Allianz Global Assistance reviews

2.3

San
07-07-2014

Flut van een annuleringsverzekering !

Nooit meer deze maatschappij inschakelen. Mijn vrouw en kind konden op het laatste moment niet mee naar Turkije vanwege medische redenen. . Ticket had ik bij Turkish Airlines geboekt met een annuleringsverzekering bij Mondial Assistance. Dokter heeft een verklaring afgegeven voor mijn vrouw die niet mee kon reizen. Deze verschrikkelijke maatschappij accepteerde de doktersverklaring niet, want: de verzekerde moet zijn doodgegaan of 2 weken in ziekenhuis liggen. Een derde reden is er niet bij. Vervolgens nog een tweede doktersverklaring gestuurd met uitgebreide medische situatie. Ook niet geaccepteerd. Schade: 500 Euro! FLUT VAN EEN ANNULERINGSVERZEKERING, STELT NIETS VOOR! Ze moeten zich schamen, boeven zijn ze.

20-05-2014

Verschrikkelijk

Keer op keer worden afspraken niet nagekomen. Al meerdere keren ik het buitenland aan mijn lot overgelaten verschrikkelijk slechte service.

Henny m
29-01-2014

Wat een enorme onbeschaamdheid heerst bij deze zgn reisverzekering! Het is a guarantee to misery...wanneer men aanspraak moet doen op deze 'verzekering'....skip Allianz!

S
17-01-2014

Na jaren klant te zijn geweest zojuist mijn reisverzekering opgezegd. Mijn ervaring is dat Allianz maar al te graag jarenlang de premie incasseert, maar indien er zich iets voordoet ijskoud een beroep doet op de voorwaarden zonder enige vorm van begrip en coulance.

Veni vidi vici
19-10-2013

Deze so called insurance speelt met levens! Werkelijk ongelooflijk hoe roekeloos Allianz omspringt met een patiënt in the USA. Het leven van deze patiënt is absoluut in gevaar gebracht door de ongelooflijke onachtzaamheid van de verzekeringsarts als mede de medewerkers op de alarmcentrale.

Patiënt werd gediagnosticeerd met een levensbedreigende aandoening. Mocht uiteraard niet vliegen...opname werd noodzakelijk geacht, echter werd de ernst van de aandoening gebagatelliseerd door Allianz. Mocht niet meer naar ziekenhuis, opname werd niet noodzakelijk geacht. Uiteindelijk niet langer geluisterd naar Allianz en naar ziekenhuis gespoed..moest absoluut opname plaatsvinden. Allianz gaf te kennen eerder die week een verklaring te hebben ontvangen dat patiënte fit to fly zou zijn. Dit was echter nooit zwart op wit gezet, bovendien was er op dat moment nog geen diagnose. Arts had echter te kennen gegeven dat patiënte evt zou kunnen vliegen indien het beter zou gaan na 3 dagen. Dit moest echter bezien worden. Indien geen verbetering dan zou opname noodzakelijk zijn. Ging inderdaad slechter met patiënte maar Allianz bleef volhouden dat patiënte mocht vliegen volgens de behandeld artsen in kwestie. Patiënte had juist te horen gekregen absoluut niet te mogen vliegen ivm levensgevaarlijke complicatie die zich zou

