Arag reviews

2.4
PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
09-09-2021

Na anderhalf jaar nog steeds geen behandelaar

Ruim anderhalf geleden zaak aangemeld, bijna geen contact te krijgen ieder keer excuses maar geen van alle toezeggingen komen ze na en om de zes maanden een ander advocaat tot gevolg alles weer vanaf begin want er is geen dossier overname, mijn zaak komt over 4 weken voor de rechter en was dus woensdag gepland om het voor te breiden met de behandelende advocaat, aangezien dat zij niet belde op de afgesproken tijd heb ik maar weer gebeld en voicemail mail ingesproken en ook weer een e-mail gestuurd, vandaag een antwoord dat ze daar niet meer werkt dit is dus exact herhaling van drie keer hetzelfde, dus kan nu al zeggen dat het kansloos is puur vanwege wanprestatie van Arag.

Tamara
09-09-2021

Zoeken allerlei redenen om je niet te helpen, werken niet eens allemaal afgestudeerde juristen!

Michelle
06-07-2021

Onvriendelijk en onbehulpzaam

Gesprek gehad met ARAG klantenservice om te vragen hoe of wat m.b.t. rechtsbijstandverzekering. Word direct afgekapt en weggebonjourd met de mededeling dat wanneer je een casco huis koopt niet door hen geholpen kan worden. Want je gaat verbouwen dus kunnen conflicten niet vermeden worden. Verbouwen is inherent aan een casco huis kopen. Dus hier had ik letterlijk helemaal niets aan, nog daargelaten dat de vrouw aan de telefoon ontzettend onbeleefd en denigrerend deed

Syl
Syl
29-06-2021

Afschuiven

Spelen een spelletje met je. Ze willen de oude aannemer aansprakelijk stellen voor een constructie fout aan het aanbouwdelen. Maar ze eisen wel dat ik de oude eigenaar (geen idee in welk buitenland hij woont) aan schrijf om aan de gegevens van de aanbouw te komen. Zelf al met alle andere gegevens aangekomen. Naar mijn idee is oude eigenaar mede aansprakelijk dus wil ook voorzichtig zijn met zelf aanschrijven/dit werd mij ook aanbevolen door andere jurist. Plus een brief van een jurist maakt veel meer indruk om te reageren dan mijn brief. Arag weigert om een jurische brief op te stellen. Ze lijken het juist te rekken zodat het termijn verjaard is. Uit de mails en telefoongesprekken blijkt geen enkele enthousiasme van we gaan u helpen. Eerder dat alles te veel is. In de tussen tijd mag je niks laten maken en wordt je huis onbewoonbaar. Terwijl een nieuw dak is de oplossing. Dus ik moet straks de straat op omdat de arag te lui is om achter gegevens aan te gaan en zo met mij een zaak op te bouwen en af te handelen. Ipv stress te verminderen krijgen we alleen maar meer stress.

Carina
20-06-2021

Wat een waardeloze juristen, ipv voor je te vechten gaan ze een ontmoedigingsbeleid aan.

Zonde van je geld en tijd

Ingrid
24-05-2021

Arag? Hulpverleners eerste klas!

-Verschil van inzicht met mijn eerdere verwarmingsman betreffende retour kosten van een printplaat van € 500.-. Arag zorgde voor mijn gelijk.

- de buurman - “een belangrijk man” - kreeg via Arag na drie jaar - er diende n.b. ook nog een hoger beroep zaak - te horen dat hij de Airco moest weghalen, die hij een verdieping hoger pal naast mijn woonkamer raam ophing.

- op het ogenblik dient een zaak tegen de huidige verwarmings man inzake slechte warmteberekeningen betreffende de vloerverwarming. Ook die zaak werd door Arag geaccepteerd.

Totnutoe dus niets dan lof! Met een paar minimale hickups.

Saar
18-05-2021

Hulp krijgen is moeizaam. Incasso van hun facturen supersnel.

Dacht een goede rechtsbijstand te hebben afgesloten. Toen een ex bestuurder mij voor het gerecht daagde vanwege deelname in een bestuur gaven ze niet thuis. Hoewel ik persoonlijk aangesproken werd en NIET de vve, gaven ze niet thuis. Te complex was hun antwoord. Nadien nog eens geprobeerd voor hulp ivm de vouchers die ik niet wenste. Ook weer lastig en complex. Wat ik mij nog het meest afvraag waarom de overheid niet eens inspringt op al de klachten van dit soort verzekeringen.

C. Aksu
16-04-2021

ARAG = WAARDELOOS!

