Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Thijs
17-09-2014

Meer dan 2 auto's moet je bijbetalen

Belde dat mn auto nie wou starten. Belden ze terug van dit is de 3e auto dan moet u 150 euro betalen. En ze komen maar 3 keer per jaar voor pech. Ben je ze vaker nodig dan moet je bij betalen. Waarvoor ben je dan lid ? Maar als je ze jaren niet nodig bent geweest en netjes hebt betaald dan hoor je ze niet! Direkt mn lidmaatschap opgezegt

Ernst Pietersen
17-09-2014

Klantonvriendelijke aanpak abonnementsverhoging

De ANWB stuurt een brief met de aankondiging van een 20% prijsverhoging van het abonnement met de aanname wanneer je niet reageert ze ervan uitgaan dat je akkoord gaat met hun voorstel. Wat een arrogantie van deze club. Lidmaatschap direct telefonisch opgezegd.

Fam. Groot
05-08-2014

Helemaal top

Vanmorgen om 10.30 uur kregen wij op de A2 richting Maastricht in de buurt van Weert een klapband met onze caravan, op een heel beroerde plek waar reparatie ter plekke veel te gevaarlijk was, Binnen een half uur kwam dhr. V.d. Wiel met een wagen aangereden. Hij heeft de situatie aangekeken, ons gerust gesteld en alles op en top geregeld. Binnen een uur stonden er 3 wagens om ons weer op weg te helpen. Het ging allemaal gesmeerd, rijbaan afgezet, band verwisseld en weer even op weg begeleid. Hulde aan de ANWB en dhr. V.d. Wiel, dit is klantenbinding !

Fam. Groot

Uitgeest

Arie75
01-08-2014

Wat een slechte dienstverlening! Opzeggen nu het nog kan!

Net terug van vakantie in de Jura (Frankrijk) en mijn eerste (en laatste) ervaring met de ANWB opgedaan! Wat een slecht bedrijf is dat. Ik was in de veronderstelling dat zij het helpen van klanten in nood hoog in het vaandel hadden, maar niets is minder waar!

Op een dag pech met de auto (turbo maakt raar en fluitend geluid), dus gebeld met de ANWB. Na hondervijftig vragen te hebben beantwoord, meerdere keren in de wacht te hebben gestaan en een uur verder (belkosten?) kreeg ik het advies om niet meer verder te rijden. Mijn auto zou worden opgehaald, maar het was druk en dit zou wel eens drie en half uur kunnen gaan duren. Sta je dan met vrouw en twee jonge kinderen op een zeer drukke Franse weg, tussen de heuvels en geen parkeerplaats in de buurt!

Gelukkig stopte een vriendelijke fransman die ons wel naar de dichtstbijzijnde garage wilde slepen. Dit doorgegeven aan de ANWB en zij gaven aan dat dit in onze situatie wellicht een betere oplossing zou zijn, maar dat het slepen wel op eigen risico was. Prima, als we maar van die drukke weg af waren.

Bij de garage aangekomen bleek het inderdaad de turbo en verder rijden werd mij afgeraden. Opnieuw gebeld met de ANWB. De auto zou worden opgehaald en o ja u heeft geen vervangend vervoer meeverzekerd. Ik weet zeker dat ik dat 13 jaar geleden afgesloten heb, maar het stond niet in hun systemen. Dit zoeken we in NL wel uit. Nu eerst vervoer regelen terug naar de camping. Taxi gebeld en 's avonds om half 8 weer terug (pech is 3 uur 's middags ontstaan.

Nu weer terug in NL opnieuw contact met de ANWB opgenomen over mijn pakket en hoe het kon dat daar geen vervangend vervoer buitenland in zit. "Meneer, in mijn computer zie ik dat u in 2012 een NL-pakket had en dat u dat in 2014 heeft laten omzetten naar een Europa-pakket. U had geen vervangend vervoer in NL,dus nu ook niet! Hierop gaf ik aan zeker te weten, dat ik toen ik lid werd vervangend vervoer in het buitenland meeverzekerd heb. "Meneer, mijn computer gaat niet verder terug dan 2012. Hier gaan we nog verder induiken, maar dit levert niets op.

