Nardy
20-05-2019

Mijn premie per jaar 430 euro goedkoper bij andere verzekeraar

Toen ik mijn nieuwe premiebedrag voor de auto las schrok ik, 71 euro per maand! 842 euro per jaar.

Ben andere verzekeraars gaan zoeken, op de autoverzekering bespaar ik per jaar nu 170 euro, en op de woonhuisverzekering ( opstal en inboedel) 26 euro per maand! Bizar gewoon. 430 euro per jaar.

Ben al 30 jaar bij FBTO verzekerd, maar niet aan denken wat er veel te veel betaald is.

Ed
22-03-2019

All Risk Verzekerd waardeloos

Op 12 maart 2019 heb ik een schade gemeld bij fbto , ik ben all risk verzekerd ( inboedel ) ik wou mijn scooter uit de schuur halen en hij glipte uit mijn handen, waardoor de scooter schade heeft opgelopen. vervolgens heb ik daar met fbto contact over gehad en zei zouden op 21 maart 2019 een schade expert langs sturen bij de scooterzaak waar de scooter nu op dit moment staat. op 21 maart 2019 om 16:55 word ik gebeld door de scooterwinkel dat er GEEN schade expert is langs gekomen, ik heb daarop contact gezocht met FBTO, FBTO vertelde mij dat er iets verkeerds was gegaan en dat expert helemaal niet ingeschakeld was omdat hun een fout hadden gemaakt in hun systeem waardoor de expert de melding niet gehad heeft dat hij op 21 maart 2019 bij de scooterzaak aanwezig moet zijn voor de expertise , ik heb daarop gezegt dat het jullie schuld nu is en ik voor niks die scooter daar heb staan en dat ik toch een schade rapport heb laten opstellen die dag dat de expert zou langskomen, kosten 75 euro wat je zelf moet betalen/voorschieten hoe je het wil zien , waarop ik heb voorgesteld , jullie hebben nu de mogelijkheid om van een ERKENDE scooterdealer een rapport te krijgen waar instaat wat de schade is. toen zeiden ze we gaan even kijken wat we hier op de afdeling daar van vinden, dus ik heb op 22 maart 2019 weer contact gezocht met FBTO , en verdomme tot mijn grote verbazing blijven ze voet bij stuk houden dat ze toch een schade expert er bij willen hebben en dat er OPNIEUW een nieuwe afspraak gemaakt gaat worden, ik ben nu op dit moment aan het wachten op het telefoontje ( als die al komt ) en dan moet ik nog een keer weer een afspraak inplannen zodat de schade expertise kan langs komen bij de scooterwinkel waar de scooter NU op dit moment al staat. en je word door een sekreet aan die telefoon een beetje weggewimpeld van FBTO dat het niet anders is en dat het maar op deze manier kan en niet anders . in die tussen tijd moet ik dus maar zien hoe ik vervoer moet regelen omdat ik NOG LANGER mijn scooter kwijt ben , ik vind het een waardeloos zooitje . FBTO vraagt aan mij op 12-3-2019 of ik een scooterzaak kan vinden , vervolgens doe ik dat, scooter staat daar netjes te wachten, schade expert komt zelf niet opdagen . en nu zit ik met de ellende en het geregel , en in die tussentijd moet je maar afwachten omdat je afhankelijk van die schade expert bent, nou ik kan je zeggen ik ben nog nooit zo behandeld als stront ! all risk verzekerd me reet! punt van mij is gewoon , de scooter kan door een erkende scooterdealer nu bekeken worden waardoor een rapport opgesteld kan worden, maar nee hoor er moet een schade expert bij komen die eigenlijk op 21 maart al zou langs komen! en dan word je aan de telefoon afgewimpeld door fbto dat je een klacht kan indienen, alsof ik daar mee opschiet dat me scooter nu klaar gemaakt word!

Mo
27-11-2018

Zeer slecht en onprofessioneel

Zeer slecht. Aanrijding plaatsgevonden en tegenpartij in gelijk gesteld zonder mij te informeren. Ook verzoek om rechtsbijstand hierin te betrekken gewoon naast zich neergelegd. Pas bij twijfels over schadevrije jaren hier achtergekomen.

