Aan Staande exklant
22-03-2023

Zaak 29-12-2022 aangemeld. Tot 2x toe e.e.a verkeerd samengevat. Weer uitleggen. "Nee dat gaat goed bij afdeling 'X' ('X' wijkt 100% af v.d. essentie). Ik ben 2 weken geleden eindelijk gebeld (dagen na toegezegde datum uiterlijk contact): "maar dit is niet mijn specialiteit, dat is voor een andere afdeling / specialist". Al uren kwijt (tel./mail) met uitleggen. Aangedrongen dat na 10 weken e.a.a. dringend begint te worden. "Dat zal ik doorgeven". Inmddels weer 2 weken verder en nog geen enkel bericht: dus 12 weken lang alleen stiltzwijgen, gepruts, foute samenvattingen, verkeerde opvolging, verkeerde informatie ("gaat naar de goede afdeling hoor!"), niet nakomen uiterlijke contactdatum. de nog onbkende nieuwe contactpersoon heeft weer tijd nodig met inlezen. Unive status gezet op "zo spoedig mogelijk alle polissen vervangen". Men is aardig en beleefd, maar dat heft deze trieste behandeling niet op (en niet ondenkbare 1000den euro's schade). Trieste bedoening!

Bea
25-11-2022

Wij hebben een conflict gemeld met onze VVE. Het loopt nog maar wij worden echt super geholpen. Duidelijk en vriendelijk. Zeer giede jurist.

Andre
14-04-2021

Rechtsbijstand

In 2020 hadden wij, in eigen beheer, een reis geboekt. Wij hadden afspraken gemaakt met verschillende vliegtuigmaatschappijen, hotels en B&B's. Naar aanleiding van de Covid 19 maatregelen werd onze reis geannuleerd. En toen begon de strijd om de reeds betaalde kosten van vluchten en reserveringen terug te krijgen. Toen dit niet naar wens verliep hebben we een beroep gedaan op onze rechtsbijstandsverzekering bij Univé.

Vanaf het eerste contact hadden we meteen het gevoel dat onze hulpvraag serieus werd behandeld.

Wij hadden een vast contactpersoon bij Univé en deze mevrouw was zéér betrokken, ter zake kundig, reageerde snel en heeft alles in het werk gesteld om ons zo goed mogelijk te helpen. Wij voelden ons serieus behandeld en hebben over een periode van meer dan een jaar contact met deze mevrouw gehad. Altijd perfect behandeld. Voor ons een rede om met Univé in zee te blijven gaan en deze verzekeringsmaatschappij bij anderen aan te bevelen. Met vriendelijke groet André en Dorien.

Harmanna
16-11-2020

Geen medestander, maar tegenstander

In de 1e laag doen ze er alles aan om een zaak te voorkomen. Ze zijn juridisch medewerkers en hebben weinig kennis, maar veel ego. Ze zijn enkel bereid om te bemiddelen. Nadat ik de weinig zeggende praatjes van J zat was en om concrete stappen vroeg, werd de zaak overgedragen aan H. Precies hetzelfde: veel bla, bla, bla en nietszeggende onzin en een paar bemiddelpogingen, die zinloos waren, omdat dat alle partijen enkel meer frustrerende. Ik wilde nu echt dat er concrete stappen werden ondernomen. Eindelijk kwam de zaak bij een échte jurist R. Zij communiceerde een stuk beter, maar ook haar kennis is onder de maat. Bovendien heeft niemand bij Univé zich eens goed verdiept in de zaak. Dit blijkt keer op keer uit de reacties. Wel kan ze vertellen waarom de zaak geen zin heeft. Uiteindelijk 2 échte advocaten gevraagd om hun mening te geven en zij konden mij wel een goed antwoord geven. Ik heb Univé gezegd wat ik wilde en Univé de zaak laten afhandelen, maar ze hebben er een potje van gemaakt. Slecht voorbereid en slecht uitgewerkt.

07-09-2020

Univé rechtsbijstand - onbetrouwbaar, oneerlijk, onvriendelijke

Onvoorstelbaar hoe de afdeling rechtsbijstand omgaat met de verzekerde én de tegenpartij! De medewerkers houden elkaar de handen boven het hoofd. Vreselijk onvriendelijk, zeker niet bereid om een probleem op te lossen, reageren simpelweg niet als de afdeling z'n zin niet krijgt, dreigen onmiddellijk met incassobureau, rechter e.d. Dus wat mij betreft: NOOIT UNIVÉ!

