Pretium reviews

1.8
PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Sylvia
03-08-2021

Nummer behoud voor mijn moeder

Mijn moeder betaald elke maand meer dan 60 euro.

Hiervoor kun je makkelijk een "alles in 1" abonnement betalen

Pretium heeft in het verleden mijn moeder (zoals veel oudere mensen) op slinkse wijze bij de KPN weghaalt en ingelijfd bij Pretium

Per brief ruim op tijd (2 maand) abonnement opgezegd

Na een week brief retour met de vraag of we echt wilden opzeggen en dat daardoor het nummer verloren zou gaan

Brief terug dat we echt willen opzeggen en we het nummer willen behouden

Week later brief met bevestiging dat ze de opzegging gaan verwerken en het abonnement zolang vast houden totdat de nieuwe provider actief wordt. (so far so good)

Per 1 -8 is het nieuwe alles in 1 abonnement ingegaan maar nu wil Pretium het oude nummer niet vrijgeven

Wat wil Pretium hier mee bereiken?

Zoals ik hier gelezen heb zullen zo ook nog wel de "administratie" kosten in rekening brengen

Conclusie Pretium is bezig met een sterfhuis constructie en is op sterven na dood

De Eigenaars van Pretium willen nog zo veel mogelijk geld genereren

Gr, Sylvia

Rob
02-07-2021

Maffia praktijken

Inderdaad veel te hoge telefoonrekeningen (gemiddeld 65 euro per maand) en bij opzeggen rekken door meerdere brieven te sturen of je het zeker weet en of je de consequenties begrijpt van het opzeggen. Ja natuurlijk, mijn schoonmoeder is overleden, stond in mijn eerste brief. En inderdaad dan ook nog het lef een nota te sturen van 25 euro voor administratieve afsluitkosten. Nergens anders dit soort praktijken meegemaakt. NOOIT in zee gaan met deze organisatie.

Arinde
30-06-2021

Criminelen

Mijn moeder die nauwelijks haar telefoon gebruikte betaalde een vermogen. Toen ik het op wilde zeggen, omdat ze was overleden, wilden ze de overlijdensjaar hebben. Omdat wij niet wisten welk abonnement ze had duurde het even voordat we op konden zeggen. De rekeningen waren geblokkeerd en wij moesten een boete betalen, omdat ze niet konden afboeken. Iedere verzekering enz. betaalde het teveel terug, maar Pretium niet hoor. Zelfs de boete niet! Toen alles was betaald kregen we nog een nabrander van €25 voor de administratieve kosten. Ze zijn echt gek daar. Nooit mee in zee gaan!

Paul
17-06-2021

Criminelen

Mijn moeder is op 11 april jl. overleden. Opzegbrief aangetekend opgestuurd. Zeggen dat ze deze niet gekregen hebben. Ik heb de track en tracé code en het ontvangstbewijs dat ze brief hebben ontvangen. Blijven zeggen dat ze niks ontvangen hebben. En maar aanmaningen sturen, en dreigen met incasso. Ik reageer in ieder geval nergens meer op. TOP Pretium, stelletje criminelen.

Jolanda
13-05-2021

Uitbuiting ouderen

31 december opgezegd

Januari moest is 39 euro betalen

Gebeld had aangetekend opgezegd

Februari weer 25 euro moeten betalen

Weer gebeld nee ze moesten een handtekening

Vervolgens maart weer 25 euro

Die heb ik 2 maal terug gehaald

Nu weer een tweede brief met dreigementen van een incassobureau

En als je het goed bekijkt hebben ze jaren lang van mijn ouders geld afgetroggeld voor goedkoop bellen terwijl ze gewoon ook bij de knp hun bel kosten hadden

Ik ben nu van plan om het juridisch uit te laten zoeken

En ga zeker die 25 euro niet betalen

Henry
03-05-2021

Niet aan beginnen! Ze doen van alles om na de opzegging de boel te rekken.

Zeer slechte ervaring. Niet aan beginnen! Mijn moerde is na jarenlang klant te zijn geweest opgenomen in het verpleeghuis. Pretium doet er alles aan om de opzegging te rekken. Zelfs na een aangetekende opzegging ontvang je weer een brief waarin geëist wordt dat je aangeeft dat je de gevolgen van een opzegging kent.

