23-07-2012

Wij zijn dit jaar van Menzis naar Ditzo over gestapt tot nu toe zijn de declaraties o.a mondzorg en tandarts binnen redelijke tijd afgehandeld ook de overzichten in mijn Ditzo zijn duidelijk. Krijg ook een email-bericht als er een declaratie of een ver(rekening) is uitgevoerd.Kortom onze ervaring is positief !

09-07-2012

Bij Ditzo zijn ze klant onvriendelijk, onfatsoenlijk en vreselijk slecht in het afhandelen van klachten. Ik heb een brilpakket afgesloten wat pure oplichterij is. Ik betaal € 120,- per jaar en krijg maar € 108 vergoed en zelf kunnen ze niet eens uitleggen waarom dat is. Ze proberen er onderuit te komen met een standaard mailtje waarin voowaarden staan die bij afsluiten helemaal nergens stonden.

Het is niet aan te raden om daar een verzekering af te sluiten.

02-06-2012

Rampzalige ervaringen met Ditzo sinds januari. Ten eerste duurde het ruim 4 1/2 maand voordat we eindelijk eens de zorgpassen ontvingen. Dit nadat de directeur was aangeschreven en een eerdere klacht in deze rubriek. (Dat vinden ze niet zo leuk!). Een andere klacht vanaf januari was dat beide verzekerden

geen toegang kunnen krijgen tot hun eigen MijnDitzo. Wij worden niet herkend. Vragen dan een nieuw wachtwoord, maar dat werkt ook nooit. Betalen mogen wij echter wel... Volgens de directeur moet ik maar weer een nieuw ww aanvragen, maar dat werkt nooit en te nimmer. De directeur beloofde per e-mail op 16 mei dat mijn vrouw weer een activeringscode zou krijgen en wel binnen 10 werkdagen. Uiteraard zitten wij nog steeds te wachten...Er kwam niets.

Omdat ik slechthorend ben en geen telefoongesprek kan voeren kreeg ik van de directeur een e-mailadres van Ditzo. Daarvan gebruikgemaakt om mee te delen dat het onmogeliijk is MijnDitzo te openen. En een exacte lijst van de benodigde handelingen, die ik verricht om MijnDitzo te openen. Dan kunnen ze niet zeggen dat ik iets verkeerd doe. Dat deed ik 2 weken geleden, maar ze moeten nog antwoorden. Fijn, zo'n e-mailadres, vooral als Ditzo er nooit op reageert!

Ze gebruiken je echt voor idioot. Hierover weer een klacht ingediend en meegedeeld dat ik ze weer op internet ging gooien. Weer een antwoord van de directeur: binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord, maar ik mag ook bellen...... Dit terwijl deze man zelf een e-mailadres stuurde omdat ik niet kan bellen..... Na die 14 dagen zou ik dan alweer een maand zitten te wachten. Komt Ditzo natuurlijk weer met een onzin-antwoord.

Tevens werd ik GEBELD door een juffrouw, terwijl ze weten dat ik ze niet kan verstaan... Het is echt een hopeloos zooitje ** bij Ditzo.

Heden kunnen beide verzekerden met geen mogelijkheid bij hun eigen gegevens komen... En dat al sinds 1 januari!

07-05-2012

Ook sinds januari overgestapt naar Ditzo, maar had er al vrij vroeg spijt van. Al maanden declaraties ingediend, maar eerst hadden ze niets ontvangen en nu het duurt echt heel erg lang voordat ze iets overmaken. Lekker handig in deze tijd van het jaar. Volgend jaar gewoon weer naar Menzis. Ditzo is inderdaad goedkoper, maar ik betaal liever iets extra's voor wat service. Het is een mooi streven om de bureaucratie aan te pakken met de slogan wel zo gemakkelijk, maar dat kunnen ze niet waarmaken.

24-04-2012

Wij hebben sinds januari een zorgverzekering bij Ditzo, omdat dit goedkoper uitkwam ( ook voor onze portemonee)

Aantal keer gebruik moeten maken van declaratie formulier ( veelste klein, ik moet echt kriebelen om het duidelijk tussen de lijntjes te krijgen, en er gaan weken, zeg maar maanden overheen eer dat het bedrag terug gestort wordt)

Goedkoop is dus duurkoop!!!!

15-04-2012

Per 1 januari 2012 overgestapt naat de Ditzo Zorgverzekring, i.v.m. de lage premie zoals ook voot de tandartsverzekering. 1 maand geleden een nota ingediend, en na diverse e-mails en telefoontjes met de vraag of zij mijn declaratie hebben ontvangen. Telefonische kreeg ik het antwoord dat dit nog wel weken zou kunnen duren. Per e-mail nog geen enkele reactie ontvangen, terwijl zij zeggen binnen 10 dagen te kunnen uitkeren.Nu gaat het deze keer niet om een hoge nota, maar bij een nota van bijvoorbeeld 400,00 euro zou ik bij deze maatschappij flink in de problemen komen. Ik hoop dat dit een beginnersfout is, anders ga ikweer terug naar CZ, altijd uitbetaling na nog geen 10 dagen.

11-03-2012

Ditzo belooft 100% vergoeding voor tandarts tot het maximum verzekerd bedrag, in mijn geval €750, premie €24,50 per maand, nu komt Ditzo ineens met marktconforme tarieven, rekeningen boven deze tarieven moet je bijbetalen. Dit stond in december bij het afsluiten van de aanvullende tandartsverzekering niet op hun website. Dit is voor mij de eerste en tevens de laatste keer Ditzo, zo is dat (Datzo).