Tweak.nl329 ervaringen

Niels
25-09-2020

Top

Nergens krijg je voor dit geld een symmetrische Gbps verbinding met zulke lage latency.
Door de lage latency ook perfect voor online-gamen en game streaming.
Vóór de aansluiting een paar keer naar de helpdesk gebeld. Steeds snel en keurig geholpen met mijn vragen.
Oplevering duurde 10 min.
Nu sinds een 3 dagen actief, volledig storingsvrij.

25-09-2020

Niet te geloven zo slecht!

Al vier maand werk ik thuis met een download van 20, zelden 200, nooit meer dan 220, af en toe minder dan 1 (!) . maar nooit de 1000 waar ik voor betaal. Ook niet bij benadering.
Op mail wordt niet gereageerd, op Whattsapp alleen standaard berichten. Ik heb totaal een halve dag gebeld. Resultaat: ze hebben mij aan het werk gezet en zelf niks gedaan. Monteurs thuis gehad, nooit meer wat van gehoord, terugbellen beloven ze wel maar doen ze niet .

Elisabeth
18-09-2020

Opgelicht

Tweak is vreselijk! Het rare modem Zyxel doet het niet en als je belt geven ze je een wachtwoord dat het ook niet doet. Een monteur willen ze niet sturen. Ik ben overgestapt naar KPN, wat een genot, alles doet het gewoon. Heb mijn abonnement met Tweak opgezegd en wat doen ze? Dreigen, dat ze blijven factureren! Terwijl ik al bijna 2 maanden heb betaald zonder enige tegenprestatie hunnerzijds, maar dat kan ze niet deren: pas in oktober kan mijn abonnement worden opgeheven. Vanaf 1 augustus heeft niets bij mij gewerkt, vanaf 3 september toen KPN het kwam oplossen, doet alles het weer, maar Tweak blijft incasseren zonder enige tegenprestatie. Bah. Wat een oplichters.

Herald
17-09-2020

Geweldig internet voor goede prijs

Internet over de glasvezel is geweldig, nooit problemen mee gehad. TV was in het begin niet goed, maar na laatste updates alles prima. Alles in huis wel bekabeld naar laptops en dergelijke. Wifi niet in de meterkast gelaten, maar er buiten, dus wifi bereik is ook goed.

Catharinus
06-09-2020

Alleen maar ellende

Komen geen afspraken na. Hebben hun administratie niet op orde en schrijven onterecht af.
Ik zou eerst maar 2x nadenken voordat je met deze club in zee gaat.

Kloek
05-09-2020

Ze leveren niet wat ze zeggen

Vanaf dag 1 geen tv, ben er nu nog steeds mee aan het bellen en ze hebben steeds andere smoesjes waarom het niet werkt.
Maar een oplossing komt er dus ook nog steeds niet.

Maar er wordt wel al het geld af geschreven om maar lekker rijk van te worden maar leveren hoo maar.

En dan zeggen ze je hoeft pas te betalen als alles werkt. DUS NIET!

Tweak wat doen jullie daar aan!?

Pieter smit
28-08-2020

Wat een bedrijf.

