Ian
08-03-2024

Zonder mij op de hoogte te stellen heeft unive de vergoedingen voor alternatieve zorg uit de aanvullende zorgverzekering geschrapt. Ik had graag een persoonlijke email of bericht gehad over deze wijziging. Nu ga ik als trouwe klant van 25jaar op zoek naar een andere verzekeraar.

Emma
21-02-2024

Zeer slechte dienstverlening gekregen na ongewild onverzekerd te zijn( door een administratieve fout vanuit hen)

Klachtenformulier ingevuld, echter geen passende compensatie gekregen voor alle stress en ongewilde tijd die ik hierin moest steken. Alle rekeningen komen binnen deze zal ik zelf moeten indienen en voorschieten.

Maar te wachten of ik écht alles volledig vergoed ga krijgen.

Rik gesproken na het klachtenformulier ingevuld te hebben, welke overduidelijk goed geschoold is in slecht nieuws gesprekken en communicatieve vaardigheden, maar enkel een bloemetje van 30 euro toegekend gekregen.

Volgend jaar absoluut een andere verzekeraar! Alertheid als je hier jezelf aanmeld

Vally
03-11-2023

Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en volledig afgekeurd op me 31e, doordat ik ben aan aangereden met veel te hoge snelheid door een oudere dame die zat te appen achter het stuur welke verzekerd bij univé. Ik ben mijn gezin, eigen woning, eigen bedrijf en leven kwijt en zit daar bovenop nog even torenhoge schulden zowel privé als zakelijk. Univé gaat letterlijk over lijken, onmenselijk hoe je word behandeld. Ookal claimen ze dat je de vruchten van hen plukt en ze zonder winstoogmerk werken, ze zijn enkel maar op je geld uit. Al 4 jaar strijd en ellende! dit gun je niemand! een gewaarschuwd mens telt voor twee!

José
12-10-2022

Doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.

Ik had medische zorg in buitenland nodig.

Met identiteits- en zorgpasje dacht ik correct te handelen.

De nota van de kliniek was echter niet “volledig”.

Er stond wel op wat er gedaan was. Basis consult en Covid-test.

Maar dat was niet genoeg. De naam van de arts ontbrak!

En ik had het moeten melden! ( kleine lettertjes)

Ik had wel eens kunnen frauderen! Hoezeer kun je überhaupt frauderen met een zorgnota van een Spaanse kliniek.

Ik snap er werkelijk niets van.

Heb dit ook nooit eerder meegemaakt.

Nota’s gingen altijd rechtstreeks naar zorgverzekeraar.( andere dan Univé) Nooit problemen mee gehad . Dus is

Univé in 2023 niet meer mijn zorgverzekering!

30-06-2022

Naar het ziekenhuis in Italië geweest.

De rekening van zo'n 190 euro ingediend bij Unive.

Na 3 wkn gebeld waarom er niet uitgekeerd is.

Krijg ik te horen dat de rekening eerst door een beëdigd vertaler in het Engels moet worden opgemaakt en dan weer opnieuw moet worden ingediend . Beedigd vertaler is duurder dan de rekening en dan al die rompslomp.

Valt me vies tegen van Unive.

Wel gemakkelijk indienen, maar moeilijk betalen

Arne
03-06-2022

Meest onprofessionele verzekeraar van Nederland, gebeld voor inboedel, terugbel afspraak gemaakt omdat er geen personeel met kennis van zaken aanwezig is, nooit terug gebeld, opnieuw telefonisch contact opgenomen, word ik in de wacht gezet, vervolgens wordt er door Unive opgehangen na 10 minuten en nooit meer terug gebeld. Daarna heb ik nogmaals contact gezocht voor de aanvraag van een inboedelverzekering, dit zou eerst wel mogelijk zijn, dan toch weer niet, dan toch weer wel, dan toch weer niet, totdat men foto's wilt ontvangen van de buitenzijde van mijn huis, terwijl de inboedel verzekerd moet worden. Foto's verstuurd, terugkoppeling blijft uit, opnieuw contact gezocht, er word aangegeven dat de afdeling het druk heeft en terugkoppeling binnen een week volgt, na een maand nog steeds geen terugkoppeling, opnieuw contact opgenomen, om uiteindelijk een email te krijgen van Unive waar ik word aangesproken met een andere naam en er beweerd wordt dat ik mijn zorgverzekering wil opzeggen.

