Ikea.nl reviews

1.7
Positief4%
Neutraal0%
Negatief96%
Laatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Recente Ikea.nl ervaringen

Alje
11-06-2024

Zaterdag 8 juni 2024. Om 12.57 rekende ik onder meer een PAX kast af. Op naar de service afdeling. Nummer doorgegeven. De kast wordt dan opgehaald uit het magazijn en op een karretje meegegeven aan de klant. Om kwart over 2 kreeg ik eindelijk de kast mee! Een uur en een kwartier wachten dus!

Houdt de service van Ikea op zodra je betaald hebt? De klant wacht toch wel want hij heeft al betaald? Nee voor mij geen Ikea meer, ben er helemaal klaar mee. Dit is toch niet normaal meer. Als je een winkel binnengaat en men zegt dat het product even uit het magazijn gehaald moet worden dan ga je toch ook niet zolang wachten, dan loop je eruit. Laat de klant voortaan pas betalen als het product geleverd is. Toen ik zei dat ik een uur en een kwartier moest wachten was het antwoord van de medewerkster 'ja dat is wel lang' waarna ze zich omdraaide en wegliep.

Anna
07-06-2024

ÄpplarÖ loungeset gekocht in 2021. Paar weken geleden eerst mijn dochter en daarna ik zelf door de bank gezakt (en nee, ligt niet aan ons postuur;-) omdat dragende balkjes niet sterk genoeg zijn. Tot 2x toe ruim een uur in de wacht gestaan bij de klantenservice en uiteindelijk werd gezegd dat ik waarschijnlijk wel recht had op een nieuwe set. De medewerkster vond het zelf ook niet kunnen dat dit nu al gebeurde, daarna een tuinset buiten hoort. Tot ik werd teruggebeld en er werd medegedeeld dat de garantie slechts 2 jaar is, ik de bank na elke regenbui had moeten afdrogen en deze in de winter binnen had moeten staan. Ik heb overigens netjes het bankje 1x per jaar in de beits gezet, maar dat mocht niet baten. Een teak houten set zou tegen een beetje vocht moeten kunnen zou je denken. Ik zeg nooit meer ikea! ik voel me echt waardeloos behandeld. Het ergste van alles is nog, dat werd gezegd dat een klacht indienen geen nut had omdat dan dezelfde mensen mi

Rob
24-05-2024

Een kast bij IKEA gekocht. Door partner van IKEA Roamler Tech in elkaar laten zetten. De kast is helaas dramatisch in elkaar gezet. Helemaal scheef en diverse onderdelen verkeerd gemonteerd. De klachtenafwikkeling is nog slechter! Een maand na plaatsing wil men de kast weer demonteren. Wat er daarna gaat gebeuren weet nog niemand. Dus: veel geld betaald, maar super slechte service ontvangen. En een maand na de plaatsing weten wij totaal niet hoe het verder gaat! Ik ga de kast nu liever zelf plaatsen.

Maud
20-05-2024

Ikea heeft voor de Nederlandse markt aan Nederlandse consument, Duitse cadeaukaarten verkocht waarmee betaald kon worden bij Ikea Nederland. Deze kaarten zijn drie jaar geldig. Ikea heeft per 1 jan 2024 bepaald dat deze deze alleen nog maar in Duitsland kunnen worden uitgegeven. Dit is bij wet verboden. Ikea Nederland weigert de kaart maar heeft wel 100,- van de cadeaukaart geïncasseerd. Bovendien is Ikea Nederland de kaart blijven verkopen terwijl ze wist dat het beleid hiervoor gewijzigd zou worden. Dit betekent dat Ikea Nederland opzettelijk consumenten heeft gedupeerd door kaarten te verkopen waarvan zij wist dat deze voor de Nederlandse markt waardeloos zou worden. De cadeaukaart is in april 2023 aangeschaft het wijzigen van de voorwaarden heeft ertoe geleid dat de kaart een

Ed
16-04-2024

Tuinset Applaro na een jaar al zwaar beschadigd door weersinvloeden. Geen garantie want is normaal volgens IKEA. Na 3 jaar compleet rijp voor de vuurkorf ondanks elk jaar 2x lakken. Set van €1200 na 3 jaar onbruikbaar. Wij zijn enorm teleurgesteld in Ikea.

Esther
26-03-2024

Pakket wat donderdag bezorgd had moeten worden is op dinsdag nog steeds niet bezorgd. Op de site van Post NL staat bij niet ontvangen pakket vintage opnemen met afzender (IKEA) deze zeggen weer dat ik het met post NL moet afhandelen. Van het kastje naar de muur. Omdat mijn pakket bij Post NL ligt zegt IKEA niet meer verantwoordelijk te zijn voor het pakket. Dus nu geld kwijt en pakket kwijt. Wat een afknapper van IKEA! Ik zal daar nooit meer online iets bestellen omdat je het risico loopt als Post NL zijn werk ook niet goed uitvoert dat je je geld en spullen kwijt bent!

