Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Anoniem
08-06-2013

Januari van dit jaar 2013 leende mijn jongste zoon de auto, met mijn toestemming, en kreeg pech. De leiding naar de oliekoeler brak, jammer, kan gebeuren.

ANWB gebeld en constateerde dat de auto afgesleept diende te worden. Tot nu toe geen problemen, alles volgens het boekje, ook toen de sleepdienst kwam welke overigens niet van de ANWB was maar van Logicx sleepdienst.

Auto naar de gewenste garage gebracht en toen begon de ellende. De betreffende chauffeur had kennelijk haast en nam niet de tijd om te kijken of de laadklep, waar de auto achterwaards af moest rijden, wel volledig op de grond rustte. Nee dus. Deze hing nog ruim 30 centimeter boven de grond. Je kunt je inbeelden wat het gevolg was. Het afrijden met de achterwielen ging nog net goed maar toen de voorwielen eraf reden... Een grote klap, afgebroken stukken plastic van de onderplaat en de bumper waren het gevolg. Mijn zoon stond erbij en keek erna met op enige afstand de garagehouder, welke een auto stond te verkopen aan andere klanten. Enigszins geschrokken en gefrustreerd sommeerde de onbehouwen chauffeur min zoon om een ontvangstformulier te tekenen want hij moest snel door. Als hij nog vragen of andere opmerkingen had kon hij de anwb bellen. Zonder enige ervaring met een dergelijke onbehouwen man en beduusd door de gehele situatie tekende mijn zoon onder dwang dat formulier...

Er waren dus duidelijk klachten.

Toen mijn zoon dit verhaal vertelde heb ik uiteraard contact gezocht met de anwb. Die zegt doodleuk dat ik maar zaken moet doen met de transporteur!!! Ik zeg; dat zijn jullie toch? Jullie zijn toch benaderd voor die auto met pech? Aan jullie betaal ik toch al zo'n 30 jaar mijn lidmaatschap? Toch niet aan een willekeurig bedrijf dat jullie aanwijzen om klusjes voor jullie op te knappen?

Ik kan praten als brugman maar dit zijn de regels die de anwb hanteert en daar kun je het mee doen.

De schade is door een schade expert van mijn verzekering officieel vastgesteld op ruim 1100 euro schade.

Mijn rechtsbijstand verzekeraar loopt ook tegen een muur op bij de firma Logicx want die ontkent dat dit gebeurd is, tot nu toe ondanks de getuigenverklaring die is toegestuurd.

ANWB neem zelf verantwoording en behandel uw klanten op de manier waardoor jullie in het verleden zo groot geworden zijn; met respect en neem ze serieus!

Anoniem
06-06-2013

Ik heb zelf geen auto en heb dus ook geen pechhulp. Laatst leende ik mijn vader's auto. Hij is al zo'n 25 jaar ANWB lid. Halverwege viel de auto uit, midden op de snelweg. Ik belde dus, op advies van mijn vader (immers ANWB lid zijnde en eigenaar van de auto) naar de pechhulp. Maar tot mijn stomme verbazing werd mij verteld dat de auto niet van mij was en ik dus geen recht op hulp had tenzij ik eerst lid werd. De ANWB pechhulp is gekoppeld aan mijn vader en niet aan zijn auto! Of ik, als ik hulp wilde, eerst maar even lid wilde worden tegen het bedrag van 250 euro!!!!! Hallo! Verhoogd inschrijfgeld, verplichte woonplaatshulp... Aangezien de auto toch weg moest van de snelweg, had ik geen keuze... nu heb ik dus een pechhulpverzekering voor het lieve sommetje van 250 euro terwijl ik geen auto heb. Oh, en de verzekering loopt ook maar tot eind december.ANWB? Nooit van zn leven.

Anoniem
04-06-2013

Pech op 31 mei 2013

Na een prettige vakantie geboekt bij Uw zusterorganisatie Pinhigh op de weg terug gebeurt ons het volgende:

