Tweak.nl272 ervaringen

Niels
06-12-2019

Niet aan beginnen!

Deze lui bieden zero service. Maar die heb je jammer genoeg wel nodig omdat de tv kastjes niet of nauwelijks werken. Het enige waar ze snel mee zijn is met rekeningen sturen.

Cock
Cock
29-11-2019

E-mail binnen 2 dagen behandeld en beantwoord.

Wij wachten nog op de glasvezelkabel, dus nog geen gebruikers ervaring. Er word snel gereageerd op E-mail.

Nieta
Nieta
16-11-2019

Zoals het niet moet

Jullie geven aan dat je een datum kan kiezen wanneer je de aansluiting wilt.
Dus het ik gedaan (een maand)
Vanaf dat moment gaat er van alles fout en krijg ik de schuld omdat ik mijn oude provider heb opgezegt, volgens het meisje van het call centre moest ik ook niet opzeggen voor ik bij jullie was aangesloten, dus een maand dubbel internet, terwijl het mis gaat bij jullie omdat ik nu een provider heb.
Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar als hun niet goed loggen blijft iedereen langs elkaar heen praten, en ik heb ook niet het idee dat ze op het call centre enig idee hebben waar ze het over hebben.
En dan krijg ik te horen je kan niet meer opzeggen want de bedenktijd is voorbij, maar jullie kunnen mij niet eens garanderen dat ik aangesloten worst bij jullie.
Als je als nieuwe provider op de markt wilt komen lijkt mij klant vriendelijkheid en goede service een grote prio.

Freek
08-11-2019

Geweldig

Ik heb Tweak nu ongeveer 1 jaar in huis.
Tot nu tot alleen maar plezier mee gehad!

Na alle overhead en andere factoren krijg ik 920-940 Mbit op alle LAN verbonden systemen en via Wifi in combinatie met de Fritz 5490 + (eigen aangeschafte Fritz 4040) pak ik in zelfs de hoeken van het huis op Wifi 5Ghz tussen de 350-600 Mbit!

Tweak telefonisch contacteren is zinloos, niet bellen maar appen.

Ik heb zelf een Internet + Telefonie, tv kijk ik via NLziet. Geen ervaring met Sparql of Canal digital.

Dennis
06-11-2019

Geen service wel Gigabit

Deze internet provider biedt een aantal diensten en is een provider voor de Tweaker (het is ook een spinoff geweest van Tweakers.net -> Tweak DSL). Kennis van netwerk apparatuur e.d. is nodig om met deze mensen te communiceren. Ze bieden 1Gbit internet, maar dan wel over eigen apparatuur, de gemiddelde snelheid bij mij lag bij installatie rond 800Mbit en is de laatste maanden gezakt naar zo'n 350Mbit. Via de geleverde apparatuur is de internet snelheid beperkt door het geleverde apparaat en bedraagt het zo'n 350Mbit.

Nu heb ik een verschil van mening met dit bedrijf gehad over abonnementen, want ik had niet gezien dat zei een internet only aansluiting aanbieden sinds 1-sept-2018. Dus ik lekker iedere maand €3,- teveel betalen voor internet+bellen, waarvan ik bellen niet gebruik. Toen ik zag dat hun prijzen dus effectief lager waren en ik vroeg waarom ik teveel betaalde was het enige antwoord: dat is eigen verantwoordelijkheid. Maar een normaal mens gaat toch niet elke dag op de website van de provider kijken naar abonnementen en prijzen!? Ik heb gevraagd waarom ze geen email hadden kunnen sturen naar hun abonnees, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Daarnaast heb ik één opzegging gedaan omdat we gaan verhuizen. Deze opzegging is klaarblijkelijk door Reggefiber te vroeg uitgevoerd. Dus nu heb ik een dag geen internet. Gezien dit en het bovenstaande verhaal heb ik gevraag of er geen compensate mogelijk is ook omdat ik al die maanden teveel heb betaald. Compensatie was alleen mogelijk voor de dagen dat ik geen internet heb en er werd direct gerefereerd naar de algemene voorwaarden en dat ik mijn opzegging eerder had moeten aangeven. Ook gezien ik al tijden teveel betaald heb voor mijn abonnement was geen argument, gezien ik maar effectief twee weken gebruik maak van de verbinding was ook geen argument.

