Rj
14-11-2023

Wij hebben een all risk verzekering bij centraal beheer afgesloten met daarbij aanvullend pechhulp verzekering. Helaas hebben wij vorige week een ongeluk gekregen met de scooter en stopte deze met werken. Dit gemeld bij CB en dan komen ze met een terugkoppeling van “ het is niet duidelijk of de schade door de ongeluk is gekomen of door pech” “het kan zijn dat dit dus niet verzekerd is”. Ik snap er helemaal niks meer van met dit bedrijf, je moet zoveel premie betalen en dan vergoeden ze alsnog niks of ze zoeken manieren om niet voor de kosten op te draaien.

Nathalie
28-07-2021

Scooter ongeluk

Wij krijgen een bedrag door wat we zouden krijgen voor het scooter ongeluk van mijn dochter. Na 2 maanden nog niks ontvangen. Wij bellen maar elke keer is de vrouw in kwestie of de hele dag in gesprek of niet aanwezig. eindelijk wij haar aan de telefoon en wat denk je. Het is niet duidelijk wie de schuldige is volgens CB. Mijn dochter is zwaar afgesneden op een fietspad en veel schade en verdriet, en nu opeens is het niet duidelijk. Of we een getuige hebben? Nou heel toevallig heeft ze een getuige. Dus wij weer bellen met CB en de betreffende mevrouw die de zaak behandeld. andere week zijn we nu al aan het bellen en krijgen deze mevrouw maar niet aan de telefoon. Echt ook degenen die opneemt bij CB is een arrogante kwal! een de mevrouw die onze zaak behandeld is wederom de hele dag in gesprek. Super irritant dit! Verzeker je nooit bij CB!

Raymond
02-03-2021

Schadevrije jaren brommerverzekering

Ik zou van tevoren heel goed nadenken je brommerverzekering bij Centraal Beheer onder te brengen. Centraal Beheer rekent niet met schadevrije jaren, als je na 10 jaar schadevrij rijden naar een andere verzekering overstapt begin je daar weer op 0 schadevrije jaren omdat Centraal Beheer geen verklaring over je schadevrije jaren kan/wil overleggen. Je blijft bij Centraal Beheer altijd op nul schadevrije jaren staan, met de daarbij behorende hoge premie per maand.

19-05-2020

Schade moet je zelf wel betalen

Wat een slecht bedrijf.

Scooter wijkt uit (terecht of on terecht, die discussie ga ik niet aan) ben vol verzekerd. Dit moeten we als nette mensen oplossen.

Zeker u bent hiervoor verzekerd, echter uw extra premie stijgt de komende 5 jaar met € 6050,-! beginnende met 1728,- voor het eerste jaar extra.

Ja of u betaald de €909,- schade even zelf.

Waar ben ik dan voor verzekerd?

Zij zouden alles regelen, echter hoor je niks en mag je niet eens inzien waar je voor betaald!

Als het goedkoper is om de schade zelf te betalen.

Het enige wat ze doen, is op een zeer indringende manier vertellen, dat je beter de schade zelf kan betalen, want hun rekening komt maar liefst 600% duurder uit. Wat een belachelijke zaak

Sharina
16-12-2019

Bromverzekering

Brommer aangeschaft in Oktober 2019 en meteen verzekerd bij CB. Helaas krijg ik nog geen maand later een ongeluk. De tegenpartij heeft de totale schuld op zich genomen. Nu zal je denken appeltje eitje want het kost de CB niets, maar niets is minder waar. Ik heb nog nooit zoveel ellende gehad met een verzekeringsmaatschappij. Iedere keer als je belt krijg je een ander antwoordt en van service verlenen hebben ze nog nooit gehoord. Schade expair ziet schade over het hoofd en ik als klant moet het dan maar zelf oplossen door mij wel aan de regels te houden. Dus opnieuw de brommer weg brengen, zelf zorgen voor alternatief vervoer. Zodat ze kunnen concluderen dat het echt stuk is. Want iets aantonen met foto’s en een factuur is niet voldoende.

