BudgetEnergie reviews

1.7
PeriodeLaatste 12 maanden20212020
Roel
29-09-2022

Als ik zie wat kennissen van mij betalen bij Oxxio en Vattenfal.

Een schijntje nog geen euro per m3.

Ik zit al op Euro 3,- per m2!

Gasprijs daalde maar zit al vanaf mei met dit tarief!

23-08-2022

Salderen ineens per maand i.p.v. op jaarbasis.

En zij hebben niet eens het fatsoen om hun klanten hiervan op de hoogte te stellen, die zien ineens het teruglevertarief gehalveerd worden naar 50% op maandbasis.

Vooral in de zomermaanden wordt er meer energie opgewekt dan er wordt gebruikt, dus is het tijdstip van het aanpassen van zowel de saldeerperiode als het teruglevertarief per 1 juli vooral goed voor hun eigen portemonnee en benadelen ze hun klanten.

Robert
18-08-2022

Op 9 augustus 2022 stuurt budget energie de jaaropgave. Hierin wordt ook het nieuwe maand termijnbedrag weergegeven, namelijk € 460,00. (was € 366,00 p/m) En dan op 16 augustus 2022 (een week later, dus) wordt per e-mail bericht kenbaar gemaakt dat het maand termijnbedrag verhoogt zal worden naar € 718,00! Hoe is dit mogelijk? Ter info, dit alles gebaseerd op het huidige energiegebruik.

Harrie
22-07-2022

De vergoeding voor terugleveren is plotsklaps teruggedraaid van 100% naar 50%. Juist in de maanden dat per saldo via de zonnepanelen wordt teruggeleverd. Zij gebruiken dus de door particulieren teruggeleverde stroom voor levering aan gebruikers tegen de huidige hoge tarieven.

Angel
11-05-2022

Oplichters,

Budget Energie heeft klanten bestand van failliete Fenor overgenomen per 30 december 2021 en laat klanten ervoor betalen.

Vanwege de drukte waren ze niet per telefoon bereikbaar gedurende januari 2022. Op mails wordt niet of afwijzend gereageerd.

Eerste rekening werd voor een fictief bedrag uitgeschreven.

Na overleg blijkt correctie is niet mogelijk zelfs als het maand bedrag is aangepast.

Voor alle rekeningen wordt 3.00 factuurkosten in rekening gebracht.

Tegoed voor leveringskosten is deels afgeboekt en wordt ondanks schriftelijke toezegging niet betaald.

Budget rekent direct incasso kosten, bij te late betaling, maar de tegoed van de eindafrekening heeft bijna 7 weken geduurd

Gino
27-04-2022

Dit zijn oplichters. In oktober ging ik overstappen van vattenfall naar een nieuwe energie maatschappij. Dit contract zou april 2022 ingaan. In januari ben ik gebeld door budget energie dat dit contract wordt ontbonden en ik een nieuwe contract moet tekenen. Ik was hierin een leek en ben erin getrapt en een contract getekend. Het getekende contract van oktober is ingegaan (innova) en ik ben opeens een klant meer van budgetenergie. Ik krijg vandaag een email binnen dat ik contractbreuk heb gemaakt en 270e moet betalen. Dit terwijl ik telefonisch heb gemeld dat ik al een nieuw contract had getekend en ze zitten te liegen dat ze bij deze maatschappij zitten. Over 2 week gaat er een automatische incasso af.

Arend
17-01-2022

Verplicht over na faillisement Fenor Energie. 2 weken geleden gevraagd om mij terug te bellen over 2 contracten. Er zou een terugbelverzoek worden gemaakt. Na een week nog niets gehoord. Mail gestuurd, maar na een week wederom geenn reactie. Vamdaag via de chat gevraagd of ik nog gebeld ging worden. Bleek de terugbel afspraak te zijn geannuleerd omdat het zou gaan over verlengen, wat nog niet mogelijk is. Dit was helemaal mijn vraag niet. Als ik iemand spreken wil, moet ik zelf maar bellen. Helder(ziende) lichten daar bij Budget. Zit er sinds begin dit jaar, maar ben nu al helemaal klaar mee. Klantenservice noemen ze dat. Klanten, ja. Service hebben ze nog nooit van gehoord.