Conclusie: zoek je een internet provider die jouw kan helpen met 1Gbit, dan is het top. Als er iets aan de hand is dan is het antwoord zwart en wit en verstoppen zei zich achter hun eigen regels. Eigen verantwoordelijkheid is voor de klant en niet voor Tweak, want die zijn nergens verantwoordelijk voor, ook niet voor een administratieve fout!

PS. ik heb dus aangegeven erg teleurgesteld te zijn, ook gezien de afhandeling van mijn klachten want ze konden mij alleen compenseren voor één dag geen internet. Ik heb aangegeven dat ik, gezien deze afhandeling, niemand in mijn direct omgeving Tweak zal aanraden als provider. Dit kon de mevrouw aan de telefoon ook niks schelen zo leek het.

Ad
30-10-2019

Onvoldoende info gekregen

Vandaag de gehele dag pogingen gewaagd om met Tweak te contacten helaas geen reactie wel een boodschap van een robot, daar zit ik al 67 jarige echt op te wachten, Niet dus!
Dus naar Oss gefietst om de nieuwe info winkel van E fiber te bezoeken. Helaas trof ik daar niemand van Tweak wel van de concurent provider FIBER glasvezel aan en ook hier geen duidelijkheid op de door mijn gestelde vragen, wel twijfel.
Bij thuiskomst in avonduren weer gebeld met Tweak
maar ook deze voorlichter kon mijn vragen niet beantwoorden, wel antwoord op mijn vraag hoelang het duurt bij opzegging alvorens de door mijn betaalde borg terug op mijn rekening zou staan . Twee maanden moet kunnen en een maand opzegtermijn maakt drie maanden, en dat voor een glasvezelprovider die zegt supersnel te zijn. Nog iets wat ik niet terug kan vinden in de folders van de providers een tweede aansluiting kost € 4,- per maand( bij mijn huidige provider ZIggo is dat gratis).

Ger
27-10-2019

Extreen slecht

Bij aflevering functioneerde internet niet maar de monteur vertrok. Dit direct aan eigen servicedesk proberen te melden maar deze zijn totaal onbeteikbaar!
Resultaat: Een maand geen internet!
Ondanks Toezegging dat dit gebrek vergoed zou worden hebben wij nooit iets ontvangen
Ook de eigen technische dient is waardeloos: zij konden in 1 maand tijd geen werkend internet voor elkaar krijgen, waardeloos! IKZELF heb toen maar de technische problemen zelf opgelist door de kapotte routen te minzeen met extender: ook deze kosten zijn nooit vergoed
Conclusie: Nooit internet van tweak nemen!

Dawid
26-10-2019

Geen problemem

Ik heb Tweak al ongeveer 4 jaar en nog nooit geen probleem gehad (internet only)

Maaike
23-10-2019

Meest slechte service ooit

Problemen met haperend beeld bij bepaalde opnames (tv abonnement). We hebben gemaild maar wordt niks opgelost. Ze zouden het onderzoeken maar na 3 nog geen reactie, nogmaals gemaild en dan word er alleen gezegd dat ze er weer naar kijken, na week nog steeds geen reactie dus weer boze mail gestuurd dat we het zat zijn en van het abonnement af willen vanwege slechte service en problemen. Krijg je dan eindelijk een antwoord, zonder in te gaan op wat je zegt, en alleen dat je niet kan opzeggen omdat je jaar abonnement hebt zonder enige vorm van coulance of antwoord op je boze mail. Enige wat ze zeggen is dat je de opnamens niet meer hebt staan waar de problemen mee waren. Dit was niet gevraagd en we zijn al maanden verder. meest slechte service ooit. Als je boos bent gaan ze daar niet op in en negeren ze dat gewoon en je krijgt niks ter compensatie.

Han
18-10-2019

Geen terugbetalen van de borg.

Tot afgelopen zomer was ik best tevreden over Tweak.nl. Maar na de overgang naar internet only werd het minder.

Na het terug sturen van de apparatuur ben ik nu al maanden bezig met het terug krijgen van de borg. Ik wordt altijd keurig beantwoord op mijn mails, maar het probleem wordt altijd aan de afdeling administratie toegeschreven. Die afdeling is natuurlijk niet te bereiken door een consument.

De afhandeling van terugstorten van borg laat dus te wensen over.

