Pretium reviews

1.5
Ole
08-12-2023

Enorme oplichters. Ik was 8 jaar oud toen ze belde, toen ik zei dat mijn ouders niet thuis waren en ze later terug moesten bellen vroeg de vrouw wat gegevens die mijn 8 jarige brein onschuldig genoeg leken. Bleek de telecomverkoper mij gewoon een abonnement aan te sluiten! Mijn ouders waren niet blij met mij maar echt woedend op de bloedzuigers van Pretium. Kinderen, bejaarden ze zijn echt vreselijk.

Alida
12-12-2022

Wat een naar bedrijf.

Mijn moeder is dementerend en opgenomen in een verpleeghuis. Ben al 2 maanden bezig met proberen dit op te zeggen.

Zelfde als de verhalen van anderen. Moet schriftelijk met bewijs dat ik wettelijk vertegenwoordiger ben.

Krijg ik weer een brief of mijn moeder zich ervan bewust is dat haar nummer niet meer bestaat. Had de medische verklaring meegestuurd dat ze wilsonbekwaam is. Heel naar en weer een maand verder.

Bij opzeggen KPN verliep alles soepel en heel netjes geholpen.

Bah Pretium.

Aad
11-12-2022

Een 1 is nog te hoog voor deze oplichters. Stelletje oplichters die oude mensen op slinkse wijze een abonnement via de telefoon in de maag splitsen tegen absurde hoge kosten.

Een schande dat zo'n bedrijf is het zogenaamd beschaafde Nederland kan opereren.

Nooit met dit bedrijf in zee gaan.

Oplichters

Theun
08-12-2022

Let er op nooit in zee te gaan met deze partij. Voor zowel hun klanten als andere telecompartijen is het een hel. Onmogelijk om normaal te kunnen porteren, erg vervelend om contact te hebben, veel te duur en bovenal misleidend en volgt de wet totaal niet of in het grijze gebied!

Wout
27-11-2022

Vrijwel onmogelijk om mijn abonnement te beëindigen van de vaste telefoon lijn, iedere keer 5x komt er een brief retour met een mededeling om ouderen klanten bang te maken Woest ben ik op dit bedrijf

Oplichters zijn het bij Pretium Telecom in Haarlem, dat er nog mensen zijn die voor dit bedrijf willen werken?

Laila
30-08-2022

Ik ben woest! hoe kan het, gvd!, dat dit oplichtersbedrijf nog steeds in de lucht is?

Met zoveel boetes en veroordelingen via kassa o.a.?!

Vernietig het bedrijf of haal het via een andere wettelijke manier uit de lucht

14-06-2022

Moeder is erin geluisd om abonnement aan te gaan. Verschillende keren opgezegd maar elke keer werd er weer een andere opzegging / brief gevraagd.

Nu is mijn moeder overleden. Dit in schriftelijke opzegging vermeld. Ze hebben het onbegrip om een brief te sturen met de vraag om een ondertekende opzegging en een kopie van de overlijdens actie. Schandalig. Ik zou hier niet willen werken, Manager klanten service Marian van Veen - ten Have

Roelina
08-05-2022

Opzeggen bijna onmogelijk. Moet schriftelijk en na de brief aangetekend verstuurd te hebben, moest het nogmaals bevestigd worden. Belachelijk! Niet aan beginnen.

Sophia
24-04-2022

Sophia

Mijn ervaring is pure oplichting

Ik wilde voor mijn moeder abonnement opzeggen,

maar ze deden heel moeilijk hele hoge kosten,

elke keer een brief gekregen 1 keer aangetekend en kreeg later weer een brief dat we het wel zeker weten of we dit wel wilde,

dan zou alles verloren gaan toen kreeg mijn moeder te horen

dat mijn moeder veel 0900 nummers had gebeld en ook te horen gekregen dat zie iemand wel 28 keer had gebeld naar een 06 nummer maar is helemaal niet het geval mijn moeder is 88 jaar oud.

ik weet niet maar er is 1 of ander oplichting van iemand die probeer geld afhandig te maken van oude mensen. mensen gaan niet mee in zee met deze mensen.pure oplichting vooral bij oudere mensen

Harry
08-03-2022

Wat een ballentent. Mijn moeder heeft een abonnement vanwege haar persoonsalarm (ze is hoog bejaard). Nu al een week geen verbinding en ze hebben nog geen idee hoe en wanneer het opgelost is. Verwijzen naar de netwerkbeheerder (ja wij zijn van hun afhankelijk), maar dat is natuurlijk onzin. We betalen Pretium voor een verbinding en dan moeten zij zorgen dat het werkt. Dan moeten ze maar betere afspraken maken met de netwerkbeheerder. wat als mijn moeder valt of onwel wordt? Tja daar hebben ze geen boodschap aan!

Caroline
11-01-2022

Probeer het abbonnement van mijn overleden tante op te zeggen. Ook via Sepastop ru is het niet gelukt. Wat een ellende. Had ze 2x aan de telefoon en werd 2x na 10 min. (A 55 ct p min) de lijn verbroken. Ze hadden mijn 06 no maar bellen niet terug.

Pure maffia.

Slechte klantenservice.

Niet aan beginnen!

Sylvia
03-08-2021

Nummer behoud voor mijn moeder

Mijn moeder betaald elke maand meer dan 60 euro.

