Arag reviews

2.3
Caroline
18-04-2024

Mijn kind van 9 jr, is vorig jaar september aangereden, voor de basisschool, op het zebrapad, onder het bord "let op overstekende kinderen". 50 m voor de school nog een bord om de snelheid te matigen. Toch werd mijn dochter aangereden door een automobilist. Als een kind letselschade in het verkeer heeft opgelopen, gelden er bijzondere aansprakelijkheidsregels ter bescherming van het kind. De leeftijd van het kind is van belang bij deze verkeersaansprakelijkheid op grond van art. 185 WVW. Als het slachtoffer van een aanrijding op de openbare weg met een motorrijtuig een kind is dat jonger is dan 14 jaar, dan krijgt het kind 100% van zijn schade vergoed. Een en ander behoudens overmacht in de zin van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid aan de zijde van het kind wat betreft het ontstaan van de aanrijding. Opzet betekent willens en wetens handelen. Hier is in ons geval geen sprake van.

Toch blijft Arag mij lastig vallen om de schade aan de auto te vergoeden. Duivels.

Ellen
13-03-2024

Arag zoekt een reden om de zaak niet te hoeven behandelen als het erop aankomt na jaren lang betaald te hebben mag je het zelf uitzoeken en is de zaak ineens niet gedekt .

Red
28-02-2024

Doe het niet! als u graag menselijk bejegent wilt worden, blijf dan ajb ver weg van deze " verzekeraar". Mijn dochtertje en ik, doodziek van zeer ernstig long covid syndrom, zijn nog nooit zó laaghartig en abject bejegend. Arag komt op ons over als een zeer geldwellustig bedrijf met nul medeleven, nul meedenken, en zeer incapabele en gewetenloze medewerkers en juristen ( nb. Als je maar een gréíntje iq hebt verdiep je je bv in het zware ziektebeeld van je client!) nooit doen dit!

Barend
01-06-2023

Lag overhoop met een opleidingsbedrijf die hun belofte

op vast werk, na een korte "bootcamp" van 2 weken, niet kon waarmaken. Heb na 5 maanden de helft van mijn onkosten via bemiddeling van mr. E.J. Brouwer-van Vliet nu terug gekregen.

28-01-2023

Wanprestatie en Ernstige Misleiding door Arag!

Schandalig hoe ARAG met haar klanten omgaat.

Ze doen er eerst alles aan om je zaak niet in behandeling te nemen. ECHT ALLES.

Ze gaan ook niet voor je dagvaarden omdat kosten daarvoor te hoog zijn. Dus bedenken ze waardeloze smoezen om er onderuit te komen. Als je zaak in behandeling wordt genomen door D. V. van Arag, adviseer ik om je verzekering gelijk op te zeggen bij ARAG.

Ik vind het een witte boord criminele organisatie.

Zoek een andere rechtsbijstandsverzekering. Dit zijn oplichters.

IWaarschijnlijk is D.V. een studente die door Arag is geïnstrueerd om zaken af te wijzen.

Arnold
22-12-2022

Arag heb ik juni 2019 ingeschakeld vanwege illegale dakterrassen bij mij achterom, wat verkeerd kon gaan ging verkeerd. Arag kon het goed vinden met mijn opponent Gemeente Nijmegen die ook alles verkeerd deed. Het eindigde ermee dat de Arag gemachtigde bij gemeente Nijmegen ging werken. Nooit meer Arag, de minst integere mensen die ik ooit ontmoet heb.

Een vriendin van mij mag nu dezelfde ellende opnieuw met Arag meemaken, fouten die een eerstejaars nog niet zou maken. Een aannemer pas na drie maanden in verzuimstellen waardoor na zes maanden nog steeds niets gebeurd is. En weer moet ik concluderen dat oprechtheid en integriteit bij deze mensen ver te zoeken is.

Metin
16-12-2022

ARAG rechtsbijstand is WAARDELOOS.

Neem geen verzekering bij ARAG, niet doen!

Ik heb ruim 15 jaar een Rechtsbijstand verzekering bij hen, tot aan dit jaar geen beroep hoeven doen op hen.

Dit jaar heb ik 3 keer een beroep moeten doen op de Rechtsbijstand. Wat een ellende zeg, wat een grote teleurstelling. eerst ben ik aan het lijntje gehouden en puntje bij paaltje heeft de jurist gezegd dat de kans op slagen gering is, dus sluit je het dossier.

SCHOFTERIG gewoon!

Ik heb net de Rechtsbijstand verzekering opgezegd en ga overstappen naar FBTO.

07-12-2022

Een claim die gewoon onder verzekering hoort te vallen wordt afgewezen omdat ARAG "van mening is" dat claim niet binnen periode van verzekering valt, want argumentatie is er niet of nauwelijks. Alsof dit niet genoeg is, verdwijnen claim aanvragen in het systeem en wordt dit mij als klant verweten, omdat ik dit zogenaamd op een andere manier had moeten indienen en verder wordt informatie die ik vraag nooit geleverd. Bij het indienen van een klacht, komt alleen een "sorry", maar totaal geen tegemoetkoming. Oftewel, dit is een bedrijf dat geen service levert, altijd onder een claim probeert uit te komen, fouten nauwelijks toegeeft en als het toegeeft fouten te hebben gemaakt, daar vervolgens niks mee doet. Ik denk dat ze zichzelf beter een Rechtsafbraak bedrijf kunnen noemen.