Vervolgens gevraagd of ik de gemaakte taxikosten van de garage naar de camping bij de ANWB kan declareren. Dit kan natuurlijk niet. Ik heb de hulp van de ANWB geweigerd en daardoor zijn alle verdere gemaakte kosten voor mijzelf, is de reactie! Hierop geef ik aan dat ik eea in overleg met de ANWB heb gedaan en dat zij hebben aangegeven, dat het voor eigen risico is, maar toch niet voor eigen rekening. Anders had de ANWB zelf een auto met monteur/chauffeur moeten sturen, die de auto naar de garage en ons naar de camping hadden moeten brengen. Deze kosten hebben ze nu niet hoeven maken en het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat zij deze kosten voor haar rekening nemen. Maar nee hoor, omdat ik ervoor heb gekozen om mij naar een veilige plek te laten slepen, heb ik de hulp van de ANWB geweigerd en kan ik deze kosten zelf aan het been binden! " en meneer wij gaan niet dood van 1 auto minder" was het toegift.

Ik ben 13 jaar lid, heb nooit een beroep op de ANWB hoeven doen en dan heb je een keer wat en laten ze je in de kou staan en wordt je behandeld als oud ijzer (ipv goud wat je volgens hun lidmaatschap bent).

Mijn advies: zeg je lidmaatschap op! Als er wat is geeft de ANWB niet thuis en kun je zelf alles regelen (en betalen)!

Nico h
28-07-2014

Binnen 60 min wordt bijna 180 min wachten

Sleutels per ongeluk in de auto laten liggen en deur op slot...niet echt handig. Maar goed, wij de anwb gebeld want we zijn lid! Oplossing nabij dachten we... Kreeg meteen al te horen, meneer het is druk, maar we proberen binnen 60 min bij U te zijn! Leugenaars! Na een half uur een excuus sms van de wegenwacht dat ze druk zijn en ons nog niet vergeten zijn. Inmiddels na 120 min toch maar weer gebeld. Sorry meneer, het is druk maar we hebben slechts nieuws...het kan nog wel minstens een uur duren! Sta je dan met 3 kleine kinderen in de stromende regen op een verlaten en leeg parkeerterrein van een pretpark. 1 ding is zeker: de opzeggingsbrief van mij en mijn partner is razendsnel geschreven en verstuurd, binnen 60 seconden. Flurt anwb wegenwacht.

Marco
23-07-2014

Tijdrovend !

Vanavond met de motor met pech komen staan 21 km van huis .19:50 uur ANWB gebeld met de mededeling dat hij wel afgesleept zou moeten worden. Meneer Siebers de monteurs hebben van alles bij hun misschien kan hij het wel repareren..21:35 uur ANWB ter plekke.. Kan hem niet repareren...sleepauto opgeroepen...22:45 uur motor geladen...23:30 uur thuis. Alles bij elkaar 3 uur en 40 minuten..Lang leve de ANWB. Zeg morgen het lidmaatschap gelijk op ! Dit was de eerste en laatste ervaring met de ANWB! Vriendelijke groet , M. Siebers Bakelgeertstraat 1 Boxmeer Lidnummer: 3286863278

Mark
08-07-2014

Pech

ze moeten duideelijker omschijven wat pechhulp in houd.

Ik krijg te horen dat de ANWB niet langskomt als je door een ongeluk ( ook eenzijdig ongeval ) met pech staat.

ja en dan adverteren 95% rijdt weer.

Maar ze komen hoevaak?

dat schrijven ze er niet bij.

RM
22-06-2014

Waardeloos!

meest schandalige organisatie die er is! Lidmaatschap direct opzeggen!

Kuiper
21-06-2014

Pech in Frankrijk

Hallo Allen,

Ik ben nu "GOLD" lid bij de ANWB. Maar word behandeld als een stuk ijzer wat naar de schroot kan !

