Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Dik
25-12-2021

Ik stond met pech in Boekelo (kom zelf uit Enschede) melde met de App dat ik pech had maar kreeg geen bericht terug, dus belde ik toen kreeg een dame aan de lijn en zag mijn melding die binnen was gekomen,ze gaf aan dat ik geen woonplaats dekking heb en dat ik in Enschede stond ( ik stond 70 meter van het bord Boekelo.)

Maar kreeg geen hulp ook werd mij verteld dat ik in na een kwartier aan de lijn moest ik de gemeente maar aanspreken om de grens te verlegen .

In de voorwaarden staat dat een stad uit de zelfde gemeente niet als woonplaats wordt gezien)

Ook de klachten aan afhandeling van de ANWB had zich niet verdiept toen ze belden ook zouden ze mij terug bellen maar zijn al weer 3weken verder maar ook dat gebeurt niet. Erg triest na ruim 35jaar lidmaatschap.

Ko
24-12-2021

Oplichters eerste klas , ik stond langs de snelweg met een lekke band . Ik anwb bellen de dame vertelde mij , omdat ik gevaarlijk op de snelweg stond de anwb er met een half uur zou zijn. Na een half uur Niemand te zien . Ik bel weer met anwb nu vertelt de dame mij dat de auto van anwb 20 km bij mij vandaan is en met een uurtje wel moet lukken. Uur later nog niemand ik weer bellen. De dame zegt dat het druk is en nog een uur kan duren en dit is geen grap . Vervolgens zijn wij door de weginspectie met takelwagen weg gebracht naar een benzine pomp . Maar nog steeds geen anwb inmiddels drie uur verder heb ik maar iemand van de garage gebekt die was er met 10 min en ben ik goed geholpen. 4,5 uur later belde de man van de anwb waar ik precies stond , ik vertelde de man dat de garage mij heeft opgehaald . Ik vroeg waarom het zo lang duurde de man vertelde mij dat hij pas 10 min geleden de melding kreeg , volgens hem was hij gewoon snel en op tijd . Aub neem geen anwb het zijn oplichters!

Peter
19-12-2021

Na 16 jaar lid sta je met pech, 15 jaar nooit pechhulp nodig gehad, nu bij 3e keer in dit jaar na pech met wat pech met autos dit jaar laten ze je gewoon in de kou en regen staan… of je betaald 150! Euro bah onmenselijke service en telefoonmedewerker wil je zo snel mogelijk weer weg hebben. Heb spijt dat ik al die jaren lid bij jullie ben geweest want nu ik jullie een keer nodig heb laten jullie me gewoon staan, nooit geen anwb lid meer en me personeel ook niet meer ben er klaar mee

Kees
04-12-2021

Ik ben nu 32 jaar lid van ANWB, ben steeds als ik ze nodig had, ZEER good en snel geholpen, een GROOT COMPLIMENT voor ANWB medewerkers en Monteurs, zeer vakkundig en Vriendelijk

Kees uit Rossum , Gld

Jeannette
24-11-2021

Zaterdag 20 november rijden we met onze nieuwe elektrische auto van Kwintsheul naar onze zoon in Arnhem. Hebben we eerder gedaan: je auto moet dan wel aan een laadpaal in Arnhem. Deze keer lukte het niet om de auto op te laden. De ANWB echter vertelde dat de reservesleutel met oplaadlabel die we gebruikten, niet was geactiveerd. Geen probleem, we mochten die van de ANWB wel even lenen. Konden hem na afloop afgooien bij de ANWB. Als dat geen service is! Chapeau voor deze hulp!

Nic en Jeannette van Zeijl

Kim
16-11-2021

Gisteren geholpen door romano ook wel bekend van tv programma pech onderweg .zijn uitstekend geholpen door romano 1 vd vriendelijkste werknemers van anwb. hij komt hij kijkt hij weet en het werd geregeld! Topper 1e klas! alleen jammer dat van gelder er niet was grtjs en bedankt!

