IZA reviews

4.2
Positief15%
Neutraal15%
Negatief70%
PeriodeLaatste 12 maanden20202019
Lid
Hans
08-10-2021

De laatste tijd merk ik dat de menselijke maat bij het IZA niet meer is wat het vroeger was. De klant is een nummer geworden en de medewerkers aan de telefoon zijn m.i. zodanig getraind om elke hulpvraag (te) snel af te handelen. Het valt mij op dat vaak de computer de schuld krijgt. Makkelijk toch?

Ik heb hier moeite mee en voel mij dusdanig niet meer thuis bij het IZA waar ik altijd het gevoel had dat men voor de menselijke benadering koos. Nooit ben ik erop uit geweest om een andere zorgverzekeraar te zoeken. Altijd ben ik bereid geweest meer te betalen voor een goede service en klantvriendelijkheid.

Helaas moet ik na mijn ervaring van gisteren constateren dat het IZA inmiddels een kloeke, kille organisatie is waar de klant een nummer is. De menselijke maat is verdwenen.

Jennifer
24-08-2021

Nooit geen IZA meer

In oktober 2020 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van IZA, om te informeren of het nut had om mijn eigen risico te verlagen per januari 2021 voor een eventuele operatie.

Tijdens het telefoongesprek met de IZA ben ik eerlijk geweest over mijn oriënterend gesprek bij de arts, dit maakte voor de betreffende medewerker geen verschil. Echter, is dat oriënterend gesprek wel als startdatum genoteerd en daarmee is het traject in gang gezet, met als gevolg dat ik nu toch de operatie van mijn eigen risico 2020 moet betalen.

De informatie van de medewerker was niet correct waardoor ik hogere kosten heb moeten maken. Als ik destijds juist was geïnformeerd, had ik andere keuzes gemaakt.

Om tot een oplossing te komen en mijn kant van het verhaal te vertellen heb ik contact met de IZA opgenomen, maar dit gesprek heb ik als onprettig ervaren, wanneer ik het niet eens was met de geboden oplossing, mocht ik contact opnemen met de tuchtcommissie. Kortom, voor mij geen IZA meer.

Kim
20-05-2021

Telefonische bereikbaarheid dram

Of je wordt weggedrukt tijdens gesprek na lang wachten of er komt gewoon niemand aan de telefoon.

app was voorheen prima, nu kan je nergens meer verbruikte zorg inzien.

jammer.nog heel wat maanden voor dit jaar voorbij is😔

Roel
02-02-2021

Klerezooi die IZA

Wij hebben de laatse maanden zoveel problemen met de IZA! Na lang wachten aan de telefoon, wordt je te woord gestaan door medewerkers die niets kunnen zoals bv. het doorverbinden naar een afdeling of gaan opzoek naar de gevraagde afseling. Vervolgens zit je een hakf uur in de wacht en wordt je contact verbroken. Weer bellen en na uitleg en frustratie het hele verhaal weer verteld te hebben wordt je weer in de wcht gezet en ,. wordt weer de verbinding verbroken, ondanks dat de medewerkster een toezegging gedaan heeft je terug te bellen. Helaas. Dan krijgen wij afwijzingen van een speciaal zitkussen en matras. Deze zijn aangevraagd door verpleegkundige, ergo therapeuten met de huisarts! Waarom wij dan die brieven krijgen en niet de bedrijven die het verzoek hebben ingedient, is zeer vreemd. Nee het is een kelerezooi bij de IZA! Hulpinstanties als Ergo, Fysio etc. lopen tegen een onwillige ziektekostenverzekering aan. Zijn niet behulpzaam naar die partijen en roepen steeds Privyciwet, ook al hebben die partijen alle informatie.

Bedenk voordat men begint!

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jan
01-05-2020

Je krijgt er een hartaanval van

In december 2019 overgestapt van IZA vrije keuze naar IZA ruime keuze. IZA sluit contracten 2020 niet voor maar tijdens het lopende jaar met zeer vervelende gevolgen.

Bij huisarts bezoek urgente hartproblemen en huisarts maakt afspraak met een cardioloog niet het snelst beschikbaar is logisch lijkt mij. Helaas maakt deze cardioloog dienst uit van een organisatie waar na diverse telefoontjes niet helder is wel of niet contract. De helpdesk geeft standaard antwoorden en voelt nooit mee met een patiënt. Transparant noemde zij zich. Intern weten zij niet wie wat doet.

