Martijn
17-07-2023

Zelfs 1 ster is nog te veel

2 verzekering lopen die allebei een deel kunnen doen

Ook altijd zo afgesproken omdat je als ondernemer wel eens iets heb wat gelijk loopt nu is er zo een geval en nu zakelijk willen ze een deel doen maar deel 1 is privé en bij de privé verzekering zeggen ze precies andersom

Deze mensen zouden nooit meer een baan mogen hebben

20-06-2023

Ik vroeg om ondersteuning bij het kwijtschelden van een schuld bij een creditcard maatschappij die mijn zoon na een overval had opgelopen. Hij was door omstandigheden niet in staat geweest dit snel te melden en toen ik eindelijk een jurist aan de lijn kreeg heb ik met verbazing zitten luisteren naar haar betoog. Ik vroeg of ze voor de creditcard maatschappij opkwam. Premie dat je kritisch naar de argumenten kijkt maar als je alleen maar als advocaat van de credit card maatschappij kan opereren dan vraag je je serieus af: waar ben ik voor verzekerd. Bij voorgaande gevallen was mijn indruk ook al niet erg positief van deze club. Ik zeg eind dit jaar op en ga wel naar een andere verzekeraar. Dit is zwaar K.

Lavinia
09-11-2022

Via de Hema, waar ik mijn verzekeringen heb afgesloten, word ik doorverwezen naar Achmea rechtsbijstandsverzekering omdat zij hiermee een contract hebben afgesloten.

Vanaf het moment van aanmelding van mijn zaak wordt al direct aangegeven dat ze de zaak niet zelf behandelen maar uitbesteden aan een ander advocatenkantoor, een zogenaamd afschuif systeem. Vanaf de start ontbreekt het aan transparantie en aan expertise, betrokkenheid en maatwerk met als excuus dat een zaak niet haalbaar is en wordt het een geschillen kwestie. Je wordt telefonisch gemanipuleerd en je ontvangt acties en afspraken verdraait op papier weergegeven of helemaal niet, zelfs wanneer je er nadrukkelijk om vraagt. Onbetrouwbaar! Je staat als klant totaal niet centraal staat maar de verzekeringsmaatschappij.

07-11-2022

Ze zijn er niet voor hun klanten. Zelfs in noodsituaties zijn ze telefonische onbereikaar en drijven je tot wanhoop. 10, 15, 20 minuten geen contact. Het blijft bij het bandje " al onze medwerkers zijn in gesprek".

Het lijkt of ze alles digitaal en per e mail willen afhandelen en daarom opzettelijk nauwelijks medewekers achter de telefoon zetten. Ik ga hier een klacht bij de Kifid over indienen. Dit is onrechtmatig handelen. Achmea hoort telefonisch bereikbaar te zijn, conform hun polis voorwaarden.

Herbert
28-10-2022

Nooit mee in zee gaan. Komen afspraken niet na, bellen niet terug, en bel je zelf. Zijn ze er niet.

10-10-2022

Geeft niet thuis na jarenlang je premie betalen verschuiolen ze zioch acht het feit dat je een zakelijke polis moet nemen: ze doen dus gewoon niets terwijl ik tegen loon en inkomen ben verzekerd. Ongelooflijke volks verlakkerij, cq oplichtings praktijken!

Yildirim
05-10-2022

Via Centraal beheer had ik een Achmea rechtsbijstand, heel erg teleur gesteld zo een verzekering met een erg slecht rechtsbijstand wacht meer dan 6 weken een antwoord. Zonder voor me tijd en geld hoop dat ik rond krijg en ook gelijkt andere verzekering zoeken. Een grote NUL

JaBa
03-07-2022

Eindelijk een verzekering waar je ook verzekerd bent.

Na de meest dramatische ervaringen bij bedrijven zoals aon, anwb, unigarant, sns en meeus nu zowaar een verzekeraar die niet probeert overal onderuit te komen.

Wat een opluchting.

Ray
13-05-2022

Stichting Achmea rechtsbijstand (SAR) is onbetrouwbaar gebleken. Ik heb al maanden een geschil met de SAR over het kostenbudget bij de SAR weet men zogenaamd niet of en hoeveel budget er voor mijn zaak beschikbaar is.

Ondanks dat ik als gesprekspartner o.a. digitale opname heb gemaakt van uitspraken en afspraken, weet men zich niet aan gemaakt afspraken te houden. Mijn advocaat maakt overuren aan de discussies met de SAR tijd en geld welke eigenlijk aan de aangebrachte zaak zou moeten worden besteed. Ondertussen loopt mijn geschil met de wederpartij hierdoor ernstige vertraging en schade op.