Berta
04-04-2019

Schadevrije jaren scooter

Jaren geleden een verzekering afgesloten voor de scooter bij CB. komen we er vorige maand achter dat we al die jaren veeeeeeel te veel hebben betaald. dus snel overgestapt naar een verzekering die ruim de helft goedkoper is. althans als je de schadevrije jaren meetelt wel!

helaas bouw je bij CB geen jaren op (blijkt nu). en bij elke andere verzekeraar bouw je die dus wel op.

scheelt nogal wat centen in de premie als je die vele jaren meetelt.

beetje jammer dat we er nu pas achter gekomen zijn.

ook hebben we de auto hier nog verzekerd. maar daar begin ik nu toch wel mijn twijfels over te krijgen.

onvriendelijke klantenservice, die je maar raar ''aankijkt'' op het feit dat elke andere verzekeraar wel schadevrije jaren meetelt bij de premie.

07-04-2018

Bonus malus verklaring scooter

Bij het overstappen naar een andere verzekering, geeft centraal beheer geen bonus malus verklaring over de schadevrij jaren die je bij hun heb gehad. Wel voor auto, motor, enz. maar niet voor mijn scooter, Hierdoor loop ik 15% korting mis bij mijn nieuwe verzekering. Voor mij is centraal beheer geen goede verzekering.

Mariska
09-03-2017

Extreem hoge premie betaald voor WA-snorfietsverzekering

8 jaar geleden WA-snorfietsverzekering afgesloten bij CBA voor mijn partner. Premie was toendertijd 145 euro per jaar. Twee jaar geleden zelfs 179 euro. Dit jaar was de premie ineens 66 euro. Na navraag bij kennissen komen we er nu achter dat we al die jaren veeeeel te veel premie betaald hebben. Na telefonisch contact zeggen ze dat ze in maart 2016 op een ander systeem zijn overgegaan, en dat de hoge premies vóór die tijd inderdaad gewoon kloppen. Nou, daar geloof ik niets van! 7 jaar lang 2,5 x zoveel betaald dan we moesten betalen! Ik deed me ook voor als iemand die een tweedehands snorfiets wil kopen van een kennis (maar in werkelijkheid die van mijn partner) en vroeg hoeveel premie ik dan moet betalen. Ze vroegen om het kenteken, wat ik toen doorgaf, en toen bleek dat ik 31 euro dan moet betalen voor een heel jaar. Hoe kan het dan dat mijn partner voor dezelfde snorfiets 66 euro moet betalen? Na wat wachten kwam de medewerker terug met de mededeling dat het verschil wordt teruggestort op zijn rekening. Echter hebben we wel meer dan 100 euro per jaar te veel betaald de afgelopen 7 jaar; is buine 1000 euro!. Stom van ons dat we toendertijd niet geinformeerd hebben bij andere verzekeringen wat een snorfietsverzekering kost; wij dachten dat rond de 150 euro een normaal bedrag was. Dus niet. En CBA gaat dit natuurlijk niet toegeven; dat verhaal over overgegaan op nieuw systeem is duidelijk een rotsmoes. Verzekering meteen opgezegd; wat een onbetrouwbare verzekeraar zeg!

Cor
06-01-2016

Stuur zelf maar een claim naar de tegenpartij!

Een bromfietser komt van links en rijdt mijn fiets compleet aan gort. Frame en wielen krom dus rijp voor de schroothoop. Ik stuur netjes een schadeformulier in dat ik samen met de bromfietser heb ingevuld, naar CB. Ik hoor niks. Na 6 weken heb ik eens gebeld en ze zeggen: Je moet zelf de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk stellen. Kortom: zoek het zelf maar uit, wij willen alleen je premie. Mooie reclames, heel behulpzaam als je je wilt verzekeren, maar ze willen er verder zo min mogelijk voor doen. EEN AFRADER, Centraal beheer.

Joris
01-10-2015

Onbetrouwbaar en belachelijk duur

Ik heb een bromfiets verzekering afgesloten bij deze beste verzekeraar, krijg ik te horen dat ze niet alle gegevens van de brommer hebben en dat de premie tijdelijk vrij hoog is. Na 2 maand nog steeds ruim €20,- per maand, waar ik bij andere verzekeraars voor €5,- klaar zou zijn. Tientallen keren achteraan gebeld, steeds een ander verhaal. Bij het afsluiten van de polis is mij ook nooit vertelt dat in een jaar aan de polis vast zou zitten. Dat ik me genaaid voel is een understatement