kunnen voordoen met de bestaande aandoening. Verdere behandeling werd geweigerd, echter hadden wij green keus aangezien patiënte dringend werd verzocht zich te laten opnemen. Allianz weigerde aan deze opname mee te werken...de ER arts zou Allianz hebben medegedeeld dat opname niet noodzakelijk was en dat patiënte wel degelijk zou mogen vliegen. Nou brak ons toch echt een enorme klomp. Toch terug naar ER ondankt uitdrukkelijk verbod Allianz. De betreffende ER dokter wederom gesproken. Uiteraard was deze zeer onaangenaam verrast door het feit dat zijn woorden totaal verdraaid waren. Hij had juist nadrukkelijk medegedeeld dat patiënte absoluut opgenomen diende te worden gezien de ernst van de aandoening en last but not least juist een not dot to fly had gegeven, zelfs zwart op wit! Dit verhaal is nog gecompliceerder maar in dezen zou ik cliënten van Allianz met klem aan willen raden niet naar het advies van Allianz te luisteren, zelfs mocht dit dwingend advies betreffen! Wanneer 4 artsen verklaren dat een patiënt absoluut niet mag vliegen doch Allianz verplicht verzekerde min of meer om toch op vliegtuig te stappen de volgende dag en zodoende ook geen noodzakelijke behandeling te mogen ondergaan, niet luisteren alstublieft! Gelukkig hebben wij wel naar artsen geluisterd in ziekenhuizen en zodoende opgenomen en behandeling ingesteld, indien wij dwingende houding van Allianz hadden opgevolgd: "jullie gaan helemaal niet meer naar het ziekenhuis, morgen gaan jullie op vliegtuig naar Amsterdam!" Niets zou meer vergoedt worden, gelukkig toch ons eigen verstand gevolgd anders had patiënte dit met de dood kunnen bekopen. Dit was dan opzettelijk veroorzaakt gezien t feit Allianz de diagnose en adviezen mbt opname en behandeling volledig negeerde. De pijn en stress van de opname vallen in het niet bij de vreselijke afhandeling van deze casus door de medewerkers van Allianz. Hoogst ongepast, onbeschoft en opzettelijk levensgevaarlijk handelen van een verzekeraar. Be aware to take care over je eigen rapporten en verdere medische informatie! Zorg ervoor dat Allianz de schriftelijke informatie kan inzien, echter geef hen nooit release om alle medische informatie op te vragen of te bespreken! Juist hierdoor kunnen enorme schadelijke beslissingen gemaakt worden! In dezen zou er sprake zijn van een mondelinge fit to fly. Hier bleek al sprake van een misverstand......dit misverstand en niet te traceren informatie had bijzonder ernstige gevolgen kunnen hebben. Zorg dat je zelf 100% op de hoogte bent van je eigen dossier, zorg zelf voor de noodzakelijke info voor Allianz, echter geef hen nooit een release! Deze vreselijke bejegening heeft voor bijzonder veel extra stress gezorgd..afschuwelijk. wij gaan hier hoogst waarschijnlijk juridische stappen op ondernemen. Geen enkel excuus voor dit roekeloze en onbeschofte gedrag, dit is toch wel het allerminst om mee te beginnen? Ronduit schandalig! Hoop andere verzekerden met deze ervaring enigszins gewaarschuwd te hebben! Patiënte in kwestie zit momenteel nog onder morfinepreparaten vandaag wellicht niet heel professioneel geschreven

S.Heling
02-10-2013

SCHANDALIG! Allianz denkt het beter te weten dan een zeer bekend medisch specialist . Het is ongelofelijk en beschamend voor medici dat verklaringen en conclusies van een specialist niet ter zake doende worden geacht door Allianz.Ik ben nog nooit gehoord in deze situatie door Allianz.

Het ongeloof bij iedereen is groot . Een hele KOUDE DOUCHE voor Allianz Global Assistance.

06-06-2013

Afgelopen Mei was de bedoeling dat ik naar Japan zou reizen. Helaas was ik door ernstige buikklachten zo ziek dat ik niet verder kwam dan de voordeur.

Aangezien buikklachten bij mij chronisch zijn en de klachten - zoals bij velen met soortgelijke problemen - vaag maakte ik me zorgen over hoeverre dit gedekt werd door mijn annuleringsverzekering. Het feit dat je naar huisarts en zelfs doorverwijzing naar ziekenhuis wil daarbij niet altijd wat zeggen.

Toch werd binnen enkele weken alles goed afgewikkeld. Mijn reis naar Japan is hier helaas niet mee terug, maar het geld terug is toch wel een grote troost!

07-02-2013

Zeer slechte ervaring: van het kastje naar de muur gestuurd & vervolgens ivm verstreken tijd afwezen!!!!

Kort beschreven: diefstal van camera opgemerkt bij thuiskomst van vakantie. Advies gevraagd en aangifte doen was niet mogelijk ivm diefstal in Parijs & bij politiebureau in Nederland kon dit niet worden opgemaakt. Online via Frankrijk ook niet.......

Allianze gaf netjes aan dat dit vaker voorkomt en dat ze bij een volledige melding het in behandeling zouden nemen!

Aangezien er toch geen aangifte was, kon het uiteindelijk niet in behandeling genomen worden!!!!!!!!

Bij bezwaar werd er vervolgens nog eens genoemd dat het (na 2x 5 werkdagen wachttijd.....) te laat was om er nog iets mee te kunnen doen, er was te veel tijd verstreken......

Hoe voel je je dan..........

Waarvoor verzeker je je dan.........

Een belachelijke werkwijze, waarbij je als particuliere klant niets meer kunt !

04-09-2012

Aanvulling op mijn positive ervaring van 13-07-2012 i.v.m. ziekenhuisverblijf van mijn vrouw in Spanje.

Mondial Assistance heeft onze schadeclaim correct afgewikkeld door zowel de volledige reissom als de koste van consult, medicijnen, taxi, telefoon en verblijf in zijn geheel te vergoeden.

Wij bevelen Mondial Assistance dan ook van harte aan!

13-07-2012

Op 13 juni 2012 werd mijn vrouw met ernstige buikklachten opgenomen in een ziekenhuis in Spanje, waar zij met spoed moest worden geopereerd.

Zowel tijdens haar verblijf in het ziekenhuis en de terugreis hebben wij alle mogelijke steun van Mondial Assistance mogen ontvangen.