Eldin
20-11-2018

Auto verzekering

Verzekeraar opzicht ok maar heel slecht personeel aan de telefoon. Te kort door de bocht en niet meedenkend.

05-10-2018

Netjes geholpen

We hebben in de loop der jaren een paar keer een beroep moeten doen, zowel inboedel als aansprakelijkheid als auto schades. Nooit problemen gehad en altijd keurig geholpen aan de telefoon of via whatsapp. Nooit moeilijk gedaan over uitkering, factuur per foto gedeclareerd.

Anita
12-06-2018

Auto kan niet verzekerd worden

Zeer slecht. Telefonisch informatie opgevraagd over een auto of deze verzekerd kon worden op mijn naam. Bij andere verzekeringsmaatschappij was dat namelijk niet mogelijk, wegens mijn leeftijd en de type auto. Volgens een medewerker van FBTO was het bij hen wel mogelijk en geen enkele probleem.

Uiteindelijk de auto van 13000 euro gekocht. Meteen belde ik FBTO op om de auto te verzekeren, alle gegevens doorgeven, aan het einde van het gesprek krijg ik te horen dat de auto niet verzekerd mag worden vanwege mijn leeftijd.

2 keer gevraagd om afdeling klachten, maar niemand kan mij helpen of überhaupt terugbellen. Nu heb ik een auto van 13000 euro hier staan waar ik niet mee mag rijden omdat er geen verzekering op zit.

Boris
03-05-2018

Super autoverzekering!

Ongeval gehad en hierbij goed geholpen door FBTO. Vriendelijke mensen en snelle uitkering!

Miep
26-02-2018

Een regelrecht zooitje

4 jaar geleden autoverzekering aangeschaft bij fbto, maar nooit iets gedeclareerd. Desondanks blijven er dingen misgaan. Vorig jaar werd ineens een hoger bedrag afgeschreven dan goedgekeurd. Zonder mijn akkoord werd zomaar een inboedelverzekering gedeclareerd. (Hier was nergens een bevestiging van te vinden en ook nergens formeel bericht van gehad). Na veel gedoe werd dit teruggedraaid. Het lijkt wel of alle afdelingen van fbto langs elkaar heen werken. Je krijgt ook niets zwart op wit. Zo had ik bijv laatst aangegeven dat ik mijn autoverz voortaan per maand wilde betalen. Netjes de eerste maand betaald, de rest zou via automatische incasso gaan. Kreeg ik een maand later ineens een brief via de post dat mijn verzekering is opgezegd en dat ik geregistreerd ben als wanbetaler. Nou ja zeg! Met een bedrag er bij dat nergens te plaatsen is. Klantenservice is niet bereikbaar en ook via je eigen mijnfbto dat sinds kort werkt is niks terug te vinden. Al met al heb ik een zeer slecht oordeel over fbto en ik raad het dan ook iedereen af. Over de toekenning v schade etc kan ik niet meepraten, maar gezien het gedoe dat alleen al bestaat om de incasso verwacht ik dat ook deze afhandeling niet veel soeps zal zijn.

15-11-2017

Ze doen maar waar ze zelf zin in hebben.

Ondanks dat je niet schuldig bent vinden zij dat toch anders. Kost je heel veel schade vrije jaren. Wij zijn weggegaan en hebben nu een voordeliger autoverzekering.

