FBTO reviews

4.1

Chantal
11-08-2020

Weinig coulance

Een coulance regeling of een deel terugbetalen bij een dubbele reisverzekering wordt door bijv CB en Reaal wel gedaan. Bij FBTO heb ik in 1 week tijd meerdere vervelende reacties gekregen op mijn vraag hierover.

Fbto heeft stilzwijgend steeds de verzekering verlengd met een verhoging van 90% in een paar jaar tijd! Tereijl in de eerste mail in 2016 stond dat dit voor 1 jaar werd afgesloten!

Bij het inloggen is onduidelijk dat er eerst een activeringscode moet komen, ook dit maakte dat het onduidelijk was of ik bij fbto verzekerd was. Kortom, er zijn helderdere verzekeringen net meer klantvriendelijkheid.

C h Houten

Alex
31-07-2020

Klant vab FBTO reed mijn vw cabrio 1 in de prak

Schade expert is geweest ivm schade Gol MK1 cabio van 1994. Auto is nul waard. Beetje bijspuitenen klaar. FBTO reageert niet schade expert legde uit auto is niet getaxeerd en is niet all risk verzekerd. Wat dat er meebte maken heeft als de tegenpartij schuld heeft.

Begriploos en onbeschoft behandeld.

Nu zet ik mijn bedrijfsadvocaat erop.

Marjan
27-07-2020

Vrieser kapot

Geweldig geholpen vandaag, al 23 jaar bij fbto tot nu toe 3 x schade gehad. Vandaag binnen 24 uur geholpen. Dankjewel ???

Rudolf
20-07-2020

Goed en gewoon in orde

Als sinds 2003 bij FBTO ziektekosten verzekering, van begin af aan altijd goed geweest, bij vragen wordt je duidelijk en terzake kundig te woord gestaan ( geen call-centre waar de basis communicatie niet nederlands is). Een keer vraag gesteld is direct behandeld en per direct opgelost. Altijd duidelijk en correct.

AJ
06-07-2020

Werk- en denkniveau bij fbto? Flut Bedrijf Tevens Onbekwaam

Op 2 juni jl automatisch gegenereerd bericht ontvangen van fbto dat er een document klaar staat in "mijn fbto"

Nav deze mail het email adres opgezocht en mail gestuurd dat ik geen gebruik meer maak van de online service en graag mijn post regulier wil ontvangen.

Geen reactie van fbto!

Nogmaals gemaild dat ik graag reguliere post wil ontvangen en geen mail meer en graag via dit mailadres daar een bevestiging van wil ontvangen.

WÉÉr geen reactie vn fbto!

Nogmaals geprobeerd te bellen, na ruim 5 minuten wordt er pas verteld dat het erg druk is (maar we 5 minuten de klant aan de lijn laten hangen!)

Teruggebeld door fbto, maar op een tijdstip dat voor mij onmogelijk was gezien mijn werk. Tenslotte had ik aangegeven dat ik via de mail iets wilde horen, dus lezen kunnen ze daar ook niet.

Uiteindelijk hier mijn klacht opgeschreven en toen werd er ineens wel gereageerd.bijzonder!

Dit was de reactie van fbto

Antwoord van fbto

4 dagen geleden

Hoi kja,

Wat gek dat je nog geen reactie op je mailtjes hebt gekregen. Heb je inmiddels wel iemand aan de lijn gehad? en gelukkig zijn er meerdere wegen naar fbto. Stuur ons anders even een privé bericht op facebook.com/fbto

Groet,

Fbto webcare

Ik hÉb geen fb en ga ook geen privÉbericht sturen, ik heb namelijk al 4 mailtjes gestuurd! het is nu jullie beurt om iets te doen, maar ja. Er gaat iets mis.

Waarom zoekt niemand mijn mailtjes erbij? waarom wordt er niet doorgepakt? waarom is het onmogelijk mail van de klant te beantwoorden? waarom krijg ik op voorgaande klacht niet een duidelijk email-adres door zodat ik nogmaals mijn mailtjes kan sturen? fbto verstopt zich voor zijn klanten, willen alleen geld zien.

Wat is dit voor onprofessionele toko?

Net toch nog weer een poging gedaan om te bellen. Na ruim 2 minuten (het labyrint van keuzes) kwam ik "op de lijn". Paar minuten later: het is drukker dan normaal. Bla bla bla (dit gaat al weken zo, dus is er te weinig personeel of ze nemen hun klanten in de maling!)

Fbto is de hoofdletters niet waard en zelfs het cijfer 1 niet, maar goed, je moet kiezen wil je je bericht geplaatst hebben.

Ik raad echt iedereen aan om geen verzekering bij fbto af te sluiten, wat een clubje prutsers daar!

Me
25-06-2020

Keert niets uit bij iedere schademelding

Verschuilt zich iedere keer onder voorwaarden

Corne
30-05-2020

Ze willen bij Fbto van hun klanten af

2 maanden geleden verhoging autoverzekering met 25% voor beide auto's. Geen enkele verklaring dus vertrokken naar ander.

