GJR
19-02-2024

Sluit nooit een verzekering af bij Unive daar Unive alleen uw hard verdiende centen wil ontvangen, maar niets wil uitgeven van centen die hun ontvangen, ik had een woon, aansprakelijkheid en bijna alle modules rechtsbijstand verzekering, als je een vraag stelt bij hun rechtsbijstand afd,wordt dat gezien als claim, als je maandelijks betaald wordt je overgezet naar kwartaal betalingen zonder toestemming, je zou maar bv een uitkering hebben.

En als je een betalings overzicht van begin tot eind verzekerings jaren vraag en verzoek dan krijg je 0 op request daar Unive verbergt dat je geld tegoed heb, maar je mag wel betalen aan hun, ik heb mijn verzekering beëindigd op 11 december 2023 maar daar een maand 28/30/31 dagen heeft krijg ik rekeningen dat ik tot 13 januari 2024 moet betalen

Unive stuur een incassobureau op mij af voor 8 euro nog iets en dankzij Unive sta ik nu bekend als wanbetaler terwijl Unive fouten maakt en geen overzicht stuurt en niet kan rekenen/tellen.

Michiel
13-02-2024

Helaas jaren geleden een woonhuisverzekering bij Univé afgesloten . Recent wat onderzoek gedaan en deze opgezegd en elders ondergebracht . Elders is dezelfde woonhuisverzekering de helft goedkoper , tegen dezelfde voorwaarden. Ik raad iedereen af om een woonhuisverzekering bij Univé af te sluiten

Eddy
05-04-2023

Walgelijk bedrijf!

Al 10tallen jaren klant en nooit gedacht dat je als er echt wat zou zijn, ze je zo in de kou laten staan, letterlijk.

Na een brand bij mijn idiote buurman vond de ingehuurde schade expert het nodig mij te beledigen omdat ik chronisch ziek ben.

Hij weigerde vervangende woonruimte te regelen voor mij en mijn dieren.

Hij zorgde ervoor dat ik geen tijdelijke woonruimte kreeg voor calamitijdelijk dus die man gaat over lijken. Hij vond het normaal dat ik dakloos zou worden.

Als je unive vraagt om een andere schade expert, krijg je deze niet.

Je huis word eigenlijk niet gereinigd na de brand. Veel spullen ongevraagd vernietigt.

Als dit afgewikkeld is zeg ik al mijn verzekeringen op bij Unive.

Ik ga maar bij Aegon kijken voor het geval er weer brand zou zíjn, die reinigen het huis en kleding en alles.

27-07-2021

Univé steekt klanten de gek aan.

Mijn moeder (74jaar) had lekkage van haar badkamer.

Haar verzekering gebeld en deze stuurt na 2 weken een expert. De expert stuurt na 2 weken een bedrijf met camera voor de afvoer. 4 weken later een email om de bonnetjes op te sturen van de reparatie. Mijn moeder heeft dus 4 weken niet kunnen douchen. Inmiddels alle verzekeringen opgezegd bij Univé.

Dit is een asociaal bedrijf en plukken alleen zelf de vruchten.

Bram
11-03-2021

Water schade door de buren

Zit al meer dan 25 jaar bij Unive,

heb al geruime tijd last van lekkage door het dak van de buren.

de buren maken hun dak niet!

en dan denk je in ben verzekerd bij Unive, Ik zit wel goed, heb nu voor meer dan 200.000 schade!

ze hebben een expert gestuurd van lengkeek.

maar die heeft erge fouten gemaakt en is erg nalatig met zijn onderzoeken en zelfs onderzoeken gedwars boomt,. bewijs ligt vast.

