Roos
18-09-2021

Mijn hele leven nooit een rechtsbijstand nodig gehad. Nu met afwikkeling van een nalatenschap blijkt er helaas hulp nodig te zijn.

Centraal beheer is niet bereikbaar, van het kastje naar de muur, willen de opdracht niet nemen etc. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld want het kon niet zonder hulp en een klacht ingediend. Toen bleek dat zij fout zaten werd er gedramd om de casus over te nemen. Uiteraard niet gedaan omdat zij fout zaten. Gemaakte kosten door mij zijn niet vergoed. Ze wilde het graag zelf doen om de kosten te drukken. Advocaat bevestigde dit als bekende werkwijze. Uiteindelijk nog kosten gemaakt gewoon waar iemand voor werkt en zij besloten niet meer te betalen. Bizar dat je iemand zo afscheept die zijn werk doet. Klachtafwikkeling idem dito. Zij hebben gelijk de wereld is gek. Het imago van even Apeldoorn bellen en betrouwbaar kan ik niet meer onderschrijven. Het enige wat ze doen is hun kosten en dus ook winst willen beheersen. Gaat niet om de mens.

Lya
16-06-2021

Bereikbaarheid, accuratesse en rechtsbijstand hulp

Bereikbaarheid: héél lange wachttijden voor contact ( 15 tot 25 min.) soms nog langer of helemaal niet.

Accuratesse: tot drie maal toe verkeerde naam op polis.

Rechtsbijstandhulp: in drie gevallen afgepoeierd. Twee gevallen uiteindelijk zelf geregeld en wel vergoed gekregen. Met huidige probleem bezig het zelf opgelost te krijgen. Dus zonde van het geld!

Ook is de voorlichting bij wijzigen verzekering ver beneden maat. Kortom tijd, na jaren, alle verzekeringen op te zeggen.

Charles
02-05-2021

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar verzekerd bij centraal beheer achmea

Na jaren verzekerd te zijn maak ik hetzelfde mee nu ik de rechtsbijstand nodig heb en komt mij bekend met jullie ervaringen. Ik heb in oktober 2020 gebeld naar mijn rechtbijstand voor hulp en kreeg te horen dat er binnen 7 dagen contact zou worden opgenomen 2 weken gewacht hellemaal geen tellefoontje.

Daarna weer gebeld naar de klantenservice heb haar weer de situatie verteld en weer het zelfde binnen 7 dagen .

Dit keer weer enkle weken gewacht weer hetzelfde en ga maar zo door weer gebeld en weer hetzelfde.

In 2021:

Heb daarna een klacht ingediend ben door de rechtsbijstand verzekering benaderd deze jurist geeft zijn tellefoon nummer maar zijn tellefoon nr doet het niet en heeft mij inmiddels 1 keer gebeld naar mijn opgegeven mobiel nr.

Ik heb toen de stukken opgestuurd waarnaar hij vroeg. na meer dan een maand wachten terugkoppeling ontvangen inmiddels dacht ik de zaak is in behandeling na een paar maanden krijg ik een mail dat hij niks heeft ontvangen ik stuur het zelfde mail die hij als laatst gestuurd had terug van kijk dit en dat wat was uw antwoord op de opgevraagde stukken daarna was het stil en heb 2 maanden niks meer. Heb deze week eind april 2021 een mail ontvangen van ik heb u geprobeerd te bellen met het opgeven nummer jurist mailt de nummer zogenaamd met 1 nummer andersom in plaats van 15 51.

En wilt zeggen dat ik de verkeerde nr heb opgegeven zogenaamde maar vergeet weer dat hij mij eerder op de zelfde nummer heeft gebeld en heb bewijs.

Ik heb zelf een specialist opgezocht en nu betaal ik uit mijn eigen zak en die doet het werk wat centraal beheer achmea zou moeten doen.

Ik denk na al deze ervaringen niet lang meer zal volhouden heb 2 auto s verzekerd en een woonverzekering voor niets.

