Simyo reviews

Lid

Recente Simyo ervaringen

Marc
14-10-2021

Onbeperkt internet is ondragelijk langzaam.

Bundels snel maar kan alleen vernieuwen als afgelopen is. Tussentijds een belachelijk hoog tarief is van toepassing.

Goed voor kort bezoek aan NL, niet voor langer gebruik

Nelly
13-10-2021

Simyo Sim only aangeschaft vanwege goede bundels. Aangeraden een esim met behoud van nummer. Dit proces duurde 5dagen. Nummer overgezet maar nu blijkt dat esim niet werkt voor toestellen gekocht in het buitenland. Gewone esim besteld. Kon dus niet meer bellen en internet gebruiken. Na 5 dagen Sim geïnstalleerd en app gedownload. Kan wel bellen maar geen internet. Ben d’r uren mee bezig geweest. Wat een fiasco. Morgen ga ik op reis en geen internet betekent geen QR code en Google maps. Moet ik een nieuwe Sim kopen op Schiphol en ben ik mijn nummer kwijt.

Nvt
09-10-2021

Zondag 8 augustus prepaid kaartje bij simyo aangevraagd. Stellen wel veel vragen, en je moet meteen beltegoed kopen, maar ok.

Kaartje had ik de dinsdag er op in de bus.

Maar - geen pinocde - ook 06 nummer.

Krijg je via mail - of dus niet.

Gegevens aanpassen wil 'klantenservice' pas als je een kopie van je IDkaart of paspoort stuurt. Bij het aanvragen van een prepaid simkaartje stelden ze al veel vragen - nu ook nog kopie ID?

Kaartje van de concurent bij tankstation gehaald, opwaarderen via website. Niks geen vragen. En al helemaal geen kopie van je ID.

Nu nog geld terug van simyo.

Online gekocht dus binnen 2 weken je geld terug zo is de wet.

Niet bij simyo.

Via hun web site opzeggen lukt alleen als je het 06 nummer weet.

Dus met de post retour. Regelmatig contact op genomen met 'klantenservice'.

Is nu 9 oktober en nog steeds geen geld terug.

Ron
04-10-2021

Ik sluit me volledig aan bij de andere reacties. Dit bedrijf heeft als strategie klanten uit te melken die over de bundel heen gaan. Asociale hoge kosten.

Willem-Jan
03-10-2021

Hele hoge rekening buiten bundel binnen 2 uur! 178 euro!

Ze blokkeren je telefoon nadat de rekening buitensporig is opgelopen binnen een hele korte tijd.

Nooit beginnen bij dit bedrijf. Ze moeten zich schamen.

Ze maken veel slachtoffers.

Ugur
27-09-2021

In 1 dag 140 euro extra internet kosten en niemand weet waarom.

Dataverkeer uitgezet dus geen kosten meer zou je zeggen, tot verbazing kosten lopen gewoon door en niemand weet waarom.

Helpdesk een drama wat een arrogante vervelende mensen zijn dat .

Heb 2 abonnenten voor mijn kinderen , per direkt opgezegd van deze OPLICHTERS .

NOOIT MEER

Ontevreden
20-08-2021

Pas op: verscholen financieel risico

Er blijkt een groot verscholen risico bij een Simyo abonnement te zitten: als je internetbundel op is wordt een groot bedrag per MB in rekening gebracht.

Mijn bundel verliep terwijl ik aan het werk was. Tussen het verlopen van mijn bundel en het lezen van de sms dat mijn bundel op was zat 6 minuten. Deze 6 minuten levert een rekening van 280 euro aan MBs op. Klantenservice biedt 50% coulance maar dus nog steeds 140 euro voor 6 minuten. Voor mij reden om Simyo af te raden, zeker voor abonnement kinderen.

Harm
05-08-2021

Echte slechte bundel

We hadden 35 euro bundel gekocht en binnen een 1 was het op

Gea
Gea
03-08-2021

Simyo onwaarheden over tarieven

Ze adviseren je een internet bundel te kopen van 10 euro 1000mb das 1 cent per mb.

Ze berekenen 15 cent.

15x duurder dan waar ze je toe verleiden om op te waarderen.

Oplichters en niks anders

Pas op pas op ga niet met hun in zee.

Rob
02-08-2021

Simyo sjoemelt met tijdstip van dataverbruik

Ik heb het nu 3x meegemaakt dat Simyo het tijdstip van verbruikte data admininistratief qua tijdstip verplaatst zodat deze buiten een zojuist gekochte databundel valt. Dit weekend dus weer. Bundel gekocht. In de drie uren daana 40mb verbruikt om van Zuid Holland naar Groningen te navigeren. Bij aankomst kom ik er achter dat alle data van die ochtend op 7:38 zijn geboekt in de app. Ik blijk de volle 500mb nog over te hebben en al mijn beltegoed is weg.

