Arag57 ervaringen

Jeroen
01-04-2020

Geen contact mogelijk. Ook niet voor het Corona verhaal.

Het is bijna onmogelijk om contact op te nemen met de mevrouw die onze zaak behartigd.
Dus probeerde ik het via het kantoor van Arag. Die zouden met spoed terug bellen. Dus belde ik weer.
Nu bijna 2 weken verder moet ik nog gebeld worden.
Desondanks probeer ik ze nu nog steeds te bellen. Maar door het corona virus werkt iedereen thuis en neemt niemand de telefoon meer aan.

Dit geintje kost me in de duizenden euro’s aangezien alle termijnen verlopen die zowel door de tegenpartij als door onze jurist zelf zijn gesteld.

Luc
01-04-2020

Er wordt helemaal niet naar het klantbelang gekeken, maar alleen naar de eigen kosten die ze moeten maken in een gerechtelijke procedure. Dan zien ze er gauw vanaf en jij als klant hebt het nakijken. Je kunt wel gelijk hebben, maar Arag wil perse een kostbare procedure vermijden en laat de klant in de kou staan. Via Abn Amro bank jarenlang premie betaald voor niets!

De communicatie vind ik ronduit onbehoorlijk! Op het onbeschofte af. Zelfs in e-mail correspondentie.

Ferhat
20-03-2020

Enorm slecht

LET OP.!

Op 13 november 2019 reed iemand tegen mijn auto aan.

Alle bewijs materialen aanwezig.

Arag ingeschakeld

Arag heeft de tegen partij aansprakelijk gesteld en heeft naar zeggen 3 x aansprakelijk gesteld maar de verzekerde nemer geeft naar zijn/haar verzekering geen reactie.

Ik krijg een mail van mevrouw Micha van der Geld dat ze alles hebben gedaan maar de verzekerde nemer van de tegenpartij geeft geen gehoor. We doen nog een poging, als de verzekerde nemer van de tegen partij nog geen gehoor geeft, dan sluiten we de zaak.

BELACHELIJK!

Nadat ik deze mail heb ontvagen heb ik gelijk mevrouw van der Geld gebeld en ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet mee eens ben over de beslissing. Ik heb gevraagd of er een andere manier is om de verzekerde nemer van de tegen partij aansprakelijk te stellen. antwoord van mevrouw van der Geld is: 'Ik heb alles gedaan, maar ik krijg geen terugkoppeling. ik weet niet meer wat ik moet doen'.

Ik heb mevrouw van der Geld kenbaar gemaakt dat ik de juridische Loket ga benaderen wat ik nog meer rechten heb. mevrouw van der geld vraagt aan mij of ik haar van op te hoogte wilt houden als er een andere manier is om deze zaak voort te zetten.

Komisch he :-) iemand die rechten heeft gestudeerd, mijn belangen behartiger vraagt mij of ik haar van op te hoogte wilt houden of er nog een weg is om de zaak nog voort te zetten.

Ik heb contact opgenomen met de juridische Loket, heb het hele situatie verteld. juridische loket vond dit zeer amateuristisch.

Waarom?

In het algemene voorwaarden van PRORECHT POLIS van ARAG staat in artikel 17 het volgende in het kort. Op het moment als de tegenpartij niet aansprakelijk wilt zijn voor het verrichte schade, terwijl Arag wel het bewijs materiaal heeft dan moet Aarag een scheidsrechter inschakelen. Dus daarbij kunnen we denken aan dagvaarden en of onafhankelijke expertise bureau inschakelen.

De zelfde dag heb ik mevrouw van der Geld een mail gestuurd met mijn verzoek dat ik beroep wil doen op artikel 17.

Antwoord van mevrouw van der Geld: ik heb de expertise bureau ingeschakeld.

Na mijn beroep op artikel 17 wordt een expertise bureau ingeschakeld. Deze ongeluk is op 13 november 2019 gebeurd en op mijn verzoek word op 4 maart 2020 pas actie ondergenomen.

Expert langs gekomen en heeft het schade vastgesteld.

Ik was enorm verbaast toen de expert zei dat hij de opdracht van Arag heeft gekregen om naar het schade te kijken en te beoordelen. Arag gaat een beroep doen op de waarborgfonds.

grappig he?

Huh, waarborgfonds?
Waarom waarborgfonds?

Ik heb toch al het bewijsmateriaal, waarom word de verzekerdenemer van de tegenpartij niet aansprakelijk gesteld?

Ik denk dat ik weet.

Tegenpartij dagvaarden kost tijd en geld.
het is volgens mevrouw van der Geld niet een serieuze zaak, dus waarom moet er veel tijd en geld ingestoken worden toch?