André
22-02-2022

Bij mijn veel te dure zorgverzekering werd een declaratie zonder motivatie afgewezen wordt.

Toen ik telefonisch om uitleg vroeg werd ik bijzonder onbeschoft te woord gestaan.

Er werd niet geluisterd, ik werd telkens onderbroken en toen ik hierop reageerde werd de verbinding verbroken.

04-01-2022

Slecht bereikbaar , bureaucratisch en regelen niks

01-01-2022

Heb een offerte van de unive zorgverzekering.

Volgens de offerte heb je 14 dagen bedenktijd.

Maar het lukt niet de offerte via de website te annuleren ook niet per email want de zorgverzekering heeft "bewust" geen emailadres, en per telefoon weten de medewerkers niet hoe dat moet. Schriftelijk lukt ook niet want er staat ook geen postadres op de offerte.

Verder staat dat tijdens get invullen van de aanvraag dat alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd. Maar dat is dus ook niet waar.

Ing
19-10-2021

Unive Zorgverzekering

In begin juli een operatie gehad bij een niet gecontracteerde zorgverlener. Unive zou hier 65% van vergoeden.

Tot op de dag van vandaag na tientallen belletjes/mailtjes/winkel bezoeken over en weer nog geen steek verder!

Klantenservice staat je niet vriendelijk te woord en elke keer mist er wat anders op de declaratie. Nu tot 3x toe hebben zij zelfs de telefoon opgehangen! Waardeloos!

Wij hebben alle verzekeringen bij Unive en alles ga ik verkassen. Ze krijgen van mij geen cent meer.

Jwana
12-04-2021

Waardeloze klantenservice

Door fout van Univé veel te dure medicijnen gekregen van de apotheek met een hoge factuur bleek achteraf.

Univé heeft in januari aan de apotheek doorgegeven dat dit de fout van Univé is en dat de gehele factuur die ik heb gekregen onterecht was, endat ze dit binnen twee weken zelf met de klant oplossen.

Nou netjes een paar weken afgewacht en toen maar weer gebeld, nou het zou alsnog snel opgelost worden met me of ik nog 1-2 weken geduld wou hebben. Weer netjes gewacht een aantal weken maar nog steeds niets van Univé gehoord.

Weer gebeld en ik kwam wederom geen steek verder want er was nog niets gedaan. Uiteindelijk een paar weken geleden maar een klachtenformulier ingediend maar ook daar heb ik nog niets over gehoord en we zitten al op halverwege april.

Onterecht geld afschrijven kunnen ze wel, alleen hun fout oplossen kunnen ze niet, ze hebben nog niet eens het fatsoen om contact op te nemen met de klant. Binnen twee weken zouden ze het oplossen maar inmiddels drie maanden later hebben ze nog niet eens contact opgenomen over de oplossing.

Gerrit
23-03-2021

Vergoeding medicijnen

Een nieuw jaar een nieuw begin.en weer kan je de discussie aan met de zorgverzekering of ze je medicijnen van iets duurder merk willen vergoeden.je wordt er ziek van.elk jaar weer!

In dit geval gaat het om een medicijn ter ondersteuning /voorkoming van depressies.

Ze hebben liever dat je een goedkoop medicijn, een onstabiel gezin en ga maar wat vaker bij de dokter langs of zo. Dat kost toch hetzelfde knuppels!

en nee. ik ben niet de enige met dit probleem.

En onze apotheek werkt ook nog keihard mee aan deze oplichting.

Je wordt gek van die inkoop afspraken.en degene die netjes zijn zorgpremie betaald is weer de dupe.

Weet nu al wat ze zeggen.het is echt hetzelfde hoor meneer. Ik zou zeggen, ga maar eens lekker meedraaien in een gezin waar iemand niet lekker in zijn vel zit! Succes Unive, succes apotheek met die klote afspraken.

Nico
27-01-2021

Doe het niet! Univé is de slechtste!

