Reaal Dier & Zorg reviews

Periode2021

Atty
02-05-2019

Waardeloos!

Al 7 jaar een verzekering voor onze Labradoodel van inmiddels bijna 12 jaar. Enkele jaren geleden kreeg hij gebitsproblemen. Er zijn toen een paar tanden getrokken en tandsteen verwijderd. De rekening was €290,34. Daarvan werd er €269,61 vergoed.

Afgelopen maand op aanraden van onze dierenarts weer een behandeling gehad.

De kosten: €419,90. Deze keer wordt er niets vergoed want ik heb de tandartskosten er niet als extra bijgenomen. Zat er de vorige keer bij inbegrepen. Ze zeggen dat we daar bericht over hebben gehad maar dat kan ik niet terugvinden. €40 p.maand voor een hondenverzekering! Groot schandaal. Bijna de helft van een mensenverzekering!

Niet nemen deze verzekering!

Kevin
08-04-2019

Totaal niet transparant en eerlijk

Geen transparantie. Geen eerlijkheid. Geen empathie. Geen vriendelijkheid.

Derk-Jan
23-03-2019

Belazerij tot nu toe.

Ze houden je aan het lijntje ze noteren alles en zagen door een dierenarts of de behandelingen wel noodzakelijk zijn. je wordt bethandeld als een crimineel of je uit bent op oplichting. nou diegene die oplicht is reaal dierenverzekering zefl. er zijn inmiddels 5 weken verstreken na indiening van de rekeningen. Bah. Echt een walgelijk club.geld incasseren maar utibetalen ho maar. ik heb de rechtsbijstand inmiddels ingeschakeld en ik laat het er niet bij zitten. en het leuke is ik sta in mijn recht. En ik besteed er een programma op internet tv aan.

Nose
11-02-2019

Hebben geen enkele vorm van coulantie.

11 Feb te horen gekregen dat het nageltje eraf moet en 12 Feb is einde wacht tijd.

Medewerker vertelde nog net niet lachend dat ik 1 dag binnen de wacht periode zit en niets vergoed krijg en zij wel contact opnemen met de dierenarts of ik de operatie niet een dag opschuif.

Wij gaan hier weg onvriendelijk onproffesioneel personeel!

Zorg is ver te bekennen

Update van 11/02/2019:
Wordt nog mooier. Reaal volgt hun eigen polis en contact voorwaarden niet op en de wachttijd is 30 dagen die op 10feb al verlopen zijn.

G. Visser
03-01-2019

10 jaar klant / polissen inhoudelijk

10 jaar ben ik klant geweest. Vroeger kreeg je je pas en polis elk jaar thuis dat is de laatste jaren niet meer.

Ineens had mijn kat een gebitsreiniging nodig. Wat blijkt? Die zit er niet bij! Hoe kan ik dat weten? Geen online inzien van polis mogelijk en in al die jaren is er inhoudelijk één en ander gewijzigd zonder mijn medeweten. Al die jaren dus voor niets betaald! Ik adviseer elke maand 20 euro op een rekening voor je huisdier te sparen. Dan weet je zeker dat je je geld niet hebt weggegooid.

Yorick
24-12-2018

Schandalige omgang

Absoluut deze verzekering niet nemen! Rekeningen van €1200 ingediend, eerst houden ze je ruim 3 weken aan het lijntje, komen met allerlei smoesjes om uiteindelijk €0 uit te keren! 3 (zware) operaties zitten erbij, en ze doen niks voor je. Allemaal mooi praten en je aan het lijntje houden. Dus deze verzekering absoluut NIET nemen.

Brenda
22-11-2018

Geen reactie op 3 mails en erg lang wachten met uitkeren van declaraties

Inmiddels heb ik reaal dierenverzekeringen 3 e-mail berichten verstuurd waarop nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Op vragen waarom declaraties 14 werkdagen moeten duren krijg je geen redelijk antwoord. 7 November is mijn declaratie in behandeling genomen, en vandaag (23 November) heb ik nog geen enkele reactie mogen ontvangen betreffende welk bedrag wordt uitgekeerd en wanneer dit op mijn bankrekening staat. Beste mensen van Reaal dier en zorg; Waarom lijkt er niets te worden gedaan met e-mail berichten en de vele op internet te lezen ervaringen betreffende het uitkeren van declaraties? Ik mag toch hopen dat jullie klanten willen behouden? Jullie kunnen wel een mail sturen over de volgende maandpremie, maar het snel afhandelen van een declaratie is niet mogelijk?