Ik ben van mening dat dit de beeldvorm is.

Vraag: Wie is Arag?
Antw : Rechtsbijstandverzekering

Vraag: Wat is een Rechtsbijstandverzekering?
Antw : Belangenbehartiger van de
verzekerdenemer

Vraag: Wie vertegenwoordigd deze Arag?
Antw : Alle medewerkers, o.a. juristen

Vraag: Moet je betalen voor een
rechtsbijstandverzekering?
Antw : Ja

Vraag: Is mevrouw van der Geld integer naar mij
toe?
Antw : Nee

dus ik betaal geld aan Arag om mijn belangen te behartigen. Ik twijfel of het mijn belangenbehartiger is of de belangenbehartiger van de tegenpartij.

Beste teamleider van mevrouw van der Geld, desgewenst kan ik u alle mail verkeer naar u toe mailen.

Gh
03-03-2020

Jurisch gelijk word niks meegedaan

Een geschil met recht van overpad , waarin arag aangeeft juridisch gelijk te hebben , vervolgens wacht de jurist zolang dat de buren het huis al verkocht hebben , WAARDELOOS

Toon
20-02-2020

Geshil met auto

Geschil met aangekochte auto, arag ingeschakeld en die zei doodleuk dat ik maar een auto met bovag had moeten kopen,ja dan heb ik geen arag nodig. mensen ga alstublief niet in zee met arag, waardeloze verzekering heb nog nooit zo iets meegemaakt.
20 jaar netjes premie betaald nu voor 350.00 euro schade die ik heb zijn ze niet thuis,belachelijke verzekering. zo boos!

Suzanne
Suzanne
18-02-2020

Niet aan beginnen!

Wat een drama. "Jurist" is niet te bereiken, druk, op vakantie of moet echt naar bed, want niet zo lekker. Ik heb alles zelf uitgezocht en voorgekauwd.
Eindelijk zicht op einde conflict, en gewoon niet thuis geven. ik ga het zelf wel oplossen. Ik zeg mijn rechtsbijstand bij de Arag meteen op!

Mark
15-02-2020

Onbeschoft

Arag behandelt klanten onbeschoft en gaat alle fatsoensnormen op het gebied van communicatie te buiten. Na drie tot vier keer vragen om een reactie op mailwisseling komt er niets. Dit gebeurt keer op keer, een advies aan het CNV stop met Arag ,je gooit de vakbond te grabbel.

Kees
Kees
14-02-2020

Giganstisch traag

Betaal elk jaar wel een vermogen aan premie maar als je ene x een zaak hebt duurt het verschrikkelijk lang voordat je wat hoort , Het is eigenlijk niet wat ik MAG verwachten van een rechtsbijstandsverzekering , Je hangt zeker een kwartier aan de telefoon niet normaal eigelijk

Patrick
Patrick
22-01-2020

Wat een balle tent daar.

Echt heel erg gesteld daar met arag iemand die onze zaak in behandeling heeft die werkt ons gewoon tegen en vraagt raad aan de tegen partij. Ze doen echt niks voor je. Echt heel raar dat dit bedrijf nog bestaat.

Snep
13-01-2020

Zeer slecht

Ik krijg betalingsverzoeken van ARAG, dus heb ik diverse malen gevraagd waar het om gaat. Enige wat ik steeds maar krijg is een factuur van een bedrijf die ik niet ken. Ze hebben niets anders te melden en dreigen alsmaar met dagvaarding. Hoe is het nou, ik ga toch niet zo maar een factuur betalen. En dat moeten juristen zijn, zooooo bagger. Mensen zoek alsjeblieft een andere rechtsbijstandverzekering waar wel mensen zitten die verstand van zaken hebben.

Lars
16-12-2019

Slechte jursiten

Zeer simpele casus, jurist komt terug met foutieve informatie en advies dat ik het beter maar zo kan laten. Proberen je gewoon makkelijk weg te sturen met lege handen om er geen werk aan te hebben.
Als je via ABN AMRO rechtsbijstand verzekering hebt, krijg je deze waardeloze juristen die je bijstaan. Compleet zonde van het geld. Meteen afzeggen.

Christl
28-11-2019

Arag rechtsbijstand: zeer tevreden

Gewoon GOED, dikke pluim voor mw. Monica Janssen van Arag Rechtsbijstand die o.a. op doorzettingsvermogen, alertheid en juridische kant voor ons meer dan prima werk verricht heeft.
Tevens uitstekende communicatie/terugkoppelings momenten

Ehsan
Ehsan
27-11-2019

Zeer tevreden met Arag

Ik heb ze nu een paar keer nodig gehad helaas maar ze hebben mij echt superfijn geholpen.