De derde keer navraag gedaan over de inschrijving voor een zorgverzekering, 2 maanden geleden ingediend via internet. Deze keer een lange wachttijd en dan na totaal 28 minuten aan de lijn.:

"helaas meneer er is iets fout gegaan met de inschrijving, ik adviseer u de inschrijving opnieuw te doen!"

De dame aan de telefoon kan het ook niet helpen denk ik, het zegt veel over dit bedrijf.

Carola
28-12-2020

Ik ga overstappen op een andere zorgverzekering!

Univé klantenservice is niet te bereiken , ik sta al 20 minuten in de wacht. Ik heb een probleem met mijn factuur waar niets van klopt.

Leon
30-10-2020

Tandarts nota

Ik ben al weken bezig over een tandarts nota waar ik recht op heb en wat in de voorwaarden van Unive vermeld staat. Steeds iemand anders aan de telefoon en geen oplossing. Tussen de afdelingen onderling wordt er slecht gecommuniceerd waardoor veel vertraging. Als er niet snel een oplossing komt ga ik opzeggen bij Unive. Niet alleen mijn zorgverzekering maar ook al mijn andere verzekeringen bij Unive.

08-05-2020

Nooit meer Univé

Sinds januari problemen met declaraties en vergoedingen. Omdat mijn vader in de gba stond ingeschreven met alleen een geboorte jaar en geen dag of maand loopt het sinds hij bij unive verzekerd is van alles mis. Mijn vader stond bij de arts/ziekenhuis/apotheek etc. Ingeschreven met de geboortedatum van 1 januari. Op 1 of andere manier hanteert unive 1 juli, 7x met hen gebeld om dit aan te passen en nadat ze de gegevens van mijn vader bij het gba hebben opgevraagd blijven ze die 1 juli hanteren. Omdat mijn vader met een andere datum bekend was dan bij de verzekeraar, stond hij als niet verzekerd ingeschreven. Hierdoor kwamen alle rekeningen bij hem binnen. Dan denk je mooi die ga ik de betaalde rekeningen maar declareren. Krijg je als reactie dat het niet vergoed wordt omdat de apotheek/ziekenhuis etc.de declaratie moet indienen. Mijn vader is ondertussen door corona overleden. Na deze zware verlies wil je gaan rouwen maar dan krijgen wij nog steeds rekeningen (ambulance vervoer etc.) binnen die hij moet betalen ondanks dat hij hier voor verzekerd was. Mijn vader heeft altijd al zijn premies en eigen risico betaald maar omdat hij met een verkeerde datum bij unive staat ingeschreven zitten wij met de rekeningen. Omdat unive blijkbaar een bepaald systeem hanteert is hij de dupe hiervan. Na tig malen gebeld te hebben krijg ik constant te horen dat de afdeling die hier over gaat niet telefonisch bereikbaar is maar de zij dit interen moet melden zodat dit opgepakt wordt. Tot heden nog niets van gehoord. Ook krijg ik het advies om de huisarts/apotheek/ ziekenhuis etc. Te contacteren om te vragen of zij het geboortedag en maand willen aanpassen. Als je het over de omgekeerde wereld hebt. In afwachting van

Anna
27-03-2020

Keren nooit iets uit

Heb nu 2 jaar unive zorgverzekering maar ga echt weg aankomend jaar, mijn man heeft stomazorg gehad in 2019 en was door zijn eigen risico heen dus je denkt dat wordt over 2019 verrekent,, maar wat blijkt, de stoma leverancier heeft zijn rekening op 1 januari ingeleverd bij hen en nu moet ik ineens zo n 400 euro betalen terwijl het zorg betreft over 2019! Al drie keer gebeld maar nee ik moet bij Mediq zijn,, die sturen die rekening naar ons op 1 januari,, dat is onzin al sturen ze het op 7 maart, het betreft zorg in 2019 dus moet dat ook overeenkomstig zo behandeld worden. maar ze schuiven het balletje weer terug naar de stomaleverancier,, maar ik zei u stuurt ons toch die rekening?. afijn ze willen gewoon niet naar je luisteren, en wat zei de man. ach u man is toch elk jaar zijn eigen risico kwijt dus wat maakt het uit! Ongelofelijk wat een waardeloos bedrijf,, daar plukt u de vruchten van,, nu niet echt. zij plukken zelf de vruchten.2 jaar geleden declaraties ingeleverd voor mijn dochter die in china had gestudeerd en ziek was geworden,, ik had zo n 500 aan kosten, werden ook niet vergoed. want ze had het alarmnummer moeten bellen, wie gaat er nu voor migraine aanval en ijzertekort, dus bloedgeprikt en onderzoek daar in ziekenhuis de alarmcentrale bellen,, afijn ik diende klacht in, nu dan moest ik brief van eigen huisarts inleveren, had ik gedaan,, toen kreeg ik weer te horen, nee dan moeten we ook het dossier van de dokters uit china hebben,, bij welk ziekenhuis ze geweest is,, allemaal opgestuurd maar niks vergoed he! echt waardeloos!

