Nederlandse Energie Maatschappij196 ervaringen

Mark
04-01-2020

Klantenservice en communicatie onthutsend slecht

Aanmelden lukt nog, daarna gaat alles fout: het beloofde actietarief werd niet bevestigd en mijn mails met het verzoek om info & bevestiging vh contract zijn nooit beantwoord. Men claimt deze wel verstuurd te hebben. Ook bleek dat de eerste mails van mijn kant met verzoek om bevestiging (en vermelding dat de communicatie niet goed verliep) gewoon gesloten zijn 'omdat het contract toch al geregeld was'. Bizar. Nooit meer direct bij NLE afsluiten maar regelen via bijv VEH is aan te raden.

Jelle
03-01-2020

Contractbreuk?

Ik ging verhuizen en vroeg ze om een scherp tarief voor onze nieuwe woning. (Ze beloven binnen 5 dagen te antwoorden.)
Dat werden er twaalf!
Zeggen in die mail dat ik dan contractbreuk zou plegen omdat ik in 2017 een vijfjarig contract zou zijn aangegaan. Dat zou me dan 200 euro gaan kosten. Alle mails terug gezocht tot 2010.
Nergens ook maar iets dat ik een contract was aangegaan.
Ook op de mail geantwoord op 18 december en nog steeds geen antwoord gekregen.

Wat een ontzettend waardeloos kl#te bedrijf!
Zou het echt niemand aanraden en heb ze helaas zelf dus veel te lang gesponsord.

Marie José
16-12-2019

Nooit in zee gaan met NLE

Tijdens de overstap run in oktober werd mij een offerte beloofd van NLE door Bespaardirect. Via e-mail. Ik keek er niet naar omdat ik het eigenlijk helemaal niet wilde. Stom, want na een week bleek het een overstap te zijn. Ik werd op dag 14 gebeld door een andere telefonische verkoper, die mij adviseerde gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktijd. Dat deed ik en replyde op het NLE bericht in mijn mailbox. Het bleek later een noreply bericht te zijn waar ik op reageerde. En zo zat ik met twee leveranciers. NLE reageerde onverbiddelijk en ik kreeg 250,- boete. Zo werd mijn overstap een heel dure van in totaal 450,-. Het contact met NLE werd steeds onvriendelijker. Ik kreeg een factuur en daarna nog twee dreigmails om maar niet te vergeten te betalen. De wijze en dure les is dat ik mij nooit meer telefonisch zal laten verleiden tot een overstap.

Marcel
04-12-2019

ZEER onvriendelijk

Had de eindafrekening van mijn vorige energieleverancier opgestuurd voor de opzegboete.
Kreeg eind van de dag een slecht te verstaan persoon van NLE aan de telefoon dat de boete zo niet verrekend kon worden.
Er stond verrekening op i.p.v. opzegboete. Ze moesten ook de complete factuur hebben waar alle verbruikstanden op stonden. De dag erna opgebeld met de klantenservice en kreeg wederom een onvriendelijk persoon aan de telefoon. begreep hem niet goed en hij zij geirriteerd dat hij het nogmaals zou herhalen want het was nog vroeg!.
Zo vriendelijk als ze zijn als ze je binnen willen halen zo onvriendelijk zijn ze als het eenmaal zover is.

Dit is voor mij de eerste keer bij NLE en zeker de laatste. overweeg zelfs om de opzegboete van €250 die ik krijg van hun te pakken en weer lekker terug te gaan naar Fenor waar ze wel klantvriendelijk zijn!

Lotte
21-11-2019

Kies NIET voor nle

Kies niet voor nle
De prijzen zijn prima, daar is dan ook alles mee gezegd.

De klantenservice is bagger, ze kunnen nergens mee helpen en voordat je überhaupt iemand spreekt ben je 30-60 min later. Afspraken worden niet nageleefd (e.g. Er zou een monteur komen, nooit geweest) en de klachten afdeling is extreem traag (half jaar moeten wachten op antwoord van klacht 1, dat onze tv aansluiting niet werkte) en over klacht 2 heb ik ook nog geen antwoord (het internet ligt er elke dag minimaal 8x zo’n 15 min uit)

Daarom raad ik iedereen nle af. Bespaar jezelf de tijd en frustratie die je krijgt door dit bedrijf.