Claudia
06-11-2017

Autoverzekering was een drama

Eind 2015 heb ik een autoverzekering afgesloten bij FBTO. Wat een spijt heb ik nog elke dag daarvan. Ik heb in Januari 2016 een kleine schade bij mijn buurman gereden wat uiteindelijk 1.300,- euro kostte. Ik heb het aangegeven bij mijn verzekeraar. Daarna heb ik NIKS meer gehoord. Ik heb ze ongeveer 10x gebeld en verschillende mails gestuurd waar ik nooit reactie op heb ontvangen. Uiteindelijk heb ik het in Oktober 2016 nog een keer gevraagd en pas toen kreeg ik een reactie op mijn mail dat de schade voldaan was. Zij hebben mij nooit de mogelijkheid geboden om de schade zelf te betalen, ze hebben mij 9 maanden lang niet eens verteld hoe hoog het schadebedrag was. Inmiddels sta ik op -5 schadevrije jaren en nu ik weer een nieuwe auto wil kopen kan dat niet omdat geen verzekeraar mij wil hebben en/of het gigantisch duur is. FBTO, jullie gaan echt gigantisch slecht met jullie klanten om en dat zal ik iedereen vertellen die het maar wil horen!

Met niet zo'n vriendelijke groet, Claudia

Zan
20-01-2017

Sommige medewerkers van FBTO verzieken hun klanttevredenheid

Bewust gekozen voor FBTO auto verzekering vanwege hun klantvriendelijkheid.

Onlangs mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht. Ik zag dat ik online makkelijk over kon zetten.

Dit heb ik online gedaan. Om er zeker van te zijn heb ik telefonisch contact opgenomen met FBTO klantenservice.

Telefonisch kreeg ik een meneer aan de lijn van FBTO die letterlijk boos werd omdat ik bevestiging wou telefonisch.

"Ja meneer dubbelwerk he" "Nu moet ik weer voor je gaan uitzoeken hoe of wat" "Had je net zo goed niet kunnen doen"

Kom op zeg waarvoor zit je achter klantenservice desk als je geen zin hebt om je klanten te woord te staan. ik vond het echt belachelijk en heb hem laten weten dat hij wat vriendelijker mag zijn tegen FBTO klanten.

Lachen antwoorde hij

"Ja hehe meneer"

Totaal niet professioneel en ben niet na tevredenheid geholpen en zit met onbeantwoorde vragen.

15-12-2016

Je hebt extra schade, dus krijgt minder dekking. Goed verhaal!

Lange tijd tevreden geweest, maar intussen teleurgesteld in deze verzekeraar. Geval wil dat mijn voorruit gesneuveld is door een gevallen rotte tak uit een boom, zonder dat er sprake was van storm. Was naar ik dacht verzekerd voor dergelijke ruitschade met de WA-plus polis. Helaas zat er door de gevallen tak ook kleine schade op sommige delen van de carrosserie, die ik overigens niet wilde claimen. Doordat er méér schade is dan de ruit alleen, wordt niet alleen (de dus niet geclaimde) carrosserieschade niet vergoed, maar vervalt ook de ruitverzekering. Zonder de deukjes zou de ruit prima vergoed zijn (!), weliswaar met eigen risico van €150, maar m.i. prima en fair. E.e.a. valt allemaal keurig na te lezen in de polis, maar die lees je zoals wel vaker pas te laat. Gevolg is dat je dubbel pech hebt en dat er 0 wordt uitgekeerd. FBTO zal blij zijn met de extra deukjes, die als extra schade worden gezien, waardoor de dekking vervalt. Of ik misschien extra dekking wilde? Of korting bij de FBTO gerelateerde schadeafhandelaar voor vervanging van de ruit op eigen kosten? Kosten nagevraagd bij de FBTO schadeafhandelaar: €610. Eigen vakgarage: €405 (incl begrip voor verhaal en 10% korting). Ik weet genoeg en ben weg bij FBTO.

René
16-07-2016

Erg jammer dat ze je in de kou laten staan.......

Ik ben al jaren klant bij de FBTO en nog nooit problemen gehad, echter nu wel. Ik heb 3 jaar geleden een auto van 3 jaar oud gekocht bij een BOVAG en RDW erkende garage. Uiteraard direct all-risk verzekerd bij FBTO. Afgelopen maand ontving ik een brief van de RDW dat mijn auto onderzocht diende te worden op gestolen onderdelen en veiligheid. Helaas was de uitslag dat een gedeelte van de auto niet identificeerbaar is en het dak onveilig vanwege gelaste dakstijlen, de auto wordt door de RDW onveilig verklaard en mag nooit meer de weg op, total loss dus.