Pieter
10-03-2024

Onderstaande review verstuurd naar aanleiding van de aanschaf van een tv meubel Rannas in Utrecht op 7 februari 2024.

_Een, naar onze mening,mooi ontwerp met strakke details,eenvoudig te monteren en prima afstelbare scharnieren. Maar.bij montage van het onderstel blijkt dat de de langsligger niet past in de dwarsligger .

Bij de produktie is een fout gemaakt bij het infrezen van de sleuven in de dwarsligger. Om nu 200 km op en neer te reizen gaat ons te ver en strookt ook niet met het groene imago van Ikea.

Dus zelf andere sleuven in geflext. Een oplossing ,maar niet voor iedereen geschikt._

Antwoord van Ikea.bovenstaande tekst gaat over de service van Ikea en niet over het produkt , dus wordt de revieuw niet gepubliceerd.

Groet Silvia.

Tja, niet echt objectief die reviews bij de Ikea produkten.

Anna
08-03-2024

Hasvik kast gekocht in elkaar gezet en na bijna een jaartje klemmen de schuifdeuren ineens krijg ze niet meer normaal open en dicht.

Omdat de de buitenkant geschilderd heb kunnen ze me alleen een cadeaukaart van 20 euro geven uit coulance.

Na veel discussie willen ze wel iemand van hun montage partner laten komen om naar de deuren te laten kijken en te repareren (specifiek nog gevraagd!) moet ikea wel 120euro betalen.

Wanneer de monteur komt kan hij niets doen omdat Ikea geen onderdelen heeft gestuurd of meegegeven. Monteur geeft aan standaard niets bij te hebben.

Lang verhaal kort. Ik krijg m’n geld niet terug. Want ikea zegt dat ze nooit monteurs sturen voor niet nieuw in de verpakking kasten.!?! Mocht wel uit coulance een cadeaukaart t.w.v. 60 euro krijgen.

Oplichters! Sigaar uit eigen doos.

Kan m’n oren en ogen niet geloven, service was vroeger nog wel goed bij Ikea maar wat een oplichters nu zeg!

Donald
05-03-2024

Op de klantenservice werken leugenaars en mensen die het niks interesseert wat ze zeggen want ze liegen de hele boel bij elkaar

dus mensen wees gewaarschuwd

koop niks bij deze oplichters want de klantenservice liegt als je klachten hebt

Kees
03-03-2024

Watervast laminaat gekocht. Nou wat denk je waterschade. Door wat drinkwater. Zeggen ze dat het leg fout is. Lekker makkelijk.

Daniela
02-03-2024

Slechte klantenservice en bezorging, 53 euro verzendkosten betaald voor een keukenkast, ze hebben op het verkeerde adres afgeleverd, hebben we het zelf opgehaald, (het is afgeleverd bij een bedrijf) had ik gelijk doorgeven en ze hebben me verzekerd dat ik een compensatie krijg 🤢🤮 tot de dag van vandaag geen antwoord op mijn gestuurde e-mails 😈 volledig teleurgesteld

Sjm
19-02-2024

Kwam er al jaren fan van hun spullen maar sinds de zelfscan kom ik er niet meer ,je word nu gedwongen om met pin te betalen terwijl ik liever contant mijn aankopen doe ,dus geen ikea meer voor mij

Ir
18-02-2024

Zeer klant onvriendelijk in restaurant. Je MOET een wit broodje nemen met kaas. Ze kunnen je geen bruin broodje geven. Foei ik voel discriminatie als je geen wit brood mag eten. Heb zelf maar bruin broodje gekocht elders. Niet leuk

SjoerddeKoerd.
16-02-2024

Prijzen verlagen? Betaal de klanten maar terug waar ze recht op hebben. Keijg.nog 15 eudo. Klantenservice is koppig beutaal en liegt. Kan alleen ten strengste aanraden hier.niets meer te kopen. Oplichter en verkopen vooral rommel.

