PostNL193 ervaringen

Fer
01-04-2020

Postnl neemt de klant niet serieus, zeer slechte service.

Postnl neemt de klant niet serieus. Afhaalbericht voor een pakketje 8 dagen te laat ontvangen, hierdoor is het pakket door het afhaalpunt retour postnl gestuurd. Na telefonisch contact een excuus, maar men kan niets meer doen, pakket gaat retour afzender.
Een zeer slechte service van een monopolist in deze markt.
Starre opstelling en zeker niet service gericht.

Cam
Cam
31-03-2020

LIst en bedrog!

Firma list en Bedrog!

Ciska
24-03-2020

Klantenservice

Nou echt zit al een dik half uur aan de lijn om iets te vragen over een fout die hun hebben gemaakt. Nog niet te spreken over de walgelijke kwaliteid van de muziek op de achtergrond en de robot stem die om de minuut vraagt heeft een nog een moment geduld alstublieft. Eeehmm. Nou nee. Maar ik moet wel als ik info wil hebben. Wat een slechte service snap niet waarom alle sites werken met post nl doe mij maar DHL die doen het in ieder geval beter☺️👍

Ferry
Ferry
23-03-2020

Smerige afzetters!

Als iets met een andere verzender wordt verzonden krijg je meteen de optie van afhaalpunt. METEEN. PostNL lukt het om die optie 2 keer niet aan te bieden waardoor je DRIE dagen moet wachten tot het naar een ophaal punt gaat. En ondanks dat ik gewoon thuis ben durven ze 2 keer te claimen dat ik er niet was.

PostNL wil gewoon dat je voor 1,95 kiest voor avondlevering. 1,95 bovenop de al belachelijk hoge tarieven.

Wat een smerig stelletje AFZETTERS!

Adriana
20-03-2020

PostNL laat klant gewoon in de kou staan na schade

Een pakket met dure inhoud verstuurd, dus gezorgd voor goede verpakking (luchtpakketjes, bubbelplastic en piepschuim om de klappen van transport ruim op te kunnen vangen zodat de inhoud onbeschadigd zou blijven) en het pakketje verzekerd verzonden. Daar wilden zowel ik als de afzender graag voor betalen voor het geval er iets fout zou gaan. Bij het afgeefpunt nog gevraagd of de medewerkster dacht dat het zo wel goed zou aankomen of dat we het pakketje beter anders konden inpakken en nog beter konden beschermen, maar de medewerkster van het afgeefpunt vond het er prima uitzien en zei dat dat niet nodig was. Haar woorden waren “die verpakking is prima, daar kan toch niets meer mee foutgaan?” Ik heb gevraagd of ze er een sticker op wilde doen om aan te geven dat het breekbaar was, ze zei dat ze dat zou doen maar heeft dit blijkbaar uiteindelijk niet gedaan.

Mijn pakketje is weken zoek geweest. Track & Trace bleef staan op “pakket ontvangen door PostNL”, maar pakket ging nergens heen. Meerdere malen contact opgenomen met PostNL en ik moest maar wachten want het zou wel weer ergens boven water komen en anders konden ze na veertien dagen een onderzoek starten. Dat er ondertussen iets heel erg fout aan het gaan was leek mij wel duidelijk, maar leek PostNL niet zoveel uit te maken. Na weken kwam het pakketje uiteindelijk toch bij de ontvanger aan. De doos was vies, vermoedelijk op de grond gevallen en met veel geweld behandeld. De doos was stuk en de inhoud was ook stuk. Om ondanks alle bescherming dit soort schade aan de inhoud aan te richten moet er door de vervoerders echt met grof geweld mee zijn omgesprongen. Ons vermoeden is dat het ergens achter is gevallen, is kwijtgeraakt en dat er gewoon letterlijk overheen gelopen moet zijn. Wij kunnen ons absoluut niet voorstellen hoe je anders dit soort schade kan aanrichten aan iets dat op deze manier verpakt was.

