ABN AMRO reviews

1.5

Janine
26-01-2021

Nieuwe bankrekening open?

Wil je een nieuwe bankrekening openen? Trek dan gerust een half jaar uit .Wat een bedrijf zeg. Ronduit SLECHT

Wilma
26-01-2021

ABN AMRO BELLEN, TREK EEN MIDDAGJE UIT!

Wij zijn al jaren klant bij abn amro, nu wilde ik inloggen en blijkt mijn pas verlopen te zijn. Na bellen, doorverbinden en nog eens doorverbinden en steeds weer in de wacht krijg ik een ander nummer, blijkt inderdaad geen nieuwe pas opgestuurd te zijn. 1 uur en 34 minuten later moet ik een afspraak maken en een nieuwe pas aan komen vragen, ze sturen me naar kantoor Leiden, als ik vraag of ik daar kan parkeren weet ze het niet. Kijk ik op internet, moet ik eerst parkeren in de stad en met een stadsbusje naar het kantoor! Dat is nog eens klantvriendelijk. Ik werk en heb geen tijd om fouten van de bank goed te komen maken!

Guido
23-01-2021

Bankrekening openen

Al 6 masnden bezig voor nieuwe bv om rekening te openen. Terwijl ik al zakelijk en prive decennia klant ben. Of ik mn sbi codes in kvk wil aanpassen? Abn bepaalt dat? Wie is nou de ondernemer?

1 ding weet ik zeker abn wast tig meer geld wit dan ik. Want bij mij is het nul euro.

Wat een dramatische kutbank.

Gelukkig is rabo er nog anders kan ik niks in dit land!

19-01-2021

ABNAMRO is incompetent en on-Nederlands slecht!

ABN AMRO is inmiddels verworden tot de meest incompetente bank van Europa. Zelfs de slechtste apenbank in Afrika lacht zich kapot om de incompetentie van mijn bank. Probeer al sinds december extra bankrekeningen te krijgen en hun verwerkingssystemen zijn zo dichtgeslibt dat ik zojuist te horen kreeg dat het misschien nog wel 4-6 WEKEN duurt voordat mijn GOEDGEKEURD aanvraagproces zal resulteren in een rekeningnummer en bijbehorend kaartje. Wat een f@cking disgrace! In de boardroom van deze bank heeft men net zo lang lopen snijden ten bate van de aandeelhouder dat de klant en de medewerkers in de frontlinie het inmiddels zwaar te verduren hebben gekregen. Well done guys, op naar je volgende bonus!

Sherwin
12-01-2021

Zomaar bkr aangemeld

Ik als ondernemer ging een grote bedraag opnemen bij ABN Amro en werd echt als een crimineel behandelt ik aangegeven dat ik van bank zou veranderen en heb dat ook gedaan door over te stappen naar ing wat doen die mother fuckers ze melden me bij de bkr terwijl ik nooit een lening genomen bij hun nergens niet en nu een hele gedoe om me er vanaf te halen nooit meer van amro ik adviseer iedereen om die bank over te slaan waardeloos

Victor
28-12-2020

Volstrekt onredelijke prijsverhongen betaalrekening.

Vrijwel elk jaar verhoogt ABN AMRO de kosten van betaalrekeningen met onaanvaardbare hoge percentages. Per 1-10-2020 is het systeem "vereenvoudigd en verduidelijkt". Het gevolg was dat de kosten voor ons van € 4,- (betaalpakket) zijn verhoogd naar € 5,10 (twee betaalrekeningen en een creditcard) per maand, deze keer een verhoging van 27½ procent. Doordat de kosten maandelijks worden berekend, lijkt het wel mee te vallen: steeds enkele dubbeltjes, maar wel per maand! RABO en ING voeren hetzelfde beleid. Tijd voor ingrijpen door de ACM en/of de AFM. En een goed vooruitzicht voor OpenBank en N26, die in het geheel geen kosten berekenen.

15-12-2020

Kan ABNAmro oprecht niet aanbevelen voor uw verzekeringsbehoeften

Kan ABNAmro oprecht niet aanbevelen voor uw verzekeringsbehoeften. In eerste instantie had een beleid met hen dat werd geannuleerd door een werknemer van ABMAmro per ongeluk en vervolgens hersteld, maar met nieuwe maandelijkse premies. Nu kost het nieuwe beleid ons meer dan 630 euro extra per jaar. Ze boden ons een vergoeding van 362 euro en het advies: "Het is uw beslissing of u uw inboedelverzekering bij ABN AMRO wilt afsluiten of elders wilt afsluiten." Het kan ze echt niet schelen!

