PostNL reviews

Recente PostNL reviews

Meggie
22-09-2021

Wacht 3 dagen op m’n pakketje

En dat je moet betalen voor het bellen belachelijk

Kees
14-09-2021

In het bezit van 4 pakketzegels waarvan bij aankoop niet is gezegd dat er een einddatum aan zit en staat ook niet op de zegels. Nu is postNL op 1 april 2020 hiermee gestopt. Dat is natuurlijk mogelijk maar dan moet je als je in het bezit bent van deze zegels deze nog om kunnen ruilen voor bruikbare zegels of andere compensatie. Maar postNL zegt gewoon dat ze ermee gestopt zijn en helaas pindakaas als je hiervan niet voor 1 april 2021 op de hoogte was. Wat mij betreft pure diefstal en met mij zullen er vele anderen nog in het bezit zijn van deze zegels. Dus postNL is hiermee slapend rijk geworden.

Bart
07-09-2021

Liegen

Post.nl Breda liegt tegen de verzender dat je een pakket wel ontvangen hebt. Er wordt gelogen dat het pakket in je brievenbus is gedaan terwijl het bij een pakketautomaat had moeten worden afgeleverd. Waarom krijgt post.nl geen rechtzaken van verzenders over deze zaken? Webwinkels zouden zich moeten verenigen en aangifte moeten doen. Wij als ontvangers betalen voor diensten die niet geleverd worden maar Post.nl maakt ons machteloos door de verzender voor te liegen dat je je pakket wel zou hebben gekregen.

Bos
07-09-2021

Abnormaal slechte service. Kies voor dpd of DHL.

Postnl is niet helemaal goed bij hun hoofd.

Pakketen verdwijnen letterlijk!

Wanneer je hierover contact op neemt worden er alleen maar smoesjes verzonnen.

Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer jij als particulier of bedrijf zakelijk een pakket verstuurd en deze verdwijnt om de 1 of andere reden (schuld van postnl) je kan fluiten naar je geld. Oplossen ? Daar weet postnl niks van . Wel willen ze maar al te graag nieuwe klanten hebben.

Bij deze waarschuw ik iedereen om geen zaken met postnl te doen. Kiez maar gewoon voor dpd of DHL. Ook lastig met contact maar lossen problemen wel netjes op zoals het hoort.

Gai
06-09-2021

Nooit bij een bedrijf bestellen dat bezorgd met PostNL

PostNL heeft wederom klaar gespeeld om mijn dag te verzieken. Wederom heeft een postbezorger een pakket geleverd in de automaat zonder pincode te sturen. Klachtenlijn geeft weer niet thuis en stuurt je van het kastje naar de muur. Bestel nooit meer bij een bedrijf dat in zee gaat met PostNL. Ben er helemaal klaar mee. Dit kost me te veel tijd en geld.

Tim
Tim
01-09-2021

Waardeloos. Pakketjes worden bij voorbaat al bij een afleverpunt ingeleverd. En dit met regelmaat. En hier bovenop krijg ik ook nog eens vaak niet eens te horen dat het pakket UBERHAUBT is afgeleverd met als resultaat dat het pakket weer retour gaat. Bij andere bezorgers nog nooit zo vreselijk veel ellende gehad.

Petra
28-08-2021

Contact zoeken is een ramp, als je al iemand te spreken of chatten krijgt kunnen of mogen ze niks.

Elke x thuisblijven en ze in de gaten houden en ja hoor. ' gemist'. Zo frustrerend. Ze hebben dit nu met een levering van 60 kg geflikt, ik heb geen auto. Waarom denken ze dat ik verzendkosten betaal? Ik weet niet hoe ik mijn zending thuis moet krijgen

Wilco
27-08-2021

Pakketje zoekgeraakt. Alleen verzender krijgt info

Een pakket is ruim 2 weken geleden verzonden via PostNL PostNL bevestigd dat het in ontvangst is genomen, maar helaas is er "iets misgegaan"

Ja, dat het via PostNL is verzonden!

Na 3 dagen na verzending heb ik contact opgenomen met PostNL. U moet nog even wachten. Neem maandag maar contact op. Dan weten we meer en zal het vast wel bezorgd zijn. Maandag, ik zou nog even op dinsdag wachten. WTF!

Dinsdag, ja daarover kunnen wij u, als ontvanger, geen info verschaffen. Verzender kan enkel contact opnemen. Woensdag heeft verzender contact opgenomen en een onderzoek laten instellen. 1 week later nog steeds niets vernomen, waardoor ik (ontvanger) contact met PostNL opneem. Reactie PostNL "Aan u kan ik geen informatie verschaffen. Enkel de verzender!".

