UPS1.130 ervaringen

YJ
22-02-2021
Deze klacht is opgelost

Dubbel betaald, geen vertrouwen meer.

Een paar weken geleden zou een pakketje afgeleverd worden op een vrijdag, in de app van UPS kon ik zien dat hij onderweg was. Ik was thuis aan het wachten en plotseling kreeg ik een berichtje dat ik niet thuis was.
Dat vond ik heel erg vreemd en daarop één volgend heb ik geprobeerd de klantenservice te bellen maar daar kwam ik niet doorheen.
Uiteindelijk een dag later op zaterdag kwam het pakketje langs, onverwachts en onaangekondigd.
Het pakketje ontvangen, maar daar kwam nog extra belasting/toeslag op, ongeveer 130 Euro.
De bezorger had geen pinautomaat bij zich, dus hij vroeg ons contant te betalen.
Dat deden we en veertien dagen nadien komt er een onaangename rekening dat we verzuimt hebben te betalen.
Ik heb toen direct weer geprobeerd om de klantenservice te bellen maar ik kwam er niet doorheen.
Dus toch maar betaald en zijn ons geld kwijt.

Na veel e-mails en gebeld te hebben lijkt er toch wat te gebeuren, maar het is afwachten.

Als ik de meeste reviews moet geloven, durf ik bij geen ene webwinkel meer iets te bestellen.
De meeste reviews over de grootste koeriersbedrijven laten meer slechte ervaringen zien dan goede ervaringen.
Ik zal dan ook heel blij zijn als de winkels weer open zijn.

Na heel veel e-mails te hebben verstuurd en het niet opgeven
is het uiteindelijk gelukt om het dubbel betaalde bedrag terug te krijgen.

Maar één ding heb ik er wel mee geleerd, pakketjes die via UPS gaan die laat ik aan mij voorbij gaan.

ASU
19-02-2021

Unbelievably Poor Service - UPS

Als ik een nul zou kunnen geven zou ik dat doen. Zogenaamd door Valentijnsdag, sneeuw en slecht weer is het pakket nu al anderhalve week onderweg. Waarom kunnen andere pakketdiensten dan wel zonder noemenswaardige vertraging blijven leveren? Geen idee waar het pakket nu uithangt, staat al een tijd onveranderlijk op in transit. De klantenservice is slecht bereikbaar: als je na een half uur wachten iemand aan de telefoon krijgt, kom je niks meer te weten dan je al wist. Of je wordt glashard voorgelogen. Kies gewoon een andere dienst en bespaar jezelf een hoop ergernis.

Romee
18-02-2021

Na 2 weken nog steeds geen pakket, meer dan 1 uur wachttijd aan de telefoon

Ik heb op 6 februari iets bestelt voor versiering voor mijn verjaardag op 16 februari. Er stond op de site volgende werkdag geleverd. Nu was dit in eerste instantie niet het geval en werd het een week later ontzettend slecht weer kwa sneeuw. dan snap ik dat het wat langer duurt, maar op de site staat dat het hooguit 2 werkdagen langer is. Ik heb ook elke keer mailtjes ontvangen dat de aankomst datum verandert is. nu is het ondertussen alweer 18 februari en heb ik nog steeds niks binnen gekregen. Nu ben ik al jarig geweest dus heeft het pakketje geen zin meer. op de site kan ik het pakket niet meer annuleren omdat die blijkbaar al verzonden is. Nu hoef ik hem niet meer en wil ik hem gewoon annuleren, ben al meer dan een uur aan het wachten totdat ik geholpen wordt. Heel slecht dit van ze.

Jeroen
16-02-2021

Slechtste ervaring ooit!

Slechtste ervaring ooit met een bedrijf! Er was een pakket afgegeven op een afhaalpunt, aangezien ik niet thuis was op het moment van leveren. De openingstijden van het afhaalpunt weken af van wat UPS mij heeft doorgegeven. Hierdoor stond ik voor een dichte deur. Om mijn onvrede hierover te uiten én om andere klanten hiervoor te behoeden, nam ik contact op met UPS. Na 20 minuten in de wacht een gebrekkig Engels sprekende mevrouw, die mij beloofde dat ik binnen 24 uur zou worden gebeld. Na 3 dagen zelf contact opgenomen. Weer 20 minuten in de wacht. het gesprek dat volgde sloeg werkelijk alles. De dit keer Nederlands sprekende medewerker, gaf eerst aan dat ik gisteren terug gebeld zou zijn, wat niet waar is en liet mij vervolgens "live" mee genieten van zijn chat gesprek met de supervisor. Daarbij liet meneer al merken zelf ook niet zo blij te zijn met de gang van zaken binnen zijn bedrijf en met de reacties van de supervisor. Lang verhaal kort: UPS kon er niks aan doen dat het afhaalpunt verkeerde openingstijden doorgeeft. En de supervisor had het zo druk dat zij het maar vervelend vond dat de klantenservice medewerker haar lastig viel hierover. Ook werd nogmaals gelogen door te zeggen dat ik gisteren al gebeld was door haar. Daar moest ik het mee doen. Geen excuses gehad, geen belofte dat zij het zouden aanpassen. Heel knullig en amateuristisch allemaal. Te gek voor woorden. Dit kan gewoon niet. Heb dit bij de winkel ook al gemeld waar ik mijn pakket besteld had. Zouden zij met zo'n bedrijf willen samenwerken? Ik kan het me onmogelijk voorstellen!

