Nederlandse Energie Maatschappij112 ervaringen

Ano
19-02-2019

Bereikbaarheid

Vandaag 19-2-2019 gebeld, meer dan 32 minuten wachten om een medewerker te spreken

Annemiek
19-02-2019

Wat een drama

Geen reactie op emails, een tarief verhoging van 45%, en telefonisch niet bereikbaar. Wat een asociaal bedrijf.

Niek
Niek
18-02-2019

Waardeloze (klanten)service, communicatie en nog steeds geen internet en tv!

Ik heb het op 11 december 2018 afgesloten. zou op 22.01.2019 ingaan, rond 10 januari gebeld dat ik nog steeds niets gehoord had. Na 23 minuten eindelijk iemand aan de telefoon. Oh ja nee inderdaad er is nog niets gebeurd. Ja we krijgen pas melding als de persoon in kwestie zelf belt. Daarvoor kunnen we niets zien (wat een gelul). Nu nog steeds niets meer gehoord na dat telefoongesprek (ze zouden terugkomen met een datum). Kreeg alleen van huidige provider door dat het abonnement per vandaag stopt. Iets wat absoluut niet ging gebeuren volgens NLE omdat ik overstapservice had. Op dit moment hang ik alweer 22 minuten in de wacht.

Fred
Fred
16-02-2019

Misleiding en zeer slechte service

Op 20-12-2018 contract afgesloten, 31-01-2019 zou de datum zijn van aansluiting. Nu 16-02-2019 heb ik eindelijk wat.EEN PRIJSVERHOGING! maar nog geen aansluiting dat gebeurt pas op 22-02-2019. Contract kan niet worden ontbonden volgens de klantenservice maar een prijsverhoging wel want dat alles staat in de algemenen voorwaarde. en dan nog de rest. Op 30-01 opgebeld door Nle dat 31-01 niet gehaald word, ik zeg lekker op tijd. Ik ben nu 224 minuten telefoneren verder en heb dus nog helemaal niks behalve de prijsverhoging die ze er zonder het even te melden gewoon wordt afgeschreven van je rekening. En dat gaat wel goed geld incasseren.

Jaap
08-02-2019

Zéér slechte klanten service

Zit al 3 maanden op aansluiting te wachten na aanmelding
Klantenservice telefonisch niet te bereiken en per e-mail moet je 5 dagen wachten op antwoord (als je antwoord krijg )

Lena
08-02-2019

Ik werd gebeld en ben overgestapt naar deze energieleverancier. Wat heb ik een spijt! Als ik de klantenservice bel sta ik iedere keer bijna een uur in de wacht (werkelijk!). Er wordt altijd gezegd dat de wachttijd langer is dan u gewend bent. Krijg ik eindelijk iemand aan de lijn dan is deze persoon ronduit onvriendelijk en beslist niet klantvriendelijk. Ik krijg te horen dat het mijn eigen schuld is dat het termijnbedrag is verhoogd, had ik maar op een eerder gestuurde mail moeten reageren. Terwijl ik eerder al had aangegeven hetzelfde termijnbedrag te willen handhaven. Ook wordt mij iedere keer om de meterstanden gevraagd, terwijl ik die al heb doorgegeven. Vermoeiend en vervelend. Ik baal ervan dat ik nu aan deze maatschappij vastzit en was het liefst bij Engie gebleven (een fijne en betrouwbare maatschappij). Ik zal iedereen afraden met dit Nle in zee te gaan. Ontbetrouwbaar, niet klantvriendelijk, kortom waardeloos!

Anouk
04-02-2019

Onbereikbaar, onbehulpzaam, onbetrouwbaar

Geen goed woord over voor NLEx. Klantenservice is onbereikbaar (3x meer dan 40min in de wacht gestaan), krijg je iemand aan de lijn willen/kunnen ze je niet helpen want storing/eigen verantwoordelijkheid/schuld van Ziggo. Voel me genaaid en vind het ongelofelijk dat dit bedrijf mag blijven bestaan. Niet aan beginnen.

