Maureen
Maureen
Deze klacht is opgelost
28-04-2020

Waardeloze afhandeling van schadeclaim

Claim ingediend van kapotte buitenrolluik .OORZAAK

= doorgesneden motorkabel door verschoven lamel (

volgens de monteur ) Ik ben een tuinverzekering en all risk inboedel bij Centraal Beheer .

De dame van de klantenservice wilde weten waardoor de buitenlamel was verschoven na de winter en de verschillende weersomstandigheden kon ik het haar niet vertellen . Waardoor haar conclusie was als u niet weet waardoor de lamel is verschoven dan kan de verzekering het NIET uitbetalen .

Robert
Robert
28-09-2019

Zonnepanelen opstalverzekering bedrog

Heb je zonnepanelen en denk je dat deze verzekerd zijn LET OP! Vanaf aug 2019 worden de onzichtbare hagelschade niet meer vergoed. Helaas zal dat voor een leek niet zoveel zeggen. Maar de meeste schade door hagel zijn de niet zichtbare schade in de paneel zelf waardoor de zonnepaneel niet meer werkt! M.a.w. de volledige dekking komt te vervallen. CB suggereert dat de panelen nog steeds verzekerd zijn maar als je de deze uitsluiting ziet is de kans klein dat je panelen vergoed krijgt. Deze wijziging is ongemerkt doorgevoerd!

Melissa
04-09-2019

Grote waterschade geen uitkering

Centraal Beheer vergoed gewoon geen waterschade. Na een exceptionele regenbui stond mijn kelder onder water met schade aan spullen en muren. De oude regenwaterafvoer kon het water niet meer aan (is op mijn kosten ook geheel vervangen). De redenatie is dat er geen water van buitenaf in de kelder mag komen door muren en bodem. Alleen als binnenshuis een leiding knapt en er geen sprake is van achterstallig onderhoud. Mijn kostenpost 500 euro. Ook de werkzaamheden om toekomstige schade te voorkomen wordt niet vergoed. Idem planten die ik heb moeten verwijderen uit mijn tuin.

Mijn vader had met Interpolis een dergelijk geval met wortelingroei in de riolering en kreeg werkelijk alles vergoed. Die verzekering is wel iets duurder maar daar heb je in geval van nood wel iets aan.

Centraal beheer raad ik iedereen met klem af. Ze weten binnen 10 seconden dat je niets vergoed krijgt en hebben overal kleine onderliggende voorwaarden die voorkomen dat ze ooit iets moeten uitkeren. Kortom kassa

Wilco
10-05-2019

CV lekkage

Wegens een lekkende koppeling onder de CV ketel was er schade ontstaan aan de laminaatvloer. Deze schade aangemeld via de app van centraalbeheer en vandaag al volledig afgehandeld.

Complimenten lijken mij op zijn plaats

Kim
01-05-2019

Waterschade

Waterschade gehad meteen gebeld

Via het gesprek kon ik meteen videobellen en de schade aantonen het bedrag van d'r schade is meteen overgemaakt en de schade binnen een half uur afgehandeld. Top

Bea
09-04-2019

Ongelofelijk wat een empathie

Als 59-jarige vrouw was ik al sinds 17 januari bezig met klussen in huis (vanwege een chronische ziekte ben ik behoorlijk langzaam, maar toch). Behangen (en eerst verwijderen), schuren, verven, witten en dat in 3 kamers, dus toen ik klaar dacht te zijn en de gordijnen op wilde hangen, was het een hele domper toen de hollewandpluggen gewoon los kwamen uit de muur. Bij navraag werd ons verteld dat de structuur van zo'n muur/plafondplaat verandert als er vocht bij komt (het wordt zacht). Nou hadden we het jaar ervoor lekkage van het dak gehad (daarom moest ik hier ook het plafond witten)(8 lagen op die plekken) en misschien was het overtollige water wel naar het laagste punt gelopen, zijnde de muur? Wij legden dit voor aan CB en deze medewerkster achtte het wel aannemelijk. Binnen 2 uur nam een bedrijf contact met ons op en de oplossing wordt bijna uitgevoerd (binnen 1,5 week). Ik was al zo blij en opgelucht dat al het extra werk niet weer op mijn schouders terecht zou komen, dat ik dit aan de medewerkster van CB vertelde. Mijn blijdschap werd nog groter toen er de volgende dag een mooie bos bloemen werd afgeleverd met een allerliefst en meelevend kaartje erbij. Goh, dat doet je (ouwe hart) goed. Lonneke, bedankt!