Donderdag 19 juni moest ik voor zaken in Frankrijk zijn. 20 km voor de eindbestemming constateerde ik dat ik geen power meer kreeg vanuit de motor en had een fluitend geluid onder de motorkap. Nu hoef je volgens mij niet echt een technicus te zijn om te weten dat je TURBO dan defect is.....toch? Ik heb de laatste 20 km uitgereden met de defecte turbo, maar op de eindbestemming gaf de auto al aan dat er 1 liter olie bijgevuld moest worden. Toen had ik natuurlijk al door dat ik met deze auto niet meer terug naar Nederland kon. Geen probleem dacht ik (toen nog!) want ik ben lid van de ANWB met "volledig" hulp in het buitenland. Nadat ik mijn zakelijke dingen afgewikkeld had, ben ik contact gaan zoeken met de ANWB. Na een menu kwam ik aan de lijn met een behulpzame mevrouw en mijn probleem uitgelegd. Het was mijn eerste ervaring met de ANWB en op dat moment had ik er een goed gevoel bij. Inmiddels was het al tijd om te gaan slapen en ik had afgesproken dat er s' ochtends rond 7 uur er een sleepauto zou komen om mijn auto af te voeren naar een garage in de buurt. Rond 6.15 kreeg ik keurig een SMS dat de auto over 45 min opgehaald zou worden. Dus ik mijn bed uit en idd daar was de sleepdienst. Auto afgevoerd en ik moest wachten op verdere instructies. Rond half 10 werd er gebeld door de ANWB dat mijn auto bij de garage stond en dat we moesten wachten op de diagnose. Begrijpelijk... Dus prima dacht ik. Zodra er meer bekend was over de auto zou de ANWB mij weer contacten. 2uur later (inmiddels half 12) belde de ANWB weer, met de mededeling dat ze nog geen diagnose hadden vastgesteld en omdat de Fransen tussen 12 en 2 uur lunch hebben, en ik niet moest verwachten dat ik voor 2 uur s' middags een diagnose had. Hierop was mijn reactie : laten we deze stap nu overslaan, want de turbo van mijn auto is defect en kan niet gerepareerd worden binnen 48 uur.... regel een huurauto zodat ik terug naar Nederland kan. Reactie medewerker ANWB: helaas moeten we eerst de diagnose afwachten van de garage...... Oke dit begreep ik nog..... Op dit moment was ik natuurlijk al lichtelijk gepikeerd (bloeddruk: 130/85)maar had al een voorgevoel dat het wel eens een lange dag kon worden.....

Al wachtende om half 3 een belletje van de ANWB.... Er was een diagnose! En u raad het nooit! DE TURBO WAS DEFECT ! Mijn auto word terug gebracht naar Nederland en ik had recht op vervangend vervoer..... Ze waren op zoek naar een leen auto voor mij in de buurt zodat ik terug kon naar NL. Zodra ze een auto gevonden hadden contacten ze mij.... 15.15 uur ( voor de ANWB : tijdstippen kloppen aardig! ) kwam de ANWB weer in de lucht dat ze een auto voor mij geregeld hadden, 5 km van de plek waar ik de nacht heb doorgebracht. Mooi! Zei ik, maar hoe kom ik daar?

