easyEnergy reviews

Ik heb een e-mail gestuurd en binnen 2 uur reactie super

Lamberto
14-06-2022

Snelle reactie.

Foutieve aanvraag gedaan maar binnen een aantal minuten aangepast en geregeld.

Geen negatieve ervaringen gehad. Dat moet ook maar eens een keer gezegd worden.

Oz
02-05-2022

Ben nu naar 4 maanden overgestapt.Nu wachten op eindafrekening.

Sepp
25-04-2022

Na het afschrijven van onredelijke bedragen in November en December contact opgenomen met de klantenservice, van alle keren maar tot heden één keer een email terug ontvangen.

Ondertussen 5 maanden verder en nog geen oplossing. Ik zou hun graag adviseren om de simpelheid en prijzen maar helaas na deze ervaring alleen maar een slecht gevoel overgehouden. Als het niet wordt opgelost stappen wij over en zullen wij helaas genoodzaakt zijn een derde partij in te schakelen.

Vanuit mijn eigen ervaring raad ik niemand aan om nu over te stappen naar Easyenergy, ik weet niet of de oplossing dit nog gaat veranderen.

Ik begrijp de crisis op dit moment in de markt maar 5 maanden is best lang.

22-03-2022

Sinds half december klant bij easyEnergy. Alles wat je van een leverancier verwacht wordt met voeten getreden. Reageer niet op telefoon en op e-mail. Bij mijn easyEnergy krijg ik de melding dat mijn account nog niet actief is. Ook geen gegevens over mijn gebruik. Het enige dat wel werkt is de automatische afschrijving van je rekening. Als je storneert, krijg je binnen een aantal dagen een dreigbrief dat je wordt afgesloten. E-mail reactie blijft onbeantwoord. Kortom een zeer onbetrouwbare leverancier. Ik raad iedereen aan deze leverancier te mijden. Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering er bij gehaald. Hopelijk zullen ze onder deze druk wel tot actie overgaan.

Pauline
17-03-2022

Ben al ruim een jaar geen klant meer, krijg ik toch een rekening voor gas en electra gebruik van afgelopen maand. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Via het moederbedrijf ook niet.

Eva
04-03-2022

Zeer slecht bereikbaar ook je eigen account. Uiteindelijk contact gezocht met ‘nieuwe stroom’. Dit is het moederbedrijf van EasyEnergy zij kunnen je wel verder helpen en kunnen ook bij je klantaccount en antwoord geven op je vragen.

Astrid
16-02-2022

Facturen ineens 3x zo hoog, constant gemaild, eindelijk antwoord gehad, wordt de factuur gecrediteerd en tot mijn verbazing een nieuwe gestuurd met 40m3 minder verbruik maar net zo duur?

Ook heb ik (helaas) mijn zoon overgehaald begin dit jaar om klant te worden, die betaald ook veel meer dan bij Essent, en die heeft andere prijzen dan ik, dus er klopt helemaal niets van hun berekeningen.

Verbruik loopt nooit gelijk met de meter, en de belastingen /heffingen zijn ook bij iedereen verschillend, Easy Energy, waar zijn jullie in godsnaam mee bezig!

Dit kan echt niet, de factuur die in dec zo hoog was 217 M3 en ik moest 486 betalen, werd na controle 470 voor 180 M3.

Nu gisteren alweer zo'n hoge factuur terwijl de prijs minder geworden is, dit moet echt goed door de AFM gecontroleerd worden, dit kan echt niet, klopt helemaal niets van.

Ik heb inmiddels wel al n aantal x gebeld met een medewerker, maar ik wil duidelijkheid.

Angelique
14-02-2022

Een jaarrekening stroom ontvangen berekend tot november 2021 van €1161 Dit blijkt een naheffing te zijn van 2300 kWh niet in rekening gebrachte variabele heffingen over het meer gebruikte stroom. Het verbruik, vaste dagelijkse kosten en geschatte verbruik aan heffingen reken je namelijk elke maand al af. De schatting van 9000kWh plus het verbruik kostte me over het hele jaar €1650 hoe kan het dan dat de 2300kWh aan heffingen me €1161 kost!