REINIER
05-02-2024

Keuken gekocht 25 jaar garantie, na 10 jaar schade aan diverse frontjes. Als je aanspraak wil maken op garantie wordt het afgewezen omdat dit door water komt. De scade is over meerdere frontjes en niet alleen bij spoelbak. Naast dat personeel in winkel niet weet wat ze doen wordt je kast je muur gestuurd om vervolgens te horen dat je klantenservice moet bellen. Deze beoordelen achter her bureau en luisteren niet naar de klant. Ikea kent het woord service niet. Tot slot als je fysieke locatie bezoekt moet je de gegele winkel door wat een grote ergenis is. Niet can deze tijd. Mijn advies is niet kopen daar.goedkoop is duurkoop met schijn garantie

Antonie
31-01-2024

Na aanschaf van een komplete keuken blijkt de vaatwasser niet te werken normaal gesproken krijg je dan een nieuwe maar niet bij ikea daar gaan ze hem repareren, dan betaalt je dus voor een nieuwe vaatwasser maar je heb een gereviseerde gekregen als klap op de vuurpijl moet je ook een vrije dag pakken voor de monteur die komt tussen 9.00 en 17.00 maarja dan zijn de meeste van on gewoon aan het werk.

Dus je betaalt voor iets nieuws je krijgt gereviseerd en nog een vrije dag kwijt ook

Naomi
22-01-2024

Monteur (niet Nederlands sprekend) komt in opdracht van Ikea een kast monteren, beschadigd nieuw laminaat en plafondplaat. Ikea verwijst me (zonder excuus) door, RoamlerTech verwijst me (zonder excuus) naar hun verzekeringsmaatschappij door. Na vier mails aan ene Mandana, (waarin ik nog net niet mijn bloedgroep als bewijs moet aanleveren) krijg ik de reactie dat ik: 1. Meer begrip moet hebben voor hun traagheid, 2. Ik geen slachtoffer maar 'dader' ben, aangezien het blijkbaar 'racistisch' is om te verklaren dat communicatie met de monteur moeizaam was aangezien deze de Nederlandse taal niet goed beheerste.

Totale schadepost: 1250 euro voor een kast inclusief montage bij Ikea/Roamler Tech, een beschadigde laminaatvloer, een beschadigd plafond en totaal geen coulance (laat staan excuses of een vergoeding) vanuit Ikea/Roamler en de verzekeringsmaatschappij.

Zeer treurig, eerste en laatste keer dat ik bij deze onbeschofte bedrijven een dure aankoop heb gedaan.

Anita
27-12-2023

Pax kast gekocht. Alles wat mis kon gaan ging mis. Maar er was geen afspraak met Ikea te maken die constant verschrikkelijk slecht bereikbaar was. En dus afspraken niet nakomt. Mij 4 dagen voor niets thuis laat wachten op monteurs of kasten die dood gewoon niet komen. Waar je zelf achteraan moet bellen!?

Dan mag je je verhaal doen en krijg je 160 euro schadevergoeding. wat een lachertje. Het komt niet in de buurt van alle telefoontjes en zinloze wachten dat ik heb gedaan dankzij Ikea. Werkdagen thuis gezeten. Echt sprakeloos dat ikea me afscheept met een telefoontje van een 19 jarige griet van de klantenservice die me meedeeld na 6 weken wachten (nadat ik de klacht indiende) dat dit het hoogste bedrag is wat ikea uitkeert.

Ook zo triest en goedkoop

Echt mensen!

Blijf verre van Ikea

Ik kom er echt nooooit weer. beter voor mijn hart ook!

Dick
13-11-2023

Geen verbinding.te lange wacht stand.

Schande €1,20

Ikea familie aanmaken online onmogelijk.

Bij mij is alles geblokkeerd.

Krijg nergens kontakt.

Alleen maar keuze mogelijkheden.

Die niet aansluiten

We durven er niets meer te kopen!

Ik verwacht een fstsoenlijk antwoord van Ikea.

(e-mailadres verwijderd)

Dxxx
10-11-2023

Beste IKEA,

Nog nooit heb ik een klantesnservice meegemaakt zonder ‘service’. Mijn Besta kast lijkt niet goed te zijn en is scheef. De vloer waar deze op staat is recht en meerdere handige mensen hebben geprobeerd de Besta kast netjes te krijgen. Doordat ik van verschillende winkels voorraad heb gebruikt en zoveel verschillende dingen bij jullie heb gekocht tijdens mijn verhuizing, heb ik geen bon meer. Nu zit ik met een scheve kast, want ik best een duur grapje vind. Via de chat zou ik worden doorverbonden, maar ik word uit de chat gegooid. Via de telefoon wordt deze gewoon neergelegd, omdat ik niet een klant ben volgens het boekje. Ik kan jullie foto’s sturen van de kast. En aangezien jullie de enige zijn die een Besta kast verkopen, weet ik niet wat voor bewijs er nog meer nodig is om te laten zien dat deze toren van Pisa bij jullie vandaan komt. Hoe gaan jullie dit oplossen?

Meer Ikea.nl reviews