Nederlandse Energie Maatschappij97 ervaringen

Ron
17-12-2018

Waar zijn de tevreden klanten ?

Ik ben super tevreden over NLE internet en tv
Met dien verstande dat ik glasvezel op mijn adres heb.
Na 3 jaar KPN internet en t.v met de nodige klachten overgestapt naar NLE internet/tv via het glasvezel net .
Wat kan je verwachten , prima communicatie in alle stappen in bestelling /Abbo.
Alles conform afspraak zowel via telefoon als via mail.
Monteur is een uur binnen beweest , heeft alles naar behoren en geinstaleeerd.
Klinkt gek maar tot nu toe top internet en t.v
voor bijna 20 euro per maand minder
Jammer dat alleen mensen met negative reacties iets online zetten .
Dus bij deze roep ik alle tevreden klanten te reageren

Dirk-Jan
Dirk-Jan
27-11-2018

Oplichten van Consumenten

De Energie bedrijven van NLE en Budjet Energie leveren geen Klantenbinding maar stelen geld van de Consument als men niet van hun doet afnemen. Waar hun klantenbinding niet eens is geactiveerd. Dus het advies is, blokkeer hun bankrekening. Want Fraude is bekend als Criminaliteit.

Guus
26-11-2018

Nooit meer.

Zeer teleurgesteld in NLE als internetaanbieder.

- Levering niet voldaan
- Communicatie met NLE is zéér tijdrovend en NLE verlegt problemen steeds weer naar de klant.
- Reactietijd digitale klantenservice is meer dan een week en onvolledig. Bij een nieuwe reactie in een lopend gesprek moet je wederom meer dan een week wachten of krijg je geen antwoord.
- Telefonische klantenservice duurt zeer lang en krijgt weinig voor elkaar. Bij vragen dien je altijd weer zelf actie te ondernemen via de digitale klantenservice of via andere instanties.

Toelichting situatie:
Wij kozen NLE als internetaanbieder voor ons nieuwe huis. Na de beoogde ingangsdatum van ons internetabonnement (na 6 weken wachten) zag NLE echter af van levering op ons adres. In verband met een beperking van het KPN-netwerk waar ze gebruik van maken, konden ze helaas niet op ons adres leveren. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar dit is behoorlijk vervelend nieuws na 6(!) weken wachten. Je zou denken dat ze dit eerst checken voordat ze een contract afsluiten (de online check gaf aan dat het kon) en anders tijdig aan de bel trekken. Beide was helaas niet het geval en in hun communicatie rond deze situatie schoot NLE echt enorm tekort. Al het initiatief moest vanuit ons komen en NLE dacht niet mee in oplossingen voor de ontstane situatie. Daarnaast had NLE weinig begrip voor de onkosten die gemaakt waren (tijdelijke internetaansluiting) door hun véél te late annulering. Dit onderwerp wimpelden ze meermaals gemakkelijk af of negeerden ze.

Sandra
16-11-2018

Boeven ja

Wat een achterlijk volk. Overgestapt. Maand door betalen en dan kwam een eindafrekening. Maand later schrijven ze weer af. Weer gebeld. Ik heb een opzeg termijn van een maand zeggen ze. Ik heb sinds 12 oktober geen leveringen meer. Maar facturen lopen gewoon door. Nu dus al de 2de maand ze weigeren het stop te zetten vanaf 12 oktober. En verwachten dat ik zonder een dienst van hun te ontvangen hebben door blijf betalen. Nu dus voor 12 oktober tot 12 november betaald heb om de jaarafrekening die ik zou ontvangen. Wat niet gebeurt. En nu voor 12 november tot 12 december weer moet gaan betalen. Weer gebeld en vragen mij nu op te zeggen met een maand opzeg termijn. Ik werd boos. De mevrouw wil niet met me praten als ik beslissingen maak als ik boos ben en hangt de hoorn op. Ik bel nog een keer en moet rustig blijven om mijn contract alsnog op te zeggen. Ga daarmee accoord dat ik dus 2 maanden tot 3 maanden aldus 150 euro betaal voor diensten die zij niet geleverd hebben. Want ze zijn gestopt met leveren per 12 oktober en verwachten dat ik voor lucht nu nog 3 maanden betalen ga. De mensen zijn niet wijs.En bedriegen de boel.