Beste lezers,

Ik ben klant geworden bij tweak sinds, 1-9-2015 2 tv ontvangers en 1GB internet. Waar van ik tot nu toe nog steeds mee aan het stoeien, aangezien ik altijd op 600/800 mbps zit. Ben normaal niet zeik klant maar sinds 2018 is mijn snelheid terug gevallen op, 300/500 mbps. Heb aantal keren contact opgenomen en uiteindelijk kon ze me niet helpen aangezien op afstand kon hun wel meten dat ik 1GB haal. Maar hier thuis bekabeld netwerk dat nooit haal en met 5G netgear router van 700 euro kon ik max snelheid niet halen. Ben zelf ict en hardcore gamer, uiteindelijk heb ik het maar zo gelaten. Sinds paar dagen is tweak aangevallen door DDOS ATTACKS. en sinds dat moment heb ik nu 3 dagen heel slecht internet of letterlijk geen internet, ik heb mijn tv pakket gestopt en terug verzonden. Waar door ik opeens mail krijgt, met wij missen 2afstandsbediening, terwijl ik die gewoon mee gestuurd hebt. Daar contact opgenomen en aangegeven blijkt dat het om 2 verkeerde afstandsbediening terwijl ik die jaren gebruikt van gemaakt heb. En daarna krijg ik een foto te zien van bijhorende afstandsbediening die ik in me hele leven nooit heb gezien of in me handen gehad hebt. Daar ging het dus al fout bij hun, als volgt heb ik vandaag 28-8-2020 heledag geen internet, bel ik vandaag voor de 2de keer op krijg ik opeens te horen dat mij internet is afgesloten is terwijl ik geen achterstand heb, en daarbij in hun systeem word ook aangegeven dat al de facturen betaald zijn, moest ik van 1 medewerker bellen naar debiteur 564 of wat de naam ook is. En na dat ik met ze contact heb opgenomen kunnen ze mij ook niet helpen aangezien er geen openstaan factuur is en hun geen technische dienst zijn, moest ik weer terug bij tweak gaan. Ja je merkt all van kasje naar de muur gestuurd worden, daarna word je beloofd om over half uur terug gebeld te worden. Wacht je anderhalf uur verder krijg je niks te horen, bel je weer naar hun krijg je iemand anders alleen die beloofd, je einde van de dag terug te bellen. En ja hoor hoor je weer niks en dan bel je weer krijg je te horen telefonisch niet meer te bereiken aangezien ze dicht zijn. En dat zit je hier met niks maar wel gewoon lekker betalen zeer professioneel dit, enige wat ik hier over kan zeggen is wat een . bedrijf mij als klant zijn ze kwijt lekker gerust, op me telefoon opzoek naar andere provider zoeken. Gewoon geen worden voor, dacht veel gezien te hebben maar dit, dit is nou echt top punt van.

Denk heel goed na voor je hier aanmelden bij de provider.

Paul
27-08-2020

Het werkt zonder problemen internet+tv

Ik heb de service van tweak sinds het begin en ik heb eigenlijk nooit problemen. Ik haal over het algemeen een snelheid van 800-900Mb/s up en down. Wat zich vertaald in ongestoord werken voor mij en mijn vrouw.
Ik lees veel over probelemen met internet verbindingen die te relateren zijn aan wifi. ik gebruikd ewifi niet die in het aangeboden modem zit. die werkt prima, maar heeft een beperkt bereik in mijn huis. (wifi problemen zijn geen verbinding met tweak internet problemen) dus ik heb een wifi mesh. goed genoeg voor werk en video conferencing. Ervaringen bij een provider als tweak kunnen verschillend zijn afhankelijk van de partner kwaliteiten. Mijn glas verbinding is stabiel. ik heb ook wel eens problemen. (DNS van cloudflare DDOS onlangs, een DDOS aanval op de infra van tweak. vind mijn modem ook niet leuk. Maar om tweak dan de zwarte piet toe te schuiven. beetje kort door de bocht.
Helpdesk kan ik niet over mee praten, daar heb ik zelden of nooit contact mee.

Wouter
27-08-2020

Spijt van overstap

- Twee weken voor mijn overstap haalde tweak ineens 2 populaire zenders uit het pakket waar ik vaak naar keek.
- het hele gezin klaagt over de extreem beroerde gebruikersvriendelijkheid van de TV ontvanger. Het begint er al mee dat het ding er meer dan een minuut over doet om op te starten, terwijl je eigenlijk gewoon 'klik' je tv aan wil kunnen zetten. Verder zijn menus bijzonder onhandig en traag. Je typt je wezenloos op de afstandsbediening als je simpel iets wil terugzien of de tv-gids even doorbladert. Het werkt opzicht wel, maar het is gewoon super irritant.

Internet: Na 2 maanden de eerste storing. Bij vorige provider in 4 jaar tijd geen enkele storing meegemaakt. In deze coronatijd is internet echt absoluut onmisbaar voor mijn werk en voor de kinderen (school). Opzich zijn de up/downloadsnelheid tot nu toe prima, dat moet ik toegeven. 700 Mbit op zolder (bedraad). Maar eerlijk gezegd was de vorige provider weliswaar 10x langzamer, maar daar had ik voldoende aan.

