Communicatie is een belangrijk aspect in de klantbeleving bij Engie.nl. Er zijn zowel positieve (7%) als negatieve (6%) ervaringen gedeeld over de algemene communicatie. De informatieverstrekking krijgt zowel lof (8%) als kritiek (6%), wat duidt op inconsistentie. Telefonische bereikbaarheid is een punt van zorg met meer negatieve (13%) dan positieve (3%) feedback, en de algemene bereikbaarheid wordt ook als onvoldoende ervaren (1%).
Weet waar je aan toe bent.
Overzichtelijke app. Dagelijks verbruik inzien. Maandtermijnen aanpassen. Persoonlijke gegevens aanpassen. Voordeligste energiemaatschappij.
Makkelijk. Overzichtelijk.
Goede informatie. Duidelijke aanbieding.
Opdringerig. Fout ingelicht.
Moeilijk telefonisch contact. Lang in de wacht. Helder.
App werkte niet voor verlengen. Geen pc voorhanden om in te loggen. Halfbakken antwoord bij bellen.
Goede informatie.
Duidelijk en helder. Makkelijk te regelen. Zelf aanpassen.
Slechte klantenservice. Oplichtingsbedrijf. Onjuiste informatie. Moeilijk om geld terug te krijgen.
Geïnformeerd worden.
Verkeerde inschatting termijnbedrag. Onverwachte bijbetaling.
Slechte info over jaarafrekening. Geen advies in de app. Jaarafrekening duurt te lang opmaken.
Prijs nu omhoog gaat. Nette prijs. Handige app.
Overzichtelijk. Gebruiksvriendelijk.
Snel antwoord op vragen. Duidelijk en eerlijk antwoord. Goed te volgen op de app. Inzicht in betaalstatus. Verbruiksinzicht in vergelijking met vorig jaar.
Alles lekker makkelijk te regelen. Overzichtelijk.
Goede leverancier. Eerlijke afspraken. Eerlijke prijzen.
Persoonlijk contact lastig. Lange wachttijd. Onvriendelijk personeel. Digitaal prima.
Duidelijk contract. Goede website met goede informatie. Heel makkelijk om wijzigingen aan te brengen. Eenvoudig hulp te vragen bij Engie.
Kan mijn termijnbedrag niet inzien.
Duidelijke en begrijpbare taal. Reële maand prijs.
Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Lang aan de telefoon gehangen. Melding om op een andere tijd terug te bellen. Uitleg contract toch nog door moeten vragen. Niet duidelijk. Goed werkende app.
Gebrek aan telefonische of e-mailcommunicatie. Moeilijk bereikbaar per telefoon.
Vaste tarieven. Goede communicatie. App werkt prima.
Duidelijke uitleg van de rekening. Nakomen van het contract.
Makkelijk contact. Goed geregeld.
Geen opdringerige telefoontjes. Duidelijke overzichten. Geven ook interessante informatie. Goed inzicht in het verbruik.
Trouwe klanten. Heldere uitleg. Goed prijsgevoel. Elk probleem voorleggen.
Goed aanbod. Zeer goede app. Makkelijk aan te passen.
Ruim voor einddatum met een voorstel kwam. Weloverwogen keuze.
Hoge facturen. Geen uitleg. Geen duidelijke specificatie. Verdrievoudiging van gasprijs. Verviervoudiging van elektriciteitsprijs. Incassobureau. Zakkenvullers. Rotbedrijf.
Goed. Snel. Goede informatie.
Goede service. Makkelijk bereikbaar.
Snel met facturen sturen. Traag met terugbetalen. Niet competetief met tarieven. Geen moeite doen om klanten te behouden.
Communicatie. Wachten. Dummy meter. Foutief overgenomen. Oude energiemaatschappij. Spoor bijster.
Klantenservice telefonisch bereiken. Goed geregeld. Overzichtelijke app.
Vast contract. Goed functionerende website. Goede communicatie. Klantvriendelijkheid.
Duidelijke App. Goede communicatie.
Goed op de hoogte gehouden van alle veranderingen.
Goed bereikbaar. Antwoord op mijn vragen. Goede begeleiding.
Fijne app. Alles kunnen terugvinden. Alles kunnen regelen.
Telefonisch onbereikbaar. Niet kunnen verlengen via app of site. Moeilijkheid om contract te verlengen. Gaslicht.com verdiend eraan. Prima bedrijf.
Goed telefonisch contact. 3 jarig contract afgesloten. Tarief naar beneden bijgesteld.
Niet teruggebeld. Onbevredigende klantenservice. Hogere prijs dan concurrent.
Aanvankelijke aanbod verdwenen. Informatief. Zorgt voor inzicht.
Duidelijke afspraken. Goede informatie. Top app.
Prettig bedrijf. Goede info. Prettige app.
Betrouwbaar. Goede positie op de energiemarkt. Goede app.
Uitstekende service. Online chat functie. Snel duidelijkheid.
Telefonische bereikbaarheid. Via chat. Prettig.
Goed bereikbaar. Vriendelijk te woord gestaan.
Goede overzichtelijke app. Constant op de hoogte gehouden van verbruik.
Ruim van tevoren communicatie.
Goede app. Mijn verbruik inzichtelijk. Goede prijzen.
Prima ervaringen. Bij veranderingen tijdig een bericht hierover.
Goed overzicht.
Onbekend nummer. Telefonische dure colportage. Netjes per email.
Goed op de hoogte gehouden van dagelijks en maandelijks verbruik. Kunnen anticiperen op verbruik. Goede service.
Keurig afgehandeld. Jaarlijkse bijstelling n.a.v. verbruik.
Goed. Begrijpelijk te woord.
Mogelijkheden bekijken.
Telefonische bereikbaarheid. Lange wachttijden. Wekt info niet optimaal. Geen opbrengst zonnepanelen.
Bereikbaarheid (telefonisch half uur in de wacht). Positief.
Duidelijkheid.
Teveel adviezen. Advies verbruik is niet in relatie met je eigen verbruik. Goed. Kwaliteit.
Goed voorgelicht.
Betere info mbt groter maandbedrag. Goed.
Vertrouwen. Goede tarieven. Duidelijke en overzichtelijke app.
Gemakkelijk. Aanbieding krijgen. Accepteren.
Contact via de robot is minder. Heel veel vragen worden niet begrepen. Uitgebreide app. Telefonisch snel bereikbaar. Redelijke tarieven.
Jullie contacten niet terug. Erg jammer. Content.
Slechte service. Onwetendheid. Onduidelijkheid. Gebrek aan communicatie. Onprofessioneel gedrag.
Snelheid. Transparantie. Gemak van gebruik.
Lang wachten. Wachten voordat je iemand aan de telefoon krijgt. Goed geholpen.
Wachttijden telefoon.
Netjes te woord gestaan. Duidelijk antwoord.
Vast energie contract. Geen verrassingen. Duidelijk uitgelegd in de mail. Telefonisch contact is altijd zeer vriendelijk en behulpzaam.
Maandelijkse cijfers fijn om te zien.
Goede snelle informatie.