Miranda
18-08-2023

Inboedel all risk

Telefoon gevallen van mijn zoon. Kosten 3 jaar geleden ruim 700 euro nu via verzekering dagwaarde 140 euro ( dus blijkbaar bepaald unive de dagwaarde ipv expert) vergoed.reparatie hoger dan dagwaarde dus moet ik zelf betalen.gelijk de all risk van mijn inboedel opgezegd.tevens gelijk maar eens kijken naar mijn overige verzekeringen! geen winstoogmerk toch?

Datum van ervaring: 18 augustus 2023

Martien
22-02-2021

Univé verzekeringen, al vele jaren klant .

Ik staat er raar van te kijken . Al vele jaren klant bij Univé . Fred die werkzaam is bij Univé verzekeringen . De kantoor die bevestigd is in Dordrecht. Ik heb alles daar lopen wat verzekeringen betreft. Nu blijkt dat mijn fiets niet verzekerd is . Wel als hij binnen had gestaan . In de schuur . Maar vergat mijn fiets binnen te zetten. Dus u begrijpt wel dat ik hier mee klaar bent . Geen verzekeringen meer van Univé. Daar heb je nou al die tijd je premie voor betaald . Oplichters Ba Ba Ba

Drik
01-02-2021

Klant onvriendelijk

Mijn vader is een aantal maanden geleden intramuraal voor goed opgenomen in een verzorgingshuis.

Bij het opheffen van zijn inboedelverzekering (niet meer nodig) totaal geen medewerking op dit voor elkaar te krijgen. Ondanks dat ik alle persoonlijke gegevens omtrent hem heb verstrek (verstandelijk beperkt). Ondanks dat de man lichamelijk zeer beperkt is, nu maar naar een UNIVE kantoor, want ze willen hem "graag spreken en nadere vragen stellen".

Te "gek" voor woorden!

U begrijpt dat ik nu ook in de modus zit om mijn verzekeringen bij UNIVE op te zeggen.

Jeremy B
08-01-2021

Inboedel verzekering

Super slechte verzekering maatschapij ik ben al 5 jaar klant bij unive

Heb een vezekering voor mijn

-auto

-inboedel

-Reisverzekering

-wa

Lopen en voor het eerst wilde ik een schade melden voor mijn tv van €5000 die ik 3 jaar geleden heb gekocht (inboedel) omdat mijn zoontje van 1jaar, ons sony tv van 75 inch heeft stuk gemaakt, door een klein speelgoed poppetje op het scherm te gooien. En nu krijg ik te horen dat unive deze niet vergoed. Waarom? omdat de maand november de premie te laat was betaald. En dat ik dan automatisch niet verzekerd ben voor die maand. En voor december en januari, zijn de maanden wel geïncasseerd van mij rekening! Heel krom dit! Ik betaal 5 jaar lang altijd netjes optijd via automatische incasso. Het is op 1 of andere manier fout gegaan, en ik weet in God's naam niet hoe, maar kan gebeuren en is niet bewust gedaan. Heb verder nooit wat ingediend in die 5 jaar. En ik vind het dan zo slecht dat er op zo een manier gehandeld wordt. En nog iets betref het post! alleen maar reclame over jullie diensten krijg ik in mijn brieven bus. En daarom maakte ik de brieven niet meer open van unive. Maar los hier van het gaat over 1 maand die ik over het hoofd heb gezien, en daardoor mag ik geen claim indienen. Ook heb ik meteen het bedrag over gemaakt na dat ik hoorde van de achterstand. Nou ik las al heel veel slechte recenties van jullie voor dat ik klant werd, en ik lees ze nu nog steeds. maar ik hoop voor jullie en de andere klanten dat ze dit nooit mee hoeven te maken. Wat een uitgenarst bedrijf dit! gadverdamme! Heb per direct dus vandaag 08-01-2021opgezegd! En morgen de rest van mijn diensten ook! Ik heb een heel groot netwerk en ik zal zeker in het heden iedereen unive afraden! En Door vertellen op alle sociale media websites hoe slecht dit was. Ik gun dit niemand!

Sander
06-01-2020

Laptop al 7 weken weg

Ik heb mn laptop laten vallen, waardoor er een barst in het scherm zit. De laptop werkte verder gewoon prima, dus alleen sprake van cosmetische schade.

Toch kost het Anyfix Repaircentrum (waar unive mee samenwerkt, zij repareren hem op dit moment) al 7! weken om een scherm te repareren. Hier moet ik bij vermelden dat ik GEEN ENKELE keer vanuit Univé/Anyfix een update heb gekregen over de status van de reparatie, of over hoelang het nog zal duren voordat ik hem terug heb. De laatste keer dat ik erachter aan ben gegaan is mij verteld dat zij "ervan uitgaan" dat hij "waarschijnlijk" deze week retour wordt gestuurd.

