Allianz Global Assistance reviews

2.3

Thijs
09-11-2018

Waardeloze service

De standaard reactietijd is 3 weken (15 werkdagen). Dat geloof je toch niet? Mijn ervaring is dat ze deze reactietijd niet eens halen. zelfs bij het opzeggen van mijn abonnement kreeg ik geen reactie. bizar.

Tinus
01-11-2018

Misleidend

Fiets gestolen op 5 oktober 2018 op 8 oktober alle formulieren zoals politierapport online verstuurd en 3 keer gebeld maar tot op heden geen reactie van Allianz Het volgende staat op de site van Allianz Doorfietsgarantie Is je fiets gestolen? Dan krijg je de aankoopwaarde binnen 7 dagen uitgekeerd . Maar nu is het 1 november en nog niets vernomen Misleidend noem ik dat.

Raimond
09-10-2018

Geen vergoedingen: kleine letterjes en slecht bereikbaar

Geen dekking voor abnormale ziektekosten in Spanje. Slechte afhanbdeling van claims en onbereikbaar voor vragen.

Opzeggen is de enige optie

Krijn
21-09-2018

Autoverzekering pechhulp buitenland

Helaas heeft allianz met niet geholpen maar de situatie erger gemaakt. ik had de auto beter zelf naar een goede garage kunnen brengen. de klachtenservice is ook waardeloos met copy paste antwoorden. ze nemen je gewoon niet serieus

Martina
03-09-2018

Antwoordapparaat: enkel van maandag tot vrijdag

Heel objectief en zoals eerder in vroegere e-mails beschreven kan ik het volgende over de aanpak van Global Allianz in mijn dossier zeggen:

- Direct mijn ongeval 21 juli belde ik het aangegeven noodnummer : ik kreeg een antwoordapparaat met de boodschap : gelieve ons te bellen van maandag tot vrijdag …! - Ik belde terug op maandag 23 juli en geraakte in de telefonische wachtrij. Bellen met mijn gsm vanuit Mexico (Telenet 1,60 Euro/minuut) ging tamelijk duur worden. Dus haakte ik na 51 seconden in (gegevens die Global Allianz wel kon leveren …) en besloot mijn reisagentschap Joker te verwittigen, die dus Global Allianz op de hoogte bracht van mijn ongeval. - Alhoewel Global Allianz beweerde mij op 27 juli (!) te hebben gecontacteerd – en waarvoor ze nooit een enkele bewijs hebben geleverd – moest ik de verzekering zelf contacteren. Dit lukte uiteindelijk op 29 juli, 8 dagen (!) na mijn ongeval. Ze beweerden eveneens dat ik niet bereikbaar was … De verzekering belt haar “ klanten” met een onbekend nummer. Pas toen dit onbekend nummer eindelijk een bericht achterliet, heb ik de verzekering zelf teruggebeld. Ook veelzeggend: indien men de verzekering belt, laten ze hun “ klanten” minstens 10 tot 15 minuten wachten. Deze gegevens kan ik ook aantonen.

- En wat denken van de administratieve belemmeringen? Ik had Global Allianz alle gegevens elektronisch opgestuurd, maar het moest ook nog eens schriftelijk overgedaan en per post worden opgestuurd.

Vindt u dit een service, die 390 Euro waard is? Mijn indruk: Global Allianz doet alles om “de klant” te ontmoedigen. En ik heb nog niets gezegd over de tijd, die deze “service” mij heeft gekost. Ik ben zelfstandige en heb zeker andere dingen te doen.Daarom vind ik persoonlijk dat deze verzekering niet klopt met het imago en de waarden, die Joker zegt de respecteren.

Melvin
17-08-2018

Claim snel en fantastisch afgehandeld

Op vakantie is mijn zonnebril helaas kapot gegaan. De reparatie hiervan bedroeg de helft van de aankoopwaarde. Allianz heeft binnen 2 dagen de claim toegekend met een uitkering van de aankoopwaarde. Dat is meer dan ik had verwacht, en daarom ben ik zeer tevreden.