Benjamin
25-03-2020

Unive's filosofie is om laat te reageren

Ik heb slechte ervaringen met unive rechtshulp. Ze doen veelal helemaal niets. Als je hulp nodig hebt, dan reageren ze expres laat ( veel zaken vervagen/vervallen zo automatisch ). Je moet veelvuldig bellen, vragen om reactie. Na bijvoorbeeld 5 maanden later, als de zaak geen enkel nut meer heeft, sluiten ze het dossier.

Ik raad iedereen aan om GEEN zaken met unive te doen

Edwin
11-11-2019

Prima rechtsbijstand

Probeerde zelf al een paar maanden geld terug te krijgen van webwinkel. Een telefoontje van de jurist van Unive was blijkbaar voldoende. Binnen 3 werkdagen geld terug op mijn rekening

Truus
09-03-2019

Rechtsbijstand weigert bij burenruzie te bemiddelen/handelen

Al jaren bij Unive verzekert, nog nooit iets geclaimd en nu we een geschil hebben over de toegang tot onze grond, weigert Unive hulp.

Op basis van dat we de grond niet alleen in gebruik zouden hebben. Ja er loopt een paard van een ander, maar alleen omdat deze persoon voor ons paard zorgt dat er loopt en als tegenprestatie zijn paard er ook mag laten lopen.

Kortom, om geld te vangen wel thuis verder NIET, Unive schaam je

04-04-2018

Zwaar teleurstellend

Helaas kan ik enkel de slechte reviews beamen. In de 5 jaar dat ik verzekerd ben, heb ik (ook helaas) enkele keren gebruik gemaakt van de verzekering. Keer op keer werd er zo min mogelijk aandacht besteedt aan de casus, vonden er meerdere wijzigingen van dossierbehandelaars plaats of overdracht naar een derde partij (USG). In dat laatste geval kreeg ik zowel berichtverkeer van Unive als USG. Daarnaast worden afspraken consequent niet nagekomen. Advies: Snel opzeggen! Dat ga ik nu eindelijk ook doen.

30-03-2018

Goed werk geleverd door USG legal via Unive

Geschil met UWV, dankzij uiterst betrokken medewerkers bij USG legal is geschil gewonnen. Ik ben naar alle tevredenheid geholpen,en heb een voor mij positieve uitkomst gekregen

LS
14-11-2017

Werkelijk waardeloze rechtshulp!

Jarenlang klant, consumentenzaak gemeld, zaak aangenomen, zaak na 1,5 jaar totaal niets opgeschoten. Houden opeens alles af. Onbegrijpelijk. Toon van het gesprek zeer vervelend, zelfs beledigend. Zijn in de behandeling van de zaak niet kundig, niet accuraat, niet klantvriendelijk, houden zich niet aan afgesproken contactmoment, en ga zo maar door. Mensen, wees gewaarschuwd. Unive Rechtsbijstandsverzekering kost geld, en je plukt er GEEN vruchten van! Unive levert je geen fatsoenlijke rechtshulp!

T.l.
13-11-2017

Rechtbijstand adviseert onvolledig

Hoe voorkom je een beslissing die je schade berokkent en niet meer teruggedraaid wordt? Niet bij SUR dus

Tineke
13-09-2017

Rechtsbijstandsverzekering

Vele jaren verzekerd bij Univé,alles weggehaald, de rechtsbijstandsverzekering is waardeloos, men doet vrijwel niets, maken een dossier aan,alleen al bij telefonische info. Zo heb je als je pech hebt teveel zaken om over te kunnen stappen naar een andere verzekeraar. Deze kijken alleen naar de laatste drie jaar en laten die nu net de reden zijn dat we weg gegaan zijn. Nu dus verplicht zonder rechtsbijstandsverzekering verder. Klachten worden door degene waar je een klacht tegen hebt zelf behandeld, dan is de uitkomst duidelijk.

Een officiele klacht indienen moet bij Univé zelf, weer de beruchte slager, de keurslager dus en als je dat traject hebt doorlopen, eventueel de Kifid, daar hebben we geen zin in, deze methode werkt sneller.