In deze zaak wijst iedereen naar elkaar maar dedupeerde ben ik. Ook FBTO wil van niets weten omdat de auto niet op de weg total loss is geraakt, niet gestolen is en niet in uit is gebrand. Erg jammer, want je verzekerd je toch niet voor niets........

De garagehouder, die ook gedupeerde is vanwege de onterechte goedkeuring door de RDW, heeft het autowrak opgekocht tegen twee maal de testwaarde. Ik heb dit FBTO laten weten en hopelijk vergoeden ze nu het resterende bedrag..... wordt vervolgd..........

01-07-2016

Goede verzekeraar.

Wij zijn zeer tevreden over de FBTO en daarom zijn we al 27 jaar klant bij FBTO. Je wordt goed en vriendelijk geholpen. De aan en uit modules zijn ook een pre.

16-01-2016

Prima keus

Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij FBTO, en altijd zeer tevreden geweest. prijs is prima, als er wat is lossen ze het op, die ene keer dat er uitgekeerd moet worden is er geen discussie.

Dus prima en houden zo.

Wendy
06-11-2015

Prima geregeld!

Ik ben zeer tevreden over de afhandeling. wij moesten helaas onze vakantie annuleren en zonder moeilijk te doen is het hele bedrag binnen een week op onze rekening gestort.

echt zoals je hoopt dat het gaat als je het zelf al moeilijk genoeg hebt.

Cindyenroy
13-09-2015

Dik tevreden met fbto!

ik ben iemand de best kritisch is op bedrijven waarbij ik klant ben.

Maar FBTO is voor ons een top verzekering.

Sowieso begint het al bij het afsluiten van de auto verzekering dit ging vlot en gelijk zonder problemen goed.

In tussen dat we al jaren ik denk zo jaar of 7 a 8 al klant zijn,

ben ik ook al 2x van auto veranderd alle wijzigingen en omzetting hiervan gingen goed.

en gaan nog steeds goed.

Op het begin dat ik klant werd heb ik door de tijd heen alle verzekering op alleen de zorgverzekering na omgezet naar FBTO.

Waarom als een bedrijf doet wat het zegt en beloofd ben ik erg tevreden .

FBTO beloofd en komt haar afspraken keurig netjes na.

1x beroep moeten doen op mijn woonverzekering dit is erg snel en vooral vlot afgehandeld door FBTO.

in 8 jaar heb ik slecht 1x een klein euveltje gehad dit heeft FBTO dan ook snel en keurig opgelost met ons.

Ik weet dat waar mensen werken en bedrijven zijn ook fouten gemaakt worden.

maar FBTO is er 1 die dit dan ook gelijk aanpak dan wel oplos thans dit gebeurd bij ons zo.

ik begrijp dat er jammer genoeg ook dingen mis gaan Bij FBTO, als ik zo ook deze review page ziet.

mijn advies is dan ook aan FBTO dat zij deze klachten sowieso bekijken en aanpassen in hun systeem wand FBTO is geen slecht bedrijf

en doet goede dingen voor hun klanten mijn ervaring is dan ook alleen maar goed en praat altijd vol lof over deze verzekerings-maatschappij.

ook iedereen die ons vraagd welke verzekering top is adviseren mijn brouw en ik FBTO.

tot slot ik heb geen flauw idee of de pakketten te duur of voordelig zijn. i.v.m. het maand bedrag mijn vrouw en ik niet kunnen boeien.

zolang er maar service geboden word.

dit is dan bij tele2 niet het geval die hebben geen klanten service

en we zijn hier ook zwaar teleur gesteld in geraakt.

De klantenservice van FBTO is dus top! en hier kunnen vele andere bedrijven een zwaar goed voorbeeld aan nemen.

waar alle bedrijven in te kort schieten!

Doet FBTO dan wel voor haar klanten erg goede maatschappij in mijn ogen zelfs de BESTE!

Nogmaals ik kijk erg kritisch naar bedrijven maar ik kan simpelweg geen fout vinden hoe FBTO ons als klant heeft en behandeld.