Joost
29-10-2021

Vanochtend een accu (AMG start-stop) laten vervangen. Ik moest maar liefst 249 EUR aftikken, terwijl een soortgelijke accu 100-150 EUR kost. Vooraf is op geen enkele wijze aangegeven dan de ANWB 2 tot 3 keer de normale prijs hanteert. Heb direct een klacht ingediend en het smart drive abo opgezegd. Wegenwacht abonnement zal ook opgezegd worden, indien de klacht niet tot tevredenheid opgelost wordt.

Tara
27-10-2021

We hadden pech maar zijn echt vriendelijk geholpen door ANWB.

Dankje wel. 🕊😇

Jurgen en Nicole
26-09-2021

Vandaag pech met onze auto. Het kon even duren voordat ze er waren …. Druk.

Tot onze verbazing waren ze er binnen 3 minuten 😄 .

Super fijn geholpen! De auto moest wel afgesleept worden maar alles werd netjes voor ons geregeld , afslepen van de auto en daar stond een vervangende auto voor ons klaar. (Broekmans Venlo) Toppers!

Richard
19-09-2021

Ik overweeg de pechhulpservice na een ongeval in in Italie. Nog steeds een brief te schrijven. ik wilde de boel de boel laten. maar het ongenoegen komt zo af en toe weer in me op. letterlijk stonden we in de kou te bevriezen met de motor . uren hebben we daar gestaan door waarschijnlijk een onkundige medewerker, uren en uren later kwam wel een kundige vrouw aan de lijn. Die het zo opgelost had. maar toen hadden we alsnog een bizzarre koude tocht in het pikkedonker voor de boeg. we waren met drie motorijders op de Stelvio pas en 1 van ons kwam ten val. niemand kon ons urenlang vinden terwijl die vrouw later "gewoon" een sms stuurde waar mn broer op kon klikken en de hulp bijna gelijk ter plaatse kwam.

Niet te vergeten alle lof uit te spreken voor een vrijwillige rode kruis medewerker die met zijn motor stopte en ons super geholpen heeft met aanwijzingen tot aan het vertrek met de Ambulance toe. topper! Thnx

NS
15-09-2021

We hebben al jaren pechhulp van de ANWB. Mijn vader kwam onlangs stil te staan langs de snelweg met ons busje. Mijn vader die niet zo goed Nederlands spreekt heeft ANWB gebeld. Op locatie hebben ze mijn vader ervan overtuigd dat hij een zakelijk account erbij moet afnemen anders wordt hij niet geholpen. Hoe zo zakelijk? Het gaat om een prive aangeschaft busje.

Voor ons betekent het dat we voor één huishouden twee ANWB lidmaatschappen hebben (dubbele kosten).

Vandaag heb ik met ANWB gebeld en de situatie uitgelegd. Ik word aan de telefoon door de medewerker voor "eigenwijs" uitgemaakt en als ik vraag hoe hij heeft, hangt hij direct op.

Top klantervaring tot zo ver. NOT :-(

Pierre
26-10-2017

Prijsdiscriminatie nieuwe leden

Ik stond met pech langs de weg, ANWB gebeld terwijl ik nog geen lid was, dit was geen probleem dan moest ik dit even telefonisch afsluiten. Nou geen probleem want ik wil graag geholpen worden. Mij wordt verteld dat het abonnement 96 per jaar kost en ik moet 90 euro betalen omdat ze me komen helpen terwijl ik nog geen lid was. Na mijn inschrijving zie ik een uur later dat op de website dat er meerdere abonnementen mogelijk zijn. De instap van 54 euro is voor mij al voldoende maar ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Wat me nog meer opviel is dat nieuwe klanten bij een standaard abonnement van 96 euro per jaar 1 jaar 25% korting krijgen. Dus ik navragen of ik dat ook kreeg. Maar nee dat krijg ik niet want ik heb me telefonisch aangemeld. IK vind dit ronduit oneerlijk. en niet klantvriendelijk. Het gesprek dat ik met een chatmedewerker heb gehad lost niks op. Zij zegt dat dit de procedure is en dat het eerlijk is dat ik geen korting krijg maar andere nieuwe klanten wel. Nouja dit wou ik even kwijt. Let dus goed op.