Bij eerdere klachten ben ik steeds door de Simyo helpdesk afgepoeierd met de smoes dat mijn telefoon toch wel data moet hebben. In dit geval dan ook knap dat ik in bundeltijd 40mb verbruikt heb en toch nog de hele bundel overhoud. Mijn zoon was er de hele tijd bij en ik liet hem naa aankomst de Simyo app zien. Zijn letterlijke reactie terwijl hij bijna van zijn stoel viel van verbazing: "Huh?.Maar dat kan niet,:dat is gesjoemel.Simyo is crap, Vodafone is goedkoper en doet dit soort rare dingen niet"

Mijn tip aan slachtoffers. Stop met klagen bij Simyo, dat heeft geen zin. Vertel je verhaal in je omgeving op internet en in diverse reviews. Verbruik je tegoed en stap over naar iets anders. Let wel op dat je nog iets tegoed overhoud voor een eventuele bevestigings-SMS.voor je nummerbehoud.

Ik hoef geen herstelactie of compensatie. Ik wil gewoon iedereen waarschuwen dat dit regelmatig gebeurt bij Simyo.

Jovic
06-07-2021

Al een paar geen telefoon verbinding

Al een paar dagen geen telefoon verbinding enkel sms, en nu gaan ze het oplossen met als resultaat niks werkt meer.

Ben nu net 4 dagen klant en 4 dagen werkt het niet.

Cindy
29-05-2021

Onverwachts en onterecht hoge facturen

In mei 2021 kreeg ik voor de afgelopen 3 maanden onverwachts hele hoge facturen van Simyo voor internetten buiten de bundel. Resp. 137, 160 en 165 euro!

Een groot deel van deze kosten zijn gemaakt op tijdstippen dat mijn zoon van 11 jaar zijn telefoon niet kon gebruiken (tijdens schooltijd en tussen 20 uur 's avonds en 8 uur 's ochtends is zijn telefoon geblokkeerd via Family Link). Hij had bovendien vanaf de start van dit abonnement zijn mobiele gegevens uitgezet. Ook heeft hij mobiele hotspot uit staan, dus iemand anders had geen gebruik kunnen maken van zijn mobiele gegevens. En 'updates via wifi' stond aan. We hebben thuis prima wifi!

De facturen brengen vooral kosten in rekening op momenten dat de telefoon niet werd gebruikt. En zelfs binnen de tijden van telefoongebruik blijkt dat op momenten dat onze zoon gewoon thuis was en via 'mobiele gegevens uit' en 'wifi aan' geen kosten zou hebben via Simyo.

Het maakt de facturen onterecht. Het contact met Simyo hierover is erg vervelend.

Los daarvan ga ik overstappen naar een internetprovider waarbij je krijgt wat je bestelt (in dit geval was dat bellen + 1000 mb voor 9 euro) en dat je kunt instellen dat je kind daar niet overheen kan gaan, zodat je met een gerust hart kunt vertrouwen op de facturen die je gaat krijgen. Dat is bij Simyo niet mogelijk.

Sabine
Sabine
09-05-2021

Laagste kosten en beste service

In de 5 jaar dat we gebruik maken van de service van Simyo hebben we tot nu toe uitstekende service ervaren. Simyo heeft (nog steeds) de laagste kosten en we hebben heel goede ervaringen met de makkelijk te bereiken helpdesk van Simyo. Als er al vragen, onduidelijkheden of problemen waren, zijn die door de helpdesk van Simyo altijd snel en adequaat opgelost.

Miriam
18-04-2021

Zeer slechte ervaring met Simyo

Ik woon in het buitenland en neem in Nederland altijd prepaid internet. Dit keer van Simyo. Dit is zeer slecht bevallen. De internetbundel moet tot op de laatste MB verbruikt zijn, voor je een nieuwe kunt kopen. Als je nog maar weinig MB hebt staan, kun je niet bijkopen. Dan kan ik geen langdurige kluss op internet beginnen, want dan zijn mijn MB's halverwege op en ga je opeens door op je beltegoed. Maar het gegevensgebruik wordt op de app niet goed bijgehouden. Ik had een hele dag 81 MB op mijn app staan, maar ik kon niets bijkopen. Al die tijd wetden de gehevens niet verwerkt. Pas toen men in de app d3 verbruiksgegevens aanpaste, kreeg ik per sms een berichtje dat mijn bundel op qas. Ik heb direct na het ontvangen van de sms een nieuwe bundel (12'50 voor 2000MB) gekocht. Maar wat bleek? Er was ook 8,79 afgeschreven voor 59 MB die dag! En dat terwijl ik de hele dag wilde bijkopen, maar dat niet kon. Jammer dat ik een 1 moet geven en er geen 0 bijstaat. Dit was eens, maar nooit meer! Bij Lebara of de Hema nooit problemen gehad. Dit is zeer oneerlijk. Ik heb geklaagd, maar dat hielp niet. Slechte zaak!