Ik moest zelf een TAXI regelen zodat ik naar het desbetreffende verhuurbedrijf kon komen. Waarop mijn vraag was: hoe zit het met de gemaakte kosten? Antwoord: tot € 75 kreeg ik vergoed en alles daarna was voor eigen rekening.....hierover straks meer. Gesprek met de ANWB beëindigd en meteen een TAXI gebeld. Deze kon er zijn in een tijdsbestek van 20 min. In die 20 min belde de ANWB mij dat er een probleempje was en dat ze toch geen leenauto voor mij hadden op de afgesproken plek..... ( inmiddels 16.00 uur met een bloeddruk van 140/90) waarop mijn antwoord was : Ik heb een TAXI geregeld die hier over 5 min is en ik ga naar de afgesproken plaats en het maakt mij niet uit hoe je het regels maar vanuit daar ga ik verder. Tijdens de taxirit werd ik weer gebeld ( kosten bellen?) door de ANWB met een nieuw voorstel... Ik moest doorrijden met de Taxi naar een plek 80 km verderop waar dan wel een huurauto zou staan. Ik de taxi chauffeuse, goed uitziende dame! maar dat ter zijde..., vragen of ze door kon rijden maar helaas lukte dit niet. Tijdens mijn gesprek met de ANWB in de TAXI vroeg ik de ANWB hoe het met deze gemaakte kosten zat. Waarop het antwoord was: tot 75 euro kon ik vergoed krijgen. Het geld kon ik op een later stadium zelf terug vorderen van de ANWB. Op dit moment begon ik echt boos te worden en heb gezegd dat ik geen cent betaal ,aan de taxi centrale, welke ons naar de plek moest brengen waar de huurauto stond. Waarop (ineens)het antwoord was: u krijgt €150 vergoed van de ANWB voor de gemaakte kosten. Volgens mij was ik vrij duidelijk dat ik geen 1 cent zou betalen omdat ik er met €150 nog niet zou zijn.... Na overleg met een meerdere kreeg ik een toezegging € 250,00 van de ANWB! Maar hoe dan ook, dit zou ik zelf vooruit moeten betalen en vervolgens dit weer claimen bij de ANWB. Ik ben mijn mijn standpunt gebleven en uiteindelijk heeft de ANWB ingestemd om de kosten op zich te nemen ( onbegrijpelijk... Het leek wel of ik op de braderie stond). Inmiddels 17.30 uur met een bloeddruk van 150/100 en nog wachtende op de taxi die de ANWB zou regelen. 18.00 uur en ja! Daar was de taxi. Ik heb hem meteen gevraagd of die op de hoogte was dat ik niet ging betalen... En gelukkig, dat was hij. Na een rit van een uur kwamen aan waar de huurauto zou staan.

Nadat de eigenaar, die inmiddels al achter een bord avond eten zat, gebeld was door de behulpzame taxichauffeur, eraan kwam. Mocht ik meelopen naar zijn kantoor. Hier kreeg ik een formulier onder mijn neus gedrukt,waarop stond dat er een bedrag ( over de honderd €) van mijn rekening gemachtigd werd wanneer ik deze zou tekenen. Inmiddels 19.15 uur met een bloeddruk van 160/110 weer gebeld met de ANWB. De betreffende mevrouw aan de lijn had geen idee over welk formulier dit zou gaan en dat er geen bedrag van mijn rekening geschreven zou worden ( dit gesprek heb ik gelukkig opgenomen) . Overigens heeft ze me wel een mail gestuurd om te zien om welk formulier dit gaat. Maar goed, de aardige mevrouw van de ANWB heeft mij letterlijk toegezegd dat het niets zou zijn en ik het formulier gewoon moest tekenen voor ontvangst van de auto en ik niets aan moest trekken van het bedrag. Uiteindelijk weet ik natuurlijk zelf wel dat het bedrag gewoon word afgeschreven maar dan gaat dit echt heel leuk worden! ( ik laat u weten hoe dit af gaat lopen) inmiddels 19.30 uur met een bloeddruk van 170/120 in de auto en opwegen naar huis.

Vanochtend om 1.00 uur aangekomen en de bloeddruk weer redelijk normaal.......

P.s. Ik was overigens in gezelschap van een collega.

Bedrijven als de ANWB hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld vangen van hun klanten vergeet hierbij ook de telefonie bedrijven niet! De ANWB kunnen de gestelde voorwaarden namelijk niet nakomen en het verbaasd mij dat een dergelijk bedrijf een werkwijze hanteert welke veel ergernissen bij klanten opleverd .......

Het was mijn eerste ervaring met de ANWB, maar ook tevens de laatste! Hiermee zeg ik dat ik mijn lidmaatschap opzeg vanaf het moment dat dit kan.

Met vriendelijke groet,

Een ontevreden ex klant.