Henny
24-10-2022

Slechte ervaring ivm complexe zaak.wij hadden problemen met ons dak deze zou vernieuwd worden, maar ging niet zoals het moest.

Melding arag gedaan toe nog meer ellende gevraagd om een vrije keuze van een jurist. dit heeft veel te lang geduurd. Moest kosten maken om aan te tonen dat de schade meer was als €25.000 dus in hun opdracht gedaan. Gevraagd of deze kosten gedeclareerd mocht worden met nog meer kosten. Alles afgewezen bezwaar afgewezen. Maar ja de slager keurt zijn eigen vlees. Ga maar naar de kifid ook deze worden betaald door de verzekeraar. Dus heeft mij dit grapje ruim €8.000 gekost. Had niet overlegd. Tja als jij je collega's intdekt ben ik nergens. Ook facturen mails overlegd.maar nee dit klopt niet.

Ik ben zeer ontevreden en diep triest vind ik dit. Heeft te maken dat je een andere advocaat heb genomen. Die de zaak zeer kundig waren.

Waarom ben uevdwn verzekeraar. Ik beveel daarom arag niet aan.

Xandra
08-09-2022

Zeer slechte ervaring tot twee keer toe .

Mijn partner en ik hebben wiet overlast , al langer dan een jaar , de raadsvrouw van Arag beweert dat je bij een civiele procedure getuigen moet hebben , terwijl dit niet zo is .

Ze heeft ons 12 maanden een logboek bij laten houden, en doet niets mee! Nu wilt ze dat we onze buren hiermee lastig mee gaan vallen ,we hebben meer stress vanuit arag gehad dat het overlas , verbouwereerd door hun aanpak schandalig gewoon! Als het overlast over is , of wij verhuisd zijn zeg ik mijn verzekering op . Was al 23 jaar bij ze verzekerd!

23-08-2022

Hier mijn ervaring met Arag rechtsbijstandverzekering. Vorig jaar had ik ze dus nodig om een rechtzaak te beginnen tegen de moeder van mijn jongste zoontje die me heeft belogen bedrogen en bestolen en met mijn ventje bij een gestoorde kerel is ingetrokken. Ik zag me zoontje niet meer en belde de Arag voor rechtshulp waar ik al jaren voor betaalde. Ik kreeg dus doodleuk even te horen aan de telefoon dat het allemaal moeilijk was en ze dit soort familiezaken niet deden en daar moest over beslist worden of ik wel of geen hulp kreeg van een door hun aangewezen advocaat. Ik werd daarop telkens met vage afwijzingen aan het lijntje gehouden . En heb toen zelf maar een advocaat in de arm genomen zodat ik snel een zaak kon beginnen voor het belang van mijn ventje want zo goed gaat het niet daar . Maar het moraal van het verhaal ik ben nu 16 maanden verder 13000 euro lichter en arag lacht zich kapot .heb ze er ook gelijk uit gegooid die premie innende oplichters .

F.Z.Khallad
10-02-2022

Ik zit vanaf 11 oktober 2021 bij ARAG met een zaak. Ik heb sindsdien al zeker 5 juristen gesproken. Iedere keer neemt de ander het wel weer over.Zoooo irritant. Ik wil graag door een andere kantoor mijn zaak over laten nemen, want dit werkt niet TOTAAL NIET! geen reactie per mail.geen telefoontje.helemaal niets! Staan ze überhaupt wel achter hun klanten? Ik vind dit waardeloos. Betreft een auto ongeluk waarvan de tegenpartij fout is. Ik heb hier lichamelijkletsel aan over gehouden. En over het mentale wil ik niet eens spreken! Alleen het duurt ellendig lang als je geen gehoor krijgt of op z'n minst een mailtje per week dat ze er nog mee bezig zijn. Mijn dossier ligt vast ergens onderaan een stapel. En kan deze grap wel zeker jaren duren!

Als ik kon switchen of wat dan ook had ik dit gelijk gedaan!

09-09-2021

Na anderhalf jaar nog steeds geen behandelaar

Ruim anderhalf geleden zaak aangemeld, bijna geen contact te krijgen ieder keer excuses maar geen van alle toezeggingen komen ze na en om de zes maanden een ander advocaat tot gevolg alles weer vanaf begin want er is geen dossier overname, mijn zaak komt over 4 weken voor de rechter en was dus woensdag gepland om het voor te breiden met de behandelende advocaat, aangezien dat zij niet belde op de afgesproken tijd heb ik maar weer gebeld en voicemail mail ingesproken en ook weer een e-mail gestuurd, vandaag een antwoord dat ze daar niet meer werkt dit is dus exact herhaling van drie keer hetzelfde, dus kan nu al zeggen dat het kansloos is puur vanwege wanprestatie van Arag.

