Ingrid
19-05-2021

Verkeerd voorgelicht door C.B.

In 2020 woonden wij tijdelijk in een chalet ivm woningnood. Hiervoor had ik het adres veranderd, om te voorkomen dat wij niet verzekerd waren ingeval van brand of lekkage. In oktober kregen wij een vast adres en toen heb ik het adres gewijzigd uiteraard. Nu blijkt dat wij vanaf oktober tm heden, mei 2021, premie betaald hebben voor het chalet en dat het nieuwe huis dus al die tijd niet verzekerd is geweest.! Alleen het post adres is veranderd. Dit had ik graag willen weten, lijkt me toch logisch dat je huidige inboedel is verzekerd en niet de inboedel van je vorige adres. Ik heb per vandaag deze woonverzekering stopgezet. Ik ben ontzettend kwaad, tevens hadden wij een slechte ervaring met de afhandeling van schade aan een auto. Auto stond stil op een parkeerplaats, andere auto rijdt achteruit, tegen onze auto aan. Afhandeling: allebei voor de helft schuldig omdat we vergeten waren 1 kruisje aan te vinken. Kortom, zodra we weg kunnen gaan we weg bij Centraal Beheer.

Eef
21-08-2020

All Risk is lang niet altijd All Risk

Voor de inboedelverzekering gekozen voor Centraal Beheer ivm de All Risk Dekking.BIj de reclame uitingen staat dat bijna alles wordt gedekt, zelf als je dingen laat vallen. Als voorbeeld geven ze nog dat als je aan het verven bent en je een pot verf op je vloer laat vallen dit gedekt is. Ik was de deur van mijn koelkast aan het stellen en deze viel naar beneden, deur kapot en vloer beschadigd. Wat denk je? Geen dekking omdat er in de kleine lettertjes staat dat als je aan het onderhoud van je woning bezig bent er geen dekking is. Verven van je woning is blijkbaar geen onderhoud. Let dus op mensen met afsluiten van deze verzekering bij Centraal Beheer

Guy
31-07-2020

Premie opstal en inboedel 150% verhoogd (zonder overleg)

Nadat we een nieuw huis hadden gekocht en tijdelijk met 2 huizen zaten heb ik CB gebeld ivm de inboedel en opstal. Er kwam een redelijk premie voorstel.

Na verkoop oude huis kwam er bij de premievervaldatum een nieuwe polis. De premie was 250% van de oude polis (verhoging 150%). CB gebeld, men gaf aan dat het geen fout was maar een nieuwe premie berekening. Klacht ingediend via Consumentenbond forum. Klacht werd vrijwel direct als afgehandeld vermeld (alleen met mij niet afgehandeld). Conclusie CB en Consumentenbond werken ook samen, zonder zaken op te lossen. Een paar weken later werd ik na mailing gebeld door een CB "product specialist". Mijn vraag: leg eens uit hoe dit kan. Antwoord: hij had het geval bekeken, er was een nieuwe premie berekening en de meeste klanten hadden een verlaging gehad (hahaha) en sommige waaronder ik een kleine verhoging. Tweede vraag: is jullie software niet zo slim omdat te melden zodat jullie klanten dit vooraf kunnen uitleggen. Antwoord: nee.

Ik heb opgezegd ivm premieverhoging en een verzekering gevonden die het gewoon weer voor de oude premie doet.

Twee weken later werd ik door de consumentenbond gebeld met de vraag of ze mijn verhaal in hun clubblad mochten gebruiken. Onvoorstelbaar wat een ethiek bij de heren verzekeraars en consumenten behartigers.

Oscar
27-06-2020

Schade herstel van een inbraak.geduld is een schone zaa

Inbraak was vervelend, zeker bij een 80er jatten inwoner van ons appartementencomplex, wij konden kiezen in natura of in eigen beheer met een eigen risico van € 250,00. Ok. Q-build. Ging het doen, ramen ingemeten besteld, paste niet, terug naar de werkplaats, glas kwijt, kwam later en gemonteerd paste de sluiting niet, zonwering zatook nog vastm ander bedrijf erbij om het op te lossen, uiteindelijk na ruim 3 maanden was het zover dat de schilder kon komen, deze heeft het perfect afgewerkte het ziet er weer keurig uit. Het heeft bij elkaar net geen 4 maanden geduurd, pfffff.