Adriaan
06-01-2022

Via het failliete Fenor energiebedrijf dwangmatig aan Budget Energie gekoppeld. Wat een service! Ze reageren niet op de chats. Klantenservice is ook niet telefonisch bereikbaar. Je weet totaal niet waar je aan toe bent. Ik probeer mijn termijnbedrag te verlagen in de app. Je krijgt na een dag nog geen reactie. Waardeloze service. voorlopig een 5. Maar eigenlijk zouden ze een lager cijfer moeten hebben. Ze krijgen voorlopig voordeel van de twijfel.

Ik vraag mij af of ze het bij Budget energie wel op orde hebben. Of is het volgende energiebedrijf wat om gaat vallen. Ik snap niet dat de curatoren van FENOR en ACM dit allemaal laten gebeuren om 35000 klanten zo te laten behandelen.

Of ben ik de enigste die dit overkomt?

Wie houdt hier toezicht?

Marcel
24-12-2021

Een slechtere service van een energiebedrijf heb ik nog nooit meegemaakt. Ze willen van alles, alleen om van ze af te komen is onmogelijk. Om iets met ze te communiceren per mail willen ze blijkbaar niet. Nergens is een email adres van ze te vinden, en vermelden deze ook nergens. Naar het 0906-8376 kost maar liefst 0,90 Euro per minuut. Dan laten ze je nog extra lang wachten voor je iets zinnigs van e te horen krijgt. Zo vullen ze hun zakken over de rug van de mogelijke klanten. Mij niet gezien, wat een enorm slechte maatschappij is Budget Energie toch. En maar blijven melken over telefonie, waardoor je makkelijker de fout ingaat. Het zou goed zijn als ze op hielden te bestaan. Is voor veel mensen beter dan al die loze beloften.

Ken
14-12-2021

Na het verhuizen heb ik ook gas van BudgetEnergie afgenomen (ik nam al stroom af). Na 1 maand kreeg ik de melding dat mijn 1 jaar vast contract is afgelopen en ik naar variabele tarieven toe moet. Dit is geen manier van zaken doen en het contract heb ik per direct opgezegd

01-11-2021

Het termijn bedrag was verhoogd van 50 naar 200 euro na een telefoontje gepleegd te hebben waar ik wel een half uur in de wacht werd gezet, maar goed. Voorgerekend dat het niet nodig was om mijn maandbedrag te verhogen was het weer 50 euro.

Tot mijn stomme verbazing binnen een week weer verhoogd naar 217 euro. Zonder verder overleg.Wees wijzer mensen doe geen zaken met Budget energie.

Adriana
29-10-2021

Alles in 1 contract afgesloten wat vandaag 29 oktober in is gegaan. Nu zie ik dat er 3 sep 57.50 euro is afgeschreven en dat kan evt eenmalig aansluitingskosten maar ook op 7 september is er 57.50 euro afgeschreven dat bedrag is niet het contract wat ik heb afgesloten toen ik mezelf als nieuwe klant heb aangemeld dat is veelste veel geld. Dit zijn geen afspraken.

Margreet
26-10-2021

Ben drie jaar klant en kan verlengen. Aanbod in september gehad via de mail. Wilde dit twee weken terug accepteren maar de toen aangeboden tarieven gelden niet meer. Week erna een mail. Tarieven gelden toch wel, excuusmail. Dus probeer opnieuw te verlengen. Maar krijg een foutmelding. Bellen met de klantenservice ( na 39 min in de wacht) en wat denk je? Krijg toch weer een nieuw aanbod met een verdubbeling van mijn termijnbedrag tot gevolg! En de mail van september kennen ze niet meer. Wat een oplichters. Heb klacht ingediend maar natuurlijk tot op heden geen reactie.

Rik
20-10-2021

Kreeg 3 jaar terug bij aangaan van 3 jaar vast een 'cadeaubon' á €150 besteedbaar bij mediamarkt. De tarieven achter de komma op het in de mediamarkt afgesloten contract weken iets af van hun tarieven welke gewoon openbaar op hun eigen pagina stonden. Laat die kleine afwijking X het geschatte verbruik en vervolgens X 3 jaar nu uitkomen op een bedrag van ruim €150 meer betalen! Wat een toeval! Sigaar uit eigen doos. Ik liet dit er maar bij zitten want was al van plan iets bij mediamarkt te kopen. En 3 jaar lang iedere maand een paar euro meer betalen dat voel je niet dus vooruit dan. Maar eerlijk is dit natuurlijk niet van ze! Nu mag er verlengd worden. Citaat "Sluit je in de winkel een 3-jarig energiecontract af of verleng je je huidige contract bij ons? Dan krijg je een MediaMarkt-cadeaukaart tot maar liefst € 175,-. Direct in de winkel." Proef op de som genomen en naar de mediamarkt geweest. Conclusie: het woordje 'tot' was hun excuus om maar een paar lullige tientjes te ehh.

