PostNL408 ervaringen

Carine
14-06-2021

Slechte dienstverlening

Het pakket was een week onderweg.
Leveringsdatum werd steeds verandert om uiteindelijk terug bij de afzender afgeleverd te worden.

John
14-06-2021

Grootste shitbedrijf wat er bestaat

Ben je niet thuis dan wordt er niet eens meer geprobeerd het bij een van je buren af te geven. Het pakket wordt gewoon naar een depot in een andere stad gebracht kilometerss verder waar je het dan moet ophalen. Belachelijk! kom je daar bij dat depot is het pakket niet aanwezig en had je eerst moeten bellen! het telefoonnummer van postnl is nergens op internet of elders te vinden! wat een kutbedrijf!

Gezinus
11-06-2021

Aangetekende brief

De monopolie positie van PostNL. Ik heb woensdag een aangetekende brief verstuurd er van uitgaande dat deze de volgende dag wordt bezorgd. Woensdagavond binnen gekomen in sorteercentrum Kolham, vervolgens via app te zien dat deze donderdag bezorgd wordt, gewijzigd naar vrijdag, gewijzigd naar zaterdag. Toch al 2x gebeld met klantenservice. 1x zou melding gemaakt worden de 2de dame werkte de mevrouw via protocol en ze hoeven hem pas op de 5de dag te bezorgen. Anders moest ik spoed bezorging laten doe a 30 euro. Dan vraag ik mij af of ze van de ratten besnuffeld zijn want dat ga je toch niet doen. De tarieven worden duurder en de service steeds slechter en van de dames aan de telefoon krijg je ook geen fijn gevoel

Novi Amsterdam
10-06-2021

Gestolen inhoud van zending

Voor mijn bedrijfje zend ik regelmatig pakketjes met PostNL. Helaas al meerdere malen is PostNL pakketjes kwijt geraakt en dan kunnen ze niks voor je doen. Inmiddels heb ik hier een soort van vrede mee, want elke keer een uur in de wachtrij van de klantenservice staan en daarna niks meer horen is de moeite niet waard. Echter nu is de inhoud van mijn pakket gestolen, pakketje is duidelijk open gemaakt en zelfs nu kunnen ze enkel een klacht voor me indienen en krijg ik niks vergoed. Excuses kunnen er nog net van af, maar verder niks. Ik ga dan ook op zoek naar een andere postbezorgservice, want PostNL is duidelijk niet te vertrouwen en ze proberen al helemaal niet om samen met de klant het probleem op te lossen. Schandalig!

Giovanni
Giovanni
05-06-2021

Onrespectvol omgaan met pakketen

Niet zo content van de servies. De bezorger stopte het pakketje in een andere brievenbus omdat ik niet thuis was. Met een briefje geschreven postparking. Waar ik niet aan uit kon wat het betekende. Heb ik me pakje uiteindelijk gevonden in een andere brievenbus. Volledig geplet. Met andere woorden het pakje was te groot en toch proberen in de brievenbus te proppen.
In plaats van het aan de buurvrouw of man te bezorgen. Ik vind het totaal respectloos Gedrag en respectloos omgaan met andermans pakjes.

Richard
04-06-2021

Onbeschofte POSTNL bezorger

POSTNL bezorger weigert pakketten af te leveren en maakt melding NIET THUIS
Gaat steeds meer op een boycot lijken omdat we meneer een keer op zijn onbeschofte gedrag hebben aangesproken, waarop onze docht voor K**hoer werd uitgemaakt.

Danielle
Danielle
31-05-2021

Retourpakket (kwijt) geholpen door PostNL.

Pakket netjes afgegeven bij post nl punt omdat het retour naar de winkel moest. Ik heb hiervan ook een bewijs. Echter is na 4 maanden het pakket nog niet aangekomen in de winkel in Nederland. Beide partijen onderzoeken op laten starten zonder resultaat. Enige wat je krijgt te horen het is kwijt en we kunnen je niet helpen dus 96 euro voor niks moeten betalen. Echt een schande.