UIt transcripties (slecht een selectie) blijkt dat de behandelaar van de SAR op 22 december 2021 herhaald toezegt om telefonisch contact op te nemen met de advocaat omtrent het budget. En de SAR vervolgens op merkwaardige wijze op 18 januari 2022 zich op het standpunt stelt dat dit nooit gezegd is en dat alles verkeerd is opgevat …terwijl in ondubbelzinnige bewoording. klip en

17-03-2022

Rechtsbijstandverzekering van Centraal Beheer heeft een dure zaak in het buitenland volledig voor mij vergoed.

Spencer
08-12-2021

Jammer om zo veel negative reviews te lezen. De rechtsbijstand verzekering beviel me eigenlijk heel goed. Ze waren goed bereikbaar en ik kreeg snel nadat ik contact had genomen een specialist en daarna een advocaat toegewezen. De advocaat bleek een goed ervaren jurist te zijn op het gebeid van huurder/ verhuurder dispute. Inmiddels heeft de advocaat mij bijgestaan in de rechtszaak en de rechtszaak is in mijn voordeel beoordeeld. Kortom, ben super dankbaar dat ik mijn rechtsbijstand verzekering bij Achemea heb gesloten en de advocaat mijn zeer goed heeft geholpen.

Roos
18-09-2021

Mijn hele leven nooit een rechtsbijstand nodig gehad. Nu met afwikkeling van een nalatenschap blijkt er helaas hulp nodig te zijn.

Centraal beheer is niet bereikbaar, van het kastje naar de muur, willen de opdracht niet nemen etc. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld want het kon niet zonder hulp en een klacht ingediend. Toen bleek dat zij fout zaten werd er gedramd om de casus over te nemen. Uiteraard niet gedaan omdat zij fout zaten. Gemaakte kosten door mij zijn niet vergoed. Ze wilde het graag zelf doen om de kosten te drukken. Advocaat bevestigde dit als bekende werkwijze. Uiteindelijk nog kosten gemaakt gewoon waar iemand voor werkt en zij besloten niet meer te betalen. Bizar dat je iemand zo afscheept die zijn werk doet. Klachtafwikkeling idem dito. Zij hebben gelijk de wereld is gek. Het imago van even Apeldoorn bellen en betrouwbaar kan ik niet meer onderschrijven. Het enige wat ze doen is hun kosten en dus ook winst willen beheersen. Gaat niet om de mens.

Lya
16-06-2021

Bereikbaarheid, accuratesse en rechtsbijstand hulp

Bereikbaarheid: héél lange wachttijden voor contact ( 15 tot 25 min.) soms nog langer of helemaal niet.

Accuratesse: tot drie maal toe verkeerde naam op polis.

Rechtsbijstandhulp: in drie gevallen afgepoeierd. Twee gevallen uiteindelijk zelf geregeld en wel vergoed gekregen. Met huidige probleem bezig het zelf opgelost te krijgen. Dus zonde van het geld!

Ook is de voorlichting bij wijzigen verzekering ver beneden maat. Kortom tijd, na jaren, alle verzekeringen op te zeggen.

Charles
02-05-2021

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar verzekerd bij centraal beheer achmea

Na jaren verzekerd te zijn maak ik hetzelfde mee nu ik de rechtsbijstand nodig heb en komt mij bekend met jullie ervaringen. Ik heb in oktober 2020 gebeld naar mijn rechtbijstand voor hulp en kreeg te horen dat er binnen 7 dagen contact zou worden opgenomen 2 weken gewacht hellemaal geen tellefoontje.

Daarna weer gebeld naar de klantenservice heb haar weer de situatie verteld en weer het zelfde binnen 7 dagen .

Dit keer weer enkle weken gewacht weer hetzelfde en ga maar zo door weer gebeld en weer hetzelfde.

In 2021:

Heb daarna een klacht ingediend ben door de rechtsbijstand verzekering benaderd deze jurist geeft zijn tellefoon nummer maar zijn tellefoon nr doet het niet en heeft mij inmiddels 1 keer gebeld naar mijn opgegeven mobiel nr.

Ik heb toen de stukken opgestuurd waarnaar hij vroeg. na meer dan een maand wachten terugkoppeling ontvangen inmiddels dacht ik de zaak is in behandeling na een paar maanden krijg ik een mail dat hij niks heeft ontvangen ik stuur het zelfde mail die hij als laatst gestuurd had terug van kijk dit en dat wat was uw antwoord op de opgevraagde stukken daarna was het stil en heb 2 maanden niks meer. Heb deze week eind april 2021 een mail ontvangen van ik heb u geprobeerd te bellen met het opgeven nummer jurist mailt de nummer zogenaamd met 1 nummer andersom in plaats van 15 51.

En wilt zeggen dat ik de verkeerde nr heb opgegeven zogenaamde maar vergeet weer dat hij mij eerder op de zelfde nummer heeft gebeld en heb bewijs.

Ik heb zelf een specialist opgezocht en nu betaal ik uit mijn eigen zak en die doet het werk wat centraal beheer achmea zou moeten doen.

