Arag reviews

2.3

Carla
12-04-2021

Kreeg steeds verkeerde jurist

Eerst krijg ik steeds een andere jurist omdat ze iemand toewijzen die niet in de specifieke zaak is gespecialiseerd. En wanneer je dan eindelijk de goede krijgt zijn ze heel vaak vrij. vakantie en geen eens een fulltime werkweek. Nemen een zeer afwachtende houding en gaan niet snel tot actie over wanneer reactie van de tegen partij uitblijft.

Sander
05-03-2021

Alles om een zaak maar niet te hoeven aannemen

Arag is duur, en dan verwacht je wat. Maar Arag is een expert in het zoeken van de kleine lettertjes in hun voorwaarden om zaken niet te hoeven aannemen.

Waardeloze partij. De meest simpele zaken doen ze gewoonweg niet.Twee keer toe hebben ze een zaak van mij afgewimpeld in de loop van drie jaar. Alle twee vielen ze buiten de voorwaarden volgens Arag. De eerste kon in onherroepelijk van vaststellen dat dit wel binnen hun voorwaarden viel. De tweede is twijfelachtig maar wel gewoonweg een hele slappe reactie om het maar weer af te wuiven.

Grote tip. ga NOOIT met Arag in zee. Je bent geld kwijt en hulp krijg je niet.

Ilse
25-02-2021

Verzekering opgezegd want kon niet geholpen worden . Heb veel zelf moeten uitzoeken en niet de arag . Vroeger goed geholpen geworden maar nu waardeloos .

Sanne
22-02-2021

Niet adequaat

Al 4 jaar in conflict met de woningbouwvereniging betreffende het slechte onderhoud van mijn woning. Lekkage van het dak en wateroverlast. Omdat het Huurcommissie het erg druk heeft werd mij aangeraden de rechtsbijstandsverzekering, te weten, Arag, in te schakelen.

Alle gegevens, foto's etc opgestuurd. Jurist werd mij toegewezen. Echter zij het zo dat deze mij op de rechten en plichten wees, allereerst moest ik volgens hem schriftelijk melding maken van het geheel. Alsof ik dat niet al talloze malen gedaan heb in die 4 jaar! Meegestuurde contracten worden niet gelezen. Er wordt doodleuk verteld dat ik wettelijk geen aanspraak kan maken op de betreffende hulp van de woningbouwvereniging, terwijl in de documenten staat dat het betreffende onderhoud door deze vereniging moet worden gedaan.

Ook wordt dit vermeld door de Huurcommissie en de Woonbond in de documentatie, zelfs in de kleine lettertjes van het huurcontract staat het, dat de reparatie voor kosten van de woningbouw komen. Er wordt gewoon niet gelezen! Een aantal keren heb ik doorgegeven wanneer ik bereikbaar ben, na deze vraag gesteld te hebben door de Arag, maar ze vragen het steeds weer opnieuw.Hier heb je werkelijk niets aan.Spaar liever een bedrag voor het inschakelen van een goede jurist, mocht dit aan de orde komen.

Ann
10-12-2020

Arag lijkt meer op rubber stemple, zo'n Juridisch vakman die graag voor tegen partij wetkt terwijl je betaalt. Iemand heeft mijn geparkeerde voertuig total los gerden en weg gerend met behulp van buren heb Ik getraceerd en haar verzekering heeft enkel Klein bedrag uit gekeerd want expert vind dat zij geen grote Schade heeft Dan Ik alleen Klein Schade. Omdat het niet waar is heb Ik mijn zaak nu bij Arag liggen echter wil Meneer . Niks doen behalve verhalen overbrengen van de verz van tegenpartij. En zegt steeds Ik ga niet meer in discussie en volgende keer beter? Hoe hopeloos en hulploos vind Ik het kan Bijna niet meer slapen van de trauma. Kan me niet voorstellen dat het zo iets kan gebeuren en hulp wordt steeds geweigerd.

Lydia
20-10-2020

Goede afhandeling rechtsbijstand

In juli 2018 nam ARAG mijn zaak in een schade in behandeling. Kreeg een jurist aangewezen die helaas mijn zaak niet adequaat in behandeling heeft genomen. Hij vertrok, waarschijnlijk was dit de reden.

Toen kreeg ik dhr M Garst die zeer aanspreekbaar was en het vertrouwen geheel herstelde. De zaak is in

mei j.l. tot tevredenheid afgerond. Hiervoor dank

20-10-2020

Arag laat u in de steek!

