easyEnergy reviews

4.4

31-01-2022

Het gaat niet om de gestegen prijzen, dat weet iedereen wel. Het gaat om het verbruik van gas dat ineens verdubbelt terwijl er in huis niets anders is geworden. Als er zoveel mensen zijn met klachten hierover willen zij daar duidelijkheid over hebben. Easy Energy geeft nu wel response. Daar ben ik blij om. Uitgezocht wordt hoe mijn rekening tot stand is gekomen. Er kan ergens een fout zijn gemaakt.

31-01-2022

Snap het commentaar van verschillende reviews niet, de energieprijs (en vooral gas!) is heel erg gestegen de laatste tijd. Dit is ook prima te zien op de website van EasyEnergy.

Je meld je aan bij een energieprovider met variabel tarief om te kunnen profiteren van de goedkope momenten, maar dan moet je ook er tegen kunnen dat het soms juist dure momenten worden als de markt de andere kant op gaat. Je profiteert als eerste van lage prijzen maar ziet ook als eerste de dure.

Zover klopt mijn verbruik exact (ik meet zelf ook mijn meter met homeassistant) en word ik hier ook gewoon netjes naar gefactureerd. Erg blij mee. Enige punt waar ik mijn cijfer van een 10, naar een 9 breng is dat het zich een paar keer heeft voorgedaan dat de tarieven op de website voor de volgende dag niet werkte, die moest ik dan zelf er even bijhalen op de EPEX website ipv. EasyEnergy

Jenny
28-01-2022

Hier ook hetzelfde probleem. Rekening 4x hoger dan normaal. Gas verbruik 2x zoveel als december vorig jaar terwijl ik al 3 maanden niet meer op gas kook. Tot nu toe geen reactie van de klantenservice. Dit kan toch niet zomaar? Gezinnen in financiële problemen brengen.

Hilda
27-01-2022

Rekening vier keer zo hoog dan normaal. Dat het gas duurder is dat begrijp ik maar het verbruik komt niet overeen met het werkelijke verbruik (inzage via slimme meter portaal). Ze hebben bijna 50% meer verbruik gerekend dan mijn werkelijke verbruik. Klantenservice niet bereikbaar.

27-01-2022

Ook bij mij dezelfde ervaring. sinds 20 december klant. Verbruiksgegevens worden geschat, contact telefonisch 'tijdelijk' niet mogelijk en op mails wordt niet gereageerd. Afschrijven loopt wel gewoon door. Misschien verstandig om (deels) te storneren om in ieder geval niet in de situarie terecht te komen dat je geld tegoed hebt van dit bedrijf want het zou me niet verbazen dat dit een volgende is in de rij die omvalt. Ik ga maar weer zoeken naar een andere.

Margot
25-01-2022

We kregen ineens en rekening van €1200,- (normaal € 270,-) . We zouden 500 kub gas hebben gestookt in december( 4 keer zoveel dan normaal )en de zonnepanelen leveren ineens geen stroom meer! Dat is beiden onmogelijk. Onze ketel kan niet eens 500 kub aan en daar komt nog bij dat we minder gas zijn gaan verbruiken i.p.v. meer omdat we vooral op hout stoken. De klantenservice is niet bereikbaar en je kunt niet op de website je verbruiksgegevens inzien. Het lijken schattingen te zijn die veel en veel te hoog uitvallen. Waarschijnlijk is er en storing geweest in hun communicatie met de slimme meters. Dan maar schatten hè! We hebben de bedragen gestorneerd en zijn niet van plan dit te betalen. Zo te zien zijn er meer gedupeerden, misschien gezamenlijk actie ondernemen?

Margot

Geena
25-01-2022

Ze zijn niet bereikbaar, als ik bel krijg ik een antwoord apparaat en als ik mail kan ik maanden op een bericht terug wachten. Heb nu nog steeds geen antwoord. Ik heb in 1 maand tijd twee keer kunnen betalen.

24-01-2022

Krijg geen contact met de klantenservice.

Zie veel mensen klagen over stijgende tarieven, dat is natuurlijk wel logisch in deze tijd. Maar antwoorden op vragen zou geen overbodige luxe zijn.

Harry
19-01-2022

Opnieuw probeert men een bedrag te incasseren over een periode dat ik geen klant meer ben.

men maakt nog steeds gebruik van het recht tot incasso, terwijl ik mijn contract al opgezegd heb.

nadat ik een excuusmail heb ontvangen, gaat een andere afdeling weer door met incasseren. volkomen onbegrijpelijk.

Wilma
19-01-2022

Ik moet ook van 169,- euro nu 595,- euro betalen.

