Nederlandse Energie Maatschappij187 ervaringen

Gert
07-10-2019

CONTRACT

Ik ben telefonische benaderd waarschijnlijk door een tussenpersoon die verklaarde dat hij een energiecheck zal doen en dat ik even op de link moest klikken en ik zo stom als ik deed heb dat ook nog eens gedaan.Ik was er mij niet van bewust dat ik mij had verbonden aan een contract bij de NLE een paar weken verder zag ik een contract gestuurd door de NLE dit was een contract met 3 jaar vast een een hoog termijn bedrag. Ik heb niks getekend nog een bevestiging gestuurd, maar ik zit wel aan een contract vast. Navraag bij de ACM GEDAAN, die zeggen dat dit contract niet geldig toch wil de NLE hier niks van weten. Ik wist niet dat de NLE zulke criminele praktijken er op nahouden.

A Miedema
22-09-2019

NLE gaat over lijken

Eigenlijk had ik de slecht review al verwijderd omdat ik dacht dat het goed zou komen, maar helaas.
1 mei is mijn schoonvader overleden en jammer genoeg had hij een contact bij NLE.
Waar bij andere bedrijven, en ja zelfs de belastingdienst alle deuren open gaan laat NLE je stikken en proberen ze over de rug van mijn overleden schoonvader honderden euro’s incasso kosten te innen.

Hier het verhaal:
1 mei is hij overleden omdat de rekeningen meteen geblokkeerd zijn, heb ik NLE in kennis gesteld omtrent het overlijden en gevraagd de incasso’s te stoppen.
Dit heb ik denk ik zo’n 3 keer moeten vragen, het lijkt wel of ze het expres doen.

Maar NLE blijft incasso’s via mail naar mijn overleden schoonvader sturen, iets wat niet mag een bedrijf moet te minste 1 brief per post sturen en mag dan pas incasso kosten in rekening brengen. (zie bijlage)

10 juli komt de eindafrekening hierin staat dat we € 243,40 terug zouden krijgen.
Hier zouden nog de maanden af gaan die niet betaald zijn 2x €107,- blijft over €29,40

5 augustus komt de echte eindafrekening daar staat in dat we €50,60 moeten betalen.
Echter vertellen ze er niet bij dat dit incasso kosten zijn die ze naar het mail adres hebben gestuurd van mijn overleden schoonvader.

Even dacht ik dat ze de €29,40 naar me zouden overmaken, maar toen ik laatst weer een keer belde hoorde ik tot me verbazing dat ik nog €50,60 moet betalen.
Inmiddels ben ik er wel klaar mee.
NLE is een bedrijf waar je geen zaken mee wil doen.

Daarom eindig ik met hun tekst:
Wij ervaren het ook zeer ongepast dat u de afspraken niet nakomt.
Een juridische procedure, waarbij u zich voor de rechter moet verantwoorden, zijn wij daarom aan het voorbereiden.

NLE is onderdeel van de niets NUTGROUP.
Daaronder vallen ook:
Robin Mobile

Marc
17-09-2019

Verkeerden meterstanden op rekening

December een contract afgesloten bij nle en de meter standen tel doorgegeven . April het contract opgezegd komen ze met een verbruik van 9000 kuub gas terwijl het huis 155 dagen op mijn naam staat en het verbruik hoog uit 50 kuub kan zijn. Na veel telefonisch overleg willen ze het niet aannemen dat dit natuurlijk niet kan in zo'n korte tijd . Het tel gesprek waar ik de mtr standen heb doorgegeven dat altijd wordt opgenomen zijn ze ineens kwijt .
Wat kan ik hier aan doen aan deze oplichters .
Mensen ga nooit met NLE in zee ze bedonderen de boel.

Alfred
Alfred
10-09-2019

Vertrouw dit bedrijf niet

Waardeloos bedrijf, telefonisch niet te bereiken, reageren nergens op, willen alleen maar geld vangen en komen beloftes niet na.
Nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!

Celine
Celine
06-09-2019

Te hoge / verkeerde eindnota.

Ga niet met dit bedrijf in zee! Niet te vertrouwen! En slecht telefonisch bereikbaar.

Ernst
29-08-2019

Overstap Ziggo naar NLE

Sinds enige tijd de mogelijkheid om van de kabel over te stappen naar glasvezel. Gezien het internet ontvangst bij Ziggo niet stabiel was. NLE zou de overstap regelen en de nieuwe installatie installeren. Op 23 augustus zou Ziggo stoppen en NLE zou zorgen dat het internet en tv het zouden doen. Ziggo hield zich aan de afspraak. WEEK later is alles aangelegd door een installateur maar GEEN beeld en geen internet. Dit duurt nu al een dikke week. Bij de klantenservice wordt gewezen naar KPN. Zij moeten de glasvezellijn activeren. Al met al een gebed zonder duidelijk eind. Alle begrip vanuit NLE maar geen tv en geen internet en daar gaat het toch om. Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren. Heb er zo langzamerhand geen vertrouwen meer in.