Als al geen dreigende hartaanval hebt krijg je wel één van de IZA

IZA is niet meet de IZA van 10 jaar geleden dus ambtenaren van de gemeente let op en denk na over een overstap naar een andere en betere zorgverzekering. VNG laat IZA eens onderzoekn van alle misstanden die er gebeuren.

Rav
29-01-2020

Alweer 6 % premie verhoging, maar minder Vergoedingen

Het gaat bergafwaarts met de IZA.

Premie alsmaar hoger, maar vergoedingen worden afgebouwd.

En waar gaat de Winst naar toe?

Toren hoge Salarissen voor de Directrice en Bestuursleden, dus blijft weinig over om te vergoeden.

Andre
09-01-2020

Geen kraamhulp

Wij kregen geen kraamhulp omdat ons kindje vlak voor de bevalling was overleden. "Dat is dan toch niet nodig?" kregen we te horen. Heel bijzondere organisatie IZA.

Isa
Isa
31-12-2019

Vervelende ervaring

Dit jaar gebikkeld om achter een vergoeding aan te gaan voor een neuscorrectie, voornamelijk septum.

2x afgewezen. Belachelijk. Mijn kno arts heeft nog aangegeven dat het medisch is maar zij zeggen van niet. Ik heb gevraagd langs te komen voor bij iza medische arts maar dit wouden zij niet, terwijl iemand het mij telefonisch had aangeboden om daar naar te vragen na 2e afwijzing. Vervolgens krijg ik een einde jaars rekening van bijna 600 euro. Omdat ik 2 keer bij de kno voor onderzoek ben geweest. Dit werd dus niet vergoed ook. Beetje teleurstellend.

Bert
08-10-2019

Klacht afgedaan als vraag

Ik heb een klacht ingediend omdat een rekening niet is in te zien, anders dan na heel veel gedoe!

Omdat dit door IZA wordt beoordeeld als vraag en niet als klacht wordt ik verwezen naar de website. Maar daar is echt geen antwoord te vinden op mijn klacht. Op die manier kun je het aantal klachten op papier natuurlijk behoorlijk lager maar in werkelijkheid zal het dus vele malen hoger zijn

Carla
04-08-2019

In mijn iza-keurslijf

Communicatie kan niet via de mail, zodat je nooit bewijslast kunt opbouwen over hetgeen je gecommuniceerd hebt. Ook qua facturen een ramp. Je krijgt ze niet meer thuis op de mat en zit in het keurslijf van hun systeem die lang niet altijd werkt.

Rampzalig.

Brigitte
15-06-2019

Site niet bereikbaar

Sinds de site is vernieuwd kan ik niet meer bij mijn gegevens terwijl ik wel ben ingelogd. Gewoon een blanco scherm. Ik heb hier meerdere malen op gewezen. Ik denk erover om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Brigitte

Klaas
29-05-2019

Slechte klantenservice

In april 2019 heeft IZA ingesteld dat papieren facturen geld gaan kosten. Het factureren is alleen nog kosteloos als je zelf inlogt op MijnIZA en daar de rekening opzoekt. Ik heb hier een klacht over ingediend. De klachtenafdeling doet net alsof het een verzoek is en niet bij hen thuishoort. De juiste afdeling benaderen moet je zelf maar doen. Weer een klacht ingediend, zelfde stramien. Toen gebeld en eindelijk kreeg ik iemand die met de klacht bezig ging. Ik heb aangegeven dat het stoppen met papier aan het begin van het jaar had moeten gebeuren, niet als ik nog 8 maanden aan de verzekering vastzit. Ik kreeg gelijk, ik zou de rest van het jaar kosteloos papieren facturen ontvangen. Toen kreeg ik toch weer een mail dat er een rekening stond op MijnIZA. Wederom een klacht ingediend, wederom bericht ontvangen dat het geen klacht was en dat ik zelf op zoek kon naar de verzoekenafdeling. Weer gebeld, de telefoniste gaf aan dat het onmogelijk is dat ik heb afgesproken kosteloze papieren facturen te ontvangen. Toen ik aandrong, er was immers een juridisch geldende afspraak, werd dit alsnog geregeld. Wat een waardeloze club; eerst gedurende een contract een deel van de werkzaamheden afschuiven op de klant, dan klachten verwerpen zonder geldige reden en vervolgens afspraken niet nakomen.