10.18 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

10.31 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

10.44 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

11.40 Touring arriveert, accu opnieuw geladen. Auto start weer. Verder geen actie

14.07 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

15.05 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

15.21 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

16.00 Touring arriveert en constateert defecte dynamo. Verder rijden is niet mogelijk.

16.10 ANWB gebeld. Doen niets, moeten overleggen en bellen terug

16.43 Bericht van touring om weg te slepen

18.50 Bericht van ANWB dat hulp is ingeschakeld, maar doen verder niets en bellen terug

18.20 Auto wordt door Touring weggesleept

18.25 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

19.00 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

19.59 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

20.15 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

20.55 ANWB belt terug om te zeggen dat huurauto wordt geregeld in Valkenburg

21.00 Taxi gebeld om naar huurauto te rijden

21.30 Huur auto ontvangen

22.00 Eerste kans op wat te eten en te drinken

24.00 Thuis

Anoniem
03-06-2013

Beste lezer,

Graag wil ik mijn ervaring met de ANWB met u mee delen. Ik stond met pech in Goeree- Overflakkee. De medewerker van de ANWB wegenwacht heeft ons niet de juiste hulp geboden. Hij heeft echter gezegd dat hij hier geen zin in had en heeft ons weg laten slepen. Ik ben niet iemand die gaat zweren, maar op dit moment ga ik het toch doen. Ik zweer dat deze meneer dit wel heeft gezegd. De auto is gebracht naar de Opel dealer waar ik natuurlijk diep in mijn buidel moest tasten. Ik kreeg een rekening van 200 euro voor een probleem wat makkelijk door de Anwb verholpen kon worden. Dit wordt door de Opel dealer en door meerdere garages bevestigd. Helaas is er niets met mijn klacht gedaan. Ik heb een brief ontvangen waarop het volgende staat vermeld.

Inmiddels heeft nader onderzoek plaatsgevonden. We hebben betrokken wegenwacht naar zijn bevindingen gevraagd en de kwestie besproken met een technisch specialist.

De wegenwacht verklaart het benodigde slangetje niet op voorraad te hebben en omdat het reeds donker was een noodreparatie met het licht van een zaklamp, niet verantwoord kon uitvoeren. Hij heeft u toen naar een garage laten transporteren.

Uit de door u gezonden factuur blijkt dat de garage er anderhalf uur mee bezig is geweest onder goede omstandigheden. U kunt zich voorstellen dat een dergelijk (nood) reparatie niet langs de kant van de weg kan worden uitgevoerd, ook gezien de omstandigheden. Wij verwijzen u hiervoor naar pagina 12 van de algemene voorwaarden. Op grond hiervan zien wij geen reden de door u gemaakte kosten te vergoeden.

Bovenstaande tekst heb ik letterlijk vanuit de brief gekopieërd. Hierop heb ik vervolgens gereageerd. Zie telkst hieronder. Ik vind dit echt een manier van oplichting, dus heb ik mijn abonnement beeïndigd. Mensen die echt goede hulp aangeboden hebben gekregen ben ik echt blij voor en anders onderneem echt actie. Als je ergens ontevreden over bent, meld dit meteen aan dit bedrijf en deel je ervaringen mee met anderen via internet. Zo kunnen wij met z'n allen de juiste aanbieder kiezen. Voor mij in elk geval geen ANWB. Ook heel belachelijk dat je extra lidmaatschapsgeld moet betalen als je pech hulp nodig hebt indien je nog geen lid bent van de wegenwacht.

Beste heer W..........s,

Ik heb uw brief ontvangen, waarin u aangeeft geen reden te hebben om de gemaakte kosten te vergoeden. Graag wil ik hierop reageren.

U geeft aan dat de btrokken medewerker heeft aangegeven dat het benodigde slangetje niet op voorraad was, het reeds donker was en een noodreparatie niet verantwoord was. Ik stond daar samen met mijn partner en dit heeft hij absoluut niet aangegeven. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij hier geen zin in had. Hij stond eerst te trekken aan het koelvloeistof reservoir. Doordat hij dit er niet gauw uit kreeg was hij geirriteerd en zei dat hij hier geen zin in had. Hij zei dit per abuis hardop, want ik merkte dat hij schrok van zijn uitspraak. Daarom vinden wij zijn bevindingen niet correct en trekken wij de conclusie dat de ANWB haar klanten niet centraal stelt en dat er eerder wordt gekeken naar de bevindingen van de betrokken wegenwacht en naar een specialist die helemaal niet erbij was en niet naar twee personen die er wel bij waren. Sterker nog, ik heb een medewerker van de ANWB horen zeggen dat deze betrokken wegenwachthulp niet de meest klantgerichte en resultaatgerichte medewerker is.

Het was lang niet donker, anders zou hij niet de oorzaak kunnen achterhalen en een poging doen tot reparatie.