Niet normaal, ik weet dat de energie ging stijgen, maar dit is echt niet normaal.

Het is inderdaad niet normaal dat je alleen maar kan mailen.

Ze beantwoorden mijn vragen niet.

Je kan ze helemaal niet bereiken

19-01-2022

Ik ben pas overgestapt naar deze aanbieder, maar snap die negatieve ervaringen niet?

Natuurlijk zijn de tarieven op dit moment gestegen, is bij iedereen, dus ook hier, dat is toch duidelijk in het nieuws geweest.

Ik ga ervan uit dat de tarieven weer gaan dalen en dat je dan weer goedkoper uit bent.

Ook is duidelijk verteld dat in de winter de tarieven hoger zijn omdat je dan meer verbruikt, is ook bij de andere leveranciers, maar die verrekenen het totaal bedrag per jaar over 12 maanden.

Hier betaal je per maand wat je verbruikt.

Ik wacht het even af, je kunt dagelijks overstappen zeggen ze.

Silvia
18-01-2022

Van 160 euro naar 600 euro deze maand. En ze zijn moeilijk te bereiken. 0.55 cent p/m en na 20 minuten in de wacht te staan is de verbinding ineens verbroken.

Onzin
18-01-2022

Zeggen dat ze transparant zijn, totaal het tegenovergestelde!

Sedert 1 dec 2021 lid geworden na fiasco Welkom Energie. Geen verbruik inzage, idiote bedragen die (tot op heden) niet te controleren zijn en tot overmaat van ramp verrekenen ze niet eens mijn voorschot bedragen. Contact mogelijkheden waardeloos, geen chat, telefoonnummer, whatsapp enkel mail. Puinhoop dus en wordt weer op zoek naar de volgende fairy tail leverancier. Het is momenteel overal n sh**tzooi met torenhoge bedragen en afrekeningen, redelijk onhoudbare situatie zoals het er nu aan toe gaat!

Cees
18-01-2022

Waardeloos bedrijf. Heb dezelfde ervaringen als diverse anderen die hier recent een review achter hebben gelaten. Het bedrijf is niet te bereiken via telefoon. Ook op mijn e-mails komt geen enkele reactie.

Ik neem al energie af bij Easyenergy sinds 1 december 2021. Nog steeds is mijn account niet geactiveerd zodat ik mijn verbruik niet kan inzien. Op herhaalde verzoeken via e-mail om hier iets aan te doen wordt niet gereageerd en bellen is niet mogelijk.

Het enige wat wel functioneert zijn de automatische incasso's!

Daar zijn ze wel heel nauwkeurig in!

Mijn advies: niet mee in zee gaan.

Sinds 3mnd klant en dezelfde klachten als vele anderen

Account wordt niet geactiveerd en bedragen worden afgeschreven terwijl ik ze niet kan controleren Telefonisch en via internet niet bereikbaar

Diederik
18-01-2022

Geen contact mogelijk en geen inzichten op het dashboard. onbegrijpelijk! kan er nu eindelijk een belangenorganisatie stappen ondernemer om de consument te beschermen.

Samuel
18-01-2022

Ik snap er helemaal niks van. Bij de consumentenbond stond EasyEnergy hoogaangeschreven maar ik mijn ervaring tot op heden niet goed (pas 3 maanden bij easyenergy). Ik heb een account dat niet geactiveerd lijkt maar het geld blijft wel van mijn rekening afgeschreven worden, ik kan mijn nota's niet inkijken en de kosten zijn extreem. Hoop dat iemand van Easyenergy aan de slag gaat me hun klantenservice want dit slaat nergens op.

Daniel
13-01-2022

Klantenservice onbereikbaar. Zowel via telefoon als op e-mail wordt niet gereageerd. Op geen enkele mail. Account is online “niet geactiveerd” terwijl wel geld wordt afgeschreven.

Judith
09-01-2022

Zonnepanelen geplaatst en aangemeld.

Komen in het overzicht niet terug. Zo ‘steelt’ easy energy mijn opbrengst.

Op e-mail wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Op de site staat vermeld dat ze een klachten procedure hebben maar niets over hoe je daar gebruik van kunt maken. Schandalig!

Wout
06-01-2022

Reageren op werkelijk niets. Zijn al maanden uitsluitend via email bereikbaar. Ik mis elk inzicht in mijn verbruik. Dit soort bedrijven horen absoluut niet thuis op de enegiemarkt. Ik heb een serieuze klacht neergelegd bij de Autoriteit Consument en Markt. Ik adviseer iedereen die dezelfde ervaring heft ook via ACM een klacht in te dienen zodat de vergunning vor Easyenegy wordt ingetrokken.