TopRC reviews

04-03-2020

Gigantische winkel met veel voorraad

Ik heb elders nooit een winkel gezien van dit formaat!

Vriendelijk personeel, veel voorraad, kundig advies.

Ik heb ook prima ervaringen met online bestellingen welke over het algemeen zeer snel geleverd worden. Indien anders, dan laten ze het netjes weten.

Gb
21-02-2020

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit!

Ik heb zes maanden terug een servo besteld die ik pas donderdag 20 februari heb binnen gekregen. Het zou zes weken duren en telkens na bellen en aan het lijntje te zijn gehouden is het eindelijk binnen. Ze zouden voor een goede oplossing zorgen maar die heb ik nog niet gevonden.

Een hoop bla bla aan de telefoon en er word niet gecommuniceerd!

Verschrikkelijke service of eigenlijk niet. Waar dingen Worden beloofd of afspraken Worden gemaakt, is niks van terecht gekomen.

Wel is gevraagd of ik een terugstorting van het geld Wilde hebben, maar dan heb ik nog steeds geen servo die ik elders niet kon bestellen dan alleen bij deze onkundigen.

Danny
11-02-2020

Defecte drone

Nadat mijn drone defect is gegaan (één propeller draait niet), eerst een hoop over en weer ge-mail of ik niks ermee geraakt heb. Echter alleen nog maar geoefend vanaf een geasfalteerd parkeerplaats. Nu 2,5 week geleden aangetekend opgestuurd en zoals anderen vermelden wordt je niet op de hoogte gehouden en geen reactie op mails. Morgen maar weer eens bellen.

07-02-2020

Batterijen besteld december vorig jaar

Heb batterijen besteld voor de Mavic. Nu tot op 7 febr 2020 niets geleverd. Mijn klantaccount bestaat niet meer; Reageren niet op mails, maar ben wel 124€ armer.

Oscar
22-01-2020

Nooit meer gebruiken

Order # 85227

Een order zou midden november geleverd worden bij onze klant, nadat dit weken niet gebeurt moeten wij hen bellen omdat zij geen updates uit zichzelf geven. Dit is 2 maanden lang ook geeneen keer gebeurt, wij moesten telkens om informatie vragen. Het artikel stond ook aller tijden als voorradig op hun site terwijl dit zeer zeker niet zo was.

Zij zouden met de distributeur contact opnemen, elke keer dat wij erom vroegen.

Het is nu eind januari, 2 maanden verder, het laatste nieuws was dat zij enkel een deellevering konden doen. Dus wij moesten nu wel de order cancellen en elders vervangers bestellen voor onze klant die klaar was met wachten. Blijkt dat zij *opeens* wel stock hadden pas nadat wij de order gecancelled hadden per email, en deze werd alsnog verzonden ook al hadden wij te kennen gegeven dat dit niet moest gebeuren.

Nu houdt meneer Roy zich vast aan "een zakelijke bestelling mag niet zomaar geannuleerd worden". Kennelijk als er eenmaal op het 'bestel' knopje wordt gedrukt dan boeit de klant niet meer voor TopRC. Dan leveren ze een order gewoon maanden laat, wordt er nooit uit zichzelf informatie verstrekt maar moet de klant telkens met hen contact opnemen, negeren zij de wens van de klant, want de order "mag niet geannuleerd worden dus het maakt niet uit als er een annulering gemaild of 3 of 4 keer gebeld was" (zijn letterlijke woorden)

Het orderbedrag van ca. €70,- is het mij waard om te weten dat deze leverancier voor toekomstige orders nooit meer gebruikt zal worden.

Maurice
08-10-2019

Weigert terug betaling niet geleverde accu pakket

Koop in juli nieuwe drone met extra accupakket. Na betaling blijkt accupakket niet op voorraad. Zou binnen 2 weken alsnog opgestuurd worden. Ivm vakantie eind juli was dit wel gevraagd. Uiteraard geen accu eind juli. Volgens roy doet top rc nooit een datum van levering geven, wat wel door verkoper is gedaan. Nu door roy zelf gezegd, begin augustus. Uiteraard weer niet geleverd, zou eind augustus worden. Weer niet. Heb meerdere keren aangegeven dat ik het niet meer nodig heb, omdat ik het ergens anders al gekocht heb waar het wel op voorraad lag. Tevens meerdere keren gevraagd om terug storten geld. Wordt telkens geweigerd. Halverwege juli nog niets en gedreigd met juridische stappen. Plots eind september sturen ze alsnog ongevraagd het accupakket. Deze retour gestuurd en nooit meer iets vernomen.