Nu 100% verhoging woonverzekering.

Het was een goede maatschappij met goede premies maar ineens moet er blijkbaar extra held binnen komen. Ook niet eerlijk zeggen wat er aan de hand is, nee. Mail sturen met nieuwe bedragen zonder te laten zien hoe veel het verhoogd is. Verzekeraara anno 1995.

Jammer dus ga nu helemaal weg bij FBTO.

Brian
19-05-2020

Betaald niet uit en staat je amper te word

Je betaald om verzekerd te zijn voor het geval dat!

Bij FBTO is dat weg gegooid geld.

Ze verschuilen zich achter zo veel vage polis voorwaarde dat ze eigenlijk nooit uitkeren.

Heel mijn huis onder water. altijd premie betaald

maar niets uitgekeerd.

Het enige wat ze scheven " wordt niet vergoed zie polis"

Meer worden maken ze er niet aan vuil bij FBTO

Heb meteen alles maar overgedaan naar een andere verzekeraar. Ik ben met een groote kosten post blijven zitten en raad FBTO dan ook af!

Johannes
20-04-2020

Betalen via automatische incasso

Toen FBTO met automatische incasso ging werken werd er geen rekening gehouden met de Nederlanders die in andere EU landen wonen en geen rekening in NL hebben. We hebben open grenzen maar dat is bij FBTO nog niet goed overgekomen.

Henri
15-04-2020

Snelle afwikkeling

Medische kosten in het buitenland moeten maken. Na terugkomst binnen 2 dagen door FBTO vergoed en geld overgemaakt. Pluim.

H. Swinkels

Ja
11-04-2020

Misleidende informatie

Ik sloot bij hen een reisverzekering af na uitgebreid geinformeerd te zijn over de dekking. Eenmaal op vakantie deed ik een beroep op verzekering omdat onze vlucht werd geannuleerd en wij dreigden niet meer terug te kunnen naar Nederland ivm de afgekondigde coronamaatregelen. De Fbto gaf aan dat ze geen hulp gingen bieden. Eenmaal weer thuis diende ik een klacht in op grond van de misleidende telefonische informatie vooraf. Ik kreeg zgn het opgenomen telefoongesprek terug te luisteren en wat bleek.er was een heel stuk uit het gesprek geknipt.Wat een oplichterij! Het toezicht op dit soort malafide praktijken schiet toch tekort. Maar nooit meer Fbto voor mij!

Stephan
09-04-2020

FBTO autoverzekering

Ik raad jullie aan om nooit naar fbto te gaan.

Ik heb vorig jaar een auto ongelukje gehad.

We hebben toen alles door gegeven aan de verzekering en ik had toen gelijk gezegd dat ik alles zelf wilden betalen ( het kon nooit veel zijn er was nauwelijks schade ).

Toen ik 5 december wist hoeveel ik moest betalen heb ik binnen 30 minuten alles gelijk betaald.

Gelijk gebeld hoe het nu verder ging.

Ze vertellen dat het 3 tot 4 weken kon duren voordat ik me normale polis kreeg en me geld ( wat ik iedere maand teveel aan premie betaalde ) terug kreeg.

12 januari had ik nog geen geld terug gehad ook geen e-mailtje niks.

Weer gebeld, ze gingen er nu spoed achter zetten, binnen 2 weken moest alles geregeld en klaar zijn.

28 januari nog steeds niks gehad niks.

Dus weer gebeld en weer heel het verhaal verteld en ze zijde: ja het is druk maar binnen 10 dagen heb je echt alles anders moet je maar weer even bellen.

12 februari, nog steeds niks gehad.

Weer gebeld dat ik het asociaal vind dat ze zo met mensen omgaan.

Ze zijden toen dat ze niet wisten waar het fout ging en gingen en super spoed van maken.

Einde van de maand moest het helemaal geregeld zijn ( ik geloofde het niet meer hoor )

5 maart, nog steeds niks gehad, nou mensen geloof me toen was ik niet zo lief meer, heb toen ze de waarheid verteld ( niet gescholden of gevloekt hoor, maar ik was wel duidelijk ).

Ze gingen er gelijk wat aan doen en binnen 1 week zou ik me geld krijgen.

12 maart had ik de helft gehad van wat ik teveel betaald had.

Ik dacht what the fack.

Gelijk weer gebeld, verteld hoe of wat.

Ze gingen het uitzoeken, diezelfde middag werd ik nog gebeld dat ik gelijk had ( jo ).

Binnen 2 weken zou ik het geld krijgen.

26 maart, niks gehad.

Weer gebeld, vragen hoe het zat.

Ja ze hadden het druk kon een paar dagen langer duren.

6 april, niks gehad.

Weer bellen, weer het verhaal verteld, ze gingen er spoed van maken.

8 april heb ik eindelijk al het geld binnen.

En hoe je dan wordt behandeld als je soms belt naar ze, dat is al helemaal ver beneden pijl.