Uit de door ons gezonden factuur is inderdaad gebleken dat er 1,5 uur is gewerkt. Dit is geheel correct. Ik heb zelf ook navraag gedaan bij de desbetreffende Opel Dealer. Zoals u misschien weet doet een Auto dealer meer dan alleen het slangetje vervangen. De facturatie begint op het moment dat deze monteur de auto gaat halen. Er wordt gekeken naar de oorzaak en vervolgens vind er ook een controle plaats van het gehele koelvloeistof systeem. Alles wordt meteen nagekeken. De reparatie wordt dan uitgevoerd en het gehele koelvloeistof syteem wordt weer nagekeken. De auto draait stationair en de monteur loopt alles na. Vervolgens wordt er een heel stuk mee gereden. De moter moet natuurlijk wel op temperatuur komen. De auto komt weer op de werkplaats te staan en er wordt weer gekeken of de koelvloeistofpeil gezakt is of niet. De auto wordt op de parkeerplaats geparkeerd en de monteur geeft dit door aan de medewerker facturatie. Ik heb alles stap voor stap genoteerd.

De wegenwachthulp zorgt alleen voor (nood) reparatie. De werkzaamheden van de Opel Dealer en de wegenwachthulp kan je dus niet met elkaar vergelijken.

Ik verwacht dat u zich nog eens over deze zaak buigt. Ik vind dit absoluut niet acceptabel en ga hier zeker wat mee doen. Als ons onrecht is aangedaan, dan ben ik zeer zeker bereid om dit mee te delen via social network. Ik vind dat niet zo met klanten moet worden omgegaan. Ik zal uw naam wel onherkenbaar maken. Als u bij uw standpunt blijft, dan wil ik graag mijn abonnement opzeggen per eerstvolgende contractsvervaldatum. Als ik dit anders moet doen, dan verneem ik dit graag van u.

Ik hoop dat u echt de klant centraal zet en hoop op een positieve reactie. Denk hierbij ook aan mond op mond reclame en social network....

Met vriendelijke groet,

Familie B.........s.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer B,

Het spijt ons te moeten lezen dat u zich niet kunt vinden in het antwoord van de ANWB.

Helaas zijn wij geen reden ons eerder ingenomen standpunt te moeten wijzigen.

Op uw uitdrukkelijk verzoek zullen we uw lidmaatschap van de ANWB en de Wegenwacht per 1 januari 2014 beeindigen. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van de diensten en services van de ANWB.

Uiteraard kunt u de zaak nog voorleggen aan een rechtsbijstand verzekeraar. Mogelijk kan kunnen zij u van dienst zijn.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

dhr R. W.............s

ANWB Team Klacht

Postzone B1D

Antwoordnummer 10

2509 VB Den Haag

Tel.: 088-2695976

Fax: 088-2698008

E-mail: teamklacht@anwb.nl

Anoniem
18-02-2013

Het wordt nog erger:

Vanmorgen heb ik (na 8 dagen wachten) teruggebeld naar de ANWB en gevraagd om hulp om de auto in de garage te krijgen,

Zegt de dame aan de lijn doodleuk dat ze me niet kunnen helpen!

"Ja mevrouw, dit zijn de regels" Nou ja! Heb ik dus voor Jan Lul 8 dagen gewacht?!

Toen ik uitlegde wat mij verteld was vorige week, dat ik dus 8 dagen moest wachten, begon ze hetzelfde riedeltje af te steken.

"Mevrouw U luistert niet", zei ze, "We doen het niet".

Daar ben ik mooi klaar mee dan. Betaal ik ruim 90 euro voor een service die geen service mag heten.

Ik Overweeg serieus over te stappen naar Routemobiel.

Ik ben al jaren klant bij ANWB maar ze laten me in de kou staan.

Eerst zeggen dat ik 8 dagen moet wachten en vervolgens doodleuk niets willen doen!

Ik ben echt WOEST!

Anoniem
08-02-2013

Tot nu toe had ik alleen goede ervaringen met pechhulp van de ANWB. Daar kwam dus gisteravond verandering in.

Ik was bijna thuis en mijn auto blokkeerde volledig, geen beweging meer in te krijgen. Dus de ANWB gebeld.

De dame aan de telefoon nam de gegevens aan en zei dat ik nog een factuur open had staan van 92 euro die ik contant zou moeten betalen aan de monteur.

Oeps, ik herinnerde me dat de acceptgiro er inderdaad doorheen geslipt was.

Nu was het donderdag avond 22:30 en in Rotterdam-Zuid; daarom zei ik dat ik niet in mijn eentje (als vrouw; en lopend!) kon gaan pinnen terwijl bovendien de auto midden op de weg stond (en dus niet daar gewoon achtergelaten kon worden). Na een paar minuten drong dat blijkbaar niet door want ze hing op.

