Nederlandse Energie Maatschappij16 ervaringen

Bianca
Bianca
31-07-2016

Zomaar incasso

na de jaarrekening moest ik een paar honderd euro betalen. zonder schriftelijke waarschuwing, wat verplicht is bij de wet, moest ik incasoskosten, informatiekosten en rente betalen.

ze blijven maar bij hun standpunt dus wat rest....rechtxzaak?

Sandra
Sandra
23-02-2016

Incassering 2e termijn Feb, terwijl de overstap naar andere leveancier

Tijdig gemeld dat ik per 15 Januari overstap naar andere energie leverancier, en dan toch een 2e termijn incasseren, berekeningen Jaarnota en Eindnota kloppen niet, maar je bent verplicht om te betalen, terwijl ik ook al 2e termijn heb betaald bij andere energie leverancier. Er valt niet te communiceren met de NLE dit is ook bekend bij de consumentenbond, er zijn veel klachten binnen gekomen, maar de NLE blijft volharden in hun stugge houding

Bas
01-02-2016

Boeven en mafia

wat een oplichters! Zomaar hoge bedragen (denk aan 10 x zoveel) in 6 mnd willen afrekenen.

Bryan
12-01-2016

Top met informatie en overzichten van gebruik

ja kwa info en overzichten zijn ze heel ed d

06-01-2016

Onduidelijk in afrekening, . ga nooit in zee met NLE

vervelende toestanden, na het weigeren van het verlengingsaanbod in augustus 2015, mijn contract loopt 14 januari 2016 af, heb nu al een onbegrijpbare eindafrekening,

gewoon een heel vervelende maatschappij

H.
14-12-2015

Handelswijze NLE riekt naar oplichting!

De NLE heeft ten onrechte € 800,00 ‘boete’ afgeboekt, door administratieve fout bij NLE, maar de consument moet er maar zelf achter zien te komen en na heel veel tijd erin gestoken te hebben heeft men het uiteindelijk – met veel pijn en moeite – toegegeven.

Tevens is eer ten onrechte een maandbedrag van € 481,00 afgeboekt, door administratieve fout bij NLE.

Bovendien eist NLE nu een extra termijnbetaling vooraf van € 481,00, hetgeen de NLE honderden miljoenen Euro’s cash/ liquide middelen oplevert. Ik noem het oplichting door de NLE!

De administratie bij de NLE is een complete chaos en zeer waarschijnlijk doelbewust. Het kost de klanten heel veel energie om duidelijkheid in de chaotische administratie van de NLE te verkrijgen. Zoals gezegd, maakt de NLE er bewust een puinhoop van.

Nadat ik – om mijn gelijk te halen – meer dan een dag energie erin ingestoken heb, besloot men mij een vergoeding van maximaal € 10,00 te verschaffen vanwege mijn dag werk die erin is gaan zitten. Een absolute schande.

Mijn advies; ga nooit in zee met NLE.

Advies aan de NLE; Reageer niet op deze review, want daarmee probeert u alleen maar aan te geven dat de NLE voor alles openstaat, maar………….. dat is een absolute leugen! De NLE speelt hele smerige financiële manipulatiespelletjes!

Eee
09-10-2015

Uiterst slechte energieleverancier

Bijzonder slechte ervaringen met dit ''bedrijf''. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

Tjeerd Prins
13-08-2015

In september gaat dit bedrijf niet 1 maar 2 maal mijn energiekosten incasseren!?

De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

“Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

Bert
31-03-2015

Dieven

de kom erbij bonus word uitgekeerd als je betaald met acceptgiro hou hier rekening mee

Jef
Jef
05-03-2015

Voel me belazerd

dit bedrijf lokt mensen met een smalle beurs via het energiecollectief van de consumentenbond en sluit dan mensen af bij 1 maand achterstand en geeft de klant dan daarvoor een boete van 200 euro wegens contractbreuk. dus mocht je weleens te laat betalen dan ben je bij de andere energiebedrijven veiliger. mijn ervaring achterstand van maand novenber .begin december beslissing dat 6 januari contract word beeindigt. eindafrekening 157euro verbruikt 200 euro belasting transport 75 btw boete gas dus verbruikt 433 betaalt 370 100euro boete electra 100euro achterstand 98euro aanmaning 50 euro totaal bijbetalen 411euro dus voor een verbruik van 157euro aan energie
betaal ik uiteindelijk 781 euro. ik denk dat ik voor 1500kwk en 135 kub gas bij alle andere aanbieders goedkoper uitgeweest. als u elke maand geld overhoud dan is deze waarschuwing niet voor u maar hebt u last van de crisis net zoals ik dan bent u gewaarschuwd.

Gerard
Gerard
02-12-2014

Moeilijke maatschappij.