12-11-2019
Deze klacht is opgelost

Reactie NLE op Besparing dmv Zonnepanelen

Vreemde reactie van NLE op het doorgeven van de meterstanden. De meterstanden zouden niet kloppen en moest vervolgens de meterstand nogmaals doorgeven. Toch maar even bellen met NLE om uit te leggen dat ik zonnepanelen had aangeschaft en zij dit toch wel moesten weten. Ik had het namelijk doorgegeven aan de site Energieleveren.nl (deze geven het plaatsen van zonnepanelen door aan leverancier en Liander) dat ik zonnepanelen ging plaatsen. Van Liander kreeg ik keurig een bevestiging, dus vreemd dat NLE hier niets van af wist. Omdat ik verleden jaar zonnepanelen heb aangeschaft is mijn verbruik aanzienlijk verminderd. Daarbij ga je wat bewuster om met energie, dus nog meer besparing. Daarbij had ik zelfs een set zonnepanelen aangeschaft in 2012 via NLE zelf. (de zon) Vervolgens kreeg ik weer een mail met de vraag of ik de meterstanden met daarbij de nieuwe krant van die dag kon fotograferen. Ok dit gaat wel heel ver zeker als je al 8 jaar klant ben van NLE.
Vervolgens een mail gestuurd met mijn vraag of dit voldoende informatie was om tot een afrekening te komen. Vervolgens hierop geen reactie. Het tel contact blijkt ook moeilijk te zijn eerst een uur in de wacht en vervolgens zijn ze niet te bereiken.
Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat aflopen zeker na de negatieve reacties over NLE te lezen op deze site.
R te Wolvega

San
San
07-11-2019

Afpersers

Ik ben heel ontevreden over NLE ik wilde geen incasso en betaal mijn rekeningen netjes maar volgens NLE niet op hun incasso datum dus direct €15 boete 2 weken later hoppa €40. Terwijl de rekeningen wel zijn betaald, maar niet op de datum die hun willen. Het omzetten naar eigen betaaldatum lukt niet omdat inloggen persoonlijk account via NLE niet lukt om het te veranderen. Dus spijt van de overstap NIET DOEN.

Bad Karma
02-11-2019

Verdienmodel NLE is dit: onterechte incasso's van 300 eu

Ik heb diverse problemen met NLE; 1 verkeerde meterstanden, 2 bezopen jaarafrekening, 3 geen contract, 4 geen verwijzing op jaarafrekening naar voorwaarden (en dus ook niet naar de optie "afbetaling in delen") 5 wachttijden van een 1/2 uur en meer als je hen belt, 6 niet reageren op e-mails waarin je een betalingsvoorstel doet, 7 binnen een maand na jaarafrekening al dreigen met afsluiting en even later ook een in gebreke stelling, 8 direct aanmelden bij gemeente en BKR als wanbetalers terwijl we alles op tijd betalen en in gesprek waren met NLE over een afbetalingsregeling, 9 opzegvergoeding incasseren terwijl NLE daar geen recht op heeft (ze hebben zelf de overeenkomst verbroken op het moment dat ze ons schreven af te gaan sluiten op 29 juli), 10 de opzegvergoeding is ook nog eens dubbel het toegestane bedrag bij een jaarcontract (max is 50eu bij jaarcontract, zie wetten rijksoverheid energielevering).

Het verdien-model van de NLE lijkt te zijn:
verbruik te laag inschatten zodat het lijkt of je goedkoop zit bij NLE,
na enkele jaren stuur je de echte jaarafrekening met de werkelijke meterstanden.
En dan moet je dokken tegen de op DAT moment geldende prijs.
Binnen een maand zijn de 300 euro incassokosten op de rekening bij geteld (mag helemaal wettelijk gezien niet) en even later krijg je een ingebrekestelling om je oren.
Vervolgens sta op eens als wanbetaler bij de gemeente te boek en heb er naast je hypotheek een nieuwe inschrijving bij de BKR bij.
Daarmee wordt je onder druk gezet en gehouden tot je braaf alle te hoge kosten ophoest.

