AJ
31-01-2017

Oude klant, nieuwe verzekering

Zocht een nieuwe verzekering omtrent orthodontie. Bij verschillende verzekeraars gevonden, maar ook bij DITZO waar ik al klant was. Ik vul alles in, inclusief orthodontie 500euro vergoeding per verzekering. Dit is een nieuwe verzekering voor mij dus ik ga dan ook vanuit dat dit vergoed wordt in 2017. Wat schetst mijn verbazing? Zij vinden alleen dat ik mijn polis heb aangepast en dus geen nieuwe verzekering heb afgesloten. Nou echt niet! Heb online geen wijziging via hun site ingevuld, maar gewoon al mijn gegevens en wensen weer aangegeven en nieuwe verzekering afgesloten. Nu mag ik 400 euris betalen voor orthodontie omdat DITZO vind dat ik dezelfde verzekering heb aangepast. Niet waar! Je staat als klant altijd buiten schot, zij hebben altijd gelijk. Zelfs de dame van de klantenservice begon mij vervelend te woord te staan omdat zij mij niet wilde begrijpen. Ik heb bij DITZO een gloednieuwe verzekering afgesloten omdat ik tevreden was, maar nu word ik behandeld als zijnde "gewijzigde bestaande klant" met dus alle regeltjes en kleine lettertjes inclusief. IK VIND HET EEN GROTE SCHANDE! SHAME ON YOU, DITZO!

W. R.
13-01-2017

Telefonisch niet bereikbaar

Mijn wachtwoord om in te loggen werkte niet meer. Nieuw wachtwoord gevraagd, kreeg SMS met twee verschillende wachtwoorden. Wat is het juiste, daar moet je dan over chatten. Bovendien dwingt Ditzo je om contact op te nemen via "Social Media". Ik zit helemaal niet op "SM". Wat moet ik in het buitenland doen als ik in de problemen kom. Toch maar een andere verzekering zoeken?

Djordy
11-01-2017

Teveel betaalde premie

Begin december kwam er een brief binnen van Ditzo dat er eenmalig 106 euro teveel was ingehouden en dit terug over werd gemaakt op de rekening. Hiervoor moest ik alleen het rekeningnummer met de gegevens doorgeven.

Na dit gedaan te hebben, heb ik contact opgenomen met Ditzo of de brief was binnengekomen. Ja dit was binnengekomen en kon verder afgehandeld worden.

Een tweetal dagen later kwam weer een brief van Ditzo voor weer het rekeningnummer etc door te geven. Vervolgens weer contact opgenomen met Ditzo, de brieven hadden elkaar overkruist.

Nu weer een aantal weken verder weer 2 brieven gekregen, weer 2 keer gebeld en nog steeds niet opgelost.

Wanneer je contact opneemt met Ditzo sta je minimaal 20 minuten in de wacht. Het is misschien een goedkope zorgverzekering maar met belkosten etc is Ditzo ook zo voordelig niet meer!

Wordt vervolgd.

Fmk
29-12-2016

Kampioen in zeggen dat het goedkomt

Door Ditzo wordt men vriendelijk te woord gestaan en de betalingen verlopen vlot. Wil je echter contact met de klantenservice, wordt het een ander verhaal. Tot drie keer toe een betalingsafspraak gemaakt via whatsapp, waarbij je telkens door iemand anders te woord wordt gestaan, worden er afspraken gemaakt en toezeggingen gedaan. Echter worden deze nooit nagekomen en krijg je de ene betalingsherinnering na de andere. Bij navraag wordt er altijd gezegd dat het dit keer wél goedkomt. Maar helaas is dat tot op heden nog steeds niet gebeurd. Ik stap over dit jaar.

Mieke
21-12-2016

Slecht te bereiken

Als je belt, wordt na diverse doorschakelingen de telefoon er op gekwakt

Robbin
16-12-2016

Slechtste verzekering ooit

Niet te bereiken, en als je ze wilt bereiken moet dat via whatsapp. En daar gaan ze bijdehand doen over! ze maken je belachelijk!

J.A.
14-12-2016

Sober mar nuttig

Ik heb afgelopen jaar goede ervaring met Ditzo zorgverzekering opgedaan

14-12-2016

Incasseren top, communiceren flop!

Enkele jaren met alle gangbare vezekeringen bij Ditzo. Eén keer kleine autoschade geclaimd: geen probleem. Maar op een dag wil je als vaste en trouwe klant informatie over de bonus op de reisverzekering bij het afsluiten van een zorgverzekering 2017. Whatsapp is blijkbaar de enige toegang. Dan gebruiken we Whatsapp! De nonsens en tegenstrijdige info die vervolgens door elkaar tegensprekende klantenservicemedewerkers over je uitgestrooid wordt grenst aan het onwaarschijnlijke. Het verdienmodel van Ditzo is duidelijk. Hou daar rekening mee!

Mirjam
06-12-2016

Vriendelijk en behulpzaam

Heb geen problemen met Ditzo. Via email/facebook of telefoon altijd netjes geholpen. Vorige keer had ik een vraag en via facebook een priveberichtje gestuurd uur of 9 in de avond op zaterdag. Kreeg rond half 10 al een berichtje terug en zocht zij alles voor mij uit. Ik vond dat heel prettig want online lag ik er even uit. Ze vergoeden veel en bij vragen over vergoeding geven ze eerlijk de mening wat je beter wel of niet kan doen. Bijv. Ziekenhuiskosten gaat van je eigen risico af en bij huisarts zit in pakket. Dat was voor mij een goed advies om over na te denken.