18-10-2019

Top snelheid, geen uitval

Na het lezen van alle negatieve reviews heb ik mezelf voorgenomen om ook mijn ervaringen na het aansluiten te delen. Zo slecht kon het toch niet zijn?

Tot nu toe niets dan lof over Tweak. Niet gaan bellen maar whatsappen, gelijk antwoord. Van de 1000 Mbit blijft door overhead en andere variabelen ongeveer 940 Mbit over ofwel 117,5 echte MB's per sec. Omdat de PFsense hardware wat moeite had met de gigabit snelheid zit er nu een Fritz 5490 direct op glas, en die kan het wel.

Echt heerlijk om met deze snelheid Steam games of andere data binnen te halen. Via het Unifi Wi-Fi netwerk (3 domes op 5 ghz) is er een throughput van 500-550 mbit up en down.

Ik heb een internet only abbo genomen, TV kijken we (als we al eens kijken) via een Android box met IPTV subscription. Dus geen idee hoe Sparkle TV presteert. Daarnaast de nodige Netflix / disney+ / videoland etc. abonnementen.

Facturen zijn ze snel mee, direct bij akkoord contract werd dezelfde dag 25 euro afgeschreven. Bij contactingang werden maandelijks de correcte bedragen afgeschreven. Dus hier geen klagen.

Phons
15-10-2019

Teveel langs elkaar heen werken, het gaat over teveel schijven

Naarmate ik meer contact legmet jullie als bedrijf over internet, i-meel en vaste telefonie, des te beroerder het voor mij uitpakt. Het lijkt wel of alles bij jullie langs elkaar heen werkt. Ja, ook ten opzichte van andere providers. Eerst zat ik een aantal dagen zonder internet, terwijl me verzekerd werd dat dat niet zou gebeuren. Nu weer zit ik twee dagen zonder telefoonverbinding. Iets werkt totaal niet goed bij jullie.
Een helpdeskmedewerker vertelde me dat er een dubbele rekening is opgemaakt voor me en dat ik 1 van de 2 rekeningen mag storneren. Toen ik dat deed ging het weer fout. Ik werd door een incassobedrijf aangemaand onmiddellijk het geld te betalen anders zou ik weer van internet worden afgesloten. Maar dat geld storneren werd juist door Tweak aangeraden! Dat is dus wat gebeurt bij jullie: langs elkaar heen werken en het gaat over teveel schijven. Nee, ik ben niet positief over dit bedrijf wat ooit wel goed is geweest. Zoiets.

Nico
Nico
13-10-2019

Niet nemen, al helemaal niet als je gaat verhuizen!

Al een half jaar gebruik ik Tweak en de eerste 5 maanden zonder problemen.
Tot ik ging verhuizen.

Het verhuisformulier is niet op hun website te vinden (in welk jaar leven jullie daar bij Tweak?)
Daarnaast vergeten ze ook in hun T&C's op te nemen dat het 3 a 4 weken (minimaal al zijn ze het daar zelf niet mee eens) duurt voordat je verhuizing is door gegeven. Oh ja en we halen gewoon 90 euro van je rekening voor de verhuizing zonder dat er nog maar iets is gedaan.

Ze wilde me eigenlijk bijna ander half maand laten wachten tot een monteur kon komen (succes als je ZZper bent of net als ik veel vanuit huis werk). Na aandringen toch eerder aan de beurt gekomen.
Niet genoeg monteurs dus ze stuurde maar iemand die er geen verstand van had en moest bellen met de andere monteurs om vervolgens nog een chaos achter te laten.
Conclusie, nog een internet! Het ligt natuurlijk niet aan Tweak, KPN Netwerken moet nog de verbinden omzetten en dat is echt in een dag geregeld. 3 dagen verder en natuurlijk nog niets geregeld.
Er moet natuurlijk weer een monteur komen en ook daar moet nog een afspraak voor gemaakt worden.

Internet is al voor een jaar betaald, terwijl ik dus zonder internet zit. Je zou verwachten dat ze genoeg aan me verdienen om er urgentie erachter te zetten.
Mn vrije dagen en uren aan de telefoon om met de klantenservice zijn nog niet eens mee gerekend.

Alles behalven Tweak nemen is mijn conclusie!