Johan
28-01-2019

Onduidelijk

Vandaag gebelt door nl energie advies.
Werd gewoon zonder bedenktijd een abonnement aangesmeerd zonder dat ik het in de gaten had.
Ook gewoon voor 5 jaar vast.
Onduidelijke lui en niet netjes niet mee in zee gaan ze denken alleen maar aan hun eigen zakken!

Maarten
24-01-2019

Nlex leuk als je gewoon je facturen wilt inzien

Al maanden kunnen we onze facturen niet inzien op, door de klantenserice (na 34 min in de wacht te hebben gestaan) wordt geadviseerd google chrome te gebruiken :
Ik heb alle browsers en platformen geprobeerd. Pdf inzien is gewoon onmogelijk, klaten service kan me niet helpen. Nu dus problemen met mijn btwaangifte erg bedankt nle!

23-01-2019

Nle app werkt niet op iphone

De Nle-app werkt niet op iphone, op de site staat dat je gebruik kunt maken van KPN interactieve tv-app. Daar kan ik niet op inloggen. Contactformulier verzenden gaat niet want er wordt ook een gewoon telefoonnummer gevraagd, naast je mobiele nummer. Heb ik niet en dan kom je dus niet verder.vreemd.

NLE
16-01-2019

Zeer slechte klantenservice

Komt contract niet na en incassseert €10 meer per maand dan afgesproken wat is vastgelegd in contract.
2x klantenservice gebeld, 3x gemaild. Telefonisch komt men niet tot op een oplossing want het contract is zogenaamd zoek. Dag later gebeld contract gevonden, kunnen verder geen uitspraken doen maar ze gaan ervan uit dat het wel goed komt.

Nou afwachten dan maar. Inmiddels week verder en nog geen reactie!

Bianca
11-01-2019

Voel me écht in de maling genomen

Ik een jaar geleden aangemeld bij hen inclusief een fijne welkomstbonus die dan met je afrekening verrekend zou gaan worden. Puntje bij paaltje zeggen ze dat ik er geen recht op heb door bepaalde punten waar ik niks van wist en dus ook nergens aangegeven werd. Wordt er gewoon even 180 euro door mijn neus geboord. Ga me hier nóóit meer aanmelden. Zo ga je niet met mensen om!

Theo
Theo
10-01-2019

SLECHT zeg !

Ik heb een jaar lang NLE gehad en tevens NLEx.
De energie en de internet.

In beiden gevallen slecht:
- Slechte klantenservice
- verkeerde informatie
- verschillende informatie
- ik krijg een incasso, terwijl ik deze niet zou krijgen
- telefonische en via facebook zeer slecht bereikbaar
- meermaals inlogproblemen

Moha
04-01-2019

Zeer onbetrouwbaar

Nle heeft overstap geregeld per 31 december. 9 dagen daarvoor zou ik de instalatieapparatuir krijgen zodat ik op tijd kan overgaan.
Pas op 31 december komen de spullen aan. internet en tv kunnen pas per 4 januari.
Nle laat ons dus willen en wetens minstens 4 dagen zonder internet en tv zitten. Ze hadden genoeg tijd om spullen te sturen. Ik moet nog zien of alles het doet. Klatenservice onbereikbaar. E-mail bestaat niet. Je moet fb gebruiken. Kortom waardeloos.
Neem mijn verlies en ben al overgestapt naar een betrouwbare procider. Niet in zee gaan met dit bedrijf.

Diq
02-01-2019

Oplichting!

Adverteren met tv, internet en bellen, maar achter mij rug om maken zij er doodleuk van slechts internetten! Dit is een nare streek!

Ron
17-12-2018

Waar zijn de tevreden klanten ?

Ik ben super tevreden over NLE internet en tv
Met dien verstande dat ik glasvezel op mijn adres heb.
Na 3 jaar KPN internet en t.v met de nodige klachten overgestapt naar NLE internet/tv via het glasvezel net .
Wat kan je verwachten , prima communicatie in alle stappen in bestelling /Abbo.
Alles conform afspraak zowel via telefoon als via mail.
Monteur is een uur binnen beweest , heeft alles naar behoren en geinstaleeerd.
Klinkt gek maar tot nu toe top internet en t.v
voor bijna 20 euro per maand minder
Jammer dat alleen mensen met negative reacties iets online zetten .
Dus bij deze roep ik alle tevreden klanten te reageren

Dirk-Jan
Dirk-Jan
27-11-2018

Oplichten van Consumenten

De Energie bedrijven van NLE en Budjet Energie leveren geen Klantenbinding maar stelen geld van de Consument als men niet van hun doet afnemen. Waar hun klantenbinding niet eens is geactiveerd. Dus het advies is, blokkeer hun bankrekening. Want Fraude is bekend als Criminaliteit.