Inmiddels zou ik willen dat ik hem niet had laten repareren en gewoon een laptop met barsten in het scherm had gehouden, zo belachelijk lang duurt het (ik loop hopeloos achter op school, laptop is haast een vereiste bij mijn opleiding)

Update van 08/01/2020:
Het kapotte scherm is niet gerepareerd, er is een heel nieuw scherm op mijn laptop geplaatst. Dit maakt het voor mij nog meer bizar dat het 7 weken moest duren.

Heidi
05-10-2019

Super geholpen!

Zoon laat telefoon vallen op de te harde vloer :-)

Schade gemeld in de app, binnen 2 dagen alles geregeld en vergoed. Top!

Mehdi
08-07-2019

Inboedel verzekering

Betreft: schadeclaim, nummer 2804828

Ik wens mij te beklagen over de afhandeling van mijn schadeclaim, alsook over de behandeling van mijn zaak door een uwer medewerkers, . Deze heeft mij op onvriendelijke wijze, met luide stem duidelijk gemaakt dat ik mijn probleem zelf maar moet oplossen! Dit is van de zotte!

Allereerst is er een expert van u langs geweest, die heeft geconstateerd dat alle schade reëel is en vergoedenswaardig. Ik mag van hem een deel van mijn keuken vernieuwen. Hiervoor wil hij eerst een offerte van een keukenbedrijf zien. Aldus is geschied en de offerte is door hem ook goedgekeurd. Vanaf hier komt de zaak in handen van mevr.Nu zit ik klem: De Keukenconcurrent zegt: eerst het gehele bedrag betalen, dan komen wij. Mevrouw xxxx zegt, met luide stem, “dat is hun werkwijze, daar heb ik niets mee te maken. Ik maak 70% van het bedrag over, de rest wanneer het klaar is.” De rest ik moet zelf voorschieten, anders kan zij mij niet verder helpen. Dat geld heb ik op dit moment niet. Betekent dat dan dat ik mijn keuken niet kan laten herstellen? Ik kan nu dus niets bestellen, omdat ik maar een deel van het bedrag krijg?

Als de offerte toch is goedgekeurd door uw eigen expert, wat is dan de reden om een deel van de vergoeding in te houden? Is het echt nodig dat ik hier ook nog rechtshulp bij haal? Laten we gewoon vriendelijk blijven, en haal die brutale dame van deze zaak af, aub!

MVG

M. Pejmanfar

Jeep
09-01-2019

Weg bij unive

Zal het kort houden.

Alle verzekeringen hebben we bij unive .

me dochter van 22 maand staat in de deuropening omdat ik naar het hok liep en me handen vol had stond de deur nog open, me telefoon ligt in huis en die gaat over,heel lief pakt me dochter me mobiel en staat binnen bij de deur en roept papa papa, ik reageer nee meid leg de telefoon op tafel en ze laat de telefoon vallen , de telefoon valt net bij de deur kozijn buiten op de tegel 5a10 cm, en het hele scherm stuk .

unive betaald niks uit omdat ik geen buiten huis dekking heb? klopt heb ik niet, schade is buiten ontstaan 5cma10cm van me deur , ik bellen dat ik het er niet mee eens ben.

De oplossing ik moet een buitenhuis verzekering nemen voor 5 euro per maan 1 jaar dan willen ze het vergoeden, sorry dat is wel heel belachelijk als je zo met mensen omgaat en dan een stuk probeert terug te verdienen,

met zulke mensen wil ik geen zaken doen,

wij zeggen alles op bij unive

Rein
19-06-2018

In de shit, uit de shit!

Op 1 december 2015 inbraak gehad. De schade-expert was er meteen de volgende ochtend al en heeft alles keurig en snel opgelost. Ik kon kiezen tussen reparatie van de schade door een bedrijf te laten verrichten, óf een bedrag uitgekeerd te krijgen en het zelf te repareren. Ik had gelukkig alle aankoopbonnen van de gestolen goederen bewaard en kon die overleggen.

Hulde voor de snelle en correcte afhandeling.

Evert
12-04-2018

Gesneuveld Billenglas

Brillen glas gesneuveld. verzekering gebeld, schade opgenomen, binnen anderhalve dag geregeld. bedrag volledig vergoed!

Roelof
28-09-2017

Prima service, mooie prijs

Jarenlang verzekerd bij Unive en nooit problemen gehad, op welke wijze dan ook.

WA, inboedelverzekering voor een nette prijs, altijd bereikbaar en informatief volledig.

09-08-2017

Laptop

Laptop valt van tafel, scherm kapot, hoe oud is ie? meer dan 3 jaar? vergoeden wij niet meer. Kan toch niet elke 3 jaar nieuwe laptop gaan kopen?, wel elke 3 maanden premie innnen maar uit willen betalen homaar, ga wel over naar een andere inboedelverzekering. Unive, daar plukt u niet de vruchten van

Jeffrey
27-06-2017

Inboedelverzekering

Onlangs is er in mijn kelderbox ontbroken, een forse schade van €3500,00. Univé weigert te betalen, omdat er in de kleine lettertjes staat dat de deur van mijn kelderbox aan een bepaald keurmerk moet voldoen.