Tamara
09-09-2021

Zoeken allerlei redenen om je niet te helpen, werken niet eens allemaal afgestudeerde juristen!

Michelle
06-07-2021

Onvriendelijk en onbehulpzaam

Gesprek gehad met ARAG klantenservice om te vragen hoe of wat m.b.t. rechtsbijstandverzekering. Word direct afgekapt en weggebonjourd met de mededeling dat wanneer je een casco huis koopt niet door hen geholpen kan worden. Want je gaat verbouwen dus kunnen conflicten niet vermeden worden. Verbouwen is inherent aan een casco huis kopen. Dus hier had ik letterlijk helemaal niets aan, nog daargelaten dat de vrouw aan de telefoon ontzettend onbeleefd en denigrerend deed

Syl
29-06-2021

Afschuiven

Spelen een spelletje met je. Ze willen de oude aannemer aansprakelijk stellen voor een constructie fout aan het aanbouwdelen. Maar ze eisen wel dat ik de oude eigenaar (geen idee in welk buitenland hij woont) aan schrijf om aan de gegevens van de aanbouw te komen. Zelf al met alle andere gegevens aangekomen. Naar mijn idee is oude eigenaar mede aansprakelijk dus wil ook voorzichtig zijn met zelf aanschrijven/dit werd mij ook aanbevolen door andere jurist. Plus een brief van een jurist maakt veel meer indruk om te reageren dan mijn brief. Arag weigert om een jurische brief op te stellen. Ze lijken het juist te rekken zodat het termijn verjaard is. Uit de mails en telefoongesprekken blijkt geen enkele enthousiasme van we gaan u helpen. Eerder dat alles te veel is. In de tussen tijd mag je niks laten maken en wordt je huis onbewoonbaar. Terwijl een nieuw dak is de oplossing. Dus ik moet straks de straat op omdat de arag te lui is om achter gegevens aan te gaan en zo met mij een zaak op te bouwen en af te handelen. Ipv stress te verminderen krijgen we alleen maar meer stress.

Carina
20-06-2021

Wat een waardeloze juristen, ipv voor je te vechten gaan ze een ontmoedigingsbeleid aan.

Zonde van je geld en tijd

Ingrid
24-05-2021

Arag? Hulpverleners eerste klas!

-Verschil van inzicht met mijn eerdere verwarmingsman betreffende retour kosten van een printplaat van € 500.-. Arag zorgde voor mijn gelijk.

- de buurman - “een belangrijk man” - kreeg via Arag na drie jaar - er diende n.b. ook nog een hoger beroep zaak - te horen dat hij de Airco moest weghalen, die hij een verdieping hoger pal naast mijn woonkamer raam ophing.

- op het ogenblik dient een zaak tegen de huidige verwarmings man inzake slechte warmteberekeningen betreffende de vloerverwarming. Ook die zaak werd door Arag geaccepteerd.

Totnutoe dus niets dan lof! Met een paar minimale hickups.

Saar
18-05-2021

Hulp krijgen is moeizaam. Incasso van hun facturen supersnel.

Dacht een goede rechtsbijstand te hebben afgesloten. Toen een ex bestuurder mij voor het gerecht daagde vanwege deelname in een bestuur gaven ze niet thuis. Hoewel ik persoonlijk aangesproken werd en NIET de vve, gaven ze niet thuis. Te complex was hun antwoord. Nadien nog eens geprobeerd voor hulp ivm de vouchers die ik niet wenste. Ook weer lastig en complex. Wat ik mij nog het meest afvraag waarom de overheid niet eens inspringt op al de klachten van dit soort verzekeringen.

C. Aksu
16-04-2021

ARAG = WAARDELOOS!

Na jaren verzekering facturen betaald te hebben, meld ik uiteindelijk een zaak bij arag.

Eerst werd dit door een jurist behandeld, reactie op mails kwam pas na een week of twee. Terugbellen wordt ook niet gedaan.

Uiteindelijk zijn we 3 maanden verder krijg ik jurist te horen dat de zaak boven 25k als jurist niet kan behandelen en deze moet doorzetten naar een advocaat. Nou prima, daar nog enkele weken op een reactie van advocaat gewacht, uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn en blijkt een andere jurist te zijn. Bewaar gemaakt en aangegeven dar ik een eigen advocaat wil inschakelen zodat de zaak verder kan worden behandeld. Daar deden we weer eens 2 weken over en uiteindelijk willen ze een eerder gemelde zaak hiermee samenstellen zodat ik geen gebruik kan maken van mijn verzekeringslimiet.

Klacht ingediend bij arag, nou binnen een dag werd dit al opgelost en werd overgedragen naar externe advocaat.

Ik ben nu 4 a 5 maanden verder ben nog steeds begin af aan van mijn zaak en nog steeds geen verhaal kunnen doen op mijn schade van 35k.

Arag never nooit!

Meer Arag reviews