Martijn
30-01-2020

300min bellen voor hun fouten en nog niet opgelost

Mijn vrouw wil enkel tandzorg erbij, ben ik ineens van onze polis af. Nu al 307 minuten gebeld, plus mailen. Beloning: Dubbele premie afgeschreven!

Beloofd bloemetje komt niet.

Storten niet terug zoals in brief beloofd 20dagen terug.

Kunnen niet rondkomen, moeten we nog eens 15 dagen wachten op ons geld.

Spoedbetaling kennen ze ook niet.

Nu gaat de fin.afdeling toch bellen als het goed is,.

Dit is met geen bloemetje meer goed te maken.

De stress en tijd die je kwijt bent, door hun fouten.

Flip
28-01-2020

Totaal geen ondersteuning

Bij medische fout geen enkele ondersteuning. na zelf in discussie te gaan met betreffende specialist probleem na een briefje en kostenopgaaf probleemloos opgelost. Unive doet totaal niets voor jou.

Flip

20-01-2020

Slechte ervaring met overstap naar zorgverzekering

Per 01-01-2020 overgestapt naar Univë Zorgverzekering omdat andere (woon)verzekeringen hier afgesloten zijn. Expres naar een "winkel" gegaan om alles goed af te sluiten. Hier is het al fout gegaan doordat de aanvraag al verzonden was zonder dat mijn kinderen bij de aanvraag toegevoegd zijn. Dit kon niet meer veranderd worden en moest de volgende dag contact opnemen met de Klantenservice.volgens de medewerker. Van de Klantenservice vernomen dat ik dan eerst moest wachten tot ik een polisnummer had dan pas kon ik ze toevoegen. Na een week, een administratieve polis ontvangen wederom contact opgenomen met de Klantenservice en is er een nieuwe nieuwe polis aan gemaakt voor alle gezinsleden en is verzocht de oude verzekeringen bij CZ op te zeggen. Had vernomen van CZ dat slechts voor 1 persoon de oude verzekering was opgezegd. Eind december 2019 is 2x een premie van de rekening afgeschreven echter in januari een factuur ontvangen voor nog een keer premie. Heb hier een mail over verzonden naar de klantenservice dat in de mailbox een factuur staat maar geen open factuur aangegeven is. Na afschrijving heb ik dit bedrag laten storneren. Heb een mail ontvangen dat de premie slechts voor 1 persoon betaald zou zijn. Nogmaals de Klantenservice gebeld maar moest eerst een betalingsbewijs overleggen voordat er ook maar ergens naar gekeken zou worden. Volgens het "systeem" had ik slechts 1x betaald. Een betalingsbewijs is door mij naar Univé verzonden en heb contact opgenomen met mijn bank. Recent een mail ontvangen gericht aan mijn vrouw dat haar polis gewijzigd is en een nieuwe factuur voor haar klaar staat. Van het bericht of de factuur is niets terug te vinden in de persoonlijke website-omgeving. Administratief is het slecht geregeld en communicatief is het al weinig beter. Mijn advies is dan ook sluit een zorgverzekering ergens anders af. Een dochter van mij wordt binnenkort 18 jaar en moet zelf een verzekering afsluiten maar dit zal niet bij Univé zijn.

Met vriendelijke groet,

Tom H.