Klacht ingediend bij PostNL, na duidelijke uitleg over wat er fout is gegaan blijft PostNL het gooien op “het pakketje was niet goed genoeg verpakt”. Dit is natuurlijk onzin. Wij gaan niet een pakket van 1000 euro versturen in een slechte verpakking waarvan we weten dat we het risico lopen dat de inhoud in honderd stukken arriveert. PostNL blijft ons vertellen dat de klant de verantwoordelijkheid heeft om het pakket van degelijke verpakking te voorzien, terwijl wij dit ook gewoon gedaan hebben. In de mail die wij terugkregen van PostNL stond dat pakketjes voldoende stevig verpakt moeten zijn om hun vervoersproces te kunnen doorstaan. Ons pakketje ziet eruit alsof er op gestampt is. Is dit ook onderdeel van het vervoersproces? Ik denk niet dat welke verpakking dan ook daartegen bestand was geweest. Wij krijgen sterk het gevoel dat PostNL best weet dat ze (veel) fouten hebben gemaakt bij de verzending van ons pakketje, maar dat ze geen zin hebben om de reparatiekosten van ongeveer 400 euro te betalen, terwijl ons pakketje hier juist voor verzekerd was.

Wij hebben niet zoveel zin in gedoe, dus aangegeven bij PostNL ons verlies te nemen als ze de dertig euro voor het verzekerd verzenden terugbetalen. Dit is immers een dienst waarvoor wij PostNL betaald hebben en die ze onterecht niet aan ons willen leveren. Helaas doet PostNL hierover ook nog steeds erg moeilijk en blijft met de vinger naar ons als klant wijzen. Wij kiezen in het vervolg voor een andere verzender, want het stelt ons enorm teleur dat we op deze manier behandeld worden bij PostNL. Als wij ons pakketje daadwerkelijk niet stevig genoeg in hadden gepakt, hadden we die verantwoordelijkheid ook wel genomen en geaccepteerd dat de fout bij ons lag. Het is echter zo ontzettend duidelijk dat de schade is ontstaan door toedoen van ofwel PostNL, ofwel een van de vervoerspartners, dat we dit echt onacceptabel vinden. Zeer teleurgesteld in PostNL, verzekerd verzenden stelt dus absoluut niets voor. Als ze er onderuit kunnen komen, zullen ze dit ook zeker proberen door schuld bij de klant te leggen.

Cino
20-03-2020

Pakket uit VS tot 2x kwijt

Zeer slechte service
Zeer slechte service. Onacceptabel gedrag van klachtencemtrum.

Groot pakket uit de VS, komt bij de douane terecht. Gegevens waarom wordt gevraagd wordt keurig netjes ingevuld. Vervolgens krijg je bericht dat pakket op dag x zal worden bezorgd. Hele dag wachten en helemaal niks. Vervolgens krijg je bericht dat het de volgende dag zal worden bezorgd, weer hele dag wachten en NIKS. Dit gaat de hele week zo door. Uiteindelijk telefonisch contact waarbij de medewerkster heel ongïnteresseerd kan zeggen dat pakket weer retour is naar de VS en dat zij NIKS kan doen. Ze kon ook niet vertellen wat er is gebeurd, of wat de reden was en waarom ik niet geïnformeerd word, maar dat ik zelf overal achteraan kan gaan.
Dit wist zij ook niet. Wat ze wel weet is dat ze bij postnl niks doen en niks weten.

Advies van postnl was om pakket opnieuw te laten opsturen. Zo gedaan.

En nu komt het ergste:
Voor de 2e keer Verzonden uit de VS en raad eens?

Pakket weer kwijt en weer bovengenoemd verhaal opnieuw moeten doorlopen en nu weer teruggestuurd naar de VS.
Naar zeggen dat postnl geen bericht heeft gestuurd naar een afdeling? Wat een onzin en wat een luie incapabele helpdesk ze hebben bij postnl. Ze zijn goed in "NIKS KUNNEN" en "FOUTEN MAKEN". Kost de klant bakken vol geld.