04-08-2018

Waardeloze verzekering

Donderdag 6 augustus 2018 heeft de fiets van mijn vrouw een lekke achterband. Rond 13.15 Global Assistance gebeld. Om 13,45 contact. Zouden een monteur sturen, kan er om ongeveer 14,30 zijn, zal 5 minuten van tevoren even bellen. We hebben tot 16,30 gewacht.U begrijpt het al, het telefoontje en de monteur moeten nog komen. Fiets zelf maar naar de fietsenmaker gebracht. Gisteren twee keer geprobeerd te bellen, een keer meer dan 30 minuten gewacht en een keer meer dan 40 minuten, geen contact. Wat je wel hoort is, al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld aub. Geduld moet je dus wel heel veel hebben Allianz Global Assistance. Ik hoop, dat ik mijn gemaakte kosten vergoed kan krijgen, maar als de andere reviews lees, heb ik daar een hard hoofd in. Dus mensen, geen verzekering bij deze club afsluiten, als je ze nodig hebt laten ze het afweten

28-07-2018

Klantonvriendelijk

Allianz Global Assistance is goed in het innen van het geld voor de polis, maar uitbetalen bij schade is exact het tegenovergestelde. Je moet hemel en aarde bewegen voor een financiële vergoeding. De schade-experts zijn professioneel opgeleid om het de verzekerde zo moeilijk mogelijk te maken. Veel mensen raken daardoor ontmoedigd en haken af. Een nare maar lucratieve werkwijze. Zo moet je bij schade over bewijsmateriaal beschikken, want de verzekeraar legt de bewijslast bij de verzekerde. Dat is soms niet mogelijk en dan sta je met lege handen. De restwaarde van ieder voorwerp is 15% van de nieuwwaarde. Dan gaat daar nog € 50,- eigen risico van. Neem op vakantie zo veel mogelijk oude meuk mee, dan is verzekeren bij Allianz niet nodig. Dat scheelt lekker in de kosten.

Joseph
25-07-2018

250718 aanvang 17.50 uur daarna vijf kwartier in de wacht.

De auto deed het niet, dus bellen. Ik heb vijf kwartier in de wacht gestaan en daarna was mijn prepaid kaart leeg. Echt slecht en zeker geen reclame voor de organisatie. Ik zal ze ook laten weten dat ik alle verzekeringen bij ze zal opzeggen.

20-07-2018

Innen premie gaat vlot, maar uitkeren ho maar

Ik had mijn e-bike conform de eisen van de verzekering afgesloten en aan de ketting gelegd bij het winkelen. Toch werd er een onderdeel van mijn fiets ontvreemd. Volgens de uitspraak van Allianz Global Assistance waren eenvoudig te demonteren onderdelen ineens niet meer verzekerd! Pas dus op als U denkt met dit bedrijf in zee te gaan.

Motti
04-07-2018

Alarm nr NIET bereikbaar

Gisteren avond 2 pogingen gedaan en ieder poging 1 uur lang te hebben gewacht aan de Telefoonhoorn nadat ik verschillende pechhulp nummers geprobeerd te bellen. 3de poging ben ik gestaakt na 15 minuten weer wachten op de centraliste van Alliants Global Assistance Pechservice. GEEN GEHOOR! Navraag gedaan vandaag bij de centraliste er bleek dat zij te druk hebben dus. Sorry! Daar heb ik wat aan Ik heb ook per direct mijn lidmaatschap beeindigd. Ook sorry dan.

Ben
15-05-2018

Onvoorstelbaar slechte service

Sturen rekening, als je om uitleg vraagt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Ging om een doorbelastte factuur, maar ze wisten zelf niet waarover het ging en weigerden te onderzoeken waar de factuur over ging. Toen zelf maar contact opgenomen met het bedrijf die de factuur naar Allianz had gestuurd. Bleek een onterechte factuur te zijn die is gecrediteerd aan Allianz (kopie mail in mijn bezit). I.p.v. dat ik daarop een creditnota van Allianz ontving, heb ik tot 2 x toe een aanmaning gehad. Ben helemaal klaar met dit bedrijf en zal er nooit een verzekering afsluiten.

Albert
19-04-2018

Dacia Route service

Ik heb al enkele jaren een pechhulp verzekering via Allianz. Moet dit ieder jaar weer opnieuw aanvragen. Dit geeft ieder jaar weer een hoop ellende. Mijn verzekering liep tot 2 april, ik heb op 5 april de premie voor 1 jaar betaald, en ik zou binnen 48 uur een polis ontvangen. Ik schrijf dit review op 19 april, dus ruim 700 uur na betaling. Heb diverse malen gebeld oa op 11 april, zou weer binnen 48 uur polis ontvangen, Als dit de manier is waarop Allianz omgaat met de belangen van verzekerde, vrees ik het ergste als ik ergen in Europa met pech sta en afhankelijk ben van deze maatschappij. Ik hou mijn hart vast.