En op m’n gasrekening van december 50m3 meer dan verbruik in rekening gebracht!

Wel een reactie op m’n mail gehad dat het verbruik van stroom klopte, ja maar de berekening klopt niet!

T-Lex
11-02-2022

Ik heb gister een antwoord gekregen van easyEnergy dat ze me het te veel gefactureerde bedrag voor november en december terug zullen betalen en dat deze fout niet meer zal voorkomen. Dit is geruststellend. Ik heb al echter naar een andere leverancier overgestapt. Een leverancier waar je een week op hun reactie moet wachten, niet telefonisch bereikbaar is en waar je online account dagen lang onbereikbaar blijft, heeft niet veel toegevoegde waarde in mijn optiek. Bovendien kom ik bij easyEnergy uiteindelijk niet goedkoper uit dan mijn buurman met een vast contract. Waarom al dit gedoe dan?

09-02-2022

Na meerdere jaren lid te zijn geweest van easy energie heb ik nu besloten bij de weg te gaan.

Ik snap dat energie die is geworden maar rekeningen worden inmiddels absurd hoog en ben ik van de laatste drie jaar teller standen gaan vergelijken en wat blijkt het klopt simpelweg niet wat ze me factureren.

Hierop en klachten mail gestuurd telefonisch zijn ze immers niet bereikbaar maar er wordt niet terug gereageerd; derhalve maar besloten om de betalingen te storneren. Dan krijg je wel snel respons dat je nog moet betalen maar reageren op de klachten doen ze nog steeds niet.

Klein onderzoekje AFM zou geen kwaad kunnen bij deze leverancier.

Ik ben er in ieder geval klaar mee en zal iedereen aanraden om een andere leverancier te kiezen!

Joost
09-02-2022

Al vanaf december 2021 bezig om in contact te komen met EasyEnergy. vanwege een verkeerde afrekening (teveel m3 in rekening gebracht). Zelfs screenshots gestuurd en foto's van de meterstanden. Inmiddels ongeveer 25 emails verder, echter geen reactie, op geen enkele manier. Wel is het niet meer mogelijk om in mijn online dashboard te komen.

De factuur heb ik gestorneerd, waardoor ik nu geconfronteerd wordt met een dreigbrief waarbij ze aan de netbeheerder zullen doorgeven, dat ik afgesloten kan worden. Vandaag maar even contact opnemen met de netbeheerder dan.

Ik vind het ongelofelijk, dat je als Energieleverancier, zo met je klanten kan (en blijkbaar mag) omgaan. Juist vanwege de hoge energiekosten, heel goed het verbruik in de gaten gehouden, om hoge rekeningen te voorkomen en dan alsnog een enorme financiële douw krijgen. Na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest, is het voor mij nu wel klaar.

Ina
08-02-2022

Ik kan geen contact krijgen met Easy Energie.

via email.

ik heb een rekening van 1000 euro in de maand januari.

dit gaat dan over het verbruik van de maand december 2021.

de jaarnota van gas en licht kan ik niet openen.

bijbetalen van 400 euro.

ik heb geen zicht meer over de nota s.

klopt het allemaal?

ik wacht de nota van februari af.

Maarten
07-02-2022

Ik heb een garagebox met nu in totaal 6 kwh verbruik, maar ik krijg facturen voor 75 kwh verbruik per maand!

En ze zijn niet te bereiken, ik mail al sinds december en het is inmiddels februari en nog nooit antwoord gekregen.

Lisa
07-02-2022

Ik kan als sinds een aantal dagen niet inloggen op 'Mijn EasyEnergy'. Ik kan mijn verbruik daardoor niet inzien en mocht ik willen overstappen naar een andere leverancier, dan kan dit dus ook niet.

Tevens zijn ze telefonisch NIET bereikbaar. Alleen per e-mail, maar daar komt geen reactie op.

