Nuon20 ervaringen

Rhiannon
07-09-2018

Afrekening ineens veel hoger

Na jaren besloten over te stappen naar Nuon. Ineens verbruik ik 80 euro meer per maand ,het gezin is wel met twee personen minder . Heel raar dat ik nu zoveel meer verbruik en iedere maand zoveel geld kwijt ben in vergelijk met die andere leverancier . De extreme hoge afrekening kon alleen in termijnen betaald worden als ik een drie jarig contract afsloot .

JK
29-05-2018

Waardeloze service en niet werkende "Mijn NUON"

Als ik het afgelopen waar iets geleerd heb, is het zeker van NUON. Wat een ongelooflijke slechte klantenservice. om nog maar te zwijgen van de o- mogelijkheid om wat aan te passen of in te zien binnen mijn NUON. Ik probeer al meer dan 2 maanden om iets geregeld te krijgen via mijn NUON of via een medewerker. Tot nu toe zonder succes. Ik zal blij zijn als we op 1-7-2018 afscheid kunnen nemen van deze waardeloze energie aanbieder.

Irene
02-11-2017

Niet doen

Geen transparante berekeningen. Alles per post en niet met de mail. Slechte communicatie. Weinig bereidheid om uitleg te geven.

Elmo
28-10-2017

Niet doen!

Helemaal klaar met ze.

Vorig jaar oktober aanbieding 50 euro per maand geen extra kosten en cash back 250 euro.

nu heb ik mijn jaarafrekening gekregen mag de volle mik terug betalen.

Super! daar zitten we allemaal op te wachten.

Anna
20-06-2017

Gewoon niet groen dus

Gewoon niet groen dus

Willem
02-01-2017

Gewoon goed

Geen problemen met Nuon, alleen hun site doet vaak raar kom je er niet in .Mensen moeten niet zo zeuren

Kasper
05-12-2016

Ik laat mijn lichten niet branden over de rug van anderen

Niet positief: ik ben vorige week overgestapt nadat ik erachter kwam dat Nuon o.a. die cashback-actie vooral kan betalen omdat ze als grondstof voor hun eenergie de meest goedkope kolen gebruiken: bloedkolen uit COlombia. Google dat woord maar eens.

In ieder geval: de mijnbouwbedrijven in Colombia hebben enkele duizenden mensen uit hun huizen verdreven, met hulp van moordende paramilitairen. Nuon kent de beschuldigingen, maar blijft toch zaken doen, want 'als we blijven communiceren kunnen we meer invloed uitoefenen'. Leuk, maar het geweld is nog steeds niet gestopt. Dat was voor mij de druppel. Geen respect voor mensenrechten.

Wim
31-10-2016

Waarschuwing Oplichters zijn nuon

Jaren teveel betaald en geheimzinig hoge eindafrekeningen Internet staal vol over dit probleem met nuon. Ben nu bij eon en wat een verschil! KIJK uit met NUON ! ze zijn zelf in financiele problemen en aan de afgrond dus halen waar halen.

John
09-09-2016

Wel tevreden

Ik ben nogal honkvast en derhalve al bij NUON vanaf zolang ze bestaan. Nooit moeilijkheden gehad en de klantenservice is klatvriendelijk. Als vaste en blijvende klant krijg ik korting op mijn stroom dat kan oplopen tot 25%.!

Frank
18-04-2016

Blijf weg van Nuon

Jaren klant van Nuon geweest. Toen ik zonnepanelen installeerde begon een grote ellende. Teruggeleverde stroom werd niet verrekend en er moest elk jaar tien keer gebeld worden voor saldering. Bij het overstappen naar een andere energieleverancier ging alles mis. Meterstanden werden niet goed overgenomen door Nuon en het duurde bijna een jaar voordat het een beetje klopte. De teruglevering van het laatste jaar hebben ze nooit uitbetaald. Het zijn onbehoorlijke schooiers daar bij Nuon

Nawaz
16-11-2015

Pas op met NUON !

Nuon ! NEEEE. Nooooit.

Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

Redenen waarom niet.

1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
2. Na een berekende en afgesproken bedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in de rekening.
3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
4. Bij de jaareind afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes voor te laat betalingen enz. Terwijl dat eerder nooit gebeurt als je de contract niet opgezegd hebt.

Azdad
12-03-2015

Nooit mee in zee gaan, je krijgt spijt!

In oktober 2013 was ik overgestapt van energieleverancier waarbij ik heb gekozen voor het goedkoopste tarief. Na een maand ben ik gebeld door een medewerkster van Nuon met een aanbieding.
De aanbieding was een welkom terug actietarief en Nuon betaalt de afkoopboete van de huidige leverancier. Ben ingegaan op dit aanbod, gezien ik altijd goede ervaringen had met Nuon.

