Bea
20-04-2016

Al 30 jaar verzekerd nu claim afgewezen

mijn man liet per ongeluk een schaal vallen in de keuken op de inductie kookplaat. helaas een hoek er af en een barst. Nou wij dachten daar zijn we voor verzekerd, 2e claim in 30 jaar ofzo. Wat schets mijn verbazing, afgewezen omdat het valschade betreft.... Hierna springt de hond op schoot en valt er koffie op de laptop..weer niet vergoed.. ja mevrouw we moeten nodig eens om de tafel uw verzekering bekijken (lees u moet meer betalen).. Jammer denk je dat je goed verzekert bent je betaalt je scheel en dan gewoon niks vergoed krijgen.. Vandaag schade aan de bril van mijn zoon gemeld. Is hem van de neus gevallen in de douche ..ben heel benieuwd maar ben bang dat ik het antwoord al weet...

Melissa
24-02-2016

Unive

Een brief van 8 februari; er wordt een buiten-de deur- polis afgesloten, wilt u dit niet dan moet de klant deze afzeggen voor maart, hoezo omgekeerde wereld! Maar goed gebeld met unive, helaas is dit is 7 februari. Al klaargezet en wordt dit Hoe dan ook doorgevoerd!? Raar...het is dus niet af te zeggen en komt gewoon op je polis...zelfs mijn keuze om na meer dan 15 jaar over te stappen naar een ander om deze onklantvriendelijke actie, maakt de medewerker van unive niets uit. .

mw woudstra gorredijk

Prive
01-02-2016

Al 10 jaar verzekerd, alles buiten de dekking..TOP!

na 10 jaar mijn eerste claim!

Alles altijd bij unive in de verzekering gehad, en nog nooit problemen ondervonden.

*wa

* 2 auto's

*een brommer

*2x zorg

*doorlopende reis

*woon verzekering

*rechtsbijstand<

Nu stap ik uit de deur en valt mijn bril (die ik zelf betaald heb) helemaal kapot! ik baal er enorm van.

in alle eerlijkheid leg ik unive dit uit, en inplaats van hulp, krijg ik een buiten de deur dekking aangeboden 'voor de volgende keer' ik had ze beter een oor kunnen aan naaien en kunnen zeggen dat dit binnen was gebeurt.. uiteraard kreeg ik niets vergoed.

belachelijk slechte service! en nog bijdehand aan de telefoon ook..

Rico
15-01-2016

Slechte klantenservice en trage afwikkeling

Op 4-1 is er ingebroken bij ons. Helaas veel gereedschap gestolen. Na melding bij politie en doen van aangifte ( waren ook braaksporen ) uiteraard ook melding gedaan bij Unive. Op verzoek hun het verbaal gestuurd inclusief onze lijst met gestolen goederen en foto´s van de braak(sporen).

Hier is door unive snel op gereageerd en hebben mij verzocht een gespecificeerde lijst (typenummers en ouderdom) om vanuit hier het schadebedrag te kunnen bepalen en tot uitkering te kunnen overgaan.

Dit ook gedaan en direct aangevuld met aankoopnota´s zover wij deze van spullen hadden. Hierop is een week niet op gereageerd, kan zijn dat het veel uitzoek werk is. Maar toch maar gaan bellen, en ze vertelde mij botweg dat ik niet de enige ben en ik maar moest wachten. Wellicht ben ik te voorbarig geweest, maar nog geen uur later kreeg ik een mail terug dat er toch, anderhalve week later een expert is ingeschakeld. Nou vreemd dat dit na anderhalve week nog gebeurd, maargoed. 3 dagen niks gehoord van het expertbedrijf. Na een mail naar Unive wanneer ik dan wordt gebeld wordt geen gehoor aan gegeven. Vandaag uieindelijk een telefoontje gekregen en ze willen op 26/01 langskomen om een lijst van goederen op te stellen en het schade bedrag te schatten.

Raar verhaal maar de lijst heb ik al 2 maal ingestuurd en de schade is schijnbaar al geschat volgens het expertisebureau. Wij vinden dit te lang duren en hebben gevraagd of er geen ander bureau is die wel eerder kan. Na lang aandringen hebben wij een ander nummer gekregen en deze moeten bellen. Deze hebben helemaal geen tijd en verwacht eerste week Maart.

Natuurlijk weer naar Unive gebeld wat dit voor geintjes zijn en er werd lachend gezegd, nouja meneer dat is dan pech hebben.