Conclusie: nooit iets kopen daar, onvriendelijk oplichters

Claartje
06-10-2019

Zeer slecht

Hele slechte ervaring met dit bedrijf. We hadden een monstertruck besteld. Ten eerste wordt het product twee weken te laat geleverd. Daarna bleek de accu stuk van de truck stuk. Twee accu ook snel kapot. We moeten steeds erachter aan bellen. Bij de laatste keer, waarbij we de auto compleet met accu en oplader hebben teruggestuurd kregen we eerst de accu alleen terug, toen de oplader en toen pas de hele auto zelf (na drie keer bellen). Uiteindelijk zitten we weer zonder een werkend product en zijn ze absoluut niet bereid om mee te denken.

Koop NOOIT iets bij deze winkel.

02-10-2019

Levert 2 maanden te laat

In augustus gevraagd waar de spullen blijven, zou nog een week duren. Nu oktober en nog steeds niks. Aan de telefoon zijn ze ronduit onbeschoft.

Ge
16-08-2019

Incomplete bestelling, verkeerde diagnose, niet oplossing gericht.

Als leek met de defecte auto van m'n zoontje naar Uden afgereisd, daar werd er diagnose besteld en de onderdelen kwamen, een week later dan belooft binnen.

Helaas waren de onderdelen niet compleet, en diende er door deze onderdelen ook andere onderdelen aangepast te worden.

Telefonische contact opgenomen, en al heel snel kreeg ik het gevoel dat het allemaal mijn schuld was, de medekwerker praatte alleen maar en luisterde niet.

Was niet bezig om een klant te behouden, maar erg bezig zichzelf te verdedigen. Klant gerichtheid en service waren deze man totaal vreemd.

Ik adviseer deze club aan helemaal niemand.

14-08-2019

Onbetrouwbare rotwinkel met absolute draken aan personeel

Waanzinnig onbeschoft, brutaal en arrogant. Nare ervaring na een uur speciaal voor deze winkel in de auto te hebben gezeten. Nog een naar antwoord op een review ook.

22-05-2019

Acu gekocht voor drone aan de lading gezet maar duurde lang

Gebeld met Toprc was normaal gewoon aan de lading laten, dus nee he werkte niet

Weer gebeld vonden het vreemd wat alle accu,s worden eerst getest voor ze verzonden worden, ik moets de accu aan getekend terug zenden dit direct gedaan

na een dag bericht van hun accu was kapot en geen gerantie en als ik hem terug wilde weer betalen

Ze hebben gewoon lak aan je en lichten zo veel meer mensen op

En ze ook mail gestuurd dat ik geen mail meer wens te ontvangen en ook meerdere keren afgemeld maar blijven reclame mail sturen

Met andere woorden en zeer slecht bedrijf die zich niet aan regels of voorschriften houdt

Kijk uit koop daar niks en ook geen mail je komt er niet weer af

Sjoerd
26-01-2019

Autolader Phantom 4

Autolader voor een Phantom 4 besteld.

na 3 weken nog niks geleverd.

Telefonisch informeren levert niks op.

Medewerkers zijn erg onfatsoenlijk aan de telefoon.

Na nog eens 2 weken gewacht te hebben, besloten om de order te annuleren en mijn geld terug te vragen.

Daarna nogmaals 2 weken moeten wachten totdat dit ook werkelijk gebeurde.

Overigens schrijft Top rc onder verschillende valse namen zelf positieve reviews op sites als deze.

Roy
18-12-2018

Slechte service en communicatie.

Wacht al meer dan 3 maanden op mijn bestelling. Niet hier bestellen.