Via: "Sloop de crisis, "ben ik bij NEM terecht gekomen. Meldde me in eerste instantie aan en las toen pas de reviews. Eigenlijk de verkeerde volgorde. Ik schrok van de negatieve reacties en besloot toen om toch maar bij mijn oude leverancier te blijven. Waar communicatie en bereikbaarheid geen problemen gaf. Waarom ik wilde overstappen? De enige die gebaat is bij overstappen is die dame van: "Sloop de crisis!"
Maar ik ben een man van 74 en wilde ook wel iets anders. Geld besparen. Heb al enkele keren op mij pensioen meten inleveren.
Wilde me dus bij NEM afmelden. Dat geeft problemen, niet te geloven. Eerst per mail. Geen reactie. Toen via hun website. Ik ben niet snel paranoia, maar nu wel. Ik kom er gewoon niet meer op. Alsof ik door hun geblokkeerd ben. Straks is mijn 14 dagen bedenktijd verstreken en dan? Ik ga ze morgen ouderwets bellen. Een klant of registratie nummer? Daar kan ik dus nu niet achter komen. Het lijken wel gangsters. En daar moet ik mee in zee? No way. Zeer onbetrouwbaar.

Bram
19-09-2014

Vast klanten krijgen hogere tarieven

Vast klanten krijgen hogere tarieven aangeboden dan nieuwkomers (die bovendien een bonus krijgen). Als je eenmaal binnen bent stijgen de tarieven, nieuwkomers zijn dus gewaarschuwd!

Vaste klanten krijgen nu een overbodig speeltje aangeboden in de vorm van een thermostaat, daar betaal je 50 euro per jaar voor + aansluitkosten. Lachertje!

Jason
02-09-2014

Probleemloze overstap

Onlangs overgestapt. Goede aanbieding gekregen. laag vastrecht en tarieven voor langere tijd vastgezet ivm mogelijke stijgingen door de gascrisis.
alles is vlekkeloos verlopen

BES
15-11-2013

Klantonvriendelijk

Je verbruikt gemiddeld 8% minder maar je hebt een negatief verschil van 12% tussen de eindafrekening en het berekende (gecommuniceerde) voorschot.

Meerdere malen klachten brieven geschreven, bereikbaarheid en reacties ver onder de maat (voor een commerciële onderneming, een klant behouden is goedkoper dan ze te werven).

ps standaard reactie van dit bedrijf negeren! Ze snappen niet wat een online reputatie negatief of positief voor je kan betekenen!

20-01-2013

Deze energieloze maatschappij boekte mij niet goed in. Telefoontjes en mails leverden niet veel meer op dan níets.

Deze marktschreeuwers zijn behulpzaam tot op het moment dat ze een contract met je hebben afgesloten om je een rekening te kunnen sturen. Op review- en klachtensites zie je ook het bewijs. Waar serieuze energiebedrijven om posities achter de komma ringen om de hoogste score tussen de cijfers 8 en 10 met betrekking tot het oplossen van klachten, scoort deze maatschappij met een......NUL.....!!

-we kunnen u niet vinden....
-krijgen een nieuw computersysteem.....
-hebben net een nieuw computersysteem (als smoes)....
-geeft u uw telefoonummer even door....
-de betreffende persoon is niet op de afdeling.....
-binnen een week krijgt u een brief......
-die persoon werkt hier niet meer.....
-sorry klant, ik snap het zelf niet meer.....
-we hebben het zó druk....

M.a.w.: Deze maatschappij heeft helemaal geen energie voor de klant!

Walter
16-12-2011

Zelf ben ik geen klant van de Nederlandse Energie Maatschappij. Maar wel (bijna) de dupe van hun klanten werving. Er kwam een vriendelijke jonge dame aan de deur (word 25 geschat). Toen het gesprek begon, “ik ben hier namens de Nederlandse Energie Maatschappij” meteen gezegd dat ik niet wil overstappen. Dat ik tevreden ben met mijn huidige leverancier “GreenChoise”. Dat maakte niet uit en ze begon haar verhaaltje te vertellen. Normaal zeg ik tot ziens en ga ik weg maar nu had ik de tijd, dus liet ik haar haar verhaal vertellen. Ze kwam mij vertellen dat de overheid per 2011 heeft besloten één of andere energiekorting voor groene energie niet meer te verstrekken aan de kleine maatschappijen, waar mijn Greenchoice dus onder valt. Deze korting kan oplopen tot 380 euro per jaar. Het enige wat ik daarvoor moest doen waren wat gegevens verstrekken.  Ik vroeg “maar als ik mijn gegevens geef dan word ik toch klant van De Nederlandse Energie Maatschappij?” Daar gaf ze me gelijk in. Mensen die dit niet weten die trappen er in en zijn de dupe, ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb om haar naam gevraagd maar die wilde ze niet geven.

Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?