Na jaren verzekering facturen betaald te hebben, meld ik uiteindelijk een zaak bij arag.

Eerst werd dit door een jurist behandeld, reactie op mails kwam pas na een week of twee. Terugbellen wordt ook niet gedaan.

Uiteindelijk zijn we 3 maanden verder krijg ik jurist te horen dat de zaak boven 25k als jurist niet kan behandelen en deze moet doorzetten naar een advocaat. Nou prima, daar nog enkele weken op een reactie van advocaat gewacht, uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn en blijkt een andere jurist te zijn. Bewaar gemaakt en aangegeven dar ik een eigen advocaat wil inschakelen zodat de zaak verder kan worden behandeld. Daar deden we weer eens 2 weken over en uiteindelijk willen ze een eerder gemelde zaak hiermee samenstellen zodat ik geen gebruik kan maken van mijn verzekeringslimiet.

Klacht ingediend bij arag, nou binnen een dag werd dit al opgelost en werd overgedragen naar externe advocaat.

Ik ben nu 4 a 5 maanden verder ben nog steeds begin af aan van mijn zaak en nog steeds geen verhaal kunnen doen op mijn schade van 35k.

Arag never nooit!

Carla
12-04-2021

Kreeg steeds verkeerde jurist

Eerst krijg ik steeds een andere jurist omdat ze iemand toewijzen die niet in de specifieke zaak is gespecialiseerd. En wanneer je dan eindelijk de goede krijgt zijn ze heel vaak vrij. vakantie en geen eens een fulltime werkweek. Nemen een zeer afwachtende houding en gaan niet snel tot actie over wanneer reactie van de tegen partij uitblijft.

Sander
05-03-2021

Alles om een zaak maar niet te hoeven aannemen

Arag is duur, en dan verwacht je wat. Maar Arag is een expert in het zoeken van de kleine lettertjes in hun voorwaarden om zaken niet te hoeven aannemen.

Waardeloze partij. De meest simpele zaken doen ze gewoonweg niet.Twee keer toe hebben ze een zaak van mij afgewimpeld in de loop van drie jaar. Alle twee vielen ze buiten de voorwaarden volgens Arag. De eerste kon in onherroepelijk van vaststellen dat dit wel binnen hun voorwaarden viel. De tweede is twijfelachtig maar wel gewoonweg een hele slappe reactie om het maar weer af te wuiven.

Grote tip. ga NOOIT met Arag in zee. Je bent geld kwijt en hulp krijg je niet.

Ilse
25-02-2021

Slecht

Verzekering opgezegd want kon niet geholpen worden . Heb veel zelf moeten uitzoeken en niet de arag . Vroeger goed geholpen geworden maar nu waardeloos .

Sanne
22-02-2021

Niet adequaat

Al 4 jaar in conflict met de woningbouwvereniging betreffende het slechte onderhoud van mijn woning. Lekkage van het dak en wateroverlast. Omdat het Huurcommissie het erg druk heeft werd mij aangeraden de rechtsbijstandsverzekering, te weten, Arag, in te schakelen.

Alle gegevens, foto's etc opgestuurd. Jurist werd mij toegewezen. Echter zij het zo dat deze mij op de rechten en plichten wees, allereerst moest ik volgens hem schriftelijk melding maken van het geheel. Alsof ik dat niet al talloze malen gedaan heb in die 4 jaar! Meegestuurde contracten worden niet gelezen. Er wordt doodleuk verteld dat ik wettelijk geen aanspraak kan maken op de betreffende hulp van de woningbouwvereniging, terwijl in de documenten staat dat het betreffende onderhoud door deze vereniging moet worden gedaan.

Ook wordt dit vermeld door de Huurcommissie en de Woonbond in de documentatie, zelfs in de kleine lettertjes van het huurcontract staat het, dat de reparatie voor kosten van de woningbouw komen. Er wordt gewoon niet gelezen! Een aantal keren heb ik doorgegeven wanneer ik bereikbaar ben, na deze vraag gesteld te hebben door de Arag, maar ze vragen het steeds weer opnieuw.Hier heb je werkelijk niets aan.Spaar liever een bedrag voor het inschakelen van een goede jurist, mocht dit aan de orde komen.

William
28-01-2021

Reactie op slechte reviews

Ik zie hier enorm veel trieste reacties over mensen met allemaal drogredenen en verkeerde verwachtingen van de ARAG. Ik werk bij een tussenpersoon en merk dat je vaak (vooral bij arbeids- en verkeerszaken) goed juridisch advies krijgt. Niet altijd kunnen ze je zaak in behandeling nemen en het is te triest voor woorden hoe mensen dan reageren voor die 2 tientjes per maand die ze betalen.