Toen teruggebeld en hetzelfde verhaal gedaan. Die dame zei ook dat het bedrag openstond. Ik was bereid te pinnen of over te maken maar hier nam ze geen genoegen mee! Er zou geen hulp komen zonder contant geld! Net voordat ook zij zou ophangen bedenk ik dat ik nog wat noodgeld in mijn handschoenen vakje had liggen, en zowaar samen met het geld uit mijn portemonnee was dat voldoende. Pfffff gelukkig er zou hulp komen.

Na een goed uur buiten in de kou gewacht te hebben terwijl ik aankomende auto's om mijn auto heen leidde, kwam de wegenwacht dan toch eindelijk.

De man in kwestie was heel behulpzaam en op hem heb ik niets te melden dan alleen goede dingen. Hij heeft mijn mijn geblokkeerde achterremmen, het bleek aan beide kanten vast te zitten, eruit gehaald en mij geholpen om te parkeren op een veiligere plaats. Volgens deze man kon ik het ook overmaken de volgende morgen!! Ja hoor hadden ze daar nu zo moeilijk over gedaan?!

Het was inmiddels half 1 's-nachts!

Afijn ik kon dus niet meer in mijn auto rijden en dus vrijdagmorgen meteen de garage gebeld. Die blijkt de auto niet te kunnen ophalen.

Een andere garage ook niet. De ANWB doet dat, zeiden ze. Toen weer de ANWB gebeld en uitgelegd dat ik mijn auto niet veilig kan verplaatsen.

"Ja mevrouw, wij kunnen u niet helpen want u heeft de factuur nog niet betaald." Toen ik zei dat ik die contant had voldaan de vorige avond, kon hij die informatie plotseling wél vinden. "Oh ja ik zie het. Maar u heeft nu 8 wachtdagen omdat u niet op tijd betaald heeft."

Nou breekt mijn klomp. Het klopt dat ik de acceptgiro vergeten ben en dat ik dus in gebreke was, maar moet daar op zo'n manier mee worden omgegaan?

Ik héb toch betaald (al vele jaren overigens op tijd) dus wat is het probleem? Kost het u soms minder door mij 8 dagen te laten wachten? Het lijkt me zo zinloos! Ik heb die 8 dagen toch ook betaald? Ik was nog steeds kwaad omdat ze mij voor het blok gezet hebben om midden in de nacht te gaan pinnen als vrouw alleen in Rotterdam Zuid; en nog wel lopend!

Verder ben ik niet blij met hoe ze omgaan met mij, ik bedoel de toon waarop. In plaats van gewaardeerde klant lijk ik in hun ogen een geniepige wanbetaler of zo. Net alsof ze ook maar 1 seconde het risico gelopen hebben dat ik niet zou betalen als ze mij daarop attent gemaakt zouden hebben!

Met de bus naar mijn werk is heel lastig en kost me (behalve meer geld dan de benzine normaal) ook 2 uur per dag extra reistijd (dus bovenop de normale reistijd). Meedenken aan een oplossing doen ze niet. Ze laten je gewoon staan zonder redelijkheid in acht te nemen. En waarvoor? Voor die 92 euro? Wat een bureaucratische organisatie! Nu heb ik dus de keuze: Toch zelf de auto naar de garage rijden (zonder remmen!) of 8 dagen wachten en dus bijna 20 uur extra tijd kwijt zijn (als alle bussen blijven rijden)!

Ik vraag me af of het wel is toegestaan om een technisch afgekeurde auto op de openbare weg te laten staan. Wat een deceptie!

Anoniem
28-01-2013

kwam vorige week met pech voor de eerste keer met pech te staan, kan niet anders zeggen dat ik perfect geholpen ben, Auto kon ter plekke niet worden gerepareerd worden en ben naar garage van mijn keuze gesleept. Nogmaals klasse en snel!

Anoniem
26-01-2013

Afgelopen donderdag kom ik rond 7.00 stil te staan op de N294. Nadat ik de Dacia Assistance(ik kom uit Belgie) gebeld had verscheen na ruim een uur plots de ANWB. De vriendelijke monteur informeerde mij over de vermoedelijke oorzaak en sleept me richting een nabij gelegen tankstation. Hier heeft hij nog ruim een uur aan mijn auto gewerkt in zeer koude omstandigheden. Helaas is mij de naam van de ANWB medewerker ontschoten. Toch wil ik mijn waardering uitspreken voor zijn vakmanschap en service gerichtheid. Meneer was een toonbeeld zoals dienstverlening hoort te zijn. Efficient, kundig en vriendelijk.