Gerard
16-02-2021

Rijdt rondjes, levert niet af, zending retour. communiceert niet met de klant

UPS particulieren. Is een samenraapsel van co-contracters. Los personeel, lastiger aan te sturen. Communiceren niet met de klant Rijden rondjes en zetten m.i. zonder reden mijn pakket een tijdje in een magazijn. En dan komt mijn pakket beschadigd weer terug. Stuurt behalve betaling bij vertrek krijg ik ook nog een tweede factuur.
Waar die voor is? UPS presteerde in deze case immers helemaal niets. Maar UPS wil wel zoveel mogelijk cashen. Tot aan een nabetaling (?) van wel EUR 40,-.Niet inhuren hoor! .

Werner
Werner
12-02-2021

Aflevertijden kloppen niet.

Gisteren zou er een zending worden bezorgt.(donderdag)
Die is uitgesteld naar vandaag. (vrijdag)
Maar ook vandaag komt er niks.
Zojuist de koerier gesproken die toevallig bij de buren stond en hij zei:
komt het uit Duitsland? ja inderdaad.
o dan wordt het pas dinsdag want die container staat nog in Duitsland.
terwijl ket pakket volgens de track and trace nog steeds vandaag moet komen.
Dus UPS liegt. laten ze dan gewoon vertellen hoe het werkelijk zit. Aan leugens heb je niks. En bellen naar de klantenservice na een raar menu te hebben doorlopen ( als je even tussendoor hoest is de vituele assistent al van slag) schiet ook niet op want dat duurt meer dan een kwartier!

Bert
06-02-2021

Erg slecht, weer.

Bijzonder verhaal, pakket kan op verschillende plaatsen tegelijk zijn. Dan wel de Franse tak van UPS, maar ook werken met de franse slag, klopt dus helemaal niets van. En wil je updates ontvangen moet je een taal selecteren, maar Hollandais, Netherlands, Dutch, Pay Bas, maakt niet uit, elke taal of land is te vinden, alleen wij niet. Echt bizar.

Dennis
27-01-2021

Slechte website. Wel de betaling doen, maar geen diensten geleverd

Pakket is nooit opgehaald en ben nu al maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Dit is echt de slechtste pakketvervoerder

Gerard
26-01-2021

Heel slechte klantbenadering.Er wordt nooit iets uitgelegd.

Pakket wordt een paar keer van Utrecht naar Vaduz en terug gereden. Dan gaat het pakket in een magazijn. De toelichting waarom er op en neer wordt ge jo-jo't; wordt niet verteld. Was er een natuurramp en is stad VADUZ weggevaagd? Niets van gehoord.Moest de koerier zijn auto inrijden? Had 't even gezegd.Waarom ligt mijn pakket in een magazijn. Is dat afgebrand? (ik hoop van niet hoor) Kortom. UPS legt niet en nooit iets uit.

Paul
25-01-2021

Jokkebrokken

Zou zaterdagochtend besteld worden, ik de hele ochtend thuis. geen bezorging. Maar dan wel een sms-je "We hebben je gemist". Hoezo? Contact opnemen? Nada! Maandagochtend wordt het alsnog bezorgd. Vriendelijke bezorger: "U heeft gelijk er is niemand van UPS bij u aan de deur geweest". Conclusie: UPS jokkebrokt en verstop zich. Foei!

23-01-2021

Onbetrouwbare bezorging!

Op de dag van bezorging, je bent aanwezig de huisbel en je telefoon functioneren en dan tot je verbazing krijg je een sms bericht dat ze het niet konden bezorgen met de tekst: we hebben u gemist!
Geen telefoontje en geen berichtje in de brievenbus.
Vraag me af of ze wel eens bij het juiste adres zijn geweest.

Gerrit
22-01-2021

Schandalige pakket bezorging

Onderdelen voor mijn oldtimer besteld in USA.
Binnen 4 dagen via Keulen in Apeldoorn.
Daarna begint de ellende.
Mail ontvangen dat pakket op 19-01-2021 tussen 11.00 uur en 15.00 uur wordt bezorgd en of ik thuis wil blijven.
Pakket wordt niet bezorgd, bij navraag(duurt uren) wordt mij verteld dat mijn BTW nr ontbreekt.
Sinds wanneer hebben particulieren een BTW nr.?
UPS stelt een onderzoek te gaan doen en weet niet wanneer dat afgerond is( gezegd werd 72 uur) zijn inmiddels allang voorbij.
Wederom gebeld en wordt weer met een kluitje in het riet gestuurd.
ADVIES: laat nooit maar dan ook nooit iets bezorgen via UPS! en zorg voor een volle batterij in uw telefoon.
Op diverse sites is het aantal klachten over deze prutsers enorm en terecht!