Vroegindeweij
14-08-2019

Slechtste klantenservice ooit

Nederlandse energie maatschappij heeft mijn teruggeleverde energiestanden niet verwerkt.
Bij navraag waarom bleek 6 weken later dat ik mijn zonnepanelen had moeten melden. Ook fout van mij blijkbaar echter de service van NLE is zwaar onder de maat. Ik werd er niet over geinformeerd en kwam er zelf achter nadat ik mijn eindafrekening controleerde.
Inmiddels maanden verder en ik heb nog geen correctie afrekening ontvangen. Hou hier rekening mee als je überhaupt overweegt om naar NLE over te stappen. Ik dacht ook goedkoper uit te zijn maar realiseer je dat NLE bespaard op service.

Anja
11-08-2019

OM HART PROBLEMEN VAN TE KRIJGEN

Ik kan kort zijn, omdat mijn verhaal te lang zou zijn, het is altijd wat , of je kunt niet inloggen of je zit uren aan de telefoon en dan nig heb je een of andere idioot aan de lijn die je weer ergens anders in wacht zet , en kun je weer ik weet niet hoe lang wachten.

Hier zou een aangesloten gezondheids verzekering bij moeten

Kees
08-08-2019

PUUR DIEFSTAL groet Kees

Nooit iets geleverd, nooit geen monteur komen opdagen. Nooit iemand kunnen bereiken telefonisch.ik bel al vanaf 21 mei elke week!.

In mei zou alles geregeld zijn. Zitten nu in augustus.hier ligt voor meer dan 1000 euro aan rekeningen en nooit geen internet o.i.d. Tv gehad. Ze sjoemelen. Met de proeftijd en aldus de geschillencommisie gaat dit in op dag van levering.de ergste nachtmerrie ooit. nlex nlex nlex nlex nlex nlex nlex. Doe het niet mensen. Doe het absoluut niet wees gewaarschuwd. Het is erger dan ze schrijven.

Vienna
26-07-2019

Help ik wil er weg

Ik wil er zo graag weg het is een heel lanh verhaal maar wat een %@% bedrijf
Weet iemand hoe ik hier kosteloos weg kom

Martin
23-07-2019

Dit is pure oplichting

Ik snap niet hoe dit anno 2019 nog kan plaats vinden.
De internet verbinding is gewoon bar en bar slecht.
Ik betaal voor een dient die niet geleverd wordt.
Ben dus ook gelijk weer naar ZIGGO over gestapt

Stefanie
02-07-2019

Zzzzz. klantenservice onbereikbaar

Dit is inderdaad de slechtste klantenservice die er bestaat. Keuzemenu is zo onduidelijk dat ik inmiddels al 5x heb opgehangen om een andere keuze te maken. Uiteraard neemt er iemand bij de verkoop-afdeling wel op. Zij hebben mij doorverbonden en ik sta inmiddels alweer 8 minuten in de wacht. Ongelooflijk!

Via facebook zijn ze ook niet meer bereikbaar, want ze krijgen blijkbaar veel te veel berichten binnen. Ja, vind je het gek?! ik heb nu al spijt dat ik eerder dit jaar mijn contract voor de komende 3 jaar heb verlengd. Maandbedrag wordt ook alleen maar hoger en hoger. 3 jaar geleden ben ik met eur 55 per maand begonnen. Na 1 jaar kwamen ze erachter dat ik minder verbruikte. Toen heb ik centjes teruggekregen (dit ging overigens wel goed) en was mijn maandbedrag eur 44 voor ca. 10 maanden. Uiteraard werd het weer verhoogd naar eur 49 voor ongeveer 3 maanden en nu zit ik inmiddels op eur 56. Bizar hoe snel dit gaat.

Ik heb inmiddels iemand aan de lijn. Zeer onvriendelijk, maar dat doet er nu niet toe. Blijkbaar levert nle geen service meer voor de anna thermostaat (dit had ook wel even via de mail gemeld mogen worden). Dit loopt nu via plugwise. Uiteraard zit er 1 maand opzegtermijn aan vast en betaal je die kosten gewoon door. Wederom slecht dat dit niet is gecommuniceerd. Enfin, bij deze is het opgezegd en ik hoop dat de service bij plugwise iets aangenamer zal zijn.