Anoniem
06-01-2013

Vanavond super geholpen door medewerker Anwb op de a28 richting Zwolle,medewerker en anwb super bedankt voor de snellen en goede oplossing en het bakkie senseo

Anoniem
13-11-2012

2 weken geleden vertrek ik vanaf mijn woonplaats Meers (klein dorpje in Limburg) naar het dichtsbijzijnde tankstation (ongeveer 6km verderop) in Elsloo om mijn banden op te pompen. Tot mijn schrik springt tijdens het oppompen de ventiel eruit..lekke band. Ik had nog een volwaardig reserve wiel maar geen ervaring met het verwisselen. Dus bellen met de ANWB. De vriendelijke man vertelde mij dat ik geen woonplaatsservice had en dus extra moest betalen. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat ik in Meers woon wat onderdeel uitmaakt van de gemeente Stein maar uit een ver verleden (20 jaar terug) voor de postbezorging onder Elsloo is blijven hangen. Daar hadden ze geen boodschap aan. Ik ben aangezien ik toch verder moest akkoord gegaan en aangegeven dat ik deze kosten terug ga vorderen.

Inmiddels 2 weken verder en die muts van de klachtenafdeling blijft volhouden dat ik volgens hun in Elsloo woon. Zelfs de gemeente Stein zelf is verrast door deze slechte service en heeft aangeboden de ANWB uit te leggen hoe het zit. Maar deze stappen onderneemt de ANWB niet.

Kan natuurlijk aan het IQ van de desbetreffende medewerker liggen maar probeer ze maar eens te overtuigen van HUN fout.

Anoniem
15-10-2012

Juli van dit jaar deed mijn auto opeens raar. De koelvloeistof meter stond erg in het rood en de auto lekte ook koelvloeistof. Na een uitgebreide inspectie vertelde me de ANWB meneer dat het gefixt was, vloeistof was bijgevuld en ik kon weer op pad. Na een paar kilometer ging de meter echter weer raar doen en ik besloot een aantal dagen later toch maar naar mijn garage te gaan. Daar ben ik nooit aangekomen want midden op de snelweg deed de auto opeens helemaal niets meer! Weer de ANWB gebeld en deze erg vriendelijke meneer keek ernaar en zei: Oh Oh, dit is niet goed. Na naar mijn garage gesleept te zijn constateerden deze dat mijn auto zo goed als totaal los was. Kosten: een nieuwe motor van rond de 1500 - 2000 €!

Ik besloot te mailen naar team klacht en daar waren ze erg vriendelijk en ze zouden een expert sturen om mijn auto te bekijken. Om een heel erg vervelend en erg lang verhaal kort te maken:

Ik had recht op een vergoeding van 375 euro, terwijl de auto rond de 2000 euro waard was. Ik heb op die schamele 375 euro 8 weken moeten wachten en het werd ook nog eens op een voor mij vreemd rekeningnummer gestort!!! Dus weer wachten. Ik zou een bevestiging krijgen maar ook die heb ik nooit ontvangen en nadat ik telefonisch mijn beklag had gedaan werd me verteld: Het geld is onderweg dus geduld hebben!! Na de eerste toezegging van de vergoeding die binnen 2 a 3 weken op mijn rekening zou staan heb ik dus 8 weken moeten wachten. Er werd niet meer gereageerd op mails en het feit dat ik een nieuwe auto moest kopen, tja, dat is dan pech hebben!!!

Nu heb ik een vergelijkbare auto moeten kopen van 1750 minus die 375 is een schadepost van 1375 euro's!!!

Anoniem
06-10-2012

Ik ben al 20 jaar lid en heb afwisselde ervaringen. Het is niet de ANWB an sich maar de hulpverlener waar je op dat moment mee te maken hebt. Zo heb ik eens een man van de wegenwacht er bij gehad omdat ik niet verder kon rijden door een afgebroken fusee kogel. Heel arrogant vertelde hij dat deze stuk was gegaan omdat de auto niet normaal is onderhouden en daarom niet het recht had om gratis afgesleept te worden?! het kwam neer op "eigen schuld dikke bult" WTF! Alsof fabrikanten voorschrijven om bij een onderhoudsbeurt preventief fuseekogels te vervangen! Maar goed...na overhandigen van recente dikke rekeningen van de garage, die toevallig nog in het handschoenenvakje lagen, was meneer overtuigd en kwam er een berger aan te pas om mij naar een garage te verslepen. Het is uiteindelijk wel goedgekomen maar als klant raak je wel geïrriteerd van zo'n betweterige clown.