Johan
Johan
28-04-2021

Als je er aan begint , kom je er HEEL moeilijk weer af

Voor mijn moeder het telefoon abonnement van Pretium opgezegt.

Na veel gebel en brieven te hebben gestuurd leek alles per 18 maart 2021 geregeld te zijn.

Niet dus , komt er 26-04-2021 alsnog weer een brief binnen of we nog even 25 euro willen overmaken (inmiddels Pretium via de bank al geblokkeerd 18-03-2021).

Als dit niet gaat gebeuren wordt de uitgaande telefonie stop gezet (18-03-2021 was alles geregeld ! ).

Als we hier geen "gehoor" aan geven word een incassobureau ingeschakeld.

Dus maar weer afwachten wat ze nu verder gaan doen?.

Dus voor dat u eraan begint : zint eer ge begint! Als ze je eenmaal binnen hebben kom je er HEEL moeilijk weer af.

Het cijfer voor Pretium Haarlem is een dikke -1

Wilco
09-04-2021

Begin er niet aan

Deze club maakt het extreem moeilijk om een abonnement op te zeggen. Brief na brief moet je sturen. Doe geen zaken met deze partij!

Jacquelien
Jacquelien
10-03-2021

Afsluitkosten

25 euro afsluitkosten moet er betaald worden na opzeggen vanwege overlijden, ik vind het diefstal.

Elly
18-01-2021

Opzeggen wordt bewust gefrustreerd

Hetzelfde probleem als de meeste andere klachten.

als je opzegt voeren ze de opdracht niet uit, maar sturen ze een brief terug met de vraag of je wel echt op wilt zeggen. En of je dan een notarieel akte mee kunt sturen met het onomstotelijk bewijs dat je echt wel het telefoonnummer van de ouder op mag zeggen nu die in een verzorgingstehuis zitten.

De manier van werken van dit bedrijf is schandalig en zou aangepakt moeten worden.

Roel
Roel
29-12-2020

Opzeggen

Alles per brief ik werd er gek van ,heeft oop postzegels gekost

Olaf
30-07-2020

Overlijden schoonmoeder.

Het blijkt onmogelijk om per mail op te zeggen.

Dit zijn werkelijk maffia praktijken.

Misschien had ik een foto moeten maken dat mijn schoonmoeder in de kist ligt.

Proberen gewoon nog een paar maanden mee te pikken.

Marco
06-03-2020

Slechte service

Het opzeggen van het abonnement is ramp. Het kan alleen schriftelijk maar niet via de mail. Van pretium krijg je vervolgens brieven met vragen terug waar je wederom schriftelijk op moet reageren. Naar mijn mening wordt er bewust op deze manier het opzegtermijn verlengd. Wanneer je pretium telefonisch benaderd kunnen ze mijn vragen niet beantwoorden en het antwoord wat je wel krijgt is:” ik zou het niet weten, daar ga ik niet over”. Ik heb gevraagd om een gespecificeerde rekening omdat ik wilde weten wat er betaald moet worden maar niet gekregen wel een brief van een incassobureau.

Romy
Romy
25-11-2019

Slechte servie

Voor mijn oma wilde we het abbonoment opzeggen, we kregen eerst een soort “dreigbrief” wat allemaal de gevolgen wel niet waren voor “oude” mensen zoals haar. Ook duurde het daarna een aantal weken voordat het er eindelijk doorheen was dat we konden opzeggen. Ook kost dit 25 euro wat absurd is!

Zeker niet aan te raden om hier een abbonement te nemen, ook hoge maandlasten.

08-11-2018

Onnodige afsluitkosten

Als je het contract beëindigd worden er onaangekondigd €25, extra in rekening gebracht. In de voorwaarden wordt gesproken over kosten voor Administratieve opzegging. Belachelijk.

Jose
23-09-2017

Probleem prima opgelost

Hulde voor telefoonprovider Pretium die alles op alles gezet heeft om mijn hoogbejaarde moeder weer supersnel aan te sluiten op vaste telefonie. Zij had zelf dit abonnement eerder opgezegd maar wist niet wat voor consequenties dit inhield. De klantenservice had alle begrip voor de situatie en sloot haar binnen één dag weer aan. Dankjewel Pretium.