Ann
10-12-2020

Arag lijkt meer op rubber stemple, zo'n Juridisch vakman die graag voor tegen partij wetkt terwijl je betaalt. Iemand heeft mijn geparkeerde voertuig total los gerden en weg gerend met behulp van buren heb Ik getraceerd en haar verzekering heeft enkel Klein bedrag uit gekeerd want expert vind dat zij geen grote Schade heeft Dan Ik alleen Klein Schade. Omdat het niet waar is heb Ik mijn zaak nu bij Arag liggen echter wil Meneer . Niks doen behalve verhalen overbrengen van de verz van tegenpartij. En zegt steeds Ik ga niet meer in discussie en volgende keer beter? Hoe hopeloos en hulploos vind Ik het kan Bijna niet meer slapen van de trauma. Kan me niet voorstellen dat het zo iets kan gebeuren en hulp wordt steeds geweigerd.

Lydia
20-10-2020

Goede afhandeling rechtsbijstand

In juli 2018 nam ARAG mijn zaak in een schade in behandeling. Kreeg een jurist aangewezen die helaas mijn zaak niet adequaat in behandeling heeft genomen. Hij vertrok, waarschijnlijk was dit de reden.

Toen kreeg ik dhr M Garst die zeer aanspreekbaar was en het vertrouwen geheel herstelde. De zaak is in

mei j.l. tot tevredenheid afgerond. Hiervoor dank

Mark
20-10-2020

Arag laat u in de steek!

Bij het opvragen van mijn eigen data bij bedrijf X die weigerd uit te leveren weigerd Arag hulp te bieden.Ze verschuilen zich achter een contractueel geschil of verjaring van een Claim. Van beide is helemaal geen sprake.Een bedrijf is bij wet verplicht deze te bewaren heeft niks met een claim of contractueel geschil te maken.Ik heb de meest waanzinnige leugentjes en rariteiten moeten aanhoren van de Arag juristen.Van het druk hebben vanwege corona tot zich verschuilen achter zaken die niet relevant zijn.Op een gegeven moment begonnen ze gewoon te stotteren en werd er gezegd: ja het is ook een flutpolis ,wie die naam bedacht heeft!." Ongelovelijk wat een zooitje ongeregeld. Arag slim geregeld polis.En dat moet u dan beschermen.Ik ben bezig om al mijn premies terug te vorderen oplichters!

Tam
07-10-2020

Duurt eindeloos voordat ze op je mail reageren, zit geen schot in. Je moet er continu achteraan.

Loetje
19-08-2020

Arrogant, lui

Zoals veel ambtenaren dit jaar. Arag zoekt altijd een reden om je zaak niet in behandeling te nemen. Ook al ben je verzekerd. Ik zou zeggen blijf ver weg van ze.

Eric
08-08-2020

ARAG waardeloos!

Sluit nooit een RB Verzekering af bij ARAG. Het is weer even terug, maar enkele jaren geleden heb ik na jarenlange betaling van premies een beroep gedaan op mijn RB betreffende een conflict met mijn werkgever van destijds en een ontslag. ARAG in Breda heeft er werkelijk alles aan gedaan om te traineren en ik kon onmogelijk een afspraak maken. Ik had een voorstel gekregen in de vorm van een vaststellingsovereenkomst met daarbij een deadline om te reageren. Ik liet ze weten dat ik me noodgedwongen voelde om een andere jurist in te schakelen en al snel bleek dat ze daarop uit waren, ze hebben doelbewust de deadline laten verlopen. Binnen 5 minuten kreeg ik een mail terug dat het mijn keuze was om elders juridisch advies in te winnen en deze kosten voor mijn rekening waren. Aangezien ik deze keuze had gemaakt gingen zij mij niet verder helpen. Andere collega's destijds tijdens de re-organisatie die elders een RB hadden lopen kregen goed advies of in het geval dat ze even geen capaciteit hadden zorgden die partijen ervoor dat ze een advocaat konden inhuren op kosten van die verzekeraars. ARAG zijn echt oplichters eerste klas! Heb van andere ex-klanten vergelijkbare ervaringen gehoord.

Sander
06-08-2020

Sluit geen RB verzekering af als ARAG er deel van uitmaakt!

Zeer incompetente juristen. Sturen brieven in het Nederlands naar buitenlandse partijen. Als je ze daarop aanspreekt reageren ze gepikeerd!

Blijf bij ze weg!

Meer Arag reviews