Daarnaast heb ik ook hele goede ervaringen; zoals recent met het stil vallen van de auto. Die beste man van de wegenwacht was een een half uur tot 3 kwartier bezig met diagnose en vervolgens de brandstofpomp in de tank weer tot leven te wekken, hetgeen uiteindelijk maar deels lukte maar helaas de auto na 5 minuten lopen weer uitviel. Dankzij het geduld en uitleg wist ik de garage te precies te vertellen wat defect was, zodat ze direct konden beginnen met het vervangen van het onderdeel, wat minstens een uurtarief op de rekening heeft gescheeld.

Anoniem
04-10-2012

Bij pech krijg je meestal een vrl. telefoniste aan de lijn, die doen van alles om je liever niet te laten helpen,

stond geparkeerd en had een niet zichtbaar klein paaltje geraakt bij het parkeren, die onder de bodem vast zat,

kon de auto dus niet meer weg rijden, ook met vier man niet op te tillen,

telefoniste adviseerde een garage te bellen,ook wegenwacht kon niet helpen, auto zou zwaar beschadigdt raken enz.

Liet toen maar een hulpdienst van een garage komen, garagekruk eronder en auto was los, klusje van 1 minuut,

zonder beschadigingen, kosten 100 euro! Had wegenwacht toch ook kunnen doen!

Al meer mee gemaakt dat vrl.telefonisten arrogant,onsympathiek en zelfingenomen zijn,

bij een man alleen maar positieve ervaringen gehad.

Ben al 41 jaar lid, ook als je meer dan 3 keer pech hebt in één jaar, word je geweigerd.

Terwijl ook wel eens tien jaar lang zonder pech hebt gereden, ook geen korting gehad.

Kortom ANWB wees meer servicegericht, instrueer uw vrl.personeel beter,

maakt lidmaatschap ook goedkoper, overbodige diensten niet nodig zoals anwb blad, kortingen winkels enz.

Anoniem
30-09-2012

ik wou graag

de heer p.koster man nummer 3979 complimenteren .met zijn vakkennis en correcte behandeling en uitleg over mijn auto reparatie.ik vind dat dat ook gezegt mag worden,,anwb bedankt voor de snelle service,en voor de vakmensen,een zeer tevreden client,,,

Anoniem
29-08-2012

Mijn ervaring met de ANWB was eerst heel goed. tot uit eindelijk van de week. We waren op vakantie in het noorden. Op het moment dat we terug wilden gaan richting huis ging het fout. Ik starten de auto en hij viel uit en dat na 6 keer gestart. We hebben de ANWB gebeld die waren er vrij snel 15 minuten ongeveer. Die man starten de auto maar eerst bleek er niks te zijn. maar toen viel hij weer uit. toen bleekt de verdelerkap stuk te zijn. hij haalden er iets af. en zij vervolgens je kunt verder rijden. Ik zij dat ik richting zuid Holland moest. Geen enkel probleem. na 1 uur 15 minuten komen we op de A15 terecht toen ging het koelvloeistof lampje branden. En me auto begon te trillen ik ben per direct aan de kant gegaan. 2e keer gebeld. toen hebben ze de thermostaat er uit gehaald en GEEN nieuwe er in gezet. nieuwe koelvloeistof er in gedaan. en ik kon weer fijn verder rijden met z,n 90 km. en toen op de A29 richting oud beijerland kwam ik stil te staan voor de stoplichten. de auto viel uit en deed tot verbazing niks meer. 3e keer de ANWB gebeld toen ze er weer waren vroegen ze wat er aan de hand was. ik legde het geval weer uit. en ik kreeg te horen we slepen je wel naar een garage!. en heb gezegd dat ik naar mijn huis gesleept wilden worden dat is ook gebeurd. Ik ben toen zelf naar de garage gesleept door me ouders.

en daar werd geconsenteerd dat de ANWB mij nooit had mogen laten doorrijden met de 1e keer. Gevolg 1800 tot 2000 euro schade. ik heb een officiële klacht in gediend bij de ANWB. waarschijndelijk woord de schade vergoed. omdat ik het Volledig pakket hebt met alles er op en er aan. en dan laten ze je zo in de kou staan! Met pijn en moeite kreeg ik een leen auto voor 2 dagen. Waar van je 500 euro eigen risico hebt.

Of ik lid blijf van de ANWB. Weet ik nog niet. Zou behandel je klanten niet.

Waar je normaal 2:15 over doet. Deed ik nu z,n 6 uur over.

Ik hoop dat ze me nu wel normaal zullen helpen anders heeft het geen zin.