Dit laatste was voor mij de druppel en ben enorm teleurgesteld in de trage gang van zaken, de gestolen goederen (gereedschappen) heb ik nu eenmaal nodig voor mijn hobby en vrijwilligerswerk.

Ik vind het triest dat er nu 2 weken voorbij zijn en er is geen expert geweest laat staan een bedrag naar mij genoemd. En ik hoop dat Unive hier zeker meer vaart achter zetten wat dit is geen normale manier van doen.

Dit uiteraard gedaan,

11-01-2016

Einde sponsering Unive.

De afgelopen 30 jaar Unive voor ongeveer 30000 euro gesponserd. De laatste 10 jaar 2 keer een schade geclaimd. 1 keer 70 euro en 1 keer ong. 120. Allebei afgewezen omdat het net weer buiten de dekking viel.

Dit betekend dus einde sponsering Unive.

Vooral doorgaan met sponsering van allerlei flauwekul op tv.

Steve.
31-12-2015

Unive sluit extra verzekering voor je af

Ik heb een inboedelverzekering verzekering bij unive. Kreeg een mailtje dat unive heeft besloten dat ik maar een buiten de deur verzekering moet hebben, kost zo'n €60 per jaar extra. Ik wil dit niet, heb hier niet om gevraagd, zoek dat soort zaken graag zelf uit (leve internet !). Als ik geen €60 per jaar extra wil betalen moet ik dat zelf aangeven, omgekeerde wereld lijkt mij...

Wat is de volgende stap, volgend jaar besluit unive dat hun zorg of autoverzekering wel wat voor mij is en meld mij daarvoor aan ?

Hou dus goed je mail en/of polis in de gaten, unive voegt ongevraagd dure onzin modules toe.

Voor mij reden om de bij unive lopende verzekeringen ergens anders onder te gaan brengen, geen vertrouwen meer in unive.

30-12-2015

Schade afhandeling

Onlangs op vrijdagmiddag ca. 17.00 zijn er gereedschapskoffers uit mijn schuur gestolen. De insluiper heb ik zelfs op heterdaad betrapt maar die smeerde 'm. dus politie erbij, aangifte doen etc. Univé gebeld en pv opgestuurd. van de week kreeg ik te horen dat er niks vergoed wordt want er is geen braakschade en ik had de poort en de schuur maar op slot doen 's avonds laat. Aan mijn verweer dat de schuur als bijkeuken gebruikt wordt en daar koelkast, oven etc staan en dat de diefstal om 17.00 plaatsvond werd volledig voorbijgegaan want zie de polisvoorwaarden. Meer dan 25 jaar met enkele korte absente perioden ben ik verzekerd bij de Univé, nooit wat geclaimd, de vuurwerkramp daar gelaten. Deze onwelwillendheid en starre houding van Univé had ik mij nooit voor kunnen stellen.Zelfs een bezoek om de situatie te bekijken werd afgewimpeld. Gisteren heb ik per direct al mijn verzekeringen opgezegd op het kantoor en alles elders ondergebracht. En dat allemaal voor een claim van pakweg 500 euro. Univé, iets met vruchten plukken zeggen ze altijd. Zullen wel rotte appels zijn.

14-12-2015

Inboedel verzekering

Ineens een brief inhuis dat ik een "buiten huis verzekering" heb gekregen, en dat mijn oude inbiedelverzekering is aangepast(niet langer in de tuin verzekerd)

O, ja of ik even 60 euro bij wil lappen

Dacht het niet.......

13-12-2015

15 jaar tevreden klant... nu opeens heel andere wind bij Univé

15% prijsverhoging op de inboedelverzekering en niet eens direct een duidelijke uitleg waarom. Wat verwacht men bij Univé? Dat klanten dit niet door zouden hebben door het per half jaar neer te zetten? Niet verwacht van een bedrijf waar ik tot nu toe redelijk tevreden mee was. Wacht nu hun reactie per email af voor verdere stappen. BAH! Nieuw management ofzo?

JWA
12-12-2015

Klakkeloos premieverhoging

Er wordt maar van uitgegaan door unive dat iedereen akkoord gaat met 60 euro premie verhoging van de zgn buiten de deur verzekering.......klantvriendelijk toch?

Caspar
10-12-2015

DE wrange vruchten van Univé

Vandaag viel er een brief van Univé bij mij op de mat.

Hierin stond dat mijn inboedelverzekering aangepast zou worden met een zogenaamde “buiten-de-deur-dekking”. Daarmee worden zaken zoals mijn mobiele telefoon en bril verzekerd buiten mijn huis.