Menno
19-06-2014

Transportschade

Zaterdag (07/06/’14) kwam ik in Den Haag te staan met pech, omdat de wegenwacht dit niet kon oplossen, is mijn auto in opdracht van de ANWB op transport gezet. (Logicx)

De auto is afgelopen dinsdag (10/06/’14) gebracht naar mijn garage in Purmerend, door de drukte bij de garage en bestellen van onderdelen was ik vrijdags bij de auto.

Toen ik de auto zag viel mij meteen de schade op, dit was ook al geconstateerd door de garagist omdat de auto altijd daar in onderhoud is.

Deze schade is gebeurd tussen het moment van wegslepen uit Den Haag en het afleveren bij de garage in Purmerend.

Tevens is bij aflevering van de auto bij de garage ook niet geschouwd, maar het afleveringsbriefje naar binnengegooid …”de auto staat daar”…en ”ik ben weer weg”…”daaaag”

Dat hoort toch niet zo? Dan kan je ook nooit iets hard maken of er wel of geen schade aanwezig was.

Ik heb in eerste instantie contact opgenomen met de ANWB (omdat het in opdracht van hun is gebeurd, dus lijkt mij dat zij verantwoordelijk zijn) maar de ANWB schijft de verantwoordelijkheid af naar de transporteur in deze, dus Logicx.

Vervolgens contact opgenomen met Logixc en om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat ik de boel zit te verzinnen…dus lieg.

Ik moet maar bewijzen dat die krassen niet al op de auto zaten en als ik dat niet kan hebben Logixc het niet gedaan….

Ook nog gemaild naar teamklacht@anwb de klachten afhandeling die alleen per mail bereikbaar is maar niet per telefoon…die laat niks horen.

Dus dat is de klantenservice als je 15 jaar lid bent…fijn…..

Jessica
31-05-2014

Geen hulpverlening

Vandaag, 31 mei 2014 hebben wij in de ochtend de ANWB gebeld omdat de motor van onze auto slecht liep, inhield en naar verbrande olie rook. De Wegenwacht heeft vervolgens de bougies en bougiekabels vervangen en vermeld dat het probleem zo eigenlijk verholpen zou moeten zijn. Tevens adviseerde hij onderhoud. 's Middags bleek de auto nog hetzelfde probleem te vertonen en werd de Wegenwacht opnieuw gebeld. Hier begint onze klacht. De Wegenwacht kwam maar weigerde naar de auto te kijken omdat deze volgens hem onderhoud nodig had en vertrok weer. Omdat wij het niet eens waren met deze afhandeling en omdat we het gevraagde advies om wel of niet door te rijden niet gekregen hebben, belden wij opnieuw met de ANWB. Hier werden wij (na lang wachten) doorverbonden met een technisch servicemedewerker. Deze gaf aan dat het mogelijk niet verantwoord was om met de auto door te rijden, maar dat dit alleen door een Wegenwacht beoordeeld kon worden. Hij zou ervoor zorgen dat er opnieuw iemand langs zou komen. Echter, na even in de wacht gestaan te hebben, kregen wij te horen dat we niet meer op hulp konden rekenen.

T. v d Wijst
30-04-2014

Oplichters

Na 30 jaar lid zgn platina lid te zijn geweest van deze club heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.

In april 2013 ben ik verhuisd en heb de anwb hiervan op de hoogte gesteld. Nu krijg ik in april 2014 een aanmaning via mijn email van het TKB dat de rekening niet betaald zou zijn.Deze direct gebeld en uitgelegd dat ik verhuisd ben, zij wilde daar niets van weten en moest de incasso kosten betalen. Toen naar de ANWB winkel, ook die konden niets voor mij betekenen net zoals zo adviseerde zij mij de klachtendienst van de ANWB. Ik heb hun uitgelegd dat als de TKB mij via mijn email kan bereiken zij dat niet kunnen.Ik moest het maar met de TKB oplossen maar die boeven willen uiteraard hun centjes. Uiteindelijk heb ik maar betaald want op negatieve energie zit niemend te wachten.

