easyEnergy reviews

4.4

Guus
05-01-2022

Onmogelijk om contact te krijgen met de klantenservice. Ik ben klant bij EasyEnergy en kan al ruim een maand niet meer mijn gegevens en verbruik zien omdat account inactief is gemaakt terwijl de voorschotbedragen wel worden afgeschreven. Op de site staat dat de klantenservice alleen per email te bereiken is. Inmiddels 5x gevraagd mijn account te activeren. Geen enkele reactie, alleen een ontvangstbevestiging. Door dit issue is het onmogelijk te achterhalen op basis van welk verbruik de facturen zijn. Heel jammer.

20-12-2021

Gewoon de goedkoopste variabele tarieven. Maandelijkse overzicht en duidelijk. Je ziet Easy Energy nooit bij vergelijkings sites, waarom? Gewoon omdat zij heel transparant zijn. Geven geen kadotjes zoals die anderen. Uiteindelijk betaal je die zelf. Gewoon 🔝

17-12-2021

Mijn energie rekening is laatste maand meer dan verdubbeld. ik betaalde voor gas altijd rond de 160 euro.

en bij laatste afrekening 360 euro.

en dan moet de koude maanden nog komen.

en dan ben je voordelig uit bij easyenergy 😢

28-09-2021

Neem al 3 jaar stroom en gas af voor 2 woonadressen. Ondanks veelvoud aan aanbiedingen is er geen maatschappij die aan de tarieven kan tippen. De aanbieders/concurrenten kennen vaak Easy Energy helemaal niet. Ben in het verleden bijna jaarlijks van leverancier veranderd maar zie er tot op heden nog geen enkele reden toe. De communicatie loopt helder en transparant. Elke maand een net overzicht met de verbruiksgegevens en een tijdige afrekening. Kortom een tevreden klant.

02-02-2021

Helemaal geen EASY ENERGY

Sinds september 2019 klant bij Easy Energy en al vanaf het begin is de communicatie moeizaam. Tussentijds bijstellen van het maandbedrag is lastig en je krijgt geen seintje als je veel hoger verbruik hebt als je maandbedrag en ze berekenen achteraf de belasting. Dient ten gevolge dat je een gigantische jaarafrekening van hen ontvangt. Wij snappen dat zij niet AL hun klanten kunnen controleren maar ik ben bij andere leveranciers gewend dat je altijd een seintje kreeg, zeker omdat we regelmatig contact met hun hadden en er door diverse medewerkers verschillend uitleg werd gegeven.

Inmiddels zult het u niet verbazen dat we zijn overgestapt en tot onze verbazing kregen we, nadat we geld hebben teruggekregen, toch weer een eindrekening van een paar honderd euro. Waarom niet gelijk tegen elkaar wegstrepen, het heet immers EINDAFREKENING en EASY ENERGY. Ons huis is volledig stroom, gebruiken in het geheel geen gas maar moeten daar wel altijd voor betalen. Nu moeten we, ondanks dat we zijn overgestapt per 1-1, alsnog het gas laten ‘afsluiten’ ook dit moesten we apart zelf regelen, en raad eens dit kan niet met terugwerkende kracht en ook daarover krijgen we nog een eindafrekening over 6 weken.

Al met al verre van EASY en heeft het ons een boel ENERGY gekost

12-01-2021

Gewoon de goedkoopste en transparantste

Nergens te vinden in de vergelijkingssites, maar als ik jaarafrekening vergelijk met gaslicht.com dan ben ik nog steeds minstens 100 per jaar voordeliger uit. In de eerste maanden is het even wennen aan de factuur, met voorschotten en verrekeningen, maar dat blijkt logisch en transparant opgebouwd. Vooral de variabele tarieven en inzicht in piek en daluren zijn handig ('s nachts (vaat)wasmachine en droger aan scheelt aanzienlijk)

15-11-2020

Al jaren tevreden

Helder en transparant in de werkelijke kosten. Het is nu duidelijk hoe de kosten daadwerkelijk tot stand komen. Ik heb geen gas. De verbruikskosten zijn overigens maar een kwart van de totale kosten. Soms bellen nog wel eens andere aanbieders en die zijn altijd onduidelijk en bij nadere analyse duurder.

