NLE reviews

PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Alexander
01-09-2021

Blijven na jaren bellen.

Elke week word ik door NLE gebeld over een contract wat ik niet heb op een adres waar ik al 5 jaar niet meer woon. Elke keer aangegeven dat ik niet meer opgebeld wil worden maar ze stoppen maar niet. Ik word zo gechanteerd om mijn vaste telefoon lijn op te zeggen zodat ze mij niet meer kunnen bellen. Is toch te gek voor woorden.

Bas
14-07-2021

NLE

Zomaar mijn termijn met €105 verhogen.

Na drie keer te hebben gebeld en drie keer 15

Minuten in de wacht te zijn gezet het helemaal gehad met NLE per direct overgestapt naar ander aanbieder delta.

Nooit met in zee gaan.

Mike
01-07-2021

Een CRIMINELE orginisatie is het TRAP ER NIET IN !

Ik had een contrackt voor 5 jaar wat niet de bedoeling was.

ik ben nu 2 jaar verder en ze blijven me bellen en lastig vallen.

ik geef duidelijk aan dat ik niet WIL overstappen krijg ik als antwoord : meneer u bent al overgestapt op een geiriteerde manier.

ik zeg ik ben naar niemand overgestapt jawel meneer dat is vorrige maand al geregeld u moet alleen even uw mail box openen

ik zeg heb niks ontvangen jawel meneer ik zie dat u hem voor u heeft en hem al geopend heb.

nou ik heb helemaal niks voor me en al helemaal niets geopend

ik heb direct 2 keer de horen erop gegooit!

mensen TRAP hier NIET in in deze criminele praktijken!

Paul
23-06-2021

Agressief en onbetrouwbaar bedrijf

Agressief bedrijf dat mij herhaaldeljk (ondanks inschrijving in het bel-mij-niet-register) telefonisch heeft benaderd.

Een keer ben ik op hun aanbod ingegaan, maar heb het contract weer binnen de vereiste termijn beëindigd.

Desindanks beweert NLE dat er nu een geldig contract is. Nadat ik heb aangegeven dat ik geen contract met NLE wens, heeft NLE mij een boete van €250 in rekening gebracht. Ik heb geweigerd die te betalen.

Ik kreeg vandaag een brief van een deurwaarder, waarbij naast het bedrag van de boete incasseringskosten in rekening worden gebracht. Dit is in strijd met de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.

Kortom: ga nooit met NLE in zee!

Sam
23-06-2021

Bedriegers

Zonder enige toestemming zit je vast aan een contract van drie jaar. Schrijven ondanks protest dubbel af. Reageren niet op aangetekende brieven. Gebruiken incassobureaus voor hun foute afschrijvingen. Ga hier nooit mee in zee.

Luuk
18-06-2021

Nle samen aanpakken?!

Wanneer je verhuist kun je volgens Essent kosteloos overstappen. Bij nle blijkt nu in de kleine letters te staan dat we 1000 euro boete moeten betalen. Bij opzegging zeggen ze dit niet want dan was ik nooit overgestapt wetende dat we geen gas meer hebben en zonnepanelen. Wanneer je de helpdesk belt weten ze je direct aan te geven dat je maar bij de bekende instanties een klacht moeten indienen. Goed getrainde medewerkers zonder empathie. Zoals een ander ook melden zal iedere individu er niets mee gaat doen. Ik wil mij wel aanbieden om een groep te formeren die samen dit bedrijf wil aanpakken. Hoe en wat in overleg. Maar dat er iets moet gebeuren lijkt mij goed gezien alle revieuws. Bel mij indien jij in gezamenlijkheid deze bende willen aanpakken : 0621831871

MA
01-06-2021

Zeer slechte klantservice, vreselijk

Inderdaad na veel 1 sterren dat betekend al wat na half jaar hun beleid naar klanten toe hebben ze geen goede oplossing, ze hebben geen goede klanten service zeer slecht, ga ook met half jaar stoppen, en komt op mijn zwarte lijst te staan.

Anoniem
26-05-2021

Slechte ervaring

Drie mails gestuurd dat ik geen gebruik van hun wil maken , maar sturen toch een contract terwijl ik binnen 14 dagen bedenktijd afgezegd had

.En nu dreigen ze met de deurwaarder ivm wanbetaling.

Gelukkig ben ik in het bezit van bewijs dat ik opgezegd heb binnen de tijd op mijn tablet.