Ditte
19-03-2020

PostNL Extra@Home

Ik heb zo'n 10 leveringen gehad met PostNL Extra@Home. Zonder uitzondering ben ik met alle leveringen belachelijk klantonvriendelijk behandeld. De enige motivatie van medewerkers van de Extra@Home service is om zo min mogelijk te tillen. Ze doen er daadwerkelijk alles aan om dit te voorkomen. Terwijl juist Extra@Home voor zwaardere en grote (meubel) pakketten is. Zonder uitzondering zijn alle bezorgers enorm schofterig. Ze hebben mij meerdere keren in de kou laten staan. Bijvoorbeeld door een bank van 94 kilo op de stoep te leveren en ik moest zelf maar zien hoe ik deze naar de tweede verdieping kreeg. Ook zijn ze tijdens een retourzending gewoon zonder pardon weggereden waardoor er een meubel in de regen op de stoep kwam te staan dat niet meer naar boven kon. Dit moest op de stoep moest blijven staan tot de volgende mogelijkheid om weer een afspraak in te plannen. Echt een schandalig bedrijf! Met 'normale' pakketjes bezorgers van PostNL heb ik nooit problemen en met Extra@Home letterlijk 100% van de tijd. Ik hoop dat je als klant van een webshop snel een alternatief kunt kiezen voor Extra@Home.

David
David
18-03-2020

Geld kwijt

Gewoon nooit iets geleverd . je geeft hun spullen en geld en zei je een dikke middelvinger!

Mohammed
17-03-2020

Zou verboden moeten worden

Ik ken PostNL van twee kanten.
Als klant, en als werknemer.
Als klant ben je de sigaar als je wat verwacht via PostNL.
Paketjes worden gewoon als bezorgt afgemeld, terwijl ze intern al reeds retour gestuurd worden.
Zie jij dan maar eens te bewijzen dat je niks gehad hebt.
Als werknemer ben je nog erger de sigaar bij PostNL.
Je wordt daar letterlijk het vel over de oren getrokken.
Als je de tijd die je aan je werk kwijt bent tegen de verdiensten afzet, kom nauwelijks aan de helft van het minimum loon.
Geen wonder dat de bezorgers niet gemotiveerd zijn, en de boel afraffelen.
Helaas laat onze overheid dit soort bedrijven gewoon bestaan.

Bedrijven als PostNL zouden verboden moeten worden, uit de markt gehaald, ontmanteld.
De bedrijfvoering van PostNL zou opgesloten moeten worden.

Saskia
10-03-2020

Pakket retour afzender na 1 week!

Ik was op vakantie. Pakket was eerder dan verwacht in Nederland aangekomen. Werd naar distributiecentrum 9 kilometer bij mij vandaan gebracht, openingstijden van 15.00 to 18.00 uur!
Ik was nog steeds niet thuis, en mijn vriend was te laat met ophalen, want moest werken en is niet voor 18.00 thuis. SCHANDALIG. Waarom gaan ze niet failliet? DHL vraagt tenminste wanneer je thuis bent, dan kun je daarvoor zorgen.