Hiervoor kun je makkelijk een "alles in 1" abonnement betalen

Pretium heeft in het verleden mijn moeder (zoals veel oudere mensen) op slinkse wijze bij de KPN weghaalt en ingelijfd bij Pretium

Per brief ruim op tijd (2 maand) abonnement opgezegd

Na een week brief retour met de vraag of we echt wilden opzeggen en dat daardoor het nummer verloren zou gaan

Brief terug dat we echt willen opzeggen en we het nummer willen behouden

Week later brief met bevestiging dat ze de opzegging gaan verwerken en het abonnement zolang vast houden totdat de nieuwe provider actief wordt. (so far so good)

Per 1 -8 is het nieuwe alles in 1 abonnement ingegaan maar nu wil Pretium het oude nummer niet vrijgeven

Wat wil Pretium hier mee bereiken?

Zoals ik hier gelezen heb zullen zo ook nog wel de "administratie" kosten in rekening brengen

Conclusie Pretium is bezig met een sterfhuis constructie en is op sterven na dood

De Eigenaars van Pretium willen nog zo veel mogelijk geld genereren

Gr, Sylvia

02-07-2021

Maffia praktijken

Inderdaad veel te hoge telefoonrekeningen (gemiddeld 65 euro per maand) en bij opzeggen rekken door meerdere brieven te sturen of je het zeker weet en of je de consequenties begrijpt van het opzeggen. Ja natuurlijk, mijn schoonmoeder is overleden, stond in mijn eerste brief. En inderdaad dan ook nog het lef een nota te sturen van 25 euro voor administratieve afsluitkosten. Nergens anders dit soort praktijken meegemaakt. NOOIT in zee gaan met deze organisatie.

Arinde
30-06-2021

Criminelen

Mijn moeder die nauwelijks haar telefoon gebruikte betaalde een vermogen. Toen ik het op wilde zeggen, omdat ze was overleden, wilden ze de overlijdensjaar hebben. Omdat wij niet wisten welk abonnement ze had duurde het even voordat we op konden zeggen. De rekeningen waren geblokkeerd en wij moesten een boete betalen, omdat ze niet konden afboeken. Iedere verzekering enz. betaalde het teveel terug, maar Pretium niet hoor. Zelfs de boete niet! Toen alles was betaald kregen we nog een nabrander van €25 voor de administratieve kosten. Ze zijn echt gek daar. Nooit mee in zee gaan!

17-06-2021

Criminelen

Mijn moeder is op 11 april jl. overleden. Opzegbrief aangetekend opgestuurd. Zeggen dat ze deze niet gekregen hebben. Ik heb de track en tracé code en het ontvangstbewijs dat ze brief hebben ontvangen. Blijven zeggen dat ze niks ontvangen hebben. En maar aanmaningen sturen, en dreigen met incasso. Ik reageer in ieder geval nergens meer op. TOP Pretium, stelletje criminelen.

Jolanda
13-05-2021

Uitbuiting ouderen

31 december opgezegd

Januari moest is 39 euro betalen

Gebeld had aangetekend opgezegd

Februari weer 25 euro moeten betalen

Weer gebeld nee ze moesten een handtekening

Vervolgens maart weer 25 euro

Die heb ik 2 maal terug gehaald

Nu weer een tweede brief met dreigementen van een incassobureau

En als je het goed bekijkt hebben ze jaren lang van mijn ouders geld afgetroggeld voor goedkoop bellen terwijl ze gewoon ook bij de knp hun bel kosten hadden

Ik ben nu van plan om het juridisch uit te laten zoeken

En ga zeker die 25 euro niet betalen

Henry
03-05-2021

Niet aan beginnen! Ze doen van alles om na de opzegging de boel te rekken.

Zeer slechte ervaring. Niet aan beginnen! Mijn moerde is na jarenlang klant te zijn geweest opgenomen in het verpleeghuis. Pretium doet er alles aan om de opzegging te rekken. Zelfs na een aangetekende opzegging ontvang je weer een brief waarin geëist wordt dat je aangeeft dat je de gevolgen van een opzegging kent.

28-04-2021

Als je er aan begint , kom je er HEEL moeilijk weer af

Voor mijn moeder het telefoon abonnement van Pretium opgezegt.

Na veel gebel en brieven te hebben gestuurd leek alles per 18 maart 2021 geregeld te zijn.

Niet dus , komt er 26-04-2021 alsnog weer een brief binnen of we nog even 25 euro willen overmaken (inmiddels Pretium via de bank al geblokkeerd 18-03-2021).

Als dit niet gaat gebeuren wordt de uitgaande telefonie stop gezet (18-03-2021 was alles geregeld ! ).

Als we hier geen "gehoor" aan geven word een incassobureau ingeschakeld.

Dus maar weer afwachten wat ze nu verder gaan doen?.

Dus voor dat u eraan begint : zint eer ge begint! Als ze je eenmaal binnen hebben kom je er HEEL moeilijk weer af.

Het cijfer voor Pretium Haarlem is een dikke -1

Wilco
09-04-2021

Begin er niet aan

Deze club maakt het extreem moeilijk om een abonnement op te zeggen. Brief na brief moet je sturen. Doe geen zaken met deze partij!

Jacquelien
10-03-2021

Afsluitkosten

25 euro afsluitkosten moet er betaald worden na opzeggen vanwege overlijden, ik vind het diefstal.

Meer Pretium reviews