Ikea.nl reviews

Laatste 12 maanden202220212020

Recente Ikea.nl ervaringen

Gert
01-02-2023

Ben net bij hun filiaal in Amersfoort geweest. Had uit een bak met pluchen husky honden, een gehaald. Dit was zo'n 10 meter voor de zelfscankassa. Bij de kassa afgerekend. Bon werd geprint. Toen pas zag ik dat de husky hond vuil was aan de onderkant. De zelfscan medewerkster weigerde om een nieuwe uit de bak te halen, want dat kon en mocht gewoon niet. Er stond ook totaal geen rij. Nee we moesten naar de klantenservice en dan weer opnieuw door de winkel. Heb mijn geld teruggehaald. Kom zeker terug om een nieuwe husky te halen, want het is bijna dierenmishandeling om zo'n pluchen beest daar in die geelblauwe doos te laten zitten.

Rene
04-01-2023

Voor de kerst aangegeven dat het matras dat ik 6 maanden daarvoor heb aangeschaft een kuil vertoont

Foto's opgestuurd, daarna wederom Foto's gevraagd en opgestuurd, daarna gevraagd een plank in de breedte over die kuil te plaatsen en een foto te maken?

Volgens mij is een kuil een kuil die er niet hoort te zitten na 6 maanden?

Paul
31-12-2022

Bank gekocht en laten bezorgen 1e datum geen bank bellen bellen bellen nee helaas andere datum . 2e datum geen bank bellen bellen bellen . 3e datum weer geen bank.elke x een andere fout elke x een ander excuus geen enkele x een sorry meneer gehoort . klaar mee ergens anders wat kopen .

Merel
14-12-2022

Ik koop nooit meer iets van Ikea. Heb een matras besteld dat bezorgd werd. Ik was in de veronderstelling dat het opgerold was. Bleek recht te zijn. Paste niet in mijn huis. Totaal ongeïnteresseerde bezorgers. Als ze het weer meenamen kosten het me 50 euro. Dus ik heb zelf met 4 man het loodzware matras naar 3 hoog gehezen. Ben ik de halve dag mee bezig geweest. Net een klacht geprobeerd in te dienen. Wederom klantonvriendelijkheid en betweterig te woord gestaan door patroeska van Ikea. Had altijd een positief beeld bij IKEA’s maar dat is weg. Wat een afknapper dit bedrijf…

AK
25-11-2022

Van een klantvriendelijk naar een klantonvriendelijk bedrijf. Een paar weken geleden een kookplaat voor mijn keuken gekocht voor 1699,00 €.

Ik had hem nog niet nodig, maar op advies van de verkoper toch alvast aangeschaft, "want je weet maar nooit met de leveringen tegenwoordig!"

Zo gezegd zo gedaan, zie ik dat diezelfde kookplaat nu te koop staat voor 1499,00 €.

Ben dit bij de klantenservice gaan melden, maar helaas: "prijzen fluctueren en hier doen we niets mee, helaas voor u!".

Bij iedere andere winkel was dit prijsverschil terugbetaald, maar niet bij de Ikea!

Willy
19-11-2022

Lang niet bij Ikea geweest, deze week toch maar naar het restaurant, gratis koffie, appelgebak gekocht, het water van de diepvries lag op het schoteltje,en het gebak was niet ,wat je er van verwacht, jammer , dus nooit weer, ook niet voor de gratis koffie, was " vroeger" toch alles beter?

Gildor
31-10-2022

Weet niet of wij nou blij moeten zijn om te zien dat mensen ook erg slecht worden behandeld of juist moeten huilen. Het is gewoon gek dat een bedrijf als Amazon een vele betere klantenservice heeft als ikea, waarbij ze wel met de klant willen helpen en mee denken. Maar niet bij hun. Kom kopen en hou je mond dicht. En blijkbaar zijn er verschillende officiële Nederlandstalige website. Goed kijken welke jij op kijkt. Wij waren meerdere jaren klant, met voor ons grote uitgave. Een huis, 2 bedrijven en in de nabije toekomst een verhuizing. Ons geld gaat ergens anders naartoe. Het begint met 1 a 2.