Guus
26-11-2018

Nooit meer.

Zeer teleurgesteld in NLE als internetaanbieder.

- Levering niet voldaan
- Communicatie met NLE is zéér tijdrovend en NLE verlegt problemen steeds weer naar de klant.
- Reactietijd digitale klantenservice is meer dan een week en onvolledig. Bij een nieuwe reactie in een lopend gesprek moet je wederom meer dan een week wachten of krijg je geen antwoord.
- Telefonische klantenservice duurt zeer lang en krijgt weinig voor elkaar. Bij vragen dien je altijd weer zelf actie te ondernemen via de digitale klantenservice of via andere instanties.

Toelichting situatie:
Wij kozen NLE als internetaanbieder voor ons nieuwe huis. Na de beoogde ingangsdatum van ons internetabonnement (na 6 weken wachten) zag NLE echter af van levering op ons adres. In verband met een beperking van het KPN-netwerk waar ze gebruik van maken, konden ze helaas niet op ons adres leveren. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar dit is behoorlijk vervelend nieuws na 6(!) weken wachten. Je zou denken dat ze dit eerst checken voordat ze een contract afsluiten (de online check gaf aan dat het kon) en anders tijdig aan de bel trekken. Beide was helaas niet het geval en in hun communicatie rond deze situatie schoot NLE echt enorm tekort. Al het initiatief moest vanuit ons komen en NLE dacht niet mee in oplossingen voor de ontstane situatie. Daarnaast had NLE weinig begrip voor de onkosten die gemaakt waren (tijdelijke internetaansluiting) door hun véél te late annulering. Dit onderwerp wimpelden ze meermaals gemakkelijk af of negeerden ze.

Sandra
16-11-2018

Boeven ja

Wat een achterlijk volk. Overgestapt. Maand door betalen en dan kwam een eindafrekening. Maand later schrijven ze weer af. Weer gebeld. Ik heb een opzeg termijn van een maand zeggen ze. Ik heb sinds 12 oktober geen leveringen meer. Maar facturen lopen gewoon door. Nu dus al de 2de maand ze weigeren het stop te zetten vanaf 12 oktober. En verwachten dat ik zonder een dienst van hun te ontvangen hebben door blijf betalen. Nu dus voor 12 oktober tot 12 november betaald heb om de jaarafrekening die ik zou ontvangen. Wat niet gebeurt. En nu voor 12 november tot 12 december weer moet gaan betalen. Weer gebeld en vragen mij nu op te zeggen met een maand opzeg termijn. Ik werd boos. De mevrouw wil niet met me praten als ik beslissingen maak als ik boos ben en hangt de hoorn op. Ik bel nog een keer en moet rustig blijven om mijn contract alsnog op te zeggen. Ga daarmee accoord dat ik dus 2 maanden tot 3 maanden aldus 150 euro betaal voor diensten die zij niet geleverd hebben. Want ze zijn gestopt met leveren per 12 oktober en verwachten dat ik voor lucht nu nog 3 maanden betalen ga. De mensen zijn niet wijs.En bedriegen de boel.

Bram
Bram
05-11-2018

NLE doet aan klant pesten

Ik heb TV en internet van NLE. Telefonisch gevraagd mijn contract te verlengen. (wachttijd bijna 20 minuten) Blijkt vervolgens niet verwerkt. Nieuwe aanvraag via internet. Nu wel opgepakt maar een verlenging verwerken duurt bij NLE zes weken. Telefonisch is NLE niet te bereiken. Via FB duurt een reactie 4 werkdagen. Derhalve al drie maanden geen gebruik kunnen maken van de korting die ze aanbieden bij een contract verlenging. Ipv een juiste factuur, krijg ik een aanmaning met incasso kosten.

Meer NLE reviews
Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?