Met vr gr B.M. Henzen

Anita
21-11-2018

Niet de goedkoopste maar een perfectie verzekering

Wij waren in het bezit van 2 boxers, helaas niet het gezondste ras. Ontzettend veel

kosten gehad met beiden. Onlangs is

onze jongste boxer overleden en is de verzekering natuurlijk beëindigd . Nooit problemen gehad met de verzekering en zeer snelle uitbetaling (vaak al binnen een week) voor ons in ieder geval een prima verzekering

Lucienne
31-08-2017

Gewoon prima

Ik ben 14 jaar verzekerd geweest bij Proteq De premie liep wel steeds hoger op in al die jaren. Maar ik werd altijd op de hoogte gebracht en kon gewoon uitstappen als ik dan liever wilde. Uieindelijk ruim 40,00 per maand voor een teckel van 14 jaar betaald., dat is wel heel erg veel. Ik heb een heel klein inkomen dus maandelijks geld opzij leggen lukt ook niet echt. Nou heb ik er vrij weinig gebruik van gemaakt maar ik heb nog nooit klachten gehad. Ook aan de telefoon altijd vriendelijk. Snelle uitbetaling dus nooit gezeur mee gehad. Ik ga gewoon weer naar Proteq als ik ooit een nieuwe hond krijg. Proteq heeft goed aan me verdiend in die vele jaren, maar je kunt het ook treffen en een hond krijgen die veelvuldig naar de DA moet. En is het niet prettig te weten dat je alle behandelingen uit kunt laten voeren in tijd van nood? Ik zeg doen! Tenzij je een dikke bankrekening hebt dan kun je wel een risico nemen

Heleen
02-08-2017

Wat een waardeloze verzekering, ik heb 2 honden 1 verzekerd bij petplan en bij proteq. als je naar proteq rekeningen indient en er staat iets op de rekening van mijn andere hond word er niet uitgekeerd ook al staat beide apart op de rekening. ik belde voor toestemming naar universitair zh merelbeke en omdat mijn ex de rekening van de verzekering betaald kan ik niet om toestemming vragen om naar een ander zh te gaan. nooit maar ook nooit meer proteq.

Bianca
27-07-2017

Prima dierenverzekering

Wij zijn al ruim 4 jaar verzekerd voor onze hond bij Protec. Helaas een aantal keren naar de dierenarts gemoeten voor onze hond. Bij de declaratie werd nooit moeilijk gedaan en altijd binnen een week werd de declaratie betaald. Ook de medewerkers vind ik erg vriendelijk en geven een goede uitleg. Wij hebben de duurste verzekering voor onze hond maar wij vinden het waard. Ik raad iedereen die een huisdier heeft Protec dier en zorg aan.

Marian
15-03-2017

Proteq dierenverzekering

Zijn ,alleen bezig voor eigen gewin,op je declaraties kun je heeeel lang wachten. verder is de verzekering in vergelijking met vroeger erg uitgekleed.Een eigen risico per 90 dagen bijvoorbeeld. Ik wacht nu al een maand op afhandeling declaratie en nu komt men plotseling met het idee om een medisch dossier op te vragen bij de DA. Op mijn vraag wanneer en door wie dit is gedaan kon het meisje geen antwoord geven,want de desbetreffende persoon was niet aanwezig.Bij navraag bij de DA,was er van een dossieraanvraag niets bekend. De DA zou het dossier dan zelf maar sturen naar Proteq. Het is een waardeloze administratieve rommel bij Proteq en de vraag is op welke termijn nu de afhandeling gaat plaats vinden.Wat een gedoe over een rekening van 243,euro

Leonie
16-02-2017

ZEER tevreden!

Inmiddels bijna 2 jaar klant bij deze verzekering. Ik heb zowel een klein hondje (shih tzu) als een kat (europese korthaar) bij hun verzekerd. Beide comfort en aanvullend pakket. Ik ben ZEER tevreden. Personeel staat mij altijd vriendelijke te woord en ook met het uitkeren van de facturen nog nooit geen problemen gehad. Mensen in mijn omgeving zijn ook allemaal zeer tevreden over deze verzekering! Een aanrader dus! Tip: Ik lees dat veel mensen schrijven dat ze beter een spaarpotje kunnen maken. Ik vraag me af hoe goed dat gaat als hun hond of kat ineens een ernstig ongeluk krijgt en ze een rekening van -€2000. Wie kan dat in deze tijd nog uit zijn eigen zak betalen?

Wendy
06-02-2017

Verzekering op voorhand gewijgerd.

Eens in je leven bij een incassobureau gelopen? Dan is je huisdier hier de dupe van. Want bij Proteq kom je er dan niet in! Ook al zijn je inkomsten nu ruim op pijl. Dit is voor mij een teken dat het dierenwelzijn hier op een zeer laag pitje staat. Dus zou niet eens meer klant willen worden. En al zeker niet na het lezen van alle " lovende" recensies. Veel succes met jullie uitmelkerij.

Dave
30-08-2016

Kleine lettertjes

Breekt bij mijn kat een kies af. Daarbij ziet de dierenarts ook nog een rotte kies zitten.

Maar gedekt hiervoor.nee dus.

Blijkt dat ze niks vergoeden wat te maken heeft mijn kiezen/tanden van de kat.

300 euro lichter.

Dick
23-08-2016

Geen dekking

Onze hond is door een stelletje vandalen vergiftigd met muizengif. Het enige wat zou helpen om de interne bloedingen te stoppen of tegen te gaan is een lange kuur met vitamine K. Dit kostte ons €163. Afgezien van de kosten van de dierenarts. Proteq ziet dit niet als medicijn en vergoedt dus niet. Onze hond gaat overigens weer prima, maar niet dankzij Proteq!