Karel
11-06-2020

Goedkoopst

Was eerst klant bij Nuon. Nu dus E.Energy.

Bij Nuon over het jaar gerekend 225 per mnd. Nu komt ik gemiddeld op pl.m. 150 p.mnd. Rara hoe kan dat. Maaaarrrr ik vind het wel okee.

Leo
13-02-2020

Eerlijke betalingen wat je echt gebruikt.

Ik ben bijna 2 jaar klant bij easyEnergy, s,winters betaal ik meer als in de zomer maar gebruik dan ook meer energie logisch toch?

Al die beloftes van energiebedrijven, reken ik het uit zit ik met in acht genomen van hoge premie korting zogezegd bij andere bedrijven nog steeds lager bij

easyEnergy, dus laat ze allemaal maar lullen ik blijf bij easyEnergy.

Groetjes Leo.

Harun
30-01-2020

Afgeraden zeer onbetrouwbare maatschapij

2 maanden energie afgenomen bij deze maatschappij, die naar buiten treed als easyenergie.com, maar niet eens een website op dit domein heeft. Mijn termijn was 80 euro per maand, dit komt goed overeen met mijn verbruik. maar Easyenergie.com heeft inmiddels al 320 euro van mijn rekening geschreven, 4 maanden lang trekken ze geld van de rekening, terwijl ik maar 2 maanden afgenomen heb. De laatste termijn heb ik terug laten storten, omdat ik geld van hun moet ontvangen, en niet omgekeerd. Ik heb al teveel betaald, maar blijkbaar willen ze nog meer hebben, en hebben nu een incasso buro ingeschakeld. De eindafrekening kan nog 6 tot 8 weken duren, dan pas komen ze erachter dat ze veel te veel berekend hebben. Waardeloze maatschappij dus, bedenk je goed alvorens met hun in zee te gaan. Verder salderen ze stroom van zonnepanelen per maand, dit is natuurlijk zeer onvoordelig. Gebruikelijk is salderen per jaar, daar heb je wat aan. Een dikke 0 voor Easyenergie.com

Carsten
30-01-2020

EasyEnergy gewoon goed!

EasyEnergy komt niet voor in vergelijkingen maar heeft super scherpe tarieven. Geen vaste contracten (elke dag opzegbaar) en prima service. De overstap ging prima en de serviceafdeling was makkelijk te bereiken (ook via Whatsapp). Ik kreeg direct te horen wat de maandbedragen voor elektra en gas waren en hoe deze bedragen waren opgebouwd. Deze bedragen worden vervolgens elke maand bijgesteld. De grafiek van de uurtarieven per dag vind ik ook heel nuttig om te zien vanaf hoe laat ik mijn auto op moet laden om lekker goedkoop uit te zijn (op het moment tussen 19:00 - 06:00 uur 0,04 euro per kWh).

Zeer tevreden!

09-01-2020

Easy energy blijft het goedkoopst

Helaas is easy energy overgenomen door Nieuwe Stroom. Nieuwe Stroom is een duurdere partij die miv 01 januari de gastarieven met 0,047 per kuub opslag verkoopt. Voorheen betaalde je de Leba tarieven zonder opslag! Maar ondanks dat nog geen goedkopere aanbieder gevonden. Helaas kom je easy Energy nooit tegen bij Ben Woolderink (Gaslicht.com) of eigen huis en de consumentenbond. Dit komt omdat ze geen provisies afdragen en gewoon de goedkoopste zijn. Dus geen verdienmodel voor dit soort Cowboys. Dus mensen, laat je nooit meer verleiden door welkomstbonussen want dit zijn sigaren uit uw eigen doos! Is er dan helemaal geen nadeel? Ja wel, als je zelf stroom opwekt krijg je natuurlijk nooit meer dan je zelf betaald, maar dit is bij hun echt heel weinig. Verder moet je bestand zijn tegen variabele tarieven. Maar die zijn al bijna een jaar lang minder dan € 0,20 per kuub. Momenteel zelfs 0,14 ct per kuub?. Kom daar maar eens voor bij die andere aanbieders.

