Allianz Global Assistance reviews

2.3

Duncan
09-04-2020

Zeer klantonvriendelijk.

Dit verzekeringsmaatschappij kan beter zijn naam veranderen in: wat er ook gebeurd, wij betalen niet. We hebben drie keer iets ingediend. Twee keer kleine bedragen voor schade. 1 keer iets groots door de corona crisis. Alle drie de keren 0 op rekest gehad.

Die vent aan de telefoon liet me geen een keer uitpraten wist alles al wat ik wilde gaan zeggen en sprak mij aan met je, jij en jouw.

Tot zover de fatsoensnormen. Nu kunnen we niet met de boot naar Terschelling. A omdat de eilanders ons daar terrecht nu niet willen hebben. B. Omdat Doeksen ons gelukkig heeft uitgeloot om aan de 1/3 van de capaciteit te komen. We kunnen niet over. Duidelijk verhaal lijkt mij. Maar zowel onder de reis als annuleringsverzekering word dit niet gedekt. Zelfs de helft van het bedrag van 1400 weigeren ze tegemoet te komen. Wil je dus een goede verzekering waar je wat aan wilt hebben, dan moet je hier niet zijn.

Adam cohen
07-04-2020

Pechhulp

Mijn auto staat al 4 weken stuk in almeria Spanje ben al sindsdien weken aan het bellen voor pechhulp (((de verzekering die ik netjes betaal)))) wordt als een bal van collega naar collega getrapt en iedereen heeft zijn eigen verhaal maar niemand die je wil helpen en bovendien je krijgt alleen gefrustreerde en chagrijnige medewerkers aan de lijn totaal geen medeleven en begrip die ze tonen een ding begrijp ik niet moeten ze zich van hun leidinggevende zich zo gedragen?of kicken ze hierop?schandalig man voor een B.V. Als allianz die zeer grote winst gevende cijfers draait! Maar een ding kan ik allianz zeggen ik ben niet alleen van het klagen ((wij Hebreeërs hebben daar namelijk een muur voor))) ik stap naar vrienden van de media en dergelijke die letterlijk alles uit de kast gaan halen om jullie helemaal naar de grond te halen waar jullie behoren. En daar geef ik jullie mijn woord voor. Stelletje onbeschofte criminele leugenaars die jullie zijn. Hoe jullie met mensen omgaan en jullie klanten waar jullie brood mee verdienen zo duperen kan ik alleen maar zeggen jullie zijn KIL en de enige manier is jullie snel te laten stoppen met dit wangedrag. Mvg. Adam Cohen

29-03-2020

Annuleringsverzekering /allianz global Assistance

Wij hadden een vakantie geboekt naar turkije daarbij een annuleringsverzekering van allianz global Assistance afgesloten. door de corona crisis moet noodgedwongen de operatie van mijn stiefzoon uitgesteld worden (hersentumor) en valt deze net in onze vakantie periode, waardoor wij onze vakantie moeten annuleren, volgens allianz global Assistance staat dit niet in hun voorwaarden en weigeren zij ons te vergoeden. (als dit al niet meer een gegronde reden is om je vakantie te annuleren wat dan nog wel). Het is een grote schande deze verzekeringsmaatschappij!

Hendrik
11-03-2020

Reis/annuleringsverzekering

Ik heb een reis geboekt naar turkije bij prijsvrij. tevens bij prijsvrij de allianz global assistance geboekt omdat dat erbij zat.

Ik heb wat vragen omdat er om me heen wat corona virusjes uitbreken betreft ziek zijn en wat er gebeurd als er iemand van het gezin vlak voor vertrek ziek word. nu bel ik naar allianz en krijg daar toch een ongelofelijke hork van een vrouw aan de telefoon die me behandeld alsof ik een randdebiel ben en alles maar moet opzoeken op internet en in de media . . ik heb er echt spijt van dat ik bij allianz global assistance de verzekering heb afgesloten wat mocht ik ze nodig hebben dan gaat dit echt een probleem worden. ik denk dat ik een extra reis/annuleringsverzekering ga nemen ergens anders voor de zekerheid.ik neem de kosten van de polissen die ik bij hun heb afgesloten voor lief .mensen geloof me geen verzekering hier afsluiten. mocht iemand van allianz dit lezen ik heb donderdag 11 maart om 15.40 gebeld en kreeg een absolute toverheks aan de telefoon.advies van mij. een bezem geven en weg laten vliegen wat een k.w.f zeg.

11-02-2020

Slechte organisatie

Ineens is de maandpremie een stuk duurder geworden maar nog nooit aanspraak op de verzekering gedaan.

Geen in kennis stellen via brief,email of telefoon helemaal niets!

Totaal niet bereikbaar via telefoon,chat? of mail!

Vraag mij af hoe pech wordt afgehandeld?

Waardeloos bedrijf!

Ben hier helemaal klaar mee,tijd om over te stappen!