Jozef
07-03-2020

Totaal gebrek aan klantvriendelijkheid

Gisteren avond kreeg ik een mailtje over de bezorging vanmiddag ergens tussen 14:30 en 17:00. Met een knop die uitnodigt tot wijzigen van de bezorging. In de hoop dat ik het eerder zou kunnen krijgen als ik het zelf ging afhalen, heb ik op die knop geklikt. Op een webpagina mag je verv olgens meteen kiezen welk afhaalpunt. Ik kies de Gamma, vlakbij. Gevolg is: proficiat! U mag het maandagmiddag daar gaan ophalen! Maandag middag pas?! Maar dat wil ik helemaal niet. Maar er is geen knop "ongedaan maken". Ook ben ik niet voorafgewaarschuwd dat het drie dagen langer zou gaan duren. Waardeloos zeg. Dus dan maar klantenservice opzoeken. Nou da's moeilijk! Bol.com kan je 24/7 telefonisch bereiken (nummer gewoon op website vermeld), post.nl niet. Dus vlak voor 09:00 heb ik nogmaals de chat-bot van post.nl alle gegevens gegeven teneinde een telefoon nummer te krijgen. Dat gebeld. Na 20 minuten wachtrij, eindelijk iemand aan de lijn. Wat dacht je? "nee meneer er is niks meer aan te doen, u mag het maandag gaan afhalen. Kan ik anders nog iets voor u doen?" Daar heb je toch helemaal niets aan! Wat een incompetente club.

Suzanna
07-03-2020

Niet serieus genomen

Op maandag 2 maart 2020 zou ik een pakket ontvangen. Ik ben de hele dag thuisgebleven. Er is geen bezorger van PostNL langs geweest, ondanks dat ik extra had betaald om mijn bestelling op maandag thuis te krijgen.

's Avonds lig in in bed, ontvang ik een mail dat mijn geretourneerde bestelling met succes is ontvangen en geregistreerd.

Er is niet aangebeld, ik heb geen brief door de brievenbus gehad, noch is mijn pakket bij een afhaalpunt in de omgeving afgeleverd.

Vanuit het bedrijf waarbij het pakket vandaan kwam heb ik begrepen dat PostNL twee keer langs mag komen en indien nodig het pakket naar een afhaalpunt mag brengen waar die enkele dagen bewaard wordt voordat het terug gaat naar het oorspronkelijke adres.

In gesprek met PostNL was er al gauw duidelijkheid over dat PostNL zonder toestemming of in overleg met mij het pakket vanuit het PostNL depot terug gestuurd had naar het bedrijf waar het vandaan kwam.

Echter toen ik vermelde dat ik een mail wilde sturen over mijn ervaring, werd het gesprek anders. Volgens mijn Track & Trace code moest het pakket nog in bezit van PostNL zijn en moest ik met het bedrijf waar het pakket vandaan kwam overleggen wat er met het pakket moest gebeuren. Nigel vertelde mij dat ze een sticker op mijn pakket hadden geplakt en als ik dan contact op zou nemen met de afzender, dan zou de afzender aan de hand van die sticker een klacht kunnen inleveren. Volgens het systeem heeft mijn pakket het depot nog niet verlaten.

Klantenservice doet alsof ik stom ben en blijft maar zogenaamd zoeken naar dat pakketje dat allang al terecht is. Hoe dan ook, het ligt in ieder geval niet aan PostNL. Het systeem spreekt de waarheid. Ze kunnen geen slechte ervaring doorsturen, omdat mijn Track & Trace code nog werkt. Urenlang zenuwslopend contact met een bedrijf dat mijn verhaal niet serieus blijkt te nemen.

Ik wordt vanaf het begin tot het eind totaal niet serieus genomen. Ik wil gewoon een klacht sturen over mijn ervaring met PostNL en het depot. Waar nu nog bij is gekomen dat het klantenservice personeel totaal niet reageert. Het lijkt net of het personeel getraind is om klanten af te wimpelen.

Ik heb screenshots van alle berichten gemaakt, zodat er later geen misverstanden kunnen komen over het gesprek.

Ik ben totaal niet te spreken over PostNL, het depot en de klantenservice. En dit moet zogenaamd een hooggewaardeerde organisatie zijn.

Lloyd
04-03-2020

1 op de 10 komt niet aan

Deed veel met postnl, maar 1 op de 10 pakketjes komt gemiddeld niet aan!