Lisette
31-10-2022

Een lade voor in een Småstad-bank gekocht en in elkaar gezet. 'Pok' daar gaat zo'n houten pinnetje dwars door de voorzijde heen. Nog nooit zoiets gehad! Dus wij terug met dat ding, want ik had online gelezen dat dit onder de 'Oeps'-garantie valt.

In Utrecht (dus eerst kilometers rijden.) bleek dit niet zo, want dat was een Belgische Ikea-site. Had ik niet gezien.

Dus wilde ik aanspraak maken op de gewone productgarantie. Want bij het monteren hoort zo'n pinnetje niet door het materiaal heen te gaan. Heb ik in al die jaren ook nog nooit gehad of voor elkaar gekregen. Dus erg bijzonder.

Enfin. er was geen discussie mogelijk. Dus we zijn vertrokken.

Gelukkig deden we dit voor onze winkelronde, want we stonden op het punt voor ruim € 4.000 aan kasten en andere meubels te kopen, voor onze woonkamer (bibiliotheekwand) en ook voor ons bedrijf.

Met deze kwaliteit en ***service durven we dat niet meer aan. Dat doen we nu liever bij een gewone meubelwinkel.

Rose
12-10-2022

Kasten gekocht bij de IKEA.

Betaald voor het laten monteren. Geld terug ontvangen want ze waren overgestapt naar een ander klusbedrijf en daar moest ik zelf achter aan. Vervolgens een afspraak gemaakt bij ''Klusup''

Bij aankomst zeggen de mannen (2) al; ''hier zijn wij minimaal 8 uur mee bezig''. Ik heb dezelfde kasten als mijn zus en die waren in 5 uur in elkaar gezet maar oke. Na 30 minuten zegt 1 van de mannen; ik moet naar een andere klus en kom over 2 uur terug. Met spoed moest er iemand anders geregeld worden? Persoon was gearriveerd en gingen verder met de kasten in elkaar zetten. Andere meneer belt op en zegt dat die uitloopt op de andere klus. Eindstand: Meneer komt terug, kasten waren niet goed in elkaar gezet door de andere mannen en niet af dus moet een vervolgafspraak komen. Geen aanrader dit. Ongeregeld zooitje.

Marco
10-10-2022

2 jaar geleden een Gronlid hoekbank gekocht. Ikea biedt 10 jaar garantie. Na 2 jaar is de bank doorgezakt bij de leuning. Contact opgenomen met Ikea. Volgens Ikea ligt dit aan een foutieve montage. Ik heb de bank volledig volgens de beschrijving in elkaar gezet. Dus die garantie van 10 jaar stelt kennelijk weinig voor. Als er iets met de bank aan de hand is dan ligt dit altijd aan de klant en niet aan het product. Een soort schijngarantie dus. Ikea wilde ook op geen enkele manier ook maar iets tegemoet komen. Zeer teleurstellend.

Aj
08-10-2022

Vier eetkamer stoelen bij ikea besteld. Zien er op de website mooi uit en durfde de gok wel te nemen ivm hun 365dagen retour beleid.

Stoelen bleken dus van waardeloze kwaliteit, leken wel kinderstoeltjes. Poten staan hartstikke scheef en lijken elk moment te kunnen afbreken. (Ze zijn professioneel in elkaar gezet) Ik maakte me niet teveel zorgen, want 365dagen retour beleid.

Wordt mijn verzoek om te retourneren geweigerd, telefonisch en via de chat, omdat ik de verpakking (een dun laagje plastic en een beetje piepschuim) al had laten weggooien.

Ontzettend slechte service, ze voldoen niet eens aan hun eigen voorwaarden. Ik ben nog niet klaar met Ikea.