Tip voor degene die over nle zit na te denken: doe het niet.

Yvonne
01-07-2019

Welk jaar leven we wat een slechte service

Sinfs vandaag nle monteur 2 half uur bezig geweest wilde een kabel door mijn kamer voor de tv welk jaar leven we nu.keuze of een annuleren of €65 gebeld voordat half uur geprobeerd geen contact.mail gestuurd hopelijk antwoordt maar als ik de reviews leest weing kans heb mijn advocaat gebeld en in behandeling gegeven om uit te zoeken! Heb het gevoel dat ik erg in de maling wordt genomen .Dit kan toch echt niet 2019 en ze promoten om nieuwe klanten binnen te halen . zullen eens kijken als ik de factuur niet betaal hoe vlug er een reactie komt.

Emma
Emma
24-06-2019

47 minuten

Bij een eindnota na verhuizing naar een ander pand werd mij plots 1348 euro en 10 cent aangerekend voor het verbruik van gas.

Hier was ik erg verbaasd over op zijn zachtst gezegd, omdat ik herhaaldelijk via de meterstanden en telefonisch heb gemeld dat ik geen gas verbruik. Bellen dus. Ik heb 47 minuten aan de telefoon gehangen, de eerste 20 wachttijd. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de telefoon die mij zo snel mogelijk weer in de steek liet om 'na te vragen' wat er gebeurd was. Na 10 minuten was hij er weer: Het lag niet aan NLE, het lag aan een foute inschatting van de netwerkbeheerder.

Die schat een bedrag wat bij een dergelijk appartement verbruikt wordt. NLE kiest er dan voor dit aan te nemen en zomaar op de eindnota voor waar aan te nemen, zonder navraag te doen, terwijl ik altijd heb aangegeven geen gas te verbruiken.

Nou NLE: "De fout ligt niet bij ons, maar bij de netwerkbeheerder". U moet aan ons aantonen dat u de juiste meterstanden door hebt gegeven.

Dit heb ik gedaan via het opleveringscontract van deze woning. En nu NLE weer. Iemand een tip voor een andere energiemaatschappij?

Egbert
12-06-2019

Verschrikkelijk slecht bedrijf

Dit bedrijf is een nachtmerrie.
Komen afspraken niet na,
zijn telefonisch onbereikbaar, (behalve als je je aanmeld als nieuwe klant)
Website werkt niet,
Mails worden waarschijnlijk door robots beantwoord,
Incasso is een puinhoop,

En zo kan ik nog wel even doorgaan!

pas op trap niet in de mooie praatjes of aanbiedingen!
Ik ben blij dat ik er weg ben!

Th
11-06-2019

Te duur, slechte service, laks met terugbetalen

Omdat NLEx zijn tarieven fors verhoogde heb ik Alles in Een opgezegd. Een tv ontvanger stuurde ik maanden geleden al terug, maar die bleef maar op de factuur staan. En dit wordt ook nu niet gecorrigeerd. Telefonisch zijn ze vrijwel onbereikbaar. Slechte reseller, kies een ander!

Jan de arbeider
09-06-2019

NLE misleidt en is onbereikbaar!

NLE misleidt haar klanten doordat zij de nieuwe overheidsheffingen die per 1 januari gaan gelden nog niet doorberekenen in de "scherpe" contractprijzen die ze aanbieden. Ze weten op 30 december heel goed wat de nieuwe overheidstarieven zijn voor het nieuwe jaar, maar verzwijgen dit.
Op deze manier is hun contractprijs lager dan die van andere aanbieders die wel een eerlijke prijs aanbieden. En als je het contract hebt afgesloten, gaat de prijs ineens omhoog.

30 december 2017 heb ik telefonisch een jaarcontract afgesloten dat 16 maart 2018 zou ingaan. Ik kreeg het contract die dag in de mail. 15 februari kreeg ik opnieuw het contract opgestuurd met daarop de afgesproken prijzen
In maart 2019 kreeg ik de jaarafrekening
Ik maakte een volgens mij logische berekening:
verbruik gas x contractprijs + verbruik stroom x contractprijs + vaste leveringskosten 14,98 euro x 12 maanden
Het bedrag op mijn jaarafrekening was ongeveer 200 euro hoger dan mijn berekening
Na enige uren speuren in de nogal ingewikkelde jaarafrekening kwam ik erachter dat er vanaf 16 maart 2018 direct een hogere prijs berekend werd dan afgesproken.