Marcella
09-12-2020

Woekerhypotheek

In 2004 een hypotheek bij hen afgesloten. Afgesproken dat we hiermee geen enkel risico zouden lopen. Maar puntje bij paaltje bleek de levensverzekering niet voor het in de woning kunnen blijven bij overlijden van partner, maar ter aflossing van de hypotheek. Al die jaren blijken wij alleen rente betaald te hebben. En is er niets afgelost.

Noooiiiiit aan deze bank beginnen! Azen alleen maar op je geld.

Harry
02-12-2020

Geen service

Half oktober getracht een 5e zakelijke rekening te openen voor 1 van de werkmaatschappijen. Via internet bleek dit niet mogelijk dus telefonisch contact gezocht.

24 uur later door de bank teruggebeld en verschillende malen doorverbonden. Na ca. 45 minuten komen ze tot de conclusie dat ik een telefonische afspraak moet maken. Afspraak pas mogelijk op 2 december. Ondertussen alle stukken opsturen nar ze. Gebeld door bank op 2 december alles was netjes binnen maar openen van een rekening moet nu toch weer via internet. Natuurlijk dit niet geaccepteerd en dame aan de telefoon besluit dit voor te leggen aan de manager. 3 uur later teruggebeld met de mededeling dat het via internet moet en dat het daarna nog zeker 6 weken zal duren.

ABNAMRO weet alles van mijn bedrijf heeft een omzet van ruim 1,5 miljoen maar het openen van een rekening krijgen ze niet voor elkaar.

Echt een waardeloze bank waar geen cent overheidsgeld naar toe mag gaan. Klanten zijn lastig maar waarom zouden zij zich ook druk maken. Als het fout gaat ontvangen ze toch weer de benodigde steun van ons belastinggeld.

Zinza
01-12-2020

Onbeschoft en racistisch

Een rekening openen is onmogelijk met een niet-Nederlandse achternaam. Vervolgens is de klantenservice beroerd. Zou hier nooit een rekening meer willen openen.

Bacchus
26-11-2020

Afschuwelijke bank!

Ik zit al 2 weken zonder geld. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd bij de ABN AMRO Bank Ik ben wat ouder en mijn gezondheid laat momenteel te wensen over. Waardoor ik ben aangewezen op de ABN AMRO app. Als deze zou werken zou het fantastisch zijn! Maar het werkt niet. Ik ben al diverse keren zogenaamd geholpen door de klantenservice maar elke keer is mijn pas weer geblokkeerd hoe dit komt weet niemand. Inloggen op de app kan niet meer en ook niemand weet hoe dat komt niemand kan mij iets vertellen Ik zou worden teruggebeld door een zorgteam dit is gebeurd deze mevrouw heeft de Pas gedeblokkeerd en ik werd verzocht naar de winkel te gaan en mijn pincode in te toetsen om zo de pas weer actief te maken. Dit heb ik gedaan en al naar een poging werd duidelijk in het scherm dat we de pas nog steeds onbruikbaar was. Toen ik ten einde raad hoe ziek ik ook ben toch maar naar een ABN AMRO kantoor ben gegaan werd ik als een klein kind onbeschoft weggestuurd. Ik moest maar een afspraak maken en dat ik al een week zonder eten zat vonden ze vervelend. Ik heb er geen woorden voor! Vandaag ben ik wederom aan het proberen iemand aan de lijn te krijgen meestal lukt het wel na een halfuur. Als ik vandaag ook weer niet geholpen kan worden zit ik er dus ook dit weekend weer zonder eten gezellige feestdagen hoor. Ik heb nog geen bloemetje gekregen van de ABN AMRO Ik denk dat ik daar maar alvast aan begin te knabbelen.

Ik zou niemand maar dan ook echt helemaal niemand deze bank aanraden.

Ernst
09-11-2020

Minder maatwerk, duurder en weinig klantgericht

De laatste twee jaar is de bank in hoog tempo bezig haar producten te vernieuwen of af te schaffen. Je krijgt dan een zakelijk geformuleerde brief waarin staat dat product X vervalt, verandert of duurder wordt.

Een verbetering is de verandering nooit; het product verdwijnt zonder alternatief of versobert.

