NLE reviews

1.5
Periode20222021

Fred
18-10-2022

Vandaag èn pakweg een half jaar geleden gebeld.

Een half jaar geleden omdat mijn huidige contract zou aflopen met een nieuw aanbod dat ik eerst moest accepteren maar niet zelf kon inzien.

Ten eerste ben ik geen klant bij NLE en ten tweede is het vreemd dat je een contract ongezien moet accepteren.

Vandaag 18-10 wederom door NLE gebeld. Of ik nog tevereden ben over mijn contract bij NLE. Wanneer ik aangeef dat ik geen contract bij hen heb maar bij Pure Energie verzint de telemarketeer ter plekke dat vanaf januari mijn kosten van e200 naar e500 p/mnd gaat. Ik zeg hem dat niets van wat hij zegt klopt waarop hij geïrriteerd raakt.

Voor info vd lezer. Ik heb bij Pure Energie een vast contract tm 2026 voor e65 p/mnd.

16-10-2022

Bij wie veranderd het dagverbruik ook na een paar dagen? Wij hebben 10 panelen op het dak liggen en Bv dinsdag hebben wij meer terug geleverd dan verbruikt maar 2 dagen erna hebben wij diezelfde dinsdag meer verbruikt dan geleverd. Dus de dagstanden variëren per dag over dezelfde dag. Wie heeft daar ook ervaring mee?

Oh nee
08-10-2022

Jaarnota klopt niet met een jaar contract tarief.

ging mijn nle inlogen. ineens mijn inactief contact verandert naar actief met duur tarief. dus ik moet met variabele tarief betalen ipv contract tarief. oplichten

Propaan
28-09-2022

Als je op zoek bent naar de ultieme “kastje-naar-de-muur” ervaring is NLE echt een aanrader. Al een half jaar een storing in de online omgeving waardoor ik geen inzicht heb in gebruik. Klantenservice bijkans onbereikbaar en na 5 maanden nog steeds geen oplossing anders dan “bel de netbeheerder maar” . Operational excellence maar dan zonder vereiste operationele kwaliteiten.

Sami
19-05-2022

Grootste oplichters bedrijf die er bestaat

Sturen je zo maar naheffing van 20 duizend €

Zogenaamd de meterstanden niet doorgegeven

Arnold
08-05-2022

Na in februari via weswitch een contract te hebben afgesloten bij NLE lijkt het alsof zij zich aan geen enkele afspraak willen houden.

De startdatum wordt na akkoord zonder overleg meer dan een maand verschoven. Aanpassen naar de eerder afgesproken datum is volgens de ‘service’medewerker niet mogelijk.Ik vraag telefonisch om een modelcontract, er wordt zonder overleg een variabel contract van gemaakt. Dit ondanks ze alle gesprekken opnemen en dus zonder probleem teruggeluisterd kan worden wat voor contract ik wilde aangaan. Dan komt de afrekening van april, en jawel,het afgesproken tarief bij aanvang is niet aangehouden.

Nu gaat het mij niet eens meer om de tarieven,maar een firma die zo consequent zich aan geen enkele afspraak houdt heb ik nog niet eerder meegemaakt. Bij eerstvolgende gelegenheid meem ik dan ook afscheid, ongeacht of ik bij een ander hogere tarieven moet betalen of niet. Kortom, niet in zee gaan met deze oplichters.

Constance
01-05-2022

Er wordt vaak geklaagd over slechte service van de energiemaatschappijen. Dat komt m.i. in hoofdzaak door de tarieven die momenteel sky high zijn en veel klanten in de problemen brengen. Veel mensen zijn teleurgesteld als de klantenservice niets kan doen om de pijn te verzachten en geen oplossing kan bieden. Graag wil ik laten weten dat mijn ervaring met de klantenservice van NLE nagenoeg altijd positief is. De laatste keer kon er niet direct een antwoord worden gegeven door medewerkster Astrid, maar zij maakte direct een telefonische afspraak, waar ze zich ook aan hield. Alle lof en bewondering voor de medewerkers van de klantenservice van NLE die heel veel over zich heen krijgen en toch altijd weer het geduld opbrengen om mensen uiterst vriendelijk te woord te staan.