Jan
24-04-2021

Achmea heeft er echt geen zin in:

Ik ben zolang verzekerd dat ik niet eens meer wist dat ik verzekerd was tot ik een akkefietje met een aannemer kreeg en mijn vrouw mij moest herinneren dat ik rechtsbijstand had (om aan te geven dat ik niet elke maand gebruik maak van Achmea).

Eigenlijk werd ik vanaf het begin ontraden om verder te gaan met een procedure, nog voordat ik echt bewijzen had laten zien of alles compleet verteld had. Ik vond dit echt raar.

Niets klopte. Ik heb eea bij een andere advocaat (niet rechtsbijstand) neer gelegd en die ziet er veel heil in en verwacht de zaak zonder veel problemen te kunnen winnen.

Conclusie: je betaalt geld voor een verzekering, maar zodra je dit wil gebruiken, proberen ze je te overtuigen dat niet te doen.

Tali
02-03-2021

Juridische advies gevraagd

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Achmea Rechtsbijstand. Mijn belangen worden niet goed behartigd. Ze komen standaard aan met een afwijzing of een achteraf dekking. Kent iemand een goede advocaat die deze verzekeraar durft aan te pakken?

Agnes
04-01-2021

Geen gehoor

Zowel telefonisch als op mails geen of een late reactie. "we hebben het druk" (te weinig mensen, Corona, veel schadegevallen), is elke keer het antwoord van de telefoniste. Meerdere keren tot meer dan een uur in de wachtrij gestaan en nog niemand anders dan de telefoniste gesproken. "U wordt binnen 5 tot 10 werkdagen teruggebeld." Daar schiet ik natuurlijk niets mee op als ik een dringend probleem heb.

Wij stappen binnenkort over naar een andere partij. We hebben 15 jaar betaald, nooit aanspraak gemaakt op rechtsbijstand en nu staan we in de kou.

René
10-12-2020

Verzekert zijn heeft weinig zin bij Centraal Beheer

Contact opgenomen betreft hinder van boom buren welke bijna het gehele dak in de schaduw brengt waar zonnepanelen op gelegd gaan worden, zaak aangekaart bij Centr. beh. zaak ook aangenomen en na in contact met juridische afdeling krijg ik te horen dat ik bewijs moet leveren dat ik aangeleverd hebt doormiddel van foto's waar schaduw veroorzaakt door bewuste boom, nu willen ze meer bewijs aangeleverd hebben? wat kan ik meer doen dan bewijs d.m.v foto's waar duidelijk schaduw op te zien is veroorzaakt door bewuste boom, kortom nu meer een strijdt met mijn verzekering welke ik inmiddels al meer dan 40 jaar hebt dan met buren, wat heb je aan een verzekering welke niet voor je zaak opkomt? de boom staat binnen de 2 meter van de erfgrens wat wettelijk bepaald is, wimpelen de zaak simpelweg van de hand, waardeloos!

Ivo
08-12-2020

Verplichting niet nakomen

Een aantal maanden onderweg nu om ervoor te strijden om mijn eigen rechtsbijstand, waarvoor ik al jaren netjes mijn premie betaal (ik kom mijn verplichtingen namelijk wel na), te claimen en mij bij te staan in een juridisch geschil.

Door fouten bij de andere partij sta ik niet op een overeenkomst (terwijl deze partij dat in latere communicatie toegeeft, erkent dat dit foutief is gegaan en mijn naam derhalve wel op de overeenkomst had moeten staan). Dit wordt door Achmea gebruikt als ontsnappingsclausule om mij niet bij te hoeven staan om mij bij mij te staan.

Voor mijn gevoel heb ik de betaalde premie dus jarenlang in een bodemloze put gegooid. Op moment dat ik hen nodig heb, geven ze niet thuis.

Zeer teleurstellend en neigt richting het asociale om op deze manier onder hun verplichting uit te komen.