Ik denk na al deze ervaringen niet lang meer zal volhouden heb 2 auto s verzekerd en een woonverzekering voor niets.

24-04-2021

Achmea heeft er echt geen zin in:

Ik ben zolang verzekerd dat ik niet eens meer wist dat ik verzekerd was tot ik een akkefietje met een aannemer kreeg en mijn vrouw mij moest herinneren dat ik rechtsbijstand had (om aan te geven dat ik niet elke maand gebruik maak van Achmea).

Eigenlijk werd ik vanaf het begin ontraden om verder te gaan met een procedure, nog voordat ik echt bewijzen had laten zien of alles compleet verteld had. Ik vond dit echt raar.

Niets klopte. Ik heb eea bij een andere advocaat (niet rechtsbijstand) neer gelegd en die ziet er veel heil in en verwacht de zaak zonder veel problemen te kunnen winnen.

Conclusie: je betaalt geld voor een verzekering, maar zodra je dit wil gebruiken, proberen ze je te overtuigen dat niet te doen.

Tali
02-03-2021

Juridische advies gevraagd

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Achmea Rechtsbijstand. Mijn belangen worden niet goed behartigd. Ze komen standaard aan met een afwijzing of een achteraf dekking. Kent iemand een goede advocaat die deze verzekeraar durft aan te pakken?

Agnes
04-01-2021

Geen gehoor

Zowel telefonisch als op mails geen of een late reactie. "we hebben het druk" (te weinig mensen, Corona, veel schadegevallen), is elke keer het antwoord van de telefoniste. Meerdere keren tot meer dan een uur in de wachtrij gestaan en nog niemand anders dan de telefoniste gesproken. "U wordt binnen 5 tot 10 werkdagen teruggebeld." Daar schiet ik natuurlijk niets mee op als ik een dringend probleem heb.

Wij stappen binnenkort over naar een andere partij. We hebben 15 jaar betaald, nooit aanspraak gemaakt op rechtsbijstand en nu staan we in de kou.

René
10-12-2020

Verzekert zijn heeft weinig zin bij Centraal Beheer

Contact opgenomen betreft hinder van boom buren welke bijna het gehele dak in de schaduw brengt waar zonnepanelen op gelegd gaan worden, zaak aangekaart bij Centr. beh. zaak ook aangenomen en na in contact met juridische afdeling krijg ik te horen dat ik bewijs moet leveren dat ik aangeleverd hebt doormiddel van foto's waar schaduw veroorzaakt door bewuste boom, nu willen ze meer bewijs aangeleverd hebben? wat kan ik meer doen dan bewijs d.m.v foto's waar duidelijk schaduw op te zien is veroorzaakt door bewuste boom, kortom nu meer een strijdt met mijn verzekering welke ik inmiddels al meer dan 40 jaar hebt dan met buren, wat heb je aan een verzekering welke niet voor je zaak opkomt? de boom staat binnen de 2 meter van de erfgrens wat wettelijk bepaald is, wimpelen de zaak simpelweg van de hand, waardeloos!

Ivo
08-12-2020

Verplichting niet nakomen

Een aantal maanden onderweg nu om ervoor te strijden om mijn eigen rechtsbijstand, waarvoor ik al jaren netjes mijn premie betaal (ik kom mijn verplichtingen namelijk wel na), te claimen en mij bij te staan in een juridisch geschil.

Door fouten bij de andere partij sta ik niet op een overeenkomst (terwijl deze partij dat in latere communicatie toegeeft, erkent dat dit foutief is gegaan en mijn naam derhalve wel op de overeenkomst had moeten staan). Dit wordt door Achmea gebruikt als ontsnappingsclausule om mij niet bij te hoeven staan om mij bij mij te staan.

Voor mijn gevoel heb ik de betaalde premie dus jarenlang in een bodemloze put gegooid. Op moment dat ik hen nodig heb, geven ze niet thuis.

Zeer teleurstellend en neigt richting het asociale om op deze manier onder hun verplichting uit te komen.

Zeker geen rechtsbijstandsverzekering bij afsluiten want je gooit je geld weg in deze.

Sam
18-11-2020

Achmea Rechtsbijstand om niet te hoeven uitkeren!

Zaak aangemeld bij Achmea over verhuurder. Achmea stelt dat het een zakelijke claim betreft terwijl dat aantoonbaar niet zo is. (tot twee keer toe aangetoond) Kortom, verzeker jezelf niet bij Achmea, coulance kennen ze niet, communicatie is drama en ze zullen er alles aan doen om je niet te helpen! TIP: Als dit jou ook overkomt kun je overstappen naar een andere maatschappij zonder inachtneming van de 3 maanden wachttijd.

Meer Centraal Beheer Rechtsbijstandverzekering reviews