En dat is het verdienmodel van NLE NEM.

Nu heb ik vorige week begrepen dat ze al hun klanten dubbele voorschotten willen laten betalen . Als dat niet dik geld verdienen is (aan rente in dit geval) dan weet het het niet meer.

Schorem is het. Ik kan het niet anders noemen.

Bart
31-10-2019

Waardeloos bedrijf

Als belegger in onroerend goed heb ik heel wat vastgoed. Heb dan ook diverse leveranciers voor gas en elektra.

Veruit de slechtste service is de service van NLE.
Nota's die niet kloppen, hoge opzegkosten etc etc.

Trap dus niet in de prijs want onder aan de streep ben je veel duurder uit.

Gert
07-10-2019

CONTRACT

Ik ben telefonische benaderd waarschijnlijk door een tussenpersoon die verklaarde dat hij een energiecheck zal doen en dat ik even op de link moest klikken en ik zo stom als ik deed heb dat ook nog eens gedaan.Ik was er mij niet van bewust dat ik mij had verbonden aan een contract bij de NLE een paar weken verder zag ik een contract gestuurd door de NLE dit was een contract met 3 jaar vast een een hoog termijn bedrag. Ik heb niks getekend nog een bevestiging gestuurd, maar ik zit wel aan een contract vast. Navraag bij de ACM GEDAAN, die zeggen dat dit contract niet geldig toch wil de NLE hier niks van weten. Ik wist niet dat de NLE zulke criminele praktijken er op nahouden.

A Miedema
22-09-2019

NLE gaat over lijken

Eigenlijk had ik de slecht review al verwijderd omdat ik dacht dat het goed zou komen, maar helaas.
1 mei is mijn schoonvader overleden en jammer genoeg had hij een contact bij NLE.
Waar bij andere bedrijven, en ja zelfs de belastingdienst alle deuren open gaan laat NLE je stikken en proberen ze over de rug van mijn overleden schoonvader honderden euro’s incasso kosten te innen.

Hier het verhaal:
1 mei is hij overleden omdat de rekeningen meteen geblokkeerd zijn, heb ik NLE in kennis gesteld omtrent het overlijden en gevraagd de incasso’s te stoppen.
Dit heb ik denk ik zo’n 3 keer moeten vragen, het lijkt wel of ze het expres doen.

Maar NLE blijft incasso’s via mail naar mijn overleden schoonvader sturen, iets wat niet mag een bedrijf moet te minste 1 brief per post sturen en mag dan pas incasso kosten in rekening brengen. (zie bijlage)

10 juli komt de eindafrekening hierin staat dat we € 243,40 terug zouden krijgen.
Hier zouden nog de maanden af gaan die niet betaald zijn 2x €107,- blijft over €29,40

5 augustus komt de echte eindafrekening daar staat in dat we €50,60 moeten betalen.
Echter vertellen ze er niet bij dat dit incasso kosten zijn die ze naar het mail adres hebben gestuurd van mijn overleden schoonvader.

Even dacht ik dat ze de €29,40 naar me zouden overmaken, maar toen ik laatst weer een keer belde hoorde ik tot me verbazing dat ik nog €50,60 moet betalen.
Inmiddels ben ik er wel klaar mee.
NLE is een bedrijf waar je geen zaken mee wil doen.

Daarom eindig ik met hun tekst:
Wij ervaren het ook zeer ongepast dat u de afspraken niet nakomt.
Een juridische procedure, waarbij u zich voor de rechter moet verantwoorden, zijn wij daarom aan het voorbereiden.

NLE is onderdeel van de niets NUTGROUP.
Daaronder vallen ook:
Robin Mobile

Marc
17-09-2019

Verkeerden meterstanden op rekening

December een contract afgesloten bij nle en de meter standen tel doorgegeven . April het contract opgezegd komen ze met een verbruik van 9000 kuub gas terwijl het huis 155 dagen op mijn naam staat en het verbruik hoog uit 50 kuub kan zijn. Na veel telefonisch overleg willen ze het niet aannemen dat dit natuurlijk niet kan in zo'n korte tijd . Het tel gesprek waar ik de mtr standen heb doorgegeven dat altijd wordt opgenomen zijn ze ineens kwijt .
Wat kan ik hier aan doen aan deze oplichters .
Mensen ga nooit met NLE in zee ze bedonderen de boel.

