Tweak.nl364 ervaringen

Jolanda
16-04-2021

Wat een waardeloze bedoeling.

Gelukkig waren we door iemand op de hoogte gesteld geen tv van tweak te nemen. En maar goed ook.
Maar de rest is ook gewoon klote.
Als je belt 1 dag nadat ze de fritzbox hebben geplaatst, krijg je gewoon een mailtje van zoek het zelf maar uit. Geloof maar niet dat je het voor elkaar krijgt om een monteur te laten komen om het in orde te maken.
Als ik een nieuwe auto koop en daar is iets mee zal het toch niet zo zijn dat ik een mailtje krijg van probeer dit of dat, het werkt niet en dat ik naar een andere garage moet om het voor elkaar te krijgen.
Stelletje oplichters. Wat zal ik blij zijn als jaar om is.

Jant
14-04-2021

Slechte service , geen internet

Klantenservice doet niet wat het beloofd en zeker in deze tijd met veel digitaal thuisonderwijs en thuiswerken geeft dat grote problemen! Neem geen tweak! Ze doen echt niet wat ze beloven.

SB
13-04-2021

Alles voor nieuwe klanten, maar geen service voor bestaande klanten

In oktober internet abonnement afgesloten bij Tweak en aangegeven dat (i.v.m. thuiswerken) het z.s.m. geregeld moest worden. Omdat ze nieuwe klanten willen, doen ze er alles aan om je tevreden te stellen. Binnen 1 dag had ik een datum staan (voor die week erna) om het internet aan te sluiten. Ondertussen ben ik weer verhuisd en heb ik het verzoek ingediend voor de verhuizing en dit duurt ellenlang, geen zicht op wanneer ze dit oppakken en ze nemen 3-4 weken voor alleen het 'verwerken' van de aanvraag, aansluitend moet het nog ingepland worden (dit kan ook weer even duren). Al met al, ellendig en duurt extreem lang. Blijkbaar zijn ze wel bereid om een extra stap te zetten voor nieuwe klanten, maar niet voor de bestaande klanten.

Leon
07-04-2021

Ellende!

Wat een ellende. Begin er niet aan. Wij zijn vorig jaar overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Tweak. Net als andere klanten kregen wij zonder enige kennisgeving rekeningen gestuurd. Terwijl we nog geen diensten afname. Nou toen we uiteindelijk aangesloten waren dachten we als de rest goed werkt dan zijn we tevreden. Nou het is een drama. De router die we vanuit Tweak krijgen zou dekking geven door het hele huis. Dat klopt inderdaad met 2 zelf aangesloten versterkers wel. Nu thuis school en werken belangrijk is merk je pas hoe slecht de wifi is. Daarnaast hebben we dagelijks last van storingen bij Canal Digital. Je kunt hier meldingen van maken maar helaas wordt er niks mee gedaan. Echt mensen begin hier aub niet aan. En als ik dan alle ervaringen lees dat verandert er werkelijk ook niks. Dan ben ik benieuwd wat een directeur bij Tweak voor toegevoegde waarde heeft want hij zou toch iets met deze slechte ervaringen moeten doen.
Stap dus zeker niet over naar Tweak en kies een andere provider.

Kenzo
09-03-2021

Wat een start van een klant relatie

In Deurne is glazvel aangelegd. Twee jaar geleden reeds Tweak geselecteerd. Aangezien Tweak een jonge aanbieder is destijds geen ervaringen kunnen vinden over deze provider. Was dat maar wel zo geweest.

Ik heb nog geen aansluiting, maar nu heb ik al een heel naar gevoel over deze provider. De fysieke aansluiting is aangelegd en het eerste wat ik voor mijn kiezen krijg, is een factuur van 75 euro voor een aansluiting die ik nog niet heb. Geen welkomst bericht of iets dergelijks, nee, meteen dokken.

Ik benieuwd wat het vervolg gaat zijn, maar dit is voor mij nu al een dikke no go.