Op deze manier houden ze klanten onnodig aan het lijntje.

Vivo
06-02-2022

18 dagen geleden hebben we onze december-rekening gestorneerd vanwege een absurde stijging van het gasverbruik. We hebben goed gekeken. De rekening bleek niet te kloppen met onze werkelijke meterstanden (te zien op onze slimme meter app). Dit zorgde bij ons voor een 4x zo hoge gasrekening. Het verbruik in dec. 2020 was 60 kuub gas per maand en op de december rekening stond nu 145 kuub. We kregen vrij snel een reactie: EasyEnergy vertelde dat er een fout was in de opstelling van de rekening, en onze rekening is snel naar beneden bijgesteld. Onze november rekening klopt ook niet en moeten we nog aankaarten. Ik denk dat we niet de enige zijn en ze het nu megadruk zijn alles te herstellen.

Get
05-02-2022

Al 2jaar klant sinds de laatste 2maanden verbruik 3maal zo hoog antwoord op email na 1,5maand komt niet verbruik klopt niet ik ben weg.

04-02-2022

Al enkele jaren klant, en nooit klachten gehad. Moet wel toegeven dat ik mijn verbruik eerder nooit controleerde. Aangespoord door de hoge prijzen zat ik er afgelopen maanden bovenop, en het bleek dat er altijd al kleine afwijkingen in de rekening zaten in het gefactureerde hoeveelheden gas en stroom t.o.v. wat je volgens het dashboard gebruikt hebt. Voor de laatste maanden bleek het verschil opeens heel veel meer geworden; zo wordt voor december een dubbele hoeveelheid stroom gerekend en ook ruim 40 m3 gas teveel. Ik heb het nooit gecontroleerd met de fysieke meterstanden, helaas.

Ik heb direct contact gezocht, en heb de automatische incasso's geblokkeerd. Dat was weken geleden en nog steeds geen reactie ontvangen. Ook probeerden ze alsnog het geld te incasseren ondanks blokkade.

Vanavond kreeg ik een betalingsherinnering met het dreigement dat gas en stroom worden afgesloten. Ik wens ze veel succes; ik ga echt niet betalen zolang dit niet opgelost is.

Elizabeth
02-02-2022

Nog nooit een energieleverancier gehad die geen begin- en eindmeterstanden op een verbruiksrekening vermeld. Het is bekend dat je nu heel veel betaald als je een contract hebt met variabele tarieven, daar gaat dit niet om. Het vermelde verbruik kwam mij wel te hoog over. Ik heb het verbuik gecheckt in Mijn easyEnergy, gecheckt met mijn eigen verbruiksmetingen en al het gefactureerde verbruik vergeleken en de beginstand bij de start van het contract tot nu en het blijkt dat juist in de duurste maanden, november en december, meer verbruik is gefactureerd dan daadwerkelijk werd gebruikt. Nu staat er een disclamer bij Mijn easyEnergy dat er kleine afwijkingen kunnen zijn, maar 50m³ p/m tegen €1,56/m³ gaat mij te ver. Foutje, moet kunnen. Op mail wordt echter niet gereageerd en als ik de andere reacties hier lees ga ik mij wel zorgen maken. Kan Radar hier niet mee aan de slag? Ga er vanuit dat de meeste mensen niet narekenen wat er aan ze gefactureerd wordt, dus zal vaker gebeurd zijn.

Vernon
01-02-2022

Al 1,5 jaar klant en altijd ging alles goed tot afgelopen maand. Hoger verbruik en tegen een hoger tarief dan in het dashboard aangegeven en ik ook kan controleren met mijn meterstanden en met de markt tarieven. Er gaat duidelijk iets mis in de systemen en hebben daarom nu een stortvloed aan reacties. En als gevolg daarvan reageren ze niet. Om mijn tweede mail reageerden ze geïrriteerd dat ik al een mail had in de wachtrij van af te handelen mails. Nu al 2 weken aan het wachten op een antwoord.