Xayide
29-05-2021

SCHANDALIG, IK BEN PISLINK

Voorheen had ik nooit problemen, maar wat mij nu al een jaar overkomt daar sta ik keer op keer met open mond bij te kijken. De specifiek bezorger op mijn wijk doet zijn werk niet. Hij weigert naar boven te komen (ik heb een lift), ook als ik aangeef chronische pijnklachten te hebben. Hij drukt de intercom gewoon weg en brengt het pakket naar een afhaallocatie. Ik ben ooit 1 keer wel voor hem naar beneden gekomen, bleek een pakket van 20 kilo voor mijn ex. Wist ik niet, ik heb hem gesmeekt me te helpen het naar boven te brengen, ik kan geen 20 kilo tillen met rugklachten. Hij heeft mij daar gewoon laten staan. Vandaag heeft hij niet eens aangebeld, en gaat een zware doos kattenvoer naar de afhaallocatie brengen. Ik kan dat op de fiets niet ophalen, en dit kattenvoer is alleen bij die webshop te bestellen. Mijn kat kan nu dus niet eten, want als ik de bestelling opnieuw plaats komt het weer met postnl en belt meneer weer niet aan. What the f postnl. Moet ik mijn kat laten verhongeren ofzo, of ander voer geven waar ze ziek van word. Schandalig. Ik probeer al een jaar een oplossing te vinden, ik dien klacht na klacht in. Er gebeurt niks. Ik wil een andere bezorger op mijn wijk, ik kan niks meer bestellen wat zwaar is, want ik kan het met de fiets niet ophalen. Ik kan het ook niet zelf in de stad kopen, daarom bestel ik het ook.

Fred
26-05-2021

Meest slechte pakketdienst van NL

Het geweldige PostNL labelsysteem dat in op Marktplaats is geïmplementeerd is niet vrij van fouten.
Bij verzending kan je (als verkopende partij) per ongeluk een dubbel label aan maken, waardoor je dus dubbel betaald.
Ongebruikte labels worden niet (of met tegenzin) vergoed.
Coulance kennen ze niet.

=== Marktplaats verkopers ===
Indien mogelijk. kies liever voor ophalen.
- Pakketten verdwijnen dan niet.
- Pakketten worden niet bij buren afgegeven.
- Zendingen worden dan niet beschadigd afgeleverd.
- Het voorkomt een zinloze communicatie met de slechtste pakketdienst van Nederland!

Reza
26-05-2021

Raciste pakketbezorgster

Op zaterdag 22 mei zou ik volgens track n trace link mijn pakketten tussen 12:15 en 14:15 ontvangen. op 12:30 ongeveer kwam postnl auto onze parkeerterrein aanrijden, ik ging naar buiten op de galerij voor de deur van mijn flat en zag dat de auto reed door naar de tweede ingang van ons flatgebouw. Ik stond ongeveer half uur toe te kijken van afstand van ongeveer 70 meter terwijl zij bezig was met mensen bij de andere ingang te bellen en hun pakketten afgeven. ik zwaaide naar haar met mijn rechterhand om aan te geven dat ik daar op haar wachtte om mijn pakketten te ontvangen. Toen ze daar klaar was en stapte in de auto rende ik naar beneden om mijn pakketten in ontvangst te nemen. Beneden buiten de deur van ingang van het gebouw zwaaide ik nog een keer naar haar te stoppen voor het afgeven van mijn pakketten maar zij keek mij van achter de stuur recht in mijn ogen en reed weg. Ik rende achter de auto en schreeuwde hey wacht mevrouw maar zij bleef doorrijden. Toen ik op galerij voor een half uur stond te wachten liep mijn buurman mij voorbij op weg naar zijn flat twee deur verder op nr 270. Ik vertelde hem dat ik op mijn pakket wachtte en de bezorger bezig was bij de andere ingang. Dus hij is een getuige van het feit dat ik gewoon thuis was en op mijn pakket wachtte.Toch werd beide pakketten naar een postnl locatie toegestuurd zoals gebeurt als de ontvanger niet thuis is geweest tijdens de bezorging. De pakketten werden niet aan mij aangeboden, ik werd niet aangebeld er werd niet een brief achtergelaten en dus ik zou niet weten waarom worden deze niet nog een keer naar mij toegebracht. Ik heb inmiddels een aangifte gedaan van pesten wegens afkomst bij de politie omdat zij mij zag zwaaien vanuit de galerij waar ik stond en ook zag ze mij beneden voor de ingang van het flatgebouw toen ik weer zwaaide naar haar en zij dondersgoed wist dat ik op mijn pakketten wachtte, keek ze mij recht in de ogen vanuit haar auto en reed snel weg. Ik heb ook een klacht bij consumentenbond neergelegd. Kort gezegd wil ik mijn pakketten alsnog op mijn eigen adres geleverd krijgen.