Een dag later toch maar weer eens contact opgenomen, in de hoop een vriendelijke(re) medewerker te treffen. Deze wist mij te melden dat het onderzoek door verzender niet ingesteld was en dat ik me tot de verzender moest wenden. Helaas voor de medewerker, van verzender had ik de onderzoekscode reeds verkregen. Nadat ik de medewerker hiermee confronteerde was de reactie simpel. "Met die code mag enkel de verzender informatie inwinnen en niet u".

Kortom vriendelijkheid ver te zoek, niet klantgericht en géén excuses voor de fout van PostNL.

Mocht je ooit eens willen bellen met PostNL, telefoonnummer is 088-22 55 641. Hoef je tenminste niet gebruik te maken van die chatbot. Sowieso bizar dat een bedrijf zich zoveel mogelijk probeert te verschuilen.

Sta je klanten te woord, juist wanneer je een fout maakt. Of eigenlijk, zoals het hoort, neem ZELF contact met de klant op!

Sonja
27-08-2021

Wat een bagger bedrijf.!

Heb zelf 20 jaar voor dit bedrijf gewerkt maar zo,n klerezooi als het nu is?!? Zit al 3 dagen op een pakje te wachten. Eerst was het aangekondigd dat het tussen 11 en 14 uur bezorgt zou worden, en toen werd het veranderd in status, het is zo druk en we weten het niet wanneer dan wel. Maar wel de hoofdprijs vragen voor verzending! Typisch Post Nl. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zonder enige investering. Jullie weten toch al meer dan een jaar dat er veel meer besteld wordt via internet, dan zorg je toch dat je meer personeel aanschaft. NEEE, dat kennen ze bij Post Nl niet. Daar denken ze nogsteeeds . Hoe kunnen we de klus klaren met zo min mogelijk personeel. Zo min mogelijk materieel, zo min mogelijk investering. Opweg naar de uiteindelijke opheffing.

Anne
Anne
24-08-2021

Ongeloof over werkwijze bij door PostNL veroorzaakte problemen

Nooit problemen gehad met PostNL en dat is maar goed ook, want problemen worden niet opgelost.

Pakket werd ten onrechte als bezorgd aangegeven, ik heb nog geen 5 minuten later gebeld. Het pakket zou (om onduidelijke redenen) naar een pakketpunt gaan. Ik zou terug gebeld worden, maar geen bericht. In de volgende telefoongesprekken (nooit teruggebeld zoals beloofd overigens) komen compleet andere verhalen: pakket is zoek, pakket is bij buren, pakket komt nog. Nu net te horen gekregen dat ze de bezorger gaan navragen of hij er iets van weet (want dat weet de bezorger vast nog na een week?) en anders heb ik pech. Andere woorden: wij geloven u niet en u kunt ons niet anders bewijzen.

Klantenservice was useless, "meer informatie was niet beschikbaar", antwoorden op vragen waren ontwijkend, incompleet en spraken elkaar allemaal tegen. Uiteindelijk is er opgehangen (ronduit gênant), omdat ik bleef dringen op een oplossing en geen genoegen nam met uitstellende en lege antwoorden. Geen sneer naar de medewerkers in het callcenter, wél naar de leidinggevenden die personeel geen (toegang tot) juiste informatie en scholing geven.

Bob
20-08-2021

Liegen gewoon en komen afspraken niet na

PostNL is een geboren leugenachtige zooi waar men beloftes maakt over bezorging en deze gewoon niet nakomen. Om hun smoezen in te pakken doen ze net of ze langs geweest zijn maar dat is absoluut niet waar en daarnaast is er ook geen briefje achtergelaten waaruit blijkt dat ze geweest zijn. (wel krachtig doorliegen als een klein dik vet kind uiteraard:-) ze dumpen de zooi van hun klanten gewoon naar een afhaalpunt en je bekijkt het verder maar. Ik raad dit leugenachtige bedrijf zeer af beter DHL

Riekie
17-08-2021

Postnl waardeloos

Wacht al 2 weken op een pakket wat vervolgens via de postbode bezorgd zou moeten zijn, brieven moeten ontvangen niks tot op heden. Bel je de postnl ja we gaan het doorgeven tuurlijk, aan wie, bel nu iedere dag. maar ga in vervolgens niet meer bij bedrijven kopen die versturen met postnl waardeloos, het is gewoon helemaal niks de postnl

Metty
Metty
17-08-2021

Slechte levering

Komen niet of leveren telaat

Je kan klantenservice bellen maar hier bereik je weinig mee.

Ik probeer mijn pakketjes meestal via een andere dienst te doen waarvan ik weet die leveren wel op tijd en geven een track en tracé

Tom
12-08-2021

Wat een slecht bedrijf!

Aanpassende tijdsvlakken, liegen dat ze zijn langs geweest en een klantenservice die je aan het lijntje houd.