Bij het opvragen van mijn eigen data bij bedrijf X die weigerd uit te leveren weigerd Arag hulp te bieden.Ze verschuilen zich achter een contractueel geschil of verjaring van een Claim. Van beide is helemaal geen sprake.Een bedrijf is bij wet verplicht deze te bewaren heeft niks met een claim of contractueel geschil te maken.Ik heb de meest waanzinnige leugentjes en rariteiten moeten aanhoren van de Arag juristen.Van het druk hebben vanwege corona tot zich verschuilen achter zaken die niet relevant zijn.Op een gegeven moment begonnen ze gewoon te stotteren en werd er gezegd: ja het is ook een flutpolis ,wie die naam bedacht heeft!." Ongelovelijk wat een zooitje ongeregeld. Arag slim geregeld polis.En dat moet u dan beschermen.Ik ben bezig om al mijn premies terug te vorderen oplichters!

Tam
07-10-2020

Duurt eindeloos voordat ze op je mail reageren, zit geen schot in. Je moet er continu achteraan.

Loetje
19-08-2020

Arrogant, lui

Zoals veel ambtenaren dit jaar. Arag zoekt altijd een reden om je zaak niet in behandeling te nemen. Ook al ben je verzekerd. Ik zou zeggen blijf ver weg van ze.

08-08-2020

ARAG waardeloos!

Sluit nooit een RB Verzekering af bij ARAG. Het is weer even terug, maar enkele jaren geleden heb ik na jarenlange betaling van premies een beroep gedaan op mijn RB betreffende een conflict met mijn werkgever van destijds en een ontslag. ARAG in Breda heeft er werkelijk alles aan gedaan om te traineren en ik kon onmogelijk een afspraak maken. Ik had een voorstel gekregen in de vorm van een vaststellingsovereenkomst met daarbij een deadline om te reageren. Ik liet ze weten dat ik me noodgedwongen voelde om een andere jurist in te schakelen en al snel bleek dat ze daarop uit waren, ze hebben doelbewust de deadline laten verlopen. Binnen 5 minuten kreeg ik een mail terug dat het mijn keuze was om elders juridisch advies in te winnen en deze kosten voor mijn rekening waren. Aangezien ik deze keuze had gemaakt gingen zij mij niet verder helpen. Andere collega's destijds tijdens de re-organisatie die elders een RB hadden lopen kregen goed advies of in het geval dat ze even geen capaciteit hadden zorgden die partijen ervoor dat ze een advocaat konden inhuren op kosten van die verzekeraars. ARAG zijn echt oplichters eerste klas! Heb van andere ex-klanten vergelijkbare ervaringen gehoord.

Sander
06-08-2020

Sluit geen RB verzekering af als ARAG er deel van uitmaakt!

Zeer incompetente juristen. Sturen brieven in het Nederlands naar buitenlandse partijen. Als je ze daarop aanspreekt reageren ze gepikeerd!

Blijf bij ze weg!

Sjaak
29-07-2020

Telefonisch advies en snel antwoord

Een goede review wordt niet snel geschreven en slechte wel. Ik ben inmiddels 2 jaar lid bij Arag, betaal 8 euro via ABN Amro. Ze staan mij altijd netjes te woord via de telefoon, laatst een geschil omtrent bemiddelingskosten die ik onterecht zou hebben betaald in 2015. Ondanks dat ik destijds niet was verzekerd hebben zij mij wel telefonisch goed geholpen!

24-07-2020

Afpoeieren

Kreeg telkens een andere reden om mijn zaak niet in behandeling te nemen. Deden net of ze me niet begrepen en gingen in verdediging voor de andere partij. Kreeg op het laatsts ruzie, ze laten je niet uitpraten omdat ik meer juuridisch verstand in mijn pink heb, dan hun in het hele lichaam. Stage juristen op de intake die klanten af moeten poeieren. Nog nooit zo'n slechte organisatie meegemaakt. Ik ga al mijn verzekeringen bij AON weghalen en snel terug naar Achmea Rechtsbijstand.

Bozerd
22-07-2020

Rechtsbijstand aanvraag

Rechtsbijstand willen aanschaffen kreeg clausules wat niet rendabel en echt harteloos was heb gezegd dat ze de rechtsbijstand op zn Rotterdams gezegd ergens mogen steken waar licht niet zal schijnen gelukkig zijn er meerdere opties om dit af te sluiten.

20-07-2020

Geen hulp , wel lid

Gebeld over een geschil. Toen ik aan de lijn was bleek dat het geschil al aanwezig was, voordat ik lid van de arag ben geworden. Dus werd er direct netjes aangeven maar ja je bent pas na het geschil deelnemer geworden. Ja dus ik betaal toch en ik wist ook niet dat het geschil slechter zou worden ipv beter. Waardoor ik arag hulp nodig zou hebben. Als leek op verzekeringen vlak doe je het altijd fout. Te kort te lang verkeerde kleine letters enz enz. Maar ik betaal wel indirect de lonen met mijn premie. ?