Maarten
07-03-2018

Waardeloos!

Na jaren lang premie betaald te hebben voor een zakelijke reisverzekering, had ik eindelijk een keer een schade. Mijn telefoon in de trein kwijt geraakt, op weg naar een seminar. Een en ander netjes aangegeven bij o.a. De ns en geregistreerd. Allianz was zeer traag in de reactie via mijn tussenpersoon en wilde na herhaaldelijk aandringen uiteindelijk niets betalen. Dit met de motivatie dat er een overnachting had bij gemoeten. Laat ik bij mijn reizen in nederland nu bijna nooit overnachten. Ook lopen ze te goochelen met de polissen. Ooit de polis afgesloten op de voorwaarden a-d12. Hier stond niets in over een onvernachting. Nu gelden de voorwaarden p-dzv13 waarin tussen haakjes staat aangegeven (de verzekering geldt niet voor een heen- en terugreis). Nu breekt mijn klomp. Over onduidelijkheid gesproken, zet het maar tussen haakjes.

Jovan
28-02-2018

Zeer slechte bereikbaarheid en traag in opvolging

Als je tijdens verblijf (vakantie/zakelijk) hulp nodig hebt verwacht je maar 2 dingen: bereikbaarheid en hulpvaardigheid. Beide blijkt bij Allianz niet inboet standaard service pakket te zitten (3 ervaringen dus niet gebaseerd op 1 teleurstelling)!

Laatste ervaring: met pech op wintersport: bereikbaarheid >30 min in de wacht, moet nog wat doorgegeven worden en vervolgens weer 30 min in de wacht. Garage belt om input maar Allianz neemt geen contact op waardoor onnodige vertraging (en kosten) worden gemaakt.

Helaas ben je vaak door de reisverzekering gelieerd aan een vaste alarmcentrale maar dit is echt de slechtste die er is!

Sofie
28-02-2018

Goede hulp

We kregen autopech in Belgie. Het duurde eventjes voordat we gevonden werden, omdat we op een moeilijk te omschrijven plek stonden. We werden ter plekken door een hele aardige man geholpen, hij bood aan om nog een stukje mee te rijden naar het dichtstbijzijnde tankstation om te kijken of de melding weg zou blijven. Later op de avond werden we gebeld door het kantoor om te vragen of de rest van de reis zonder problemen verlopen was. Erg goede service, wij zijn tevreden!

Lara
14-01-2018

Reisverzekering

Wij hadden een annuleringsverzekering via Allianz afgesloten voor onze reis naar Costa Rica. Helaas hoorde we de avond voordat we vertrokken dat we ons zeer geliefde konijn in moesten laten slapen. We probeerde medere malen de alarmcentrale s'avonds te bereiken met nul resultaat. Daarom zaten we meteen om 8 uur de volgende ochtend aan de telefoon en kregen te horen dat ze alleen soms een uitzondering maken bij honden, katten en paarden. Dit hadden we zelf ook al in de polis zien staan overigens niks van een uitzondering. Waarom maken ze onderscheid in dieren? Ik had mijn konijn 4.5 jaar en ik durf te zeggen dat dit net zo aangrijpend is als dat het een hond, kat of laat staan paard was geweest. Geen enkele andere oplossing was mogelijk of tegemoetkoming vanuit Allianz. Dit vind ik zeer klant onvriendelijk, zal hier nooit meer een verzekering nemen. Een 2 voor de moeite!

Liesbeth
11-12-2017

Roddel over klant

Ik had een vraag gesteld. Toen ik dacht dat ik de verbinding verbroken was. Hoorde ik de medewerkster van dit bedrijf mij een beetje belachelijk maken. Zij bood haar excuses nog aan maar het kwaad was al geschiet. Dus nooit meer een verzekering van dit bedrijf

28-11-2017

Slechte verzekering

Het is een verzekeringmaatschappij die vooral niet wil uitkeren.

Inna
28-10-2017

Proberen alles om niet terugtebetalen

Wij hebben wegens meerdere officieel geldige reden ons vacantie moeten afzeggen en ze doen alles om niet terugtebetalen ! En elke keer moete 10 werkdagen wachten voor een aantwoord op een e-mailtje ! Niet ok ! Ik kan er alleen van afraden ! Spijtig ! Ons verzekering zelf was al super duur . Dat geld hadden wij al kunnen sparen en laat staan dat wij ons voorschot niet terugkrijgen !