Alfred
Alfred
10-09-2019

Vertrouw dit bedrijf niet

Waardeloos bedrijf, telefonisch niet te bereiken, reageren nergens op, willen alleen maar geld vangen en komen beloftes niet na.
Nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!

Celine
Celine
06-09-2019

Te hoge / verkeerde eindnota.

Ga niet met dit bedrijf in zee! Niet te vertrouwen! En slecht telefonisch bereikbaar.

Ernst
29-08-2019

Overstap Ziggo naar NLE

Sinds enige tijd de mogelijkheid om van de kabel over te stappen naar glasvezel. Gezien het internet ontvangst bij Ziggo niet stabiel was. NLE zou de overstap regelen en de nieuwe installatie installeren. Op 23 augustus zou Ziggo stoppen en NLE zou zorgen dat het internet en tv het zouden doen. Ziggo hield zich aan de afspraak. WEEK later is alles aangelegd door een installateur maar GEEN beeld en geen internet. Dit duurt nu al een dikke week. Bij de klantenservice wordt gewezen naar KPN. Zij moeten de glasvezellijn activeren. Al met al een gebed zonder duidelijk eind. Alle begrip vanuit NLE maar geen tv en geen internet en daar gaat het toch om. Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren. Heb er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in.

Vroegindeweij
14-08-2019

Slechtste klantenservice ooit

Nederlandse energie maatschappij heeft mijn teruggeleverde energiestanden niet verwerkt.
Bij navraag waarom bleek 6 weken later dat ik mijn zonnepanelen had moeten melden. Ook fout van mij blijkbaar echter de service van NLE is zwaar onder de maat. Ik werd er niet over geinformeerd en kwam er zelf achter nadat ik mijn eindafrekening controleerde.
Inmiddels maanden verder en ik heb nog geen correctie afrekening ontvangen. Hou hier rekening mee als je überhaupt overweegt om naar NLE over te stappen. Ik dacht ook goedkoper uit te zijn maar realiseer je dat NLE bespaard op service.

Anja
11-08-2019

OM HART PROBLEMEN VAN TE KRIJGEN

Ik kan kort zijn, omdat mijn verhaal te lang zou zijn, het is altijd wat , of je kunt niet inloggen of je zit uren aan de telefoon en dan nig heb je een of andere idioot aan de lijn die je weer ergens anders in wacht zet , en kun je weer ik weet niet hoe lang wachten.

Hier zou een aangesloten gezondheids verzekering bij moeten

Kees
08-08-2019

PUUR DIEFSTAL groet Kees

Nooit iets geleverd, nooit geen monteur komen opdagen. Nooit iemand kunnen bereiken telefonisch.ik bel al vanaf 21 mei elke week!.

In mei zou alles geregeld zijn. Zitten nu in augustus.hier ligt voor meer dan 1000 euro aan rekeningen en nooit geen internet o.i.d. Tv gehad. Ze sjoemelen. Met de proeftijd en aldus de geschillencommisie gaat dit in op dag van levering.de ergste nachtmerrie ooit. nlex nlex nlex nlex nlex nlex nlex. Doe het niet mensen. Doe het absoluut niet wees gewaarschuwd. Het is erger dan ze schrijven.

Vienna
26-07-2019

Help ik wil er weg

Ik wil er zo graag weg het is een heel lanh verhaal maar wat een %@% bedrijf
Weet iemand hoe ik hier kosteloos weg kom

Martin
23-07-2019

Dit is pure oplichting

Ik snap niet hoe dit anno 2019 nog kan plaats vinden.
De internet verbinding is gewoon bar en bar slecht.
Ik betaal voor een dient die niet geleverd wordt.
Ben dus ook gelijk weer naar ZIGGO over gestapt

Meer NLE reviews
Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?