Dus alles bij elkaar spijt van overstap. Internetverbinding is wel sneller, maar minder betrouwbaar en de extra snelheid heb ik niet nodig.
TV is k met peren, en vorige provider en telefoon heb ik nog maar helemaal niet overgezet gezien de problemen tot nu toe.

Berend
17-08-2020

Geen daden maar woorden

Half juni 2020 eindigde mijn jaarcontract bij Tweak. Volgens de voorwaarden het modem direkt teruggestuurd waar na ontvangst daarvan door Tweak de 50 euro borg teruggestort zou worden. Tot op heden is dat nog niet gebeurd ondanks een paar moeizame telefoontjes en een mail met wat onaangename toon. Wel antwoord 10 aug ;het zit in de pijplijn nog even geduld aub. Ik wordt hier behoorlijk kriebel van, hoe moeilijk kan zoiets zijn.
Jaarcontract was aangegaan in afwachting van de aansluiting op de glasvezel maar net voor aansluiten een paar tientjes verhoging, taken in orde leave it.
De aansluiting heeft echter wel naar tevredenheid gewerkt.
Gezien de meeste andere reviews hier lijkt me Tweak geen aanrader

13-08-2020

Onbetrouwbare rommel

Ik heb nu bijna 3 jaren een abonnement. Begin met een hoop ellende; dubbele facturen, onbereikbare klantenservice, internetsnelheid van 40 Mb/sec. i.p.v. de beloofde 1.000! Nu is die snelheid nog maar 4 mb/sec. Ik kan alleen nog e-mails verzenden voor 59 euro per maand. Geen Youtube meer kijken, geen NPO Start, geen Zoom meetings meer vanaf thuis houden, geen Skype met familie in het buitenland. Kortom; grotere rotzooi dan dit is niet voor te stellen. Ik ga overstappen.

13-08-2020

Onbetrouwbare rommel

Wouter
28-07-2020

Tweak doet gewoon wat het moet doen

Ik heb al een paar jaar internet-only van tweak
1 gbit up- en download, eigen apparatuur aan de fiber en het werkt uitstekend.
waar krijg je elders voor zo'n bedrag 1 gbit en ook nog eens een gratis newsserver?
prima, nog nooit de servicedesk hoeven bellen en ik betaal per jaar.
kortom, ik krijg precies wat ik heb aangevraagd voor een mooie prijs.

Sander
15-07-2020

Helpdesk houdt je aan het lijntje

We betalen al twee maanden maar onze telefoon kan nog steeds geen uitgaande gesprekken aan. Tweak belooft steeds dat ze er naar gaan kijken en ons terugbellen maar ze doen helemaal niets. Dit is een oplichtersbende. Helaas hebben we de aansluitkosten al betaald. Spijt dat ik weg ben gegaan bij KPN.

Jim
12-07-2020

Van prima provider toen tot ronduit dramatisch nu!

Ik kan niet anders, dan de ervaringen van anderen hier delen. Waren jarenlang na volle tevredenheid klant bij Tweak, maar sinds ruim een jaar is het dramatisch. Alles ging prima, totdat we een scherp aanbod kregen om in plaats van maandelijks voortaan jaarlijks te gaan betalen. "Graag", zeiden we. En toen begon de ellende. Een oneindige administratieve puinhoop over te hoog in rekening gebrachte bedragen, met als terugkerend probleem: de telefonische klantenservice. Die heb ik afgelopen jaar minstens 10x (waarschijnlijk meer) moeten bellen. En je wordt gewoon keihard voorgelogen door de werkstudenten, die daar als bijbaantje aan de telefoon zitten. Het is geen toeval meer, dit is structureel. Iedereen belooft met de hand op hun hart het probleem direct op te lossen. Bel je dan later terug omdat er wederom helemaal niets gebeurt is: 'meneer, er is helemaal geen notitie gemaakt, in het systeem is niets terug te vinden, hebt u wel echt gebeld, hebt u wel echt iemand gesproken?'. Niet 1, minstens 5x nu al, is me dit overkomen. Een laatste poging nu ondernomen, waarbij ik een ultimatum van 7 dagen gesteld heb. Binnen 7 dagen niet opgelost, dan is het voor eens en altijd: bye bye Tweak! Het is inderdaad de frustratie niet waard.