Herma
15-02-2022

Wilde het contract opzeggen van mijn moeder die overleden is. Verdrietig en druk met het regelen van haar zaken.

Telefonisch, chat, mail geen doorkomen aan.

Dan maar per aangetekende brief dacht ik.

Brief en kopie overlijdensakte. €7,25

(Bewijs van getekend ontvangst door Nle, van Post Nl ontvangen.)

In de brief verzoek mij een bevestigingsmail te sturen.

Na 2 weken nog steeds niets.

Een vriend was zo lief om steeds te bellen net zolang totdat hij eindelijk contact had.

Nee ze wisten van niks!

Echt schandalig!

Nooit maar dan ook nooit contract bij Nle afsluiten!

Roy
08-02-2022

Ik heb net een nieuw contract afgesloten via een bij NLE. Het lijkt een gekke tijd om dit te doen maar het is variabel. Eerder ben ik slachtoffer geweest bij Welkom dus door faillissement van het bedrijf ineens "vast" komen te zitten bij de veel te hoge bedragen van Eneco.

Uiteindelijk erg blij met het contract beter dan die woekerprijzen van Eneco.

Klantenservice: 5*

Persoon die ik heb gesproken: 5*

21-01-2022

Wij hebben sinds 2015 geen mailadres meer en willen dit ook niet. Dit is meermalen telf doorgegeven aan NLE maar zij blijven mailen naar een zeer oud mailadres waar we niet meer bij kunnen. We krijgen geen jaarafrekening en ook geen post . Ze zeggen dat ze geen meterstanden van mij hebben ontvangen en schatten de standen elk jaar betaal nu het belachelijke bedrag van € 368,-per maand en zij weigeren mij per post de jaarafrekening te sturen en willen me verplichten om een mailadres te nemen want zeggen per post doen we dat niet.

Greetje
27-10-2021

Binnen de 14 dagen bedenktijd mijn verlenging geannuleerd per aangetekende brief. Zelfs van aangetekende brieven zeggen ze nooit ontvangen te hebben.

Na dagen bellen en uren in de wacht en doorverbinden van de een naar de ander moest ik maar per chat opzeggen. Dat lukt natuurlijk niet.

Na 14 dagen kreeg ik een email dat mijn annulering was goedgekeurd echter buiten de termijn en moet ik een boete betalen.

Schandalig, onbetrouwbaar.

Raymond
26-10-2021

Mijn contract bij United consumers loopt nog 10 maanden. tarief € 0,205 per kwh en €0,68 m3 gas. Kreeg zojuist te horen dat ik beter het contract kon oversluiten met de tarieven € 0,280 per kwh en €1 per m3 gas voor 3 jaar. De medewerker van NLE gaf aan de tarieven over 10 maanden verdubbeld zouden zijn en of ik het nieuws niet had gevolgd. Ik zei dat het me sterk leek dat hij kon voorspellen wat de tarieven gaan doen en dat NLE zich ernstig tekort zou doen als ze mij een 3 jaar contract zouden aanbieden waarvan al bekend is dat ze er verlies op gaan maken aangezien ze mij, volgens de mederwerker tarieven aanbieden voor de helft van de prijs over 10 maanden.

Alexander
01-09-2021

Blijven na jaren bellen.

Elke week word ik door NLE gebeld over een contract wat ik niet heb op een adres waar ik al 5 jaar niet meer woon. Elke keer aangegeven dat ik niet meer opgebeld wil worden maar ze stoppen maar niet. Ik word zo gechanteerd om mijn vaste telefoon lijn op te zeggen zodat ze mij niet meer kunnen bellen. Is toch te gek voor woorden.