D.
27-07-2017

Verkeerde informatie

Ik Krijg keer op keer te horen als ik ergens mee zit…dit zit niet in het pakket en daar moet weer een andere verzekering voor afgesloten worden. Dit is bij mijn zorg verzekering en nu ook bij de rechtsbijstand verzekering al zo. Ik had beter mijn rechtsbijstand bij iemand anders kunnen afsluiten…want ja Univé is Univé, één en dezelfde partij. Ik was altijd zeer tevreden over Univé maar heb nu alle vertrouwen in Univé verloren. Zoals ik het laatste jaar wordt behandeld doet voor mij de deur dicht. Verzekeringetje hier, verzekeringetje daar waardoor deze kosten voor de particulier alleen maar hoger en hoger worden. De burger met een middeninkomen wordt tot op het bot kaal geplukt. Maar als men echt hulp nodig heeft ,krijgt men deze NIET en wordt er geprobeerd om wederom weer een nieuwe verzekering af te sluiten. Zorg eerst maar eens dat jullie er echt voor de mensen zijn in plaats van ze helemaal kaal te plukken en ze te overspoelen met de bureaucratische rompslomp waar jullie nu mee bezig zijn. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt want er zijn enorm veel klachten over Univé. ( internet staat er vol mee) Univé komt zijn afspraken slecht of niet na. Vele herkenbare klachten waar ik nu ook tegen aanloop. Univé noteert blijkbaar alleen telefoongespreken die zij zelf nodig achten en laat een boel achterwege, ook daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Univé als verzekeraar is er niet om de mensen te helpen maar laat de mensen aan hun lot over en zelfs helemaal stikken. Ik betaal mij scheel aan de zorg, zorg die ik geeneens krijg maar waar ik zeer zeker recht op heb omdat ik er voor betaal. Waar mijn probleem om gaat is inmiddels al een hele lange tijd bekend bij univé, maar men grijpt niet in. Ik krijg het laatste jaar tot 3 keer toe de verkeerde informatie en kom mede daardoor steeds meer voor hogere kosten te staan en beland daardoor in de financiële problemen. Ik die nog nooit een wanbetaler ben geweest, keurig mijn rekeningen op tijd betaal en als ik voor onverwachte kosten kom te staan, tref ik daar een betalingsregeling voor die ik vervolgens ook weer netjes nakom. Mijn man en ik hebben diverse verzekeringen bij Univé lopen en denken er heel hard over na om deze allemaal stop te zetten en over te stappen naar een andere maatschappij.

Tevredenheidonderzoekjes na telefoongesprekken en de vragenlijst die jullie sturen doe ik niet aan mee, omdat ik dat gewoon flauwekul en onnodige bureaucratie vind! Ook de herinnering die daarna volgt vul ik wederom niet in. Val mij hier niet mee lastig! Ik zelf ben daar niet mee geholpen. Jullie hebben al jaren zo een systeem met vragenlijsten, en telefonisch tevredenheid onderzoeken maar verbetering heb ik nog nooit voorbij zien komen. Chronisch ziek zijn wordt zwaar bestraft door torenhoge rekeningen (aanvullende pakketten) en nog veel meer extra kosten die niet onder de verzekeringen vallen en dan noem ik alleen nog maar de medicatie waar ik van afhankelijk van ben. Ik ben het inmiddels zo spuug zat allemaal dat ik nu ook mijn verhaal hier neer. Univé is gewoon niet goed bezig. Jaja je plukt er de vruchten van, MAAR WEL DE ROTTE !

Jack
05-05-2017

Na 2 weken nog steeds geen advies gekregen op een simpele vraag.

Unive rechtsbijstandverzekering heeft het op dit moment toch wel zooo druk dat op mijn verzoek om advies na 2 weken nog steeds geen reactie is gegeven. Wel zijn ze intern erg druk met aanmaken van dossiernummers en doorschuiven van mijn simpele vraag naar het externe bureau USG. Ik vermoed dat mijn premie alleen daar al aan volledig opgaat aan deze interne bureaucratie en dat daarom er bij Unive geen geld meer over blijft om ook nog mijn simpele vraag te beantwoorden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en overweeg al mijn verzekeringen binnenkort bij Unive de deur uit te doen.

Cathy
09-01-2017

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 !

