IZA reviews

3.5
03-04-2024

De IZA poeiert mij constant af om legitieme declaraties niet te betalen. Redenen om niet betalen die hun brieven staan worden daarna tegengesproken door mensen van de chat service. Er wordt bijvoorbeeld een algemene (drog)reden gegeven dat de declaratie niet voldoet aan de polisvoorwaarden, maar als ik dan vraag aan welke dan komt er geen antwoord. Mensen van de chat weten ook niet wat er aan de hand en er is geen contact mogelijk met de mensen die de beoordelingen schrijven. Heel heel heel slecht van de IZA. O ja, de premie gaat wel steeds omhoog…

23-01-2024

Iza gevraagd om wachtlijstbemiddeling. Kunnen ze niet. Kijken alleen naar de wachttijden in de omgeving waar je woont.

Is gewoon reclame voor het Iza.

21-09-2023

De website is al weken niet bereikbaar. Telefonisch onbereikbaar. Bij de chat robot bij elke vraag begrijpt de medewerker niet wat ik bedoel na 40 keer vragen nog niet. Kortom in alle opzichten is men bij de IZA onbereikbaar, maar wel E:mail sturen om declaraties van zorgverleners te betalen, terwijl ik niet op de site na kan gaan of dit wel terecht is. De IZA gaat zeer slecht om met de klanten

Jan Stork

07-06-2023

Betalen voor post van IZA. SCHANDALIG

Bericht gekregen van IZA dat ik vanaf juli 2023 euro 15,- per 12 mmaanden moet betalen om post van IZA op papier te ontvangen. Post ontvangen per e-mail is gratis. SCHANDALIG deze klantonvriendelijke houding.

De premies rijzen de pan uit en dat ook nog dit. Daarnaast zijn er vele oudere verzekerden die geen e-mail kunnen of willen gebruiken. Zij worden nu op0 kosten gejaagd. Een reden te meer om te overwegen volgend jaar over te stappen naar een andere verzekeraar. Heb de laatste jaren alleen maar slechte ervaringen met de IZA.

06-02-2023

De geldhark nog te klein

Moet overschakelen op een medicijn van de eigen leverancier.

Hele Bloedruk weer op hol.

Wij mogen u niets anders geven.

Waardeloze aktie

Belinda
08-10-2022

Helaas, vrijwel elke euro wordt om een discutabele reden weggeschreven onder het eigen risico. Het maakt daarbij niet uit of er een aanvullende verzekering is. Zeer teleurgesteld. Had recht op 250 euro budget vergoeding voor lenzen ik dien een nota in van 55 euro en ineens kon ik pas in 2025 weer in aanmerling komen voor 250 euro budget? Waar is de trst van mijn budget? Declaraties worden steeds in discusiie gebracht zeer vervelend

Marjolein
22-08-2022

Een zeer slechte ervaring gehad bij IZA een aantal jaar geleden. Dit jaar dacht ik het weer eens bij IZA te proberen, want op het eerste oog zag er netjes uit. Helaas, vrijwel elke euro wordt om een discutabele reden weggeschreven onder het eigen risico. Het maakt daarbij niet uit of er een aanvullende verzekering is. Zeer teleurgesteld.

Carla
01-08-2022

Met de app kun je maar 1 foto selecteren, de anderen worden overschreven. Dus als je de tweede foto kiest, vervangt het de eerste foto. Gebeld hierover. Wordt niet opgelost. Krijg een brief dat ik nog een keer moet bellen. Het systeem is leidend, de mens met een pribleem is niet belangrijk

AW
23-07-2022

Heb nu drie keer een aanvraag ingediend voor vervoerskosten en drie keer is deze afgewezen. Als je hierover belt en vertelt wat er aan de hand is dan is het antwoordt u hebt gelijk u komt wel in aanmerking hiervoor. En dan krijg je als antwoord wilt u uw aanvraag opnieuw indienen. Zonder resultaat. Je krijgt het idee ze wijzen je gewoon af en dan stop je vanzelf wel met aanvragen. Bellen heeft geen zin klacht indienen wordt niet op gereageerd. Ga je bellen dan is een halfuur wachttijd gen uitzondering.

