Ik ben 3 jaar geleden verhuist en ben al 250 keer gebeld door die mafkezen heb aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden maar elke keer bellen ze weer op gisteren en vandaag weer en ik ben niet eens klant en gaat ook nog een keer over mijn vorige adres kom op hé ophouden ermee en gebruik 1 telefoonnummer scheelt mij weer blokkeren
Ik was aan het eten en ik word gebeld en daarna weer het blijft doorgaan daarom een ster en verbied dit soort bedrijven werd net ook gebeld word het een beetje zat
Ik werd al een tijd door een onbekend nummer, vaak een aantal malen per dag, gebeld. Omdat ik hier vanaf wilde zijn toch maar eens opgenomen. Ik kreeg hierbij een erg vervelende dame aan de telefoon welke geen normaal Nederlands kan spreken, geen enkel respect toont en vooral probeert het gesprek zo te sturen dat je bijna overstapt naar een andere energieleverancier. Ik ben blij dat ik hier niet in heb ingestemd. Let op dus!
Een aantal aren geleden was ik klant bij NLE. Ook Anna, de slimme thermostaat, meegenomen. Toen NLE plotseling wilde overgaan op termijnbetaling vooraf, heb ik omdat het contract eenzijdig gewijzigd werd, opgezegd. Anna bleef doorlopen, à €3,99 per maand. In november 2018 heb ik, omdat ik een nieuwe CV ketel info. thermostaat kocht ook Anna opgezegd. Dit werd schriftelijk bevestigd door NLE. De apparatuur netjes teruggestuurd. Nu, begin september zie ik dat op naam van Nuts Services BV maandelijks €3,99 van mijn rekening wordt afgeschreven. Dit blijkt nog steeds om Anna te gaan. Klantenservice van NLE gebeld en na ca 10 minuten aan de medewerker de situatie uitgelegd. Hij stelde voor mij door te verbinden met een collega die meer van dit soort zaken wist. Nadat ik 15 minuten in de wacht had gestaan zonder iemand gesproken te hebben heb ik de verbinding verbroken en opnieuw gebeld. Na 15 minuten vruchteloos wachten heb ik de moed opgegeven en de ING gebeld. De medewerkster daar kon in ieder geval een jaar afschrijvingen terugboeken en Nuts Services BV blokkeren. De volgende dag nog een poging gedaan om NLE telefonisch te bereiken (dat willen ze graag bij "overige vragen"). Het welkomstmenu vertelde dat de wachttijd ongeveer 15 minuten was. Ik heb ervoor gekozen de verbinding te verbreken. De Facebook-pagina van NLE geeft aan tijdelijk niet bereikbaar te zijn. De webpagina van NLE geeft aan dat de constructie tijdelijk niet beschikbaar is. Dit klinkt allemaal als een bedrijf met een flink probleem. Een absolute afrader. De kans dat ik in de toekomst nog weer klant word bij NLE acht ik niet heel groot.
Ik word regelmatig door NLE gebeld, telkens heb ik duidelijk te kennen gegeven niets met hen te maken willen hebben.
Plotseling zou ik een toezegging hebben gedaan en belden ze om het contract rond te maken. Ronduit gelogen. Toen ik zei dat ik een klacht tegen hun werkwijze zou indienen, werd er spottend gereageerd met 'bij wie dan wel?'.
Kortom, niet alleen een stelletje oplichters en fraudeurs, maar ook arrogant. Echt een bedrijf waar je ver bij uit de buurt moet blijven. Ik begrijp niet waarom de Consumentenbond dit bedrijf nog noemt als goedkope stroomleverancier.
Sinds een week word ik door dit bedrijf gebeld, soms tweemaal per dag. De allereerste keer kon ik niet opnemen en belde het nummer terug. Vandaar dat ik nu weet dat het de Nederlandse energieservice is. Ik heb bewust daarna niet meer opgenomen maar na een week is het genoeg. Ik heb opgenomen waarna er direct wordt opgehangen. Terugbellen heeft geen zin want dan zijn ze niet bereikbaar en moet je je telefoonnummer achterlaten. niet dus! Waarom wordt er niet opgetreden tegen dergelijke praktijken?
Echt oplichters. De scherpe tarieven voor electra en gas zijn pure misleiding. Wijzigingen in mijn contract door telefonische verkoop gehad. Leek heel aantrekkelijk. Een prachtig verhaal. . en na 1 jaar ivm verhuizing en opzegging hoge boete, want ik bleek nu een contract voor 5 jaar te hebben afgesloten. Dat wordt dan een dubbele boete gas en electra apart? En een afrekening van meer dan €500 halverwege 't jaar. pfff en dat niet eens door veel meer verbruik. Overal extra kosten voor rekenen.bijvoorbeeld opslag duurzaam.dat blijft niet bij een paar tientjes. Zet er maar een 0 extra achter. Volgende keer niet meer ingaan op telefonische aanbiedingen. Contract beter lezen. Ja zeker ook mijn eigen fout dat ik er in getrapt ben. Maar NLE nooit weer! Ook internet van NLE. Budget. Weg ermee. Goedkoop blijkt ook hier duurkoop
Heel even klant geweest van hun nu al over gestapt naar een andere betaal je nie op hun aangeven datum gelijk verhogingen in een en week tijd 2x verhoging en 3x gelijk drijgen met voorkom afsluiting en aan sluit kosten
Gooi aub jullie deuren dicht en lok geen mesnen meer jullie plukken mensen kaal gr ontvreden klant
Waardeloos bedrijf. Wacht al 4 maanden op eindnota waar ik wat terug moet krijgen.