VVOG
04-03-2021

Snel internet, en gewoon inpluggen & werken

We zijn ook overgestapt vanaf ADSL in het buitengebied Harderwijk naar Glasvezel Gigabit van tweak. De installatie ging heel voortvarend; modem aansluiten wat heel eenvoudig, en automatisch na 30-60min. waren onze 2 telefoonnummers automatisch geporteerd. Voor ons werkt het goed en zonder problemen tot op heden.Voor Harderwijk dus zeker een aanrader helemaal daar ze 1Gb leveren en garanderen voor een hele strakke prijs.

Tom
02-03-2021

Super Internet en TV

Al jaren lang klant van Tweak.
Eerst alleen Internet en Telefoon.
Sinds 3 jaar ook inclusief TV van Canal Digitaal.
Werkt bij mij allemaal perfect.
Sinds het wegvallen van het analoge signaal van Ziggo een smart TV gekocht ( 32"voor €210,-) voor de slaapkamer.
Stekker in het stopkontakt, wifi wachtwoord invoeren en Hoppa , TV kijken via de Canal Digitaal app.
Geen kastjes of smartcards of dergelijke meer nodig.

Richard
09-02-2021

Waardeloos bedrijf!

Brengen alleen maar extra kosten in rekening en vergoeden zelfs de borg niet na beëindiging van het contract.

Oplichters!

Jeroen
09-02-2021

Goed werkend, snelle helpdesk en gegarandeerd snel

Overgestapt van een andere Gb provider die niet de snelheid kon leveren en niet een werkend TV signaal; met dezelfde TV provider; de apparatuur netjes thuis gekregen; stekker erin en werken maar zonder problemen; tot op de dag van vandaag geen enkele storing of probleem gehad met Tweak in Harderwijk

Maik
07-02-2021

Beloven van alles leveren niks

Beloven goed internet en verbinding. Vervolgens altijd slecht internet gehad tot geen internet. Internet is nog geen dag betrouwbaar geweest. Je kan nog beter je stekker in een aardappel drukken en hopen dat daar internet uit komt. Tweak heeft ook nooit oplossingen aangeboden.

Rutger
06-02-2021

Onterechte afschrijvingen

Onlangs ons abonnement opgezegd bij Tweak waarna de ellende pas echt begon.

Bij het retourneren van de Amino box blijkt deze aan de buitenkant beschadigd om deze reden wordt de borg ingehouden (terecht).
De Amino box functioneert verder naar behoren, een nieuw case volstaat.

Tot onze verbazing valt er ook nog een factuur van €189,00 euro op de mat welke automatisch wordt afgeschreven.
Wat blijkt naast het vergoeden van de schade in de vorm van borg, wordt ook nog een nieuwe Amino box in rekening gebracht.
We betalen dus voor de schade en moeten daarnaast een nieuwe Amino box betalen.
Het afschrijven van de €189,00 staat niet vermeld in de voorwaarden, hierop wordt echter niet gereageerd door de firma.

Het heeft ons inziens een reden dat ze alleen met voornamen handelen.
We zullen het hier dan ook niet bij laten zitten.

Sigrid
04-02-2021

Tja

Heb het geld ook al 2 x terug gevorderd. Eerst de boel aansluiten enzo en dan pas betalen. Had eerst de bevestigingsmail al niet bevestigd en kreeg geen reactie op mijn mail dat ik er liever vanaf zag omdat ik het toch een hoop geld vond. Zelfs toen ik belde en mijn verhaal deed, vroeg aan het eind Vn het gesprek of eventueel ik mijn abonnement nog kon veranderen, kreeg ik als antwoord: Dat kan wel maar dat moet u toch niet willen. Wens u nog een fijne dag en nog de beste wensen. Beetje jammer maar gelukkig worden alle gesprekken automatisch opgenomen die gevoerd worden. Altijd iets om op terug te vallen. Heb nu alles bij KPN en krijg overal korting op. Das straks allemaal weg en betaal dan zo'n 35 a 40 euro meermin de maand

Jo
17-01-2021

Al bij klant worden waardeloos.