Joost
12-07-2020

Vreselijk slechte klantenservice!

Ook ik werd gelokt met een lage prijs voor 1 Gbit glasvezel internet. Had ik de overstap maar nooit gedaan.
* Facturen worden geïncasseerd terwijl je nog in de wettelijke 14 dagen bedenktijd zit
* Volgens tweak had ik 2 aansluitingen aangevraagd, complete onzin!
* Op de Whatsapp chat krijg je geen antwoord meer als ze de oplossing niet weten
* Duur 0900 telefoonnummer voor de klantenservice
* Toegang tot nieuwsgroepen werkt niet

Beste mensen, betaal per jaar een paar tientjes meer en bespaar alle ellende die Tweak je geeft!

John
11-07-2020

NOOIT DOEN!

Wij zijn overgestapt omdat er een nieuw netwerk van glasvezels aangelegd. Hadden we dit maar NOOIT gedaan. Waar we bij onze vorige provider nooit last van iets hadden is het nu echt een drama. De tv die constant stoort en vast loopt. Internet die lang niet zo snel is als beloofd. En als je belt moet je een test doen die totaal niet gebaseerd is op de werkelijkheid. Echt bagger. Ik raad iedereen af om over te stappen naar Tweak. Als mijn contract afgelopen is stap ik zeker over naar mijn vertrouwde provider!

Chantal
06-07-2020

GA NIET BIJ TWEAK!

Tweak is een vreselijk bedrijf. Al vanaf maand 1 problemen met de televisie. Werkt niet of nauwelijks.
Denk je een kundig iemand te krijgen, zegt ie dat je wel zelf een glasvezel kabel kan trekken door je huis. Vervolgens problemen met internet. Pas na 8 maanden (! ) een "oplossing". Inmiddels een oplossing voor een oplossing nodig. Zou een compensatie krijgen met terugcreditering. Kwam neer op 120 euro. Kreeg maar 60 euro en meer niet ondanks dat het zwart op wit sta. Meer dan 50 keer contact met ze gehad. Eindelijk 10 juni weg, hebben ze mij 2 juni zonder pardon afgesloten ondanks extra betalen voor die 10 dagen.
Dan heb ik het nog geen eens over de onkunde en onvriendelijkheid van de klantenservice die steeds de schuld op Canal Digitaal afschuift, maar Canal Digitaal weet van niks. Herhalen zijn ze goed in en vinden het gek als je na de zoveelste keer belt en weer dat hoort, dat de klant boos wordt.
Uiteindelijk ben ik, de klant, volgens Tweak een leugenaar aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Terwijl ik netjes alle tests en tips doorloop tot in den treuren.
Dan op het laatst, toeb ik eindelijk weg kon, hebben ze tegen de nieuwe provider gezegd dat er nog een order liep. Hierdoor kon ik pas 2 weken later worden aangesloten.
Bij Tweak is de klant GEEN koning.

Frits
Frits
02-07-2020

Pruts provider

Niks werkt. Beloftes worden niet nagekomen. Helpdesk is een ramp, vrijwel onbereikbaar. Wisselende adviezen. Service waardeloos.
Alleen Tweak incasso werkt als een tierelier.

Johnny
04-06-2020

378 euro rekening ?

378 euro rekening voor het niet versturen van tv-ontvangers?
Telefoniste meldde dat het niet nodig was om terug te sturen. Expliciet nog om gevraagd na oversluiten abonnement.

Vandaag alsnog maar opgestuurd. Belachelijk. Belachelijk.

PS: Tv werkte nooit goed. Altijd stotteren of geen verbinding. Internet laat ook te wensen over.

Meer Tweak.nl reviews
Welk cijfer geef jij Tweak.nl?