Tweak.nl233 ervaringen

Inge

Niet aan beginnen

Via een glasvezelbundeling bij Tweak terechtgekomen, maar wat een administratieve puinhoop heeft deze provider, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Mensen praten langs elkaar heen, verzoeken worden genegeerd en men lijkt maar zo wat te doen.
De wachttijden zijn enorm lang als je ze moet bellen en dan kunnen ze niets voor je doen. Bij aansluiting kreeg ik ook nog een defecte modem, die is wel vervangen gelukkig maar het heeft wat voeten in de aarde om dat gedaan te krijgen. Het is erg rommelig, inloggen in je eigen Tweak omgeving is volgens mij ontwikkeld door iemand van de kleuterschool, wat een niveau. Daarnaast moet echt alles nog op papier, een internetprovider die niks digitaal voor elkaar heeft, wat moet een klant daarvan denken. Ik zit nog even aan ze vast maar als het contract voorbij is ga ik zeker weg. Godzijdank heb ik slechts internet van deze provider, je moet er niet aan denken dat je ook nog TV hebt via hun, gelukkig mijn schotel gehouden. Jammer allemaal, het leek zo veelbelovend allemaal.

Rian
Rian
17-07-2019

Zeer, zeer, zeer slechte klantenservice

Een klacht afhandelen duurt maanden. Een reactie op een klachtenmail duurt van 5 dagen tot meer dan een week. De beantwoording bestaat meestal uit een aantal nieuwe vragen of onzin.
Tot nu toe geen steek opgeschoten. Iedere keer werkt er weer iemand anders aan de klacht en niemand heeft tot nu toe de klachten opgelost.
Op mijn vraag of het contract niet ontbonden kon worden, omdat jullie blijkbaar geen oplossing weten, krijg ik te horen dat dat niet zomaar kan. Ik begrijp niet waarom niet. Ik zou me schamen als ik bij Tweak werkte voor zo'n slechte service!

Slechte apparatuur

Traag met handelingen, blokkerig beeld en opnemen is triest.

Al
16-07-2019

Internet super/tv allerbelabberdst

Bijna een jaar klant van Tweak. Internet via glasvezel is top, stabiel en supersnel.
Maar het tv-deel van mijn alles-in-1-pakket is heel slecht: opnames niet terug te kijken door het ontbreken van het laatste deel (lekker bij een detective of serie), opnames stoppen vaak, uitzending gemist stopt ook vaak. Kortom, frustratie ten top.
Toezegging dat dit door CanalDigitaal wordt opgepakt levert geen enkel resultaat.
Effect: overweging om einde periode contract niet te verlengen en terug te gaan naar KPN met internet over het koperen kabeltje.

09-07-2019

Doe het niet.

Aansluiten duurt eeuwig. Dan is dit vergeten, dan het kastje niet geactiveerd. Dan heeft een collega een error over het hoofd gezien.
Als het dan na zeven weken goed lijkt te zijn, wordt je zonder te weten afgesloten wegens openstaande rekening? Nog steeds geen contact mogelijk. Meer dan twintig minuten in de wacht, steeds weer. Zeer slechte ervaring.

Nick
04-07-2019

Eenvoudig maar werkt

Ik heb een Internet-Only abonnement en dat werkt. Geen poespas.

02-07-2019

Niet nakomen toezeggingen

We hebben meerdere keren contact gehad met Tweak over storingen. Men belooft veel, echter men komt geen enkele toezegging na tot nu toe.

