Nederlandse Energie Maatschappij173 ervaringen

Egbert
12-06-2019

Verschrikkelijk slecht bedrijf

Dit bedrijf is een nachtmerrie.
Komen afspraken niet na,
zijn telefonisch onbereikbaar, (behalve als je je aanmeld als nieuwe klant)
Website werkt niet,
Mails worden waarschijnlijk door robots beantwoord,
Incasso is een puinhoop,

En zo kan ik nog wel even doorgaan!

pas op trap niet in de mooie praatjes of aanbiedingen!
Ik ben blij dat ik er weg ben!

Th
11-06-2019

Te duur, slechte service, laks met terugbetalen

Omdat NLEx zijn tarieven fors verhoogde heb ik Alles in Een opgezegd. Een tv ontvanger stuurde ik maanden geleden al terug, maar die bleef maar op de factuur staan. En dit wordt ook nu niet gecorrigeerd. Telefonisch zijn ze vrijwel onbereikbaar. Slechte reseller, kies een ander!

Jan de arbeider
09-06-2019

NLE misleidt en is onbereikbaar!

NLE misleidt haar klanten doordat zij de nieuwe overheidsheffingen die per 1 januari gaan gelden nog niet doorberekenen in de "scherpe" contractprijzen die ze aanbieden. Ze weten op 30 december heel goed wat de nieuwe overheidstarieven zijn voor het nieuwe jaar, maar verzwijgen dit.
Op deze manier is hun contractprijs lager dan die van andere aanbieders die wel een eerlijke prijs aanbieden. En als je het contract hebt afgesloten, gaat de prijs ineens omhoog.

30 december 2017 heb ik telefonisch een jaarcontract afgesloten dat 16 maart 2018 zou ingaan. Ik kreeg het contract die dag in de mail. 15 februari kreeg ik opnieuw het contract opgestuurd met daarop de afgesproken prijzen
In maart 2019 kreeg ik de jaarafrekening
Ik maakte een volgens mij logische berekening:
verbruik gas x contractprijs + verbruik stroom x contractprijs + vaste leveringskosten 14,98 euro x 12 maanden
Het bedrag op mijn jaarafrekening was ongeveer 200 euro hoger dan mijn berekening
Na enige uren speuren in de nogal ingewikkelde jaarafrekening kwam ik erachter dat er vanaf 16 maart 2018 direct een hogere prijs berekend werd dan afgesproken.

Ik wilde dit graag telefonisch vragen, maar dit bleek iets onmogelijks
Uren aan de telefoon gehangen, maar onbereikbaar.
Op internet een klacht ingediend over de slechte bereikbaarheid en ik kreeg na enkele dagen het antwoord: bedankt voor uw klacht, we nemen binnen 4! weken contact met u op
En ja hoor, na 3 weken en 5 dagen kregen we antwoord
Ik had de nieuwe overheidsheffingen kunnen weten want dat kun je op internet vinden bij de overheidsinstanties en het contract wat ze mijn in feb 2017 hadden toegestuurd was met verkeerde prijzen en een fout van hun.
Al met al: jammer maar helaas voor mij
Ik vind dat nle klanten misleidt en zelf ook fouten heeft gemaakt
Door een ingewikkelde eindafrekening te sturen heeft niemand het blijkbaar in de gaten.
Ik heb laten weten het er niet mee eens te zijn, maar krijg nu geen contact meer

Chris
29-05-2019

NLE schrapt teruggeleverde energie standen zonder enige terugkoppeling!

In 2018 ben ik verhuisd, sindsdien zonnepanelen op mijn nieuwe woning. Recent meterstanden doorgegeven, incl. Teruggeleverde standen (heb dit ook dubbel gechecked in de bevestigingsmail, ben ze niet vergeten). Bij controle van mijn eindafrekening bleek nle zonder enige terugkoppeling de teruggeleverde energie standen geschrapt te hebben.
Hierover meteen een vraag gesteld, kreeg factuur via de mail en heb er meteen op geantwoord. Hierbij duidelijk de vraag gesteld of ze me uitsluitsel wilden geven voor ze 2 weken later gingen incasseren. Na 3 dagen geen reactie, opnieuw gemaild. Na 6 dagen nog geen reactie, opnieuw gemailed en klacht ingediend. Na 1,5 week nog niets vernomen, opnieuw contact gezocht. 2 weken later werd doodleuk de eindafrekening af geschreven zonder enige reactie van nle. Opnieuw klacht ingediend en mijn betaling gestorneerd. Na stornering kreeg ik binnen 2 uur reactie! het kan dus blijkbaar wel! nog sterker, er werd me doodleuk verteld dat de geschrapte standen geen fout betrof van nle. Ik had als consument de zonnepanelen aan moeten melden, aangezien ik dit niet gedaan had zijn mijn standen maar geschrapt. Meldt dit dan even! amateurs! slechtste service ooit, kon me niet aan de indruk ontrekken dat het plan van nle was om dit maar stil te zwijgen aangezien het minder oplevert. Daarbij het vermelden waard dat ze me nu wel lastig vallen met incasso mails maar op een inhoudelijke reactie zit ik (opnieuw) te wachten. Overbodige opmerking maar ik stap snel over zodra ik de juiste eindafrekening heb gekregen. Dit nooit meer!