Geert
25-04-2022

Een collectieve verzekering via mijn werkgever was eigen nooit een probleem en ik was best tevreden. Nadat ik op 1 december 2021 ontslag heb genomen werd dat snel anders. Na bellen en niet kunnen bereiken kreeg ik pas op 21 maart 2022 een factuur voor de premie van december t/m april, bijna € 1400,-. De heb ik per omgaande betaald. Tot mijn verbazing kreeg ik in april weer een factuur over dezelfde periode + mei. Na drie kwartier bellen en in de wacht gehangen te hebben met klantenservice, bleek dat IZA het bedrag dat ik in maart heb betaald, abusievelijk naar mijn oude werkgever heeft overgemaakt! Vanwege 'privacy' mag IZA het geld niet zelf terughalen, maar moet ik zelf maar contact opnemen met mijn voormalige werkgever om ze vriendelijk te vragen dit bedrag naar mij over te boeken! Dus ik mag zelf de fout van IZA recht gaan zetten en als het niet lukt kan ik naar mijn € 1400,- fluiten!? Ongelofelijk dit. Ik stap zo snel als ik kan over naar een andere zorgverzekeraar.

08-10-2021

De laatste tijd merk ik dat de menselijke maat bij het IZA niet meer is wat het vroeger was. De klant is een nummer geworden en de medewerkers aan de telefoon zijn m.i. zodanig getraind om elke hulpvraag (te) snel af te handelen. Het valt mij op dat vaak de computer de schuld krijgt. Makkelijk toch?

Ik heb hier moeite mee en voel mij dusdanig niet meer thuis bij het IZA waar ik altijd het gevoel had dat men voor de menselijke benadering koos. Nooit ben ik erop uit geweest om een andere zorgverzekeraar te zoeken. Altijd ben ik bereid geweest meer te betalen voor een goede service en klantvriendelijkheid.

Helaas moet ik na mijn ervaring van gisteren constateren dat het IZA inmiddels een kloeke, kille organisatie is waar de klant een nummer is. De menselijke maat is verdwenen.

Jennifer
24-08-2021

Nooit geen IZA meer

In oktober 2020 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van IZA, om te informeren of het nut had om mijn eigen risico te verlagen per januari 2021 voor een eventuele operatie.

Tijdens het telefoongesprek met de IZA ben ik eerlijk geweest over mijn oriënterend gesprek bij de arts, dit maakte voor de betreffende medewerker geen verschil. Echter, is dat oriënterend gesprek wel als startdatum genoteerd en daarmee is het traject in gang gezet, met als gevolg dat ik nu toch de operatie van mijn eigen risico 2020 moet betalen.

De informatie van de medewerker was niet correct waardoor ik hogere kosten heb moeten maken. Als ik destijds juist was geïnformeerd, had ik andere keuzes gemaakt.

Om tot een oplossing te komen en mijn kant van het verhaal te vertellen heb ik contact met de IZA opgenomen, maar dit gesprek heb ik als onprettig ervaren, wanneer ik het niet eens was met de geboden oplossing, mocht ik contact opnemen met de tuchtcommissie. Kortom, voor mij geen IZA meer.

Kim
20-05-2021

Telefonische bereikbaarheid dram

Of je wordt weggedrukt tijdens gesprek na lang wachten of er komt gewoon niemand aan de telefoon.

app was voorheen prima, nu kan je nergens meer verbruikte zorg inzien.