Jozef
27-06-2019

Lange wachttijden, leugens en gebrek aan communicatie

De belofte was na 3 weken opgeleverd te worden. Heb bijna elke dag met ze gebeld om te weten waarom dit niet gebeurde. 20 minuten wachtrij, waarbij je als eerste in de rij staat is heel normaal. Na 7 weken 5 verschillende smoesjes gehoord te hebben eindelijk bij de waarheid en daarmee geen oplossing. Ook geen tussentijdse oplossing wat betekend dat ik buitenbundel kosten heb gemaakt van meer dan 150 euro. Hier zijn ze allemaal niet ontvankelijk voor. Uiteindelijk provider gewisseld, Tweak wil wederom pas na een week meewerken, en mag het voorschot van 75 euro storneren. Helaas na storneren een incasso bureau op mijn dak omdat Tweak zijn administratie niet bijhoud.

Dus, ga hier vooral heen als je GEEN internet, klantenservice, fatsoen of prioriteit wilt hebben. Een aanfluiting van een bedrijf dat gewoonweg niet zou mogen bestaan. Het neigt richting oplichting zoals ze je behandelen en aan het lijntje houden.

Jacob
24-06-2019

Geen service bij Tweak!

Puur slecht! We wachten al een aantal maanden op een tv aansluiting. Altijd langdurig in de wacht als je ze belt. Dan zeggen ze dat ze daar geen invloed op hebben en verwijzen naar Canal Digital, Als je dan Canal Digitaal belt krijg je te horen dat je een abonnement bij Tweak hebt en dat je daar moet zijn.
Op mails wordt niet of pas na enkele weken gereageerd.

Fida
07-06-2019

Kastje naar de muur

Bij het opleveren van onze internetverbinding gaat het één en ander mis. Wat vooral misgaat is de communicatie. Er wordt gezegd dat we worden teruggebeld en dat gebeurt vervolgens niet. Wanneer we dan contact hebben met de klantenservice wordt er gesproken over een andere afdeling die zaken op moet pakken, maar dan kan er geen indicatie gegeven hoe lang dat dan nog duurt. Er kan een 'ticket' worden aangemaakt en dan kan het 5 werkdagen duren voor er iets mee wordt gedaan. Ondertussen zijn we er via de netwerkbeheerder achtergekomen dat er nog niet eens opdracht is gegeven om ons aan te sluiten. Dat schiet natuurlijk niet op! Maar. Van de klantenservice worden we vervolgens niet wijzer. We wachten nu bijna een week, maar deze (afwezige) communicatie schept niet veel vertrouwen. Hopelijk is het slechts een 'pechgevalletje', onze vrienden zijn namelijk wel tevreden. Dat willen wij ook graag zijn.

Dave
Dave
06-06-2019

Helaas voor al die mensen met slechte ervaringen met Tweak

Al die ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk en regio afhankelijk. Ik zit in Almere en heb nu twee jaar een jaar abonnement van 1000Mbit internet van Tweak (en tussen haakjes, NEE ik werk niét bij Tweak, en Nee ik krijg géén financiële compensatie van ze voor dit positieve bericht, maar zou wel leuk zijn!) en ik kan niet anders zeggen dat ik méér dan tevreden over hun en hun product ben, en ook over de afhandeling van andere zaken. Ik heb maar één keer contact met ze moeten leggen omdat er na zwaar weer de modem het had begeven, en mijn ervaring met de helpdesk is dan ook zeer positief te noemen, op het feit na dat de dame in kwestie aan de andere kant van de verbinding erg veel moest overleggen, maar dat is nog altijd beter dan zo'n wicht die alle antwoorden op je problemen van een sheet of flashbestand afleest. Want als de problemen buiten het geijkte komen dan weten ze het al gauw niet meer, en dan gaan ze je box op afstand resetten en/of je krijgt al gauw wéér een nieuwe kast opgestuurd (voor de televisie). En het is écht waar dat ze de snelheden halen die ze beloven (en dan heb ik het niet over het surfen op het web, want die snelheden worden ook bepaald door de snelheid van de site die je bezoekt), maar ga maar eens downloaden via Usenet (en geen torrents, want ook die snelheid wordt bepaald door de andere kant, en het aantal aanbieders van je torrent) Op Usenet haal ik een DVDtje binnen, nog binnen de twee minuten, het uitpakken van het bestand duurt nog langer). Nee. voor mij (zolang het mag duren) geen andere ISP meer. Ik heb nu (helaas) nog TV van Ziggo i.v.m. de uitzendingen van de Formule 1, maar als ik die op een andere manier kan kijken (en dan niet via RTL Duitsland) dan ben ik nog sneller bij die Ziggo weg dan de snelheid van het licht. Wat ik wél erg jammer vind, is dat de (negatieve) ervaringen van gebruikers dusdanig uitéén lopen dat ik het nog niet aandurf om over te stappen op TV van Tweak, maar daar zal ik ook wel met ze uitkomen.

