ZEKUR Autoverzekering reviews

1.0
26-04-2024

Heul slechte service. Ze doen niks voor je als je schade hebt en tonen ook geen begrip dat je bij schade zelf niet weet wat te doen.

Brendy
24-04-2023

In 2018 betaalde ik 14 euro voor autoverzekering.

Kom er nu pas achter dat deze inmiddels 36 euro is . Geen schade of andere dingen gehad .

Absurd! Onmiddellijk overstappen en beter in de gaten houden . Bij andere verzekeraar betaal ik 16 euro pm.

Ed
04-12-2021

Wat een droeftoeters bij zekur. Ik zit al weken te wachten totdat ze eindelijk eens het schadebedrag aan mijn uitbetalen. Nasat de expert de schade heeft vast gesteld. Duurt het nu al langer da 3 weken voordat ze uitbetaleb. En als je bwlt krijg je te horen. Als wij het verwerkt hebben. Dan duurt het nog minimaal 10 werkdagen voordat ze uitbetalen. Wat een K@T bedrijf zeg.

Jordi
27-12-2018

Bedonderd door Unive /Zekur

Op 26 oktober 2018 heb ik mijn autoverzekering overgesloten naar Zekur van Unive. Dit met een maandbedrag van bijna 28 euro. Nu krijg ik een mail dat de premie verhoogd wordt naar 62 euro. Dit is meer dan het dubbele. En dat zonder enige vorm van schade. Blijf hier weg!

Joost
11-11-2016

No claim

Ik had 7 schade vrije jaren totdat ik parkeerschade bij iemand had veroorzaakt. De rekening was 400,-. Tot mijn verbazing ging ik van 7 schadevrije jaren naar 2 het jaar erop. (waar ik er dus eigenlijk al 8 zou hebben). Dat betekend dus 6 schadejaren achteruit door 1 klein krasje. uiteindelijk betaal je dus de schade gewoon zelf

Mercelino
02-09-2014

Afwikkeling claim (auto diefstal)

Tot mijn verbazing is in de nacht van18 op 19 juli 2014 mijn auto voor de deur onder een lantaarnpaal ontvreemd. Gelukkig was mijn auto Allrisk verzekerd bij Extra Zekur Auto (dochteronderneming van Unive). Dus ook voor diefstal.

Jammer genoeg kwam ik erachter dat gedurende een periode van 30 dagen er een vergoeding van 15,00 euro werd uitgekeerd voor vervangend vervoer. Daar kun je nog geen brommer voor huren. Ik had natuurlijk beter moeten opletten bij het afsluiten van de verzekering inzake vervangend vervoer/vergoeding.

Ik heb op zaterdag 19 juli gelijk aangifte gedaan en de alarmcentrale van Zekur gebeld omdat de kantoor gesloten was. De persoon die opnam zou de schade melden en ik zou maandag weer contact hebben met Zekur. Maandagmorgen (21 juli) om 9:00 21 heb ik gelijk gebeld. Aangifte schade per mail gestuurd en een formulier die ik per mail heb ontvangen van Zekur uitgeprint en ingevuld geretourneerd. Men wist helaas niks af van de schademelding van de Alarmcentrale. Hier begon ik al de kriebels te krijgen.

Pas op maandag 25 augustus (rond 15:00) kreeg ik een mail dat de claim naar Bovemij is gestuurd ter verdere behandeling. Bovemij is blijkbaar een externe partij die hier over gaat. Dat is dus op dag 37 na aangifte diefstal. Dit vond ik zelf heel vreemd. Ik was in de veronderstelling dat dit al op dag 31 zou gebeuren. Ik zag de bui al hangen dat het nog lang kan duren voordat het geld eindelijk op mijn rekening gestort zou worden. Volgens de polisvoorwaarden kan het namelijk nog 30 dagen duren na ontvangst van alle kentekendelen, sleutels en getekend akte waarbij ik afstand neem van de auto voordat ik iets op mijn rekening gestort werd.

Ik heb nu al 3 mailtjes gestuurd afgelopen week of men de claim kan bespoedigen om wat druk te zetten. Aangezien ik geen geen enkele reactie hierop heb gehad ben ik maar gaan bellen. Ik betaal 15 cent per minuut en heb minstens 10 minuten in de wacht gestaan. Eenmaal iemand te pakken kreeg ik geen bevredigend antwoord. Men kon mij niet vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat de claim werd afgewikkeld. Onderbezetting en drukte bij Bovemij kreeg ik als antwoord. Dat is toch niet mijn probleem denk ik dan! Meneer wilt/mag mij de contactgegevens van de claimbehandelaar niet doorgeven maar beloofde mij wel dat hij een reminder ging sturen naar Bovemij. Het is nu al dag 44 na aangifte diefstal en schademelding en nog steeds geen uitsluitsel.

Zoals het er nu uit gaat zien zal ik mijn centjes pas ergens in oktober 2014 wellicht krijgen. Verder moet ik ook nog hopen dat ik nog een reëel bedrag krijg. Dat is dus ongeveer 3 maanden na schademelding. Ik vind dit echt te zot voor woorden. Ondertussen heb ik meerdere klachten ingediend bij Unive; 1 trage claimafhandeling 2 geen reacties op mijn mailtjes 3 bereikbaarheid klantenservice en als ik dan iemand te pakken krijg kan die persoon mij niet met tevredenheid verder helpen.

Nee voor mij nooit meer Zekur/Unive. Daar plukt u de vruchten van! Is hun slogan. Dan zit ik waarschijnlijk bij de verkeerde boom te plukken want ik pluk alleen maar rotte appelen.