Bij het klant worden gaat het al mis. Borg voor modem afschrijven van mijn bankrekening terwijl er geen modem geleverd is en niet eens bekend is wanneer mijn aansluiting opgeleverd zal worden.
De klantenservice reageert totaal niet op vragen hierover. Maar dat verbaast me niet als ik de reviews van Tweak lees.

Bart
16-01-2021

Tweak. niet aan beginnen! Diep, diep triest!

Met de komst van glasvezel in deurne, de overstsp van ziggo naar tweak gedaan. Bij tweak kun je indien je per jaar betaald een leuke duit besparen. Internet is goed, maar wordt ook niet heftig gebruik van gemaakt. Telefoon ook oke. Tv is een regelrechte ramp. Het beeld van de animo box (2 locaties) bevriest continue.10-20 keer op een avond is geen uitzondering. Volgens de helpdesk moesten de boxen terug gezet worden naar factory settings. Uitgevoerd, maar 0,0 verbetering. Toen zou het liggen aan de fritzbox, die moest naar factory settings.ook gedaan, maar ook nu geen verbetering. Nogmaals contact met de helpdesk. Het zou aans ons liggen. Pardon?!
De complete installatie is door een monteur van tweak aangesloten en hieraan zijn geen wijzigingen gedaan. Tweak wil wel een monteur sturen en enkel indien het aan tweak zelf ligt, zullen er geen kosten worden doorbelast. Pardon?!
Dit is zonder enige twijfel de meest waardeloze aanbieder van glasvezel diensten, i.i.g. In deurne!
Doe niet eigenwijs: niet aan beginnen!
Wij gaan zeker na afloop van dit abo deze club buiten flikkeren. Raar dat e-fiber geen eisen stelt aan de 'uitbaters' van het glasvezelnetwerk en dat tweak niet wordt aangepakt op deze zeer slechte dienst en service. Wij hadden ons helaas te weinig verdiept in de kwaliteit van de 9 verschillende aanbieders. De verkooppraatjes en folders zijn allemaal alles belovend. Voor iedereen die nog wil switchen, check even recensies over tweak en je mond valt open!

Christian
06-01-2021

Drama

Wat een spijt heb ik. Regelmatig valt het beeld weg en het wifi signaal ook, zelfs bij de router. Support bestaat uit het sturen van instructies en je mag van allerhande tips en tests uitvoeren. Verder proberen ze je zo snel mogelijk af te wimpelen. Ik heb meetgegevens toegestuurd waar duidelijk op te zien is dat het signaal telkens in zakt. Krijg ik te horen dat hun signaal goed is en dat ik alles maar via internetkabel moet aansluiten. Dat ik een slecht wifi heb vinden ze jammer maar daar kunnen ze geen garantie op geven. Wifi krijg ik namelijk gratis erbij. Grap? Nee! En ik maar denken dat glasvezel met 1Gb/s een grote vooruitgang zou zijn. Nou bij Tweak dus niet. iPhone en ipad en notebooks zijn niet te gebruiken in huis. Tweak levert geen ondersteuning en geen garantie voor een betrouwbaar wifi signaal. Monteur sturen heeft geen zin want er is toch geen garantie op wifi en een andere router vinden ze ook niet nodig. Het kabelsignaal is immers goed. Nou, dat signaal is 500 - 700 Mbit/s wat op zich natuurlijk snel is maar minder dan de gegarandeerde 900 Mbit/s. Maar, zegt Tweak, dat is alleen onder de omstandigheden zoals vermeld op de website. En dat is onder perfecte omstandigheden die dus niet bestaan in het echte leven. Mooie praatjes dus van Tweak, maar leveren en ondersteuning ho maar. Service en klantenbinding, daar begrijpen ze niets van. Triest, te triest voor woorden.
Na anderhalve maand ben ik er klaar mee, ik stap over naar Freedom internet. De dubbele kosten neem ik voor lief. Gelukkig kan ik me dat permitteren, maar ik raad u ten zeerste aan om geen contract aan te gaan met Tweak. Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd dat dit in deze tijd nog steeds allemaal kan. Een product leveren dat ronduit slecht is, geen deugdelijke oplossing en ondersteuning bieden en toch weigeren om het contract te ontbinden. U bent gewaarschuwd en ik ga via mijn rechtsbijstand en de consumentenbond proberen mijn recht te halen.