Jeremy
29-05-2019

Doen volgens mij actief hun best om de slechtste provider ooit te zijn

Bij aansluiting ongeveer 5 dagen thuis moeten blijven en ongeveer 2 maanden zonder internet gezeten echt genieten. 20 min wachtrij om contact op te nemen en mails worden na ongeveer 5 dagen beantwoord. Maar goed, daarom zijn ze goedkoop. Wat ik echt schandelijk vind is dat er is geprobeerd om een jaarbedrag af te schrijven a 395 euro terwijl ik zowel telefonisch, schriftelijk als via de email aan heb gegeven maandelijks te willen betalen. Ik heb dit bedrag gestorneerd omdat dit uiteraard niet de bedoeling was. Bijna direct ontving ik een aanmaning van hun incasso bureau. Dit is het best geregelde onderdeel van de tweak communicatie afdeling. Even (20 min wacht) met Tweak gebeld en er werd mij verteld dat ik het beter kon betalen en het zou door het systeem automatisch volgende maand wel verrekend worden. Dit opgevolgd (dom uiteraard) en volgende maand werd het niet verrekend maar gewoon het maandbedrag afgeschreven. 2 en een halve maand later heb ik in totaal 8x gebeld en minstens zo vaak gemaild. Alsnog niet mijn geld terug en zover ook geen intentie gezien om dit ooit terug te krijgen. Ik heb mijn abbonement opgezegd en ben nu in gesprek met een incasso bureau. Mijn advies, betaal alsjeblieft een paar euro meer en bespaar je de kopzorgen van een provider met praktijken zoals dit.

Ben
29-05-2019

Zeer slechte

Dag medewerkers van tweak,

Vandaag te vergeefs gewacht op de monteur die tussen 9 en 13 uur zou komen.
Zie onderstaande mail van jullie.
Om 13.15 gebeld met tweak dat er geen monteur is geweest maar dat ik er wel een vrije dag voor heb opgenomen!

Ik zit ondertussen al bijna 4 weken zonder internet en wordt van t kastje naar de muur gestuurd.
Heb meerdere malen telefonisch contact met jullie opgenomen en iedereen zegt wat anders.
Het begon bij overname van een lijn. We zouden de volgende dag aangesloten worden.
Na een paar dagen weer gebeld en nu kregen we te horen dat we het per mail moesten aanvragen.
Weer een paar dagen later gebeld met tweak met ene robert weer t hele verhaal gedaan en hij zou t uitzoeken en ons terugbellen.
Uiteindelijk niet teruggebeld maar we kregen een mail dat collega’s het uit zouden zoeken.
Daarna weer gebeld met tweak met dani en hij zei er is niets gebeurd je moet een mail sturen.
We zijn zo boos en worden op kosten gejaagd omdat jullie slecht bereikbaar zijn ,
Lange wachttijden en valt de verbinding weg dan moeten we weer van voor af aan beginnen
En t hele verhaal opnieuw doen.
Vandaag weer gebeld nu karin aan de lijn zij bevestigde dat de lijn nog niet vrij is en dat t nog wel 2 weken kan gaan duren.

Ondertussen sturen jullie wel rekeningen.