Klantenservice is een ramp. Traag als dikke stront, doen maar wat, schepen je af met uiteindelijk niets, geen kennis van zaken, en komen afspraken keer op keer niet na.
Grootste puinhoop die ik ooit ergens heb meegemaakt! Niet mee in zee gaan mensen. Grt Ruud
Zg verlengen met actie prijs maar puntje bij paaltje betaal ik bijna hetzelfde terwijl ze bij actie schermden met mijn verbruik 50 per maand ipv 68!
Ik kreeg een Factuur uit 2015 in 2020 eerste had ik 2 weken de tijd om te betalen en 5 min later kreeg ik een mail dat ik binnen 5 dagen moest betalen anders zou ik worden afgesloten. Ten eerste betaal ik altijd netjes ten tweede ik herkende niet eens de factuur uit 2015 het ging om een bedrag van 98 euro uit 2015. Maar die ga ik zeker niet betalen en is ook al verjaard. Dit zijn maffia praktijken nooit in zee gaan met NLE
Na een misleidend telefoontje er met beide benen in getrapt zou goedkope tarieven krijgen en bij de vorige aanbieder blijven niks is minder waar
En er was beloofd met een oplossing te komen en die kwam er niet alleen dreigingen van je moet dit betalen en moet dat betalen stelletje varkens zijn het
Ik raad aan ga nooit met NLE in zee want ze pleuren je in het diepe
Telefonisch kloten afspraken kloten mail kloten gewoon alles kloten
Niet doen
Wat een ellende die NLE. Nadat wij een enorm hoge eindrekening kregen, zijn wij gaan kijken naar andere leveranciers die allemaal stukken goedkoper was (en dan heb ik het over minimaal 100 p.m.). Toen wij de opzegboete hadden opgevraagd werd zeer oninteresseerd gereaageerd dat het 100 per aansluiting per jaar zou zijn (800 euro dus) omdat wij zakelijk waren. Dit kan echter niet, gezien wij EN klein verbruikers zijn EN het een bij t kadaster geregistreerde woonhuis is. Eerste gesprek met NLE duurde drie kwartier, en de telefonist zou ik het liefst in zijn gezicht kunnen slaan. Hij bood aan dat ik een ander contract kon afsluiten met hun, maar alsnog 800 euro moest betalen en ook niet vergoed kreeg. Dit is trouwens TEGEN de WET! In de avond heeft mijn man gebeld (1.5 uur lang!) en kreeg steeds het zelfde te horen, grootverbruiker (niet dus) en 800 euro boete. Consumentenrechten hadden wij dus niet. Dit zelf nog eens uitgezocht en blijken dit allemaal leugens te zijn. Gisteren gebeld door 2 bedrijven die met goede voorstellen komen (de eerste had ons bij NLE aangelsoten vorig jaar) en zelfs die gaven aan dat dit niet klopt! Wij komen er in ieder geval vanaf, maar het blijkt heel vaak te gebeuren. En heeft ons echt wat kopzorgen gegeven. Dit heb ik wel bij het ACM gemeld, want dit is oplichting.
Wij hebben via NLE sinds 2015 een ANNA thermostaat, die na 3 jaar ons eigendom zou worden. Nu blijkt, dat we ruim 2 jaar laten nog steeds een maandelijks bedrag betalen aan NLE. Dit willen ze niet terugbetalen, "omdat we het hadden moeten opzeggen". ANNA is na 3 jaar van ons, maar NLE blijft wel incasseren! Het kan alleen vanaf nu stopgezet worden en niet met terugwerkende kracht.
Wij zijn klant sinds 2012 en wensen zo niet behandeld te worden. NLE is een graaier!
Ik heb mijn vader energie contract moeten overnemen omdat zijn huis verkocht was. Anders moest er een dikke boete betaald worden. Toen ik het contract op mijn naam wilde zetten (i.v.m. Btw teruggave zonnepanelen), kon dat alleen als ik een nieuw contract van 3 jaar aan ging. Nergens ruimte voor tegemoetkoming, jammer.
De NEM probeerde via een email met een iDeal link een verjaarde vordering te innen, deze zou volgens hen zijn opgelopen tot meer dan €3500,-. Dan moet je je even voorstellen dat het gaat om een jaarrekening van 10 jaar geleden waarbij ik volgens hen het verbruik van 2 huishoudens zou hebben gehad in een 65 m2 appartement. Destijds ook aangegeven dat het nooit zou kunnen kloppen en de verhuurder en NEM uitgenodigd te komen kijken. Pas een jaar later nadat ik al op Eneco was overgestapt kwam de verhuurder eindelijk kijken; verouderde en defecte cv ketel die direct vervangen werd. Vanaf dat moment aangegeven bij de NEM dat ze het maar met de verhuurder moesten oplossen. Toch proberen ze nu opeens weer deze (nu al verjaarde) vordering bij mij te innen.