Danny
28-11-2018

Goeie service

Als nieuweling in de hobby van rc gestapt en top rc heeft me bijgestaan bij alle vragen die ik had enz. ondertussen al voor paar k besteld bij top rc en moet zeggen alles is tot nu toe heel goed verlopen. zeker een aanrader

Bernard
17-10-2018

Vreselijke service en garantie-afhandeling

In het kort: Ik beveel iedereen aan om NIET bij Toprc te winkelen, het zal u een hoop ellende besparen.

Het hele verhaal: Toprc is helemaal niet zo top als de naam u wil laten geloven. Ik heb in 2017 een lipo-lader besteld en heb niks anders dan problemen gehad. De eerste keer dat ik hem terugstuurde heb ik drie maanden moeten wachten tot ik hem, na er veel achteraan gebeld te hebben, weer terug kreeg. Wat bleek, de lader lag al een maand klaar bij Toprc, maar ze waren 'vergeten' om hem naar me op te sturen. Helaas was de lader niet/niet goed gerepareerd en kon ik hem weer terugsturen, dit keer heb ik minimaal twee maanden moeten wachten. Na de reparatie heb ik me door het personeel laten vertellen dat zij de lader hebben getest en geen probleem hebben geconstateerd. Uiteraard vertoonde hij bij de eerste keer gebruiken weer hetzelfde probleem, dus goed testen heeft het personeel niet gedaan. Dit betekende dat ik de lader weer terug kon sturen, als ze hem goed hadden getest was dit niet nodig geweest. Toen kreeg ik, na ruim anderhalve maand een nieuw exemplaar opgestuurd, die jammer genoeg dezelfde problemen vertoonde, die moest ik dus ook retourneren. Omdat ik intussen het vertrouwen in het merk van de lader had verloren, wilde ik graag een ander merk lader opgestuurd krijgen. Die betreffende lader is €10 duurder, maar ondanks dat ik meer dan een half jaar zonder lader heb gezeten, mede door grove fouten van Toprc, wilden ze mij de lader niet opsturen zonder bijbetaling. Ik heb Toprc gebeld en de situatie uitgelegd, maar dit is nogal een gevoelig onderwerp bij Toprc: ik moest of bijbetalen of ik zou een lader van het verkeerde merk krijgen. Ook heb ik verteld dat ik graag de door mij gemaakte retourkosten terug wil hebben, omdat dit mijn recht is: een garantieafhandeling hoort voor de consument kosteloos te zijn, daarbij heb ik hem op de website consuwijzer.nl gewezen, maar het maakt hem niet uit wat de wet hem voorschrijft. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij Roy, één van de eigenaars van Toprc, hij vertelde me het volgende: "Jij lijkt op een klein kind dat bij de snoepwinkel om twee gratis lolly's gaat vragen. En als de eigenaar dan zegt dat dat je die niet krijgt, zeg je dat je er dan in plaats van twee, één wilt hebben." Met andere woorden: je bent iemand die nergens genoegen mee neemt. Toen was ik helemaal klaar met dat bedrijf en ben ik naar het Juridisch Loket gegaan. Daar heb ik de situatie uitgelegd en ze wisten niet wat ze hoorden. Ze vertelden me daar dat ik volledig gelijk heb, maar of ik mijn gelijk ook zal krijgen was een tweede. Toprc is namelijk niet aangesloten bij een geschillencommissie, dat betekent dat je voor iedere klacht alleen bij het bedrijf zelf terecht kan. Het Juridisch Loket heeft mij geadviseerd een aangetekende brief te sturen, met daarin mijn eisen vermeld. Dat heeft op zekere hoogte gewerkt, enkele dagen later had ik een nieuwe lader, van een ander merk, maar ze zijn niet van plan om de door mij gemaakte kosten over te maken, ook negeren ze me nu compleet. Al met al vind ik het schandalig hoe ze met hun klanten omgaan.

Donny
06-09-2018

Toppunt van kleine letterjes misbruiken

Op 20 juli dit jaar een bestelling geplaatst voor wat connectoren, krimkoussetje en een kill switch.