Bram
Bram
05-11-2018

NLE doet aan klant pesten

Ik heb TV en internet van NLE. Telefonisch gevraagd mijn contract te verlengen. (wachttijd bijna 20 minuten) Blijkt vervolgens niet verwerkt. Nieuwe aanvraag via internet. Nu wel opgepakt maar een verlenging verwerken duurt bij NLE zes weken. Telefonisch is NLE niet te bereiken. Via FB duurt een reactie 4 werkdagen. Derhalve al drie maanden geen gebruik kunnen maken van de korting die ze aanbieden bij een contract verlenging. Ipv een juiste factuur, krijg ik een aanmaning met incasso kosten.

Jos
30-10-2018

Geen service

NLE heeft de klantenservice volledig afgeschaft. Je kunt geen contact met ze krijgen, niet per e-mail, niet per telefoon en niet per chat. Helemaal niks. Ik heb een klacht over de betaling, maar kan die niet eens doorgeven. Ergerlijker kan niet!

Metha
29-10-2018

Overstapservice: niks opgezegd

Eind augustus heb ik een glasvezelabonnement aangevraagd bij NLE, inclusief overstapservice. Leek me wel handig, dat mijn oude abonnement automatisch en op de juiste datum afgesloten zou worden. 10 Oktober werd mijn glasvezel aangesloten en wat schetst nu mijn verbazing, drie weken later: mijn oude provider schrijft nog steeds abonnementsgeld af! M.a.w.: er is dus helemaal geen stopzetting doorgegeven door NLE! Waardeloos, want nu moet ik alsnog zelf mijn oude abo stopzetten, en met de opzegtermijn erbij kost me dit drie extra maandbedragen! Ik heb op alle mogelijke manieren (Twitter, Facebook, site, bellen) geprobeerd contact te zoeken met NLE, maar dit lukt niet. Ze zijn onbereikbaar. Ik vind het ronduit schofterig!

Mark
20-10-2018

Slechte klantenservice en dienstverlenging

Ondertussen al meerdere negatieve ervaringen gehad met NLE. Allereerst is er teveel geld afgeschreven via een incasso voor de installatie van Anna, die ik zelf gedaan heb. Na meerdere telefoontjes werd dit probleem erkent en heb ik hiervoor geld teruggekregen.

De dienstverlening is gewoon slecht, zeer lange wachttijden en daarnaast werkt de NLE app om een zenderpakket te wijzigen ook al maanden niet. Opzeggen kan alleen telefonisch, waarbij je erg lang in de wacht moet staan.

Monique
11-10-2018

Zaken slecht bijgehouden; 2 jaar onterecht betalen!

Duurt standaard half uur voor je ze te pakken hebt. Vaak vragen dus een uur is niets.

1 dag na aanmelden telefonisch geannuleerd. Modem aangetekend retour. Beiden hebben ze niet bijgehouden; vinden ze ook onbelangrijk, want dat kun je 2 jaar! Geld van een klant afpakken waar je van kunt zien dat ze niet via je bellen, niet internetten en ook de t.v. niet wordt gebruikt. En dan proberen het netjes te regelen.

Je wordt geschoffeerd, beledigd en uiteindelijk vinden zij het normaal 2 jaar lang geld te stelen! Wat een enorm a sociaal bedrijf!

Edwin
Edwin
10-10-2018

Snelheid is niet te verwachten

Wachttijd van 30 minuten en levertijd van 1,5 maand voor internet. Ook werd ik niet op de hoogte gesteld van een incasso die mislukt was, waar ik geen toestemming voor heb gegeven.

Martijn
28-09-2018

Gekomen voor de prijs, weggegaan door de prijs en meerdere factoren.