Ik wilde dit graag telefonisch vragen, maar dit bleek iets onmogelijks
Uren aan de telefoon gehangen, maar onbereikbaar.
Op internet een klacht ingediend over de slechte bereikbaarheid en ik kreeg na enkele dagen het antwoord: bedankt voor uw klacht, we nemen binnen 4! weken contact met u op
En ja hoor, na 3 weken en 5 dagen kregen we antwoord
Ik had de nieuwe overheidsheffingen kunnen weten want dat kun je op internet vinden bij de overheidsinstanties en het contract wat ze mijn in feb 2017 hadden toegestuurd was met verkeerde prijzen en een fout van hun.
Al met al: jammer maar helaas voor mij
Ik vind dat nle klanten misleidt en zelf ook fouten heeft gemaakt
Door een ingewikkelde eindafrekening te sturen heeft niemand het blijkbaar in de gaten.
Ik heb laten weten het er niet mee eens te zijn, maar krijg nu geen contact meer

Chris
29-05-2019

NLE schrapt teruggeleverde energie standen zonder enige terugkoppeling!

In 2018 ben ik verhuisd, sindsdien zonnepanelen op mijn nieuwe woning. Recent meterstanden doorgegeven, incl. Teruggeleverde standen (heb dit ook dubbel gechecked in de bevestigingsmail, ben ze niet vergeten). Bij controle van mijn eindafrekening bleek nle zonder enige terugkoppeling de teruggeleverde energie standen geschrapt te hebben.
Hierover meteen een vraag gesteld, kreeg factuur via de mail en heb er meteen op geantwoord. Hierbij duidelijk de vraag gesteld of ze me uitsluitsel wilden geven voor ze 2 weken later gingen incasseren. Na 3 dagen geen reactie, opnieuw gemaild. Na 6 dagen nog geen reactie, opnieuw gemailed en klacht ingediend. Na 1,5 week nog niets vernomen, opnieuw contact gezocht. 2 weken later werd doodleuk de eindafrekening af geschreven zonder enige reactie van nle. Opnieuw klacht ingediend en mijn betaling gestorneerd. Na stornering kreeg ik binnen 2 uur reactie! het kan dus blijkbaar wel! nog sterker, er werd me doodleuk verteld dat de geschrapte standen geen fout betrof van nle. Ik had als consument de zonnepanelen aan moeten melden, aangezien ik dit niet gedaan had zijn mijn standen maar geschrapt. Meldt dit dan even! amateurs! slechtste service ooit, kon me niet aan de indruk ontrekken dat het plan van nle was om dit maar stil te zwijgen aangezien het minder oplevert. Daarbij het vermelden waard dat ze me nu wel lastig vallen met incasso mails maar op een inhoudelijke reactie zit ik (opnieuw) te wachten. Overbodige opmerking maar ik stap snel over zodra ik de juiste eindafrekening heb gekregen. Dit nooit meer!

Nadine
24-05-2019

Geen service/bereikbaarheid

Na plaatsing van zonnepanelen gedoe over teruglevering. Ze gven aan dat dat niet goed aangemeld is. Heb de mail met bewijs zelf in cc gehad. Probeer nu al zes weken teruglevering opgenomen te krijgen. Zij geven aan: ik begrijp da u het niet eens bent met de meterstanden. U hoort ier binnen 8 weken meer over. (deze reactie duurdeal een maand) Dus drie maanden voor reactie op een fout van henzelf

Erika
22-05-2019

Medewerkers van de klantenservice aan de koffie of op vakantie?

Jeetje, waar moet ik beginnen?! Ik heb een vijfjarig contract waarin de prijzen zijn vastgezet. Ik betaal al twee jaar €100,- per maand, waarvan ik begin dit jaar een teruggave kreeg gestort van €170,-, 5 weken te laat. Veel heen en weer gebeld, geen contact, lange wachttijden aan de telefoon en personeel die mij niet kan helpen. Vervolgens kijk ik vanochtend in de 'verbruiksmanager' (die overigens niet meer bestaat want je kunt nu niet meer hoeveel je precies verbruikt hebt per maand) en krijg ik de melding dat ik maar liefst €50,- meer moet gaan betalen per maand moet gaan betalen?! Sorry maar de verhoging van de transportkosten op de levering kan niet ineens zorgen voor een verhoging van €50,- en dat terwijl ik al de laatste maanden bijna niet in huis ben en dus ook bijna niets verbruik. Even kijken, ik zit nu ondertussen OOK te wachten tot ik telefonisch geholpen wordt, te weten 28 minuten! Dit is BELACHELIJK!

Meer NLE reviews
Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?