Teddy
24-05-2021

Kak bedrijf

Zeggen dat ze budgetenergie hebben overgenomen en dat je nu moet overstappen naar de nle. Bijna 800 euro afrekening gehad en 2 keer een dubbele rekening ontvangen. Ga nooit met deze partij in zee. Ik lig al een week wakker van dit gezeik, mijn vrouw is telefonisch overgehaald en heeft 2 dagen lopen huilen op de bank. Morgen gaan we met de advocaat ¨praten want dit bedrijf moet de wereld uit!

Vroegindeweij
03-05-2021

NLE verwerkt teruggeleverde stroom standen niet.

Een jaar na het leggen van zonnepanelen mijn meterstanden doorgegeven. Vanwege dat er bij betaald moest worden toch maar eens naar de afrekening van NLE gekeken. NLE had gewoon doodleuk mijn teruggeleverde energiestanden geschrapt zonder enige terugkoppeling naar mij als klant. Toen ik hiernaar informeerde werd er gezegd dat dit klopte, uw heeft namelijk uw zonnepanelen niet aangemeld. Bedankt voor de goede service NLE. Na een hoop gezeik om dit recht te zetten overgestapt naar een goede energie maatschappij. Vermijd de NLE ellende! (Nederlandse Energie Maatschappij Ellende)

Farie
21-04-2021

Ontrecht doorgeven aan stedin na 1 maand achterstand

Bij 1 maand achter te staan, zonder enige waarschuw. Ze zeiden dat er mails waren gestuurd, uit eindelijk was het maar 1 je gelooft niet alle mails gewoon in mijn inbox gehad en toevallig die ene mail met achterstand staat in ongewenst, heel toevallig. Communicatie is zwaar triest. En eindafrekening klopt niet. Ze willen extra geld verdienen over ruggen die het al zwaar hebben

Menno
Menno
08-04-2021

Ga niet in zee met NLE!

Ze willen je graag het geld afhandig maken, en over het factureren weten ze wel raad met je! Begrip voor de mensen ho' maar!

Want dit had ik ook moeten meemaken.

Ik had dan ook internet erbij van 50 Mb/ps

Wat helaas uit kwam op 23 Mb/ps, en daar betaal je dan uiteindelijk ook € 50 voor.

Dus nog geen eens via Wifi, want Wifi is rond de 19 a 20 Mb/ps.

Niet doen mensen, ga niet met NLE in zee!

Want je verdrinkt er in.

Het is slecht communiceren via dit bedrijf.

Uit eindelijk ben ik overgestapt naar een andere energieleverlancier, die bevalt mij stukken beter.

Gerbrand
Gerbrand
01-04-2021

Opdringerige medewerker aan de telefoon

Je wordt gebeld,geeft aan dat je met je paard bezig bent.dus een hand paard ander telefoon,dan is het toch normaal NLE dat je dan zegt ik bel u later wel terug.maar hij bleef maar rattelen,met een vinger maar wat in gedrukt.binnen 14 dagen kun je opzeggen,heb ik de volgende dag gedaan.

zal het zo zeggen ik vond dit niet echt netjes,een slechte eerste ervaring dus.

Koen
15-03-2021

Valse beloftes, maximale boetes en geen poot om op te staan.

Iets meer dan 2 jaar geleden ben ik in het verkoopverhaal van NLE getrapt.

Helaas wist ik toen niet wat ik daarna wel leerde.

De sales pitch is goed in elkaar gezet en klinkt geloofwaardig.

Echter beloftes over lage energietarieven en "uitzonderlijk goede service" is verre van waar.

Na overstap naar forst goedkopere provider dan ook maximaal beboet.

Ongetwijfeld weet NLE dat vrijwel geen enkele losse klant een zaak aanspant en kan dus gewoon ongestoord doorgaan.

Bah!

Joke
04-03-2021

Oneerlijk

Ze deden alsof zij mijn vorige energiecontact zelf 3 jaar geleden aan me hadden aangeraden (ze wisten ook mijn energieleverancier te benoemen, alsook persoonlijke gegevens van mij.enkel uit het kvk.blijkt.realiseer ik me vandaag.) dat lijkt het echt.

Ze vroegen mijn geboortedatum om te checken.voelde niet goed.

Ze nemen je mee in het opgestuurde contract die ze gelijk tijdens het telefoongesprek per mail toesturen.

het gaat snel , ze noemen tarieven van mijn huidige leverancier en die van hun ernaast. ik heb het gezegd dat het me te snel ging en dat ik het eerst zelf rustig wilde bekijken.