12-07-2012

Ik heb bijzonder slechte ervaringen met verzekeraar Mondial Assistance. De op deze website eerder omschreven 'van het kastje naar de muur' situatie is herkenbaar. Ik schrijf deze review omdat ik op geen enkele andere wijze 'gehoord' word en/of serieus te woord gestaan wordt door Mondial Assistence. Zelfs mijn pogingen om via Twitter wat los te krijgen liepen op niks uit. Sterker nog; ze hebben mijn beide tweets als favoriet gemarkeerd (Ja Mondial Assistance, dat kunnen mensen zien. Wisten jullie niet he?) en toch heb ik nog geen reactie ontvangen. Met andere woorden "We horen je wel maar kiezen er bewust voor om geen dialoog aan te gaan.". Enfin, dus daarom deel ik deze ervaring.

Voor de snelle lezers: het is een lang verhaal dus heb het opgedeeld in kopjes. Voor de conclusie even scrollen dus...

DE SITUATIE

Mijn vader had via Transavia een vlucht geboekt. De dag voor vertrek werd mijn vader met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig had hij een annuleringsverzekering afgesloten bij het boeken van de vlucht bij Transavia. Je kent het wel, klik klik geregeld....

Het laatste waar je hoofd naar staat in een dergelijke situatie is het regelen van een claim op de annuleringsverzekering. Maar oke, volgens de kleine lettertjes moet je het direct melden dus dat heb ik telefonisch gedaan. De uitleg was helder, echter geen enkel empathisch vermogen bij de betreffende medewerker. Gemiste kans en verkeerd begin. Om de claim in te kunnen dienen had ik natuurlijk de papieren van Transavia nodig. Lastig als je zelf de reis niet hebt geboekt, maar met wat speurwerk in de mailbox van mijn vader kon ik de boeking achterhalen. Verder moest ik de vlucht bij Transavia nog annuleren en Mondial wilde een bevestiging van deze annulering hebben (logisch lijkt me, evenals een verklaring van de ziekenhuisopname).

Direct telefonisch geannuleerd bij Transavia (wederom was empathie ver te zoeken, vooral heel erg procesgericht), de bevestiging zou per e-mail verzonden worden. Helaas duurde dat erg lang, na vier dagen ontving ik via de webcare afdeling dan eindelijk de benodigde annuleringsbevestiging.

Vervolgens heb ik mij met veel moeite door het formulier van Assistance Mondial geworsteld en de documenten geupload. Klaar! Of toch niet?

Na twee dagen kreeg ik bericht van Mondial Assistence "Om de schadeclaim verder te kunnen behandelen verzoeken wij u ons het volgende toe te sturen: -de oorspronkelijke boekingsnota van Transavia.". Inmiddels dus al 6 dagen in de weer (en met mijn hoofd bezig) met een claim van in totaal 238 euro. Ik heb verontwaardigd en boos gereageerd naar Mondial Assistance. Ze hebben de annuleringsbevestiging waar het bedrag op staat EN ze hebben notabene zelf een annuleringsverzekering afgegeven. Ik mag hopen dat ze weten wat ze verzekeren? Ik kan dit niet anders interpreteren dan het wederom opwerpen van een hindernis voor de klant bij het indienen van een claim. En dat heb ik ook exact zo laten weten. Met een cc. naar de XXXXXX van XXXXX van Transavia.

Van Mondial Assistance tot op heden nog steeds niks gehoord. Mijn vader ligt al bijna 2 weken in het ziekenhuis en ik ben nog steeds bezig met die annuleringsverzekering. Van XXXXX (namen noemen mag hier niet) van Transavia heb ik overigens wel bericht gehad. Inhoudelijk geen bijdrage aan de situatie maar WEL een uiting van medeleven waarvoor oprechte dank.

MIJN CONCLUSIE

Het indienen van een claim zou mijn inziens net zo gemakkelijk moeten zijn als het afsluiten van de verzekering. Ik mis bij Mondial Assistance absoluut de menselijke kant. Processen zijn leidend, en ook al kan ik het niet hard maken; ik heb sterk de indruk dat de processen bij Mondial Assistance erop gericht zijn om klanten te laten afhaken bij het indienen van een claim.

Daarnaast vindt ik dat Transavia hierin haar verantwoordelijkheid moet nemen. Zoals ik heb begrepen is Mondial Assistance een contractpartner van Transavia. Hier verdiend Transavia dus geld aan (correct me if I'm wrong). De klantenservice van Transavia heeft mij laten weten mijn verhaal bij de volgende contractbespreking met Mondial Assistance mee te nemen. Echt, meer kun je iemand niet het bos in sturen. Wat heb IK daar nu aan? Inmiddels ben ik aan tijd al vele malen meer kwijt dan het oorspronkelijke bedrag van de claim. En het ergste; het leidt af van zaken die nu veel belangrijker zijn. Dus een hele dikke #fail voor Mondial Assistance. Ter afsluiting richt ik graag een apart kopje aan het toppunt van volksverlakkerij: het keurmerk Klantgericht Verzekeren.