Linda
08-04-2014

Duitendieven

Eén keer de wegenwacht nodig gehad in al die dertig jaren dat ik lid was. Ik had een nieuwe uitlaat onder de auto laten zetten en die was losgeschoten. Kwestie van weer even vastzetten, maar ik had de spullen niet bij me. Wegenwacht gebeld. Komt er zo'n nors figuur uit de auto met de mededeling 'zeker de uitlaat helemaal laten verrotten?' Pardon? Nee meneer, er zit een hele nieuwe onder! Vorige week hadden we met een andere auto een raar geluid maar dat bleek de sierstrip te zijn die los zat. Geen ductape bij me, maar toch even kijken of ik het vast kon zetten. Gestopt achter een auto die van de wegenwacht bleek te zijn. ALLEEN gevraagd of die man een klein stukje ductape voor me had. Dus niet van 'wilt u dat doen' of 'kunt u de motor nakijken'. Niks van dat, had er een ander gestaan had ik het aan die persoon gevraagd. Begint die vent gelijk van 'bent u lid'. Ben ik wel, nog wel.., maar een beetje overdreven voor de stukje tape lijkt me. Gooit hij de deur dicht. Vervolgens laat mijn zus de kaart zien. Deur weer open. Ik zeg nog dat ik het zelf wel doe. Neeee, heel demonstratief MET tape langs me heen lopen en op een knullige manier de tape plakken. Zijn gedrag was 'uit principe'. Ja, en daarom heb ik 'uit principe' met lidmaatschap opgezegd.

Renate
18-03-2014

ANWB zéér slecht telefonisch bereikbaar en onvriendelijk. Marketing & Sales

Ik heb geprobeerd mijn lidmaatschap van € 161,00, om te zetten naar een (nog duur) maar voor mij te betalen lidmaatschap van € 95,00. Ik had de indruk, dat zij dit pas in 2015 wilden laten ingaan. voor mij dus niet meer mogelijk lid te zijn. (en dit na meer dan 30 jaar trouw lid te zijn geweest) Krijg ik begin maart pech en bel de ANWB. Ik word teruggebeld dat ze niet kunnen komen, voordat ik € 95,00 cash aan de monteur heb betaald. Met veel moeite het geld bij elkaar gekregen en de ANWB stuurt een monteur.

Deze helpt mij, nadat ik betaald heb, erg vriendelijk en goed. Dan krijg ik 2 weken later, wéér een aanmaning om € 161,00 + € 6,00 incassokosten te betalen. Dus heb ik de ANWB weer gebeld. Sta weer een hele tijd in de wacht, maar ik blijf wachten omdat ik weet dat het anders niet wordt opgelost. Na mijn verhaal verbinden zij mij door met de pechhulp, die verbind me weer door met contactcentrum...weer het hele verhaal uitgelegd, die zet me weer in de wacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Ik vraag me af wat ik moet doen om de zaak voor hun op te lossen? Ik ga voor het eerst sinds meer dan 30 jaar kijken of er geen ander bedrijf is dan de ANWB om me bij te laten verzekeren voor pechhulp. Jammer!

De Vries
31-01-2014

Pfff, de ANWB spekt haar eigen schatkist net zo goed, dus die club kan beter zwijgen. Door omstandigheden heb ik in december 2013 mijn auto moeten verkopen. Vervolgens heb ik gelijk contact opgenomen met uw Contact Centre om te vragen of ik mijn ANWB-lidmaatschap en de Wegenwacht Service voor 2014 (nog) kon beëindigen. Neeee, dat doet de ANWB niet! Gevolg is dat ik geen auto heb, maar wel een jaarlang moet betalen voor lidmaatschap en Wegenwachtservice.