Bram Meester Tolbert

Danielle
07-04-2020

Univé daar plukt u nog steeds de zure vruchten van

Al enige jaren ben ik klant bij Univé en betaal dus al jarenlang iedere maand mijn premie. Eind vorig jaar kwam er regenwater via mijn achtergevel naar binnen, wat de oorzaak is, is niet bekend, tenslotte gaat water waar het niet gaan kan. Univé stuurde een schade-expert om polshoogte te nemen, die concludeerde dat de oorzaak te wijten was aan het slechte voegwerk in de achtergevel. De kosten waren voor eigen rekening. Maar volgens de schade-expert was de gevolgschade wel gedekt. Een kennis was ook aanwezig tijdens de inspectie en was dus ook getuige van deze uitspraak. Vreemd genoeg ontving ik later bericht dat er niets wordt uitgekeerd, ook de gevolgschade. Ik heb weer contact opgenomen met Univé om te zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Waarom ben ik in vredesnaam verzekerd? Uit coulance stuurde Univé een externe bouwkundige. Die concludeerde dat de oorzaak niet door het slechte voegwerk kwam. Ik heb dus onnodig kosten gemaakt. Wat de oorzaak is, is voor bouwkundige ook een raadsel. Inmiddels heb ik het expertiserapport in huis, hierin staat duidelijk dat her onderhoud aan mijn huis goed is. Univé heeft wel de kosten van mijn voegwerk vergoed, hoewel dit terecht is ben ik heel blij dat zij dit uitgekeerd hebben. Maar de gevolgschade wil Univé niet uitkeren, om moedeloos van te worden. Verzekeringen keren gevolgschade niet uit als er sprake is van slecht onderhoud, maar dat is bij mij niet het geval. De klantenservice van Univé heeft mij vorige week ook gemeld dat gevolgschade die ontstaan is door regenwater wel vergoed wordt, mits er sprake is van gedegen onderhoud. Ik ben moe gestreden en heb deze zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandverzekering. Inmiddels ben ik verzekerd bij een andere verzekeraar en verzekeren bij Univé zal ik nooit iemand aanraden.

31-12-2019

Onprofessionele prutsers

Unive meent telefonisch bij de schademelding al te kunnen concluderen dat een lekkage werd veroorzaakt door slecht onderhouden kitranden.

Dat is onmogelijk bij een douchecabine waar niet eens kit in is gebruikt!

Overduidelijk was een verstopping de oorzaak.

Er kwam een expert die een volkomen doelloos onderzoek deed, waarbij rook in het toilet werd geblazen en er gele verf in de afvoer werd gegooid. Mooi theaterstukje. De foto's in het rapport waren zo slecht van kwaliteit dat het ook foto's van een zonsondergang hadden kunnen zijn.

En de (vooraf ingefluisterde) conclusie was: kitranden waren oud en niet onderhouden. Maar zoals gemeld was er geen kit aanwezig.

Unive doet er echt alles aan om een klant die al 23 jaar trouw de premie betaalt en nog nooit wat heeft geclaimd weg te jagen naar een verzekeraar die WEL luistert naar wat een klant vertelt.

31-10-2019

Waterschade door wasmachine

Onlangs waterschade gehad door een afgeschoten afvoer van de wasmachine . Foto's gestuurd naar unive en die komt ermee dat ze niks kapot zien aan het slang en de schade niet in behandeling gaan nemen .Best raar dat je aan de hand van een foto kan zien of iets kapot is ofniet .

Salkicevic
17-07-2019

Waterschade

Bij onze cv ketel is er waterschade geweest blijkt na onderzoek van de unive een slang kapot te zijn wat vervolgens weer net niet gedekt is in de polis schade post €5000,- bedankt Unive!

Jeanette
25-06-2019

Zeer snelle afhandeling schade!

Na vernieling aan en in mijn woning door vuurwerk kwam er al heel snel een expert om de schade op te nemen! Er werd nergens moeilijk over gedaan en ik kon zonder problemen zelf een herstelbedrijf zoeken en alle schade laten herstellen. Na het indienen van de nota stond het geld binnen enkele dagen al op mijn rekening!

Thea
25-06-2019

Niet goed voorgelicht aan de balie.

Ik had uitdrukkelijk gevraagd om een uitgebreide brandverzekering, incl. waterschade. Ik had net zes weken een nieuwe matras, ik leg een nieuwe warmwaterzak alvast in bed. Ik kom terug van toilet, is de zak gescheurd, het bed dreef. Ik kreeg van de Kruidvat de zak vergoed, maar de matras van de verz. niet! Ik bleek er niet verzekerd voor te zijn. Ja, met terugwerkende kracht de premie betalen, dan wel. Dan kan ik beter zelf een matras kopen. Niet te geloven toch!