jammer.nog heel wat maanden voor dit jaar voorbij is😔

Roel
02-02-2021

Klerezooi die IZA

Wij hebben de laatse maanden zoveel problemen met de IZA! Na lang wachten aan de telefoon, wordt je te woord gestaan door medewerkers die niets kunnen zoals bv. het doorverbinden naar een afdeling of gaan opzoek naar de gevraagde afseling. Vervolgens zit je een hakf uur in de wacht en wordt je contact verbroken. Weer bellen en na uitleg en frustratie het hele verhaal weer verteld te hebben wordt je weer in de wcht gezet en ,. wordt weer de verbinding verbroken, ondanks dat de medewerkster een toezegging gedaan heeft je terug te bellen. Helaas. Dan krijgen wij afwijzingen van een speciaal zitkussen en matras. Deze zijn aangevraagd door verpleegkundige, ergo therapeuten met de huisarts! Waarom wij dan die brieven krijgen en niet de bedrijven die het verzoek hebben ingedient, is zeer vreemd. Nee het is een kelerezooi bij de IZA! Hulpinstanties als Ergo, Fysio etc. lopen tegen een onwillige ziektekostenverzekering aan. Zijn niet behulpzaam naar die partijen en roepen steeds Privyciwet, ook al hebben die partijen alle informatie.

Bedenk voordat men begint!

01-05-2020

Je krijgt er een hartaanval van

In december 2019 overgestapt van IZA vrije keuze naar IZA ruime keuze. IZA sluit contracten 2020 niet voor maar tijdens het lopende jaar met zeer vervelende gevolgen.

Bij huisarts bezoek urgente hartproblemen en huisarts maakt afspraak met een cardioloog niet het snelst beschikbaar is logisch lijkt mij. Helaas maakt deze cardioloog dienst uit van een organisatie waar na diverse telefoontjes niet helder is wel of niet contract. De helpdesk geeft standaard antwoorden en voelt nooit mee met een patiënt. Transparant noemde zij zich. Intern weten zij niet wie wat doet.

Als al geen dreigende hartaanval hebt krijg je wel één van de IZA

IZA is niet meet de IZA van 10 jaar geleden dus ambtenaren van de gemeente let op en denk na over een overstap naar een andere en betere zorgverzekering. VNG laat IZA eens onderzoekn van alle misstanden die er gebeuren.

Rav
29-01-2020

Alweer 6 % premie verhoging, maar minder Vergoedingen

Het gaat bergafwaarts met de IZA.

Premie alsmaar hoger, maar vergoedingen worden afgebouwd.

En waar gaat de Winst naar toe?

Toren hoge Salarissen voor de Directrice en Bestuursleden, dus blijft weinig over om te vergoeden.

Andre
09-01-2020

Geen kraamhulp

Wij kregen geen kraamhulp omdat ons kindje vlak voor de bevalling was overleden. "Dat is dan toch niet nodig?" kregen we te horen. Heel bijzondere organisatie IZA.

Isa
31-12-2019

Vervelende ervaring

Dit jaar gebikkeld om achter een vergoeding aan te gaan voor een neuscorrectie, voornamelijk septum.

2x afgewezen. Belachelijk. Mijn kno arts heeft nog aangegeven dat het medisch is maar zij zeggen van niet. Ik heb gevraagd langs te komen voor bij iza medische arts maar dit wouden zij niet, terwijl iemand het mij telefonisch had aangeboden om daar naar te vragen na 2e afwijzing. Vervolgens krijg ik een einde jaars rekening van bijna 600 euro. Omdat ik 2 keer bij de kno voor onderzoek ben geweest. Dit werd dus niet vergoed ook. Beetje teleurstellend.

08-10-2019

Klacht afgedaan als vraag

Ik heb een klacht ingediend omdat een rekening niet is in te zien, anders dan na heel veel gedoe!

Omdat dit door IZA wordt beoordeeld als vraag en niet als klacht wordt ik verwezen naar de website. Maar daar is echt geen antwoord te vinden op mijn klacht. Op die manier kun je het aantal klachten op papier natuurlijk behoorlijk lager maar in werkelijkheid zal het dus vele malen hoger zijn

Brigitte
15-06-2019

Site niet bereikbaar

Sinds de site is vernieuwd kan ik niet meer bij mijn gegevens terwijl ik wel ben ingelogd. Gewoon een blanco scherm. Ik heb hier meerdere malen op gewezen. Ik denk erover om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Brigitte

Meer IZA reviews