David
22-03-2019

Wat meer in te leven in de klant en wat meer ondersteuning vanuit Centraal beheer. En niet op basis van een telefonische toelichting van een consument de schademelding af te houden, niet gedekt! Veel consumenten hebben geen kennis van, in dit geval, lekkages etc. Dus wat meer in leven in de klant zou top zijn.

Deze klacht is opgelost

Woonhuisverzekering/opstalverzekering

Vandaag gesproken met een medewerker van de schadeafdeling, centraal beheer. Aangegeven dat er sprake is van een lekkage op de vierde etage, afgelopen dagen natuurlijk hard gewaaid en veel regen, dijkwoning etc. Krijg ik de volgende vraag: waar komt de vocht vandaan? Uit mijn muur en het is goed aan het druppelen! Niet gedekt is: schade door vocht dat door muren komt. Ja maar het heeft hard gewaaid, storm etc. Ik denk dat het daar aan ligt. Schade door neerslag/storm is immers gedekt onder een woonhuisverzekering. Nee is niet gedekt want op basis van uw verhaal komt het vocht door de muren naar binnen en dat is uitgesloten, dat is mijn beoordeling. Oké op welke manier zou het anders naar binnen moeten druppelen? Mmmmmmmm geen antwoord. Wellicht dat de storm, schade aan mijn dak heeft veroorzaakt? Centraalbeheer: ja maar op basis van uw verhaal kan ik al het een en ander beoordelen en aangeven dat het niet gedekt is. Pardon, ik geef alleen door wat ik observeer , ik ben geen expert , geen dakbedekker etc. Maar u kunt dus niet zeggen dat het wellicht gedekt is onder mijn verzekering. Nee dat kan niet want er is geen onderzoek gedaan etc. Nu komt het: maar op basis van mijn verhaal, zonder onderzoek, kunt u wel op voorhand aangeven dat het is uitgesloten. Echt zo schandalig! Vervolgens heb ik via de website van Centraal beheer een klusser ingeschakeld om het een en ander te beoordelen. Conclusie stormschade. Ik ben in afwachting van het rapport en zal deze ook doorzetten naar Centraal Beheer om het een en ander een keer goed te beoordelen. Mensen van de accepatie afdeling zijn altijd vriendelijk en willen je altijd helpen met het afsluiten van verzekeringen etc. Zodra er een schade is dan gaat het toch net even iets anders! Je moet je zelf erin bijten anders heb je gewoon een woekerpolis en ben je voor janlul verzekerd. En het mooie is dat ze geen actie verrichten om de schade te beperken of iets dergelijks. Je moet alles zelf regelen. Ben zelf al 10 jaar werkzaam bij een verzekeraar en het doet mij gewoon pijn om zo slecht behandeld te worden, echt schandalig! Met vriendelijke groet, anoniem.

Mijn schade is nog in behandeling ;)

Gerard
06-03-2019

Absurde premieverhoging opstalverzekering door Centraal Beheer

Dit jaar werd ik geconfronteerd met een absurde premieverhoging voor de opstalverzekering van Centraal Beheer. Maar liefst 120 % . Daarnaast werd ook nog een premieverhoging doorgevoerd omdat ineens werd aangenomen dat wij met 3 personen onder 1 dak leven. Als het niet correct is dan moest ik maar bellen om te vertellen dat wij niet met 3 maar met 2 personen zijn. Deze manier van communiceren is naar mijn mening verre van fatsoenlijk. Gedurende de 40 jaar dat ik bij Centraal Beheer al mijn verzekeringen had ondergebracht was ik altijd tevreden. Tot nu. Zij zijn met hun absurde premieverhoging - die ook niet meer is uit te leggen - en hun wijze van communiceren nu echt te ver gegaan. Ik ben helemaal klaar met Centraal Beheer en ik zal nu op korte termijn al mijn verzekeringen die nu nog bij Centraal Beheer lopen onderbrengen bij een verzekeringsmaatschappij die nog wel oog heeft voor zijn klanten.