En dat met een Volledig pakket van de ANWB.

Marco

Anoniem
22-08-2012

Gebeld, binnen drie kwartier stond de ANWB voor de deur. Ik heb ze al vaker moeten bellen (ongeveer 5 keer) de afgelopen jaren en ook deze man was wederom aardig en kundig. Het onderdeel dat kapot was werd vervangen en een kwartier later is mijn auto weer op en top. Ik ben blij met ze en neem daarom ook even de tijd om schrijf dit op het internet te zetten. Ik heb eenmaal willen overstappen naar de concurrent omdat deze goedkoper was, maar dit werd door mijn collega afgeraden. En daar ben ik nog steeds blij om.

Anoniem
18-08-2012

Bij mijn pech kwam een niet al te vrolijke Wegenwacht monteur die al gelijk zei dat hij de auto naar mijn huis zou slepen. Ik meldde dat ik er geen nieuwe multiriem/v-snaar ik kan zetten dus een garage zou beter zijn. Welke dan? vroeg hij, Ik wist er 1 in de buurt en hij zou mij wel slepen.

Sleepkabel aan de leiding van mijn stuurbekrachtiging gedaan en zowel mijn bumper vloog er af als de leidingen door midden. Sleepoog zat er trouwens naast. Foutje, mijnheer sorry, ik baal hiervan. Daarna werd mijn auto en ik af gezet bij een garage, ik kreeg nog een telefoonnummer mee van de klachtenafdeling en weg was de Wegenwacht. Daarna 5 uur gebeld om alles te regelen, "kunt u een mail sturen met uw klacht was het antwoord? Nou nee sta hier in een garage die alleen een riem zou vervangen en nu is de boel aan gort getrokken doro de ANWB. Oh ik bel u zo terug. Gaat te ver om alle details te vermelden maar niemand belde terug. (circa 5-6 man)

Lijkt op een klacht die iemand hier schreef. Ik maar wachten in de garage. Half 11 in de ochtend was de pech en 6 uur was ik eindelijk thuis. Wel met een huurauto..

Anoniem
24-07-2012

wij hebben een heel vervelende tijd gehad onze vader was begin juli in het buitenland overleden, mijn zus en ik zijn daar naar toe gevlogen om onze moeder

bij te staan,

Mijn ouders waren daar met een caravan en auto, en het hele spul moest terug naar nederland.

Daarover kan niks slechts gezegd worden over de ANWB, en stond keurig een chauffeur voor ons klaar en deze meneer zou ons naar Nederland rijden.

Deze meneer kwam bij ons de camping al op met de mededeling dat hij geen geld had ???????? ons probleem toch niet of wel??

De hele dag heeft hij op onze zak geteerd, vroeg zelfs geld om te bellen of om kleingeld voor het toilet, wij hadden echt wel iets anders aan ons hoofd

en wilden alleen maar zo snel mogelijk naar huis,

Bij thuiskomst vertelde hij dat hij dus geen cent had om terug te komen in zijn woonplaats, ongelooflijk,

Ik heb naderhand van kennisen begrepen dat deze mensen gewoon een dagvergoeding krijgen en zelf hun eten en drinken behoren te betalen.

Wij hebben dit als zeer naar ervaren, zeker omdat er 2 keer verkeerd was gereden, en wij zeker 3 uur later thuis waren dan als hij goed gereden was.

Wij hadden het idee dat deze meneer het meer als een lolletje zag, en er misschien meer voor geschikt was om alleen mensen met een kapotte auto

of camper terugte rijden en niet met 3 rouwende mensen die hij constant lastig viel met vragen over wanneer gaan we weer stoppen of wat eten..

DUS ANWB screen Uw mensen het had niet veel gescheeld of ik had hem onderweg uit de auto gegooid.

Anoniem
04-07-2012

Ik werk al een paar jaar bij de ANWB als seizoenskracht in het buiteland, en ik begrijp heel goed hoe zo'n bedrijf zo'n slecht cijfer kan krijgen van de klanten. Als medewerker zitten we dan allemaal in een grote ruimte waar sommigen de telefoon op moeten nemen voor klanten, en anderen vervangend vervoer moeten regelen. Omdat dit een buitelands plateau is, is niet iedereen nederlands, en de communicatie problemen zijn verschrikkelijk. De buitenlanders moeten voor vervangend vervoer zoeken, maar begrepen het dossier, dat in het nederlands is, natuurlijk niet. Zo wordt er vaak vervangend vervoer geregeld dat zich honderden kilometers van de klant bevindt. Verder is word er niets geregeld w.b. de verwachtingen van de zomer. Er worden meer medewerkers geregeld, maar niet meer autos in het land om te voldoen aan de eisen van de klanten. Een klant die dus midden in het buitenland vast komt te zitten met een volvo v70, 5 personen, veel baggage, en geen credit card om de borg van de huur auto te betalen heeft dus 0% om daar ooit weg te komen!