Dus mensen neem alsjeblieft een andere auto verzekering.

Ja
30-03-2020

Reisverzekering bij de FBTO niet doen!

Voorafgaand aan reis naar Marokko gebeld voor informatie over een reisverzekering. De mw. die ik aan de telefoon kreeg spiegelde mij voor welke hulp wij zouden kunnen verwachten als wij in Marokko hulp nodig zouden hebben o.a. welke bemiddelende hulp wij zouden kunnen verwachten als onze terugvlucht zou worden geannuleerd. Toen in Marokko onze terugvlucht daadwerkelijk werd geannuleerd en ik contact opnam met de FBTO gaven zij niet thuis. De telefonisch gegeven informatie klopte niet.

Jeff
24-03-2020

Beloven maar komen niet na

Slechtste service ooit. een hele sneaky beleid. ik krijg een dienstbevel met dat ik niet op vakantie kan gaan wegens nationale veiligheid anders volgt er een boete en tevens ontslag. oplossing van fbto bij een reisverzekering.

Algemene voorwaarden U wordt ontslagen

U wordt ontslagen zonder dat u dat wilt. Dit is niet uw schuld. Dit geldt niet als uw

arbeidscontract op het afgesproken tijdstip afloopt.

Hierbij word gezegd "jij maakt de keus om te reizen, je kan ook kiezen om niet gaan en die 2500 te laten. Dus al ik een dienstbevel krijg om dit land te beschermen is dat een keus of ik ontslagen wil worden met sancties

Tip: nooit verzekeren hier je kan beter je reis om boeken bij je vliegmaatschappij +-€75 nog goedkoper ook.

Mo
18-03-2020

Afhandeling schade auto bij all risk

Er woord bekijken naar j afkomst

Brand
14-03-2020

Corona en doorlopende reisverzekering

Vanwege het coronavirus moesten wij onze reis, helaas last minute, afzeggen. Wij werken beide als Intensive Care verpleegkundige en zijn nu nodig in ons ziekenhuis.

FBTO vindt dit echter geen geldige reden om onze reis af te zeggen en betalen niets uit.

Wrang dat wij nu zelf de kosten moeten betalen voor iets wat duidelijk overmacht is.

Ik ben erg teleurgesteld in FBTO en had meer van ze verwacht.

Wij zijn overigens al 20 jaren klant en we hebben nog nooit gedeclareerd.

Angelique
13-03-2020

Ontzettende goede pechhulpdienst

- pechhulp was er snel

- vriendelijk en behulpzame man

- auto naar eigen keuze garage gebracht

- taxi geregeld

- geen nadere kosten hoeven maken

Romy
10-03-2020

Autoschade

Autoschade is goed afgehandeld de klantenservice was super professioneel en aardig en heeft mij zeer goed geholpen door alles goed uit te leggen! Ik blijf zeker bij fbto mede door de goede klantenservice, dank jullie wel

Hannah
10-03-2020

Reisverzekering helpt je niet bij je terugreis

Wij zitten vast in Zwitserland vanwege de non communicatie en slechte service vanuit fbto. Ik mag een week na mijn ski-ongeluk nog niet naar huis, omdat fbto vindt dat er voor mijn terugreis een ambulance vanuit Nederland moet komen. Dit is tegen het advies van de arts in Zwitserland in, die zegt dat ik gewoon mag vliegen. Fbto weigert echter een terugvlucht te regelen. Hierdoor zitten we nu al een week vast. Helemaal klaar mee.

Lisa
18-02-2020

Verzekering aanvragen

19 jaar en net een 1e autootje gekocht. Via internet gezocht naar een goede verzekering die snel geregeld is zodat ik zo snel mogelijk de weg op kan met mijn 1e eigen autootje. Als beginnend (1,5 jaar mijn rijbewijs) bestuurder en jonge leeftijd is de verzekering natuurlijk gelijk een stuk duurder. Uit verschillende vergelijkingssites op FBTO uitgekomen. Er wort ook op internet geadventeerd dat je auto binnen 2 minuten online verzekerd is. Krijg ik na alle informatie ingevuld te hebben een mail dat ik binnen 5 werkdagen reactie krijg of mijn aanvraag is goedgekeurd. ( dit is tevens al 7 dagen geleden). Na contact met foto te horen gekregen dat ze het " erg druk hebben & ik binnen 7 werkdagen antwoord krijg". Na mijn reactie daarop met dat dat een hele andere data is dan vermeld stond in de e-mail. Kreeg ik als antwoord dat " het vervelend is, ze niks kunnen doen on het te versnellen & dat ik maar moet afwachten met de kans dat de aanvraag niet wordt goedgekeurd óf ik moet maar overstappen op een andere verzekering".

Ik vind dit persoonlijk belachelijk. Er wordt nergens vermeld dat het een aanvraag voor verzekering is. Dat ik verder niks hoor dat het ineens langer duurt voordat ik reactie krijg & dat er zo wordt gereageerd op mijn vragen en klachten.