijgingen en verwijten waar tegen ze geen verweer had!. Maandag ook gelijk mijn mobiel opzeggen zodat ik die dag een nieuwe provider gaat kiezen. Wat goed verdienmodel, 14 dagen te laat en hup, direct een incassobur. en afsluitkosten ect. Klanteservice van niets. Of te wel in het hollands; Klotebedrijf.

Koen
06-10-2017

Online gamen via Tele2 is kansloos, dus nooit Tele2 kiezen!

Ik speel regelmatig online games op m'n PC. Sinds ik Tele2 als internet heb, heb ik nooit fatsoenlijk online kunnen gamen. Altijd input lag, verbinding uitvallen, etc. Wat blijkt nou, Tele2 heeft altijd NAT-strikt (aka NAT-3) staan. Om fatsoenlijk of goed online te gamen moet het op NAT-2 of NAT-1 staan. Tele2 helpdesk kan mij (en vele andere Tele2 klanten) niet hiermee helpen. En ja ik heb ook geraadpleegd op de Tele2 forum waar gebruikers zelf met oplossingen komen, ook hielp niet. Tele2 is klassieke voorbeeld van goedkoop is duurkoop.

Bram
28-09-2017

Passende oplossing gevonden

Met mijn aanvraag werden niet de producten geleverd die ik nodig had om mijn internet aan te sluiten. Na 2 weken wachten had ik dan internet. Echter werden deze twee weken wel doorgefactureerd. Omdat ik deze niet wilde betalen ben ik toen afgesloten. Met een belletje naar de klantenservice, was alles opgelost. Tele2 draait op voor de kosten van de 2 weken en mijn internet is gelijk weer aangesloten. Hele fijne oplossing. Fijne klantenservice. Moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast ben.

Isa
19-09-2017

Al een maand niet bellen

Mijn moeder kan al een maand niet bellen en gebeld worden. Blijkbaar doet Tele2 er niets aan want ik zou gebeld worden door de technische service en dat gebeurde ook niet. Werkelijk zeer slecht, en ook lang wachten als je de klantenservice belt.

07-09-2017

Hoge kosten binnen de EU

Voor de vakantie een " trek het net helemaal leeg binnen de EU " abbonement afgesloten. Na 3 dagen Italie werd mijn SIM geblokkeerd ivm een te hoog verbruik ? Na vele telefoontjes met langen wachttijden waarin telkens werd verteld dat het een intern probleem was bij Tele2 en mijn SIM binnen 24 uur weer geactiveerd zou worden heb ik het uiteindelijk op gegeven. De rest van de vakantie geen bereik meer. Eenmaal terug in Nederland naar een Tele2 winkel gegaan, daar hadden ze binnen 1 minuut de kaart weer geactiveerd. Maw zeer slecht geholpen door de klantenservice en nu een hele hoge rekening

26-08-2017

Drama

Werking product redelijk. Alleen klantenservice nul. Foute facturen die je gecrediteerd worden en in gedeeltes terug betaald worden. Laatste factuur helemaal fout. Zeer onvriendelijke aanmaning omdat zij verkeerde factuur sturen en ik niet weer maanden op mijn teveel betaalde geld wil wachten en dus de betaling terug gehaald heb. Drama begin er niet aan er zijn zoveel betere aanbieders.

Jp
21-08-2017

Geen bereik Tele2 mobiel

Zou het nooit meer nemen! naar 10 jaar een overstap Gemaakt naar Tele2. Maar tot grote spijt heb het abbondment nu 10 maanden maar op mijn woonadres totaal geen bereik om de haverklap vliegt het netwerk eruit terwijl op de dekkingskaart alles prima zou moeten zijn nu ben ik naar 10 maanden bellen naar klanten service eindelijk geholpen NOU geholpen ! Eigenlijk niet. Ze zeggen sorry meneer wie zien inderdaad dat bij u het bereik gewoon slecht is u kunt uw abbonement kostenloos opzeggen. Maaar nu komt het u moet wel uw toestelkosten in 1 keer betalen. daar sta je dan ik zij en die 10 maanden abbonementskosten krijg ik die dan vergiet want heb er niks aan gehad ja dan moet u maar even een vergoedingsformuliertje invullen lekker zon provider nooit aan beginnen mensen

Raoul
20-08-2017

Slechtste internetprovider ooit

Verbinding of modem reset telkens, wat men probeert te pinnen op andere omstandigheden. Er is werkelijk niets verandert alleen de provider. Slechtste 'service' ooit. Jammer dat ik geen 0 kan geven.

Ricard
19-08-2017

AWFUL. DO NEVER TAKE THEIR SERVICE.

No customer service, no help, they do not care about anything.

Humphrey
16-08-2017

Afgesloten Digitenne

Ik ben al jaren klant bij Tele2 , internet vaste tel. en digitenne, ik vraag omstreeks 26/7 wat zij voor mij hebben met mobile , krijg aanbieding interactieve TV en internet, en mobile 1e maanden 25.0 daarna 30.00 excl. mobile. Ik bekijk het aanbod , krijg mail van tele2 om retour te mailen indien accoord. Mail gestuurd dat het niet is wat ik zoek en dat ik bij het oude blijf. Ondertussen een mail , jammer dat u bij ons weggaat. Ik ga niet weg dus reageer er niet op. Ik had de operator aangeven dat ik niet verander , ik heb geen ander TV pakket genomen. Wordt op 14 aug. mijn digitenne stop gezet ik vraag waarom. krijg als antwoord u heeft de interactieve TV geannuleerd (ik heb niets geannuleerd) ik heb alleen geinformeerd of er een all in pakket is maar u heeft de stopzetting van Digitenne niet geannuleerd. Ik gebeld , iederen begreep het niet , de operator tig mailtjes naar gestuurd hoe zij erbij kwam om digitenne af te sluiten terwijl ik niets anders heb gekozen. Digitenne wordt niet meer aangeboden aan nieuwe klanten , dus ik krijg het niet terug, Ik ben geen nieuwe klant en er zijn nog genoeg mensen bij Tele2 met digitenne en lijkt het mij anno 2017 de digitale makkelijk om het weer te herstellen. Ik heb nu dus alleen Ned. 1-2 en 3. Tele2 bied het packet als troost het pakket aan wat ik niet wilde en wordt dan pas over 2 weken bezorgd. Klachten op de site komen niet aan of de mailbox is vol, vind je een klachtenformulier op het internet , moet je je klantnummer erbij zetten o.k. , krijg je de melding klantnr. bestaat niet , nee je moet err B000 voorzetten weet nieman , moet je eerst bellen hoe dat zit en dan krijg een bericht terug dat je binnen 30 DAGEN teruggebeld wordt. Tele2 bedank , denken goed mee. elk ruimdenkend mens weet dat je pas je TV stopzet als je wat anders heb., Tele2 denkt niet logisch , of de operator weet niet dat Digitenne een TV pakket is waar ik nog voor betaal.

Jess
15-08-2017

Super slechte klantenservice

Uitgemaakt voor leugenaar, weigeren te antwoorden en toen er eindelijk een mail kwam klopte het inhoudelijk niet en stond het zo vol met spelfouten dat het leek alsof een kleuter het geschreven had. Problemen met Tele2? Verwacht niks! Ze willen alleen maar geld vangen, verder niks.