Ed
Ed
15-01-2021

Pakket wordt niet afgeleverd, alleen briefje in brievenbus

Bij herhaling doet UPS een briefje in de bus met de mededeling dat er niemand thuis was. Integendeel, ze bellen gewoon niet aan en doen dat briefje standaard in de bus, dat werkt sneller.
Deze week zelfs 3 x achter elkaar. Pakket wordt door UPS zonder verder bericht naar afzender geretourneerd. Helpdesk UPS kan verder ook niet helpen. Bijzonder slechte veervoerder, al jaren problemen. Ik adviseer zoveel mogelijk leveranciers via POSTNL of DHL te bezorgen. Mijdt UPS!

Benjamin
Benjamin
12-01-2021

Pakket afgeleverd bij Acces Point terwijl ik thuis was.

Dag van tevoren een sms'sje ontvangen met tijdvak waarin m'n pakketje zou komen. Wat al meer is dan wat ik normaal ontvang van UPS, normaal staat er alleen maar voor einde van de dag. Dus ik thuis wachtend op het pakketje, en nog voor het einde van het tijdvak krijg ik een mail dat de bezorger het heeft geprobeerd te leveren maar na geen gehoor is vetrokken en het achter gelaten heeft bij een UPS Acces point in de buurt. Ik was gewoon thuis :( Vervolgens heb ik de klantenservice geprobeerd te bereiken (irritantste bel menu ooit) en wordt vervolgens na 15 minuten aan de lijn te wachten ook nog eens opgehangen. Niet blij met deze service!

Emil
11-01-2021

Zeer slecht

Klantenservice hangt gewoon op. Zonder uberhaupt gesproken te hebben. Pakket is kwijt.

Erwin
08-01-2021

Slechte service

Ik heb een bedrijf en verstuur ongeveer 10 - 20 pakketen per maand naar de US. bij elke zending met hun gaat er wel iets mis, maar ze schrijven lekker facturen en zijn nooit bereikbaar. echt een ruk bedrijf.

Christy
08-01-2021

Vreselijk onbetrouwbaar, het zijn een stel dieven.

Pakket: 1ZWV95896894988834 Niet afgeleverd aan het juiste adres.

Het is onbegrijpelijk, hoe een pakket dat bestemt is voor een geheel andere locatie aankomt bij een verkeerd adres in een heel ander deel van het land!

Niet alleen dat, dit pakket vroeg om een handtekening, die ik duidelijk niet heb gegeven. Meerdere emails gestuurd naar UPS klantenservice, maar het enige wat ik krijg is een bot of een standaard email terug:

Bedankt voor uw bericht. We kunnen zien dat uw pakket succesvol is afgeleverd. Mocht u naar aanleiding hiervan nog verdere vragen hebben, reageer dan op deze email en dan helpen we u graag zo snel mogelijk verder.

Achterlijk hoe vreselijk hun hele systeem is, geen wonder dat jullie reviews zo schandalig laag is.

Filip
04-01-2021

Alleen slechte ervaringen

Laten m'n pakje eerst 14 dage in Einhoven slingeren en nadien in Brussel nog een keer 14 dagen. Van zodra ik klacht indien, vinden ze het pakje niet meer en duurt het nog een keer een maand vooraleer ze leveren. Waardeloos

Josan
30-12-2020

Niet thuis? Wat is dit?

Het is dat ik een ster moet geven om een review te kunnen plaatsen. Vanmiddag zou een pakket bij mij thuis afgeleverd worden en ineens een bericht dat het onderweg is naar een lokaal UPS servicepunt. Dit terwijl ik gewoon thuis aan aan het werk ben, ook de deurbel net nog getest heb en die werkt gewoon. Paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt. Nu weer speciaal hiervoor op pad morgen. Geen dank UPS, slecht!

Nina
29-12-2020

Als het ff kan, niet meer

Had een pakketje besteld dat al snel zou binnenkomen. vervolgens werd het met de dag telkens opgeschoven en is het pakket uiteindelijk op een willekeurig adres bezorgd, waarbij er in de e-mail die ik kreeg ook nog eens een afleveradres was genoteerd dat niet eens bestaat in mijn wijk. bij de eerste keer bellen kreeg ik iemand aan de lijn waarvan het leek alsof hij er totaal geen zin in had, bood ook totaal geen oplossingen/vergoedingen of wat dan ook. voor mij voelde dit als “zoek het zelf maar lekker uit”. vervolgens anderhalf uur in de kou rondgelopen, op adressen aangebeld om dit zelfbedachte huisnummer te kunnen vinden, tevergeefs. weer gebeld, toen iemand aan de lijn gekregen die mij wel kon vertellen waar het bezorgd was, namelijk een straat verderop (en helemaal niet in de buurt van het ingevulde adres). hier trof ik het pakket met het briefje dat bij mij in de bus had moeten zitten aan. kort samengevat, waardeloos

Meer UPS reviews
Welk cijfer geef jij UPS?