Vlak daarna heb ik de jaarrekening ontvangen van Nuon met een bedrag van 630 euro. Naast dit bedrag had ik een tweetal openstaande maanden met aanmaankosten. Bedrag was rond de 1000 euro.
Ik schrok hiervan en belde Nuon hierover op 30-12-2013. Deze legt mij uit dat het kwam door de strenge winter.
Heb de medewerkster uitgelegd dat ik het bedrag niet in ineens kan betalen maar wel in termijnen.
Na een paar minuten in de wacht gestaan te hebben, kreeg ik te horen dat er geen betalingsregeling getroffen kon worden omdat dit klantennummer afgesloten is en dat het niet mocht van haar supervisor. Ik was overgestapt namelijk…..
Na heen en weer getrek mocht ik een betalingsregeling treffen nadat ik een deel van het bedrag ad. 430,00 EUR had overgemaakt. De rest kon dan in termijnen, hierover zou ik een brief krijgen.

Na een week geen brief belde ik weer met Nuon om te vragen hoe het zat met de brief en de gemaakte afspraken. De medewerkster van Nuon kon niets hierover vinden en zei dat ze niets kon doen. Ik drong aan om te kijken in de log-gegevens maar tevergeefs geen gemaakte afspraken!?. De medewerkster zei dat ze niets meer voor mij kon doen en dat alles onderweg was naar het incassobureau. Ze zei dat ik maar moest wachten op de brief van het incassobureau en dat ik met hen een afspraak kon maken.

Hierop antwoorde ik dat het bedrag zal oplopen met incassokosten en dat ik dat liever niet wilde. Medewerkster van Nuon zei dat de enige oplossing was en dat ik dat maar moest slikken. ..

Al met al heb ik nu na een rechtzaak met NUON veel geld verloren.
Ik zou zeggen niet in zee gaan met NUON, alleen maar hoofdpijn.

Vijay S. Jainandunsing
21-02-2015

Goede service

Eén van de betere klantenservices in mijn beleving. Vriendelijke medewerkers, duidelijke uitleg, goede adviezen, coulant en handige applicaties. Ga zo door!

06-12-2014

Onbetrouwbaar en klant onvriendelijk !

Na dat Nuon een greep in mijn portemonnee had gedaan ( incasso zonder reden op te geven waar dat voor was) de automatische incasso gestopt.
Begonnen met Finbox. Na ongeveer een half jaar door Nuon opgezegd met als reden te veel gedoe. Kwats! Werkte prima.
Nuon...."Wilt U maar gaan betalen als U geen autom. incasso wilt ". Nou nee... ik wil niet betalen om te mogen betalen!
Hele discussie barst los op het "mijn nuon forum" . Een Nuon medewerker een zekere Hr.Kip sluit de discussie.
MIjn vraag is dan: gebeurt dat omdat hij geen gelijk kan halen?
Goed.... naar aanleiding van hoe wij ( klanten van Nuon in het forum) bejegend zijn ( werd zelfs vermaand om me " in te binden " ) ben ik overgestapt naar een andere energie aanbieder, Zo gaat dat bij Nuon..

S.
02-09-2014

Zeer onbeschofte vertegenwoordigers

Enkele dagen geleden twee zeer onbeschofte en dreigende vertegenwoordigers aan de deur gehad.
Wilden dat ik overstapte, nu, dat maak ik zelf wel uit. hadden die hufters nooit van gehoord; zouden wel
even onder het genot van een kop koffie een kontrakt opmaken. Moet dit verder nog toelichting?
Hadden zelf nog de verregaande brutaliteit om te zeggen dat ze de andere dag terug zouden komen.
Zeer bedreigend en intimiderend.
SCHANDE NUON !

Marjolein
09-05-2014

Verhaal zonder eind, kansloos

Ik heb bij nuon zonnepanelen gekocht maar het is een grote ellende. Na aanbetaling kwamen ze installeren, nou dit heeft me 6 vrije dagen gekost. Eerst waren mijn dakpannen te bijzonder (ze screenen via Google Maps), dus installatie ging niet door. Na 4 maanden hadden ze eindelijk andere haakjes besteld, maar toen kwamen ze niet opdagen omdat ze geen panelen hadden. Toen kwamen ze niet omdat ze geen mannetjes hadden, toen hadden ze weer de verkeerde haken, toen ging het regenen en toen was het eindelijk gelukt. Maar nu heb ik lekkage door de installatie, maar nuon wil geen garantie geven omdat ik moet vertellen we ze heeft geïnstalleerd heeft. Nou er zijn wel 10 verschillende mannetjes geweest.