Jakob

Kapotte ruit woonhuis

Na melding van een kapotte ruit in de buitendeur van de woonkamer, werd er door het schildersbedrijf contact opgenomen en werd de ruit vervangen zonder administratieve rompslomp

Rouke
18-03-2019

Diverse schades

Diverse schades gehad waaronder lekkage (water) in de keuken; lichte brandschade (keuken kast) en thee over laptop.

Bij lekkage -> kosten terug stucadoren en waterschade; keuken, deskundig bedrijf via Unive binnen 2 dagen op bezoek, kosten terug levenmiddelen en nieuwe prullenbak. Laptop; aanschafkosten terug.

In alle gevallen deskundig geholpen, snel en prettig. Fantastische verzekeraar, nooit problemen.

Fays
20-09-2018

Proces schademelding / vaststelling schade

Ik heb een waterschade gemeld op een vrijdag. Gevragd wat ik kon doen om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik moest terugbellen als ik schade had geconstateerd. Na het weekend belde ik terug om de schade door te geven en weer gevraagd wat ik kon doen om de afhandeling zo soepel mogelijk te laten verlopen, dit is namelijk de eerste schade die ik ooit heb gemeld. Ook heb ik gevraagd wat ik met de beschadigde spullen kon doen, medewerker gaf aan wat kapot is kan weg en of ik per mail wil aangeven wat er beschadigd is. Dezelfde dag stuur ik een mail en pas 3 dagen daarna krijg ik een reactie met wat ik moet aanleveren! We zijn inmiddels bijna een week verder en ik krijg nu pas te horen wat ik moet aanleveren. Unive kan niet van mensen verwachten dat zij een week lang hun huis niet opruimen.

Anderhalve week later kan de expert langskomen om de schade vast te stellen en na bijna 3 weken krijg ik te horen dat de schade word uitgekeerd op dagwaarde!

Te belachelijk voor woorden, ik heb duidelijk in een aantal mails aangegeven waarom ik de documenten niet kon aanleveren en zonder overleg word dit vastgesteld.

Aan het hele proces met daaraan de vaststelling gekoppelt heb ik een nare smaak aan overgehouden.

Mensen, kijk goed waar de jullie inboedel verzekerd is en als het bij de Unive is verzekerd dan zou ik er toch echt over nadenken om het ergens anders te verzekeren want als klant ben je bij Unive in het nadeel en er word niet verder gekeken.

Truus
18-08-2018

Inboedel of tuinmeubilair?

Te veel kleine lettertjes die pas te voorschijn komen in de polis. Zo blijkt een opzetzwembad van 3,05 meter diameter in de tuin geen tuinmeubilair te zijn maar inboedel. (De tuinset is wel tuinmeubilair.) En omdat het inboedel is, is het niet verzekerd voor stormschade. Maar, zei die dame aan de telefoon. Uw zwembad is wel verzekerd voor dingen zoals brand. Wie heeft er ooit 4800 liter water zien branden?. Daarna een discussie over mijn schuurtje/tuinhuisje. Dat zou onder de opstalverzekering vallen, ook dat is geen tuininrichting. Kortom zo kom je nooit boven je eigen risico uit als je stormschade hebt. Gelukkig dat mijn auto wel vergoed is door Univé. Vandaar nog 4 punten ipv 0. Dat geld wordt nu gebruikt om het dak van de schuur te maken en om volgend jaar een nieuw opzetzwembad te kopen. Gelukkig weet ik nu dat het zwembad inboedel is, dus zal ik het volgend jaar binnen zetten!

Charles
25-04-2018

Unive kent geen Coulantie

In de januaristorm is de schutting met de buurman omgewaaid! De buurman kreeg van zijn verzekering (OHRA) een bedrag van 574,50 uitgekeerd. Hierbij is het Eigen risico van 225 gehalveerd door OHRA omdat de schutting als 1 object wordt gezien (en terecht niet alleen het gedeelte van de buurman is omgewaaid en welk deel is dan van hem). Dus OHRA (en ook Unive) hoeft maar de helft van het object (de schutting) te vergoeden en halveert dan ook het Eigen risico van 225 naar 112,50 euro!