Arthur
25-02-2019

Roversbende

Wat een ongelooflijk roversbende allemaal, ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, volgens "mijn Iza" site zou ik geen openstaande rekeningen meer hebben. Krijg ik 2 maanden later een mail of ik een factuur van 13 euro verhoogd met 15 euro extra incasso kosten wilt betalen. Stelletje dieven zijn het, oplichters allemaal ik hoop dat jullie mogen stikken in dat geld wat jullie onterecht hebben gekregen. Dus mensen wil je overstappen dan niet naar IZA want zij plukken je helemaal kaal en je wordt opgelicht.

Andre
04-02-2019

Slechte service

Geen e-mail verkeer mogelijk.

Onbegrijpbare afwijziging van een declaratie voor verbandsloffen.

Vanwege wondverzorging nabij de enkel past de schoen niet meer, de oplossing zijn verbandsloffen. Eerst de voorwaarden gecheckd en het blijkt dat je een machtiging van de arts nodig hebt. Die heb ik geregeld maar toch een afwijzing omdat de zorgaanbieder niet bevoegd zou zijn. Maar even gebeld. Dan blijkt dat de huisarts het niet goed heeft opgeschreven. De arts heeft opgeschreven; oedeem en wonden aan de benen. Geeft daarbij een machtiging af voor verbandsloffen. Niet voldoende dus. Ik zeg nog dat bij het verbinden van de wond laag op het been (nabij de enkel) ook de voet daarbij verbonden is. Nee meneer de arts heeft het niet goed opgeschreven was het antwoord. Wat er dan wel moet opstaan weet ik ook niet. Als patiënt moet je het zelf uitzoeken. Weinig begrip en geen advies hoe nu verder.

Volgend jaar maar op zoek naar een andere zorgverzekeraar.

Tonny
Tonny
03-09-2017

Met IZA wordt je altijd goed geholpen!

Al ruim 45 jaar klant van IZA, en nooit een moment spijt gehad. Ze geven je de ruimte, als je werkelijk in de problemen zit, met dagopvang, taxi, fysio, naar een universiteitsziekenhuis voor een second opinionderzoek, goede tandartsverzekering. Ja wij zijn al jaren dik tevreden. Ga zo door IZA, en ook de vriendelijke medewerkers verdienen een pluim, altijd proberen ze je op allerlei mogelijke manieren te helpen.

Dana
23-05-2016

Collectief verzekerd

goede ruime dekking met voldoende aanvullende mogelijkheden.

collectieve premie dus lage kosten.

ze bekijken de client individueel dus aanpassingen mogelijk

Huub
13-01-2016

Grandioos

Door een bedrijfs ongeval extra fysiotherapie nodig. Terwijl ik maar recht had op 9 behandelingen. Na tussenkomst fysiotheapeut gingen ze zonder mekkeren akkoord. Ook het eigenrisico wkon ik keurig in termijnen afbetalen chappoo

Claudy
11-12-2015

IZA is voor mij de beste zorgverzekering

Ik ben al jaren lid van de IZA, deze verzekering is goedkoop en er zit alles in wat ik van een zorgverzekering verwacht. Heb ik ivm. met een operatie een ziekenhuis nodig die mij zo snel mogelijk helpt, dan bel ik de IZA en ik word zo snel mogelijk en goed geholpen. Zijn er klachten, de IZA lost ze op. Dit is voor mij om te zeggen, ik blijf bij de IZA.

Henk
11-12-2015

Iza mjn verzekering

Ben altijd goed geholpen naar volle tevredenheid.

Nu zjjn ze overgegaan naar VGZ, ik hoop dat deze net zo goed is.

Rob
11-12-2015

Uitleg

op verzoek van het uitleggen van een deklaratie krijg je de mededeling dat het op een imterne lijst met vragen gezet wordt en er binnwn 10 dagen een schriftelijke uiyleg komt, mooi niet je hoort niets