Anoniem
07-04-2014

Onbetrouwbare leverancier

Toen ik zonnepanelen kreeg ging alles mis. Teruglevering werd niet betaald. Moet je zelf om vragen.
Essent verrekent in één keer.
Je kunt bellen, mailen en klagen maar alles wat mis kan gaan gaat mis bij nuon.
In februari 2003 weer overgestapt naar Essent. Afgerekend op foute meterstanden stroom. Via Essent een correctie aangevraagd.Essent bevestigd de gecorrigeerde meterstanden per email aan nuon.
Nuon doet niets en verwijst naar Essent die zijn werk niet goed doet.....
En nu doen ze zogenaamd hun best voor de klanten..... Een lachertje.

Van der marken
27-09-2013

Waardeloos bedrijf. Had een nieuwe cv ketel nodig en probeerde met Feenstra een afspraak te maken. Dat kan alleen via de website van Nuon. Erg vreemd en onduidelijk, je kunt niet eens een telefoonnummer vinden om een afspraak te maken! Vervolgens kreeg ik na mijn eerste aanvraag geen reactie, dus nog maar een keer een melding gemaakt via de website. Na drie weken weer geen reactie! Te bizar voor woorden. Als je klant word je gewoon genegeerd, zelfs als je onderhoud of een nieuwe cv ketel daar wilt regelen. Nu heb ik het via een lokale loodgieter laten doen en binnen twee dagen had ik mijn nieuwe cv ketel. Ik ken veel mensen die bij Nuon zelf werken en hoor zelfs van hun dat ze vaak van dit soort hele slechte ervaringen hebben. Onbegrijpelijk wat een K-bedrijf! En dan produceren ze ook nog heel veel smerige stroom door die milieuonvriendelijke centrales van hun in Nederland. Ik zeg: sterfhuisconstructie en weg ermee. Zodra mijn contract afloopt ga ik weer terug naar Eneco waar ik jarenlang een tevreden klant ben geweest.

Hermein
21-12-2011

Enkele maanden geleden ben ik naar aanleiding van mijn aflopende energie contract mij gaan oriënteren op energie maatschappijen. Zo ook bij nuon, wat mij aanspreekt zijn de besparings tips op de website. Inmiddels ben ik ook al 1 maand klant. Nou ben ik niet de makkelijkste klant en heb ik altijd wel wat te vragen. Zo ook bij Nuon, natuurlijk is dat meteen een service cheak. Heel vriendelijk en professioneel de helpdesk van Nuon. Ik werd snel geholpen, ik stond geen uren in de wacht zoals bij andere maatschappijen. Vervolgens word er opgenomen, ik mijn vraag gesteld, en ik kreeg een heel uitgebreid antwoord. Ik werd niet eens doorverbonden met de hele organisatie daar! Om er zeker van te zijn dat er geen onverwachte prijsstijgingen zullen zijn heb ik besloten om een Nuon vaste prijs energie contract af te sluiten. Erg mooie service die vaste prijs, kom ik ook niet overal tegen.

Jill
19-07-2011

Eerst hadden wij stroom en gas bij Essent. Voor ons appartement maakten wij gebruik van stadsverwarming wat zit inbegrepen in de huur. Dit ging allemaal prima tot het moment dat mijn vriendin akkoord ging nadat Nuon voor de zoveelste keer had gebeld met een overstap aanbieding van 50% tegenover het huidige tarief.

Op het eerste oog klinkt dat allemaal goed maar we kregen al direkt fouten. Bij Essent betaalde wij 50 euro p/m. Direct kwam Nuon met een voorschot van meer dan 150 euro. Toen wij dit hadden rechtgezet kregen wij vier verschillende facturen voor gas en stroom. Hiervan waren er twee van Essent en twee van Essent vast recht. Hierdoor waren wij geen 50% goedkoper uit maar 50% duurder.

Door een potentiele boete is terug overstappen naar Essent niet mogelijk. Maar Essent kwam gelukkig met een voorstel waarbij zij de boete voor hun rekening zouden nemen.

Nu het omzetten is geregeld kwam er een eindnota van de Nuon met de standen die wij net hadden doorgegeven aan Essent die zij dan weer aan Nuon hadden doorgestuurd. We moesten eigenlijk geld terug krijgen maar Nuon schatte ook verbruik van verwarming mee waardoor wij moesten betalen. Dit was een erg hoog bedrag dat ik niet 1,2,3 kan betalen daarom had ik gebeld en heel lang aan te telefoon gezeten. Toen mosten we een uitstel van betaling aanvragen om Nuon tijd te geven om een goede afrekening te sturen. De nota ligt intussen bij justitie met extra aanmaningskosten. Essent heeft ons dit geld voorgeschoten en gaat zelf achter het bedrag aan bij Nuon. Maar ik moet nog steeds de extra kosten van jusitite en aanmaningkosten terug krijgen van Nuon..

Ik geef Nuon (nunooit) daarom een 1!

Welk cijfer geef jij Nuon?