Vincent
Vincent
29-02-2020

Postnl maakt pakket kwijt

PostNL maakt pakket kwijt. Dikke pech voor mij want ze doen er niks mee

Tim
Tim
29-02-2020

4 klachten in korte termijn

4de keer een klacht in een korte termijn, even kort samengevat:

Liegen over het langskomen, zelfs al wacht je voor de deur, krijg je te horen dat je niet aanwezig was.

Tekenen voor pakketjes voor je en leggen het in je tuin.

Wordt niet naar oplossingen gezocht, klantenservice kan alleen klachten doorgeven, verder geen oplossingen bieden.

Pw
28-02-2020

Triest

2x pakket kwijt en 1x verkeerd bezorgd. Klantenservice onverstaanbaar & zeer onvriendelijk en t ergst; geen oplossing.

Reza
24-02-2020

Onbetrouwbaar, liegen, onverantwoordelijk, onbeschoft en onprofessioneel

Belangrijk pakketje met niermedicatie uit de VS niet geleverd: geen briefje om het op te halen bij het postkantoor ontvangen. Meerdere malen gebeld met de klantenservice toen het pakje bij het postkantoor lag: konden het pakje niet vinden in het systeem. Met behulp van de afzender uit de VS konden we het pakje pas traceren. Track&trace informatie klopte voor geen meter. Op de dag dat het pakje retour werd gestuurd pas informatie in de track & trace te vinden. Toen was het al te laat. Het was toen nog niet in het sorteercentrum en pas net opgehaald bij het afhaalcentrum/postkantoor en onderweg. Toen meerdere malen gebeld met Postnl om het pakje, vanwege de urgentie, uit het retourproces te halen. Door meerdere medewerkers van de klantenservice was beloofd dat ze dit konden doen. Zelfs het opsturen van het pakje naar ons huisadres was beloofd. Meerdere medewerkers zeiden steeds dat we een uur later moesten bellen. Een halve dag lang bijna elk uur gebeld om de locatie van het retour gestuurde pakketje te achterhalen. Iedere keer weer loze beloftes dat ze het later konden oplossen en dat we weer opnieuw moesten bellen. Op die momenten was het pakketje nog te onderscheppen omdat het nog niet in een sorteercentrum was. Volgende dag werden deze beloftes volledig ontkracht door andere en dezelfde medewerkers van de klantenservice. Het pakje was inmiddels al in een andere provincie en niet meer terug te halen. Zij waren bovendien erg onbeschoft, onbehulpzaam en twee van hen hingen zelfs de telefoon op. Wanneer we vroegen wat er nu gedaan kan worden boden ze geen oplossingen aan. Alle fouten zijn 100% door Postnl gemaakt en ze weigeren een oplossing te bieden. Maken valse beloftes en gaan onzorgvuldig om met zeer belangrijke en levensreddende medicatie. Waardeloos.
De fouten van Postnl:
- geen brief ontvangen om pakje op te halen
- met bellen naar de klantenservice (adres, internationale trace-code) kon pakje niet gevonden worden
- als wij achterhalen dat het pakje, door hun schuld, retour is gestuurd doen zij niets om dit te stoppen of om te helpen, ze bieden geen oplossing
Dit heeft ons veel stress en tijd gekost.

Sjove
02-02-2020

Pakketten komen nooit of zelden aan bij mijn huis adres

Liza
01-02-2020

Geen geduld

Bel gaat, ik doe de deur open, staat de postbode (voor de zoveelste keer) alweer bij de buren.Ik snap best dat postbodes het druk hebben, maar 5 seconden na aanbellen al bij de buren staan, gaat nergens over.

Rene
Rene
31-01-2020

Pakket meteen naar depot

Nu al voor de tweede week pakket meteen naar depot en niet eens even de moeite te nemen om naar de deur te gaan
Wat een slecht bedrijf is Postnl Echt mensen als jullie iets te versturen hebben neem een ander bedrijf die wel netjes afleveren

Meer PostNL reviews
Welk cijfer geef jij PostNL?