Martina
02-01-2020

Bagger administratie

Trieste bedoeling. Na 15x bellen gaat 't nog steeds fout met alles. Ontvang je van het RDW dat je autoverzekering is beëindigd. Kan €400 boete betekenen. Na 30 min. In de wacht te hebben gestaan(altijd)

Constateren ze het is 'n typfout. Nou die gebeuren wel vaker. Telkens opnieuw bellen.

Bij dit bedrijf is alertheid geboden.

Arjan
28-12-2019

Misleidende voorwaarden eigen risico verzekering huurauto!

Na aantal jaren met grote tevredenheid gebruikt gemaakt te hebben van Allianz eigen risico verzekering huurauto, voel ik me bekocht.

In al haar materialen om het product aan te bevelen, zowel online als ook .pdf folders, wordt gesproken over "auto". Zelfs in voorwaarden wordt gesproken over "auto", maar slechts 1 keer gebruikt Allianz "personenauto" als definitie voor het begrip voertuig. Bellen met Allianz leert me dat een personen-/bestelbus volgens deze definitie niet binnen de verzekeringsvoorwaarden valt. :(

Matthijs
06-12-2019

Communicatie/souplesse van een trekhaak

Slechts per email reageren met doorlooptijd van 14 dagen (of later), inleveringsvermogen nihil. Per saldo verzekering afsluiten voor iets wat ze niet verzekeren als het op schade aankomt, enig begrip voor hun betalende klant ontbreek volstrekt.

Gosse
16-08-2019

Onvoorstelbaar klantonvriendelijk!

Wij stonden met een oververhitte motor midden in een file op de A2(Maastricht-Eindhoven). In plaats snelle hulp en actie, sta je eerst ellenlang in de wacht. Toen we uiteindelijk weggesleept waren(auto met caravan) , waren de vervolgreacties ronduit bot en klantonvriendelijk. Een vervangende auto met een trekhaak bleek teveel gevraagd. Dat wij al ons hebben en houden, terug van vakantie, in de caravan hadden liggen, die we dus achter moesten laten tussen sloopauto's en schade-auto's achter een hek, was ons probleem. Als klap op de (onfatsoenlijke)vuurpijl: als we net aan de andere kant van de grens hadden gestaan(dus net in België)kon onze kapotte auto naar onze thuisstad getransporteerd worden.Echter, omdat we net in Nederland waren, moesten we ook de auto maar achter laten. Let wel: je hebt daardoor totaal geen zicht op dure reparaties(meer dan 1000euro) die door een onbekend bedrijf uitgevoerd werden. Vervolgens moet je maar zien hoe het logistiek regelt, o.a. treinreis van 4 uren voor een check bij je eigen auto. Kortom: zeer zeer klantonvriendelijke benadering en totaal niet willen snappen dat je je verzekerd voor echte hulp in nood. Telefoniste van Allianz: geen goed woord over(kil, afstandelijk en geen enkele empathie voor ons gezin in nood).

Johanna
13-08-2019

Reisverzekering

Allianz reageert eerst na een aantal weken per brief dat de reisschade in behandeling is genomen, en weer weken later weer een brief dat zij meer tijd nodig hebben om de schadeclaim te behandelen. Maar doet hier uiteindelijk niets mee! (is gebleken). Vandaag weer twee brieven van Allianz ontvangen, waarvan de een gedateerd op 11 augustus 2019, waarin wederom wordt vermeld dat Allianz meer tijd heeft (uiterlijk tot 23 augustus 2019), en de andere brief gedateerd op 12 augustus 2019, met de afwijzing! Is dit nog geloofwaardig! Sluiten nooit meer reisverzekering af bij Allianz!

Christian
18-07-2019

Onterechte aanmaningen en verzekering opzeggen is ook haast onmogelijk.

Ben al jaren verzekerd. In het begin ging het vlekkeloos. Keurig netjes 1x per jaar een factuur. Heb ook nooit gebruik van moeten maken van hun service, maar goed ook denk ik. Maar onlangs ging het flink mis. Incassobureau en al op me afgestuurd terwijl ik reeds de betaling had voldaan. Na vele communicatie over en weer, waar ze haast niet thuis aan gaven, kreeg ik toch mijn gelijk. Onterechte aanmaning bleek achteraf en kreeg ik mijn geld terug. Bleek dat ik 2 keerhad betaald. Zodoende wou ik opzeggen. Nu een aantal maanden krijg ik weer ineens een aanmaning. Terwijl ik van niks afweet. Doch beweren zij dat ze meerdere malen verzoeken hadden gestuurd tot betaling. Dit is echter helemaal niet waar. Contact gehad en zelfs diegene die ik sprak gaf toe, waar deze factuur ineens vandaan komt. Ze gaat het nog onderzoeken, maar ik ben dus nog steeds niet uitgeschreven bij deze rotbedrijf.