Deze verzekering kost mij “maar” €60 extra. Aangezien mijn inboedelverzekering nu €130,21 kost is dit een verhoging van maar liefst ruim 78%! En dit voor die paar dingen die ik van mijn inboedel buitenshuis zou hebben. I

k vind dit bijna oplichterij!

Daar komt bij dat deze verandering automatisch doorgaat als ik geen actie onderneem.

Het zou toch zo moeten zijn dat ik alleen actie zou moeten ondernemen als ik de verzekering wil uitbreiden en niet anders om!

Na vele jaren klant bij Unvé met al mijn verzekeringen, ga ik nu toch eens serieus nadenken of ik bij een verzekering, die op zo’n manier met zijn klanten omgaat, nog wel verzekerd wil blijven, want dit geeft geen vertrouwen.

Ik vind dit ronduit een onfatsoenlijke actie van Univé!

Aan de standaard reactie van ^Ron of ^ Chad, zie hieronder, heb ik geen behoefte. Meer op zijn plaats zou zijn een excuusbrief aan de leden voor deze foute actie.

C.A. Paulusma, Hoogland

24-11-2015

15 % pakketverhoging voor 2016

Een enorme prijsstijging van de premie's. Totaal moet ik nu 50 euro meer gaan betalen wat bij mij neerkomt op een 15%. Echt niet normaal.

Ik ben dus de hele avond aan het rondkijken naar alternativen en merk dat met name de inboedelverzekering van Unive ontzettend duur is geworden.

Ik ga hierover nog even contact met ze opnemen maar ik overweeg wel om in elk geval het onderdeel inboedelverzekering uit mijn pakket te halen en elders onder te gaan brengen.

Valery
14-11-2015

Schade aan ps3 slim

Belde met unive schade kon niet aan genomen worden want de heer die aan het werk was kon niet nog later thuis komen anders werd zijn vrouw boos.

Ik moest volgende dag maar naar het unive kantoor komen met jawel mijn playstation.

Nou hoorde ik dus van alle kanten dat dit totaal niet klopt.... ik zelf vond het ook erg vreemd want tja hoe ga ik met de fiets naar het kantoor met een 55inch smart tv mocht die ooit stuk gaan.

Maar goed heen gegaan schade opgenomen.... kapotte playstation daar laten staan want die gooien hun weg.

Heel vreemd allemaal heb me inboeldel en aansprakelijksheids verzekerinf vanaf 5 nov. 2015

3 kids dus logish dat er wel is wat stuk gaat.

Na me eerste schade melding denk ik dus door dit nu al weg te gaan bij unive zowel met me zorgpremie als me andere verzekeringen.....

Daido
07-11-2015

Pas op! Unive verhoogt de premie van inboedelverzekering met meer dan het dubbel

Vorig jaar heeft een medewerker van Unive (ik ben benaderd door unive) mijn inboedelverzekering veranderd ( voor mij had het niet gehoeven). Daar moest ik meer premie voor betalen.

Dit jaar kreeg de rekening van de inboedelverzekering en deze was zonder enige aankondiging meer dan verdubbeld (en meer dan drie keer zoveel dan het jaar daarvoor).

Ik heb contact gehad met unive en ze hebben excuses gemaakt dat ze zonder aankondiging de premie verhoogd hebben. Maar aan de hoogte doen ze niets. Het enige wat er veranderd is is de de naam van de verzekering, de voorwaarden zijn bijna hetzelfde.

Ik heb al meer dan 20 jaar al mijn verzekeringen (zakelijk en prive) ondergebracht bij unive.

Prive was ik tevreden en zakelijk was het rommelig. Maar we kwamen er samen wel uit.

Dit keer weigert unive tot een bevredigende oplossing te komen van mijn klacht.

Dit is reden voor mij om mijn verzekeringen bij een andere maatschappij onder te brengen.

Andre mol
09-10-2015

Heb twee dagen geleden een schade aan mijn inboedel gemeld

En gebeld naar het kantoor in gemeente roosendaal dorp wouw en goed en netjes te woord gestaan en een zeer behulpzame en mee levende mevrouw aan de telefoon gehad was zelf zeer geschrokken van het ongeval kast omgevallen door struikeling over hondje wat een klap was dat maar zelf geen letsel en hondje ook niet behalve geschroken van de harde klap kast en tafel flink beschadicht en wat losse spullen heb geluk

kig nog nooit schade gehad nu af wachten

Hoe de schade door unive wordt afgehandeld tot nu toe zeer goede ervaring met unive ik laat zodra de expert langs is geweest

Of een voorstel heeft gedaan het iedereen op deze beoordeling site weten

Hoe de afhandeling is verlopen

M Visscher
04-09-2015

Schandalig slecht

Mijn ouders zijn al tig jaren verzekerd bij Unive en hebben nog nooit 1 schade geclaimd. Nu is tijdens een inbraak mijn vaders acculader van de e-bike uit de schuur gestolen.