Je voelt je als klant tegen de muur gezet. Persoonlijk contact is er niet. En het helpdesk nummer dat in de brief staat waar je met vragen terecht zou kunnen; wel dat kun je beter niet bellen, want je eindigt met meer vragen dan je begonnen bent.

Badr
31-10-2020

De slechte bank voor jouw als cliënt

Sinds 1962 had ik bij Algemene Bank Nederland 4 rekeningen. 2 private, een spaar, en een deposito. Na overname door ABN van de Amsterdamse en Rotterdamse Bank werd het ABN Amro Bank en ging en gaat het steeds slechter.

Sinds 2003 maak ik in Nederland gebruik van een officieel brief en postadres omdat ik op een ambassade in Marokko werk en al meer dan 30 jaar getrouwd ben met een Marokkaanse vrouw derhalve ik ook dus ook domicilie heb in dit land. Begin van 2018 kreeg ik de eerste aanzegging dat mijn bankrekeningen per direct nochtans uiterlijk 2019 eenzijdig beëindigd wordt ook omdat mijn partner niet de Nederlandse nationaliteit heeft.

Bij KNAB en bij SNS Bank was ik welkom. Bij de KNAB kreeg ik ook een VISA Creditcard omdat ik via de ANWB tot 2003 een VISA kaart en bij de ABN Amro een Mastercard had. International Card Services, eigendom van ABN Amro Bank werd ik zonder opgaaf van een goede reden afgewezen met aantekening dat mijn partner Marokkaanse is.

Tot mijn stomme en grote verbazing heeft ABN Amro mijn Nederlandse brief en postadres misbruikt en 2 prive en een spaarrekening voortgezet terwijl al mijn betaalopdrachten via KNAB en SNS Bank wordt voortgezet. Toen ik dé Bank om uitleg vroeg was hun antwoord simpel. Ach u heeft de rekeningen al zó lang dat wij die ze online laten staan. Met ingang van 1 oktober heeft vraagt € 1.50 voor de rekeningen plus € 1.50 voor betaalpassen voor niet meer bestaande rekeningen. Noodgedwongen heb ik nu zelf een betaalrekening en de spaarrekening eenzijdig opgezegd máár ik moest wél eerst de bedragen betalen zodat die € 0.00 euro is want anders kun je niet opzeggen.

Principaal dwingt de ABN Amro Bank mij op één bankrekening te behouden omdat ik anders mijn Mastercard kwijt raak. Hier komt dan ook nog bij dat ik met de KNAB en SNS bankpassen bij de geldautomaat € 500 of € 800 euro op kan nemen. Met de ABN Amro Bankpas kan ik per dag slechts € 200 ofwel 2000 MAD opnemen. ABN Amro Bank maakt misbruik van haar macht en misbruik van door de bank creëerde omstandigheden want per 31 december 2019 heeft de bank per spoedservice van DHL mij aangezegd dat ik geen cliënt meer was. Godzijdank hebben wij gelukkig nog onze Mastercard van ICS maar ook ICS berekend sinds 1 oktober voor de maand oktober € 15.40 en einde oktober 2x € 1.75 voor de Mastercard terwijl ABN Amro voor 2 bankpassen ook € 1.75 en € 1.50 in rekening brengt als administratieve afhandelingen en kosten.

Dit is misbruik maken van door de bank gemaakte fouten en puur machtsmisbruik als bank.

FSL
27-10-2020

Geld storten munt geld een DRAMA bij ABN

Vandaag alweer een flink aantal km moeten rijden om muntgeld te storten bij de ABN en u raad het al of de banken zijn dicht en verwijzen ze je naar de Bruna winkel waar je ook geen muntgeld kan storten.

Loop je met een klap geld muntgeld rond te zoeken naar een afstort mogelijkheid.

Nergens maar dan ook nergens kun je er voor terecht.

slechte informatie op de website van ABN laat staan dat je ze moet bellen.

minimaal een half uur aan de telefoon en ook dan krijg je geen actuele informatie waar je dit wel kan doen.

Klote bank eerste klas.

Allemaal door corona geven ze dan als smoes.

Waarom worden dan wel alle bankkosten en rentes op tijd binnen gehaald. Moesten we ook blokkeren door corona.

Sorry maar die smoes hoor je de hele dag al.

Ik als ondernemer kan deze smoes toch ook niet telkens gebruiken bij mijn klanten. Dan zijn we zo klaar met alles.

Ik gaat dit in ieder geval naar een andere bank waar een klant nog een klant is en geen melk koe.