KEURMERK KLANTGERICHT VERZEKEREN?!

Wat het geheel ronduit beschamend maakt is dat Mondial Assistance zowel op de website als onder elke e-mail de volgende tekst toont: "Mondial Assistance voldoet aan de kwaliteitscriteria van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dit wordt getoetst door de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars. Bij een verzekeraar met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren kunt u erop vertrouwen dat hij zijn beloftes nakomt en goede service biedt op het moment dat u het nodig hebt."

Even voor de duidelijkheid. De Stichting Toetsing Verzekeraars is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars. Drie keer raden wie DAAR achter zitten. Een wassen neus dus. Windowdressing. Het toppunt van consumentmisleiding. Schandalig. Gelukkig staat er op de website een overzicht van verzekeraars die WEL meedoen en verzekeraars die NIET meedoen. Ik kan iedereen adviseren hun keuze voor een verzekeraar vooral uit het rechterkolom van dit overzicht te halen.... http://www.keurmerkverzekeraars.nl/verzekeraars_met_het_keurmerk/

02-04-2012

Afgelopen februari was ik op wintersport naar tirol. Ik heb veel ervaring met snowboarden maar toch brak ik dit keer vervelend genoeg mijn hand. Toen ik geholpen werd in het ziekenhuis belde mijn vrienden naar Modial Assistance. Reisverzekering had ik namelijk daar afgesloten. De vriend die belde werd nar horen goed geholpen en wij kregen duidelijke informatie over hoe en wat. De kosten zijn allemaal betaald door Mondial! Ik ben super tevreden met mondial Assistance. Ervaring sluit ik daarom af met een 10!

22-03-2012

Bij ziekte in het buitenland (opname ziekenhuis) werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, volgens de KLM moest er eerst met hun gebeld worden, maar toen toch weer met Mondial Assistence. Toen Mondial Assistence werd gebeld konden zij niet helpen, ze konden alleen een alleen lezen bestand op de pc zien, verder niks. Ook werd er helemaal niet aangegeven waar wel hulp kon worden gezocht, en wat Mondial Assistence kon betekenen voor mij. Ik vind het schandalig! Ook de claim die ik indiende na afloop van de vakantie is afgewezen, regeltje in de polisvoorwaarden, die ik overigens nooit heb ontvangen voor mijn reis.

08-02-2011

Ik ben zeer tevreden over Mondial, bij de repatriëring van een familielid is alles zeer goed verlopen, het contact met de maatschappij was ook zeer goed, ze wisten in wat voor een nare situatie wij verwikkeld waren. Ondanks dat het geen levensbeëindigende situatie was, heeft men de reiskosten van 2 andere familieleden die over waren gekomen toch vergoedt. Ik vind het helemaal top. Het is een menselijke maatschappij waarmee te praten valt en niet zo'n stug orgaan wat de meeste verzekeraars toch wel zijn.

27-12-2010

Voor medische redenen zal Mondial Assistance vast wel goed zijn, maar reken er maar niet op dat als je je vooraf betaalde bus mist door vertraging van 4.5 uur van het vliegtuig, je het geld voor de bus terugkrijgt. Om die reden moet je Mondial Assistance niet hebben. Helaas was dit net de reden waarom wij een verzekering wilden hebben, om helaas bij thuiskomst te horen dat wij en voor niks een verzekering van 30 euro hebben betaald en geld voor de bus en trein die wij door de vertraging moesten nemen (20 50 euro) niet terugkrijgen. Erg raar dat Mondial niet zoiets vergoedt. Ben niet tevreden.

30-10-2009

Omdat ik van extreme sporten houd is mij aangeraden door collega "extreme sporters" om bij het afsluiten van een verzekering goed op te letten of ook wintersport, duiken, parasaling enz. zijn meeverzekerd. Op internet ging ik zoeken en kwam uit bij Mondial Assistance. Ik dacht eerst dat dit alleen een soort van wegenwacht was maar dit bleek niet het geval. Mondial Assistance bood mij de perfecte wintersport verzekering aan in de vorm van een doorlopende reisverzekering. Dit aanbod kwam meteen te voorschijn toen ik mijn premie online ging bereken. De prijs was ook wel oke, maar toch heb ik ook de premie berekend bij de FBTO en Europeesche Verzekeringen. Daar kreeg ik een zelfde soort verzekering alleen koste die daar in mijn geval een stuk meer premie.

Voordelen van Mondial Assistance: Voor mij persoonlijk de beste doorlopende reisverzekering omdat deze aansluit bij mijn wensen en ook nog is goedkoper is dan de andere.