Jorrit
08-11-2016

Patiëntendossiers voor iedereen toegankelijk

Er loopt veel fout bij het bewaken van privacy en persoondata bij Ditzo. En zorgvuldig omgaan met patiëntendossiers. Na een rijke geschiedenis wordt nu weer mijn achternaam gebruikt. Maar ik krijg de voorletters van mijn partner. De wil bij Ditzo om het goed te doen is er niet. Je bent meer tijd kwijt aan het schrijven van een onderbouwde klacht, dan de tijd die zij kwijt zijn aan een zwak antwoord dat helemaal niks oplost.

Er bestaat geen mogelijkheid een e-mail te sturen.

08-11-2016

Bereikbaarheid minimaal, inhoudingen razendsnel

Wachttijd via App zegt men 2 uur, maar ik heb helemaal geen reactive gekregen. Apps buiten kantoortijden worden lijkt me ook niet meer opgepakt. Telefonische pogingen zijn helemaal ondoenlijk.

Incasseren van bijdragen gaat wel voortvarend met verwijzing naar je eigen Ditzo omgeving via DigiD

H.
07-11-2016

Niet te bereiken

Ditzo doet er alles aan om onbereikbaar te zijn. Telefonisch krijg je niemand aan de lijn en wanneer er iets aan de hand is kan Ditzo niet snel schakelen. Eenvoudige vragen worden simpelweg niet in behandeling genomen. Enkel als er geld te verdienen is (denk aan de tijd dat je een zorgverzekering moet kiezen) doen zij zich goed voor. Marketing is Ditzo dus heel goed in, échte service zijn ze helaas niet heel erg goed in.

Jaap
05-11-2016

Zolang je betaald niks aan de hand, tot je gaat declareren

Bij Ditzo verzekerd na de belofte wij vergoeden alles. Vervolgens bij declareren ja maar , ja maar terwijl de afspraak zwart op wit staat! bellen en bellen.op dinsdag de belofte krijgen ik bel u voor vrijdag terug, de maandag erna zelf gebeld is de beste man op vakantie! Constant van het kastje naar de muur gestuurd Altijd lange wachttijden bij bellen(3x gebeld waarbij de minimale wachttijd een kwartier bedroeg !), fatsoenlijk een email sturen is niet mogelijk. Ga niet met Ditzo in zee,liever een tientje meer betalen iedere maand en goed geholpen worden als een amateuristische benadering en behandeling. schandalig!

Femke
02-11-2016

Slechte buitenland ervaring

Wij hebben alle "best"paketten bij Ditzo maar bij vergoedingen buitenland krijg je niks vergoed, alleen als het "spoedeisend" is. Waneer iets spoedeisend is blijft onduidelijk. Wij overwinteren ieder jaar in Spanje. Maar bij een bezoek aan de dokter doen ze al moeilijk. Je moet altijd vooraf toestemming vragen en dan nog komen ze met het verhaal dat het "planbaar" was. Waneer een doktersbezoek planbaar is blijft ook alweer onduidelijk. Veel telefoontjes aan gewaagd maar niemand geeft echt een duidelijk antwoord. De klant staat bij Ditzo echt niet centraal. Alleen als je premie betaalt en niets declareert zijn ze blij. Maar enige hulp of ondersteuning is er niet bij!

Reggy
31-10-2016

Ditzo deelt persoonsdata

Uit een mailing vandaag van de Amersfoortse blijkt dat Ditzo je persoonsgegevens deelt met derden. Of Ditzo en De Amersfoortse hetzelfde bedrijf zijn kon de medewerker me niet vertellen. Ditzo neemt je privacy niet serieus. Met wie zijn mijn persoonsgegevens nog meer gedeeld?

Karina
27-10-2016

Kwaliteit. Ho maar

Ten eerste heeft ditzo een slechte bereikbaarheid. Via whats app. Je moet Je Graag meerdere malen stellen tot je eindelijk een medewerker treft die je daadwerkelijk wil helpen en antwoord geeft.

Vervolgens blijkt dat je bij je zogenaamde ruime keuze aan zwangerschapscursussen helemáál niet ruime keuze hebt, met als argument dat dit komt omdat ze kwaliteit willen leveren en daarom maar een enkeling hebben gecontracteerd.

Maar dat argument gaat natuurlijk niet op als je ook weet dat zelfs in de basiszorg geen vergoeding krijgt, want zelfs het kraambed wordt niet vergoed!

Gelukkig is het bijna december en kan ik afscheid gaan nemen van een zorgverzekeraar die alleen premie wil ontvangen maar geen zorg wil uitkeren, wat een tegenvaller! Wat een misbruik maken van een belevenis als een zwangerschap wat maar 1 of 2 keer voorkomt om dan met dit soort taferelen op de proppen te komen, bah! Misselijkmakend!

25-10-2016

Slechte zorgverzekering

Ik heb aantal declaraties ingediend. Ze keuren alles af en probeer de reden te achterhalen en dan ik geen respons. Heel bijzonder allemaal dus ik ga lekker overstappen. Ze zijn niet betrouwbaar!

T.v.d.
24-10-2016

Zorgverzekering Ditzo

Alles is zeer snel teruggestort en als ik vraag hoe de stand van zaken is betreft een zorg declaratie, staat het er de volgende dag op. Als je geen gehoor krijgt, stalken die hap en namen opschrijven. Werkt altijd, heb er ervaring mee ;)

Ina
12-10-2016

Voldoende

Tot nu toe zijn alle declaraties netjes en snel uitbetaald.

Henry
27-08-2016

Slechte beleid en klachten contact zeer slecht

Klacht ingediend op de site zou na 5 dagen iemand van ditzo contact opzoeken helaas na 6 tot 8 weken nog steeds niets vernomen maar wel een incasso bureau ingeschakeld helemaal klaar mee met ditzo