Wij vinden dat jullie geen goede service verlenen en klant onvriendelijk zijn.

Jullie medewerkers op een enkeling na weet niet of nauwelijks de juiste info naar de klant te communiceren.

Wij gaan hier niet akkoord mee en willen dan ook ons contract per direct zonder enige kosten en verplichtingen opzeggen.

Ook hebben we melding gemaakt bij de consumentenbond.

Zo niet dan gaan wij het aan de advocaat overdragen

Ik hoop snel van jullie te horen,
En reactie van twaek. 😂😂😂

Bedankt voor uw bericht,

Vervelend dat het zo verlopen is, ik heb deze email aan uw account gekoppeld.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het tweak team,

Pat
28-05-2019

Snelheid OK, TV OK

Sinds mei hier een alles in 1 abonnement van tweak 1GB. haal rond de 900 Mbps down en 900 Mbps upload dus snelheid is Super hier.

TV moest ik even op wachten maar na een paar mailtjes over en weer dit ook netjes opgelost.

Tot nu toe dik tevreden met Tweak als provider nog geen storingen gehad.

Behzad
24-05-2019

Snelheid

Langer dan 5 jaar lid bij Tweak geweest,nooit tevreden geweest vooral met snelheid,heel slecht verbinding via Wifi.ga binnenkort mijn abonnement stop laten zetten.
1GB snelheid is een groot onzin.

Hugo
23-05-2019

Slordige administratie bij aansluiting

1,5 jaar geleden:
na regelmatig bellen en drie keer controle wordt de glasvezel naar binnen gebracht. kastje moet door monteur worden geplaatst maar heeft alleen maar internet terwijl wij duidelijk een totaalpakket willen, monteur weggestuurd mijn tweede dag vrij nemen voor niets. tweede bezoek van monteur had geen account voor internet, na veel bellen eindelijk klaar. resultaat, minder bereik dan digitenne van KPN. zodra we de kans krijgen over te stappen naar een andere provider doen we dat direct.

Corina
21-05-2019

Telefonisch contact

Wij hebben afgelopen vrijdag 2x 20 minuten aan de telefoon gehangen met iemand die duidelijk van plan was om ons niet te helpen. Hij wilde niet de lijn doormeten, kon niets doen, alleen een standaardmailtje naar ons sturen met oplossingen. Die mail konden we niet lezen omdat ons internet eruit lag. Daar kon hij verder niets mee. We hebben er maar iemand uit de buurt bijgehaald die constateerde dat de router kapot was. Zaterdag gebeld met iemand die wel wilde helpen. De nieuwe router is onderweg. Helaas zitten we nu al 4 dagen zonder internet en de router is nog niet binnen.

Otto
20-05-2019

Tv via glasvezel

Nu 4 maanden tv via glasvezel, mijn ervaring is zeer zeer matig regelmatig valt de tv opeens zart dag gaat het weer een half uur goed en dan 3x zwart in 5 min. zeer storend, maar het meest storende is dat er veel wordt gebeld en lang aan de lijn en maar wachten je komt in de wachtrij, en vervolgens gebeurt er niets.Gevraagd of iemand langs komt ho maar.Het is zeer irritand

Simon
17-05-2019

Goede kwaliteit signaal, slechte administratie

Als alles eenmaal draait werkt het prima, maar er wordt op zijn zachtst gezegd wat aangerommeld bij de administratie. De mensen van de helpdesk doen hun best, maar dit deel van de organisatie verdient aandacht.

Ka
13-05-2019

Super snel internet met super traag support

Ik heb 2 weken geleden een mail gestuurd om op te zeggen omdat ik ga verhuizen. Na een week pas antwoord dat ze nog gaan bevestigen. Nu 2 weken verder en nog steeds geen reactie.

Ik denk niet dat ik nog Tweak neem op mijn nieuwe adres.

Meer Tweak.nl reviews
Welk cijfer geef jij Tweak.nl?