Sanne
Sanne
25-05-2021

Heel Slecht!

Van alle bedrijven in Nederland is dit het slechtste. Ik heb zelf een webshop en ik ben afhankelijk van het verzenden met PostNL maar dit is wat ik al meegemaakt heb: Wekelijks verdwijnt er een pakketje. Gewoon zomaar : weg. Als je het pakketje gefrankeerd hebt als brievenbuspakketje (ook al meer dan 4 euro) gaan ze niet eens voor je kijken waar het pakje kan zijn. Nee het is direct u kunt beter volgende keer met pakketpost verzenden (7,25!) Maar ook met pakketpost raakt er geregeld een pakje zoek. PostNL gaat nu wel degelijk kijken waar het pakje zich bevindt en doet er dan verder niets meer mee. Case geopend, nooit meer op terug gekomen en naar mijn geld kunnen fluiten. Maar het aller aller ergste heb ik vandaag mee gemaakt. De postbode die bij ons de brievenbussen leegt, gooit de helft van de brieven op de grond in de stromende regen want hij heeft geen zin/tijd/goesting/geen idee wat om ze mee te nemen. Zo raken pakjes dus kwijt! Wel 20 brievenbuspakketjes in de stromende regen op het natte gras achterlaten. Zo ga je niet met andersmans spullen om. Nu weet ik waarom er pakketjes zoek raken. Als PostNL deze mensen in dienst heeft dan is het einde zoek nietwaar? Waarom zouden ze dan uberhaupt nog iets bezorgen?! Dus mensen bedenk eerst goed of je wel met PostNL wil verzenden. Ik zal het iedereen enorm AFRADEN!

Bob
21-05-2021

Klacht Post NL

Pakket ligt al dagen in het sorteercentrum en wordt niet verstuurd naar ons omdat ons adres niet bestaat, wordt gezegd. Dit adres bestaat al sinds de jaren 60 en is algemeen bekend. Nu wil post Nl het pakket niet verzenden naar ons ook al hebben ik en de afzender al 4 maal gebeld hierover. Een onbeschofte, vloekende medewerkster Luna van de klantenservice heeft de hoorn erop gegooid. Onvoorstelbaar dat dit gebeurd! Nog steeds is er geen oplossing! Ze willen het weer terug sturen naar de afzender maar hij moet allemaal formulieren invullen. Geen woorden hiervoor dat dit mogelijk is! Zeer zeer slecht!

Robert
19-05-2021

Hopeloze service

Het pakket waarvoor een persoonlijke handtekening nodig was, werd op een ander adres afgeleverd. Ik was thuis. Op de Track & trace-website stond dat het pakket was afgeleverd. Waar moet je haar dan zoeken? Ik vroeg mijn buren en ook niets. Aan het eind van de dag bracht een aardige dame die niet mijn buurman is een pakketje voor me. Post NL heeft kansloze arbeiders in dienst die pakjes achterlaten waar ze maar willen. Geen enkele aansprakelijkheid. Het verdient niet eens een ster!

Marc
17-05-2021

Uiteindelijk

Ik wil mijn verzendbarcode erbij pakken, maar de app zegt me dat ik nog met een betaling bezig was. dus maak ik de betaling af. dan blijkt dat ik dubbel betaald heb. Na heel lang op de website krijg je eindelijk een persoon aan de chat die je vertelt dat het niet gebruikte label over 5 dagen afloopt. Pas dan kun je restitutie aanvragen en krijg je het bedrag binnen 2 weken terug. TWEE WEKEN. dat is nou onze postservice. privatisering is nooit een goed idee.

Paul
17-05-2021

Wij hebben u gemist

De onderaannemer van PostNL, NoRob, heeft een nieuwe chauffeur voor onze buurt. Nu al drie dagen achtereen moeten we pakketten afhalen, 5 minuten fietsen van ons appartementencomplex. De luiwammes heeft geen zin om ons complex in te lopen. Hierdoor komen onze bestellingen ook dagen later binnen.

Edd
15-05-2021

Spookbezorger

Krijg bericht : sorry we hebben u gemist , haal uw pakket bij postnl punt. Ben gewoon thuis! niemand geweest! heb cameras hangen! niemand te zien!
Pakket ligt nu bij pakketpunt, niet eens de dichtstbijzijnde!