14-07-2021

NLE

Zomaar mijn termijn met €105 verhogen.

Na drie keer te hebben gebeld en drie keer 15

Minuten in de wacht te zijn gezet het helemaal gehad met NLE per direct overgestapt naar ander aanbieder delta.

Nooit met in zee gaan.

Mike
01-07-2021

Een CRIMINELE orginisatie is het TRAP ER NIET IN !

Ik had een contrackt voor 5 jaar wat niet de bedoeling was.

ik ben nu 2 jaar verder en ze blijven me bellen en lastig vallen.

ik geef duidelijk aan dat ik niet WIL overstappen krijg ik als antwoord : meneer u bent al overgestapt op een geiriteerde manier.

ik zeg ik ben naar niemand overgestapt jawel meneer dat is vorrige maand al geregeld u moet alleen even uw mail box openen

ik zeg heb niks ontvangen jawel meneer ik zie dat u hem voor u heeft en hem al geopend heb.

nou ik heb helemaal niks voor me en al helemaal niets geopend

ik heb direct 2 keer de horen erop gegooit!

mensen TRAP hier NIET in in deze criminele praktijken!

23-06-2021

Agressief en onbetrouwbaar bedrijf

Agressief bedrijf dat mij herhaaldeljk (ondanks inschrijving in het bel-mij-niet-register) telefonisch heeft benaderd.

Een keer ben ik op hun aanbod ingegaan, maar heb het contract weer binnen de vereiste termijn beëindigd.

Desindanks beweert NLE dat er nu een geldig contract is. Nadat ik heb aangegeven dat ik geen contract met NLE wens, heeft NLE mij een boete van €250 in rekening gebracht. Ik heb geweigerd die te betalen.

Ik kreeg vandaag een brief van een deurwaarder, waarbij naast het bedrag van de boete incasseringskosten in rekening worden gebracht. Dit is in strijd met de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.

Kortom: ga nooit met NLE in zee!

Sam
23-06-2021

Bedriegers

Zonder enige toestemming zit je vast aan een contract van drie jaar. Schrijven ondanks protest dubbel af. Reageren niet op aangetekende brieven. Gebruiken incassobureaus voor hun foute afschrijvingen. Ga hier nooit mee in zee.

Luuk
18-06-2021

Nle samen aanpakken?!

Wanneer je verhuist kun je volgens Essent kosteloos overstappen. Bij nle blijkt nu in de kleine letters te staan dat we 1000 euro boete moeten betalen. Bij opzegging zeggen ze dit niet want dan was ik nooit overgestapt wetende dat we geen gas meer hebben en zonnepanelen. Wanneer je de helpdesk belt weten ze je direct aan te geven dat je maar bij de bekende instanties een klacht moeten indienen. Goed getrainde medewerkers zonder empathie. Zoals een ander ook melden zal iedere individu er niets mee gaat doen. Ik wil mij wel aanbieden om een groep te formeren die samen dit bedrijf wil aanpakken. Hoe en wat in overleg. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt mij goed gezien alle revieuws. Bel mij indien jij in gezamenlijkheid deze bende willen aanpakken : 0621831871

MA
01-06-2021

Zeer slechte klantservice, vreselijk

Inderdaad na veel 1 sterren dat betekend al wat na half jaar hun beleid naar klanten toe hebben ze geen goede oplossing, ze hebben geen goede klanten service zeer slecht, ga ook met half jaar stoppen, en komt op mijn zwarte lijst te staan.

26-05-2021

Slechte ervaring

Drie mails gestuurd dat ik geen gebruik van hun wil maken , maar sturen toch een contract terwijl ik binnen 14 dagen bedenktijd afgezegd had

.En nu dreigen ze met de deurwaarder ivm wanbetaling.

Gelukkig ben ik in het bezit van bewijs dat ik opgezegd heb binnen de tijd op mijn tablet.

Meer NLE reviews