Tevens beweren ze dat ik maar snel moet betalen vanwege mijn negatieve BKR registratie, helaas voor de NEM is dat een leugen die vrij makkelijk te achterhalen valt.
Nadat ik de NEM berichtte over het feit dat ik geen negatieve BKR registratie heb en de vordering is verjaard en ik graag bewijs ontving dat het tegendeel bewijst kreeg ik als antwoord dat de vordering niet verjaard was omdat ze deze gestuit zouden hebben. Wederom een leugen, het bewijs zou volgens de NEM in mijn eigen e-mail inbox staan. Ook niet waar.
Dit bedrijf heeft een zeer corrupte handelswijze en zou eigenlijk zo snel mogelijk aan banden moeten worden gelegd. Vooral als ik de ervaringen met het verkoopteam van de NEM hier zo lees.
Een jaar geleden werd ik gebeld door NLE of ik wilde overstappen. Zij hebben mij toen mondeling beloofd dat als ik ging verhuizen ik mijn contract kon kosteloos kon ontbinden of meenemen naar mijn nieuwe adres. Dit eerste kon dus niet. Ik zou dan een boete van minimaal 250€ moeten betalen. Uiteindelijk ben ik verhuisd naar een nieuw adres en was mijn termijn bedrag veeeel hoger dan op mijn vorige adres, dit was ruim 140€ p.m., ik woon alleen op een portiek woning en ben bijna nooit thuis. Maar ik kon mijn maand bedrag maar met 10% per maand verlagen. Ik heb uiteindelijk 3 maanden op dit nieuwe adres gewoond en ben daarna weer verhuisd. Echter, mijn eind nota van deze 3 maanden was schokkend. Ik moest zelfs bij betalen. Dit terwijl ik had verwacht geld terug te krijgen. Zeker omdat ik maar een kleine 100m3 aan gas had verbruikt in 3 maanden (dit is ongeveer €83 in totaal) en nog minder elektriciteit. Toen ik net met de klantenservice heb gesproken bleek dat ze een schatting hebben gemaakt van mijn verbruik (terwijl ik mijn meterstanden netjes en op tijd heb doorgevoerd) en zei de jongeman zelfs dat ze doorgegeven meterstanden niet leidend zijn. Hoe dan?! Na ruim 45 min aan de telefoon te hebben gezeten blijkt er inderdaad iets niet goed te zijn met de meterstanden die zij zelf hebben doorgevoerd (dit zijn dus andere meterstanden dan die ik had doorgegeven). Hij gaat dit nu verder uitzoeken maar gaf daarbij wel aan dat de kans dat ik mijn geld terug krijg relatief klein is.
Ik vind de gang van zaken echt belachelijk en oprecht geen enkele klantenservice medewerker die ik heb gesproken heeft verstand van gas/elektriciteit/verbruik/meterstanden. Zodra ik van dit contract af kan ga ik meteen naar een andere leverancier.
Gebeld door NEC. direct al aangegeven dat ik bij Essent zou blijven en niet zou overstappen naar Delta. Toch wilde men een offerte geven. Na via een mail offerte ontvangen en samen doorgelopen. bij het einde vroeg ik aan de telefonist en wat wil je nu van mij? Dat u onderaan op accepteren drukt. Ik heb toch aangegeven dat ik niet wilde overstappen! Ja maar, Essent heeft u genaaid en u moet dit doen en u moet dat doen. U wilt toch geld verdienen, bla bla. Ik onderbrak de telefonist en gaf aan dat dit wel erg agressief begon te worden, dit was niet de bedoeling werd aangegeven. Ik gaf aan dat ik dit dus wel zo ervaarde. Vervolgens nog over en weer wat gezegd waarop vervolgens de telefonist zelf de verbinding verbrak. Mensen trap er aub niet in!
In augustus gebeld voor overstap.toegestemd .had 2 weken bedenktijd,zat me niet lekker om bij essent weg te gaan ,en heeft nle gebeld ,dat ik er van af zag!nu zeggen zij ,dat ik niet gebeld heeft!
Is pure oplichterij.krijg boete van 250 euro.
Hoe gaat je met de mensen om!
Het zou in april overgaan staat er
Ik lees nu dat ik niet de enigste bent die ze dat fllikken
Dus ik raad aan niet met nle in zee te gaan!
En inderdaad ,bij mij ook geen aardige medewerkster.de tweede wel!
Kreeg hier in 2012 of zo een eindafrekening van 2000 euro , dit geld zien ze dan ook nooit terug want ik betaal en ontvang al jaren terug van andere zoals e-on ,totale afzetterij en snap nog steeds niet hoe deze bedrijf actief is.