Yvonne
Yvonne
05-03-2019

Absurde verhoging premie met 400 euro

Vandaag de nieuwe polis binnen gekregen voor de woonverzekering. De premie blijkt ineens 400 euro per jaar meer. Ik dacht dat is een fout maar bij navraag kreeg ik een koel antwoord dat zo'n verhoging heel normaal is want ze hadden veel hagelschade ( aan anderen) moeten uitkeren. En dan ben je al je hele leven klant. Op Google gekeken bv bij Rabobank betaal ik minder dan de helft van het nieuwe bedrag. Dus ik ga alles opzeggen. Begrijp hier nog steeds niets van. Normaal heb je een verhoging van een euro of 10 hooguit. Wij wonen gewoon in een rijtjeshuis, niks bijzonders.

Kees
28-02-2019

Hele goede service bij schade

Ik ben al heel lang klant bij centraal beheer. Ik had recent schade door met eigen aanhanger tegen garagedeur te rijden. Ik dacht eigen schuld dikke bult, maar na telefonische info bij cb kreeg ik te horen nee hoor meneer valt onder uw opstalverzekering. Aan de hand van de offerte van reparateur en appen foto werd zeer snel 40 % schadebedrag uitbetaald.

Na de reparatie en mailen rekening werd per direct restant schadebedrag voldaan. Ik ben weer zeer vriendelijk, snel en correct geholpen door CB. Juist bij schade spreekt de kwaliteit van de verzekeraar.

Jos
20-12-2018

Verdubbeling premie woonverzekering

Vorige week een mailtje ontvangen of ik voor 1/2/19, 1.500 Euro wilde overmaken voor mijn woonverzekering. Met vermelding enkele veranderingen in de woonverzekering.

Blijkt om stijging van 811 naar 1560 te gaan, zelfde verzekering, alleen een andere berekeningswijze voor de premie. Geen toelichting of attentie voor extreme stijging. Bah.

Abbas
01-10-2018

Slechte probleemafhandeling

Jarenlang ben ik trouwe klant van Centraal Beheer. Ik heb jaren geleden een lekkage probleem gehad binnen het toilet wat naar tevredenheid is opgelost.

Nu heb ik 3 jaar geleden een lekkage gehad in de badkamer en keukenplafond aan de leiding en wat stormschade. Tot zover de ene kant van de badkamer. Dit heb ik toen gemeld en het verhelpen van het probleem heeft 3 jaar gekost. Het stormt niet dagelijks in Nederland. Elke keer dacht ik het probleem opgelost te hebben, maar bij het eerstvolgende storm weer lekkage. Ik ben zo eerlijk (en achterof bekenen heel dom)geweest om net zo lang te wachten met declareren, omdat ik de verzekeraar niet extra kosten wilde opleggen. Nu wordt mij vertelt ja we vergoeden het niet, want de wettelijke termijn van 3 jaar is verstreken. Ik word dus afgestraft, omdat ik heb gewacht totdat het probleem is verholpen. 2 weken geleden een tweede schade aan het plafond. Gevolg is dat de medewerkster het erop aanbrengt dat ik de boel probeer te belazeren, omdat het plafond verband heeft met de muur in de badkamer. Ze willen geen expert opsturen, maar ik moet zelf op zoek naar een expert die moet aantonen dat schade aan het plafond geen verband heeft. Gevolg is dat deze experts lastig te vinden zijn. Waarom betaal ik in godsnaam evrzekering als het toch niet wordt vergoed.