Louisa
Louisa
30-03-2020

Schade aan bankstel

Ik belde centraal beheer, ik heb namelijk BPPD, en ik werd duizelig en viel hard op mijn bankstel, dus doorgezakt, ik had een inboedel allrisk verzekering zonder eigen risico, het bankstel was van augustus 2016, krijg je 10,00 uitbetaald, daar heb ik geen nieuwe bank voor. En de vrouw die me te woord stond die snauwde maar door. Wat een walgelijk bedrijf. Denk je goed verzekerd te zijn met allrisk Raad mensen aan om je eigen daar ook niet laten te verzekeren.

Wim
02-02-2020

Schade

We hebben vorig jaar 2 keer schade gehad de eerste keer was een keukenbrand en de 2e keer een lekkage beide keren zijn wij door Centraal Beheer goed geholpen. alles is netjes afgehandeld. Hulde aan Centraal Beheer.

Nick
11-01-2020

Telefoon

Al een paar maanden telefoon verzekering voor schade buitens huis, telfoon is kapot gegaan maar we krijg niks vergoed omdat de dagwaarde €90 was volgens hun, terwijl de telefoon nog voor €250 word aangeboden op markplaats.WAARDELOOS!

Wim
05-01-2020

Willekeurige vergoeding

Door een toeval heb ik twee keer exact dezelfde schade, namelijk een zoutpotje valt op mijn inductiekookplaat en een jaar later weer, (idd dom). Tot mijn grote verbazing is er de eerste keer wel volledige dekking en de tweede keer wordt niets vergoed. Polis is niet gewijzigd en Centraal Beheer geeft als enige commentaar dat het niet vergoed wordt.

Wim Looijmans

Chris
14-08-2019

Geweldige service!

Centraal beheer heeft onze verloren iphones in korte tijd vergoed op basis van de voorwaarden van onze verzekeringen. Fantastisch snelle service, en afspraken zijn nagekomen. Een dikke pluim!

Henry
15-06-2019

CB niet aan te raden bij honden bv

Heeft u huisdieren? Neem dan geen verzekering bij CB. Ik heb een all-risk inboedelverzekering en daarmee dacht ik all-risk verzekerd te zijn, maar dit is niet het geval. Mijn hond heeft recent de bank beschadigd en ik dacht dit te kunnen verhalen op mijn verzekering. Ik declareer nooit iets maar dit was toch de moeite.

Helaas, huisdieren vallen niet onder de verzekering want die zijn onberekenbaar. tja kinderen toch ook?

Hiervoor ook een autoschade gehad waarbij ze zich achter allerlei dingen verschuilen. Autoruit ingeslagen en navi gestolen, maar de krassen die de inbrekers achterlaten worden niet vergoed. Net zoals de software die op de navigatie stond, want die is te oud (2015).

Ik ben er wel klaar mee en verhuis met mijn verzekeringen.

Yvonne
Yvonne
28-03-2019

Misleid

Vandaag 27 maart voor de 3de keer contact met CB. Ik heb een allrisk inboedelverzekering. Maar van CB mag je niet stofzuigen. Ik heb bij het stofzuigen mijn bank van 1 week oud beschadigd. Ik heb gezegd dat die iets verschoven is, dat valt niet onder de dekking. Net of ik met het hele bankstel aan de haal ga. Dus heb je een allrisk verzekering bij CB, ga dan vooral niet stofzuigen.