Antwoord van OHRA aan de buurman;

Hoeveel eigen risico heeft u? U heeft bij stormschade eigenlijk een Eigen risico van 225 euro. Omdat u uw schutting deelt met de buren halveren we niet alleen de herstelkosten, maar ook het Eigen risico. U betaalt dus maar 112,50 euro

Van Unive kreeg ik het volgende bericht;

Ik heb 410,36 aan u overgemaakt. Op dit bedrag is het Eigen risico van 250 euro ingehouden

Onterecht wordt hier het Eigen risico van 250 euro toegepast ( voor een uitleg zie hierboven en de reactie van OHRA) (Alle gegevens van OHRA waren aan Unive bekend)

Bij Unive is hierover een klacht ingediend maar ze willen er niets aan doen en wensen mij een prettige dag toe (hoe vriendelijk kun je zijn!)

Dit alles getuigd van weinig coulantie en klantvriendelijkheid bij Unive. Met name tegen een klant die al een jaar of 10 zijn premies betaald en nu voor het eerst een ' kleinigheid ' claimt. Moet er niet aan denken als er echt iets gebeurd! Doel van Unive is blijkbaar zo weinig mogelijk uit te keren ook al gaat dit ten koste van de ' eerlijkheid ' tegenover de klant!

Arie
06-04-2018

Stormschade

Door de storm in februari is een stuk zijgevel (planken) van mijn woning beschadig . 4 dakpannen stuk gegaan en van mijn schuur dakbedekking los gekomen. schade gemeld bij unive. offerte zijgevel laten maken door een bedrijf en deze hebben ook de dakpannen vervangen. van alle schadefoto en factuur en offerte gestuurd naar unive . nu na 2 maanden later bericht ontvangen dat dit gebeurd is door slecht onderhoud en ze gaan geen schade uitkeren. ook zeggen ze dat ik fraude heb gepleegd omdat ik een offerte indiende bij unive en de bedrag te hoog was. nooit meer unive.

Dick
27-12-2017

Zeer slechte voorlichting

Ik had een allrisk woonverzekering bij Univé en ging naar een adviseur om deze, i.v.m. andere bewoner in mijn huis, deze vertelde omdat ik een groot gedeelte van mijn inboedel mee zou nemen deze verlaagt kon worden maar omdat een "vreemde" in mijn huis de premie een stuk hoger maakte omdat deze persoon misschien niet zo voorzichtig om zou gaan met mij achtergebleven spullen. Na terugkomst, 1 jaar later, was er inderdaad wat schade en deze werd niet vergoed omdat de all risk van de verzekering afgehaald wordt als je het huis niet zelf beowoond. Dit is ons nooit verteld maar volgens de adviseur zegt hij dit er altijd bij. Als mij dit verteld zou worden zou ik nooit met deze schade bijnUnive aangeklopt hebben. Zeer jammer dat door een slechte voorlichting nu niet schadeloos gesteld wordt. Ik zeg denk heel goed na voor je een wijziging gaat melden en laat ALLE wijzigingen op papier zetten

Remco
01-05-2017

Voorraam schade

Voorraamschade opgelost door Univé nieuwe ruit gehad geen probleem. Waterschade door wasmachine ook gedeelt vergoed. Mag tevreden zijn

16-02-2017

Ga nooit in zee met UNIVE

Bij het afsluiten van verzekering alles prima geregeld en erg vriendelijk , maar als er iets gebeurd of schade dan wordt je al snel afgepoeierd en eerst 3 keer doorverbonden. Daarna kan je 10 keer bellen voor de afwikkeling van schade , maar dan kan je nog 3 of 4 maanden wachten ,want unive wilt eerst uitzoeken of ze onder de schadedekking uit kunnen komen. Alleen met rekeningen en premie incasseren zijn ze wel vlug.

Meer Unive Woonverzekering reviews