Jor
17-08-2016

Polis zonder toestemming gewijzigd.Oplichters

Trap niet in de mooie praatjes van deze verzekering. Wij zijn zeer ontevreden. Wij hebben een hele dure verzekering van 40 euro per maand, zijn al 6 jaar klant met onze jack russel. In het begin leek het goed te gaan met declareren. Maar sinds dit jaar hebben ze onze polis veranderd zonder dat wij daarvan af wisten en dus zonder onze toestemming! Ik ga uitzoeken of dit strafbaar is. Zo makkelijk komen deze oplichters er niet van af.

Wij hebben veel dierenarts bezoeken gehad en elke keer de discussie moeten aangaan wat wel en niet vergoed word, omdat ze de polis dus hebben veranderd zonder dat wij daarvan af wisten. Ik heb heel veel moeite moeten doen om nog een klein beetje vergoed te krijgen, zelfs schriftelijke verklaringen van de dierenarts geloven ze niet! Toen heb ik gezegd bel de dierenarts dan maar als u het niet gelooft. En dan krijg ik terug dat ze zeker niet de dierenarts gaan bellen want ik moet het zelf oplossen...terwijl zij degene zijn die zowel mij als de dierenarts niet geloven dat iets een medisch probleem is en geen preventief probleem. Bloed onder je nagels vandaan halen dat kunnen ze.

Ben er echt helemaal klaar mee. Niet intrappen! Daar betaal je dan 40 euro per maand voor, zelfs een beetje service kunnen ze niet geven, professioneel en klantvriendelijk zijn ze al helemaal niet. Maar ik hou voet bij stuk en zodra ik krijg waar ik recht op heb en elke maand voor betaal zeg ik ze meteen op. Ik ben nog meer geld kwijt aan de verzekering dan aan de dierenarts bezoeken zelf. Dan maar niet meer verzekeren. Wat een prutsers.

22-06-2016

Mijn Sharpei

Geachte Heer Mevrouw, ik ben al meer dan 12 jaar verzekerd bij Proteq. Huidallergieën en problemen met ogen zijn niet verzekerd daar ben ik me van bewust. In al die tijd is mijn oude Sharpei 1 keer geopereerd, bij deze Sharpei 2 keer. De laatste keer 2 weken geleden, werd hij gebeten door een andere hond, hij moest meteen geopereerd worden, de rekening was iets meer dan €500. Ik heb deze ingediend, krijg ik niets vergoed. De reden dat het een problem met de huid is. Na een telefoontje werd mij gezegd dat de vorige keer de kosten eenmalig vergoed waren. Nu vraag ik je een ongeval problemen met de huid, dit is wel erg vergezocht. Jaren een maximum premie betaald. De verzekering wordt opgezegd en ik zal alle sociale media gebruiken om mensen af te raden zich bij Proteq te verzekeren.

Teresa en Robin
10-04-2016

Super

Op aanraden van onze dierenarts hebben wij indertijd een verzekering voor ons hondje afgesloten bij Proteq. Vele jaren hebben wij gelukkig geen declaratie hoeven in te dienen. Toen zij 12 jaar oud was werd er een lekke hartklep bij haar geconstateerd. Vanaf die dag hebben wij Proteq overspoeld met een onafgebroken stroom declaraties voor diverse onderzoeken, maar vooral voor de vele hele dure medicijnen die ze moest slikken. Altijd heeft Proteq alles keurig afgehandeld. Mede dankzij Proteq heeft ons hondje nog twee jaar een heel gelukkig leven geleid. Onlangs hebben wij haar helaas moeten laten inslapen op een zondagavond en wederom werd alles keurig afgehandeld door Proteq. Ook kregen wij een condoleance brief met het boekje Woorden van Troost. Van ons krijgt Proteq een tien met een griffel. Respect! Wij zijn nog niet toe aan een andere hond, maar tegen de tijd dat dat wel zo is, nemen wij direct een verzekering bij Proteq. Hopend er nooit gebruik van te hoeven maken, maar wetend dat zij er voor ons zijn als dat nodig is.

Bryce
17-02-2016

Gedoe om niets bij declaraties, verzekering zwaar uitgekleed.

Hier hetzelfde als voorgaande reactie: Er worden duizend-en-één redenen gezocht om niet te hoeven uitkeren. Om een onbenulligheidje dat volgens hen niet klopt, kun je de hele papierwinkel weer opnieuw doorlopen om de gemaakte kosten alsnog vergoed te krijgen.

Tip: Bij een jonge hond lijkt de premie misschien nog redelijk, maar die loopt snel op als de hond ouder wordt. Bovendien worden consulten maar tot 150 euro per jaar vergoed, is er ca 20% eigen risico en worden medicijnen voor chronisch gebruik maar voor 50% vergoed.

Als je een financiële buffer van een paar duizend euro voor je hond opzij kan zetten, kun je beter zelf maandelijks sparen.

Reken maar eens uit wat een verzekering levenslang voor je hond je kost. Waarbij je de niet-vergoede medische kosten dan nog bij moet optellen.

Deze verzekering was vroeger goed. Nu is het pure afzetterij.