Akkerman
24-12-2013

Ik had 2-12-2012 een partnerlidmaatschap afgesloten. Binnen een week kwam ik er achter dat dat voor mij totaal overbodig was. Diep in de site weggestopt blijkt dat pechhulp toch niet gebonden is aan een persoon, maar dat de auto bepalend is. Een week later afgezegd per telefoon. Toch moet heel 2013 betaald. Nu blijkt opzegging niet te zijn geregistreerd en mag ik ook 2014 betalen! Geen enkele coulance. Net als reactie hieronder, ik moet een opzegginsbrief krijgen, krijg ik die niet, dan moet ik maar even bellen! Sowieso niet van deze tijd dat je voor 15 november moet opzeggen. Dit is geen vereniging meer, maar een uiterst commerciele club.

.

Jan jansen
07-12-2013

ik had pech voor de deur maar geen 'woonplaats service', dus service aangeschaft.

Komt er zo'n wegenwacht langs, kijkt ernaar en deelt mee dat ik mijn garage moest bellen om mijn auto op te komen halen.

Aan die 'woonplaats service' heb ik dus niet veel behalve dat het me geld kost.

Geprobeerd die 'woonplaats service' weer uit te zetten door meerdere keren te bellen maar staat nog steeds aan.

Later naar Duitsland geweest en 'met Vervangende Auto Service Buitenland' aangeschaft. Er werd me meegedeeld dat ik als het weer 'uitgezet' wilde hebben dat ik dat voor 15 november moet hebben geregeld.

Na mijn vakantie (augustus) meteen weer gebeld om het uit te zetten.

Ik moest de volgende dag nog een keer bellen, om te verifiëren dat het goed in het systeem was gezet (wat natuurlijk al aangeeft dat het een grote bende daar is). En alles was in orde, ik had alleen nog ' Vervangende Auto Service Nederland', dat wat ik had voordat de hele ellende begon en wat ik nu gewoon weer wil

Krijg ik van de week een nieuwe ledenpas in de bus met Wegenwacht services:

- met Woonplaats Service

- met Vervangende Auto Service Nederland

- met Vervangende Auto Service Buitenland

Meteen gebeld en maar ze konden niets meer voor me doen en ik zit er tot eind 2014 aan vast.

Ik heb meteen de hele boel opgezegd en rekening geblokkeerd. Terwijl ik lid ben sinds 1994.

Zegt dat mens aan de telefoon, u krijgt hiervan een bevestiging en als u niets krijgt dan moet u even bellen.

Anoniem
03-12-2013

Fantastisch geholpen!

Louis de Bakker
02-08-2013

Wij hebben op Za. 27-07-2013 om 07:30 een ongeval gehad met de auto in Duitsland.

Door het keren van de auto en verblinding van de zon is er een slagboom die niet zichtbaar was door de ruit van mijn auto gegaan.

Ik hebben de verzekering gebeld en die heeft een sleepwagen laten komen en is onze auto naar het sleepbedrijf gebracht, daar hebben wij om 8:00 naar het ANBW gebelt over of er een mogelijkheid was om de auto naar Nederland tebrengen en we een leenauto konden krijgen omdat het sleepbedrijf hem niet binnen 48 uur kon maken. Ze vroegen mijn kenteken en ik gaf het kenteken XF-XD-64 op maar hun verstonden XS-XD-64 waar door het verkeerd ging en hun ons niet konden helpen. (ik heb het kenteken 3x duidelijk opgenoemt!) Toen heb ik mijn verzekering gebelt of ik bij hun verzekerd was voor een leenauto en mijn auto naar NL te laten brengen maar daar was ik bij hun niet voor verzekerd. Ik heb om 08:30 weer terug gebelt naar de ANWB en toen hadden ze wel het juiste kenteken ingevoerd en klopte de gegevens, ik werd 7 keer door verbonden naar iemand anders om een dosier aan te maken over het ongeval, toen dat eindelijk gedaan was werdt er gezegt dat de ANWB contact op zou nemen met het sleepbedrijf waar onze auto op dat moment stond, om te kijken of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden en daarna zou het ANWB contact met ons opnemen over de mogelijkheden.

De contact persoon van ANWB heeft gesproken met medewerker van die berging, en die vertelde dat van wegens het weekend en maandag die ruit niet vervangen kon worden, dus zeker niet binnen 48 uur!.