Nicole
01-10-2019

Werkt super, tot je verhuist

Waardeloos en geen info over de verwerkingstijd van een maand als je verhuist. En dat terwijl ik al voor een jaar heb betaald.

Schandalig dat hier geen info over wordt gegeven.

Er zijn genoeg Mensen die vanuit huis werken en niet zo lang down time kan veroorloven.

Yvonne
26-09-2019

Je wordt aan het lijntje gehouden!

Contact en informatie erg slecht.
Onkundig personeel aan de telefoon. Telefoontraining kan geen kwaad.
Simpele vraag wanneer je wordt aangesloten hebben ze geen antwoord op. Ook niet een goede reden waarom dingen zo lang duren.
Zeggen dat ze terugbellen en je hoort vervolgens niks.
20/8/2019 aanvraag gedaan.

Richard
24-09-2019

Slecht internetverbinding en een nog slechtere klantenservice. Voorkom irritaties en kies niet voor Tweak.

23-09-2019

Pas op mensen!

Verkopen van een pakket gaat makkelijk. Maar service achteraf 0.0
Ik wacht nu al 1 jaar op mijn €40 vriendenkorting waar ik recht op heb. Tig keer gebelt en gemaild. ze verwijzen continu naar dat het bij de boekhouding ligt maar doen hier NIETS mee!

Joop
20-09-2019

Ga niet in zee met deze firma. Facturatie is puinhoop !

Waardeloze financiele dienstverlening, facturatie is een puinhoop met als gevolg debiteuren op de stoep met allerlei dreigementen terwijl de fout echt bij Tweak ligt.
Portering nummer na 3 klachten nog steeds niet gelukt dus onbereikbaar.
Ben er helemaal klaar mee.

Lars
17-09-2019

Bedroevende service

Bedroevende service via beide correspondentie mogelijkheden: telefoon en e-mail.

Telefonisch contact:
Meerdere malen (4-5 maal) telefonisch contact gehad met de 'service' desk van Tweak. Geen antwoord op mijn vragen gekregen. Toppunt hierbij is dat een medewerker aangaf dat het misschien beter was dat ik na 2 dagen nog maar eens terug moest bellen. Toen ik nogmaals aangaf dat het probleem, (miscommunicatie/contact tussen provider en glasvezelleverancier) opgelost zou kunnen worden door een simpel telefoontje kreeg ik te horen dat ik ook altijd nog kon opzeggen.

Contact via E-mail.
De 'service' via e-mail overtreft die van de telefoon desk. Het duurt 2-2.5 dagen om antwoord te krijgen op een e-mail. Ik heb in totaal 3-4 e-mails gestuurd en de reacties op mijn e-mails hebben nooit een antwoord gegeven op een enkele gestelde vraag. Hierdoor betwijfel ik of de ontvangen e-mails daadwerkelijk gelezen worden.

Op basis van bovenstaande ervaringen wilde ik Tweak een welverdiende 1 geven, echter was er één telefonisch medewerker die graag had willen helpen maar voor mijn gevoel hier door de hiërarchie en structuur van Tweak volkomen in werd belemmerd. Hierdoor is mijn eindoordeel een 2 geworden

Robert
16-09-2019

Slechtste bedrijf ter wereld

Jemig wat ben ik blij dat ik er van af ben.

vanaf het begin slechte tv ontvangst 100den keren mee gebeld maar men weigerde om het op te lossen.

vaak gevraagd geef dan een fatsoenlijk kastje voor de tv ontvanger maar nee dat deden ze niet.

na lang touwtrekken een vergoeding van schrik niet 17 euro gekregen. op papier dan nu nog even over maken. ruim 4 maanden ging hier over heen.

jaarabonnement al lang op gezegd want hier wil ik niet mee verder het constant afschuiven en de klant niet willen helpen zeer slecht dit.

maar toen moest het apparatuur nog retour netjes retour gestuurd. in hun eigen regels stond terug betaling van de borg 2 maanden na de laatste betaling. u raad het al dit werden er ook weer 4.

ik heb uren in de wachtrij gestaan wachtende 1 en dan weer wachtende 4 ja in 1 wachtbeurt. gewoon te slecht voor woorden. blij gewoon heel blij dat ik van deze balle zaak af ben en wil hier nooit meer terug @tweak nooit meer

Meer Tweak.nl reviews
Welk cijfer geef jij Tweak.nl?