Willy
01-10-2021

Ik heb een abonnement voor bellen met nummerbehoud. Blijkt niet te kunnen. 30 euro hiervoor betaald. Nu is er 130 euro van mijn rekening afgeschreven voor energie.

Ze zijn niet bereikbaar. Stel oplichters en ik ga Rzdar inschakelen.

Bas
09-08-2021

Bedonderd en bedrogen

Bedonderd en bedrogen door een Budget Energie medewerker bij een stand van Budget Energie in de MediaMarkt Eindhoven.

Situatie:

Ik heb netjes voor hen ingelogd op de Essent website waar zij helder mijn huidige verbruik konden zien. De adviseur gaf duidelijk aan alle nodige gegevens te hebben en daarop hun voorstel gingen baseren. Ik zal per maand 5 euro minder gaan betalen en ook nog een MediaMarkt tegoedbon van 175 euro krijgen. Dat leek interessant, dus daar heb ik mijn handtekening onder gezet. Helaas kreeg ik daarna het echte voorstel van Budget Energie. Die was maar liefst 25 euro per maand duurder dan mijn huidige aanbieder.

Er is gerekend met het verkeerde verbruik (of gespeeld met mijn verbruik om lager uit te komen?).

Ik ben bedrogen en bewust bedonderd.

Na contact met de klantenservice word ik helaas niet begrepen en houden ze het op een foutje. ze sturen je van het kastje naar de muur.

Consequentie voor mij?. veel tijd kwijt, geen maandelijkse 5 euro besparing en ook die 175 euro willen ze terugvorderen. Totaal geen begrip voor mijn kant dus.

Joke
01-06-2021

Zéér ontevreden over Budgetenergie

Het verkopen van een pand wordt ten onrechte gezien als contractbreuk, je verandert tenslotte niet van energieleverancier en je kunt de nieuwe eigenaar van het pand moeilijk verplichten om zijn energielevering voort te zetten bij het bedrijf waar jij het had lopen. Een boete slaat dus nergens op. Betreft postcode 1315 BK, huisnummer 139 te Almere. Eenzelfde situatie deed zich in januari 2021 voor (postcode 1315 BJ, huisnummer 85 te Almere) waarbij men de boete heeft gecrediteerd voor een pand wat ik moest verkopen. In januari heb ik meteen gemeld dat er voor het tweede pand dezelfde situatie zou optreden en men bevestigde telefonisch dat ik dan geen boete zou krijgen. Dit werd ook bij mijn gegevens genoteerd. Desondanks kreeg ik de boete nu tóch ondanks dat ik jaren trouwe klant ben geweest met VIER panden tegelijk. Telefonisch is er geen praten tegen ondanks de toezeggingen die eerder gedaan werden. Ik heb er inmiddels al vier keer over gebeld. Wat een slechte dienstverlening en absoluut geen klantgericht handelen.

Mar
07-05-2021

Superslecht

Blijft ex- klanten spammen, zelfs laat op de avond. Waardeloos bedrijf en nog duur ook

Nic
16-04-2021

Lang verhaal

Lang verhaal, zal het kort proberen te houden.

In September gebombardeerd met telefoontjes van een verkoper van Budget Energie , die duidelijk last had van ADHD verschijnselen. Mijn hemel wat een orkaan van flauwekul dat zo'n man uitkraamt.

Enfin, ik was me op dat moment een beetje aan het oriënteren op de Energie markt . Ik was (en ben) op dat moment klant van Oxxio. Na zes keer te zijn lastiggevallen , heb ik gezegd van ok stuur maar op die offerte dan kan ik altijd kijken of het interessant is. Er is toen een mail binnengekomen waar ik verder niet naar gekeken heb en heb die mail na een paar weken in de prullenbak geplaatst. Inmiddels middels vereniging Eigen Huis zag ik een aantrekkelijk collectief aanbod en ik kon dan tevens gewoon bij de Oxxio blijven. In November akkoord gegeven en alles is in gang gezet zodat het contract per 1 januari zou ingaan. Krijg ik half December een mail met "Gefeliciteerd u bent vanaf 1 januari klant bij Budget Energie" - Gelijk gebeld en wat bleek ik had binnen 14 dagen moeten reageren op de offerte destijds, en dus was de offerte automatisch in een contract overgegaan. Toen gelijk de verschillen met de aanbieding van ver. Eigen Huis bekeken , en de conclusie was dat Budget Energie veeel duurder zou zijn. Op jaarbasis zo'n 400 euro!