Marcus
03-10-2022

Zeer slechte service . Bed gekocht en in elkaar laten zetten . Bed was beschadigd , dus klantenservice gebeld . Klanten service was heel slecht bereikbaar via telefoon , dus moest via app . Je wordt van kastje naar de muur gestuurd en geen oplossingen aangeboden , want telkens krijg je iemand anders op de app , zonder enige ervaring hoe problemen , in het belang van de klant . Uiteindelijk na 2 maanden ,over en weer geapp ,geregeld dat ze het beschadigde bed op zouden komen halen en een nieuwe neer te zetten , namen ze het beschadigde bed niet mee omdat het niet uit elkaar was gehaald , terwijl ze dat wel hadden beloofd via de app . Ook al hadden we het zelf kunnen doen , had het nog niet gekund omdat zelf de originele doos hebben meegenomen en dus niet terug gestopt kon worden . Toch weer geprobeerd om te bellen en er werd opgenomen en ons verhaal, tegen weer iemand anders verteld , werd de hoorn erop gegooid . Weer teruggebeld , werd er weer niet opgenomen . Lieve mensen , koop aub n

21-09-2022

Kwamen bij de kassa zelfscan

Moet je eerst alles uitpakken en scannen dan de ikea kaart die niet werkte invoeren toen was de kassa stuk

Cassiere liep zich dood tussen 4 kassa s maar bleef vriendelijk

Kunnen de gewone kassa met cassiere niet terug wij hebben 15 min gewacht met betalen

Zeer klantonvriendelijk

Ikea verdient genoeg voor meer cassieres

Piet
20-09-2022

Telefonisch . een medewerker krijg ik aan de telefoon. die zoekt de informatie op de website. dat had ik zelf al gedaan. dat heeft geen nut. zij kon het antwoord ook niet vinden. nu bel ik het nummer van de door haar gegeven afdeling. 40 minuten later nog geen verbinding. geef uw medewerkers een goede opleiding zodat ze alle vragen makkelijk kunnen beantwoorden.

Harma
17-09-2022

Meer dan 20 min aan de telefoon gehangen en nog niemand aan de lijn!.

Bank 4 jaar geleden gekocht en de hoes is al niet meer om aan te zien. Kleur is er af.

Karin
16-09-2022

Ikea geeft vijf jaar garantie op een product… maar als ik na vier jaar een beroep die op de garantie wordt deze afgewezen want ‘een productiefout’ moet binnen twee maanden zichtbaar zijn. Conclusie: je zult de schade zelf wel veroorzaakt hebben. ‘Vijf jaar garantie op productiefouten’ is dus een dikke leugen. Overigens duurt het ook welen voor je eindelijk iets hoort van de klantenservice!

Jacqueline
11-09-2022

Dankjewel Ikea Breda voor alweer de goede service. Casper met een c, heeft extra moeite gedaan om bodemlatjes te vinden voor de bedbank Hemnes. Zo fijn dat we het bed kunnen herstellen en weer als logeerbed gebruiken.

Veel dank, Jacqueline de Graaf

Vera
10-09-2022

Jaar geleden kast gekocht. Bleek uiteindelijk allerlei lades enz niet leverbaar. Hebben voor de deur nog naar ander filiaal moeten rijden. een jaar verder met loze beloftes, dat dingen op voorraad zullen komen en dat wij gebeld zouden worden, NOOIT meer wat gehoord en de kleur waar dus nu een vierdelige kast van hebben, is t assortiment uit. Jammere is dat klantenservice nooit bereikbaar is, je van kastje naar de muur wordt gestuurd, en ze je echt niet verder willen helpen. Met alle uren, tijd, benzine die hierin zit, had ik echt veel beter een duurdere kast kunnen kopen. Enorm teleurgesteld, voor mij nooit meer ikea.

Wouter
07-09-2022

Ik neem de moeite om een review om een product van ze te reviewen dat vol fabricage en design fouten zit. Wordt de review geweigerd. De reviews van Ikea zijn niet transparant en consumenten worden om de tuin geleid. Klantenservice neemt klacht niet serieus. Shame on you Ikea, verwachtcik niet van een Zweeds bedrijf.

Vincent
26-08-2022

Koop nooit een bank bij Ikea. Gaan niet langer dan 4 jaar mee en ze geven geen garantie. Schuiven het allemaal onder dagelijks gebruik.

Meer Ikea.nl reviews