Katie
28-12-2020

Supersnel internet punt

We kregen glasvezel in het dorp en we dachten na jaren traag internet en gedoe met de horizonbox van ziggo. We gaan het doen. En inderdaad supersnel internet, afgelopen half jaar wel al 4 keer uitgevallen, maar echt supersnel en prima WiFi met de fritzbox.
Maar de tv van Canal digitaal is echt een drama. Ok, even wennen aan de niet zo intuïtieve interface en browser. Maar dit is zo slecht, daarbij vergeleken is de Horizonbox van Ziggo een verademing. TRAAG, haperend beeld of geluid of allebei. Terugkijk kwaliteit is tranentrekkend. Alleen opnemen lijkt redelijk. Klanten service, daar moet je niet te veel van verwachten, trek de stekker er eens uit, lange wachttijden en geen oplossingen en opzeggen kan ook niet. Dat wordt dus nog even 6 maanden afzien.

Lau
24-12-2020

Betrouwbaar internet-only voor de techie

Zelf veel goede ervaringen met Tweak. Support twee keren nodig gehad door twee verschillende storingen (buiten de schuld van Tweak om). Bij werkzaamheden was de glaslijn in de regio geraakt en moest hersteld worden. Ik werd netjes op de hoogte gehouden van de voortgang van het herstel.
Internet is verder stabiel en altijd snel, enkele DDOS aanval daar gelaten.
Tweak is wel meer voor de technische mensen weggelegd.
Qua prijs vind ik ze zeer goed. Ik betaal per jaar en ben daarmee veruit het goedkoopst uit. TV zou ik niet bij Tweak afnemen, voldoende slechte verhalen over gehoord. Dit hebben wij dan ook via Ziggo (TV Only) omdat dit ook goedkoper was (i.c.m. Formule 1).

Rick
22-12-2020

Klantenservice precies zoals het niet moet

Wat een aanfluiting. In een tijd dat je thuis moet werken, laten ze je ruim een maand zonder internet zitten en dat verkondigen ze net nadat je niet meer in je bedenktijd zit. Waardeloze club!

Jakob
19-12-2020

Opl

Mijn ervaring met TWEAK is slecht na de aansluiting heb ik het recht om binnen 1 maand de aansluiting ongedaan te laten maken volgens de consumenten bond Tweak zegt hierover in een reactie daar doen wij niet aan mee u heeft automatisch een jaarcontract en sturen nu aanmaningen dus mensen ik raad iedereen aan ga niet met deze oplichters in zee

Kees
07-12-2020

Ze laten je barsten

Vandaag is ons internet door Tweak beëindigd. We zouden tot 23-12 internet hebben. Dat werd dus vandaag. In de mailwisseling is de ene fout na de andere gemaakt om ons vervolgens 2 weken te vroeg af te sluiten, ivm onze verhuizing naar elders. De mailwisseling hierover is doorgenomen met de medewerker die ik aan de telefoon had.

De ‘oplossing’ die werd geboden is het aangaan van een volledig nieuw jaarcontract, voor die 2 weken. Dat was de enige oplossing. Verder was meedenken richting een oplossing voor de door hen gemaakte fouten niet aan de orde. Wil ik geen nieuw jaarabonnement, dan is de andere keuze 2 weken zonder internet met thuiswerken vanwege corona, kinderen die veel digitaal doen. Daarmee laat Tweak ons als klant (altijd keurig betaald) in de kou staan.

Ik vind dit werkelijk waar te zot voor woorden en een waardeloze manier van omgaan met mensen. Zakelijk belang gaat bij Tweak dus koste wat kost voor op klantenbinding en het meedenken en -werken richting een oplossing zodat ik nog twee weken met m’n gezin van internet gebruik kan maken.

Tweak, bedankt! Klootzakken

Meer Tweak.nl reviews
Welk cijfer geef jij Tweak.nl?