30-06-2020

Gewoon slecht .

Arag is al meer dan 3 jaar bezig om een zaak op te lossen uit 2016 ivm waterschade veroorzaakt door eigen handelen bovenburen . Slecht .

Maria
25-06-2020

ARAG heult met de tegenpartij

Zeer slecht behandeld. Heb alle stukken zelf moeten schrijven. Juriste was er alleen maar op uit om geen zaak te hoeven beginnen. Ik werd door de juriste onbeschoft bejegend, als crimineel ipv slachtoffer. ARAG lijkt er op uit te zijn de zaak zolang mogelijk voort te laten slepen. Er werd geheuld met de tegenpartij en dit terwijl ik alle bewijzen die er maar kunnen zijn in handen had. Wisseling van juristen. Niet nakomen afspraken. Traag op mail reageren Niet beginnen aan deze 'verzekering' mensen

Gea
18-06-2020

ARAG niet de juiste verzekeringsmaatschappij niet deskundig

Na aantal keren gevraagd te hebben zaak over te nemen voor procedures, werd gezegd dat er geen zaak was omdat dit verloren zou worden.

Dan zelf maar gedaan en alle zaken gewonnen,

Dat betekent claim voor ARAG, daaruit blijkt weer dat leesvaardigheid onder de maat is, juridische kennis zeer zwak, en wat velen melden hier, dat de communicatie niet goed verloopt, klopt ook met onze bevindingen. Het is handiger zelf aan de slag te gaan bij kanton eerste aanleg kan het zonder advocaat, bij bestuursrecht ook, en ook andere vormen van recht (zoals med tuchtrecht) kan zonder advocaat. Alleen is er voor hoger beroep civiel advocaat nodig, het lijkt me handig als iedereen schrijft naar tweede kamer om deze verplichting voor advocaat ook te laten vervallen, dan is zo n dure advocaat ook niet nodig, er zijn vast her en der mensen die gewoon een academische studie hebben gedaan- zelfs niet eens rechten is nodig - en die hebben voldoende academische vaardigheden (die een jurist niet heeft) qua onderzoek, het vinden van juiste rechtsregels en zo meer waardoor je een advocaat niet nodig hebt. Let wel dat alle juridische academische opleidingen slecht zijn, massaonderwijs ook, en dat advocaten ook niet echt een goede opleiding krijgen (die krijgen gemakkelijke zaken waar je niets van leert want die stagiairs kosten geld dus ja. Dat betekent inderdaad dat je niet moet verwachten dat je goede juristen aantreft, die zijn er wel, goed zoeken, en gewoon met enkele gesprekken aangaan en je goed zelf orienteren, dan heb je echt ARAG niet nodig,

Michelle
04-06-2020

Arag? Ik zeg : NIET DOEN!

Ik krijg veel mee van een zaak die een kennis heeft lopen. Hij wil nog geen klacht indienen bij Arag, hij is nou eenmaal erg geduldig: maar ik krijg vrijwel wekelijks mails voorgelezen over de voortgang.

Laten we zeggen : waar voor je geld.

Weinig premie : weinig professionaliteit.

Zoals een (echte) advocaat tegen mij zei :” hebben ze überhaupt wel rechten gestudeerd bij Arag?”

En na alles wat ik erover gehoord heb, vraag ik me dat ook af:

Pas (naar ik mag aannemen) afgestudeerde medewerkers zonder ervaring die zo snel mogelijk beginnen met een ontmoedigingsbeleid. En zou me niks verbazen als ze het op een akkoordje gooien met de tegenpartij.

Dus verwacht je enig juridisch advies zonder teveel verwachtingen : dan ben je bij Arag op de juiste plek.

Verwacht je een betrokken jurist of advocaat die zijn/haar oprechte best doet : NIET DOEN!

Zonde van je geld.

Ttt
23-05-2020

ARAG kiest altijd de makkelijkste weg

ARAG rechtsbijstand heeft kostbare tijd verloren laten gaan bij het procederen. Medewerkers hebben een blasé attitude en er word klakkeloos gezegd dat je het moet loslaten en procederen geen zin heeft.

Advocaten zijn het nooit met hun verhaal eens en na confrontatie met ander advies moest ook ARAG toegeven dat ze accurater en assertiever hadden moeten handelen.

Leuk rechtsbijstand maar je moet ze op de hielen zitten en niet alles voor lief nemen wat ze zeggen. ARAG werkt volgens een "doe zo min mogelijk, zo langzaam mogelijk en nooit procederen attitude".