Kreeg een mailtje dat ze waren langs geweest en me hadden gemist. Was gewoon thuis dus dacht hey bel meteen naar de klanten service. Die sturen hem dan even retour om alsnog dat pakketje langs te brengen.

Maar nee, "heel vervelend dat dit gebeurd is maar dat is tegen onze procedure" je kan dan vervolgens een klacht indienen en klaar. Geen oplossingen en geen pakketje, die moet je dan bij een punt 4 kilometer verderop ophalen i.p.v. bij de Bruna om de hoek. Want dat is nu eenmaal je postcode.

Nul flexibiliteit, ze hebben gewoon schijt aan je.

Miranda
10-08-2021

Wat is er aan de hand met Post.nl?

Voor de derde x een pakket uit het buitenland niet ontvangen. Ze gaan ermee rechtstreeks naar afhaalpunt. Hoorde achteraf dat is het nieuwe werkwijze. Het erge is dat ze keihard liegen dat ze bij de deur zijn geweest. Of nog een ander leugen de adres gegevens kloppen niet, staat 2x een adres op pakket. Klopte prima en duidelijk te zien, afleverpunt snapte dat ook niet. En zei dat er de laatste tijd veel klachten waren over Post.nl. Heb gelukkig net op tijd 2 pakketten net op tijd kunnen halen. Omdat ik zomaar heb gebeld naar de afleverpunt. Heb1x een mail gehad. Dat ik niet thuis was. Wat een leugen was. En dat het bij de afleverpunt was bezorgd. Derde x weer niets gekregen, geen mail, geen kaartje. De track en trace nummer gevraagd aan afzender met zelfde leugen was niet thuis. Geen kaartje, geen mail. Dan weet je dat ze sowieso niet zijn langs geweest. Pakket net terug gestuurd uit Amerika. Heb een klacht ingediend. Gaan ze zeker ook niets aan doen. Ben klaar met dit bedrijf.

09-08-2021

Pakket bezorgd in app maar niet echt bezorgd.

Vriendin had een pakketje gestuurd voor mijn verjaardag. Ik heb niets in mijn post nl app gezien en ook geen briefje in de brievenbus dat het bij buren ligt of zo. Bij vriendin in app staat "bezorgd ". Niet dus.

Zij "klantenservice "gebeld, zit waarschijnlijk in Paramaribo gezien het zware bijna niet te verstane accent. Omdat zij het niet verzekerd verstuurt heeft wordt er alleen een kort onderzoek gehouden wat inhoudt dat ze de bezorger gaan vragen of hij het bezorgd heeft. Over drie dagen moet vriendin zelf weer postnl bellen om te vragen hoe het zit. aAs de bezorger zegt dat hij het bezorgd heeft is het klaar wat postnl betreft en kun je verder fluiten naar je pakketje. Wat een vertoning. En dat noemen ze dan " klanten service"

Anna
06-08-2021

Pakketje blijft bij PostNL liggen

Een tijd geleden heb ik iets besteld vanuit het VK. Na een tijdje kreeg ik bericht dat het pakketje in Nederland was en dat ik inklaringskosten moest betalen. Dat heb ik meteen gedaan. Sinds dien blijft het pakket bij PostNL liggen en hoor ik niets meer. De eerste dagen na mijn betaling stond er een dag en tijdstip waarop ik mijn pakket kon verwachten. Dat veranderde echter in "Bezorgtijd nog onbekend." Sindsdien gebeurt er niets meer en na het lezen van slechte ervaringen van anderen vrees ik het ergste.

Liesbeth
29-07-2021

Te weinig porto (11 ct) op een aan mij bezorgde brief. Boete: 4,80.

Oeps, te weinig postzegels.

Dat is de aanhef op een bericht aan mij dat ik via de brievenbus ontving. (welk duur bureau verzint deze tekst, vreselijk)

Op de aan mij verzonden brief zit 11 cent te weinig aan porto. Tevens ontbreken de gegevens van de afzender. Daarom dien ik 4,80 (hallo) boete te betalen. Waar is dit bedrijf mee bezig! Verder raad ik het bedrijf aan de aanhef "te weinig postzegels" te wijzigen in "te weinig porto", daar tegenwoordig veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van de postzegelcode. (dit advies is gratis).

Nitin
29-07-2021

Regelrechte ramp

Hier moet je het als consument mee doen. De dienstregeling is een ramp, pakket niet bezorgd maar wel communiceren dit gedaan te hebben.

Georgina
28-07-2021

Shit bedrijf

Wat een shit bedrijf is PostNL. Nooit komt me pakketje optijd. De hele dag zitten wachten op een pakketje die niet bezorgd wordt. Telkens wordt het tijdstip veranderd en opeens staat er dat het morgen wordt bezorgd.

Meer PostNL reviews