Ik ben 15 jaar klant geweest bij Univé. Meerdere ervaringen gehad. Univé verbloemd informatie is me meermalen opgevallen. Zo stelt Univé bijvoorbeeld dat als u meent een advocaat nodig te hebben ZIJ zullen bezien of dit nodig is. Zo'n stelling is dus totaal niet meetbaar.Als het gaat om een rechtsbijstandsverzekering voor familierecht dan raad ik Univé ten zeerste af. Dit kan namelijk niet bij Univé. Een adviesje kan er vanaf. Gelukkig is daar tegenwoordig Jurofoon of NuRecht bv voor. Univé hanteert daarnaast een soort doorschuif systeem als het gaat om informatie opvragen. Zo ben ik regelmatig verwezen naar Univé vestigingen. Deze nemen gewoon niet op. De informatie die ik opvraag kunnen ze simpelweg niet opleveren. Op verscheidene vlakken faalt Univé als een gedegen en betrouwbare verzekeringsmaatschapppij. Een afrader dus wat mij betreft. mvg

15-12-2016

Unive is prima. Sur is waardeloos.

Ik ben ongeveer mijn hele leven lang al voor alles verzekerd bij Unive. Doordat een dakdekker tijdens zijn werkzaamheden brand bij mij heeft veroorzaakt. Klopte ik bij hem aan voor een deel van de schade waarvoor ik niet verzekerd bleek. Dit resulteerde in een juridisch geschil. Door geblunder van de wel erg eigenwijze en zelfverzekerde jurist (waar de rechter wel erg snel korte metten mee maakte) werd ik gedwongen/geadviseerd door hem om een schikking te treffen. Tegenpartij vertelde mijn schadeclaim bij zijn verzekeraar (unive) ingediend te hebben. Ik heb hier nooit iets van vernomen. Mijn jurist zou intern bij unive nagaan wat de status hiervan is. Na lang wachten (meer dan een jaar) maar weer eens geïnformeerd. Jurist geeft aan dat het niet duidelijk is hoe de zaak nu afgehandeld is en dat de tegenpartij geen zin meer heeft om te reageren. Dit trouwens ook pas nadat ik zijn collega benaderd heb met de vraag of deze jurist nog wel in dienst was bij de sur aangezien mijn mails onbeantwoord bleven. Dit is een korte samenvatting van veel ellende met de sur.

Mijn advies is om indien mogelijk een onafhankelijke partij in te schakelen en je niet door de juristen van de sur te laten helpen.

17-10-2016

Belachelijk slechte rechtsbijstand.

Trap er niet in, belachelijk slechte rechtsbijstandverzekering.

Vragen worden niet beantwoord en het enige wat de juristen doen is brieven sturen. Er wordt niks doorgepakt en als het de jurist te heet onder de voeten word, stoppen met het bieden van hulp.

Juristen zijn net afgestudeerden waar op zich niets mis mee is, alleen vereisen sommige zaken iets meer ervaring dan alleen het 4 jaar lang lezen van schoolboeken. Procedures worden zelf gevoerd door een jurist en niet door een advocaat, kies je wel voor een advocaat dan zijn er tig regeltjes waarmee je rekening moet houden.

Bespaar jezelf veel gezeik en zoek verder.

Maarten
14-09-2016

Unive is op zich niet verkeerd.

Welke verzekeringsmaatschappij is wel goed en integer? Die bestaan niet. Echt niet!

Alleen zou Univé zich eens kunnen buigen over de rechtsbijstand, want welke partijen zij onder de arm nemen weet ik niet, maar die doen heel erg hun best om zo weinig mogelijk te doen in elk geval. Schandelijk gewoon!

Over Univé ben ik best te spreken als verzekeringsmaatschappij, er zijn vele slechtere in elk geval.

Andre
25-08-2016

Houden alles af

Unive gebruikt een modulen systeem je kunt je verzekren per onderwerp. Ze manoevreren je onderwerp gewoon naar een ander onderwerp waarvoor je niet gedekt bent door er een detail uit te pakken. Deze klub werkt niet voor je maar gebruikt hun slinksheid om niet te hoeven leveren. Een andere keer kreeg ik advies wat was gebaseerd op een wetsvoorstel dat niet door de kamer was gekomen, onzorgvuldug foutief advies dus. zelf heb ik de versie erbij gehaald die er wel doorheen was gekomen en de advocaat opnieuw zijn werk laten doen.

Sonde van je geld, en je staat er alsnog alleen voor als het erop aankomt.

Meer Unive Rechtsbijstandverzekering reviews