Nadine
24-05-2019

Geen service/bereikbaarheid

Na plaatsing van zonnepanelen gedoe over teruglevering. Ze gven aan dat dat niet goed aangemeld is. Heb de mail met bewijs zelf in cc gehad. Probeer nu al zes weken teruglevering opgenomen te krijgen. Zij geven aan: ik begrijp da u het niet eens bent met de meterstanden. U hoort ier binnen 8 weken meer over. (deze reactie duurdeal een maand) Dus drie maanden voor reactie op een fout van henzelf

Erika
22-05-2019

Medewerkers van de klantenservice aan de koffie of op vakantie?

Jeetje, waar moet ik beginnen?! Ik heb een vijfjarig contract waarin de prijzen zijn vastgezet. Ik betaal al twee jaar €100,- per maand, waarvan ik begin dit jaar een teruggave kreeg gestort van €170,-, 5 weken te laat. Veel heen en weer gebeld, geen contact, lange wachttijden aan de telefoon en personeel die mij niet kan helpen. Vervolgens kijk ik vanochtend in de 'verbruiksmanager' (die overigens niet meer bestaat want je kunt nu niet meer hoeveel je precies verbruikt hebt per maand) en krijg ik de melding dat ik maar liefst €50,- meer moet gaan betalen per maand moet gaan betalen?! Sorry maar de verhoging van de transportkosten op de levering kan niet ineens zorgen voor een verhoging van €50,- en dat terwijl ik al de laatste maanden bijna niet in huis ben en dus ook bijna niets verbruik. Even kijken, ik zit nu ondertussen OOK te wachten tot ik telefonisch geholpen wordt, te weten 28 minuten! Dit is BELACHELIJK!

Thijs
20-05-2019

Alles in 1: slechte klantenserice

Eind 2018 mijn alles in 1 contract verlengd, mooie korting weer de eerste 6 maanden. Zou in februari ingaan. Vanaf februari bleef de maandelijkse incasso hetzelfde (oude hogere bedrag). Contract blijkt niet terug te vinden in mijn online account (terwijl ik het als pdf in email heb). Klantenservice voor 'problemen' niet te pakken te krijgen, maar als je de optie 'afsluiten contract' kiest krijg je gelijk iemand aan de telefoon. Bij doorverbinden wordt de hoorn er steevast opgegooid. Op mail wordt gereageerd met verzoek zelf te bellen (ze kunnen mij toch ook bellen?). Het principe klant is koning hebben ze duidelijk niet begrepen. Ik heb besloten over te stappen naar een andere aanbieder. Niet aan beginnen.

Lia
Lia
15-05-2019

Totaal geen service

Wilde overstappen naar nl energie, na trouwe jaren kpn, vanwege de lage kosten?. Een en al ellende geen contact via de telefoon, wachttijd en dan afgebroken worden, schuiven de schuld naar de klant eist een afkoopsom Probleem ligt nu bij juridisch loket helpt dat niet naar de geschillen commisie Dit is echt te zot voor woorden, Zoveel klachten dat een programma als radar of kassa niet de studio eens vol maakt met gedupeerde klanten en dan een vertegenwoordiger van NL energie aan tafel. Het regent klachten over dit bedrijf , Dit moet gewoon aan de kaak gesteld worden, om mensen zo aan hun lot over te laten.

Pouya
Pouya
13-05-2019

Niet doen / Don't do it

Mijn tip, niet hieraan beginnen. ze smeren je gewoon een contract aan. Als je binnen de 14 dagen opzeg termijn mail stuurt doen net of ze niet hebben ontvangen en dan dreigen met incasso bureau. klantenservice die nooit bereikbaar is. een heel slecht bedrijf. Je zou bijna zeggen dat ze gewoon oplichters zijn.

Urmy
Urmy
09-05-2019

Noooooit hiermee in zee gaan!

- Slecht bereikbaar, zeg maar gewoon niet!
- Mail niet beantwoord
- Lang in de wacht om vervolgens na 20 min. hoor je tuut tuut tuut of je krijgt een andere afdeling die je zgn niet kan helpen en weer sta je 20 min in de wacht en plots geen verbinding meer!
- Je krijgt niet het beloofde bedrag teruggestort
- Let op zeg je op dan betaal je dubbel boete als je zowel gas als energie van ze afneemt dus heb je een jaarcontact dan geen €50 euro boete maar €100!

Jo
08-05-2019

Bereikbaarheid

Ze zijn nauwelijks bereikbaar, telefoonnummer ontbreekt.

Caroline
07-05-2019

Bestaat dit bedrijf nog wel.

Ruim 2 weken bezig om “ iets” van contact te krijgen met dit bedrijf.NLE .
Zowel inloggen , telefonisch als social media totaal onbereikbaar.
Zij sturen zelf wel mails .maar een reactie als je terug mailt blijft uit.
Ik heb ze aangemeld bij de klachtencommissie energie en Radar.
Ga niet een contract aan met deze maatschappij! Gelukkig kunnen wij bijna overstappen .