Vandaag gezien dat ze onwaarheden vertellen, en hun tarief niet klopt en juist heel duur is.en ik zou er 5 jaar aan vast zitten.

en de reviews.nu .dank jullie wel voor het willen melden!

BLIJ dat ik niet meegegaan ben met hun verleidende snelle acties.

En bedroefd dat zulke mensen blijkbaar bestaan.

Vraag bedenktijd als je twijfelt.voor mij nooit meer telefonische verkoop. Ik kijk wel op betrouwbare sites.

Edwin
Edwin
10-02-2021

250 keer gebeld

Ik ben 3 jaar geleden verhuist en ben al 250 keer gebeld door die mafkezen heb aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden maar elke keer bellen ze weer op gisteren en vandaag weer en ik ben niet eens klant en gaat ook nog een keer over mijn vorige adres kom op hé ophouden ermee en gebruik 1 telefoonnummer scheelt mij weer blokkeren

Liam
03-02-2021

Belt altijd

Ik was aan het eten en ik word gebeld en daarna weer het blijft doorgaan daarom een ster en verbied dit soort bedrijven werd net ook gebeld word het een beetje zat

Micha
23-11-2020

Stalkers

Ik werd al een tijd door een onbekend nummer, vaak een aantal malen per dag, gebeld. Omdat ik hier vanaf wilde zijn toch maar eens opgenomen. Ik kreeg hierbij een erg vervelende dame aan de telefoon welke geen normaal Nederlands kan spreken, geen enkel respect toont en vooral probeert het gesprek zo te sturen dat je bijna overstapt naar een andere energieleverancier. Ik ben blij dat ik hier niet in heb ingestemd. Let op dus!

Johan Popken
03-09-2020

Doorbetalen na einde contract

Een aantal aren geleden was ik klant bij NLE. Ook Anna, de slimme thermostaat, meegenomen. Toen NLE plotseling wilde overgaan op termijnbetaling vooraf, heb ik omdat het contract eenzijdig gewijzigd werd, opgezegd. Anna bleef doorlopen, à €3,99 per maand. In november 2018 heb ik, omdat ik een nieuwe CV ketel info. thermostaat kocht ook Anna opgezegd. Dit werd schriftelijk bevestigd door NLE. De apparatuur netjes teruggestuurd. Nu, begin september zie ik dat op naam van Nuts Services BV maandelijks €3,99 van mijn rekening wordt afgeschreven. Dit blijkt nog steeds om Anna te gaan. Klantenservice van NLE gebeld en na ca 10 minuten aan de medewerker de situatie uitgelegd. Hij stelde voor mij door te verbinden met een collega die meer van dit soort zaken wist. Nadat ik 15 minuten in de wacht had gestaan zonder iemand gesproken te hebben heb ik de verbinding verbroken en opnieuw gebeld. Na 15 minuten vruchteloos wachten heb ik de moed opgegeven en de ING gebeld. De medewerkster daar kon in ieder geval een jaar afschrijvingen terugboeken en Nuts Services BV blokkeren. De volgende dag nog een poging gedaan om NLE telefonisch te bereiken (dat willen ze graag bij "overige vragen"). Het welkomstmenu vertelde dat de wachttijd ongeveer 15 minuten was. Ik heb ervoor gekozen de verbinding te verbreken. De Facebook-pagina van NLE geeft aan tijdelijk niet bereikbaar te zijn. De webpagina van NLE geeft aan dat de constructie tijdelijk niet beschikbaar is. Dit klinkt allemaal als een bedrijf met een flink probleem. Een absolute afrader. De kans dat ik in de toekomst nog weer klant word bij NLE acht ik niet heel groot.

MT
21-08-2020

Zogenaamd contract rondmaken

Ik word regelmatig door NLE gebeld, telkens heb ik duidelijk te kennen gegeven niets met hen te maken willen hebben.

Plotseling zou ik een toezegging hebben gedaan en belden ze om het contract rond te maken. Ronduit gelogen. Toen ik zei dat ik een klacht tegen hun werkwijze zou indienen, werd er spottend gereageerd met 'bij wie dan wel?'.

Kortom, niet alleen een stelletje oplichters en fraudeurs, maar ook arrogant. Echt een bedrijf waar je ver bij uit de buurt moet blijven. Ik begrijp niet waarom de Consumentenbond dit bedrijf nog noemt als goedkope stroomleverancier.

Meer NLE reviews