Kamil
26-10-2020

Niet fijne bank meer

Ze doen graag zelf wat hun beter uitkomt en niet de klanten

Martinus
15-10-2020

Dank u voor dee BKR notering ABN AMRO

Wordt al 7.5 jaar gehinderd door een BKR Notering, een negatieve. Vroeger handelde ik op de beurs van deze bank. AGV een storing bij de bank was er een aanzienlijk bedrag verloren, je kon er een leuke nieuwe BMW voor kopen.

Dat moest tot de Kifid worden opgespeeld. Uiteindelijk werd ik gebeld door een advocaat, die gaf aan dat de bank alles schade zou vergoeden, maar hun excuses aanbieden deden ze niet want het was mijn eigen schuld, ik was namelijk geen handelaar maar een speculant en dan kan je verliezen verwachten.

Snel weg bij deze club, toen jaren later de Fortis waar ik bankierde werd overgenomen heb ik ze een tweede kans gegeven.

Dat bleek een inschattingsfout, na omzetting van een Flexibele kredietruimte op de rekening courant ben ik in de problemen gekomen. Die rekening boekte automatisch rente af van een andere rekening en toen dat niet lukte werd de rekening automatisch door het plafond gedrukt. Oftewel het krediet werd automatisch hoger dan de toegestane limiet. Dit resulteerde in het bevriezen van ALLE rekeningen. Mijn portefeuille kwam bij Lindorff terecht en ik bij het Voedsel loket. Uiteindelijk ben ik nieuwe rekeningen bij de ING gaan openen. De ABN AMRO heeft tot twee keer geweigerd aan de ING om mee te werken aan het overzetten. Had dus in april 2013 een BKR notering. Lindorff was heel schappelijk en vond dat ik een beetje in mijn gelijk stond en ook nog eens 30 % kwijtgescholden eind 2015. Dat leverde mij wel een negatieve BKR op en dit duurt nog tot december 2020.

Krijg geen bedrijfskrediet, de klanten betalen heel laat en de fiscus doet ook moeilijk, maar zal mij er nog even doorheen moeten slaan.

Ga AUB nooit in zee met de ABN AMRO is het enige advies.

17-09-2020

Vreselijke organisatie !

Ongelofelijke prutsers! Contract verkeerd ingesteld door deze bank waardoor ik niet eens bij mijn eigen zakelijke rekening kan, helpdesk helpt ook niet, medewerkers snappen ook niet hoe het werkt en kunnen het helaas niet oplossen. 1 uur aan de telefoon en dan verbreken ze de verbinding, weer kwartier in de wacht en dan de volgende die ook niet kan helpen. Je wordt afgesnauwd en krijgt ook nog eens een grote mond.

De volgende verteld je dan .excuses het is een fout van ABN AMRO daar kan je het mee doen.

Het probleem wordt alleen niet opgelost.

Daar betaal je als zakelijke gebruiker goed voor en service is er niet.

Betty
01-09-2020

Hypotheek beloven en uiteindelijk toch niet verstrekken

Beloftes niet waarmaken

Bram
30-07-2020

Prutswerk van ABN AMRO BUSSUM

Nadat ik vanmorgen met het 0900 nummer heb gesproken (ook al 6 minuten wachten) deelde een medewerkster mij mee dat ik bij de ABN AMRO bank op de Brediusweg in Bussum terecht kon met enkele vragen.

Uiteraard heeft men daar ook corona voorschriften dus moest ik eerst 10 minuten wachten voor ik naar binnen mocht. Na 10 minuten kwam er een medewerkster om mijn vragen te noteren en door te geven aan iemand die zich heel goed verborgen had gehouden. Deze dame kwam mijn legitimatie halen en mijn bankpas. Na 35 minuten keerde ze terug met de mededeling dat ik naar een zakelijk kantoor moest. Het heeft haar dus 35 minuten gekost om daar achter te komen. Wellicht een is herhalingcursus hier hard nodig. Ik zal mijn bijzonder negatieve ervaring bij deze bank met iedereen die ik ken delen.

Wellicht een suggestie: kunt u publiceren en duidelijk op uw website vermelden dat uw kantoor alleen voor privé rekeninghouders is en niet voor zakelijke rekeninghouders.

Marianne
27-07-2020

Meegroeihypotheek sinds 1991

Hopeloos deze bank, neem hier géén hypotheek. Al 29 jaar een slechte service en advies. Deze bank wordt slapend rijk van je geld zonder daar iets tegenover te stellen.