27-05-2015

Geweldig

2 x pech gehad met me auto en geweldig geholpen, echt een top service binnen een half uur was vervangend vervoer geregeld en de vakantie kon gewoon verder gaan, de mensen daar bij de alarm centrale stellen je op je gemak en maken er werk van . Bedankt fbto medewerkers jullie zijn toppers. mvg 77-fl-lv

Ingrid
06-03-2015

FBTO? Daar ligt de paarse krokodil.. Leuker kunnen ze het niet voor je maken..

Gisteravond werd mijn man, rijdend in de auto, gebeld door een medewerker van FBTO met de mededeling dat de auto per direct niet meer verzekerd was omdat de rekening van januari niet betaald was. De rekeningen van februari en maart waren wel betaald. FBTO verklaarde brieven te hebben verzonden die wij heel zeker niet hebben ontvangen. Bleek dat er door overstappen naar een andere bank eea mis was gegaan. Mijn man probeerde uit te leggen dat het een misverstand was en wilde ergens parkeren om gelijk te betalen. Dat kon volgens die FBTO medewerker niet. Dat moest de volgende dag geregeld en dan zou het 24 uur duren voordat de auto weer verzekerd was. Mijn man reed dus op de snelweg van werk naar huis opeens onverzekerd rond! Hoe onklantvriendelijk is dat. Had even 2 dagen van tevoren gebeld dan had was hij ervan op d'r hoogte geweest en hadden wij het geregeld! Ik heb vanaf huis nog geprobeerd eea te regelen maar ook ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een notoire wanbetaler was...Wij zijn al ruim 15 jaar klant bij FBTO en hebben daar bijna al onze verzekeringen lopen. Nog nooit hebben wij een rekening niet betaald of problemen gemaakt voor de verzekeraar. En dan opeens wordt je zo behandeld. En dan verschuilen zij zich ook nog eens achter brieven die wij nooit hebben gekregen en hun regels... Onzin dat het 24 uur moet duren voordat de auto weer verzekerd kan zijn. 3 weken geleden hebben wij nog een nieuwe auto bij hen in de verzekering gedaan. Kostte 1 telefoontje en nog geen premie voor die nieuwe auto betaald maar die konden ze wel gelijk verzekeren...Ik ervaar dit echt als een pesterij/straf van hun kant... Ik ben zeer boos en teleurgesteld in FBTO.. Ik kreeg het gevoel dat ik met ambtenaren van de Belastingdienst aan de telefoon zat. Zoveel onbegrip, onflexibel, star, zich verschuilen achter regeltjes, niet kijken naar de klanthistorie... De paarse krokodil ligt bij FBTO.... Nee, leuker kunnen ze het daar niet maken...

21-01-2015

Ga niet naar FBTO

Ga niet naar FBTO als je veel schadevrije jaren hebt.

Heb je 1 kleine schade die wel gemaakt moet worden en je hebt 16 schadevrije jaren, dan val je terug naar 4 schadevrije jaren.

Als je hier dan over belt vinden ze het heel normaal dat je 12 schadevrije jaren naar beneden valt. Als je bij FBTO aangeeft dat het op de website wel heel anders wordt aangegeven hoeveel je terug valt, weten ze van niks. In mijn geval had ik dan nog geluk dat ik een no-claim beschermen had. Niemand kan begrijpen dat ik zoveel ben terug gevallen na 1 schade, hierdoor zit je dan ook jaren vast aan FBTO. We hebben nu veel meer verhalen op internet gelezen van mensen die ook zelfs rond de 25 schadevrije jaren zaten en nu op 4.

Gelukkig heb ik een andere autoverzekering gevonden (die net zo goed, zelfs beter is zonder meer te betalen) waar ik toch naar toe kan omdat mijn partner veel meer schadevrije jaren heeft waar ik op mee kan surfen.

Kortom heb je veel schadevrije jaren, ga dan met piepende banden weg bij FBTO, hier zit je dan niet goed. Onze beide autoverzekeringen hebben we nu dus snel verzekerd bij een andere verzekeraar.