Zoals ik bijna altijd doe, dit laten bezorgen op mijn werk adres. Ik ben nou eenmaal vaker op de zaak dan thuis. Ik voer daarom mijn adres in (als factuur adres, een mega cruciaal punt voor Top-RC) en als verzend adres gebruik ik hetzelfde als factuur adres.

Uiteraard betaal ik de order privé.

Vervolgens begint DHL de boel te verkloten. Die zeggen doodleuk 3x dat er niemand aanwezig is tijdens de bezorgpogingen. Ondanks dat het tijdens winkeluren is en er dan minimaal 3 man aanwezig zijn in m'n zaak. Sterker nog, bij de 3e poging, hang ik aan de telefoon met TopRC om melding te maken van de DHL problemen en terwijl ik met hun aan het bellen ben, even uit m'n hoofd met Wesley, vanuit mijn werk adres, update DHL de bezorgpogingen dat er weer niemand aanwezig was. Was allemaal natuurlijk erg vervelend en als de spullen retour kwamen zou het bedrag retour gestort worden.

De spulletjes dus weer niet binnen gehad. Vervolgens probeert DHL avondleveringen op tijden dat m'n winkel gesloten is.

Spullen gaan uiteindelijk retour Top-RC. En vervolgens is het een tijdje stil. Op 11-8 dan de melding dat TopRC de spullen retour heeft. En of ik even 7,50 wil overmaken zodat het nog eens verstuurd kan worden. (ondanks dat ik telefonisch al had aangegeven dat de spullen te laat zouden zijn en daarom de bestelling te annuleren.)

Dus geantwoord naar Roy dat ik eea al had besproken met een collega van hem en dat DHL de bal heeft laten vallen. Vervelend voor zowel mij als TopRC. Maar de collega ad telefoon had eerder gezegd dat het bedrag retour gestort zou worden dus dat verwachtte ik ook.

Na een paar dagen, op de 15e, antwoord Roy het volgende: "Er is me niets bekent over het feit dat u dit telefonisch aangegeven heeft. Ik zie daarnaast dat u een zakelijke bestelling heeft geplaatst. In dat geval zijn we niet verplicht om het bedrag te retourneren aangezien het consumentenrecht niet van toepassing is. We hebben tevens op onze site vermeld dat voor zakelijke bestellingen andere regels gelden, zie:

https://www.toprc.nl/retouren/Zie ook artikel 13.1 van onze algemene voorwaarden waarmee u akkoord gegaan bent:

https://www.toprc.nl/algemene-voorwaarden/Ik wil u tegemoet komen door de bestelling opnieuw te versturen of het bedrag van uw bestelling in te setllen als winkelkrediet zodat u dit bij een volgende bestelling in mindering kunt brengen. Ik verneem graag wat uw wensen zijn."

Prettig om de klant dus bijkans als leugenaar neer te zetten, scoor je veel punten en goodwill mee! Daarnaast omdat ik het pakket dus op mijn werk heb laten bezorgen (factuur + verzendadres) is dit volgens hun een zakelijke bestelling en dat is meteen de kans om een potje moeilijk te doen over een retour. Deze manier van klantcontact en 'service' is van een zeldzaam niveau. Dan nog durven zeggen dat ie me tegemoet wil komen :S Zelfs het retour storten van de aankoopsom exclusief verzendkosten is dus geen optie.

Op de 15e antwoord ik Roy dat mijn winkel een BEDDENwinkel betreft, hoe zakelijk denken ze dat RC spullen dan zijn? Daarnaast is de order ook vanaf mijn PRIVÉ rekening voldaan. Ik wijs hem ook nog even terug op hun eigen voorwaarden, immers in 13.2 staat dat TopRC mij op de hoogte had moeten houden van uitlopende leveringen en vertragingen en dat de klant, indien zij dat niet doen, eenzijdig de overeenkomst kan ontbinden waarbij de betaalde bedragen binnen 14 dagen retour gestort dienen te worden.

Hier komt echter geen antwoord op. Dus op 26-8 mail ik nogmaals, maar weer geen reactie. TopService staat blijkbaar niet zo hoog in het vaandel bij TopRC.