Job
23-10-2017

ANWB nostalgie

Jaren lang lid van ANWB. nooit pech. vandaag start mijn auto niet meer terwijl ik er 10 min geleden nog een half uur mee gereden heb. ziet er naar uit dat startmotor niet rond wil en de accu niet genoeg lading. Ineens bedenk ik me de ANWB eens te bellen. De man verteld me niet te gaan helpen omdat ik in mijn eigen woonplaats ben. verbaasd was ik. de man begon mij duidelijk te maken dat ik dit had moeten weten waren het niet dat ik zelf ooit eens dit abonnement afgesloten heb. tja ik houd mijzelf niet dagelijks bezig met ANWB fanclub en pechhulp in het algemeen. Vervolgens begint de man mij te vertellen dat ik dan maar een ander abonnement moet nemen en nog meer bijkomende kosten. Voor mij voelt dit al een soort van chantage. Jaren lang lidmaatschap betaald aan de ANWB fanclub en als je ze echt nodig hebt, moet je nog maar meer betalen. Betalen voor dingen die je niet echt wil zoals, een tijdschrift wat ik nooit lees. blijkbaar verzekeringen winkels enz. Ik heb de man van de ANWB verteld dat ik even moest nadenken wat ik hier nu van vind. vervolgens stap ik uit en vraag een andere man met een auto of hij mij wil helpen starten van mijn auto. Dat wilde hij en 5 min later waren we beiden weg. dat is menselijkheid en vriendelijkheid op zijn top. hij vroeg geen geld. De ANWB teert gewoon op dat nostalgie gevoel en is zeker geen menselijk bedrijf meer. Het gaat ook bij de ANWB om geld. Daarom ben ik gaan kijken voor alternatieven. war een ontdekking de ANWB heeft grote concurrentie die hetzelfde doet voor minder geld ;-) . bedankt helpdesk medewerker van de ANWB. nu ben ik mijzelf bewust geworden van de bovenstaande feiten en ga bekijken bij welke concurrent van de ANWB ga aansluiten

Robin
19-10-2017

TOP Alamcentrale

Helaas op mijn vakantie ongeval gehad. Door toedoen van de de ALARMCENTRALE (Team Egypte) MENZIS/ANWB echt een bijzondere goede afwikkeling lokaal gehad. Geen overhaaste beslissingen maar gedegen te werk gaan om samen de meest passende en doeltreffende oplossing te zoeken. Lokale ondersteuning op het vliegveld en ook het op de hoogte houden en nacontrole dankzij betrokkenheid personeel helemaal geweldig. Er was zelfs nog een taxi geregeld vanaf Schiphol maar toen was ik al thuis.(die hadden ze niet gemeld)

Ga zo door om klanten zo te helpen!

Mathijs
09-10-2017

Goed geregeld!

Misschien omdat het in oktober is, dus niet in het hoog seizoen. Maar wij zijn goed geholpen door de ANWB!

Wij hadden pech in Frankrijk. Gelijk gebeld met de ANWB. en zij hebben verder alles overgenomen. Ik hoefde niet met in het Frans te klooien om uit te leggen wat het probleem was. Ze denken gelijk met je mee, vervangend vervoer, hoe je aan je vervoer kan komen. en de rest.

Alles hebben ze voor ons goed geregeld. Ik ben er blij mee!

Miranda
23-09-2017

Zeer slecht

Slechte ervaring ben jaten lid .als je ze nodig hebt kun je uren wachten .