Zeker geen rechtsbijstandsverzekering bij afsluiten want je gooit je geld weg in deze.

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Sam
18-11-2020

Achmea Rechtsbijstand om niet te hoeven uitkeren!

Zaak aangemeld bij Achmea over verhuurder. Achmea stelt dat het een zakelijke claim betreft terwijl dat aantoonbaar niet zo is. (tot twee keer toe aangetoond) Kortom, verzeker jezelf niet bij Achmea, coulance kennen ze niet, communicatie is drama en ze zullen er alles aan doen om je niet te helpen! TIP: Als dit jou ook overkomt kun je overstappen naar een andere maatschappij zonder inachtneming van de 3 maanden wachttijd.

Angelique
19-06-2020

Poep in de oren

Luisteren is ook een vak, en vriendelijkheid naar de klant aan de telefoon ook. Op het moment dat je telefonisch te woord word gestaan door een dame die klaarblijkelijk levensmoe is en zeer onbeschoft, door door je heen te tetteren, dan vervolgens met een “jurist” (de jeugdpuistjes zitten nog op z’n billen) verbind die opgeleid is om onder elke vorm van verantwoordelijkheid uit te komen, dan heb ik al gegeten en gedronken.

Vooral zo doorgaan achmea, dan houd je veel klanten over.

Als je ze belt om alleen maar wat advies in te winnen, willen ze er al meteen een zaak ervan maken, terwijl dat helemaal niet terzake doende is. Als die knul had geluisterd, had ie dat geweten.

Ik had de afgelopen anderhalf jaar beter de premie door de plee kunnen trekken, zelfde effect. Want op het moment dat je ze iets vraagt zijn ze toch niet thuis. Direct opgezegd. Schaamteloos bedrijf. Bahbah.

Peter
16-01-2020

Afrader!

Ernstig probleem met werkgever maar wordt niet geholpen. Iets met polis blablabla.

Beter misschien lid worden van FNV of anders via de Rechtswinkel hulp vragen.

AFRADER!

Remco
11-09-2019

2 keer gebruik moeten maken van rechtsbijstand en beide keren niet geholpen

Zeer zeer zeer slechte rechtsbijstand. Telkens een ander persoon aan de lijn die zich opnieuw in de zaak moet verdiepen. Doen totaal niet hun best voor hun klanten en nemen absoluut niet de moeite om zich hard te maken voor hun klanten. Nu al 2x gebruik moeten maken van deze verzekering en beide keren helemaal niets aan gehad

Hans
05-06-2019

Achmea rechtsbijstand

Zorgt alleen voor extra ruis op de lijn. Frustrerend advies, :"Bitte Gehirn einschalten"

Jammer van alle wisselingen van behandelaars en alle excuses voor de trage behandeling. Inhoudelijk antwoord krijgen is er ook niet bij.

Geen partner die meedenkt naar een oplossing.

Jammer en ziek makend.

Te veel procedureel , de menselijke maat opbreekt, jammer. Hiermede gaan ze het niet redden.

Agnes
19-04-2019

Rechtsbijstand

Geen goede ervaring met rechtsbijstand gehad.

Na overleg claim ingediend.

Deze werd na 2 maanden overgedaan naar iemand anders van centraal beheer.

Was binnen 2 weken niets en einde verhaal met voor ons een slecht resultaat.

Dus nee geen goede ervaring en niet tevreden met de afwikkeling van de zaak.

Petra
11-03-2019

Schademelding word niets meegedaan

Een schade aan mijn auto gemeld. Een flinke tak op de weg nadat er wilgen waren geknot. Wij hebben rechtsbijstand voor de auto bij Achmea, maar ik kreeg als antwoord; als er geen getuige is, is de zaak kansloos dan beginnen wij er niet aan. Dat de tegenpartij dat nu zegt oké, maar je eigen rechtsbijstandverzekering?