Mirel
10-01-2019

Absurde premie verhoging inboedelverzekering studentenkamer

Wij zijn al meer dan 30 jaar klant bij Centraal Beheer, tot tevredenheid moet ik zeggen ik wordt altijd netjes te woord gestaan. Nu krijg ik net de nieuwe polis van de Inboedelverzekering waaruit blijkt dat het polis bedrag voor de studentenkamer van mijn dochter verhoogd is van € 41,85 naar € 72,10 per jaar, een verhoging van 30,25 per jaar! Echt belachelijk gewoon. Ik heb gebeld met Centraal Beheer en daar werd mij verteld dat er een herberekening gemaakt is van de oppervlakte van de verzekerde objecten. Mijn dochter heeft een studentenkamer van 11 m2 waar een bed, buro en kast in staan, hoe kan dat premiebedrag in hemelsnaam zo verhoogd worden? De medewerkster van CB gaf het advies om niet alleen naar het premiebedrag te kijken maar ook naar de dekking. Die is inderdaad hoog nl € 35.000. Dit bedrag staat overigens vast en ik kan niet voor een lager bedrag kiezen. Nu denk ik dat de waarde van haar totale inboedel nog geen € 3000 bedraagt dus wat heb ik aan zo'n hoge dekking, ik heb liever een reële premie. Verzekering dus opgezegd en overgestapt naar een (veel) goedkopere concurrent.

John
03-12-2018

Geen uitbetaling bij diefstal telefoon

Wij hebben bij centraal beheer een buitenhuis verzekering .

Dacht handig zeker met in het gezin smart phones en ipads.

Nu gebeurt dat de telefoon van mijn vrouw wordt gestolen op haar werk in de winkel waar ze werkt ze had de telefoon onder de toonbank gelegen en uit het zich maar deze was toch gestolen nadat ze even wat moest pakken voor een klant.

Nu dachten wij oké we hebben een buitenhuis verzekering maar jammer valt niet onder de dekking omdat de telefoon niet in het zich was en dat deze onder de toonbank niet in een afgesloten kast zit of in een kluisje.

Sorry hoor maar als deze in een afgesloten kast had gezeten of kluisje dan was deze waarschijnlijk ook niet gestolen.

Dus denk na voordat je deze verzekering afsluit voor je telefoon en lees goed de polis voorwaarde ook voor een schade bijv scherm 100 euro eigen risico

Matthijs
04-10-2018

Goed geholpen, snel duidelijkheid over de vergoeding

Ik zie veel negatieve beoordelingen. Een ander geluid. Wij zijn al jarenlang verzekerd bij centraal beheer. Twee weken geleden een inbraak. Grote schrik uiteraard, en ook geen braaksporen. Wij behoorlijk wat stress of er dan wel uitgekeerd zou worden, zeker na het lezen van sommige verhalen hier.

Op zoek naar de bonnetjes, een heel gedoe, maar via diverse winkels en na zoekwerk alles bij elkaar gevonden. Centraal beheer heeft bijna de gehele schade uitgekeerd, daar waren we erg blij mee. Van enkele dingen hebben ze de dagwaarde uitgekeerd. Maar ja een laptop die 4 jaar oud is en een camera die 8 jaar oud is, dat begrijpen we wel. Uiteindelijk kunnen wij onze dierbare camera weer vervangen, en ook zonnebril en laptop. Wij zijn erg blij met de afhandeling.

Peet
21-08-2018

Niet creatief meedenken met jarenlange klant

Helaas heb ik ook na 30 jaar klant te zijn een nare ervaring met Centraal Beheer. In die 30 jaar maar 3x iets geclaimd waaronder 5 jaar geleden een diefstal van portemonnee in Luik waarna keurig alles is uitbetaald. Nu is mijn kind overvallen en beroofd en blijkt dit niet vergoed te worden ondanks aangifte omdat CB deze vergoeding eruit heeft gehaald en ik een aparte verzekering voor buitenshuis had moeten afsluiten. Tja, eigen schuld. Polis niet goed bekeken wat er eerst wel in zat en nu niet meer dus heel goed op blijven letten klant. Wat mij hierin het meeste stoort is dat er op mijn vraag voor creatief meedenken met de klant met als voorstel van mij om deze zaak wel te vergoeden (ging niet eens om een groot bedrag) en mij tegelijkertijd die verzekering voor een paar euro direct af te laten sluiten niet is gereageerd. Gewoon een dikke nee. Dan had ik willen blijven omdat ik na 30 jaar geen premie te hebben gemist een goed gevoel van wederzijds vertrouwen zou hebben gehad bij mijn verzekeraar in vervelende situaties. Dan begin ik liever ook met een nieuwe schone lei bij een andere verzekeraar.