Vandaag op 6-9 was ik het wachten wel zat. Dus ik bel zelf maar even naar TopRC om te vragen wat de status is. Zelden zo een stukje kastje- muur pogingen meegemaakt.

Wederom Wesley aan de telefoon. Die zegt eea even na te vragen bij een collega en antwoord vervolgens dat het een zakelijke bestelling was dus zij kunnen helaas niets doen. Ik antwoord hem dat het geen kwestie van kunnen maar van willen is. Na wat heen en weer praten gevraagd naar degene die wel over die beslissingen gaat, maar toen moest Wesley inene kijken of die wel aanwezig was. Waarop ik antwoord: Je zegt 10 seconden geleden nog dat je hem hebt gesproken!? Hoezo moet je kijken of hij aanwezig is? Beetje stamelend antwoordde hij dat ze ook 'n winkel hadden en misschien was hij daar.

Vervolgens krijg ik Ricky (als ik het goed heb verstaan) aan de telefoon. Even samengevat: 'geloven niet dat je kan zien of ze zijn geweest of niet' 'Ja, wij gaan uit van wat DHL zegt, niet wat de klant zegt.' 'Die bestelling kan hartstikke zakelijk zijn als stekkers en een kill switch' 'wij kunnen niet zien of iemand het zakelijk inzet of niet' 'Zodra het factuur en verzendadres naar een bedrijf zijn is het zakelijk, wat de klant ook zegt'

Al met al. Zelfs na meerdere malen te melden en dat ik kan aantonen dat het privé goederen zijn, trekt TopRC zich daar niets van aan. Service wil men ook totaal niet aan doen. Als men de gang van zaken van DHL kenbaar maakt word men als een leugenaar weggezet.

Toppunt van mierenneukerij op deze manier. Laatste keer voor mij geweest en een waarschuwing voor anderen.

Gefeliciteerd heren van TopRC, dit heeft jullie nu al minimaal € 1450,- gekost, de Mavic2 koop ik wel elders.

Eelco
04-09-2018

Waardeloze service en niet klant vriendelijk

Online bestellen is een ramp en ik ben bijjna 2 maanden bezig geweest voordat ik alles had. Geen melding of excuses of wat dan ook. Waardeloos en niet klantvriendelijk. Op mijn vraag na 2 weken of we a.u.b. de order konden cancellen omdat het mij veels te lang duurde kreeg ik negatief antwoord, zij hoefde niet terug te betalen omdat ik als bedrijf besteld had. Zij krijgen dus voor 80 euro handel een slechte naam en geen tevreden klant, nou dan snap je het echt niet. Niet kopen bij deze mensen.

30-08-2018

Service en garantie tot de deur!

Een jaar geleden een dure auto gekocht. Mijn zoontje na een week ook. Na aanraden van het personeel bleek deze na 1 keer rijden al de nodige defecten te hebben. Terug naar de winkel. Geen service! toch maar weer een andere motor gekocht op aanraden van personeel. Bleek na een aantal weken ( nadat de auto inmiddels al bijna het dubbele qua kosten was) ook weer stuk! geen service! je wordt afgescheept met het verhaal dat je dan zelf ergens tegenaan hebt gereden of dat er iets tussen heeft gezeten?! na de vraag voor een tegemoetkoming geen reactie meer. Dusss. Koop hier niet! Oja en bestellen duurt soms weken terwijl ze zeggen dat hij er binnen een week is.

12-07-2018

Top rc en garantie? Gaat niet samen

Moet toch even vermelden dat ze niet aan de wettelijke garantie willen meewerken. Slechte ervaring,en je staat machteloos,tenzij je wilt een advocaat inschakelen.

Jeffrey
05-07-2018

Erg lange levertijd?

Nadat ik wielmoertjes vesteld had waar de status stond, op vooraad te bestellen,. wat tog vertelt dat ze er zijn ipv dat ze niet op booraad zijn.

1 week geleden zouden ze bij hun aankomen maar je hoort er niks meer van wacht nu al ruim een maand op een zakje wielnoertjes. lijkt erop dat deze zaak net zulke oplichters zijn als toemen