11-07-2018

Zakkenvullers werken bij ventraal beheer

Heb woonverzekering die zou je kunnen aanspreken bij schade aan huis heb lekkage gehad waardoor zinken dakgoot lek was en houten dakgootbak gedeeltelijk verrot was moest worden vervangen gemeld bij CB en wat krijg je dan te horen na 2 dagen en na inleveren van schaderapport opgemaakt door een deskundige eerst het is een vervolgschade dus we betalen niks even later krijg ik een ander persoon van CB aan de lijn en zegt u heeft uw huis niet goed onderhouden dus we betalen niet wat voor mij een belediging was want ons huis ziet er perfect uit.Het je reinste plaatboeven bij centraal beheer nog nooit in 35 jaar iets geclaimd gauw opgezegd bij die boeven

Gi
18-05-2018

KlantONvriendelijk

Goedemorgen,

Het slot van mijn tuindeur ging van de één op andere dag niet meer open. Slotenspecialist laten komen die het vreemd vond dat het slot van 13 jaar oud vast was komen te zitten en wees mij op het feit dat dit wel door mijn opstalverzekering gedekt zou worden. Ik moest volgens hem wel een meerpuntssluiting met kerntrekbeveiliging laten plaatsen omdat de verzekering dat vereist. Op 18 maart digitaal schade gemeld, omschrijving schade, factuur en foto’s en verzonden. Direct ontvangstbevestiging ontvangen.

Na 10 dagen nog niets gehoord. Dus bellen. Mijn melding was nooit binnen gekomen?! Kreeg wel direct te horen dat mijn schade niet gedekt is. Maar de jongeman kon wel een coulanceregeling aanvragen en heeft dat direct gedaan. Hij had daar erg weinig informatie voor nodig dus leek al op zoethoudertje.

Twee weken later nog steeds niets gehoord. Dus bellen. Ik zou al een dag na mijn vorige telefoongesprek een afwijzing hebben moeten ontvangen. Niet dus. De dame kon me wel vertellen dat er alleen een coulanceregeling wordt aangeboden bij een calamiteit. Ik moest bijvoorbeeld binnen opgesloten zitten en de sleutelmaker had mij dan moeten “bevrijden”!

Twee klachten: 1. Rommelig, slordig en klantonvriendelijke behandeling van de schademelding. 2. Vreemde afwijzing en ook zeer klantonvriendelijk voor een trouwe klant die ook nog eens een zeer duur slot laat plaatsen omdat de verzekering dat vereist!

Paul
29-01-2018

Polissen worden aangepast door CB, zodat zij gevrijwaard zijd zijn

Blijkt CB opeens een tuinverzekering gelanceerd te hebben. In de oude voorwaarden (premie betaald vanaf 1989) was schade aan de tuin wel gedekt ( het gaat hier om een omgewaaide stenen muur), maar de tuin wordt niet meer gedekt, omdat je daar een TUINverzekering voor had moeten afsluiten. (Ooit van een tuinverzekekring gehoord?) Nu wordt de schade niet vergoed. De polisvoorwaarden worden naar het bedrijf toe geïnterpreteerd en als klant sta je met lege handen.

Klaas
18-01-2018

Heeft schade door de buren scw

Vandaag door de storm stuk dak af gewaaid in mijn tuin schade dus bel scw in tiel waar het huis van is en het dak word er gezegd daar doen wij niks mee mijn verzekering gebeld waar ik al heel al mijn verzekeringen heb zo als mijn eigen huis mijn auto.s en inboedel zeggen ze je heb geen opstal verzekering waar ik in de 25 niks van hun gehoord dus u bend er niet voor verzeker terwijl ze de schade bij scw woning bouw in tiel de schade kan verhalen volgens mij en dat was het was geen goed en leuk gesprek maar ik ben er zeker van dat ik al mijn verzekeringen weg haal bij hun ze haden dit toch wel kunne doen en de schade was denk 1000 euro en dat dit voor het eerst in 15 jaar dat ik schade meld door storm en nog ik ga hier zeker mee verder dit slaat nergens op