Gekozen voor de prijs, weggegaan door - het contract dat zogenaamd verlopen was waardoor de prijs van 30 euro pmd naar 55 euro per maand ging, zonder verklaring of melding; - een klantenservice die onbereikbaar is - contract dat per 13 augustus afloopt zelf verzetten naar 15 augustus zonder enige reden; - factuur voor september moeten betaling omdat er wat fout gegaan is met de onderbouwing dat het geld terug komt bij afrekening, afrekening is 3 euro geworden? - sinds 15 augustus probeer ik mijn geld terug te krijgen via de online klanten service voor zover je het klantenservice kan noemen en tot op heden nog niet terug.

Noesje
Noesje
19-09-2018

Eindnota

Laats maand bedrag verhoogd met het dubbele maand bedrag krijg vervolgens een eindafrekening van bijna 5000, euro

Jeanet
14-09-2018

Verkeerde afsluiting

Na geen bericht schriftelijk werd ik door een fout van een ander energie bedrijf die het ook weer door had gegeven aan nle dat ze een fout hadden gemaakt het verkeerde adres afgesloten email gekregen dat ze het weer in orde zouden maken dus af en aangesloten nu willen ze terwijl ik een bestaande klant ben maar een nieuwe klant ben dubbele mnd energie ga betalen wat ik dus niet heb buiten mijn fout zijn er foute gemaakt binnen de bedrijven

Cees
06-09-2018

Betrouwbaarnetwerk maar zeer klantonvriendelijk

Na overschrijving vorige provider naar NLE was alles snel geregeld. Installatie/activatie verliep vlekkeloos. Over een periode van 14 maanden geen enkele storing gehad. Na 14 maanden een mededeling op het scherm dat account is geblokkeerd. Ondanks moeilijk te achterhalen telefoonnr van de klantenservice had ik snel contact met ze. De betalingsherinnering bleek door NLE naar een niet bestaand emailadres te zijn gestuurd. Ondanks dat ze konden zien dat de betalingsherinnering niet was geopend werd ik toch geconfronteerd met €15 incasssokosten. Om het account snel te deblokkeren heb ik deze toch ook maar betaald. NLE dus €15 rijker, maar wel een klant armer want ik heb direct een contract bij een andere provider afgesloten.

Evalien
Evalien
06-09-2018

Verhuizing doorgeven

Volgens NLE kan je een verhuizing doorgeven bij mijn NLE. Niets is minder waar. Dus weken zonder internet omdat je geen verhuizing kan doorgeven en via Facebook een week moet wachten voordat het verhuisverzoek in behandeling wordt genomen.

Karin
29-08-2018

Bedriegers

Ik werd onlangs gebeld door de tussenpersoon van NLE. Nadat ik al drie andere aanbiedingen van andere maatschappijen had afgewimpeld wist deze meneer mij te vertellen dat ik er op vooruit zou gaan als ik naar NLE overstapte. Komt uiteindelijk het contract binnen, blijkt dat ik enkele tientjes per maand meer ga betallen. Wat een hufters. Toen mijn oude aanbieder mij belde met de vraag waarom ik was weggegaan en ik het verhaal uitlegde heeft zij namens mij mijn contract bij NLE geannuleeerd. Volgens NLE te laat en dat is misschien wel zo. Maar wat ze bij NLE aan de telefoon beweerden is dat je alleen zelf je contract kunt annuleren en dat een andere energiemaatscppij dat absoluut niet voor je kan doen. Dit is pertinent onwaar, want dit gebeurt dagelijks als je overstapt. Ik heb NLE gezegd dat ze mij op basis van valse informatie hebben binnengehaald en dat ze het beloofde maandtarief niet waar kunnen maken. Naar mijn idee sta ik in mijn recht om dit contract op basis hiervan te ontbinden. Ben nu weer terug bij mijn oude aanbieder. Ben de gunstige voorwaarden van mijn oude contract daar kwijt, heb een dure maand bij NLE betaald en heb een boete voor contractbreuk met de eerste maatschappij. De klant is koning, maar niet bij NLE. Enkele mails later heb ik gewoon de afrekening ontvangen. Ze reageren niet inhoudelijk op mijn mail. Geen excuses, geen begrip niks. Stelletje bedriegers, ze moesten zich doodschamen. En ze weten dat hun tussenpersonen soms niet deugen en ze daarom soms afscheid van hen nemen. Dat hebben ze aan de telefoon toegegeven. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd, had me voorgenomen nooit meer over te stappen na een hele vervelende ervaring een paar jaar geleden bij NUON. Die kostte me ook zo'n EUR 500. Nu moet ik nog rekenen, maar dat ik er dik op achteruit ga is duidelijk.

