Nuon37 ervaringen

Toni
02-11-2019

Btw te hoog

Nuon wilt je geld leeg halen uit je portemonnee

Frans
31-10-2019

Telefoon

Zit je een half uur in de wacht, wordt er eindelijk opgenomen. Bespreek je het probleem 10 minuten stort hun computer af. Medewerker geeft aan bel maar terug. Kan niet wachten om bij Nuon weg te gaan.

Harmen
02-10-2019

Irritante en onbeschofte deurverkoper

Net kreeg ik een verkoper van Nuon aan de deur. Ik zei meteen dat ik geen interesse had en geen nieuw energiecontract wilde. Daarop begon de verkoper een praatje over dat ik "de prijsdaling voor energie gemist had". Lekker vaag verkoopgezwets dus. Toen ik nog eens zei dat ik geen interesse had en de deur dichtdeed werd ik uitgemaakt voor mafkees. Lekker bezig, Nuon!

Annelies
26-09-2019

Ga weg bij nuom

Weg bij Nuon. Stelletje afzetters. Heb een eind afrekening gehad van 285. Dat is prima. Nou belde ik vandaag op omdat ik het niet in 1 x kan betalen en daardoor 6 termijnen wil van 50 euro. Tot me verbazing werd me verteld dat er dan 5 euro extra kosten bij komt. Er werd bij dus vrolijk verteld. Ja mevrouw wij moeten ook wachten dan op ons geld. Dus daarom kom er 5 euro extra kosten bij. U kunt de termijn ook korter doen bijvoorbeeld twee maanden en dan hoeft u maar 10euro extra betalen ipv 30. Ik vraag om een reden om in termijnen te betalen. Ipv 285 euro te betalen moeten ik nu 310 gaan betalen. Dus Nuon jaagt mij nog meer kosten op. Klote bedrijf. Nooit naar toe gaan.

25-07-2019

Bedreigd door Nuon moteur

Er kwamen vanmorgen twee warmtemonteurs om een verbruiksonderzoek te doen. Toen ik één en ander probeerde uit te leggen zei hij dat hij niet naar me wilde luisteren, toen ik door ging met praten wond hij zich vreselijk op en er vielen woorden.
Hij zei dat als hij me 's avonds alleen op straat zou tegenkomen me in elkaar zou slaan.
Hij staakte het verbruiksonderzoek, dat is dus niet uitgevoerd.
Hij dreigde me af te sluiten van warmte en vroeg nog wel of ik dat wilde.
Ik zei: doe maar waarop hij zei dat hij even wat spullen in de auto ging halen. Ik heb ze niet meer terug gezien.

Jessica
11-07-2019

Om 250 euro uit te sparen jagen ze een klant weg.

Door een fout nieuwe leverancier te vroeg overgenomen, maar nuon weigerd ondanks toezegging van wel om heraansluiting te doen.
hierdoor besparen zij op 17 dagen €250 welkoms korting die ze nu niet hoeven uit te betalen.
NB nuon heeft verzuimd einde contract datum in register te zetten

Mike
17-05-2019

Onterechte incasso

Wordt opeens €251,35 afgeschreven van m’n zakelijke rekening. Voor een adres in Emmen ( andere kant van NL) 2 weken na contact gezocht te hebben nog steeds geen reactie. Erg vreemd dat dit zomaar kan, en nog vreemder dat ze niks van zich laten horen. Oplichters.

Youssef
01-05-2019

Diefstal en leugenaars

Naar mijn verhuizing krijg ik een derde jaarafrekening met onjuiste meterstanden, de juiste meterstanden zijn wel gewoon doorgegeven door mij en de wooncorporatie. Naar telefonisch contact over de onjuiste meterstanden, werd er gezegd dat ze niets kunnen doen en dat we gewoon moesten betalen. Deze meterstanden stonden zwart op wit op papier, de begin en eind stand echter verzint Nuon zelf nieuwe meterstanden die nergens op gebaseerd zijn. Als je hierna vraagt krijg je het ene smoesje na het andere. Bespaar jezelf de moeite en ga niet in zee met Nuon.

Jeroen
19-03-2019

Nuon pure diefstal

Nadat ik in feb 2019 ben overgestapt van nuon naar oxxio. Stuurde nuon nog snel even een extra rekening (vanwege de hoge energie prijs die dit jaar is ingegaan) van 269€. Volgens mij zijn de kosten pas dit jaar omhoog gegaan. Maw mijn verbruik van januari en februari is exponentieel gestegen. Onzin natuurlijk, het is niets meer dan pure diefstal. Navraag bij nuon heeft geen zin je krijgt nm de ene smoes na de andere te horen. Nooit meer nuon

Gassan
14-03-2019

OP LICHTER S en DIEVEN

Steeds weer extra kosten, ook al veel minder is verbruikt.