Floor
07-09-2017

Hulp met gestrande auto

21-07-2017 Met een APK gekeurde auto op weg naar Duitsland. Door Luxemburg gereden en net onder Luxemburg stad gaat het display aan. STOP anders kans op grote moter schade. We reden in de file en zijn naar de vluchtstrook gereden , driehoek neergezet en de ANWB in Ned. gebeld. We zijn gestrand wat nu, de koelvloeistof loopt er aan de onderkant uit en de motor stoomt. Zij zouden de wegenwacht te plaatse bellen, na 2,5 uur wachten werden wij opgehaald door 2 Frans sprekende mannen { wij verstaan geen woord Frans} ze gebaarde ons dat wij in hun auto moesten gaan zitten, onze auto werd opgeladen en de caravan erachter aan de trekhaak en wij naar de garage in de stad Luxemburg. Daar aangekomen werden wij aangesproken door de Bali medewerker, maar ja, dat verstonden wij niet. Dus weer naar ANWB Ned. gebeld, wij staan hier, maar spreken jullie Frans, vloeiend was het antwoord. ik zei: leef je uit, ik geef de Bali medewerker de telefoon, als hij klaar is hoor ik graag van u wat er gaat gebeuren. en dat ging prima. het was vrijdagavond, dus het personeel was naar huis. volgende week zouden zij weleens kijken naar onze auto. Dus er werd een taxi gebeld, die bracht ons naar een depo van leen auto`s. Daar kregen wij een Volvo XC60 mee van 2mnd. oud. en konden onze caravan op gaan halen bij de garage en om s`avonds 21.30 uur waren wij op de camping in Duidsland. Onze auto bleek achteraf een kapotte oliekoeler te hebben. De ANWB medewerker Casper uit Nederland krijgt van ons een 10 , Hij heeft alles voor ons geregeld. Wij hadden en goede reis verzekering en het heeft ons niets gekost. Jullie verdienen een Lintje

Lex
31-08-2017

Geen vermogen

Een aantal dagen geleden reed ik s'avonds laat richting mijn bestemming. Voor een kruispunt met verkeerslichten moest ik af remmen omdat het licht op rood stond, maar vlak voor dat ik stil stond werd het groen en wilde gas geven. Tot mijn grote schrik hoorde ik een alarm afgaan en merkte ik dat ik totaal geen vermogen meer had in mijn raspaardje (fiat). Auto aan de kant en even nadenken. De anwb bellen, ik ben lid dus het nummer was snel gevonden. Het duurde maar even en werd op een vriendelijke en begripvolle manier door de dame van de alarmcentrale te woord gestaan. Wij proberen binnen een uur bij u te zijn vertelde ze mij na afloop van de informatie die ik haar had verstrekt. Kort daar op kreeg ik een 2 tal smsjes. Binnen het uur zoals de dame aan de telefoon had gezegt kwam er een bus van de anwb voorrijden. De man (ik weet zijn naam niet meer) stelde zich voor en controleerde mijn pas. En ging gelijkmet de computer aan de slag om een diagnose te kunnen stellen. Ik zei nog vroeger zou je gelijk onder de motorkap zijn gedoken wat even later ook gebeurde. Ik had nog steeds in mijn hoofd dat het een hoop geld zou gaan kosten en was er niet gerust op. Na wat kappen te heben verwijderd kwam de monteur er achter dat er een stekkertje van de oliedruk meter los was getrild. Na deze vast gezet te hebben nog een keer de boordcomputer uitlezen van de auto en het probleem was verholpen. We hebben nog een rondje gereden en de auto deed het weer zoals het hoord. Met dank aan deze vriendelijke en sympatieke en kundige monteur van de anwb rij ik nu al weer een aantal dagen rond zonder storing en heb ik weer vertrouwen in mijn raspaadje.

Anwb (Utrecht) heel erg bedankt voor de super service.

Sinead
30-08-2017

Lekke band

Ik heb ontzettend lang moeten wachten totdat er iemand kwam. Echt belachelijk.

Krystian
27-08-2017

Lekke band (wegerwacht) buitenland (Polen)

Lekke band om 24:00 s'nachts in Polen, ANWB centrale gebeld, 20minuten naar muziek geluisterd, en melding we wachten op verbinding met een vrije service medewerker. Na 20 minuten heb ik maar opgegeven, en heb volvo assistance gebeld wat binnen 10seconden opnam en mij verder geholpen heeft. ANWB waardeloos.! en dat eerste keer in 8 jaar dat ik klant ben, bah.