23-06-2019

Reisverzekering / annuleringsverzekering

Waardeloos! Dit was mijn bericht die ik terug kreeg! Na een waardeloze vergoeding van €182,00 van de €1.900 die wij betaald hadden. (Reis + extra onkosten ivm ziekenhuisopname)

———————————————————————Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan teleurgesteld te zijn in de behandeling van uw claim en vraagt ons om uw schademelding opnieuw te beoordelen. Ik heb uw claim inmiddels opnieuw beoordeeld en graag informeer ik u als volgt.

Beoordeling schade

Vervelend dat u teleurgesteld bent in de behandeling van de schade. Ik begrijp dat u vanwege deze situatie helemaal geen vakantiegevoel gehad heeft tijdens uw reis en dat u op het moment nog veel last heeft van lichamelijke klachten. Ik wens u een zeer voorspoedig herstel toe. Helaas kunnen wij ons standpunt met betrekking tot uw claim niet herzien en geen aanvullende vergoeding geven.

Mensen trap er niet in!

—>> Kies geen Allianz global assistente als reisverzekering/annuleringsverzekering.

Miriam
20-05-2019

Geen hulp als je het nodig hebt

Slechte klantenservice. Ik had een lekke band met mijn fiets maar er was op maandag niemand beschikbaar om te komen. Ik beëindig mijn pechhulp verzekering, het doet niet wat je mag verwachten.

Atiq
23-04-2019

Geen hulp bij pech

Ik ben verzekerd bij allianz voor pechhulp, ik heb nu pech maar krijg geen hulp. Als ik contact opneem met de pechhulp service dan zeggen ze dat ik terug gebeld wordt maar dat doen ze niet. Zit al 2 dagen te bellen zonder resultaat. Allianz super slecht!

Yvonne
13-03-2019

Nog niet eens een ster waard

Slechte pechhulpdienst die je niet fatsoenlijk kan helpen. Factuur nooit ontvangen en alleen een herinnering.bij contact met de debiteuren afdeling heb ik na vier maanden verder en buitengewoon lange reactie tijd en onzin reacties verder eindelijk de factuur ontvangen. Excuses? Nee natuurlijk niet. Nooit meer zaken mee doen!

Claudia
07-03-2019

1 ster is nog te veel

Vandaag een lekke band met mijn bakfiets. Het vervoermiddel waarvan ik afhankelijk ben voor het vervoer van mijn dochtertje. Ik kan geen auto besturen. Een fiets is nooit 100% in orde, dus ik heb een fietsverzekering met pechhulp afgesloten. Vandaag had ik voor het eerst sinds een halfjaar weer een lekke band, dus ik wilde pechhulp. Nu kon ik wel opgehaald worden door een bergingsdienst, maar kon er geen fietsreparateur uitrukken. En ik kreeg te horen dat zij eenmaal afhankelijk zijn van dat netwerk, maar volgens mij is het dan zo dat jij dat netwerk als organisatie op orde moet hebben. Nu kon ik een bergingsdienstbusje krijgen en godzijdank kon de Halfords mijn fiets dezelfde dag maken, maar nu ben ik weer heel veel geld kwijt aan iets dat ik gewoon vergoed hoor te krijgen. Mijn broek zakte echt af van deze "dienstverlening".

Brenda
26-02-2019

Claim bril december 2018

Al twee maanden laat Allianz niets van zicht horen. Alleen dat het in behandeling wordt genomen en/of door een andere collega en/of dat ze meer tijd nodig hebben. Voor 1 bril!

Dit is de laatste keer dat ik hier mijn reisverzekering afsluit.

Liesbeth
04-01-2019

Reisverzekering

Vanavond een uur en twintig minuten in de wacht gestaan. Eindelijk iemand aan de telefoon beloofde direct naar de gestrande reizigers in australië te bellen is toen waarschijnlijk naar bed gegaan want het telefoontje moet nog komen. Foei

Nick
21-12-2018

Trieste klantbediening

Twintigtal keren contact gehad per email en telefoon, maar vaak lang uitblijven van antwoord. Soms dossier al gearchiveerd zonder reden. Altijd verwezen naar collega die afwezig blijkt. Daarna altijd een andere collega die dossier behandelt, maar de grond van de zaak niet begrijpt en steeds maar om bijkomende informatie vraagt (waarvan ondertussen de originelen per post en meerdere keren per email zijn verstuurd).

Om uiteindelijk te horen dat er geen tegemoetkoming is voorzien. En dat na bijna drie jaar.

Bandieten!

Jose
11-12-2018

Na 7 weken nog GEEN reactie op mijn klacht

Contact leggen met Allianz 'kan' alleen per e-mail. Je krijgt vervolgens elke keer een bevestiging van: binnen 48 uur bericht terug. Klachten worden niet in behandeling genomen en antwoord krijg je dus NOOIT. Belachelijk!

Ga NOOIT contact in zee met Allianz!