Gelijk weer gebeld en direct opgezegd, kreeg dan wel een boete van 250 euro, omdat ze zgn al energie voor mij ingekocht zouden hebben!?

Mail ontvangen met opzegging!

Toen eind december (31e) weer gebeld omdat ik het niet vertrouwde . ze gaven aan dat er van opzegging absoluut geen sprake zou zijn. Ze gaven aan dit direct ad hoc te regelen. En inderdaad weer mail met bevestiging opzegging gekregen. Inmiddels via Rechtshulp het hele verhaal juridisch in gang gezet.

Begin januari gebeld met Oxxio of ik inmiddels via ver. Eigen Huis ingeschreven was. Was niets van bekend. Ver. Eigen huis gebeld hoe het zat, snapten er ook niets van maar zouden contact opnemen met Oxxio. Week later weer met Oxxio gebeld . Zij gaven toen aan dat ik uitgeschreven was en wellicht helemaal geen leverancier had op dat moment. Toen gelijk contact van Eigen Huis weer in gang gezet , zou de 23e jan. ingaan. Toen mail gehad van Budget energie dat ik eerste factuur kon verwachten. Gebeld en gezegd dat dat al lang een gepasseerd station was. Toen afrekening Oxxio gehad met daarin een opzegboete vermeld van 200 euro. Is na tel. overleg weer rechtgetrokken.

Daarna gebeld door Budget energie met een waarschuwing dat Oxxio helemaal niet mocht leveren in mijn woonplaats. (had sterk het gevoel dat men mij wilde naaien na al het voorgaande) Inmiddels had ik maanden daarvoor mijzelf voor dit soort klanten afgemeld via het bel mij niet register. Werd gewoon overheen geluld.

Na enkele weken weer gebeld door Budget energie met toen de opmerking , mijn excuses want wij (BE) kunnen namelijk helemaal niet leveren in uw woonplaats!? Heel kwaad geworden en telefoon erop gesmeten.

De juridisch adviseur heeft aan BE gevraagd om de bandopnames van de telefoon gesprekken te mogen beluisteren, en raad eens , het antwoord was "gezien wij in ons recht staan krijgt u deze opnames niet"!?

Kortom we zij er nog mee bezig maar duidelijk is dat Budget Energie welhaast onder de noemer criminele oplichters geplaatst mogen worden. Helaas kan dit uitschot gewoon ongestraft hun gang gaan in deze maatschappij.

16-04-2021

Lokken met lage tarieven, plukken je daarna

Oplichters! Geen zaken mee doen.

Op zich hebben ze heel gunstige tarieven, maar. ze halen je binnen met de gunstigste tarieven, en vervolgens blijkt het toch ietsje hoger te zijn. Niet de moeite om heel moeilijk over te doen, maar je voelt je wel bedonderd.

Vervolgens zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwoning zonder gasaansluiting. Nogmaals: nieuwbouw! zonder gasaansluiting! Nieuwbouwwoningen kunnen NB niet eens meer een gasaansluiting krijgen!

BudgetEnergie weigerde dat echter van ons aan te nemen, want ze hadden maandenlang wel op dat adres gas geleverd. In totaal maar liefst 0 kub, maar ook dat was niet een reden om even te dubbelchecken of hun informatie klopte.

Omdat ze weigerden het incassotraject te staken totdat er duidelijkheid over de niet bestaande gasaansluiting was, want klanten moet je in beginsel wantrouwen, hebben ze gedreigd de levering van electriciteit te staken, en heb ik uiteindelijk de aanmaning inclusief extra kosten toch maar betaald. Na tussenkomst van Enexis geloofden ze het dan uiteindelijk, en hebben ze de onterechte facturatie m.b.t. gas gecrediteerd. De aanmaningskosten echter niet. En ook zo pakken ze weer een bedragje waarover je toch maar niet gaat procederen.

Tel hier nog eens bij op dat ze vreselijk slecht bereikbaar zijn, en je domweg voor leugenaar uitmaken zonder ook maar open te staan voor de mogelijkheid dat zij verkeerde gegevens voor de neus hebben, dan is mijn eindconclusie: gunstige energieprijzen, een feilloze overstap, maar onbereikbare, incompetente en onbetrouwbare mensen.

Meer BudgetEnergie reviews