Dagelijks en voor de liefhebbers inzicht per uur in je verbruik via de website. Top bedrijf en een echte aanrader.

Nico
15-06-2019

Worden we besodemieterd?

We zij nu een jaar klant bij Easy Energy. Aanvankelijk leek het een goede keus, maar daar beginnen we langzaamaan anders over te denken. Nog geen eindafrekening van het gas gekregen, wel van elektriciteit. We gebruiken bijna geen gas meer - in deze maanden zelfs totaal niet - maar we moeten nog steeds maandelijks flink betalen voor afnemen van gas. Als dat niet verandert, dan zijn we niet lang klant meer!

Lilly
24-05-2019

Nooit te bereiken!

Zijn nooit te bereiken en halen nogsteeds geld van me rekening af terwijl ik al 5 maanden een andere leverancier heb

Ray
16-05-2019

Geen service, duur uit

Niet bereikbaar voor vragen, gevoel van willekeur bij hun tarieven. Voelt niet goed aan

Ernie
10-04-2019

Geen jaarafrekening

Ben 9-1-2018 overgestapt naar EasyEnergy en maandelijkse facturen lijken heel goedkoop maar ze weigeren een jaarafrekening te maken, volgens zeggen zijn er IT-problemen. Maar ik kan ze de exacte standen doorgeven, maar ze zeggen dat ze niet handmatig een jaarafrekening kunnen maken. Zijn alleen via mail te bereiken en antwoorden domweg niet. Zit nu al 3 maanden te wachten op de jaarafrekening.

Ik raad dit bedrijf ten zeerste af, het lijkt leuk maar als je de maandelijkse facturen goed bekijkt dan klopt er niets van. Noteer in elk geval zelf ook je meterstanden zowel wekelijks als maandelijks!

Volgens mij zijn het cowboys die denken snel te kunnen cashen.

Michel
01-03-2019

Veel te hoge bedragen

Mijn energieverbruik is circa 300kwh per maand, maar ik betaal al bijna 1 jaar voor 678kwh per maand de energiebelasting. Dat zou met de jaarrekening verrekend worden. Het is nu eind februari en dat is nog steeds niet gebeurd. Rekening maart staat nog steeds hetzelfde. Inmiddels meerdere keren gevraagd om reactie en oplossing maar klantenservice reageert helemaal niet. (Klantenservice is alleen bereikbaar per mail) . Hoe onprofessioneel. Geen vertrouwen meer in deze partij.

20-11-2018

Komen beloftes meer dan na

Sinds een half jaar koop ik gas en stroom bij easy energie, ben blij verast, ze komen beloftes na het is goedkoop, eindelijk eens een duidelijke factuur. Vragen worden snel en duidelijk beantwoord. Helemaal super

Omar
16-10-2018

Duidelijk

Easy energy is duidelijk wat betreft de afspraken. Maandelijks krijg je een uitgebreid document met de kosten die je betaald. Geen addertjes onder het gras gewoon wat je gebruikt betaal je.

Kan niet beter voor mij gevoel!

Caspar
27-12-2017

Komt elke belofte tot nu toe na

Nieuw concept is altijd wel aan mij besteed. Wisselende maandbedragen maar wel goedkoper uit zijn, dat wil ik testen dacht ik in juli. Nu lopen de maandrekeningen wat op, ze hebben me er van tevoren per mail nog op attent gemaakt, maar heb er controle op, dadelijk als het weer warmer wordt dalen ze. Ik geloof dat ik hier goedkoper uit ben zonder elk jaar te moeten switchen.