De twee toegangsdeuren hebben beide een politiekeurmerk, maar dat is helaas niet voldoende voor Univé.

Ze doen echt alles om onder een vergoeding uit te komen en zijn zeer onvriendelijk.

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING BIJ UNIVE AF

Rebaz
09-03-2017

Ongelooflijk slecht!

Ik heb veel te veel klachten om ze hier uit te typen. Dus ik houd het lekker kort. NIET DOEN, Slechte service en zeer onbetrouwbaar. Zodra je schade hebt ben je als klant niet meer geliefd, zelfs niet als je al jaren trouwe klant bent geweest>

Annelieke
03-02-2017

Schade altijd perfect afgehandeld

Nu 2 keer schade aan mijn inboedel gehad. Echt superservice! Snel geregeld en geen moeilijkheden. Vriendelijk personeel. Voor mij geen andere verzekering meer! Erg blij!

Arthur
11-01-2017

Schade verhalen haast onmogelijk gemaakt

Helaas hebben we na 15 jaar trouwe klant geweest te zijn een beroep moeten doen op de verzekering. Er was insluiping geweest waarbij zaken ontvreemd zijn. Wat heeft Unive haar best gedaan om niet te hoeven uitkeren zeg. Slecht bereikbaar, slecht advies, vertellen dat juist in ons geval uitkering niet van toepassing is. Echt waardeloos. Uiteindelijk na veel zeuren, brieven schrijven naar de directie, klachtencommissie enzovoorts maar voor een klein gedeelte vergoed gekregen. Walgelijke tent, dus ook meteen opgezegd.

H Boer Compagner
04-10-2016

Vergoeding.

Ben je jarenlang verzekerd, heb je voor tienduizenden euro's aan premie betaald. En dan heeft een buurman per ongeluk je televisie omver gestoten die onherstelbaar beschadigd is. En die wil je graag vergoed. Heb je de gegevens overgedragen die zij dan vervolgens kwijt zijn en dan krijg je geen cent uitgekeerd. Mijn tablet was van tafel gevallen en de voorplaat was gebroken.Mijn man gaat informeren bij de balie of dat onder de verzekeringen valt. Ja meneer, u bent allrisk verzekerd. als u de reparatiebon inlevert krijgt u het bedrag uitgekeerd. Kom ik met de bon aan de balie! mevrouw heeft u nog een aankoopbon? Nee de heb ik niet meer, nou dan kunnen we de waarde niet betalen en krijgt u niet uitgekeerd.

Jeffrey
25-06-2016

Jammer Univé

Ook al jaren klant van Univé nu valt er koffie over mijn laptop dom dom na laten kijken bij de expert was niet neer te maken helaas, wat blijkt Univé keert 70 euro uit heb ik net de kosten gedekt van het na laten kijken, Univé stelt me zwaar teleur en zit te denken om over te stappen waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ☹️

Natasja
22-06-2016

Waterschade schade nr 1372093

op 7-6 2016 hebben wij door noodweer een flinke water schade gehad waar door de onder verdieping blank stond met gevolgd de slaapkamer van mijn dochters stond ruim 40 cm water ook de was en droog machiene stond in het water we hebben een dag later direct de verzekkering gebeld we moesten de schade via mail doorgeven we hadden tijdens het nood weer gelukkig foto s gemaakt van de ondergelopen onderverdieping na een aantal dagen kregen we een reactie op de mail dat die niet goed was aangekomen we hebben direct weer een mail met fotos gestuurt maar tot op heden niks gehoort terwijl op de muren en zo schimmel begind te vormen we hebben ondertussen alles deruit getrokken ook uitvoorzorg voor ons en de kinderen zijn gezondheid waarom duurt het zo lang voordat je iets hoort en dat je alles weer in orde kan maken fam meuleman

09-06-2016

IPhone met allrisk inboedel verzekering slecht verzekerd.

Kijk uit met de All Risk inboedel verzekering van Univé. Gebruik deze niet om te denken dat de schade aan smartphones of tablets goed verzekerd zijn. iPhone 5 gaf de geest na een ongelukje. Gelukkig All-risk verzekerd...... blijkt een tegenvaller. Krijgen 85 euro uitgekeerd en vanaf nu een jaar lang op elke schade 150 euro eigen risico. Die 85 euro is ook bijna de jaarpremie die je betaalt voor de extra verzekering dus al met al betaal je gewoon je eigen schade.

Ik kon die All-risk verzekering er ook niet afhalen. Wel kon ik alle verzekeringen opzeggen....met een maand opzegtermijn.

Meer Unive Inboedelverzekering reviews