OPLICHTERS is los gespeld omdat het niet mocht van ervaringen.nl (Uit onderzoek blijkt dat ervaringen met de term 'oplichter' in de titel niet serieus worden genomen)

Jacob
04-03-2019

NUON = Maffia

Schrijven zomaar € 107 euro = 80% meer af dan de maanden tevoren en zeggen dat de energiekosten zijn gestegen. Automatische incasso betekend dat je NUON toegang tot je portomonee geeft en NUON graait daarin met de gedachten om er zo veel mogelijk uit de halen. Dit is een zeer malafide organisatie. NUON is de firma List en Bedrog

Soe
15-02-2019

Dieven

Nuon is de grootste dief wat betreft energie. Mocht je je willen aansluiten bij hun raad ik je aan dit absoluut niet te doen! Ze beloven je van alles maar verschuilen zich achteraf achter allerlei smoesjes. Ik ben 3 maanden bij hun geweest nadat een van hun mannetjes een mooi verhaal bij mij aan de deur kwam vertellen. Toen ik weer ging overstappen kreeg ik ineens een eind afrekening van 441,46 met als excuus van hun de winter zijn dure maanden om over te stappen. Ik ben een alleen staande moeder die amper rond komt en komen hun zo je leeg plukken. Ik ben jaren klant geweest bij essent en heb nooit klachten gehad en zelfs met de eindafrekening in de winter toen had ik een rekening van 70 euro. Nogmaals zal dit blijven verspreiden ga niet in zee met nuon!

Marcel
25-12-2018

NUON is zeer coulant en doet wat het belooft

Vorig jaar overgestapt van Essent naar NUON. Was eigenlijk te laat met het terugvragen van de "overstapboete". De situatie uitgelegd en vervolgens kreeg ik keurig het bedrag alsnog overgemaakt: Hulde, dat zie ik niet vaak.
De jaarrekening is keurig opgemaakt en er wordt duidelijk verteld waarom het maandbedrag aangepast wordt.
Duidelijk advies bij het overstappen wat het aanbevolen maandbedrag is. Hoger of lager bedrag kiezen: Daar ben je zelf bij! In ons geval zijn we prima geadviseerd en klopte het maandbedrag precies.

Suzanne
Suzanne
06-12-2018

Schoften

Vertellen dat Eneco na december niet meer bestaat en ik vanzelf klant ben van neon en of ik wat gegevens kon geven en een handtekening kon zetten dan was ik klant van neon dit door iemand aan de deur dit gedaan me ex vrouw kwam heer achter die heeft het met veel moeite alles terug geregeld ben nu gewoon bij Eneco dat nog jaren blijf bestaan waarom liegen in de tien geboden staat toch duidelijk niet liegen

Harry
03-12-2018

Roofridders

Wat denk je krijg vanochtend een mail dat ze doodleuk mijn energievoorschot met 20% gaan verhogen wat is dit voor een land dat deze criminelen dit zo maar straffeloos kunnen doen zo gaan ze om met mensen die
Al 30 jaar klant zijn!

Mark
30-10-2018

Gerichte ongewenste reclame versturen

Ik wens geen reclame, dus ik wens ook geen gerichte reclame.

Bella
Bella
17-10-2018

Zeer onkundig

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, het gaat over de garantie op zonnepanelen en omvormers. Je komt niet bij het juiste loket, niemand weet het juiste loket. Beloftes over terugbellen worden niet nagekomen. Het is 1 grote onoverzichtelijke chaos daar. Was ik maar nooit aan de Nuon begonnen.

Rhiannon
07-09-2018

Afrekening ineens veel hoger

Na jaren besloten over te stappen naar Nuon. Ineens verbruik ik 80 euro meer per maand ,het gezin is wel met twee personen minder . Heel raar dat ik nu zoveel meer verbruik en iedere maand zoveel geld kwijt ben in vergelijk met die andere leverancier . De extreme hoge afrekening kon alleen in termijnen betaald worden als ik een drie jarig contract afsloot .

JK
29-05-2018

Waardeloze service en niet werkende "Mijn NUON"

Als ik het afgelopen waar iets geleerd heb, is het zeker van NUON. Wat een ongelooflijke slechte klantenservice. om nog maar te zwijgen van de o- mogelijkheid om wat aan te passen of in te zien binnen mijn NUON. Ik probeer al meer dan 2 maanden om iets geregeld te krijgen via mijn NUON of via een medewerker. Tot nu toe zonder succes. Ik zal blij zijn als we op 1-7-2018 afscheid kunnen nemen van deze waardeloze energie aanbieder.

Irene
02-11-2017

Niet doen

Geen transparante berekeningen. Alles per post en niet met de mail. Slechte communicatie. Weinig bereidheid om uitleg te geven.

Meer Nuon reviews
Welk cijfer geef jij Nuon?