06-07-2018

Buitenhuisverzekering

Aangemeld bij cis omdat ik 4x schade hebt gehad aan mijn iphone ging vandaag een inboedelverzekering aanvragen en kreeg een weigering op die manier ben ik er achter gekomen dat ik een melding heb gekregen niet via centraal beheer zelf die hebben me helemaal niets mede gedeeld maar ik laat het hier niet bij zitten want elk mens moet een inboedelverzekering hebben omg ik kan hier werkelijk niet over uit niet eens een medeling over mevrouw u heeft teveel schade dit gaat zo niet bijvoorbeeld nee hoor een melding achter me rug om judas streek heel erg laag een dikke nul voor centraal beheer

26-03-2018

Telefoon verloren

Heb telefoon verloren vanaf vrijdag zit ik al zonder telefoon nu kreeg ik bericht dat het nog eens 10 dagen gaat duren omdat mijn schade tekort achter elkaar zijn maar daar is deze verzekering voor daar heb ik het ook voor afgesloten maar nee hoor 10 werkdagen mevrouw met goede vrijdag en ook pasen er tussen vind het ronduit schandalig terwijl de eigen risico ook is verhoogd naar 100e kan ik niet eens een zelfde toestel terug kopen en je dan ook nog zo lang zonder laten zitten.Bravo centraal beheer koude douche voor jullie.

08-02-2018

Telefoon kapot

Telefoon laten vallen. Wordt niet door Centraal Beheer vergoed terwijl ik al 20 jaar lang een dikke premie betaal. Ik heb WA, inboedel, buitenshuis, tuin en dan zeggen ze dat je een All Risk verzekering moet hebben. Sorry ik ga een andere verzekering opzoeken

Paul
20-07-2017

Inboedelverzekering waardeloos

Meer dan 10 jaar klant, slachtoffer geworden van een inbraak! Na allerlei onderzoeken welke op foutieve informatie van toedrachtsonderzoeker berusten conclusie: U bent fraudeur, Cis geregistreerd en een boete van 532 euro en een leeg gestolen huis!

Figi
Figi
28-06-2017

Schade niet behandelen na inbraak

Bij ons is ingebroken alles is gestolen, een schade door de schade exper geschat op11.000 euro de egte schade is natuurlijk veel hoger Maargoed, ik ben niet heel geordend op mijn administratie ik vond een bonnetje van media markt/bcc met een bedrag can 1000 rond de datum dat ik mijn tv had gekocht dus dacht, dit zal de bon zijn het was een betaal bon stond verder geen omschrijving, alles goed en wel word gebeld door cb, allemaal vragen over giftcards en Waneer tv gekocht zelf gekocht etc, er moest nog eve een toedrachtsonderzoeker komen was volgens hem heel normaal, Oke goed, toedrachtsonderzoeker komt bonnetje klopt niet! Gaat om een Sony tv ik had Samsung! Oke meneer dat klopt INDd niet dat is niet mijn bon! Wie zijn bon dan wel? Nou bedenk ik me kan niet anders als de bon van de persoon van wie ik me stereo set heb overgekocht zat vast tussen de papieren van de stereo, zonder beschrijving erbij dacht ik in combi vd naam en het bedrag dat t een bon van me tv was, eindstand: de schade word niet behandeld! ? Alles kwijt me hele hebbe en houwe me geld me sieraden me man ze complete vishobbie maar cb betaald om een foutje met een onduidelijke bon de hele schade niet ui! Krijg er zelfmoord neigingen van grootste ramp dat je kan overkomen, met ons is even Apeldoorn bellen nog niet klaar ! SCHANDALIG! Neem deze verzekering niet heb dik 7 jaar voor jan kut premie betaald egt waar neem het niet wij zijn kapot gebroken helemaal aan de grond!

Meer Centraal Beheer Inboedelverzekering reviews