Jeanet
18-10-2017

Aangeraden door consumentenb, consumenten denken er blijkbaar anders over

Centraal beheer kwam als een vd beste uit de bus, dus een verzekering afgesloten. Prettig gesprek aan telefoon. Kreeg daarna een brief dat een juridisch geschil niet verzekerd was. Geen specificatie wat voor geschil, dus in feite sluiten ze met de brief elk juridisch geschil uit. (Ik had aan de telefoon gezegd dat er geschil was geweest en opgelost inmiddels. )

Zo heeft een verzekering afsluiten geen zin als op voorhand elk juridisch geschil wordt uitgesloten. Als je naar de ervaringen hier kijkt, lijkt me het beste om naar een andere verzekeraar te gaan.

Centraal beheer is goed in het verzinnen van trucjes en smoesjes om onder de verzekering uit te komen.

Gerard
15-05-2017

Rechtbijstandverzekering waardeloos

Nadat mijn zoon zijn auto totaal los had gereden op een "varkens rug" die totaal niet zichtbaar was door het hoge gras, de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, er werd meteen een taxatie uit gevoerd op de auto en hierna werd de gemeente aansprakelijk gesteld voor de schade, deze werd af gewezen door de gemeente, waarna de toegewezen advocaat de Jong zonder overleg een tegen bod deed om dan maar de helft van de schade te vergoeden ! dit duurde maanden voordat deze advocaat eens actie ondernam. ondertussen ook niet te bereiken en geen reactie op mail. moest ondertussen wel de nieuwe jaar premie betalen maar was er helemaal klaar mee , zonde van het geld en heb per direct de polis opgezegd , We hadden al jaren deze polis en nog nooit wat gehad en voelden ons totaal niet serieus genomen . kortom geen aanrader.

Peter Hanssen
Deze klacht is opgelost
07-04-2017

Laat, lui en laks

Twee zaken lopen bij de rechtsbijstand. De ene zaak loopt al jaren met de mededeling dat een en ander wordt uitgezocht maar niks uitzoeken. Een blaf van de tegenpartij en Achmea kruipt onder de tafel. De ene keer is de advocaat ziek, de andere keer vakantie.en zo sleept een en ander al jaren. De andere zaak loopt ook al een jaar. Via de email stuurt Achmea een bericht dat ze contact met mij op te nemen om de stand van zaken te bespreken.en daar blijft het bij. Slecht slech slech en nog eens slecht!

Jennifer
08-03-2017

Ongehoord onbeschoft

Ongehoord onbeschoft hoe de "dames" van de rechtsbijstand afdeling aan de telefoon zijn. Vinnig, agressief, vragen ook niet of ze gelegen bellen (je zit namelijk de hele dag te wachten op hún telefoontje en wat zij jou wel even te vertellen hebben) tutoyeren is standaard. Dus bent u net als ik bijna 40 en wenst u zich even lekker af te laten blaffen door een snotblaag van net 20 is het een aanrader, anders beter een andere partij zoeken die echt op zoek gaat naar een oplossing. Hier gooien ze alleen met verwijten, ja maar's en jij moet dit . kansloos

C.
11-12-2016

Achmea reschtsbijstandverzekering

Op aanraden van mijn zuster ook een rechtsbijstandverzekering genomen bij Achmea. Bij een conflict met de energiemaatschappij heb ik hen ingeschakeld nadat ik er zelf niet meer uitkwam. Wel al veel "voorwerk" verricht maar dit lijkt mij logisch, je schakelt niet meteen de verzekering in. Achmea kwam met een zeer passende oplossing ter voorkoming van eventuele afsluiting en nog grotere probleem bij de energiemaatschappij. Uiteindelijk is de zaak heel kort daarna toch nog opgelost door de energiemaatschappij waardoor de oplossing van Achmea niet nodig bleek maar zij waren er wel voor ons toen hulp hard nodig bleek. Een pluim voor afdeling Achmea Rechtsbijstand!

Meer Centraal Beheer Rechtsbijstandverzekering reviews