Lo
06-04-2021

Verzinnen verbruik in het verleden en blokkeren simkaart

Ik zet om 10.37 10 euro op mijn prepaid simkaart en koop een bundel van 12.50 euro.

De app zegt netjes het resterende beltegoed en de bundel.

Ik kan de bundel gebruiken tot 14.30 als ik plots een sms krijg dat ik buiten mijn bundel internet. De simkaart wordt geblokkeerd.

Opeens staat er dat ik om 9.22 uur 45mb data heb gebruikt wat 8+ euro heeft gekost. Op dat tijdstip had ik geen data aan staan en de app gaf er een uur later niks van weer. Pas 5 uur later krijg ik een mail en sms van verbruik buiten me bundel en word ik geblokkeerd.

Resultaat, ik kan de bundel niet gebruiken totdat ik ze nog 10 euro doneer. Ik doneer geen cent meer aan deze dieven. Ik vind het schandalig dat een bedrijf systemen zo kan manipuleren en zo geld kan stelen.

Ik raad iedereen heel ver weg te blijven van deze manipulerende provider!

El
17-03-2021

KOSTEN

KOSTEN! Na 7 jaar zeg ik mijn abonnement bij Simyo op. Ik dacht beschermd te zijn tegen hoge kosten met de SMS service: “u heeft 80% van uw internet bundel verbruikt”. DIRECT op het moment dat ik deze SMS kreeg heb ik mijn mobiele data uitgezet. 20 minuten later was mijn telefoon geblokkeerd. En een rekening van €157! Op het moment dat de SMS was verstuurd had ik al 100% van de internet bundel verbuikt! Dus als je de data op het moment van de SMS service uitzet ben je te laat. Simyo stuurt de SMS te laat en Simyo profiteert ervan. De SMS service is dus MISLEIDEND. Je denkt beschermd te zijn tegen hoge kosten maar dat is niet zo.

Willemien
Willemien
01-03-2021

Simyo prima en duidelijk

Tja wat zal ik zeggen. .

Prima provider, ik check dagelijks mijn verbruik en gaat prima tot heden.

Bij vragen of opmerkingen snel en duidelijk uitleg.

Tot zover prima Simyo!

Marieke
29-12-2020

Goede service

Dochter was over haar MBs gegaan, kregen een flinke rekening. Maar na bezwaar (geen sms ontvangen) kwamen ze ons ruimhartig tegemoet, eenmalig, maar dat vind ik logisch.

Dachten ook mee en waren heel vriendelijk.

Frank
22-12-2020

Buitenproportionele kosten buiten bundel zonder waarschuwing!

Het klinkt allemaal zo aanlokkelijk, de lage abonnementskosten bij Simyo. Echter bezint eer ge begint! Ga je met je belminuten over de bundel dan worden er absurde bedragen in rekening gebracht. Verwacht geen coulance van Simyo, daar krijg je alleen de boodschap dat je het zelf maar bij moet houden in de app. Dit is dus duidelijk onderdeel van het verdienmodel van Simyo. .

Carry
20-12-2020

Onterechte hoge rekening van telefoonkosten, klantenservice helpt niet

Ik ben gebeld door een bedrijf. Toch kreeg ik een rekening alsof ik hen gebeld zou hebben, gedurende in totaal 4 uur. Hierdoor kwam ik over mijn beltegoed heen en moest een gepeperde rekening betalen. Rekening meteen geblokkeerd, inmiddels wel al de tweede aanmaning, terwijl de klantenservice mij geen inhoudelijke reden kan geven over wat er aan de hand is. Op mijn telefoon staan nml. andere gegevens dan op de rekening. Het lijkt erop dat steeds iemand anders mijn mail beantwoord. Ik krijg zelfs antwoorden waar geen naam onder wordt gezet. Dat vind ik ronduit onbeleefd. Ik ga hier niet mee akkoord, morgen de consumentenbond inschakelen, want het lijkt erop dat Simyo mijn probleem niet serieus neemt

Meer Simyo reviews