Werken bij de ANWB is dan wel een leuke ervaring, veel contact met mensen en een gezellige sfeer, maar ik zou voor mezelf nooit een verzekering bij hun afsluiten !!

Anoniem
01-07-2012

Wij hebben zeer slechte ervaring met de ANWB. OP zaterdag 30 juni jongsleden krijgen wij pech met de auto in Frankrijk. Dus de ANWB gebeld er werd snel een sleepwagen geregeld. Prima maar daarna. De meneer van de garage vertelde ons dat hij het onderdeel niet in zijn garage had omdat wij een suzuki hebben en hij een citroën garage. Maandag kan hij pas gaan bellen naar een andere garage met de vraag of deze onze bobine zou hebben. Onze auto is reeds van 1997 en de suzuki garage heeft alleen maar nieuwe auto's. De kans is dus erg klein dat het gaat lukken maandag. Dan zou het besteld moeten worden en zou het op z'n vroegst woensdag worden.

Dit hebben wij doorgegeven aan de ANWB zodat zij ervan op de hoogte waren. Ik zou terug gebeld worden door de standplaats in Frankrijk Lyon. Dus ja daar vertrouw je dan maar op. De tijd verstreek en geen telefoon. We hebben zelf meerdere malen gebeld en ons ongenoegen hierover uitgesproken. Op zaterdag 30 juni was ik van 22.18 tot 22. 24 uur aan de telefoon met de ANWB in Nederland. Op dat moment heeft Lyon mij gebeld. Dit werd mij medegedeeld door de mevrouw in Nederland. Dus besloten we snel te stoppen zodat ze mij konden bellen. Weer wachten en wachten.

In de hotel kamer bleef het ondertussen zo'n 35 graden. We zijn uiteindelijk gaan slapen, mijn man, dochter van bijna 4 en ikzelf, want nog langer wachten heeft geen zin. De volgende dag hebben we weer contact opgenomen met de ANWB in Nederland. Wij hebben aangegeven dat we gewoon naar huis willen en meer niet. We hebben nog noiit gebruik gemaakt van de sleepdienst van de ANWB (ik ben lid sinds 1994) Weer werd ons gezegd dat Lyon met ons contact zou opnemen. Na 2,5 uur hebben we zelf eens maar weer eens gebeld. Ik heb toen aangegeven dat ik binnen 30 minuten bericht wil hebben en anders ondernemen we zelf actie. uiteraard werden we weer niet gebeld. Zo waren we bijna 24 uur verder en was er nog geen contact met ons opgenomen. Wederom gebeld na 45 minuten. Eerst werd ik in de wacht gezet en dan eindelijk krijg je iemand aan de telefoon. Doorverbonden naar Lyon, daar weer alles uitgelegd. uiteindelijk werd ons gewoon medegedeeld dat ze niets konden doen omdat de 48 uur nog niet voorbij was. Heel fijn op een kleine kamer met een badkamer van 1x1 meter met douche wc en wastafel. We moeten nu dus gewoon wachten en kunnen niets doen. Ze laten je gewoon barsten terwijl je alleen maar vraagt om ons alstublieft naar huis te kunnen gaan.

Het zou erg druk zijn ivm vakantie in Nederland en Frankrijk. Daar wordt dus door de ANWB niet op ingespeeld. Zo'n grote organisatie moet toch op de hoogte zijn van de vakanties in Nederland en andere Europese landen. NEe dat zijn ze nog niet eens ze laten niets van zich horen en tevens moet je het allemaal zelf maar regelen. Als onze auto niet gemaakt kan worden morgen gaan ze alsnog kijken voor een vervangauto. Dat kan dan weer uren duren omdat het druk is. Daar betaal je dan al die jaren voor. Ik snap niet wat die mensen tijdens hun werktijd doen. Het fatsoen om je even terug te bellen en aan te geven hoe het verder gaat. Nee daar moet jezelf nog achter aan. Er wordt werkelijk nergens rekening meegehouden. Het is gewoon schandalig dat je een nummer bent ipv een persoon. ANWB ga zo door dan zullen jullie het wel merken. Wij zij er in ieder geval nog niet klaar mee.