Chris
28-08-2018

Klant minder voor NLE

Ga niet in zee met de NLE! Het zijn een stelletje boeven die hun ongelijk niet willen toegeven en je hierdoor onterecht met incassokosten opzadelen! Tevens slechte interne communicatie, zeer slechte bereikbaarheid en klantenservice. Mensen, bedenk je twee keer voordat hier iets afsluit. Uiteraard verloopt de overgang vanaf een andere leverancier zonder problemen, maar zodra je in een later stadium contact wilt opnemen geven ze niet thuis.

Robert-Jan
Robert-Jan
28-08-2018

Boeven van NLE denken dat ze god zijn en hebben schijt aan jou als klant

NLE boeven, NLE schrijft ten ontrechte 2x 75 euro (stroom en gas) en ten onrechte extra inhouding maand bedrag a 133 euro af bij eindnota. 131 was al betaald en ik heb NLE diverse malen aangeschreven en uiteindelijk in gebreke gesteld (en reden om contract op te zeggen). Hierop is door NLE ondanks mijn verzoek om schriftelijk te reageren nooit op gereageerd. Nee, NLE is niet thuis bij klachten alleen mooie woorden om klant binnen te halen. Kortom NLE heeft nu middels eindnota 281 euro gestolen en zie dat maar eens terug te krijgen van deze boeven. Normaal schriftelijk reageren op klachten en aangetekend schrijven doen ze niet. Maar geloof mij voor 10 euro of minder sturen ze wel een incasso bureau op jou af. Wees gewaarschuwd en laat deze leverancier genaamd NLE links liggen.

Nick
27-08-2018

Klantenservice niet van hedendaagse kwaliteit

Tijdens de aanvraag van mijn abonnement is er iets misgegaan met het doorgeven van de nieuwe adresgegevens. Hierdoor kan de stroom nu niet geleverd worden. Echter, omdat het abonnement nog niet is ingegaan kan ik op mijn NLE ook niet het adres wijzigen.

Probleem: De klantenservice is NIET BEREIKBAAR. Wachttijden van 60 minuten zijn niet meer normaal en als klant zou je ad hoc in contact moeten kunnen komen op welke manier dan ook. Met een hedendaags telefoonabonnement heb je vaak minder dan 60 belminuten per maand, dus ik kan het mij gewoonweg niet veroorloven om met jullie in contact te komen.

Op facebook en/ of mail wordt ook ZEER slecht/ langzaam gereageerd. De reacties die op jullie facebook staan liegen er niet om. Mensen zijn zeer ontevreden met de wachttijden, en hier moet echt snel wat aan veranderen voordat het bedrijf permanente reputatieschade zal oplopen.

Brandon
09-08-2018

Klantenservice? Wat is dat?

Wat een waardeloos bedrijf. Prima internet abonnementje afgesloten voor 30 euro per maand. Na een jaar verliep mijn contract en gooiden ze de prijzen omhoog. Dit kan gebeuren natuurlijk, alleen bieden ze nieuwe klanten de eerste 9 maanden 30 euro per maand aan en bestaande klanten krijgen de eerste 6 maanden 30 euro. Dit vond ik onzin en wou daarom overstappen. En bij het overstappen maken ze je het moeilijk, alles is namelijk ge-automatiseert. Het duurt een half uur voordat je iemand aan de lijn krijgt of überhaupt geholpen wordt. Op mails wordt niet gereageerd, via WhatsApp (is ondertussen stop gezet) krijg je antwoord maar wordt je altijd doorverbonden naar hun telefoon nummer waar je vervolgens weer een half uur aan het wachten bent. Kortom, wil je nooit overstappen dan is dit de perfecte aanbieder voor u.

Meer NLE reviews
Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?