Johan
15-05-2021

Pakket laten bezorgen? Wordt maar later en later en later!

Volgens mijn Track en Trace code die ik van de afzender kreeg zou ik mijn pakket op zaterdag krijgen.
Op zaterdag wordt de afleverdag verplaatst naar de dinsdag. Op dinsdag wordt de afleverdag verplaatst naar woensdag. Op woensdag wordt de afleverdag gewijzigd in vrijdag! Op vrijdag. U raadt het al. het wordt zaterdag (al een week later). Uiteindelijk komt het pakket op dinsdag. Ruim te laat voor het doel waarvoor het artikel werd aangeschaft.
Bij contact met de afzender bleek het pakket op de vrijdag vóór de oorspronkelijke zaterdag te zijn afgeleverd. Contact met PostNL is bedroevend en komt men niet verder dan: "Sorry het is erg druk maar geen zorgen, uw pakket is in behandeling!".
Begrip voor drukte maar sorry hoor, je kunt het ook overdrijven. Wanneer krijgen ze PostNL nu eens hun zaken op orde.

Joe
12-05-2021

Super slecht bedrijf!

Bezorgtijd meerdere keren gewijzigd, dat vind ik super irritant dat ik alleen maar thuis moet blijven en uiteindelijk komt de bezorger niet, en de vorige keer is mijn pakket helemaal kwijt, alleen maar slechte ervaringen met PostNl.

Bernadette
10-05-2021

Extra betalen voor track & trace.maar niet deze service geven

6 mei .pakje afgegeven bij Bruna en betaald voor track & trace.
7 mei. bericht dat pakje dezelfde dag bezorgd wordt tussen 8.00- 18.00 u.
8 mei .bericht dat pakje door post.nl
ontvangen is. Niet bekend wanneer t bezorgd gaat worden.
9 mei.( 4 dagen later)idem dito.

Bellen kost €1 p.min. Chatten lukt niet.
Ik vul op de site van Post.nl een paar standaard vragen in en krijg hetzelfde
Antwoord als bij de track & trace.
WAARDELOZE SERVICE

Na heel veel speurwerk heb ik ontdekt dat t pakje wel bezorgd is, maar nergens geregistreerd is.
Deze zgn. service bezorgd extra onzekerheid.
Ik zal nooit meer extra voor track & trace betalen.

Amstelveen
07-05-2021

De klantenservice van POST.NL is waardeloos!

De klantenservice van POST.NL is waardeloos!

Zojuist gebeld met klantenservice van post.nl en dat was een nare ervaring! Tot 2 keren is er opgehangen in mijn oor. Ronduit schandalig vind ik dit.

Er is een bestelling gedaan op mijn adres maar onder een heel andere naam. De bezorger heeft vervolgens het pakket op een ander huisnummer afgeleverd, niet de bij directe buren maar veel verder. Op het huisnummer waar is bezorgd doet niemand open. Ik ben een week elke dag daar langs gegaan om tenminste het pakket te krijgen en te retourneren om te voorkomen dat ik op welke wijze dan ook aansprakelijk gesteld wordt.

Vanmiddag heb ik de klantenservice van post.nl gebeld en verteld wat er is gebeurd. Bij de dame die ik aan de lijn had kon ik er niet in krijgen dat post.nl in actie moet komen nu er op een ander huisnummer is bezorgd. Ik werd op een gegeven ogenblik het verwijt gemaakt getraumatiseerd te zijn door deze dame van kennelijk Surinaamse afkomst die alle fatsoensnormen mist. Daarnaast beschuldigde ze mij ervan een bestelling geplaatst te hebben onder een valse naam. Dit slaat alles! Hoe haalt ze het in haar botte hoofd mij van zoiets te beschuldigen. Ik zal deze nare ervaring met post.nl op sociale media delen en een officiële klacht tegen deze dame indienen. Ze hoort niet op een klantenservice thuis! Ik hoop dat post.nl dit ook inziet!

Ook de webwinkel heb ik ondertussen gesproken en ook zij zijn niet te spreken over post.nl. Ze hebben bevestigd dat ik NIETS heb besteld en dit logenstraft de nare beschuldigingen van die waardeloze dame van post.nl!

Meer PostNL reviews
Welk cijfer geef jij PostNL?