Nuon reviews

Periode2021

Van der marken
27-09-2013

Waardeloos bedrijf. Had een nieuwe cv ketel nodig en probeerde met Feenstra een afspraak te maken. Dat kan alleen via de website van Nuon. Erg vreemd en onduidelijk, je kunt niet eens een telefoonnummer vinden om een afspraak te maken! Vervolgens kreeg ik na mijn eerste aanvraag geen reactie, dus nog maar een keer een melding gemaakt via de website. Na drie weken weer geen reactie! Te bizar voor woorden. Als je klant word je gewoon genegeerd, zelfs als je onderhoud of een nieuwe cv ketel daar wilt regelen. Nu heb ik het via een lokale loodgieter laten doen en binnen twee dagen had ik mijn nieuwe cv ketel. Ik ken veel mensen die bij Nuon zelf werken en hoor zelfs van hun dat ze vaak van dit soort hele slechte ervaringen hebben. Onbegrijpelijk wat een K-bedrijf! En dan produceren ze ook nog heel veel smerige stroom door die milieuonvriendelijke centrales van hun in Nederland. Ik zeg: sterfhuisconstructie en weg ermee. Zodra mijn contract afloopt ga ik weer terug naar Eneco waar ik jarenlang een tevreden klant ben geweest.

21-12-2011

Enkele maanden geleden ben ik naar aanleiding van mijn aflopende energie contract mij gaan oriënteren op energie maatschappijen. Zo ook bij nuon, wat mij aanspreekt zijn de besparings tips op de website. Inmiddels ben ik ook al 1 maand klant. Nou ben ik niet de makkelijkste klant en heb ik altijd wel wat te vragen. Zo ook bij Nuon, natuurlijk is dat meteen een service cheak. Heel vriendelijk en professioneel de helpdesk van Nuon. Ik werd snel geholpen, ik stond geen uren in de wacht zoals bij andere maatschappijen. Vervolgens word er opgenomen, ik mijn vraag gesteld, en ik kreeg een heel uitgebreid antwoord. Ik werd niet eens doorverbonden met de hele organisatie daar! Om er zeker van te zijn dat er geen onverwachte prijsstijgingen zullen zijn heb ik besloten om een Nuon vaste prijs energie contract af te sluiten. Erg mooie service die vaste prijs, kom ik ook niet overal tegen.

19-07-2011

Eerst hadden wij stroom en gas bij Essent. Voor ons appartement maakten wij gebruik van stadsverwarming wat zit inbegrepen in de huur. Dit ging allemaal prima tot het moment dat mijn vriendin akkoord ging nadat Nuon voor de zoveelste keer had gebeld met een overstap aanbieding van 50% tegenover het huidige tarief.

Op het eerste oog klinkt dat allemaal goed maar we kregen al direkt fouten. Bij Essent betaalde wij 50 euro p/m. Direct kwam Nuon met een voorschot van meer dan 150 euro. Toen wij dit hadden rechtgezet kregen wij vier verschillende facturen voor gas en stroom. Hiervan waren er twee van Essent en twee van Essent vast recht. Hierdoor waren wij geen 50% goedkoper uit maar 50% duurder.

Door een potentiele boete is terug overstappen naar Essent niet mogelijk. Maar Essent kwam gelukkig met een voorstel waarbij zij de boete voor hun rekening zouden nemen.

Nu het omzetten is geregeld kwam er een eindnota van de Nuon met de standen die wij net hadden doorgegeven aan Essent die zij dan weer aan Nuon hadden doorgestuurd. We moesten eigenlijk geld terug krijgen maar Nuon schatte ook verbruik van verwarming mee waardoor wij moesten betalen. Dit was een erg hoog bedrag dat ik niet 1,2,3 kan betalen daarom had ik gebeld en heel lang aan te telefoon gezeten. Toen mosten we een uitstel van betaling aanvragen om Nuon tijd te geven om een goede afrekening te sturen. De nota ligt intussen bij justitie met extra aanmaningskosten. Essent heeft ons dit geld voorgeschoten en gaat zelf achter het bedrag aan bij Nuon. Maar ik moet nog steeds de extra kosten van jusitite en aanmaningkosten terug krijgen van Nuon..

Ik geef Nuon (nunooit) daarom een 1!