Marieke
24-10-2017

Klantvriendelijk en service gericht

We hebben te kampen met waterlekkage, ergens in de vloer van de badkamer. Na de derde loodgieter gehad te hebben die de vorige tegensprak was bij mij de maat vol en ik belde de verzekering. Alles werd me uit handen genomen, er is een aannemer ingeschakeld die rechtstreeks met Centraal Beheer Achmea in contact staat (dus hoef ik ook geen rekeningen meer voor te schieten) en wanneer mij iets niet duidelijk is word ik vriendelijk te woord gestaan door de medewerksters. Er wordt meegedacht en er wordt oprecht meegeleefd. Binnen vijf werkdagen kreeg ik de eerste rekening al vergoed, geweldig geregeld.

Nooit eerder heb ik aanspraak hoeven maken en nu het zo ver is kan ik alleen maar ontzettend blij en dankbaar zijn met deze verzekeraar. Daarom een wel verdiende 10!

Laurina
17-07-2017

Schade wordt niet vergoed omdat het geen windkracht 7 was!

Wij hebben een woongarantverzekering, all risk, waarin een tuin verzekering, een opstal verzekering, een inboedel verzekering en een glas verzekering zit. Nu is onze partytent van 6x5 meter die vast stond met spanbanden om de garage en over een hek gevlogen. Gevolg partytent kapot, schade aan kozijnen, muur en buitenlamp. Dit wordt niet vergoed omdat het geen windkracht 7 was! En omdat wij wind als oorzaak hebben opgegeven. We waren er niet bij, werden op ons werk gebeld door iemand die langsreed en de partytent op de oprit zag liggen. We kunnen ons niet anders voorstellen dan dat het door de wind komt. Wij wonen buitenaf, vrij en open, dus ja bij ons waait het soms hard. Schadepost van ca 1500 € maar ze willen niets betalen en gaan ook geen expert sturen. Belachelijk! Wij gaan op zoek naar een andere verzekering!

Jacky
26-10-2016

Wat is er met Centraal Beheer gebeurd?

Al meer dan 20 jaar verzekerd bij CB; nooit geen problemen mee gehad. Tot nu: lekkage via het dak in de badkamer. Er moeten plafonddelen vervangen worden, maar eerst moest er een reparatie op het dak plaatsvinden. Er komt een ingehuurd bedrijf met de vraag: "mag ik even kijken op het dak?'. Voordat ik het weet wordt er het e.e.a. gerepareerd(ondanks dat dit volgens CB niet vergode wordt!). Ik heb geen opdracht gegeven en toch voeren ze dat uit. Lekkage verholpen, zou je denken. Nee hoor, bij de eerste de beste regenbui is er nog lekkage. Voor het verdere herstel van de plafonddelen horen we verder ook helemaal niks. Kortom: 3 maanden verder en nog geen oplossing. Daarnaast is er lekkage geweest in de gang, waardoor het laminaat is gebold. Dit krijgen wij ook niet vergoed, omdat het volgens een 'lekkagedokter' - via CB- komt door een slechte afdichting van een drain in de douche. Ik heb verteld, dat deze lekkage al voor de verbouwing van onze badkamer is gekomen, door een wasmachine die daar nog stond. Denk maar niet dat ze luisteren. Ik kan er nog wel iemand naar laten kijken, maar dan is dat op eigen kosten. Onze vorige schade(ook lekkage) is een paar jaar geleden zonder morren verholpen, naar volle tevredenheid. Nu dus niet. Wat is er gebeurd met Centraal Beheer? Er zijn allemaal mensen ontslagen in de afgelopen jaren.de dienstverlening is er echt slecht door geworden! Ik ga echt op zoek naar een andere verzekeraar.

Tom
10-08-2016

Eenvoudig

vanwege een verhuizing heb ik verschillende keren contact gezocht met Centraal beheer. Mijn ervaringen hieromtrent zijn meer dan positief. Op een zeer correcte en constructieve manier werd ik geholpen.

Ook werd er een oplossing gezocht voor de periode dat ik in een tijdelijke woning zou moeten doorbrengen.

Meer Centraal Beheer Woonverzekering reviews