Rejan Hera
Rejan Hera
15-11-2019

Onbegrijpelijk dat ze nog klanten hebben!

Jaren bij hen klant geweest, maar echt iedere keer als je een probleem hebt, proberen ze er onder uit te komen met de zin "we zien er geen zaak in".
En maar adverteren op tv hoe goed ze zijn voor hun klanten, maar in werkelijkheid doen ze niets!

Berrie
13-11-2019

Schenders van recht en contact brekers

Geen rechtsbijstand ondanks contract.
Verdagen totdat e.e.a. te laat is volgens hun.
Schenders van mensenrecht en personen met arbeidshandicap.
Leggen arbitrage met aanbeveling naast zich neer.
Doen belachelijk voorstel bel minimaal 50000 euro vastgelegde schade van 1500 euro.

Moge zij spoedig verdwijnen van de markt.

Kortom, slecht.

Ellis
08-11-2019

Zeer tevreden!

Na te maken te hebben gehad met een malafide dakdekker,ben ik enorm geholpen door de juriste van ARAG. In haar vond ik een fijn persoon en een bekwam juriste.
Het contact met haar verliep steeds uiterst prettig: ze was goed bereikbaar en kwam steeds haar afspraken na, ik hoefde nooit lang te wachten op een reactie, ze nam altijd de tijd voor uitleg en overleg,ook mijn inbreng vond ze belangrijk en nam deze mee in haar acties, ze had een groot verantwoordelijkheidsgevoel en was zeer gedreven in haar werk.
Ze heeft er werkelijk alles aan gedaan om de zaak tot een eerlijk eind te brengen en dat is haar gelukt! Ik ben erg tevreden over de samenwerking en het resultaat en had me geen betere juriste kunnen wensen.

Janssen
04-11-2019

Opgelicht

Zal het kort houden, ze beginnen rechtszaak maar maken het niet af. Vonnis voor mij viel goed. Dan komt gemeente amsterdam moet schuld kwijtschelden, wil dat niet. Wat doen ze melden dat ik geen aanspraak meer kan maken op verzekering en als klap op de vuurpijl zenden ze de zittingsdatum niet door waardoor ik mijn woord niet kan doen en gedwongen wordt een niet betaalde schuld kwijt te schelden.
Dank voor niets, nu dus 2 maal opgelicht en meer kosten gemaakt dan terugbetaald gekregen!

Mariet
31-10-2019

Geen goede communicatie, geen samenwerking, slechtste service.

Ik melde een zaak. Kreeg als antwoord, ja mevrouw we hebben hiervoor de beste juristen. Maak u zich geen zorgen. U bent hiervoor verzekerd.
Ik belde een week later terug, zegt een andere collega dat hij er niks van weet. Er was helemaal geen notitie gemaakt en het kon niet dat zijn collegaatje met mij had gesproken. Bovendien zou arag mijn zaak sowieso niet kunnen behandelen, ik ben er niet voor verzekerd. Hij was heel onvriendelijk en wilde meteen het gesprek beëindigen. Ik moest maar zelf een advocaat zoeken. Onbeschoft en zéér klantonvriendelijk. Ik raad iedereen af, zuch hier te verzekeren.

Levent
30-10-2019

ZEER SLECHT

Communiceren niet, geen transparantie, doen feitelijk niets en maar premie betalen voor als je het zogenaamd nodig hebt, NOOIT MEER.

Michelle
29-10-2019

Toch vaak goed geholpen.

Ik ben al jaren verzekerd bij Arag.
Heb ook enkele zaken door hun laten afhandelen.
Je moet er wel bovenop zitten en absoluut meedenken, maar dan word je wel serieus genomen. Zou niet zoveel moeite moeten kosten maar het betreft meestal juristen (geen advocaten) en dan ook nog zonder veel ervaring, zo is mijn indruk.
Dus je moet samen met je jurist een team vormen dan komt er meestal wel iets van terecht.
Heb ook te maken gehad met advocaten.
Maar denk maar niet dat het dan allemaal snel en soepel verliep. Ook toen was het navragen, wakker schudden etc.
Zij nemen alleen sneller actie omdat ze mega bedragen per uur verdienen.
En dat is bij Arag natuurlijk niet het geval. Daar betaal je een redelijk lage premie voor
juridische ondersteuning.

En voor die lage vergoeding betaal je een hoge prijs: jij moet het werk doen. Zij mogen het juridisch uitwerken.

Meer Arag reviews
Welk cijfer geef jij Arag?