Olav
03-05-2019

Totaal onbereikbaar

Ik heb een vraag over een verlengingsaanbod. Via de site is een nieuw aanbod niet te verkrijgen, ik krijg een foutmelding. Bellen naar de klantenservice lukt niet. Heb meer dan een half uur in de wacht gestaan. Dit is te gek. De keuze voor een andere energieleverancier is nu snel gemaakt. Slecht!

Rob
03-05-2019

Waardeloze organisatie

Had een contract voor tv en internet afgesloten en binnen 24 uur geannuleerd volgens de instructie op de website. Toch werd geld van mijn rekening geïncasseerd . Na eindeloos wachten aan de telefoon toch nog contact gekregen met de klantenservice.Bleek dat de instructie op de site fout was. Heb zelf het geld terug gehaald door het incasso ongeldig te verklaren. Na 4 weken (!) kreeg ik de mededeling dat het nu bijna zo ver was, ik zou een aansluiting voor mijn tv en internet krijgen. Weer gereageerd, maar niet te bereiken. WAARDELOOS!

Remco
02-05-2019

Onmogelijk contact te krijgen.

Werkelijk ongeloofelijk at dit bedrijf zo mag opereren.
Ik heb nu al 5 x gebeld om te proberen mijn contract op te zeggen. Ik heb 5 x meer dan 50 minuten, in 1 geval 1.5 uur, in de wacht gestaan met steeds dezelfde melding:

"Op dit moment is de wachttijd langer dan u van ons gewend bent, blijft u aan de lijn."

Volgens mij gebeurdt dit express en hopen ze op deze manier veel opzeggers en andere te omzeilen.
Wanneer gebeurt hier eindelijk eens wat aan?
Bij wie kan il klagen over NLE?

Ik raadt een ieder sterk af om zaken met dit bedrijf te doen.

Remco v. Deuren

Yvonne
02-05-2019

Onbereikbaar voor vragen. Inloggen lukt niet; is niet bereikbaar

Inloggen op mijn NLE lukt niet. Ik wil mijn meterstanden bekijken, want ik krijg vreemde standen door. Pagina is niet bereikbaar. Dan maar bellen, ook dit lukt niet want ze hebben blijkbaar niemand die de telefoon kan opnemen. Constant een bandje met momenteel zijn al onze medewerkers in gesprek. een ogenblik geduld alstublieft. En dit houdt maar aan.

Frank
27-04-2019

Wekenlang wachten op terugstorting

Ik ben per 1 maart 2019 overgestapt van NLE naar andere energieleverancier. Nog steeds is niet de algehele afrekening een feit. (Zucht)

Judith

Belachelijk slecht

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt met zulke slechte service.

Er zijn bij ons meerdere fouten gemaakt. Eerst was een de verhuizing die niet was doorgekomen bij ze, hierdoor werden wij bijna afgesloten. Vervolgens leggen zijn de fout bij Liander, er was daar een storing. Helemaal niet waar natuurlijk, na een belletje naar Liander bleek dat NLE gewoon de foute code in hadden gevoerd. Niet erg handig.

Vervolgens kregen we de eindnota van onze vorige woning met allerlei bedragen daarop die niet klopte. Na weer uren in de wacht (want snel iemand aan de telefoon krijgen zijn ze niet echt van) kregen we daarin gelijk, ze hadden (alweer) een fout gemaakt. Uiteindelijk kregen we de goede eindnota.

Vervolgens is ons maandelijks bedrag, voor een nieuwbouwwoning met zonnepanelen, vastgesteld op een enorm hoog bedrag. Dit enorme hoge bedrag konden we niet aanpassen, na 2 maanden is dat wel gelukt. Het kwam er wel op neer dat we even voor twee maanden een monsterbedrag in 1 keer moesten overmaken. Ik ben momenteel in afwachting van de manier waarop de berekening voor onze woning is gemaakt. Daar wist mevrouw klantenservice niet veel over te vertellen.

Nadat ik vanmiddag weer uren in de wacht heb gestaan, begreep ze mijn probleem met dit bedrag maar ging ze hier toch echt niks aan doen. Hadden we maar eerder moeten bellen, wat we hadden gedaan.

Info

Boevenpraktijken NLE

NLE probeert contract af te dwingen, zonder dat er op enige wijze akkoord is gegaan of bevestiging is geweest. Ze blijven bevestigingen sturen per mail en reageren vervolgens nergens op. Wel proberen ze af te schrijven. Wij hebben gelukkig onze bank van de wanpraktijken direct ingelicht, waardoor zij niets konden afschrijven.

Mar D

Zeer ontevreden

Heb een 2 jarig contract begin datum 4 januari 2018, eind datum 4 januari 2020.
Eerste factuur kreeg ik al op 21 november 2017
Internet werkt wel goed maar heb nog steeds geen tv programma`s.
Nog een kleine 9 maanden en dan hang ik de vlag uit. Nle nooit meer

Meer NLE reviews
Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?