Wij hebben tot 10:30 gewacht en toen heb ik weer terug gebelt over de stand van zaken

maar ze hadden nog steeds niks gedaan zo waren wij al 3 uur kwijt van onze dag, door te wachten en te bellen.

Het ANWB zei dat we maar gedult moesten hebben omdat het druk was op die dag. Om 11:00 werden wij gebelt door mijn verzekering dat hun hebben kunnen regelen dat mijn auto naar Nederland gebracht kon worden en we een leenauto konden krijgen maar die zou wel vanuit Venlo moeten komen naar ons in Duitsland, terwijl ik bij hun er niet voor verzekerd was maar omdat we al 3 en half uur hebben staan bellen en wachten hebben ze een uitzondering gemaakt. Toen dat was geregeld werdt ik tussen 11:00 en 11:30 gebelt door het ANWB over wat er aan de hand was en wat onze vraag was dus zou ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw moeten doen terwijl er een dosier over was aan gemaakt!

toen heb ik gezegt dat mijn verzekering het al heeft opgelost terwijl ze het niet hoefde tedoen ik heb toen de ANWB bedankt voor de slechte service en het laten wachten.

Om 16:00 is eindelijk was onze leen auto aangekomen en is mijn eigen auto door de sleepwagen naar Nederland gebracht.

Ik vind het niet passelijk hoe de ANWB ons op dat moment heeft behandeld en ons zo lang heeft laten wachten terwijl het hun taak was/is om een oplossing te zoeken en ons te helpen. Maar omdat ze dat niet hebben gedaan zijn we 7 uur kwijt geweest met wachten van die dag en te laat aangekomen bij ons hotel terwijl we de volgende dag alweer naar huis zouden gaan.

Nu zegt de verzekering dat ze de kosten niet opzich kunnen nemen omdat ik niet voor dit weekend bij hun verzekerd was maar het weekend 3-08-2013 t/m 4-08-2013.

Nu hoop ik dat het ANWB als nog iets voor mij kan betekenen en zeker coulance is zodat ik niet die kostenpost als minima op mijn dak krijg omdat het ANWB geen goede service's heeft verleend aan ons op Za. 27-07-2013.

Ik moest mijn klacht mailen naar (teamklacht@anwb.nl) zeiden ze bij ANWB. Dat adres is ook een wassen neus.

Nu hebben ze deze klacht al een tijdje geleden ontvangen, enigste wat ze nu nog doen is,

mij sturen van het hoekje naar het kastje.

ander woord is afschepen.

nu is het dosier gesloten zieden ze daar.

Dank je wel anwb!!!

Groet, louis de bakker

Anoniem
09-06-2013

Ik en mijn vriend gingen laatst naar de Ardennen met de auto van mijn moeder. Op de terugweg hoorde we midden op de snelweg een hele harde klap, ik en mijn vriend keken elkaar geschrokken aan en toen gelijk weer 2 harde klappen achter elkaar. Dus wij zijn natuurlijk gelijk naar de vluchtstrook gereden. De onderdelen van het spatbord van het rechter voorwiel lagen in stukken verdeeld op de snelweg en de autoband zag er ook niet meer zo goed uit. We hebben toen ANWB wegenwacht gebeld en ze zeiden dat ze binnen nu en 60 minuten zouden komen. Gelukkig kwamen ze al na een kwartier! De man die ons hielp was super vriendelijk. Hij had naar de autoband gekeken en zei dat die oké was (gelukkig). Voor de zekerheid heeft hij de band er af gehaald op hem dubbel te checken en hij heeft gekeken of er niet nog meer losse stukken zaten aan de auto, wat niet het geval was. Hij had met tiewraps nog was dingen aan elkaar vast gemaakt en hij verzekerde ons er van dat we gewoon door konden rijden, zolang we maar bij thuiskomst even langs de garage zouden gaan voor een nieuw spatbord. We waren erg opgelucht en hem natuurlijk super dankbaar!