Deze zaak loopt nu al meer dan 1,5 maand en mijn vader (77 jaar )wordt al zolang aan het lijntje gehouden. De fiets is verzekerd voor € 2000. Uiteindelijk is vandaag een vergoeding van €1500 aangeboden. Hier kan hij niet mee akkoord gaan omdat hij voor dit bedrag geen soortgelijke fiets kan kopen.

Wij hebben het idee dat Unive er werkelijk alles aan doet om deze oude mensen af te schepen!!

WR
24-08-2015

Kostbaarhedenverzekering superieur uitbetaling op basis van 2e hands

Bij inbraak swarovski verzameling gestolen.

Heb al jaren een kostbaarhedenverzekering bij unive.

Altijd update foto's enz naar unive winkel gebracht.

Unive kwam ook bij je langs om de zoveel jaar of je nog goed verzekerd was.

Laatste keer : bij verzekeren (onderverzekerd )

Alles uitgerekend inderdaad kostbaarhedenverzekering swarovski moest omhoog

Foto's gemaakt en naar unive winkel verzekering verhoogd

Na anderhalf jaar wordt er ingebroken en mijn swarovski verzameling gestolen met nog meer waardevolle spullen.

Had een alarminstallatie. Gelijk nieuwe aan laten brengen was zo bang in huis .

Weken gaat alles langs je heen zo ziek ben je ervan.

Alles gemeld bij unive alle foto's hadden ze al in de loop der jaren .

Toch zo goed mogelijk alles opgeschreven en gemaild

unive heeft de swarovski stukken opgezocht op internet en kwam zo op de site van kristal online terecht.

Deze kopen verzamelingen van particulieren op via marktplaats .

Deze stukken hebben bij andere in de kast gestaan

Ze zijn dan naar mijn inzien 2e hands en worden dan ook voor bodemprijzen aangeboden

Ik heb een telefoon opname waar op dit wordt beaamd dat het swarovski opgekocht wordt bij particulieren die er mee stoppen.

Ook wordt er in het telefoongesprek door kristal online gezegd dat ze iemand hebben die de stukken voor ze plakt als er iets aan mankeert.

Hier moet ik dus volgens unive mee akkoord gaan.

Unive hanteert de prijzen van kristal online .

De schadevastelling blijft zo ook al heb ik bewijs dat het 2e hands is.

Najat
14-06-2015

Niet eens met expert

Op 21-05-02015 heb ik waterschade gehad door een verstopte douche riool heel veel water zowel beneden als boven.Resultaat veel schade aan de laminaat, muren en inboedel zoals me bed en een kinderkast. Na 3 keer bellen is er op 10-06-2015 een expert langs gekomen niks te klagen over de expert,meneer heeft alles goed bekeken en heel veel vragen gesteld tot het moment dat ie de schade aan de laminaat en de muren ging opnemen.De volgens hem vastgestelde schade bedrag is ruim voldoende om de laminaat en de muren te vergoeden,echter was ik het hier niet mee eens dat heb ik meteen aan de expert duidelijk gemaakt die weer vertelde dat het nogmaals ruim voldoende was het bedrag wat hij heeft vastgesteld.Hij beweert dat het laminaat uit de bouw markt kwam wat niet zo is, helaas heb ik de bon niet meer ook heb ik niet alle aantal vier kante meter vergoedt gekregen,de schade aan de muren is veel lager dan de schade waar ik nu mee zit.Mijn vraag is of iemand weet wat je hieraan kan doen

Bakker
21-11-2014

Betalen keurig uit zonder gedoe

Helaas meerdere keren gebruik moeten maken van onze aansprakelijkheidsverzekering (ondernemend zoontje). Na een telefoontje krijg ik de benodigde informatie en binnen een week of wat staat het geld op de rekening van de gedupeerde.

Ook met de inboedelverzekering goede ervaring, gaatje in de zitzak door heet kooltje vd kachel wordt zonder morren vergoed.

heel blij met unive (enige minpunt, ze zijn duur)

Speedy
16-01-2014

kinderen mijn telefoon laten vallen van tafel word niet verzekert omdat je niet de superieur verzekering hebt